Η Πληροφορική στο Γενικό Λύκειο v.2

Ξεκίνησε από Λαμπράκης Μανώλης, 09 Ιουν 2013, 12:00:40 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

sarakiniotis

Παράθεση από: janag79 στις 07 Αυγ 2013, 12:58:56 ΜΜ
Είμαστε εδώ 5-10 άτομα που το παλεύουμε ενεργά ακόμα

Θα πρότεινα να φτιαχτεί ένα ξεχωριστό thread ή ένα google document στο οποίο θα καταγράψουμε τρόπους αντίδρασης. Οργανωμένα πλέον και να κάνουμε κατανομή ενεργειών.. Δεν μπορούμε να περιμένουμε τα πάντα από τις ενώσεις μας (δεν αποτελεί μομφή αυτό)



υπαρχει ζωηρη συζητηση και αποψεις στις αντιστοιχες ομαδες στο facebook

petrosp13

Kαταργούνε ένα μάθημα το οποίο πολλά παιδιά το γούσταραν
Πόσα παιδιά γούσταραν το ΑΟΔΕ;
Πόσα παιδιά γούσταραν τα Μαθηματικά ή την Φυσική;
Ρωτήστε τα παιδιά που είχατε φέτος ή παλιότερα για το ενδεχόμενο να έκαναν Χημεία αντί για Προγραμματισμό
Εγώ μια απάντηση παίρνω πάντως: Χημεία;; Μπλιαχ!!!
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

stpdt

#572
Παράθεση από: petrosp13 στις 07 Αυγ 2013, 04:58:09 ΜΜ
Kαταργούνε ένα μάθημα το οποίο πολλά παιδιά το γούσταραν
Πόσα παιδιά γούσταραν το ΑΟΔΕ;
Πόσα παιδιά γούσταραν τα Μαθηματικά ή την Φυσική;
Ρωτήστε τα παιδιά που είχατε φέτος ή παλιότερα για το ενδεχόμενο να έκαναν Χημεία αντί για Προγραμματισμό
Εγώ μια απάντηση παίρνω πάντως: Χημεία;; Μπλιαχ!!!

Είναι λάθος έτσι όπως το θέτεις. Τα παιδιά γουστάρουν περισσότερο από όλα το διάλειμμα. Αυτό δεν σημαίνει κάτι.

Κατά την γνώμη μου σωστά ενισχύεται η χημεία στο λύκειο, θα έπρεπε όμως να πάρει ώρες από την φυσική. Όπως και η πληροφορική, θα έπρεπε να πάρει ώρες από τα μαθηματικά.

Γιατί τόσο η φυσική όσο και τα μαθηματικά είναι μέθοδοι εξήγησης της πραγματικότητας και μέθοδοι επίλυσης προβλημάτων προηγούμενων αιώνων. Καμιά σχέση δεν έχουν δηλαδή, με την πραγματικότητα και την πράξη σήμερα.

Δεν είναι δυνατόν στον 21 πρώτο αιώνα, να διδάσκονται οι μαθητές απαρχαιωμένες μεθόδους επίλυσης προβλημάτων και ξεπερασμένα μοντέλα εξήγησης της πραγματικότητας.

Είναι σαν να βάζεις έναν πολιτικό μηχανικό να χτίσει ένα σπίτι με καλάμια, αντί για μπετόν αρμέ. Αυτό μαθαίνουν οι μαθητές, με την φυσική και τα μαθηματικά που διδάσκονται σήμερα. Να χτίζουν καλύβες από μπαμπού, αντί για πολυκατοικίες. Γιαυτό και είμαστε μπανανία.

Ειδικά τα μαθηματικά, πρέπει άμεσα να αντικατασταθούν με μεθόδους αριθμητικής ανάλυσης. Κανένας στην εποχή μας δεν χτίζει σπίτια από καλάμια, και κανείς δεν χρησιμοποιεί τις μεθόδους επίλυσης προβλημάτων που η κάστα των μαθηματικών διδάσκει την νέα γενιά. Θα έπρεπε η νέα γενιά να διδάσκεται από τους μαθηματικούς τις μαθηματικές έννοιες, να κατανοεί την φύση των προβλημάτων που αντιμετωπίζουμε στην πραγματική ζωή, και αυτά τα προβλήματα, αφού τα κατανοήσει ως εκφώνηση, να τα λύνει με αριθμητική ανάλυση με την βοήθεια των πληροφορικών.

Αν αρνηθούμε την ύπαρξη των σύγχρονων εργαλείων, ας σταματήσουμε τότε να γράφουμε και με στυλό και με χαρτί, και ας πιάσουμε να κάνουμε τις μαθηματικές πράξεις και τα μαθηματικά στην άμμο, σαν τον Αρχιμήδη.


petrosp13

Διαφωνείς δηλαδή οτι υπάρχουν αρκετά παιδιά που αγάπησαν πραγματικα τον προγραμματισμό ενώ δεν ήξεραν πριν Τι είναι; διαφωνείς οτι είναι ένα μάθημα που δίνει την αφορμή σε πολλά παιδιά να ασχοληθούν με την πληροφορική; διαφωνείς οτι υπάρχουν παιδιά που είναι ταλέντα στον προγραμματισμό κι έχουν πρόβλημα με τα μαθήματα της φυσικής και των μαθηματικών; διαφωνείς οτι πολλά παιδιά επέλεγαν την τεχνολογική όχι λόγω της υποτιθέμενης ευκολίας της αλλά λόγω της απέχθειας για το μάθημα της χημείας; εν τελεί, διαφωνείς οτι το μάθημα μας ήταν αγαπητό από πολλούς μαθητές, έπαιζε σοβαρό ρόλο στην μαθητική τους ανάπτυξη και δεν ήταν απλά μια γλάστρα όπως το αοδε?
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

stpdt

Όχι δεν διαφωνώ με αυτά που λες, αλλά το γεγονός ότι αρέσει στα παιδιά δεν αποτελεί από μόνο του ικανό κριτήριο επιλογής ενός μαθήματος,

Katsadouros_Dhm

Έχει κανείς ενημέρωση-πληροφορίες σχετικά με τις κινήσεις-πρωτοβουλίες-αντιδράσεις της ΠΕΚΑΠ μετά και τα τελευταία - άσχημα - νέα;
Παρακαλώ ας ενημερώσει...

tdrivas

νομίζω θα είναι την παρασκευή στο υπουργείο (από fb ενημέρωση)
Thanassis Drivas
BSc in Computer Science
MSc in Space Science Applications and Technologies
https://github.com/tdrivas

petrosp13

Για όποιον δεν είδε τις δηλώσεις το πρωί: Ο άνθρωπος δείχνει άσχετος και δυστυχώς συγχρόνως επικίνδυνος. Δεν έκαναν καμία προετοιμασία, απλά βγήκε να παρουσιάσει πολύ γενικά αυτά που θα μπορούσε να παρουσιάσει πολύ καλύτερα ο καθένας από εμάς. Τα ερωτήματα είναι ατελείωτα και ακόμα και οι δημοσιογράφοι του κρατικού καναλιού δεν πείστηκαν. Άλλο ένα κομματικό στέλεχος που θα κάνει καριέρα σε όλα τα υπουργεία σαν περαστικός. Είναι και νέος άνθρωπος πανάθεμα τον. Αυτό το πράγμα δεν μπορεί να το ψηφίσει νοήμων άνθρωπος. Θα το πάνε στο 2ο θερινό τμήμα, αυτό είναι απίστευτα επικίνδυνο. Δεν μπορώ να πιστέψω ότι αυτά τα άτομα θα κάνουν τόσο μεγάλο κακό και σε εμάς και κυρίως σε όλη την εκπαίδευση. Προβλέπω μεγάλο μπάχαλο στα σχολεία από τον Σεπτέμβρη. Πρέπει να συνεχίσουμε να πιέζουμε για τα αυτονόητα με τους άσχετους που μπλέξαμε...

http://www.youtube.com/watch?v=wnzFCPk1g9M
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Katsadouros_Dhm

Και επιπλέον δεν έγινε καμιά ερώτηση από τους δημοσιογράφους ούτε για την Πληροφορική, ούτε για τα Αγγλικά, ούτε για τα άλλα ευτράπελα του σχεδίου. Φάνηκε ότι διάβαζαν όλοι από τα ίδια χαρτιά! Φοβερή δημοσιογραφία, τον κόλλησαν στον τοίχο!

Τόσες συναντήσεις έγιναν στο υπουργείο, όχι μόνο για την Πληροφορική αλλά και για άλλα γνωστικά αντικείμενα. Δεν προβληματίστηκαν καθόλου;
Είπαμε. το σχέδιο κινείται σε λάθος κατεύθυνση, δεν ξέρω αν θα εφαρμοστεί και νομίζω ότι ένας σοβαρός λόγος θα είναι και οι ατελείωτες εξετάσεις που θα κληθούν να δώσουν οι μαθητές, σε σχετικά λίγα μαθήματα με τεράστια ύλη. (Ακόμα και ίδια ύλη να μείνει, με 8 ή 6 ώρες την εβδομάδα ανά μάθημα οι... απαιτήσεις των εξετάσεων θα είναι περισσότερες, για μια αναβάθμιση ζούμε...)

Το σύστημα θα είναι εντελώς αντιεκπαιδευτικό, σχεδόν απάνθρωπο, αφού κανένα λάθος στις εξετάσεις δε θα συγχωρείται, ούτε θα μπορεί να καλυφθεί ή διορθωθεί εύκολα με 4 μόνο μαθήματα (King size), όσοι έχουν ζήσει Δέσμες καταλαβαίνουν τι λέω. ( Στο ... μακρινό παρελθόν, με 6 ώρες Μαθηματικά, 5 Φυσική 2 Χημεία και 2 Βιολογία (καλά τώρα τι στο καλό θα κάνουν τόσες ώρες, 8!!! ώρες Βιολογία και 6!!! Χημεία), τα θέματα από ένα σημείο και μετά... είχαν ξεφύγει).
Να το χαίρεστε τέτοιο σχέδιο, αλλά δυστυχώς θα το πληρωσουν -εκτός από μας -και τα παιδιά μας, και αυτό είναι το χειρότερο από όλα >:(

itt

ΠαράθεσηΦοβερή δημοσιογραφία, τον κόλλησαν στον τοίχο!

Τι δημοσιογραφία περίμενες απο το MEGA;

control_data

Παράθεση από: Katsadouros_Dhm στις 07 Αυγ 2013, 07:51:40 ΜΜΤο σύστημα θα είναι εντελώς αντιεκπαιδευτικό, σχεδόν απάνθρωπο, αφού κανένα λάθος στις εξετάσεις δε θα συγχωρείται, ούτε θα μπορεί να καλυφθεί ή διορθωθεί εύκολα με 4 μόνο μαθήματα (King size), όσοι έχουν ζήσει Δέσμες καταλαβαίνουν τι λέω. ( Στο ... μακρινό παρελθόν, με 6 ώρες Μαθηματικά, 5 Φυσική 2 Χημεία και 2 Βιολογία

Εφιάλτης. Ταλαντούχος προγραμματιστής έγραφε άριστα στα Μαθηματικά, καλά στη Φυσική, εκτός θέματος στην Έκθεση και βάση στην Χημεία. Την θέση του την έπαιρνε παπαγάλος, χειρότερος στα Μαθηματικά και στην Φυσική, ικανός στην Έκθεση και στην αποστήθιση των οργανικών ενώσεων και των αντιδράσεων στην Χημεία.

Το υπουργείο πάντως έβγαλε ένα διαφωτιστικό βίντεο με τους 3 υπουργούς (με τιμητική τήβενο) σε διαβούλευση μαζί με μαθητές και εκπαιδευτικούς: http://www.youtube.com/watch?v=pP3VAtGLQms

P.Tsiotakis

ΠΕΣ ΜΟΥ, ΤΙ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΙΣ;;;;;;;;



pgrontas

Παράθεση από: Παναγιώτης Τσιωτάκης στις 06 Αυγ 2013, 09:22:50 ΜΜ
Nikolaos D. Skikos (facebook)
Ακόμη δεν έχουν πεισθεί όλοι για την αναγκαιότητα ύπαρξης πανελλαδικώς εξεταζόμενου μαθήματος. Συνεχίζουμε να ασκούμε πίεση προς όλες τις κατευθύνσεις.

Ακόμα και στην χειρότερη περίπτωση που κάτι τέτοιο είναι αληθές και από ό,τι φαίνεται από τα σημερινά δημοσιεύματα έτσι είναι, πρέπει να επιμείνουμε στις όποιες επαφές γίνονται ακόμα να υπάρχει παρουσία της πληροφορικής στα μαθήματα γενικής παιδείας ως υποχρεωτικό και ισότιμο μάθημα. Μην αρκούμαστε στα επιλογής και στην αυταπάτη ότι μας προτιμούν οι μαθητές. Αυτό ήταν το μεγαλύτερο στρατηγικό λάθος της προηγούμενης γενιάς.

Η παρουσία των πληροφορικών στα λύκεια με όσες περισσότερες ώρες αν μη τι άλλο αποτελεί παρακαταθήκη για το μέλλον.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

vistrian

Τι είναι ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ :D;
VR in Computing

itt

Παράθεση από: vistrian στις 07 Αυγ 2013, 09:21:58 ΜΜ
Τι είναι ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ :D;

Eσύ τι λες να είναι ; Έτσι λέγεται η επιστήμη σου, το informatics είναι ευρωπαϊκή καιντομία. Όχι ότι έχει και καμμια διαφορά , αλλά έλεος.