Πώς συνεχίζετε μετά την ολοκλήρωση της ύλης;

Ξεκίνησε από Wizard, 05 Μαρ 2009, 05:19:57 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Wizard

Θα ήθελα τη γνώμη πιο έμπειρων από μένα σχετικά με το είδος και την έκταση της επανάληψης μετά την ολοκλήρωση της ύλης. Αν η ύλη ολοκληρωθεί μέχρι αρχές Μαρτίου, τι ακριβώς κάνετε από εκείνο το σημείο και μετά; Λύνετε τις ίδιες ασκήσεις ξανά; Λύνετε νέες ασκήσεις ίδιου στυλ με τις παλιές; Λύνετε παλαιότερα θέματα Πανελληνίων ή τους τα δίνετε να τα λύσουν σπίτι;

Vangelis

Συνάδελφε διδάσκεις σε σχολείο ή σε φροντιστήριο;
Αν συμβαίνει το πρώτο μάλλον έτρεχες και είναι πιθανόν να έχεις αφήσει πολλά κενά.
Αν συμβαίνει το δεύτερο συνέχισε με επαναληπτικές ασκήσεις και άσε τον καθηγητή του σχολείου να "τραβήξει το κουπί".  Αν τα παιδιά  γράψουν καλά εσύ θα πάρεις τα εύσημα, αν πάλι δεν γράψουν θα φταίει εκείνος. 
Τα τελευταία φιλικά και χωρίς διάθεση αντιδικίας απλά μετα απο κάμποσα χρόνια στο σχολείο μου φαίνεται περίεργο να τελειώνει η ύλη μέσα Μαρτίου.  Απο την άλλη πιέζουμε σαν κλάδος να αυξηθεί το ωράριο διδασκαλίας του μαθήματος στις 3-ώρες!!!!

Wizard

Ναι, έχεις απόλυτο δίκιο, φταίω που δεν το διευκρίνισα. Για ιδιαίτερο εννοούσα, όχι σχολείο. Όταν λες επαναληπτικές ασκήσεις, εννοείς νέες ή παλαιότερες;

petrosp13

Η ύλη πρέπει να βγαίνει στα φροντιστήρια μέχρι μέσα Μαρτίου για να υπάρχουν και μαθήματα επανάληψης
Δεν έχει νόημα να κάνεις αναλυτική επανάληψη σε όλη την ύλη, καθώς το μάθημα μας είναι αλυσίδα και πράγματα που τα είπαμε από τον Σεπτέμβριο, τα χρησιμοποιούμε συνέχεια από εκεί και πέρα
Η επανάληψη που κάνω εστιάζει σε "περίεργες" περιπτώσεις (π.χ. κλιμακωτή χρέωση) και κυρίως σε νέες ασκήσεις, πιο προχωρημένες, που να απαιτούν λιγότερο τυποποιημένες απαντήσεις και αναπτύσσουν την φαντασία των μαθητών
Αυτά φυσικά όταν οι μαθητές μπορούν να ανταποκριθούν
Αν οι μαθητές δεν μπορούν, τότε η αναλυτική επανάληψη είναι επιβεβλημένη για να αφομοιώσουν τουλάχιστον όλες τις βασικές γνώσεις που πρέπει να έχουν για τις εξετάσεις και να γράψουν όσο καλύτερα γίνεται
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Καρκαμάνης Γεώργιος

Συνήθως στα φροντιστήρια η ύλη βγαίνει από μέσα Μαρτίου μέχρι το πολύ τέλη Μαρτίου για κάποια τμήματα που "προχωράνε" πιο αργά.
Από εκεί και ύστερα ,καλά είναι να λύνονται τα θέματα των πανελληνίων αρκετών ετών (κανονικών + επαναληπτικών) από τους μαθητές, να διενεργούνται επαναληπτικές ασκήσεις που καλύπτουν όλα τα θέματα (1ο -4ο) ώστε έτσι ο μαθητές εάν έχει κάποιο κενό να μπορεί να καλυφθεί.

Για το σχολείο βέβαια αυτά όλα είναι ένα ωραίο όνειρο καθώς η χρονιά τερματίζει πριν από την εκδρομή ( 20 -30 Μαρτίου). Μετά οι περισσότεροι δεν έρχονται καν. Άρα ίσα - ίσα που θα τελειώσεις την ύλη

EleniK

Συνάδελφε καλημέρα,

λοιπόν εγώ αρχίζω καταρχήν κάθε εβδομάδα και τεστ/κεφάλαιο στη θεωρία. Φυσικά πρέπει να καλυφθούν όλα τα θέματα Πανελληνίων (ημερήσια, εσπερινά, επαναληπτικές) και όταν λέω θέματα ενοοώ και θεωρία.

Στη συνέχεια δίνω ένα πλάνο στα παιδιά , με το πρόγραμμα της επανάληψης, δλδ:
- 2ο μονο του
- 3ο
-10ο

και τους λέω να κάνουν επανάληψη στο κάθε κεφάλαιο. Πολλές φορές μπορεί να καθοδηγήσουν τα παιδιά το μάθημα, με τη λογική ότι ξεδιαλύνουμε απορίες. Θα έχεις τέτοια. Δημιουργώ ασκήσεις, όχι δύσκολες, αλλά επαναληπτικές για να θυμίσεις στα παιδιά πράγματα και όχι να τα τρομάξεις. Από εκεί και πέρα ανάλογα το επίπεδο μπορείς να δώσεις και κάποια πιο ανεβασμένη άσκηση. Σε πιο μέτριους - αδύνατους μαθητές δουλεύω ξανά και 'κλασικά' 2α θέματα για να μάθουν πως να προσέχουν. αυτοί οι μαθητές ποντάρουν 1ο και 2ο κυρίως και ότι πάρουν από 3ο και 4ο. Ενδεικτικά ανεβάζω τις επαναληπτκές ασκήσεις που είχα φτιάξει πέρσυ:
Ελένη Κοκκίνου
Καθηγήτρια Πληροφορικής, ΠΕ19

meteo_xampos

Καλημέρα σας συνάδελφοι. Και εγώ περίπου το πρόγραμμα της Ελένης ακολουθώ στις επαναλήψεις. Ανεβάζω μια άσκηση επαναληπτική που μπορείτε να την κάνετε σε μια ώρα στο μάθημα. Επειδή έχει κάμποσα ερωτήματα τους τη δίνω λυμένη για διάβασμα στο σπίτι. Είναι ανάλογη με τις ασκήσεις του Παναγιώτη τις επαναληπτικές που βρίσκονται στο site του.
Χαράλαμπος.

P.Tsiotakis

Ελένη, μου είχαν λείψει οι απλές, με πονηρά σημεία ασκήσεις σου  ;)
Χαράλαμπε πολύ ωραία άσκηση, την προτείνουμε σε μαθητές χωρίς καταγεγραμμένα προβλήματα υγείας  :D


Όπως ανέφερε ο Πέτρος βασικές μεθοδολογίες στο μάθημα χρησιμοποιούνται ξανά και ξανά, συνεπώς η επανάληψη στο μάθημά μας πρέπει να περιλαμβάνει μεταξύ άλλων:

- Καλό διάβασμα τις θεωρίας και εξέτασής της με πολλά Σ/Λ, πίνακες αντιστοίχησης κλπ. Είναι οι πολλές οι μονάδες
- Επανάληψη ασκήσεων και μεθοδολογιών που δε χρησιμοποιούνται συχνά: σπάσιμο αριθμού, δημιουργία νέου πίνακα (αντιγραφή) κλπ
- ασκήσεις "συντήρησης" γνώσεων

πιθανώς αυτό μπορεί να γίνει με τις ασκήσεις βοηθήματος/φυλλαδίου που ΔΕΝ έγιναν λόγω χρόνου, εκ νέου επίλυση κάποιων βασικών ασκήσεων και οπωσδήποτε των θεμάτων των εξετάσεων όλων των ετών

nikosx

Καλησπέρα σε όλους,

Ελένη στην επαναληπτική άσκηση του 10ου κεφ. ερώτημα ΣΤ, γιατί ζητάς διαδικασία;
Νίκος Ξένος
Καθηγητής Πληροφορικής
nxenos@sch.gr

EleniK

Νίκο δεν υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος λόγος.
Επειδή παραπάνω είχα βάλει συνάρτηση, τώρα είπα να ζητήσω διαδικασία. Μπορεί να τροποποιηθεί έτσι ώστε να ζητά υποπρόγραμμα στο ΣΤ έτσι ώστε τα παιδιά να μπουν στη διαδικασία να αποφασίζουν ποιο υποπρόγραμμα ειναι κατάλληλο, ακόμα καλύτερα έτσι.  ;)

Ελένη
Ελένη Κοκκίνου
Καθηγήτρια Πληροφορικής, ΠΕ19

sarakiniotis

Συγνώμη για την παρέμβαση !!!
... αλλά σας έχει μείνει χρόνος για επαναλήψεις ?
Δεν είχατε καταλήψεις και άλλα τέτοια ?
Εγω τώρα τελειώσα τους πίνακες .Μένει ένας μήνας μέχρι το Πάσχα και την 5θημερη, και θα τον εκλμεταλλευτώ για Υποπρογράμματα , και θεωρία .


EleniK

Συνάδελφε έχεις δίκιο τα σχολεία είναι λίγο πίσω φέτος στην ύλη. Κυρίως τα παραπάνω ισχύουν για φροντιστήρια, ιδιαίτερα και για φυσιολογικές συνθήκες σε σχολεία.
Ελένη Κοκκίνου
Καθηγήτρια Πληροφορικής, ΠΕ19

ECHAL

 :-Καλημέρα συνάδελφοι! Γιατί εγώ αισθάνομαι "λαχανιασμένη" από το τρέξιμο? Τέλη Μαρτίου φεύγουν για 5νθήμερη, την εβδομάδα που μεσολαβεί πριν τις διακοπές του Πάσχα τα παιδιά θα έχουν το μυαλό τους στις "φάσεις" της εκδρομής , μετά το Πάσχα τα χάνουμε τμηματικά από το σχολείο........... και εγώ τρέχω να τελειώσω το 6ο κεφ. και τα υποπρογράμματα. Κάθε χρόνο λέω θα "κόψω" ασκήσεις για να βγάλω άνετα την ύλη, αλλά άμα κόψεις ασκήσεις τους " έκοψες " και από τις Πανελλήνιες.....

agelos

Καλησπέρα συνάδελφοι.Εγώ διδάσκω σε φροντιστήριο και επειδή υππάρχουν και καλοί και κακοί μαθητές μέσα στα τμήματα βάζω και δύσκολες και ευκολες ασκήσεις.Αλλά όλες οι ασκήσεις συνδυάζουν όσο περισσότερα κεφάλαια γίνεται.Πχ άσκηση με συνάρτηση που έχει μέσα αλλιώς_αν,αυτή βρίσκεται μέσα σε όσο και κάπου κολάει και ένας πίνακας.Θεωρία και να τους πείς διάβασε,δεν τα διαβάζουν οπότε τους αναγκάζω με τεστ που έχουν 3-4 κεφάλαια θεωρία μέσα.Δηλάδή συνολικά 2 τέστ και τέλος ένα επαναληπτικό που συνήθως είναι κάποιες πανελλήνιες.Ότι ακριβώς μπήκε το 2006 για παράδειγμα.

meteo_xampos

Καλημέρα σας συνάδελφοι. Ανεβάζω ένα αρχείο με 4 ασκήσεις, οι οποίες καλύπτουν σχεδόν όλο το φάσμα των ασκήσεων ανάπτυξης που μπορούν να μπούν στις εξετάσεις, και θα δώσω στα παιδιά τώρα που ξεκινάμε τις επαναλήψεις.
Η πρώτη άσκηση είναι "κλεμμένη" από τον κύριο Νικολακάκη, αλλά την έχω τροποποιήσει για να φανεί σε ποιές περιπτώσεις χρησιμοποιούμε την κάθε δομή επανάληψης. Την έχω βγάλει σε 3 εκδόσεις.
Η δεύτερη άσκηση είναι με πίνακες, την έχω ανεβάσει εδώ πριν από 2 βδομάδες.
Η τρίτη άσκηση είναι με υποπρογράμματα και δομή επανάληψης.
Η τέταρτη άσκηση, η οποία είναι "κλεμμένη" από την Έλλη, είναι με υποπρογράμματα και πίνακες (πάλι
την έχω τροποποιήσει λίγο στο ερώτημα με τη διαδικασία αντιμετάθεσης).
Εννοείται πως αν θέλετε να τις χρησιμοποιήσετε στα μαθήματά σας δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα!!!
Περιμένω σχόλια!!!
Χαράλαμπος, Ιεράπετρα...