η πληροφορική στο λύκειο είναι όπως όλα τα πράγματα στην ελλάδα. Παράλογος.

Ξεκίνησε από hajijohn, 31 Αυγ 2025, 07:34:13 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

hajijohn

και πάλι να πω, όταν συντάχθηκε η ΓΛΩΣΣΑ μπορεί να ήταν ανάγκη. Και σεβασμός και σε αυτούς που την υλοποίησαν τότε, γιατί ήταν (πιθανόν) το απολύτως απαραίτητο. Τώρα όμως μετά από 25 χρόνια, γνωρίζοντας και τη διεθνή πρακτική, επειδή το internet μας έχει φέρει απίστευτα κοντά, δεν μπορούμε να πηγαίνουμε με ΓΛΩΣΣΑ.

υπομονή μπορούμε να κάνουμε όσες αντοχές έχει ο καθένας.

και για την επανάσταση του 1821, 400 χρόνια υπομονή κάναμε.

evry

Παράθεση από: hajijohn στις 18 Σεπ 2025, 05:06:45 ΜΜκαι πάλι να πω, όταν συντάχθηκε η ΓΛΩΣΣΑ μπορεί να ήταν ανάγκη. Και σεβασμός και σε αυτούς που την υλοποίησαν τότε, γιατί ήταν (πιθανόν) το απολύτως απαραίτητο. Τώρα όμως μετά από 25 χρόνια, γνωρίζοντας και τη διεθνή πρακτική, επειδή το internet μας έχει φέρει απίστευτα κοντά, δεν μπορούμε να πηγαίνουμε με ΓΛΩΣΣΑ.

υπομονή μπορούμε να κάνουμε όσες αντοχές έχει ο καθένας.

και για την επανάσταση του 1821, 400 χρόνια υπομονή κάναμε.
Ας λέμε κάποιες αλήθειες. Και τότε λάθος έκαναν. Δεν έπρεπε να βάλουν ελληνική γλώσσα. Τότε έγινε μια στροφή στη λεγόμενη Αλγοριθμική (δηλαδή προγραμματισμό στα ελληνικά) με τη λογική ότι δεν πρέπει λέει να εξαρτόμαστε από τα χαρακτηριστικά της γλώσσας προγραμματισμού, ότι δεν κάνουμε προγραμματισμό κάνουμε κάτι ανώτερο κλπ.
Αυτά πληρώνουμε μέχρι σήμερα. Για αυτό το μάθημα έχει μείνει στάσιμο και σε λίγο θα μας ξεπεράσουν οι άλλοι κλάδοι οι οποίοι σιγά σιγά θα εισάγουν το μέρος της υπολογιστικής επιστήμης και της τεχνητής νοημοσύνης στα δικά τους μαθήματα ενώ εμείς κοιμόμαστε όρθιοι.
όταν θα ξυπνήσουμε θα είναι πολύ αργά.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

pgrontas

Νομίζω είναι σαφές ότι ψευδογλώσσα της ΑΕΠΠ <> ψευδογλώσσα πανεπιστημίου.

Η ψευδογλώσσα της ΑΕΠΠ είναι ένα έκτρωμα, χωρίς καμία λογική, αφού δεν είναι αρκετά υψηλού επιπέδου για να χρησιμοποιείται όπως στην 'αλγοριθμική' και αυτοκαταργείται μετά από λίγες σελίδες στο ίδιο βιβλίο, με την αναφορά της ΓΛΩΣΣΑΣ. Το γεγονός ότι τη χρησιμοποιούμε ακόμα οφείλεται στις ίδιες αιτίες για τις οποίες χρησιμοποιούμε 5 βιβλία...

Όμως συμφωνώ με τον Πέτρο, καθώς νομίζω ότι δεν εννοεί ότι τα παιδιά πρέπει να μάθουν την ψευδογλώσσα της ΑΕΠΠ ή κάποια άλλη ψευδογλώσσα. Εννοεί ότι τα παιδιά όταν καλούνται να λύσουν ένα πρόβλημα δεν πρέπει να  πηγαίνουν κατευθείαν στην κωδικοποίηση (είτε με Python, είτε με Java, είτε με *), πριν σχηματίσουν μια ακριβή εσωτερική αναπαράσταση του αλγόριθμου που θέλουν να γράψουν, πριν κάνουν ανάλυση προβλήματος και σχεδιασμό λύσης. Πιθανότατα αυτό θα γίνει με κάτι κοντά σε φυσική γλώσσα κατά βήματα επειδή έτσι σκεφτόμαστε οι περισσότεροι στον εσωτερικό μας μονόλογο και έτσι έχουμε μάθει να επικοινωνούμε τους αλγόριθμους στην καθημερινή μας ζωή. Ακόμα και όταν πειραματίζονται, στο μυαλό τους θα ξέρουν ότι θέλουν να δοκιμάσουν κάτι που έχει ένα όνομα στα ελληνικά (π.χ. για να δοκιμάσω να βρω το μικρότερο) και θα δοκιμάζουν τις εντολές της γλώσσας προγραμματισμού που έχουν αντιστοιχίσει σε αυτή τη σκέψη. Προσωπικά θεωρώ ότι αυτό έχει τη μεγαλύτερη αξία σε ένα σχολικό μάθημα προγραμματισμού και είναι μια δεξιότητα χρήσιμη σε όλους ανεξαρτήτως κατεύθυνσης και σπουδών γιατί τους μαθαίνει να οργανώνουν τις σκέψεις τους και να μοντελοποιούν προβλήματα. Και φυσικά αυτό δεν σημαίνει ότι η τελική κωδικοποίηση θα γίνει στην ψευδογλώσσα.

Τώρα περί 'αλγοριθμικής' και προγραμματισμού, για να πω και γω μια αλήθεια, πάντα πίστευα ότι είναι ένα στερεότυπο που οφείλεται σε όσους υποτιμούν τη δουλειά του προγραμματιστή. Ο προγραμματιστής δε χρησιμοποιεί απλά APIs, είναι δημιουργικός και προφανώς ενδιαφέρεται για την απόδοση του προγράμματός του. Και φυσικά πρέπει να γνωρίζει (σε κάποιο βαθμό) αυτό που Ευριπίδης λέει αλγοριθμική (καλύτερα σχεδιασμός αλγορίθμων). Αλλά τεχνικές όπως δυναμικός προγραμματισμός κλπ, δε νομίζω να έχουν θέση στη δευτεροβάθμια εκτός από πολύ, πολύ απλά παραδείγματα, καθώς δυσκολεύουν ακόμα και καλούς φοιτητές - στο ΕΜΠ π.χ. τους κάνουν στο 7ο εξάμηνο και έχουν δυσκολίες παρά το γεγονός ότι έχουν πάρει μια γεύση και από προηγούμενα μαθήματα στη σχολή.

Κλείνοντας, ναι προγραμματισμό κάνουμε (έστω και στα ελληνικά) και πρέπει να είμαστε περήφανοι γι'αυτό!!!
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

hajijohn

δεν χρειάζεται οι καθηγητές να αγχωθούμε με την python. Δεν πρέπει να την ξέρουμε απ έξω κι ανακατωτά. Τα βασικά είναι όπως τα βασικά της κάθε γλώσσας, ακόμα και της ΓΛΩΣΣΑΣ. Θα μας βγει σαν νερό που κυλάει, και θα το δείτε. Πιστεύω θα ενθουσιαστούν οι μαθητές.

Δεν νομίζω ότι είναι καν πολιτικό ζήτημα, αν και στην Ελλάδα τείνουμε να τα πολιτικοποιούμε όλα. Δηλαδή πχ οι Χ να θέλουν Α και οι Υ να θέλουν Β.

Έτσι νομίζω.

petrosp13

Παράθεση από: pgrontas στις 18 Σεπ 2025, 05:51:42 ΜΜΌμως συμφωνώ με τον Πέτρο, καθώς νομίζω ότι δεν εννοεί ότι τα παιδιά πρέπει να μάθουν την ψευδογλώσσα της ΑΕΠΠ ή κάποια άλλη ψευδογλώσσα. Εννοεί ότι τα παιδιά όταν καλούνται να λύσουν ένα πρόβλημα δεν πρέπει να  πηγαίνουν κατευθείαν στην κωδικοποίηση (είτε με Python, είτε με Java, είτε με *), πριν σχηματίσουν μια ακριβή εσωτερική αναπαράσταση του αλγόριθμου που θέλουν να γράψουν, πριν κάνουν ανάλυση προβλήματος και σχεδιασμό λύσης. Πιθανότατα αυτό θα γίνει με κάτι κοντά σε φυσική γλώσσα κατά βήματα επειδή έτσι σκεφτόμαστε οι περισσότεροι στον εσωτερικό μας μονόλογο και έτσι έχουμε μάθει να επικοινωνούμε τους αλγόριθμους στην καθημερινή μας ζωή. Ακόμα και όταν πειραματίζονται, στο μυαλό τους θα ξέρουν ότι θέλουν να δοκιμάσουν κάτι που έχει ένα όνομα στα ελληνικά (π.χ. για να δοκιμάσω να βρω το μικρότερο) και θα δοκιμάζουν τις εντολές της γλώσσας προγραμματισμού που έχουν αντιστοιχίσει σε αυτή τη σκέψη. Προσωπικά θεωρώ ότι αυτό έχει τη μεγαλύτερη αξία σε ένα σχολικό μάθημα προγραμματισμού και είναι μια δεξιότητα χρήσιμη σε όλους ανεξαρτήτως κατεύθυνσης και σπουδών γιατί τους μαθαίνει να οργανώνουν τις σκέψεις τους και να μοντελοποιούν προβλήματα. Και φυσικά αυτό δεν σημαίνει ότι η τελική κωδικοποίηση θα γίνει στην ψευδογλώσσα.

Νομίζω ότι αντιλαμβάνεσαι πολύ καλά αυτό που εννοώ και χαίρομαι
Θεωρώ ότι πρέπει να διδάσκουμε σχεδίαση αλγορίθμων, μοντελοποίηση προβλημάτων, να είμαστε ένα μάθημα πάνω στο οποίο θα πατάνε όλα τα υπόλοιπα, δηλαδή κάτι σαν εκσυγχρονισμένα μαθηματικά με χρήση ενός μηχανήματος, αλλά όχι στείρα με την διδασκαλία μιας γλώσσας
Νομίζω ότι είχαμε όλοι μας μαθήματα στο πανεπιστήμιο με τίτλο "Αλγόριθμοι" και μαθήματα με τίτλο "Δομημένος Προγραμματισμός με Pascal" ή "Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός με C++"
Και ήταν διαφορετική η προσέγγιση τους
Πιστεύω ότι το μάθημα μας πρέπει να κινείται περισσότερο στην πρώτη κατηγορία μαθημάτων και όχι στην δεύτερη
Και ναι, συνεχίζω να πιστεύω ότι διδάσκω κυρίως Αλγορίθμους και όχι κυρίως Προγραμματισμό
Η εύρεση πρώτων αριθμών, η μετατροπή ενός ποσού σε χαρτονομίσματα, η εύρεση των ψηφίων ενός αριθμού, η δυαδική αναζήτηση, η φυσαλίδα, ακόμα και η δημιουργία ενός ΔΔΑ ή η εισαγωγή ενός κόμβου σε μια Λίστα, είναι αλγόριθμοι
Φυσικά αναγκαζόμαστε να διδάσκουμε και αρκετό προγραμματισμό μια και το μάθημα ξεχείλωσε αρκετά την πρώτη 15ετία του και να μπαίνουμε σε ανούσιες ασκήσεις μετατροπών δομών επανάληψης, συναρτήσεων σε διαδικασίες, τιμή φρουρός κτλ
Αλλά η γνώμη μου είναι και παραμένει ότι οι Αλγόριθμοι ορίζουν τις επιστήμες εδώ και χιλιάδες χρόνια και απλά έχουν μετασχηματιστεί τις τελευταίες δεκαετίες για να εκτελούνται σε ένα μηχάνημα
Εκεί θεωρώ ότι θα έπρεπε να είναι η στόχευση ενός μαθήματος Λυκείου της Επιστήμης Υπολογιστών, να οδηγήσει τους μαθητές να γνωρίσουν την εισαγωγή των αλγορίθμων που ήδη έχουν στο κεφάλι τους σε μια μορφή κατανοητή από τον υπολογιστή

Παράθεση από: evryΑς λέμε κάποιες αλήθειες. Και τότε λάθος έκαναν. Δεν έπρεπε να βάλουν ελληνική γλώσσα. Τότε έγινε μια στροφή στη λεγόμενη Αλγοριθμική (δηλαδή προγραμματισμό στα ελληνικά) με τη λογική ότι δεν πρέπει λέει να εξαρτόμαστε από τα χαρακτηριστικά της γλώσσας προγραμματισμού, ότι δεν κάνουμε προγραμματισμό κάνουμε κάτι ανώτερο κλπ.Αυτά πληρώνουμε μέχρι σήμερα. Για αυτό το μάθημα έχει μείνει στάσιμο και σε λίγο θα μας ξεπεράσουν οι άλλοι κλάδοι οι οποίοι σιγά σιγά θα εισάγουν το μέρος της υπολογιστικής επιστήμης και της τεχνητής νοημοσύνης στα δικά τους μαθήματα ενώ εμείς κοιμόμαστε όρθιοι.όταν θα ξυπνήσουμε θα είναι πολύ αργά.

Δεν νομίζω ότι για την στασιμότητα του μαθήματος φταίει η ΓΛΩΣΣΑ Ευρυπίδη
Ίσα ίσα, εγώ θα έλεγα ότι μάλλον κάτι κάνει καλά η ΓΛΩΣΣΑ και έχει παραμείνει τόσα χρόνια, αλλιώς θα είχαν ξεσηκωθεί διάφοροι
Για την στασιμότητα του μαθήματος ευθύνεται η απόλυτη έλλειψη οργάνωσης και στοιχειώδους σχεδιασμού στον κλάδο Πληροφορική στην δημόσια εκπαίδευση
Είναι απαράδεκτο να έχουμε το ίδιο απαράδεκτο βιβλίο επί 25 χρόνια και να συνεχίζουμε ακόμα
Δεν είναι κακή η ΓΛΩΣΣΑ, αλλά το σχολικό βιβλίο της
Υπάρχουν αρκετά βοηθήματα στο εμπόριο που είναι καταπληκτικά και χρησιμοποιούν την ΓΛΩΣΣΑ
Αυτό τι αποδεικνύει; Ότι δεν υπάρχει ένας Χριστιανός να πάρει αποφάσεις στον κλάδο μας και να τον κινήσει προς τα εμπρός (ας είναι και προς την Python)
Πιερακάκη Υπουργό είχαμε, πρόεδρο ΙΕΠ είχαμε, τίποτα...
Ακόμα τα στοιχειωμένα πράσινα βιβλία μοιράστηκαν και φέτος
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

George Eco

Παράθεση από: evry στις 18 Σεπ 2025, 03:27:10 ΜΜΥΓ. Για να έχει κάποιος άποψη τι είναι καλύτερο και αυτή να έχει κάποια βαρύτητα θα πρέπει
α) να έχει διδάξει σε όλες τις ηλικίες
β) να έχει διδάξει σε διάφορες γλώσσες (C, Java, C++, Python, ΓΛΩΣΣΑ) σε μαθητές
ώστε να έχει ένα μέτρο σύγκρισης.

Σε Δημοτικό έχω ελάχιστη εμπειρία και πιο πολύ διδάξα βιωματικά γιατί οι Η/Υ είναι χρήσιμοι και πώς στη καθημερινότητα, το λιγοστό καιρό που υπηρετούσα σε ιδιωτικό σχολείο. Σε ένα summer camp, κάναμε σε παιδιά δημοτικού προγραμματισμό με ενα ρομποτάκι πάνω σε ένα καμβά Διάστημα. Η εταιρία ήταν Ελληνική, αλλά δυστυχώς έκλεισε. Δε θυμάμαι πως το έλεγαν, έμοιαζε με το Bee bot και το προγραμμάτιζες από λογισμικό από tablet. Ουσιαστικά του έδινες οδηγίες να πάει από ένα σημείο σε άλλο, αλγοριθμικά. Στην αρχή για να τα μπάσω στο κλίμα, είχα κάνει τον εαυτό μου το ρομπότ κι έσπαγαν πλάκα τα μικρά που με κουτούλαγαν στο τοίχο ή σε θρανία.

Για Γυμνάσιο, Λύκειο, από την εμπειρία μου, αν και λατρεύω τη Java, σέβομαι βαθιά C, C++, πιστεύω πως η Python3 είναι πολύ καλή και πιο κατάλληλη για Πανελλήνιες για πολλούς λόγους. Δε θέλω να αναλύσω πολύ, στην ουσία η python3 έχει έτοιμα πράγματα πρακτικά, ώστε να κάνεις πολλά και ποτέ δε θα χρειαστεί να ασχοληθείς με garbage collection και pointers. Ας τα μάθουν αυτά στη Σχολή τους στο μέλλον τα παιδιά. Εδώ τους δείχνουμε ένα αρχικό προς intermediate επίπεδο.
Τώρα αν πάρεις τα Arduino kits μπορείς να τους κάνεις σε C++ βιωματικά μαθήματα.
Δεν έχω προλάβει να πειραματιστώ με άλλες γλώσσες σε Γυμνάσια. Η Python λειτουργεί πολύ καλά κι η C++ επίσης αν δεν επεκταθείς σε επίπεδο που να δυσκολέψει πολύ τα παιδιά. Η C++ απαιτεί περισσότερη πειθαρχία και προσπάθεια γενικά.

Σε κάποια Λύκεια κάνουν στη Β Λυκείου και Python.

Ό,τι κι αν γίνει στο μέλλον, το μάθημα κατά τη γνώμη μου είναι συνάρτηση τεσσάρων παραγόντων:
  • Βιβλία
  • Ύλη κι οδηγίες Υπουργείου
  • Λογική θεμάτων Πανελληνίων του μαθήματος
  • Ότι θέλει στη Τάξη του ο Εκπαιδευτικός

Evry θα μου άρεσε να ακούσω τη γνώμη σου updated φέτος.

pgrontas

Παράθεση από: petrosp13 στις 18 Σεπ 2025, 11:17:55 ΜΜ...
Για την στασιμότητα του μαθήματος ευθύνεται η απόλυτη έλλειψη οργάνωσης και στοιχειώδους σχεδιασμού στον κλάδο Πληροφορική στην δημόσια εκπαίδευση
...
Αυτό τι αποδεικνύει; Ότι δεν υπάρχει ένας Χριστιανός να πάρει αποφάσεις στον κλάδο μας και να τον κινήσει προς τα εμπρός (ας είναι και προς την Python)
Δεν είναι θέμα οργάνωσης, ούτε σχεδιασμού. Είναι θέμα του ότι στη συντριπτική πλειοψηφία τους, οι κρίσιμες θέσεις στελεχώνονται από ακατάλληλα πρόσωπα. Για παράδειγμα, όταν το μάθημα έγινε εξάωρο, υπήρχε η χρυσή ευκαιρία να εξελιχθεί. Τι πήραμε αντ'αυτού; Τον ανθοπώλη τον Τζιοβάνι.
Και αυτό ενώ ήταν μπροστά τους η στοίβα και η ουρά στην πάνω στην οποία θα μπορούσε να χτιστεί ο αντικειμενοστρεφής προγραμματισμός και να δείξεις πάρα πολύ ωραία έννοιες όπως η ενθυλάκωση και γιατί όχι και η κληρονομικότητα και ο πολυμορφισμός.
Κυκλοφορεί το επιχείρημα ότι δεν υπήρχε υποστήριξη από τη ΓΛΩΣΣΑ. Δεν θα μπορούσαν να ορίσουν κάποιες επεκτάσεις οι ίδιοι; Ας ήταν στο χαρτί αρχικά - κάποιος θα τις υλοποιούσε μετά (είτε ο Άλκης είτε οι άλλοι δημιουργοί των διαφόρων υλοποίησεων που κυκλοφορούν). Έτσι άλλωστε ξεκίνησε και το μάθημα.
Αν δεν μπορούσαν ας έβαζαν την αναδρομή ή κάτι άλλο.


Παράθεση από: evry στις 18 Σεπ 2025, 03:27:10 ΜΜΥΓ. Για να έχει κάποιος άποψη τι είναι καλύτερο και αυτή να έχει κάποια βαρύτητα θα πρέπει
α) να έχει διδάξει σε όλες τις ηλικίες
β) να έχει διδάξει σε διάφορες γλώσσες (C, Java, C++, Python, ΓΛΩΣΣΑ) σε μαθητές
ώστε να έχει ένα μέτρο σύγκρισης.
Ειλικρινά πάντως αναρωτιέμαι πόσοι από αυτούς που γράφουν τα προγράμματα σπουδών και τα βιβλία, οι οποίοι όχι απλά έχουν άποψη αλλά παίρνουν κρίσιμες αποφάσεις, ικανοποιούν τα παραπάνω.


Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

petrosp13

Παράθεση από: pgrontas στις 19 Σεπ 2025, 09:38:25 ΠΜΔεν είναι θέμα οργάνωσης, ούτε σχεδιασμού. Είναι θέμα του ότι στη συντριπτική πλειοψηφία τους, οι κρίσιμες θέσεις στελεχώνονται από ακατάλληλα πρόσωπα. 

To ίδιο λέμε
Για να υπάρξει οργάνωση και σχεδιασμός, πρέπει να υπάρξουν και τα κατάλληλα άτομα
Όχι ότι δεν υπάρχουν, αλλά αποφεύγουν να εμπλακούν

Ο κλάδος μας είναι μια μικρογραφία της χώρας
Κανένα παραγωγικό μοντέλο, καμία μακροπρόθεσμη στρατηγική και πλάνο
Η ΓΛΩΣΣΑ για εμάς είναι ο τουρισμός για την χώρα
Αντί να εκμεταλλευθούμε ότι η επιστήμη μας (και η χώρα) είναι η αιχμή του δόρατος σε άπειρους τομείς (ή θα μπορούσε να είναι), οι σημαντικές θέσεις καταλαμβάνονται από ανθρώπους με προσωπικές ατζέντες και κοντόφθαλμες λογικές
Και η λογική είναι "πάμε κι όπου βγει"
Για να μην είμαστε εντελώς άδικοι, η εκπαίδευση γενικότερα στην χώρα μας δεν έχει κανένα πλάνο και έχει μείνει σε λογικές 1980, οπότε μοιραία η μπάλα μας παίρνει κι εμάς
Απλά εμείς έχουμε εύκολα την δυνατότητα να αλλάζουμε πρόγραμμα σπουδών κάθε 10-15 χρόνια λόγω εξέλιξης της επιστήμης
Δεν διδάσκουμε Αρχαία ή Λατινικά
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

gpapargi

Κατά τη γνώμη μου δεν μπορεί η εξέταση του μαθήματος στις πανελλήνιες  να γίνεται μπροστά σε υπολογιστή. Πέρα από το λόγο που αναφέρθηκε, είναι και το ότι μπορεί το πρόγραμμα να μην τρέχει λόγω κάποιου συντακτικού σφάλματος και να χαθεί πολύτιμος χρόνος. Σπίτι του θα το έβρισκε αλλά μέσα στις εξετάσεις θα έχανε χρόνο. Όλοι ξέρουμε ότι κάποιος στα πρώτα βήματα του στον προγραμματισμό, από τη στιγμή που θα έχει βρει τον αλγόριθμο μέχρι τη στιγμή που θα κάνει το πρόγραμμα να τρέξει μπορεί να καθυστερήσει πολύ. Πριν κάποιος μιλήσει για εμπειρία που πρέπει να αποκτηθεί, θα πρέπει να λάβει υπόψη του ότι οι μαθητές μας προορίζονται κατά κανόνα για οικονομικές σχολές.
 
Στο θέμα της ψευδογλώσσας/python... θυμίζω ότι το μάθημα έχει δεχτεί επιθέσεις (αρχικά από 3ωρο έγινε 2ωρο, μετά διεκδικήθηκε η διδασκαλία του από άλλες ειδικότητες).   Η τελευταία αφορούσε τη συντονισμένη επίθεση από τον κλάδο ΠΕ04 όπου κάποιοι προσπαθούσαν να εμφανίσουν το μάθημα σαν εκμάθηση κάποια συγκεκριμένης τεχνολογίας (κάποιοι μίλησαν και για  πάτημα πλήκτρων) και όχι σα μάθημα σκέψης. Εκείνες τις εποχές το ότι ήταν ψευδογλώσσα στα ελληνικά και όχι κάποια συγκεκριμένη γλώσσα προγραμματισμού νομίζω ότι βοήθησε στο να πούμε ότι διδάσκουμε αλγοριθμικό  τρόπο σκέψης.
Οι καιροί περνάνε και πιστεύω ότι το μάθημα είναι καλύτερο να διδάσκεται σε μια συγκεκριμένη γλώσσα προγραμματισμού που από ότι φαίνεται πρέπει να είναι η python.
Ωστόσο δεν πρέπει να ξεχνάμε σε ποιους απευθύνεται το μάθημα. Στους υποψήφιους για σχολές οικονομικών, ναυτιλιακών, διοίκησης επιχειρήσεων κλπ. Αυτοί δε χρειάζονται και δε θέλουν αληθινό προγραμματισμό. Μπορεί αύριο να ξεσηκωθούν και πουν ότι τους γεμίζουμε με αχρείαστες για αυτούς γνώσεις. Ήδη φωνάζουν για τα αχρείαστα για αυτούς μαθηματικά της θετικής (θεωρήματα ύπαρξης όπως Bolzano, Rolle, ΘΜΤ) που τους έχει φορτώσει με το έτσι θέλω ο πανίσχυρος κλάδος ΠΕ03. Μια ψευδογλώσσα με έμφαση στον τρόπο σκέψης είναι ίσως ( ; ) αποδεκτό. Αλλά μια python μπορεί να μην είναι.
Για μένα η επόμενη μάχη που πρέπει να δώσουμε είναι η επαναφορά του μαθήματος στο φυσικό μας ακροατήριο που είναι οι υποψήφιοι των σχολών πληροφορικής (και πολυτεχνικών και πανεπιστημιακών) οι υποψήφιοι για σχολές μαθηματικών/φυσικής/πολυτεχνεία.  Μετά από αυτό μπορούμε να μιλήσουμε για οτιδήποτε... για python, για άλλα κομμάτια ύλης, για πολυπλοκότητα για αναδρομή. Μέχρι τότε νομίζω ότι θα πατάμε σε σαθρό έδαφος.
Ο πρώην υπουργός παιδείας και ο πρόεδρος του ΙΕΠ (πληροφορικοί και οι 2) δε φάνηκαν να ασχολούνται με το θέμα, αν και είναι βέβαιο ότι συμφωνούν. Οι ενώσεις μας τι κάνουν; Εμείς τι κάνουμε;
Γιώργος Παπαργύρης