η πληροφορική στο λύκειο είναι όπως όλα τα πράγματα στην ελλάδα. Παράλογος.

Ξεκίνησε από hajijohn, 31 Αυγ 2025, 07:34:13 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

George Eco

Παράθεση από: evry στις 04 Σεπ 2025, 06:02:01 ΜΜΤι διαφορά έχει η ΓΛΩΣΣΑ αν της αφαιρέσεις τις δηλώσεις των μεταβλητών από τον ψευδοκώδικα του βιβλίου;
Και τι ρόλο παίζει αυτή η διαφορά στη βαθμολόγηση;

Διαφέρει στις έτοιμες συναρτήσεις και στο ότι δε μπορείς να έχεις αγνώστου μεγέθους πίνακα σε ΓΛΩΣΣΑ. Νομίζω είναι αρκετά Ευριπίδη αυτά για να θεωρηθεί σημαντικά διαφορετική.
Η ψευδογλώσσα προσεγγίζει θεωρητικά έναν αλγόριθμο, ενώ με ΓΛΩΣΣΑ πάμε με περιορισμούς σε πιό πρακτικά πράγματα. Εξού και κάποια παραδείγματα σε ψευδογλώσσα δε μπορούν να υλοποιηθούν σε ΓΛΩΣΣΑ.

pgrontas

Παράθεση από: George Eco στις 04 Σεπ 2025, 11:23:54 ΜΜΔιαφέρει στις έτοιμες συναρτήσεις και στο ότι δε μπορείς να έχεις αγνώστου μεγέθους πίνακα σε ΓΛΩΣΣΑ. Νομίζω είναι αρκετά Ευριπίδη αυτά για να θεωρηθεί σημαντικά διαφορετική.
Η ψευδογλώσσα προσεγγίζει θεωρητικά έναν αλγόριθμο, ενώ με ΓΛΩΣΣΑ πάμε με περιορισμούς σε πιό πρακτικά πράγματα. Εξού και κάποια παραδείγματα σε ψευδογλώσσα δε μπορούν να υλοποιηθούν σε ΓΛΩΣΣΑ.
Ούτε στην ψευδογλώσσα μπορείς να έχεις αγνώστου μεγεθους πίνακα. Λύθηκε το 2010.

Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

evry

Παράθεση από: George Eco στις 04 Σεπ 2025, 11:23:54 ΜΜΔιαφέρει στις έτοιμες συναρτήσεις και στο ότι δε μπορείς να έχεις αγνώστου μεγέθους πίνακα σε ΓΛΩΣΣΑ. Νομίζω είναι αρκετά Ευριπίδη αυτά για να θεωρηθεί σημαντικά διαφορετική.
Η ψευδογλώσσα προσεγγίζει θεωρητικά έναν αλγόριθμο, ενώ με ΓΛΩΣΣΑ πάμε με περιορισμούς σε πιό πρακτικά πράγματα. Εξού και κάποια παραδείγματα σε ψευδογλώσσα δε μπορούν να υλοποιηθούν σε ΓΛΩΣΣΑ.
Το μάθημα δεν έχει αλλάξει καθόλου και παραμένει το ίδιο είτε με ψευδογλώσσα είτε με ΓΛΩΣΣΑ. Τα θέματα έχουν ακριβώς την ίδια κονσερβοποιημένη φιλοσοφία. 
Ούτε στην ψευδογλώσσα μπορείς να έχεις δυναμικό πίνακα. Το λέει το βιβλίο ξεκάθαρα στο κεφάλαιο 3 που είναι ψευδογλώσσα και όχι ΓΛΩΣΣΑ. 
Όσον αφορά τις συναρτήσεις, σιγά τις έτοιμες συναρτήσεις που έχει η ΓΛΩΣΣΑ. Και η ψευδογλώσσα έχει την Αντιμετάθεσε. Επίσης μπορείς να επινοήσεις στην ψευδογλώσσα δικό σου αλγόριθμο και να τον καλέσεις από άλλον αλγόριθμο. Το ότι δεν το κάνει κανείς δε σημαίνει ότι δεν γίνεται.
Τώρα που το σκέφτομαι η μόνη διαφορά στη διδασκαλία είναι η Αντιμετάθεσε. Ότι τώρα δηλαδή είσαι υποχρεωμένος στις ταξινομήσεις αντίστοιχων πινάκων να γράφεις όλες τις εντολές.
Ουσιαστικά δεν έχει αλλάξει απολύτως τίποτα.

Δεν κατάλαβα ποιο παράδειγμα σε ψευδογλώσσα δεν μπορεί να υλοποιηθεί σε ΓΛΩΣΣΑ?
Σημείωση: Μιλάμε για την ψευδογλώσσα του σχολικού βιβλίου όχι τον ψευδοκώδικα γενικά που συναντάμε στα βιβλία αλγορίθμων.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

petrosp13

Ξέρετε τι καταλαβαίνω;
Ότι μπαίνουν οι νέοι συνάδελφοι και κατηγορούν ένα μάθημα που στρώθηκε από όλους μας εδώ και τόσα χρόνια και λύθηκαν άπειρα προβλήματα και λεπτομέρειες του
ΑΛΛΑ
Δεν ευθύνονται αυτοί
Δεν υπάρχει ΠΟΥΘΕΝΑ επίσημη ενημέρωση-τοποθέτηση-πλαισιοδότηση για όλες αυτές τις ανούσιες λεπτομέρειες και προφανώς δεν θα κάτσει να διαβάσει κάποιες εκατοντάδες τόπικ εδώ μέσα
Ο κλάδος ήταν και παραμένει ανοργάνωτος
Όπως και όλη η χώρα φυσικά
ΕΛΛΑΔΑ 2.0
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

George Eco

Παράθεση από: evry στις 05 Σεπ 2025, 12:59:42 ΜΜΔεν κατάλαβα ποιο παράδειγμα σε ψευδογλώσσα δεν μπορεί να υλοποιηθεί σε ΓΛΩΣΣΑ?
Σημείωση: Μιλάμε για την ψευδογλώσσα του σχολικού βιβλίου όχι τον ψευδοκώδικα γενικά που συναντάμε στα βιβλία αλγορίθμων.
Μιλάω αυστηρά στα πλαίσια του βιβλίου. Αν μιλάμε για τη πραγματική ψευδογλώσσα προφανώς κι όλα γίνονται Ευριπίδη.

Αν θυμάμαι καλά έχει το βιβλίο παράδειγμα ταξινόμησης ευθείας αντάλλαγής πίνακα Ν στοιχείων, με το Ν στα δεδομένα, άρα να διαβάζεται από το χρήστη. Αυτό στη ΓΛΩΣΣΑ δε παίζει.

Τα παιδιά δεν είναι υποχρεωμένα να ξέρουν όσα ξέρουμε εμείς. Τα έχουμε χιλιοπεί, έχει τα θεματάκια του το μάθημα. Αλλά όπως είπα και πριν, αν το έχεις διδάξει κι έχεις ρωτήσει πέντε δέκα πράγματα στο στέκι, ξέρεις τι να κάνεις.

George Eco

Παράθεση από: petrosp13 στις 05 Σεπ 2025, 03:32:28 ΜΜΞέρετε τι καταλαβαίνω;
Ότι μπαίνουν οι νέοι συνάδελφοι και κατηγορούν ένα μάθημα που στρώθηκε από όλους μας εδώ και τόσα χρόνια και λύθηκαν άπειρα προβλήματα και λεπτομέρειες του
ΑΛΛΑ
Δεν ευθύνονται αυτοί
Δεν υπάρχει ΠΟΥΘΕΝΑ επίσημη ενημέρωση-τοποθέτηση-πλαισιοδότηση για όλες αυτές τις ανούσιες λεπτομέρειες και προφανώς δεν θα κάτσει να διαβάσει κάποιες εκατοντάδες τόπικ εδώ μέσα
Ο κλάδος ήταν και παραμένει ανοργάνωτος
Όπως και όλη η χώρα φυσικά
ΕΛΛΑΔΑ 2.0
Μα αν είχαμε κάτι επίσημο από το Υπουργείο δε θα είχαμε όντως θέμα.
Για οτιδήποτε έχει δοθεί οδηγία είναι όλα τέλεια.

Όταν όμως έχεις μια ΕΠΙΛΕΞΕ με προαιρετικό (δηλωμένα στη θεωρία) ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ  ΑΛΛΙΩΣ, και μία ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ που δε λες πουθενά πως το ΑΛΛΙΩΣ είναι γαμώτο μου προαιρετικό, μπορεί τυπικά να φας και σκάλωμα. Και δικαίως. Πού ξέρει ο άλλος αν το θέμα δε θέλει ο μαθητής να εμφωλεύσει μια απλή ΑΝ μέσα σε ΑΛΛΙΩΣ αντί να παραλείψει το ΑΛΛΙΩΣ με χρήση μόνο ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ;

Ναι οκ εδώ συνεννοούμαστε βγάζουμε άκρη, επίσημη ανακοίνωση δεν έπρεπε να είχε δόσει κάποιος φορέας; ΤΟ ΙΕΠ, το Υπουργείου, κάποιος...
Καλά τα λες Πέτρο, και το πρόβλημα δεν είναι τωρινό, είναι 25 ετών...



hajijohn

@evry γενικά για να καταλάβω, να έρθει η python, ή ας περιμένουμε, γιατί κι έτσι καλά είναι;

evry

Παράθεση από: George Eco στις 05 Σεπ 2025, 04:13:11 ΜΜΜιλάω αυστηρά στα πλαίσια του βιβλίου. Αν μιλάμε για τη πραγματική ψευδογλώσσα προφανώς κι όλα γίνονται Ευριπίδη.

Αν θυμάμαι καλά έχει το βιβλίο παράδειγμα ταξινόμησης ευθείας αντάλλαγής πίνακα Ν στοιχείων, με το Ν στα δεδομένα, άρα να διαβάζεται από το χρήστη. Αυτό στη ΓΛΩΣΣΑ δε παίζει.

Τα παιδιά δεν είναι υποχρεωμένα να ξέρουν όσα ξέρουμε εμείς. Τα έχουμε χιλιοπεί, έχει τα θεματάκια του το μάθημα. Αλλά όπως είπα και πριν, αν το έχεις διδάξει κι έχεις ρωτήσει πέντε δέκα πράγματα στο στέκι, ξέρεις τι να κάνεις.
Το Δεδομένα // Ν // δε σημαίνει Διάβασε. Είναι λίστα παραμέτρων και υλοποιείται με υποπρόγραμμα.
Τα Δεδομένα είναι οι παράμετροι εισόδου και τα Αποτελέσματα είναι οι παράμετροι Εξόδου.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

evry

Παράθεση από: hajijohn στις 05 Σεπ 2025, 06:15:51 ΜΜ@evry γενικά για να καταλάβω, να έρθει η python, ή ας περιμένουμε, γιατί κι έτσι καλά είναι;
Η Python δεν θα έρθει από μόνη της. Πρέπει κάποιος  να τη φέρει. Παρατηρώ ότι οι νέοι συνάδελφοι τα θέλουν όλα έτοιμα και ότι στραβό βρουν κατηγορούν τους παλιούς. Σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί να έχουν δίκιο αλλά όταν βλέπεις κάτι στραβό προσπαθείς να το διορθώσεις και σίγουρα δεν θα διορθωθεί με το να γράφουμε σε αυτό το φόρουμ και να γκρινιάζουμε.

Όσο για το αν θέλω εγώ προσωπικά να έρθει η Python στο Λύκειο η απάντηση θα σου δοθεί αν κοιτάξεις τους συγγραφείς των βιβλίων για Python του ΕΠΑΛ και του νέου βιβλίου της Γ Γυμνασίου που έχει Python (όλα γραμμένα χωρίς να πάρουμε ούτε 1 ευρώ).
Διότι αυτές οι ομάδες έφεραν την Python στην εκπαίδευση και ειδικά τα πρώτα χρόνια δέχθηκαν πολλές "διαμαρτυρίες" για να το πω ευγενικά από τους καθηγητές.

Για αυτό που να μπλέκεις τώρα, ΓΛΩΣΣΑ και πάλι ΓΛΩΣΣΑ.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

George Eco

Παράθεση από: evry στις Χθες στις 02:31:37 ΜΜΤο Δεδομένα // Ν // δε σημαίνει Διάβασε. Είναι λίστα παραμέτρων και υλοποιείται με υποπρόγραμμα.
Τα Δεδομένα είναι οι παράμετροι εισόδου και τα Αποτελέσματα είναι οι παράμετροι Εξόδου.
Το πρόβλημα είναι πως δεδομένα // // παίρνει και το κεντρικό πρόγραμμα. 
Πολύ μου αρέσει η επεξήγησή σου όμως.
Το θέμα είναι πως σε ΓΛΩΣΣΑ, πίνακας με Ν πλήθος στοιχείων δωσμένο από το χρήστη δε νοείται.

Και να πούμε και στις ομάδες που φέρνουν τη Python σιγά σιγά στο παιχνίδι ένα μεγάλο ευχαριστώ.
Θέλω να επισημάνω στο συνάδελφο hajijohn επίσης, ότι αργεί αυτό το εγχείρημα γιατί απαιτούνται αλλαγές στο πρόγραμμα σπουδών, πολλές φορές διαθεματικές, με στόχο τη βελτιστοποίηση κι είναι δύσκολο να γίνουν τα βήματα όλα γιατί πολλές φορές απαιτούνται περισσότερο από μία τετραετίες ( όποιος κατάλαβε γιατί επηρεάζει αυτό, κατάλαβε ) και νομίζω - ελπίζω πως σε κάνα δυο χρόνια θα δούμε φως στο τούνελ.

Τα νέα βιβλία Γυμνασίου είναι πολύ ωραία, σαφώς καλύτερα από αυτό που τα παιδιά είχαν. Αναμένω τα Λυκειακά βιβλία πως και πως εδώ και χρόνια. Αλλά νομίζω θα αξίζει την υπομονή που δείχνουμε όλοι μας.