Πραγματική μεταβλητή Δείκτης σε πίνακα

Ξεκίνησε από evry, 20 Ιουν 2025, 09:30:58 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

o_Antonis

Δεν γράφει ακέραια μεταβλητή.

Ακέραια έκφραση, η οποία μπορεί να είναι σταθερή (να είναι αριθμός) ή μεταβλητή (να αλλάζει)

Δηλώνω σταθερά Ν=5.0
και μετά χρησιμοποιώ Α[Ν]

Το τραβάω από τα μαλλιά γιατί δεν το κάνει κανείς, αλλά  είναι το τελευταίο σχόλιο που έχω στην προηγούμενη απάντηση μου.

evry

Παράθεση από: o_Antonis στις 22 Ιουν 2025, 02:11:25 ΠΜΔεν γράφει ακέραια μεταβλητή.

Ακέραια έκφραση, η οποία μπορεί να είναι σταθερή (να είναι αριθμός) ή μεταβλητή (να αλλάζει)

Δηλώνω σταθερά Ν=5.0
και μετά χρησιμοποιώ Α[Ν]

Το τραβάω από τα μαλλιά γιατί δεν το κάνει κανείς, αλλά  είναι το τελευταίο σχόλιο που έχω στην προηγούμενη απάντηση μου.
Και η ακέραια μεταβλητή ακέραια έκφραση είναι. Μέσα στις αγκύλες πάει ακέραια έκφραση είτε μεταβλητή είτε σταθερά. Αυτό που έχεις ορίσει είναι έκφραση πραγματικού τύπου.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

o_Antonis

Ωραία, πάμε αλλιώς. Ποιές τιμές έχει ο δείκτης i στο αρχικό τμήμα κώδικα;

evry

#33
Παράθεση από: o_Antonis στις 22 Ιουν 2025, 10:13:09 ΠΜΩραία, πάμε αλλιώς. Ποιές τιμές έχει ο δείκτης i στο αρχικό τμήμα κώδικα;
Γιατί δεν λες τι τιμές έχει και με ρωτάς?
Έχεις αντιληφθεί ότι άλλο ο τύπος μιας μεταβλητής και άλλο οι τιμές που θα βάλεις εκεί?
Τι προσπαθείς να αποδείξεις? ότι μπορείς σε θέση δείκτη πίνακα να βάλεις πραγματικό τύπο? Ε δε μπορείς τι να κάνουμε.
Και αυτό δείχνει ξεκάθαρα έλλειμα κατανόησης.

Μπορείς να ρωτήσεις το chatGPT γιατί το Α[5.0] είναι λάθος ενώ το 5.0=5 έχουν την ίδια τιμή. Δίνει αρκετά καλή απάντηση.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Foto

#34
Το πρόβλημα εδώ είναι ότι δεν έχει οριστεί σωστά η ΓΛΩΣΣΑ. Όταν φτιάχνεται μια γλώσσα στα χαρτιά, που σημαίνει ότι δεν έχει δουλευτεί, έχουν αφεθεί πολλά ζητήματα ως αδιάφορα.
Ο δείκτης πίνακα μετράει ως ακέραιος, αλλά στην ουσία λέγεται πληθικός (έτσι εμφανίζεται στη μετάφραση του βιβλίου του Wirth για τη Pascal),  και στα αγγλικά ως Cardinal. Αυτοί οι αριθμοί έχουν την ιδιότητα να δίνουν τον επόμενο και τον προηγούμενο, όπου προηγούμενος του 0 δεν υπάρχει Αν δεν.κανω λάθος στη ΓΛΩΣΣΑ που είναι αχταρμάς από συντακτικά γλωσσων, έχουμε δείκτες από τη μονάδα, δηλαδή το πρώτο στοιχείο του α[] είναι το α[1].  Τώρα αν δώσω το 1.5 λογικά θα γίνει 1 αν όμως έχουμε αυτόματη μετατροπή.
Ένα άλλο σημείο που δεν συζητήθηκε είναι ο έλεγχος ορίων. Έχει η ΓΛΩΣΣΑ έλεγχο ορίων δεικτων; Δηλαδή σε έναν πίνακα δέκα στοιχείων αν δώσω μια έκφραση, έστω ακέραια, με τιμή υπολογισμένο μόνο κατά την εκτέλεση έστω 20 θα δώσει λάθος εκτέλεσης με αυτόματο τερματισμό ή θα έχουμε απεοσδιόροστο αποτέλεσμα;
Δείτε κάτι άλλο. Σε κάποιες γλώσσες οι πίνακες είναι δομές με διάφορες παραμέτρους μια εκ των οποίων είναι τα στοιχεία του πίνακα. Όταν μια τέτοια δομή την περνάμε σε υποπρογραμμα τότε θα περάσουμε και τα άλλα στοιχεία όπως το μέγεθος του στοιχείου του πίνακα, τις διαστάσεις του, το εύρος των δεικτών του σε κάθε διάσταση. Οπότε δεν υπάρχει λόγος να δηλώσουμε στο υποπρογραμμα το μέγεθος της τοπικής παραμέτρου με τύπο πίνακα και τον τύπο στοιχείου και αριθμό και μέγεθος διαστάσεων. Στη ΓΛΩΣΣΑ όμως δηλώνουμε, που σημαίνει ακόμα και για τον αδαή, ότι δεν υπάρχει δομή όπως εξήγησα αλλά απευθείας ένα δείκτη στο πρώτο στοιχείο και υποχρεωτικά δήλωση του τι είναι ο πίνακας, ποσες διστάσεις έχει, τα όρια των διαστάσεων. Να γιατί στο παράδειγμα εκτός θεωρίας,  δίνει μόνο το όνομα και εντός του υποπρογραμματος δηλώνεται το είδος.
Θα πρέπει λοιπόν να δοθεί απαντηση στο πώς θα γίνεται κλήση υποπρογραμματος όταν θα υπάρχει τυπική παράμετρος πίνακας.

o_Antonis

Παράθεση από: evry στις 22 Ιουν 2025, 10:19:57 ΠΜΈχεις αντιληφθεί ότι άλλο ο τύπος μιας μεταβλητής και άλλο οι τιμές που θα βάλεις εκεί?
Είναι αυτονόητη η φράση αυτή σύμφωνα με τα βιβλία;

evry

#36
Ναι είναι. Το αναφέρει ξεκάθαρα στο βιβλίο.
Όμως παρόλο που θα μπορούσα να σταθώ σε αυτό, για μένα δεν έχει σημασία, γιατί το βιβλίο έχει και πάρα πολλά λάθη.
Σημασία έχει ότι θα πρέπει ο μαθητής να κατανοήσει ότι ένας δείκτης λόγω της φύσης του είναι ακέραιος.
Αυτά αν αναφέρεσαι σε μαθητές.
Η μόνη περίπτωση στην οποία θα είχες κάποιο δίκιο είναι η περίπτωση της ψευδογλώσσας όπου δεν διαχωρίζει τύπους και έχει έναν αριθμητικό. Εκεί αν κάποιος μαθητής τα μπερδέψει θα είχε κάποιο ελαφρυντικό.

Ωστόσο αν μιλάμε για καθηγητές που ισχυρίζονται ότι το Α[5.0] είναι σωστό, αυτό είναι ένα καλό επιχείρημα για να ζητάει το υπουργείο από όλα τα τμήματα που θέλουν να χαρακτηρίζονται ΠΕ86 να έχουν υποχρεωτικά ένα μάθημα compilers στο πρόγραμμα σπουδών τους. (Αναφέρομαι και στους θεματοδότες)
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

o_Antonis

1ον δεν θίγομαι. 2ον χρειάζομαι την ξεκάθαρη αναφορά από το βιβλίο.
3ον Συνεχίζετε να πηγαίνετε από τον τύπο στην τιμή -και ανάποδα-
ως "αυτονόητο" ενώ δεν υπάρχει κάπου.
Η ακέραια τιμή με τον ακέραιο τύπο, δεν είναι το ίδιο. Και δεν είναι εκεί ο προβληματισμός, αλλά ότι κάνουμε προβολή των ελλείψεων πάνω στο γραπτό.

Ρώτησα και πιο πάνω, αλλάζω λίγο την διατύπωση μήπως απαντηθεί.
(α πραγματική μεταβλητή)

α <- 0

Σε αυτή την εντολή εκχώρησης τι τύπου είναι η έκφραση στα δεξιά;


evry

Παράθεση από: o_Antonis στις 22 Ιουν 2025, 12:22:37 ΜΜΡώτησα και πιο πάνω, αλλάζω λίγο την διατύπωση μήπως απαντηθεί.
(α πραγματική μεταβλητή)

α <- 0

Σε αυτή την εντολή εκχώρησης τι τύπου είναι η έκφραση στα δεξιά;
Αν το α είναι πραγματική μεταβλητή τότε σύμφωνα με το βιβλίο το παραπάνω είναι λάθος, διότι στη ΓΛΩΣΣΑ δεν υπάρχει type casting.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

o_Antonis

Ωραία. Στην διόρθωση των γραπτών υπογραμμίζεται;

evry

Παράθεση από: o_Antonis στις 22 Ιουν 2025, 12:29:34 ΜΜΩραία. Στην διόρθωση των γραπτών υπογραμμίζεται;
όχι δεν υπογραμμίζεται αλλά αν κάποιος υπογραμμίσει με βάση το βιβλίο δεν μπορείς να πεις κάτι.
Θα πρέπει να αλλάξει το βιβλίο που λέει στην σελίδα 132
Σε μια εντολή εκχώρησης η μεταβλητή και η έκφραση πρέπει να είναι του ιδίου τύπου
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

petrosp13

Γιατί δεν είναι πραγματική η τιμή 0;
Επειδή δεν έχει υποδιαστολή;
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

evry

Παράθεση από: petrosp13 στις 22 Ιουν 2025, 12:42:11 ΜΜΓιατί δεν είναι πραγματική η τιμή 0;
Επειδή δεν έχει υποδιαστολή;
όταν γράψεις 0 αυτό στη μνήμη τι αναπαράσταση έχει? αποθηκεύεται ως ακέραιος ή ως πραγματικός?
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

o_Antonis

Παράθεση από: evry στις 22 Ιουν 2025, 12:40:14 ΜΜόχι δεν υπογραμμίζεται αλλά αν κάποιος υπογραμμίσει με βάση το βιβλίο δεν μπορείς να πεις κάτι.
Θα πρέπει να αλλάξει το βιβλίο που λέει στην σελίδα 132
Σε μια εντολή εκχώρησης η μεταβλητή και η έκφραση πρέπει να είναι του ιδίου τύπου
Υπό  αυτό αυτό το πρίσμα, θέλω να αλλάξω τις απαντήσεις μου
;D

Λαμπράκης Μανώλης

Παράθεση από: evry στις 21 Ιουν 2025, 11:20:32 ΜΜΛογικά αυτά που λες , όμως κάθε χρόνο βγαίνει επίσημα ποια είναι η εξεταστέα ύλη. Και εκεί είναι μόνο τα δυο βιβλία και όχι τα 5. Άρα ότι υπάρχει στα άλλα βιβλία δεν είναι μέρος της εξεταστέας ύλης και δεν μπορεί να ζητηθεί.
Για αυτό με τα παραδείγματα ρώτησε έναν σύναδελφό σου μαθηματικό πως χειρίζονται τα παραδείγματα του βιβλίου ως προς τη θεωρία και αν είναι υποχρεωμένοι να τα γνωρίζουν οι μαθητές.
Πάντως αυτό ( γενικά μιλάω πάντα) δεν είναι τεράστιο πρόβλημα ρε παιδιά ? Ειλικρινά προσπαθώ να καταλάβω , αν δεν είναι στην ύλη τα 5 βιβλία,  ποιος είναι ο ρόλος τους ?  Οκ να μην ζητηθεί πχ η δυαδική αναζήτηση να την γράψουν " απέξω " ας πούμε, σε αυτο συμφωνώ, αλλά από την άλλη αν δεν πάρουμε πχ το πέρασμα πίνακα ως παράμετρο με τον τρόπο των παραδειγμάτων και των 2 βοηθητικών βιβλίων,  τότε είναι πολλά τα θέματα που δεν ορίζονται σωστά μόνο "στα εντός υλης" ... όπως έχουμε συζητήσει ξανά, είναι " άκυρα/ εκτός ύλης/όχι σωστά ορισμένα/στα όρια" ( κάτι από αυτά ας πούμε)  θέματα πεναλληνιων...πχ τον πέρασμα πίνακα ως παραμέτρων που συζητάμε εδώ, η έκφραση " βάλτε 0 στηβ κυρία διαγωνιο" πριν κάποια χρόνια και ίσως και άλλα...είναι ένα θέμα αυτό