Σχολιασμός θεμάτων 2024

Ξεκίνησε από gpapargi, 05 Ιουν 2024, 11:02:07 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

gpapargi

Παράθεση από: petrosp13 στις 27 Ιουν 2024, 03:53:17 ΜΜΚαι γιατί η Πληροφορική να θεωρηθεί μάθημα "ελαφρύ" και τα Μαθηματικά να μην θεωρούνται μάθημα "υπέρβαρο";
Θεωρώ απαράδεκτο αυτό που γίνεται με τα μαθηματικά κάθε χρόνο, όπου η κατανομή των βαθμών είναι τραγικά ανομοιόμορφη
Εκθειάζουμε την πρωτοτυπία των θεμάτων των Μαθηματικών και την εμβάθυνση των εννοιών, όταν το <10% περνάει το 15; Για ποια εμβάθυνση μιλάμε όταν κανένας μαθητής δεν αφομοιώνει;
Το μάθημα μας έχει φυσιολογικά θέματα, ίσως να λείπουν 1-2 ερωτήματα μεγαλύτερης δυσκολίας σε όλο το διαγώνισμα αλλά μέχρι εκεί
Αυτό που γίνεται με τα μαθηματικά είναι πραγματικά η κατάντια όλου του εκπαιδευτικού συστήματος της κατεύθυνσης μας, μαθητές να αγωνίζονται για ένα 8ρι
ΥΓ. Από πού προκύπτει ότι ένας μαθητής θα γράψει καλά στην Πληροφορική ακόμα κι αν δεν είναι καλός;;; Το ακριβώς ανάποδο ισχύει.
Ένας μαθητής που είναι καλός, θα γράψει σχεδόν σίγουρα καλά στην Πληροφορική, ακόμα κι αν διαβάζει και δουλεύει λίγο.
Κι αυτό γίνεται γιατί όντως εμβαθύνουμε σε έννοιες, στρατηγικές αντιμετώπισης προβλημάτων και δίνουμε ορίζοντα στα οξυδερκή μυαλά και ΔΕΝ σερβίρουμε έτοιμους κώδικες ευρείας αποδοχής.
Εκτός αν κάποιος νομίζει ότι κάποιος μέτριος μαθητής θα γράψει άριστο βαθμό επειδή έμαθε παπαγαλία τον κώδικα της φυσαλίδας ή την μεθοδολογία της τιμής-φρουρού
Από ότι καταλαβαίνω σε ενοχλεί η φράση «ελαφρύ» και θέλεις το μάθημα να το θεωρούμε  «κανονικό» και τα μαθηματικά «υπέρβαρο». Όμως με 20% πάνω από 18 το μάθημα δε συμμετέχει στην προσπάθεια διάκρισης του καλού. Αν βαθμολογούσαμε στην τύχη, πάνω από 18 θα έπαιρνε το 10%. Και είμαστε στο 20%. Αν δε σου αρέσει η φράση «ελαφρύ» ας το πούμε «εύκολο».
Τα μαθηματικά συμμετέχουν στην αξιολογική διαδικασία, ξεχωρίζει ο καλός. Τα πολύ χαμηλά ποσοστά αριστούχων οφείλονται στο ότι είναι κοινά τα θέματα με τη θετική. Στη θετική τα ποσοστά αριστούχων δεν είναι χαμηλά. Αν μπουν διαφορετικά θέματα στα 2 πεδία αυτό θα σημαίνει ότι θα χαθεί η πρόσβαση σε σχολές πληροφορικής από το 4ο πεδίο αφού απαιτείται υψηλό επίπεδο στα μαθηματικά. Ένα ακόμα πρόβλημα είναι στην κατεύθυνση των οικονομικών διδάσκονται μαθηματικά διαφορετικά  από αυτά που πρέπει. Τι να κάνουν το θεώρημα μέσης τιμής, το Bolzano, το  Rolle κλπ οι οικονομολόγοι; Μόνο οι μαθηματικοί τα χρειάζονται. Η λύση είναι να δίνονται άλλα μαθηματικά στα οικονομικά και η πληροφορική να μπει στη θετική.

Γιώργος Παπαργύρης

gpapargi

Παράθεση από: Λαμπράκης Μανώλης στις 27 Ιουν 2024, 04:51:50 ΜΜΠέτρο ευτυχώς που κάποιος ακόμη έχει τους ίδιους προβληματισμούς με εμένα, γιατί έλεγα πως μάλλον εγώ  είναι που σκέφτομαι περίεργα εδώ μέσα...χεχεχε...είμαστε δύο λοιπόν οπότε όλα καλά...
Συνάδελφε μετέφερε σε παρακαλώ εκ μέρους μου στον αγαπητό μαθηματικό πως ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΝΤΙΑ ΝΑ ΔΟΥΛΕΥΕΙΣ ΣΕ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ,  ετσι γιατί αν δεν το πω θα σκάσω...
Επίσης η "μέση συμπεριφορά " που αναλύεις,  πραγματικά μπορώ να παραθέσω αντίστοιχες " μέσες συμπεριφορές " που μου έρχονται στο μυαλό ( δεν πάει επι προσωπικού ), αλλά είπαμε " καλύτερα τα αμίλητα παρά τα μιλημένα " που λέμε εδώ στην Κρήτη ( υποθέτω και σε άλλα μερη) ...
Και εν τέλει συγνώμη αλλά δεν καταλαβαίνω το νόημα ενός καθηγητή στο σχολείο που είναι απαλλαγμένος από το άγχος, άρα θα κάνει " πιο σωστά" την όλη διδασκαλεία, και δεν πειράζει εν τέλει αν δεν έχει κάνει και 2-3 μεθοδολογίες που θα μπουν στις εξετάσεις... δεν ειρωνεύομαι ( ξανά ελπίζω να μην παρεξηγηθώ) , αλλά δεν το καταλαβαίνω πως λειτουργεί αυτό...
Τέλος,  με κάλυψε πλήρως ο Πέτρος και ο Γιώργος παραπάνω  στο ερώτημα από που προκύπτει πως αν κάποιος  γράφει σωστά τις μεθοδολογίες δεν είναι καλός η δεν σκέφτεται και τα λοιπά
Καταρχάς να ξεκαθαρίσω ότι η σχέση μου με το μάθημα είναι φροντιστήρια/ιδιαίτερα. Δεν είμαι σχολικός καθηγητής.
Αυτό το λες γιατί κρίνεις από την πληροφορική που είναι εύκολο μάθημα. Δεν υπάρχει διαφορά σχολείο-φροντιστήριο. Επίσης θεωρώ ότι δεν υπάρχουν μεθοδολογίες στην πληροφορική, Αν καταλαβαίνεις τα λύνεις όλα. Η έννοια της μεθοδολογίας υπάρχει στα μαθηματικά. Είναι ένας αλγεβρικός χειρισμός που αν δε τον ξέρεις, δεν τον βγάζεις στον περιορισμένο χρόνο των εξετάσεων όσο ταλέντο και να έχεις. Όταν πέσει τέτοιο θέμα, πρέπει όχι μόνο να το γράψεις αλλά να το γράψεις και γρήγορα δηλαδή να το ξέρεις από πριν. Αλλιώς θα μείνεις από χρόνο. Στα μαθηματικά κανείς δεν τελειώνει σε 1,5 ώρες. Είναι διαφορετική η κατάσταση εκεί. Στην πληροφορική, κάποιος έξυπνος με ταλέντο τα λύνει χωρίς να του δείξεις καμία μεθοδολογία. Αρκεί η κατανόηση και η σκέψη του.  Στα μαθηματικά λοιπόν με τα άπειρα tricks, έχει νόημα το αν θα κυνηγήσεις το να πες όλες τις μεθοδολογίες ή θα δώσεις έμφαση στην κατανόηση της θεωρίας. Αυτό που λέω λοιπόν είναι ότι στο φροντιστήριο θα δοθεί έμφαση στο να καλυφθούν όλες οι μεθοδολογίες επίλυσης ασκήσεων. Στο σχολείο υπάρχει η δυνατότητα να δοθεί  έμφαση στην κατανόηση μια έννοιας και την απόδειξη ενός θεωρήματος σε βάρος κάποιων μεθοδολογιών. Αυτά σαν τάσεις, όχι  σαν απόλυτος κανόνας.  


Γιώργος Παπαργύρης

petrosp13

To 16-20% των αριστούχων έχει παγιωθεί την τελευταία 5ετία, αλλά υπάρχει και ένα αντίστοιχο 38-45% που γράφει σταθερά κάτω από την βάση
Η δυσκολία των θεμάτων έχει παγιωθεί σε ένα συγκεκριμένο βατό επίπεδο (με αποκορύφωμα την περσινή σκανδαλώδη ευκολία) και δεν έχει καμία σχέση με την πρώτη 18ετία του μαθήματος που συνεχώς "ξεχείλωνε"

Οι μαθηματικοί παίζουν εκ του ασφαλούς και δεν δίνουν λογαριασμό σε κανέναν
Θεωρούνται το βασικότερο μάθημα και κάνουν ό,τι θέλουν
Διδάσκουν μια ύλη χωρίς κανένα απολύτως ορατό αντικείμενο για τους υποψηφίους μας
Βάζουν θέματα που δεν μπορεί να τα αντιμετωπίσει το 70% των υποψηφίων μας
Και όταν έρχονται σε επαφή με τους γονείς μετά τα αποτελέσματα, ο χαμηλός βαθμός είναι πλήρως αποδεκτός γιατί ... είναι μαθηματικά και έβαλαν και δύσκολα φέτος

Αν στην Πληροφορική αυξηθεί αισθητά το επίπεδο δυσκολίας, πώς θα πείσεις τον γονιό ότι το παιδί δεν έγραψε το εύκολο (στο μυαλό τους) 18ρι λόγω πρωτότυπων θεμάτων;
Η νοοτροπία της ευκολίας του αντικειμένου της Πληροφορικής δεν θα αλλάξει από την μια μέρα στην άλλη και σίγουρα δεν θα αλλάξει ξεκινώντας από το επίπεδο δυσκολίας των θεμάτων
Πρέπει να απευθύνεται σε υποψηφίους με υψηλές βλέψεις (πολυτεχνεία, θετικές επιστήμες), να έχει ένα σοβαρό και σύγχρονο εγχειρίδιο και να έχει μια εξελικτική πορεία από προηγούμενες τάξεις
Τι από αυτά έχουμε με το σημερινό μάθημα; ΤΙΠΟΤΑ
Οπότε τι εξυπηρετεί πέρα από προβλήματα η αισθητή αύξηση της δυσκολίας των θεμάτων ώστε να φτάσουν οι >90 στο <10%;
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Λαμπράκης Μανώλης

Παράθεση από: gpapargi στις 28 Ιουν 2024, 12:36:52 ΠΜΚαταρχάς να ξεκαθαρίσω ότι η σχέση μου με το μάθημα είναι φροντιστήρια/ιδιαίτερα. Δεν είμαι σχολικός καθηγητής.



Καλημέρα σε όλους

Και δεν σε ενόχλησε η έκφραση " καταντήσαμε φροντιστήριο??" Θέμα χαρακτήρα είναι, μακάρι να μην τα έπαιρνα και εγώ "βαριά" κάποια πράγματα... οκ ο καθένας γνωρίζει το επίπεδο του, τη δουλειά του, τις γνώσεις του κτλ, δηλαδή δεν πα να λέει ο άλλος,  αλλά και πάλι...


Δεν καταλαβα ποιο κομμάτι λέω γιατί κρίνω από εμάς, αλλά οκ


Συνάδελφε ( βασικά συγνώμη το όνομα σου ποιο είναι να σε προσφωνώ με αυτό αν θες, τόσα χρόνια συζητάμε εδώ  :D ;D  ) υποθέτω αυτό τώρα ( πως ο καλός τα λύνει όλα δίχως να έχει δει παρόμοιες "μεθοδολογίες" ) να αναφέρεται σε ένα πολύ πολύ μικρό ποσοστό μαθητών, που και πάλι όλο και κάτι πρέπει να έχουν λύσει παρέα με τον καθηγητή τους δεν μπορεί , και εγώ έξυπνος ( και καλά  :D >:D :angel:  ) είμαι,  διδασκω 15 χρονια αλλά και πάλι καπου μπορει να κολλήσω και εγω υποθετω , τώρα αν έχεις μαθητές που δίχως " μεθοδολογίες " τα λύνουν όλα, είσαι τυχερός ...

o_Antonis

Καλημέρα, ενδέχεται -ας πούμε- να μας διαβάσει και κάποιος που δεν έχει πλήρη επαφή με το σύστημα.
Οι βαθμολογίες μπορεί να ανακοινώνονται ως απόλυτα νούμερα αλλά χωρίς σύγκριση είναι κενές νοήματος.

Για τις βαθμολογίες του '23
για να έχει ο γράψει υποψήφιος Ο.Π. στο κορυφαίο 10%
-ας πούμε ότι εκεί ψάχνουμε τους καλούς και διαβασμένους-
για την Πληροφορική θα πρέπει να έχει επιτύχει βαθμολογία τουλάχιστον 19.
(εκεί κοντά είναι και οι προηγούμενες χρονιές)
Στα Μαθηματικά θα πρέπει να έχει επιτύχει βαθμό τουλάχιστον 15.

Είναι δύσκολο να το καταλάβουν σε μερικές περιπτώσεις οι μαθητές, οι γονείς και ίσως και καθηγητές. Αν καταφέρεις να γράψεις -επί παραδείγματι-
15.5 στα Μαθηματικά και 18.5 στην Πληροφορική, καλύτερα έγραψες στα Μαθηματικά όχι στην Πληροφορική.
(εντάξει ως προς τα μόρια έχουμε διαφοροποίηση ανάλογα με τους συντελεστές αλλά προσπαθώ να εξηγήσω την ευθεία σύγκριση)

Δεν νομίζω ότι χρειάζεται συζήτηση πως είναι παράδοξο να ανεβαίνουν τα ποσοστά των κλάσεων καθώς ανεβαίνουν οι βαθμολογίες και ότι η υπερσυμπύκνωση στις υψηλές βαθμολογίες δεν λειτουργεί υπέρ της δίκαιης διαλογής.

Η ευθεία αντιπαραβολή των βαθμολογιών ώστε να προκύψει συμπέρασμα ως προς την δυσκολία των θεμάτων δεν είναι εφικτή, αφού ακόμα και το ίδιο το διαγώνισμα έχει διαφορετική δομή.
Ευθεία σύγκριση (*με προϋποθέθεις) μπορεί να γίνει μόνο στα Μαθηματικά και την Νεοελληνική Γλώσσα μεταξύ των διαφορετικών ομάδων προσανατολισμού.

Σημείωση 1: ο τίτλος είναι σχολιασμός θεμάτων
Θεωρώ ότι η δυσκολία των θεμάτων είναι (ημί)ανεξάρτητη της δυσκολίας του μαθήματος.

Σημείωση 2: Δυστυχώς δεν ανακοινώνονται οι βαθμολογίες στα Μαθηματικά ανά ειδικότητα στα ΕΠΑΛ. Νομίζω θα είχε ενδιαφέρον να τα βλέπαμε μαζί με τον Προγραμματισμό.

gpapargi

Παράθεση από: Λαμπράκης Μανώλης στις 28 Ιουν 2024, 08:00:07 ΠΜΚαλημέρα σε όλους

Και δεν σε ενόχλησε η έκφραση " καταντήσαμε φροντιστήριο??" Θέμα χαρακτήρα είναι, μακάρι να μην τα έπαιρνα και εγώ "βαριά" κάποια πράγματα... οκ ο καθένας γνωρίζει το επίπεδο του, τη δουλειά του, τις γνώσεις του κτλ, δηλαδή δεν πα να λέει ο άλλος,  αλλά και πάλι...


Δεν καταλαβα ποιο κομμάτι λέω γιατί κρίνω από εμάς, αλλά οκ


Συνάδελφε ( βασικά συγνώμη το όνομα σου ποιο είναι να σε προσφωνώ με αυτό αν θες, τόσα χρόνια συζητάμε εδώ  :D ;D  ) υποθέτω αυτό τώρα ( πως ο καλός τα λύνει όλα δίχως να έχει δει παρόμοιες "μεθοδολογίες" ) να αναφέρεται σε ένα πολύ πολύ μικρό ποσοστό μαθητών, που και πάλι όλο και κάτι πρέπει να έχουν λύσει παρέα με τον καθηγητή τους δεν μπορεί , και εγώ έξυπνος ( και καλά  :D >:D :angel:  ) είμαι,  διδασκω 15 χρονια αλλά και πάλι καπου μπορει να κολλήσω και εγω υποθετω , τώρα αν έχεις μαθητές που δίχως " μεθοδολογίες " τα λύνουν όλα, είσαι τυχερός ...

Είχα πάντα το ονοματεπώνυμο στο footer αλλά δεν το πήρα χαμπάρι όταν έπαψε να είναι. Το διόρθωσα.

Δεν παρεξηγήθηκα από αυτό που είπε ο μαθηματικός γιατί δεν το είπε με προσβλητική διάθεση. Τον πόνο του είπε. Ότι θέλει να διδάξει όπως πρέπει και δεν τον αφήνουν οι πανελλήνιες. Προσπαθώ να καταλαβαίνω τι σκέφτεται ο άλλος και όχι πως το διατύπωσε. Πχ ένα πολύ συνηθισμένο ασκησιακό θέμα είναι το Θεώρημα μέσης τιμής. Αν δεν δεις μεθοδολογίες δεν μπορείς να λύσεις ασκήσεις. Επειδή πέφτει πολύ συχνά πρέπει να δειχθούν οι μεθοδολογίες και να γίνει πολύ εξάσκηση. Έτσι συχνά η απόδειξη, η ιδέα της απόδειξης , γεωμετρική σημασία και κυρίως η φυσική σημασία συχνά παραλείπονται γιατί απλά δεν υπάρχει χρόνος για όλα.  Ο χρόνος καταναλώνεται στην επίλυση ασκήσεων γιατί αυτό το μέρος εξετάζεται. Η φυσική σημασία είναι πχ ότι αν πας Αθήνα-Κόριθνο (80 χλμ) σε 2 ώρες είναι αδύνατον κάποια στιγμή η στιγμιαία σου ταχύτητα να μη γίνει ίση με τη μέση ταχύτητα (40 χλμ/ώρα). Εξαιρετικά διορατικό, βοηθάει στην κατανόηση αλλά δεν πέφτει. Επειδή θέλει κάποιο χρόνο για να το εξηγήσεις και να το διαισθανθεί ο μαθητής και να το κουμπώσει με το θεώρημα, συχνά παραλείπεται και πάει αμέσως στην επίλυση ασκήσεων (το εξεταζόμενο κομμάτι). Κάτι τέτοιο.

Η έννοια της μεθοδολογίας είναι διαφορετική στη σχολική πληροφορική και στα σχολικά μαθηματικά. Αθτό που λέω είναι ότι ο ταλαντούχος μπορεί και να το σκεφτεί μόνος του στην πληροφορική. Στα μαθηματικά δε γίνεται ειδικά μέσα στο χρόνο. Πρέπει να στο δείξουν και να κάνεις πολύ εξάσκηση μετά σε αυτό. Στην πληροφορική δεν ανακαλύπτουμε αλγορίθμους. Τους αλγόριθμους που μας ζητούν μπορούμε να τους εκτελέσουμε με το χέρι. Άρα ξέρουμε τι βήματα πρέπει α κάνουμε. Αυτό που κάνουμε ουσιαστικά είναι να βρίσκουμε την κωδικοποίηση σε αλγόριθμο που ήδη υπάρχει στον εγκέφαλό μας. Για να τους το εξηγήσω τους δίνω το εξης παράδειγμα στην εύρεση μεγίστου: θα σας πω 10 αριθμους και θα μου πείτε το μέγιστο. Όλοι το βρίσκουν. Μετά τους λέω... "πάμε να δούμε τι ακριβώς έκανε ο εγκέφαλός σας μηχανικά και το γράψουμε σε κώδικα". Η διαίσθηση μπορεί να βοηθήσει πολύ και βοηθάει στους αλγορίθμους και στη φυσική.  Στους αλγεβρικούς χειρισμούς αυτό πολύ εύκολα παύει να ισχύει.    Πρέπει να δειχθεί το μότίβο και να γίνει εξάσκηση για να το αποθηκεύσει ο εγκέφαλος και να το τραβάει επιλεκτικά. Άλλα μαθήματα.
Γιώργος Παπαργύρης

gpapargi

Παράθεση από: petrosp13 στις 28 Ιουν 2024, 01:01:52 ΠΜTo 16-20% των αριστούχων έχει παγιωθεί την τελευταία 5ετία, αλλά υπάρχει και ένα αντίστοιχο 38-45% που γράφει σταθερά κάτω από την βάση

Το 16-20 αριστούχων είναι απαράδεκτα υψηλό και μας κατατάσσει στα εύκολα μαθήματα. Το 38-45% κάτω από τη βάση δε λέει τίποτα. Υπάρχουν κάποιοι μαθητές που δε θέλουν να δώσουν πανελλήνιες και είναι αδιάφοροι. Αυτοί θα έρθουν σε εμάς γιατί το σχολείο τους βάζει όλους να δίνουν πανελλήνιες και διαλέγουν τα πιο εύκολα. Δε λέει τίποτα το ποσοστό αποτυχίας επί αδιάφορων μαθητών. Δε θα καθορίσει αυτό την πορεία. Αν δε γράψουν ούτε 10 στην πληροφορική, πρέπει να σπουδάσουν;

Παράθεση από: petrosp13 στις 28 Ιουν 2024, 01:01:52 ΠΜΟι μαθηματικοί παίζουν εκ του ασφαλούς και δεν δίνουν λογαριασμό σε κανέναν
Θεωρούνται το βασικότερο μάθημα και κάνουν ό,τι θέλουν

Ισχύει. Όσοι μπορούν το κάνουν. Οι φιλόλογοι έβαλαν μέχρι και τη λογοτεχνία και την ποίηση στις πανελλήνιες στη γλώσσα τη στιγμή που οι μαθητές δεν είναι σε θέση να κατανοήσουν απλό κείμενο (βλέπε ΟΟΣΑ). Οι χημικοί όσο δεν είχαν τους δυνατούς μαθητές είχαν 30-40% αριστούχους. Μόλις τους πήραν βάζουν δύσκολα.

Παράθεση από: petrosp13 στις 28 Ιουν 2024, 01:01:52 ΠΜΔιδάσκουν μια ύλη χωρίς κανένα απολύτως ορατό αντικείμενο για τους υποψηφίους μας
Μη γράφεις τέτοια πράγματα γιατί δεν ισχύουν. Τα μαθηματικά είναι αναγκαία στα οικονομικά. Όχι όλα όσα κάνουν αλλά είναι τα μισά είναι αναγκαία. Χρειάζονται μελέτη συνάρτησης, προβλήματα και γενικά υπολογιστικά θέματα. Ενώ δε χρειάζονται αποδεικτικά θέματα, θεωρήματα ύπαρξης και γενικά θεωρητικά μαθηματικά. Η πληροφορική είναι αυτή που  δε χρειάζεται καθόλου στα οικονομικά. Ξέρουμε όλοι ότι μπήκε στη λογική "πάρτε κι εσείς να έχετε διδακτικές ώρες". Επίτευγμα του κλάδου Π04 είναι.
Παράθεση από: petrosp13 στις 28 Ιουν 2024, 01:01:52 ΠΜΑν στην Πληροφορική αυξηθεί αισθητά το επίπεδο δυσκολίας, πώς θα πείσεις τον γονιό ότι το παιδί δεν έγραψε το εύκολο (στο μυαλό τους) 18ρι λόγω πρωτότυπων θεμάτων;

Βλέπεις λοιπόν ότι με δικαιώνεις σε αυτά λέω για τη δυσκολία των θεμάτων; Ο γονιός ζητάει τα ρέστα από το φροντιστήριο όχι από το σχολείο. Όταν πέσουν εύκολα και γράψει ο μαθητής 19 και μείνει έξω, δε χρειάζεται να εξηγήσεις κάτι, δε φταις εσύ... οι βάσεις ανέβηκαν. Όταν πέσουν δύσκολα και γράψει 15, αλλά έχει ίδιο πανελλήνιο rank με το 19 στα εύκολα θέματα, πρέπει να εξηγήσεις στο γονιό γιατί δεν έγραψε άριστα το παιδί. Φαίνεται σαν να έχει ευθύνη αυτός που προετοίμασε το παιδί. Ο γονιός θεωρεί το παιδί του καλό και ας μην είναι. Τα εύκολα θέματα βολεύουν πολύ αυτόν που έχει το βάρος της προετοιμασίας. Τα δύσκολα θέματα, παρότι δεν περιέχουν καμία αδικία  (αφού είναι ίδια για όλους), ξεμπροστιάζουν πολλά πράγματα. Τα δύσκολα θέματα ξεβολεύουν. 
Όμως οι πανελλήνιες δεν είναι για να γλιτώνουν την έστω και άδικη κριτική οι διδάσκοντες. Είναι για να ξεχωρίσουν οι καλύτεροι. Άρα πρέπει να πέφτουν δύσκολα είτε μας βολεύει, είτε όχι.
Παράθεση από: petrosp13 στις 28 Ιουν 2024, 01:01:52 ΠΜΑν στην Πληροφορική αυξηθεί αισθητά το επίπεδο δυσκολίας, πώς θα πείσεις τον γονιό ότι το παιδί δεν έγραψε το εύκολο (στο μυαλό τους) 18ρι λόγω πρωτότυπων θεμάτων;
Η νοοτροπία της ευκολίας του αντικειμένου της Πληροφορικής δεν θα αλλάξει από την μια μέρα στην άλλη και σίγουρα δεν θα αλλάξει ξεκινώντας από το επίπεδο δυσκολίας των θεμάτων
Πρέπει να απευθύνεται σε υποψηφίους με υψηλές βλέψεις (πολυτεχνεία, θετικές επιστήμες), να έχει ένα σοβαρό και σύγχρονο εγχειρίδιο και να έχει μια εξελικτική πορεία από προηγούμενες τάξεις
Τι από αυτά έχουμε με το σημερινό μάθημα; ΤΙΠΟΤΑ
Οπότε τι εξυπηρετεί πέρα από προβλήματα η αισθητή αύξηση της δυσκολίας των θεμάτων ώστε να φτάσουν οι >90 στο <10%;

Στο να ξεχωρίσουν οι πιο καλοί. Αυτό είναι και το ζητούμενο των πανελληνίων. Το ότι δεν έχουμε ότι χρειάζεται δε σημαίνει ότι έπαψε να είναι αυτός ο στόχος.
Γιώργος Παπαργύρης

bageo

Όπως κ πέρυσι έτσι κ φέτος συγκρίνουμε ανόμοια πράγματα... Τα μαθηματικά ήταν είναι κ θα είναι το πιο δύσκολο της εκάστοτε κατεύθυνσης. Δεν έχει νόημα επομένως να το συγκρίνουμε με το ΑΕΠΠ...
Όσον αφορά το επίπεδο των μαθητών στα μαθηματικά , που είναι κοινό μάθημα, φυσικά κ είναι χαμηλότερο στο δικό μας πεδίο αφού το ποσοστό όχι μόνο αυτό κάτω από την βάση αλλά κ των αριστούχων έχει χαοτική διαφορά ....
Αυτό που δεν βλέπω όμως να συζητά κανείς είναι ότι στη δική μας κατεύθυνση με ακριβώς ίδιους μαθητές οι αριστούχοι στο αεππ είναι περισσότεροι από ότι στο ΑΟΘ..
Ένα μάθημα που παλιότερα το αντιμετώπιζαν ως το πιο εύκολο είναι πλέον πιο δύσκολο...
Επομένως εδώ δεν μπορούμε να ξεπεράσουμε σε δυσκολία το ΑΟΘ και θα μιλάμε για ΜΚ;;;

petrosp13

Παράθεση από: bageo στις 28 Ιουν 2024, 05:05:21 ΜΜΕπομένως εδώ δεν μπορούμε να ξεπεράσουμε σε δυσκολία το ΑΟΘ και θα μιλάμε για ΜΚ;;;


Η δυσκολία του ΑΟΘ είναι στην θεωρία
Οι δικοί μας καλοί κάνουν πλάκα με τις ασκήσεις του ΑΟΘ
Αν είναι να βάλουμε κι εμείς ερωτήσεις ανάπτυξης 20 σειρών για να το κάνουμε δύσκολο σαν μάθημα, ας τα παρατήσουμε και να φύγουμε

Απορώ πώς ζηλεύετε τις στρεβλώσεις των άλλων μαθημάτων επειδή είναι πιο "δύσκολα"
Στο ένα βάζουν εξωγήινα θέματα για να συντηρούν τον μύθο τους και στο άλλο δίνουν 25 μονάδες σε αποστήθιση
Να μας λείπουν, μια χαρά είναι η δομή των θεμάτων μας και μακάρι και οι ερωτήσεις ανάπτυξης να εξαφανιστούν

Παρά τις στρεβλώσεις που έχει το μάθημα, αποτελεί το πιο σύγχρονο μάθημα του Λυκείου, με τον πιο σύγχρονο τρόπο εξέτασης και το πιο νεανικό διδακτικό προσωπικό
Απορώ τι ζηλεύετε ειλικρινά...
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

bageo

Δεν είπα ότι ζηλεύω τα άλλα μαθήματα.. συμφωνώ ότι είναι το πιο ελκυστικό μάθημα για τους μαθητές που θέλουν να σκέφτονται και μόνο, χωρίς πολλές μεθοδολογίες κτλ.
Παρόλα αυτά δεν είναι δυνατόν να υπάρχει τόσο μεγάλη συσσώρευση στους αριστούχους.. δεν υπάρχει πραγματική διαβάθμιση στη δυσκολία.. ένας νορμάλ προς καλός μαθητής ειδικά τα 2 τελευταία χρόνια τελειώνει σε 1,5 ώρα το πολύ...
Τώρα ο καθένας προφανώς το ονειρεύεται το μάθημα αλλιώς.. εγώ σίγουρα δεν ζητώ θέματα φυσικής(έτσι κι αλλιώς δεν γίνεται με το επίπεδο των μαθητών αυτής της κατεύθυνσης) αλλά δεν θέλω και θέματα των 5 λεπτών.. 
Όσον αφορά τη θεωρία θα ήθελα να μην υπάρχει καν.. όπως τα θέματα του 10.. αλλά δυστυχώς τους έχουμε πλέον 2 βιβλία και κακογραμμένα