ΜΗΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΝΤΡΟΠΗ

Ξεκίνησε από left, 06 Ιουν 2024, 11:55:20 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

left

ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΜΠΑΙΝΟΥΝ ΤΕΤΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΤΟ ΠΑΝΕΛΑΔΙΚΑ ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑ ΜΑΣ?





 

than_pap

#1
Καλησπέρα συνάδελφε.
Τα θέματα ήταν απλά και κατανοητά. Μην ξεχνάς όμως ότι όσο απλά και αν σου φαίνονται, τα παιδιά που καλούνται να τα αντιμετωπίσουν δεν έχουν καθόλου βάσεις από προηγούμενες τάξεις και ξεκινούν από το 0. Καλούνται να αποστηθίσουν θεωρία "ξεκαρφωτη" και να διαχειριστούν όλο αυτό τον όγκο της ύλης, σε ένα μάθημα που ο μέσος όρος είναι κάτω από το 12 σταθερά παρά την απλότητα των θεμάτων.
Συμφωνώ ότι θα χρειαζόταν κάποιο ερώτημα στο Γ και κάποιο στο Δ θέμα αυξημένης δυσκολίας, να ξεχωρίσει ο πολύ καλά διαβασμενος από τον μετρια και ελάχιστα διαβασμενο. Η έστω λίγο πιο τσιμπημενα θέματα αλλά να ελαττωθεί αυτή η θεωρία που δεν έχει κανένα λόγο ύπαρξης... Σήμερα τη μάθανε αύριο την ξεχάσανε και δε θα τους χρειαστεί και καθόλου στη μετέπειτα πορεία τους ενώ προγραμματισμό θα βρουν μπροστά τους όπου και αν πανε.

Η κάθε επιτροπή όμως πρέπει να έχει στο μυαλό της ότι το ζητούμενο είναι να αποκτήσουν βάσεις και να ξέρουν 5-10 βασικά πράγματα σχετικά με τον προγραμματισμό και όχι να τιμωρούνται με δύσκολα θέματα και ακραίες περιπτώσεις.

akalest0s

Ως προς την δυσκολία, εσείς που ενοχληθήκατε φέτος, απορώ που είχατε κρυφτεί πέρυσι.
Τουλάχιστον ας περιμένουμε λίγο να δούμε και βαθμολογήσεις.
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

KosTzag

Προσωπικά συμφωνώ με όλες τις απόψεις, αλλά να παραθέσω κάποιες παρατηρήσεις:

1. Όντως υπάρχει πολύ «άχρηστη» θεωρία
2. Ανοργανωσιά με 4+1 βιβλία που δίνονται στους μαθητές
3. Σαν κλάδος σε σχέση με τις υπόλοιπες θετικές-τεχνολογικές επιστήμες (εκτός της Οικονομίας) είμαστε ουσιαστικά ανύπαρκτοι μέχρι την Γ Λυκείου (δεν παίρνει κανένας μαθητής στα σοβαρά το μάθημα)
4. Δεν υπάρχει αντίστοιχη κατεύθυνση στη Β Λυκείου, όπως στη Γ

Αν συνεχίσω δεν θα τελειώσω ποτέ...

Άρα σε δυσκολία όντως, συμφωνώ με than_pap, πως να συγκριθούμε πχ με μαθηματικά ή φυσική, αφού οι μαθητές προετοιμάζονται από το Γυμνάσιο για να είναι σε καλό επίπεδο.

Τέλος, θεωρώ πως θα έπρεπε να δημιουργηθεί μια κατεύθυνση με Μαθηματικά, Πληροφορική, Φυσική και Έκθεση ώστε να πηγαίνουν εκεί μαθητές που θέλουν να περάσουν σε Πολυτεχνεία (γιατί άραγε δεν γίνεται να δηλώσουν οι μαθητές μας ΥΜΜΗ; Ή ακόμα καλύτερα, γιατί οι της θετικής μπορούν να δηλώσουν σχολές Πληροφορικής;)
Θεωρώ ότι αν βάζαμε στο παιχνίδι μαθητές που στοχεύουν Πολυτεχνείο το μάθημα θα έπαιρνε άλλο αέρα (αφού πρώτα διορθώσουμε την ύλη και τα βιβλία..)

ΥΓ: Η ντροπή που νιώθω είναι όταν πρέπει να πω στους μαθητές την ίδια θεωρία 2 και 3 φορές σε διαφορετικά σημεία της ύλης, με μικρές διαφοροποιήσεις, και να απαιτήσω κιόλας να μην μπερδέψουν την ερώτηση με την άλλη ερώτηση (που ουσιαστικά είναι η ίδια ερώτηση αλλά με άλλη απάντηση κλπ κλπ)

petrosp13

Παράθεση από: KosTzag στις 07 Ιουν 2024, 10:05:27 ΠΜΤέλος, θεωρώ πως θα έπρεπε να δημιουργηθεί μια κατεύθυνση με Μαθηματικά, Πληροφορική, Φυσική και Έκθεση ώστε να πηγαίνουν εκεί μαθητές που θέλουν να περάσουν σε Πολυτεχνεία (γιατί άραγε δεν γίνεται να δηλώσουν οι μαθητές μας ΥΜΜΗ; Ή ακόμα καλύτερα, γιατί οι της θετικής μπορούν να δηλώσουν σχολές Πληροφορικής;)
Θεωρώ ότι αν βάζαμε στο παιχνίδι μαθητές που στοχεύουν Πολυτεχνείο το μάθημα θα έπαιρνε άλλο αέρα (αφού πρώτα διορθώσουμε την ύλη και τα βιβλία..)

Αυτά είναι κατάλοιπα του συστήματος που επιβλήθηκε πριν 10 χρόνια από την παρέα του Αρβανιτόπουλου και του Κεδίκογλου
Όσοι κάναμε αγώνα τότε, έγινε απολύτως ξεκάθαρο ότι το σύστημα βασίστηκε για να κάνει χάρες στους μαθητές της "Θετικής" κατεύθυνσης, εξοβελίζοντας την Πληροφορική να κάνει παρέα με την ... Οικονομία
Ο Λοβέρδος έσωσε την κατάσταση και συμμάζεψε λίγο αυτή την γελοιότητα
Από τότε έχουν περάσει όμως πάνω από 10 χρόνια

Πλέον είμαστε στο 2024, υπουργός είναι ο Πιερακάκης, στο ΙΕΠ είναι ο Δουκάκης, το πιο hot αναμενόμενο θέμα στην Έκθεση είναι το ΑΙ
Το μομέντουμ μας ευνοεί αλλά δεν υπάρχει καμία συγκρότηση στον κλάδο, ποτέ δεν υπήρξε
Εδώ δεν μπορούν να παρθούν στοιχειώδεις αυτονόητες αποφάσεις εντός του κλάδου μας (ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΑΧΡΗΣΤΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΩΝ ΘΕΩΡΙΑΣ) από αυτούς που μπορούν να τις πάρουν εδώ και δεκαετίες και θα ζητήσουμε τα Πολυτεχνεία εις βάρος άλλων συντεχνιών...
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

KosTzag

@petrosp13 σωστές όλες οι απόψεις. Η δυσκολία των θεμάτων είναι απλά η κορυφή του παγόβουνου.

pvs

προσωπικά δεν νιώθω καμία ντροπή για τα θέματα γιατί απευθύνονται σε μαθητές που ασχολούνται σοβαρά με την πληροφορική στη Β' λυκείου χωρίς καμία βάση. Για να συγκρίνουμε την πληροφορική με τα μαθηματικά και τη φυσική θα πρέπει και τα τρία μαθήματα να μπούνε στην ίδια αφετηρία και με τις ίδιες παραμέτρους κάτι που είναι αδύνατο καθώς μαθηματικά και φυσική διδάσκονται σοβαρά από το γυμνάσιο ενώ εμείς την ίδια στιγμή κάνουμε word και excel.
Τέλος, θα γράψω αυτό που πιστεύω εδώ και 10+ χρόνια που ασχολούμαι με το μάθημα, επειδή μας διαβάζουν και μαθητές είναι απαράδεκτο να γράφουμε για ντροπές (επειδή ΕΜΕΙΣ με την άνεση του καναπέ θεωρούμε τα θέματα εύκολα και γελοία) γιατί έστω και ένας μαθητής να διαβάσει αυτά τα σχόλια στην περίπτωση που δεν τα έχει πάει καλά στέλνουμε την ψυχολογία του στα Τάρταρα. Πρώτα από όλα είμαστε παιδαγωγοί.

petrosp13

Παράθεση από: pvs στις 07 Ιουν 2024, 12:04:47 ΜΜπροσωπικά δεν νιώθω καμία ντροπή για τα θέματα γιατί απευθύνονται σε μαθητές που ασχολούνται σοβαρά με την πληροφορική στη Β' λυκείου χωρίς καμία βάση. Για να συγκρίνουμε την πληροφορική με τα μαθηματικά και τη φυσική θα πρέπει και τα τρία μαθήματα να μπούνε στην ίδια αφετηρία και με τις ίδιες παραμέτρους κάτι που είναι αδύνατο καθώς μαθηματικά και φυσική διδάσκονται σοβαρά από το γυμνάσιο ενώ εμείς την ίδια στιγμή κάνουμε word και excel.
Τέλος, θα γράψω αυτό που πιστεύω εδώ και 10+ χρόνια που ασχολούμαι με το μάθημα, επειδή μας διαβάζουν και μαθητές είναι απαράδεκτο να γράφουμε για ντροπές (επειδή ΕΜΕΙΣ με την άνεση του καναπέ θεωρούμε τα θέματα εύκολα και γελοία) γιατί έστω και ένας μαθητής να διαβάσει αυτά τα σχόλια στην περίπτωση που δεν τα έχει πάει καλά στέλνουμε την ψυχολογία του στα Τάρταρα. Πρώτα από όλα είμαστε παιδαγωγοί.
Και για να συμπληρώσω, επειδή κάθε χρόνο κάνουμε την ίδια συζήτηση
Αυτά είχα γράψει πέρσι

Παράθεση από: petrosp13 στις 13 Ιουν 2023, 05:32:03 ΜΜΕγώ προσωπικά δεν συμφωνώ με τα πρωτότυπα θέματα και το έχω ξαναγράψει
Το ότι εμείς ασχολούμαστε πλέον πάνω από 20 χρόνια με το μάθημα και έχουμε βαρεθεί τα ίδια και τα ίδια, δεν συμβαίνει το ίδιο και με παιδιά που παίζουν το μέλλον τους, ενώ κάποια από αυτά έχουν ασχοληθεί απλά κάποιους μήνες

Κλιμάκωση μονάδων ναι, ερωτήματα που να καλύπτουν σχεδόν όλα τα κεφάλαια ναι
Από εκεί και πέρα, η πρωτοτυπία των θεμάτων μοιραία επιφέρει σχεδόν σίγουρα και την κατακόρυφη αύξηση της δυσκολίας, αφού πλέον μιλάμε για 23 χρόνια εξετάσεων σε ενιαία, εσπερινά και επαναληπτικές και η πρωτοτυπία είναι εξαιρετικά δύσκολο να επιτευχθεί

Ας μην φορτώνουμε τα δικά μας συναισθήματα για τα θέματα στην πλάτη των παιδιών που παίζουν τους κόπους τους και το μέλλον τους

Τα θέματα πρέπει να ξεχωρίζουν σε επίπεδα τους μαθητές. Αυτή είναι η αποστολή τους
Τα υπόλοιπα είναι δικές μας απόψεις

Αυτή είναι η άποψη μου

και πρόπερσι

ΠαράθεσηΠαράθεση από: petrosp13 στις 14/6/2022, 10:11:49 π.μ.Θα ήθελα να παραθέσω ένα επιχείρημα προς την αντίθετη κατεύθυνση

Το ότι οι μαθηματικοί έχουν διολισθήσει εδώ και δεκαετίες σε "εξωγήινα" θέματα, δεν σημαίνει ότι πρέπει να ακολουθήσουμε κι εμείς για να θεωρούμαστε "σοβαρό" μάθημα

Προτιμώ ένα "κανονικό" μάθημα από ένα υποτιθέμενα "σοβαρό" μάθημα
Τα μαθηματικά δεν είναι "σοβαρό" μάθημα επειδή έχουν "εξωγήινα" θέματα, αλλά επειδή είναι ... μαθηματικά
Μια επιστήμη που τρέχει με σοβαρότητα και συνέχεια όλα τα μαθήματα από την Α΄ Δημοτικού μέχρι και την Γ΄ Λυκείου
Μόνο ένα άλλο μάθημα μπορεί να το κάνει αυτό
Αλλά δεν έχει ούτε σοβαρότητα, ούτε συνέχεια
Και αυτό δεν οφείλεται στα θέματα των πανελλαδικών

Να αλλάξει λίγο η κατανομή των βαθμών στο μάθημα μας; Ναι, συμφωνώ
Αλλά δεν θέλω να βλέπω αριστούχους στο 5% και αποτυχόντες στο 65%
Δεν έχουμε καθιερωθεί ακόμα δυστυχώς στην συνείδηση του κόσμου και τέτοια νούμερα μπορεί να μας εξοβελίσουν από τις πανελλαδικές

Το μάθημα μας είναι το πιο "κανονικό" σε σχέση με τα άλλα της κατεύθυνσης ως προς τις βαθμολογίες
Στην έκθεση, οι βαθμολογίες συγκεντρώνονται στο 9-15
Στην Πληροφορική μπορείς εύκολα να δεις βαθμούς στο 3 και στο 20
Στα Μαθηματικά δεν θα δεις κανένα 20
Στο ΑΟΘ θα δεις πολύ σπάνια βαθμό 3

Θα μπορούσαν να ζητηθούν 1-2 πιο "ψαγμένα" ερωτήματα κάθε χρόνο αλλά μέχρι εκεί, για να ξεχωρίζει ο πολύ καλός από τον άριστο

ΥΓ1. Έχετε σκεφτεί ότι η φύση του μαθήματος οδηγεί τις βαθμολογίες είτε σε πολύ υψηλές, είτε σε μέτριες; Όποιος έχει μπει στην φιλοσοφία σωστά, λύνει τα πάντα. Είναι λογικό να έχουμε περισσότερες βαθμολογίες στο 90-100, από το 80-90. Αν θέλουμε, μπορούμε να στοχεύσουμε ώστε να το αντιστρέψουμε, αλλά πιστεύω ότι θα μειωθεί δραματικά το 90+.

ΥΓ2. Για το επίπεδο δυσκολίας και την έλλειψη "έμπνευσης' που χαρακτηρίζει τα θέματα όπως λένε πολύ συνάδελφοι, πρέπει να καταλάβουμε όλοι ότι εμείς ασχολούμαστε με τα θέματα κάθε χρόνο, κάποιοι πάνω από 20 χρόνια, έχουμε λύσει τα πάντα, έχουμε δώσει και ονόματα στα θέματα. Για τα παιδιά δεν ισχύει κάτι τέτοιο. Τα περισσότερα ασχολούνται 1-2 χρόνια με ένα καινούριο και δύσκολο αντικείμενο και η εξέταση τους θα πρέπει να αφορά την αφομοίωση βασικών εννοιών, με κάποια "πειραγμένα" ερωτήματα για κλιμάκωση των βαθμολογιών. Επειδή κουράζουν εμάς τα επαναλαμβανόμενα θέματα, δεν σημαίνει ότι έχουμε και δίκιο.

ΥΓ3. Συγνώμη για το off-topic, ας δημιουργηθεί νέο θέμα για το επίπεδο δυσκολίας των θεμάτων

Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

George Eco

Ο Καθηγητής που διδάσκει το μάθημα, βλέπει γελοία τα θέματα. Αν έχει εργαστεί κι ως αναλυτής ακόμα πιο γελοία σε δυσκολία.
Το πρόβλημα @left είναι πως πρέπει να βλέπουμε τα θέματα ΩΣ ΜΑΘΗΤΕΣ. Καλώς η Επιτροπή βγάζει τέτοια θέματα.
Θες να καλύψεις κοντά στο 100% της ύλης, με 100 μονάδες, με διαβάθμισμένης δυσκολίας ερωτήματα όπου μπορεί να γίνει ΚΑΙ ΝΑ ΛΥΝΟΝΤΑΙ ΣΕ 3 ΩΡΕΣ. Ξέρεις πόσο δύσκολο είναι αυτό να βγεί ολόσωστα; Το έργο της Επιτροπής δεν είναι καθόλου απλό.

Ο μαθητής έχει έρθει σε επαφή με ένα ή το πολύ δύο χρόνια με το μάθημα. Δεν είναι εύκολο τίποτα γι' αυτά τα παιδιά. Τίποτα δεν είναι γελοίο. Γελοία γίνονται μόνο αν είσαι πολύ καλά προετοιμασμένος, μαθητής δηλαδή του 19,20.

Ξέρεις πόσα παιδιά στις εμφωλευμένες ΓΙΑ θα αρχικοποιήσουν i ΚΑΙ j εξωτερικά και των δύο βρόχων;
Ξέρεις πόσα παιδιά μπερδεύουν ! με &;
Ξέρεις πόσα παιδιά ξέρουν σωστή σύνταξη των δύο παραπάνω συμβόλων;


Copy - paste από σχολιασμό που θα κάνω αλλού:
Το 2023 ήταν όντως τα ευκολότερα θέματα όλων των εποχών. Ίδιο κλίμα επικράτησε όταν δόθηκαν τα θέματα. Εγώ έλεγα πως είχαν κρυμμένες απαιτήσεις, αλλά κι ότι αδικούσαν τους αριστούχους, βοηθώντας τους μέτριους. Οι λοιποί έλεγαν «πιο εύκολα πεθαίνεις», «γελοία θέματα, αστείας δυσκολίας» και κάτι τέτοια σχόλια.
Βγαίνουν τα αποτελέσματα, τι να δούμε;
10,85% έγραψε 20 - 19
9,87% έγραψε 18 - 18,9
7,15% έγραψε 17 με 17,9
Σύνολικά λοιπόν 27,87% έγραψαν καλά.
17,10% έγραψαν 0 - 4,9
21,49% έγραψαν 5 με 9,9
38,59% έγραψαν ΚΑΤΩ από τη βάση δηλαδή.
Αυτά ήταν τα «γελοία, πανεύκολα, πιο εύκολα πεθαίνεις;;;».

Γενικά ας χαλαρώσουμε λίγο κι ας μη ψάχνουμε ματαιοδοξία μέσα από θέματα Πανελληνίων, κανείς δε το θέλει αυτό. Η αναδρομή είναι εκτός ύλης. Η πολυπλοκότητα αλγορίθμων είναι εκτός ύλης. Κι όχι δε ξεφτιλιζόμαστε, δεν εξετάζονται Καθηγητές, αλλά Μαθητές στις Πανελλήνιες.

left

Πετρο
Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου.
Διακρίνω σε κανα δύο που εξέφρασαν αντίθετη άποψη με την δική μας , να αναφέρονται  προσωπικά σε εμάς
λες και δεν έχουμε το δικαίωμα της  άποψης μας.

Κρατάμε τις απόψεις μας χωρίς προσωπικές μομφές και συνεχίζουμε το λειτούργημα μας με αγάπη και σεβασμό.
 

Eri

Πάντως η ευκολία των θεμάτων που περιγράφεις left δεν απεικονίζεται στους βαθμούς των γραπτών (ούτε στο μικρό δείγμα που έχω από το εξεταστικο) ούτε (αν κρίνω από τις προηγούμενες χρονιές) στο συγκέντρωτικο ποσοστό που θα βγει όταν θα πάνε οι βαθμολογίες στα σχολεια.
Μήπως αυτό θα πρέπει να μας προβληματίζει? 

George Eco

Παράθεση από: left στις 10 Ιουν 2024, 01:41:03 ΜΜΔιακρίνω σε κανα δύο που εξέφρασαν αντίθετη άποψη με την δική μας , να αναφέρονται  προσωπικά σε εμάς
λες και δεν έχουμε το δικαίωμα της  άποψης μας.

Κρατάμε τις απόψεις μας χωρίς προσωπικές μομφές και συνεχίζουμε το λειτούργημα μας με αγάπη και σεβασμό.
 

Συνάδελφε, έλα τώρα. Να λέιπουν τα passive aggressive σχόλια κι αν μη τι άλλο δε μονοπωλέι κανείς το λειτούργημα με αγάπη και χωρίς μομφές. ΟΛΟΙ μας με αγάπη και σεβασμό πιστεύω πως ασκούμε. Εγώ προσωπικά απευθύνω το λόγο σε κάποιον που θέλω να ανταλλάξω απόψεις και σέβομαι. Εσύ τώρα γιατί νομίζεις πως αυτό είναι επίθεση στο δικαίωμα της γνώμης σου με προσπερνά. Και βέβαια όλοι κρατάμε τις απόψεις μας, κι όλοι μας χωρίς μομφές και με αγάπη προχωράμε.
Το ΜΟΝΟ που θα μπορούσε @left να παρεξηγθεί, γιατί ξαναδιάβασα τι έγραψα επειδή με στενοχώρησες, είναι η λέξη "ματαιοδοξία" που χρησιμοποίησα, αλλά δεν είχα εσένα στόχο. Να εξηγηθώ λίγο εδώ. Εξέφρασες το φόβο ότι ξεφτιλιζόμαστε αν μπαίνουν τέτοια θέματα ως κλάδος.
Παράθεση από: left στις 06 Ιουν 2024, 11:55:20 ΜΜΔΕΝ ΞΕΦΤΙΛΙΖΟΜΑΣΤΕ ΣΑΝ ΚΛΑΔΟΣ ΟΤΑΝ ΠΕΦΤΟΥΝ ΤΕΤΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΟΣΟ ΧΑΛΑΡΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΙΜΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΙΟ ΜΕΤΡΙΟΥΣ ΜΗΝ ΠΩ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΚΑΚΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ????
Με προβληματίζεις. Πώς ξεφτιλιζόμαστε; Καθηγητές δίνουν Πανελλήνιες ή Μαθητές; Θέλω να πω, δεν είναι κάπως ματαιόδοξο να βλέπουμε τις Πανελλήνιες ως κάτι που ανεβάζει ή κατεβάζει το prestige του Κλάδου; Παιδάκια εξετάζονται με ένα άντε δύο χρόνια εμπειρία στην αλγοριθμική σκέψη. Δηλαδή τι θέλουμε να πατώσει το 90% των μαθητών; Ποιο το νόημα;
Σε καμία περίπτωση δεν έβαλλα ενατίον σου. Απλώς ειλικρινά δες αυτό που είπα:
  • Η αναδρομή είναι εκτός ύλης.
  • Η πολυπλοκότητα αλγορίθμων είναι εκτός ύλης.
Ειλικρινά θα ήθελα να το συζητήσουμε αυτό. Δηλαδή τι θέματα θα θέλατε να έπεφταν Πανελλήνιες, "για να μη ξεφτιλιζόμαστε";
Θα ήθελα να δω ένα δείγμα, κι αν υπάρχουν παλαιά θέματα που τα προσεγγίζουν πες μου.

Για να είμαι ειλικρινής δεν έχει νόημα. Πάμε ολοταχώς (ελπίζω) για Python 3 σε κάνα δύο χρόνια. Ελπίζω σε ουσιαστική αναβάθμιση του μαθήματος.

ΚΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ ΝΕΣΤΟΡΑΣ

Αγαπητοί Συνάδελφοι

Τα θέματα έπειτα από τρία σχεδόν χρόνια ήταν κατανοήτα, σχετικά εύκολα ιδίως το Γ (όσοι είχαν δει και προτεινόμενα υπήρχε ακριβώς ίδια απάντηση, αλλά και σ' όλα τα βοήθημα στην δομή της επανάληψης παρόμοιο ερώτημα), κάλυπταν όλο το φάσμα της ύλης.
Στο δια ταύτα οι μαθητές θα που θα είχαν πάρει στα σοβαρά το μάθημα της Πληροφορικής, θα έγραφαν πάρα πολύ καλά.
Το θέμα επαναλαμβάνω είναι ότι η λέξη Πληροφορική για κάποιος ή μάλλον στην πλειονότητα θεωρείται ότι αφού πληκτρολογούμε δύο κουμπάκια τα ξέρουμε όλα. Δίνεται η εντύπωση στους υποψήφιους μαθητές ότι πληροφορική είναι δεν έχει και τόση δυσκολία κτλ.
Προτάσεις κατά την άποψή μου είναι:
--> Οι διδάσκοντες καθηγητές /-τριες να εξηγούν από την αρχή ποια η ουσία και ο σκοπός του συγκεκριμένου μαθήματος
--> Να ξεκαθαρίζεται ότι απαιτείται ισάξια προσπάθεια εκ μέρους των υποψηφίων για την μελέτη, όπως και στα άλλα μαθήματα του κατεύθυνσης οικονομίας και πληροφορικής.
--> Οι 7 διδακτικές ώρες την εβδομάδα είναι ικανοποιητικές 
--> Απαιτείται ιδιαίτερη εμπειρία στους καθηγητές που θα αναλάβουν το συγκεκριμένο μάθημα, και να λάβουν υπόψη τους ότι 
      κάποιοι μαθητές/-ιες δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να κάνουν φροντηστήρια.
Τα παραπάνω συμπεράσματα τα έχω αποκομίση από την μακρά εμπειρία μου όχι ως καθηγητής σε δημόσιο σχολείο, αλλά επί 13 συναπτά έτη μέσω φροντηστηριών και ιδιαίτερων μαθημάτων.

Ας αναλάβουμε όλοι που ασχολούμαστε με το συγκεκριμένο μάθημα της Πληροφορικής τις ευθύνες μας και ας κάνουμε ξεκάθαρο ότι η Πληροφορική δεν είναι δύο κουμπάκια και ότι αποτελεί σημαντικό παράγοντα στην σύγχρονη κοινωνία της Πληροφορίας

Με εκτίμη 

ManiacGr

Ρε παιδιά... τι εύκολα, τι δύσκολα; Δεν έχει σημασία! Δεν είναι Proficiency να προσπαθείς να περάσεις τη βάση. Είναι πανελλήνιες και ο στόχος είναι να περάσεις τον διπλανό σου! Είτε με εύκολα, είτε με δύσκολα, οι καλύτεροι και πιο διαβασμένοι θα περάσουν... Οι υπόλοιποι ας διάβαζαν περισσότερο. 
Μια επιπλέον "κλιμάκωση" θα ήταν καλή, όμως μικρή διαφορά κάνει στο ποιος θα περάσει. Ακόμα και με τις υπερβολές στα θέματα (βλέπε φυσική) είχαμε φέτος 2 μαθητές/τριες που μάλλον έχουν γράψει 100! Κάποιοι θα περάσουν εκεί που θέλουν και θα πιάσουν τους βαθμούς, ο κόσμος να χαλάσει!
Η νοοτροπία πρέπει να αλλάξει! Δίνουμε μάχη στο φροντιστήριο να πίσουμε τους μαθητές που θα επιλέξουν οικονομία/πληροφορική να επιλέξουν το μάθημα στη Β' λυκείου για να μη τους φανεί τεράστιος ο όγκος μετά. Όχι ότι είναι τεράστιος, απλά όταν μαθαίνεις πολλές έννοιες και τα "κεφάλαια" είναι τόσο μικρά (1-2 βδομάδων το καθένα) οι μαθητές δε προλαβαίνουν να τα χωνέψουν. 
  • Το μάθημα ΠΡΕΠΕΙ να σοβαρέψει από την Α' Λυκείου! 
  • Το μάθημα ΠΡΕΠΕΙ να αποκτήσει σοβαρά βιβλία που να μην έχουν τόσες ασάφειες και διαφορές μεταξύ τους
  • Το μάθημα ΠΡΕΠΕΙ να αλλάξει από τη ΓΛΩΣΣΑ σε κάτι δουλεμένο στην πράξη (αν είναι δυνατόν να διδάσκεις αντικειμενοστράφεια και να μην μπορείς να δείξεις τίποτα, εκτός από ένα παράδειγμα "υποθετικού" κώδικα σε ΓΛΩΣΣΑ για τον πολυμορφισμό
  • Το μάθημα ΠΡΕΠΕΙ να διδάσκεται με εργασίες στις μικρές τάξεις για να έχει ο μαθητής τον χρόνο να κάνει λάθη, να προσπαθεί πολλές φορές μέχρι να κάνει κτήμα του τουλάχιστο τους βασικούς κώδικες
  • Το μάθημα ΠΡΕΠΕΙ να ΑΠΑΛΛΑΓΕΙ από θεωρία. Ο προγραμματισμός και η αλγοριθμική σκέψη έρχονται με πράξη και όχι θεωρία. Αλλιώς οι μισοί αυτοδίδακτοι προγραμματιστές του πλανήτη δεν θα υπήρχαν. Η θεωρία είναι για απλή αναφορά ώστε να μαθαίνεις τι πρέπει να "κάνεις" πράξη
  • Το μάθημα ΠΡΕΠΕΙ να αποκτήσει ένα καλό "όργανο" για να πιέζει το υπουργείο προς τις σωστές κατευθύνσεις γιατί αφήνουμε τους ΑΣΧΕΤΟΥΣ τις περισσότερες φορές να παίρνουν αποφάσεις για πράγματα που δεν κατανοούν

Συγνώμη αν κούρασα, αλλά η δυσκολία των θεμάτων εμένα και τους μαθητές μου μας αφήνουν αδιάφορους. Οι χαρές και οι λύπες θα έρθουν και με τα δύσκολα και με τα εύκολα. Δεν αδικείται κανείς. Οι καλοί στο 18-20, οι μέτριοι 14-18 και όλοι οι υπόλοιποι... ας διάβαζαν περισσότερο να περνούσαν. 

George Eco

@ManiacGr θα συμφωνήσω μαζί σου, αν και 17,18 δε γράφουν κατά τη γνώμη μου μέτριοι αλλά καλοί μαθητές, που όμως δεν είναι άριστοι.
Όσα λες τα έχουμε πει κι εμείς εδώ κι εκεί και καλό θα ήταν όλα όσα λες να γίνουν. Το νέο Πρόγραμμα Σπουδών προς τα εκεί το πάει, ας ελπίσουμε πως δε θα το καθυστερήσουν πολύ. Έχουν περάσει ήδη 24 χρόνια νομίζω πως είναι μεγάλη η ανάγκη για αλλαγές. Αγαπημένη μου αλλαγή, πως στα Μαθηματικά θα βλέπουν σε μικρότερες τάξεις τα παιδιά και δυαδικό σύστημα. Να δούμε μόνο αν θα εφαρμαστούν, πώς θα εφαρμοστούν, σε ποιο βαθμό θα εφαρμοστούν και πόσο καλή αλλαγή θα επιφέρουν.