Τελευταία μηνύματα

#71
Linux / Απ: Bootάρει το LTSP σε 22.04,...
Τελευταίο μήνυμα από gidarakos - 07 Νοε 2025, 12:10:28 ΜΜ
Κάτι σχετικό είχε αναφερθεί και στο παρελθόν στο matrix. Δες μήπως η λύση σου είναι αυτό: https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=9119.0
#72
Linux / Απ: Bootάρει το LTSP σε 22.04,...
Τελευταίο μήνυμα από alexxtasi - 07 Νοε 2025, 12:06:38 ΜΜ
Καλημέρα Θάνο 
μπορείς να συνδεθείς στο matrix να το δούμε ?

https://el.ltsp.org/support/
#73
Linux / Bootάρει το LTSP σε 22.04, αλλ...
Τελευταίο μήνυμα από thanos - 07 Νοε 2025, 10:39:03 ΠΜ
Σε μια εγκατάσταση 22.04 που έχω, οι clients (Acer Travelmate P215-53) μπουτάρουν κανονικά με boot PXE από το δίκτυο. Σε μια με 24.04, περνούν την μπλε οθόνη και μετά κάνουν timeout στο vmlinuz. Ideas?
#74
Γ΄ Λυκείου / Απ: Γνώμες για την διδασκαλία ...
Τελευταίο μήνυμα από evry - 07 Νοε 2025, 08:36:22 ΠΜ
Παράθεση από: George Eco στις 06 Νοε 2025, 11:34:50 ΠΜΌπως και να έχει, υπάρχει ένα νέο ΠΣ και προβλέπει διδασκαλία προγραμματισμού με python3 και πολλά νέα πράγματα στη Πληροφορική.


Γιώργο το νέο ΠΣ δεν προβλέπει πουθενά Python. Γενικά δεν προβλέπει διδασκαλία με συγκεκριμένη γλώσσα προγραμματισμού.

Επίσης το παιδί έχει απόλυτο δίκιο.
Το μάθημα λεγόταν "Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον"
χωρίς να διδάσκεται γλώσσα προγραμματισμού.
Είναι παραπλανητικό αυτό ή όχι?

Όσον αφορά το λόγο που δεν ονομάστηκε εκείνη την εποχή διαφορετικά αυτό είναι μια άλλη ιστορία.
#75
Linux / Απ: Κατά την "εκπομπή οθόνης.....
Τελευταίο μήνυμα από gidarakos - 06 Νοε 2025, 03:11:25 ΜΜ
Παράθεση από: Kermit, ο Βάτραχος στις 06 Νοε 2025, 11:38:20 ΠΜΗ λύση τελικά που δόθηκε ήταν να προστεθεί η
KERNEL_PARAMETERS="nomodeset"
κάτω από τα προβληματικά μηχανήματα στο ltsp.conf με το μειονέκτημα πως χάνουν έτσι την επιτάχυνση γραφικών και τις έξτρα αναλύσεις.

Ευχαριστώ τα μάλα και πάλι.

Για να είναι ολοκληρωμένη η λύση - όπως απαντήθηκε στο matrix από τον Άλκη - μετά την προσθήκη KERNEL_PARAMETERS στο ltsp.conf θα χρειαστεί και η εντολή:
Κώδικας: Bash
$ sudo ltsp ipxe

#76
Γενικά / Απ: Πρόσθετο Makecode για το ...
Τελευταίο μήνυμα από apoldem - 06 Νοε 2025, 12:00:45 ΜΜ
Ευχριστούμε ale3andro.
#77
Linux / Απ: Κατά την "εκπομπή οθόνης.....
Τελευταίο μήνυμα από Kermit, ο Βάτραχος - 06 Νοε 2025, 11:38:20 ΠΜ
Παράθεση από: Kermit, ο Βάτραχος στις 30 Οκτ 2025, 08:56:01 ΠΜΚαλημέρα σε όλους!

Έχω δύο μηχανήματα (15 ετών και άνω) με κάρτα γραφικών 82Q35 Express Integrated Graphics Controller (αποτέλεσμα της lshw -C display) όπου οι δύο προτεινόμενες λύσεις παραπάνω δεν είχαν αποτέλεσμα.

Έχουμε βρει κάποια νέα λύση στο μεσοδιάστημα ή να έρθω από το chat room κάποια στιγμή;
Η λύση τελικά που δόθηκε ήταν να προστεθεί η 
KERNEL_PARAMETERS="nomodeset"
 κάτω από τα προβληματικά μηχανήματα στο ltsp.conf με το μειονέκτημα πως χάνουν έτσι την επιτάχυνση γραφικών και τις έξτρα αναλύσεις.

Ευχαριστώ τα μάλα και πάλι.
#78
Γ΄ Λυκείου / Απ: Γνώμες για την διδασκαλία ...
Τελευταίο μήνυμα από George Eco - 06 Νοε 2025, 11:34:50 ΠΜ
Έχεις όλα τα δίκια με το μέρος σου, ως Φοιτητής κι ως μαθητής να προβληματίζεσαι.

Ωστόσο ένα Πρόγραμμα Σπουδών (ΠΣ στο εξής) δε σχεδιάζεται στη τύχη. Υπάρχει λόγος που όλα υπάρχουν όπως υπάρχουν.
Το πρόην ΑΕΠΠ ( εδώ κι αρκετά χρόνια λέγεται Πληροφορική Γ Λυκείου ) περιέχει pointers στις λίστες και διδάσκεσαι ακριβώς αυτό. Περιέχει το address του επόμενου κόμβου. Όλα σε θεωρητικό επίπεδο. Γιατί όμως; Επειδή ίσως δε μπορεί με το τρέχον ΠΣ να κάνει αλλιώς κι επειδή δε θες να γίνει υπερπολύπλοκο για τις Πανελλήνιες".
Για να διδάξεις πολλαπλασιασμό πρέπει πρώτα να διδάξεις πρόσθεση. Με τον ίδιο τρόπο, αν θες να διδάσκονται pointers ή ψηφιακά ηλεκτρονικά θα έπρεπε να έχεις διδάξει πρώτα άλγεβρα Boole στα Μαθηματικά προηγούμενης Τάξης. Ναι αλλά δε χρειάζεται να μάθουν άλγεβρα Boole τα παιδιά που θα πάνε σε άλλη κατεύθυνση. Βλέπεις τι προβλήματα πρέπει να λυθούν;

Όπως και να έχει, υπάρχει ένα νέο ΠΣ και προβλέπει διδασκαλία προγραμματισμού με python3 και πολλά νέα πράγματα στη Πληροφορική.

Pointer πιστεύω καλό θα ήταν να διδάσκεται σε πρωτοετείς Πληροφορικής. Κι αυτό γιατί αν στην ύλη μαθήματος Γ Λυκείου βάλω pointers, υποθέτοντας πως γράφουν κώδικα σε C++ ας πούμε, η δυσκολία έχει απογειωθεί. Είναι προτιμότερο να εστιάσεις σε ΒΑΣΙΚΕΣ αλγοριθμικές λογικές και να κρατάς spicy πράγματα, όπως την αναδρομή για αργότερα.

Είναι αυτό που λέω όταν με ρωτούν τα παιδιά πόσο δύσκολη είναι η C. Και τους εξηγώ. Η C είναι πανεύκολη στα πλαίσια αυτού του μαθήματος. Το να παίξεις μπαλίτσα με pointers όμως είναι άλλο πράγμα. Τι τον θες τον pointer όμως; Κάποιο Struct; Κι εκεί ξεφεύγει. Γιατί πρέπει να διδάξεις πολλά και ΔΕ προλαβαίνεις.


Το μάθημα δεν έχει να κάνει με καμία παραπλάνηση. Όλα τα ΠΣ όλων των Σχολών, όλων των Πανεπιστημίων, είναι διαθέσιμα κι ο μαθητής ΠΡΕΠΕΙ να κάνει προσωπική έρευνα.  Έτσι νομίζω, τώρα αν ένιωσες παραπλανημένος είναι λογικό και κατανοητό, αλλά πρέπει να βρεις τι πραγματικά φταίει.

Τώρα, είναι εντάξει κι ωραίο το μάθημα; ΟΧΙ!!! Ξελαρυγγιαζόματε να το λέμε κι εδώ.
#79
Γ΄ Λυκείου / Γνώμες για την διδασκαλία της ...
Τελευταίο μήνυμα από dimitrismalko - 05 Νοε 2025, 10:47:56 ΜΜ
Καλησπέρα,
Η συγκεκριμένη ανάρτηση είναι καθαρά εκτός θέματος του μαθήματος του ΑΕΠΠ, θέλω απλώς να εκφράσω πόσο παραπλανητικό είναι το μάθημα αεππ. Είμαι τώρα 2ο έτος πληροφορικής και έχω συνειδητοποιήσει ότι το θεωριτικό κομμάτι του ΑΕΠΠ είναι τουλάχιστον υπερβολικά ελλιπής. Πιστεύω πως η κατεύθυνση ¨οικονομικά και πληροφορική" θα πρεπει να χωριστεί σε 2 κατευθύνσεις, μια για οικονομικά και μια για καθαρά πληροφορική με μαθήματα σαν, αεππ, μαθηματικά, γλώσσα (όπως όλες οι άλλες) και ακόμα "ψηφιακή σχεδίαση" ή "ψηφιακά ηλεκτρονικά",  ιδικά για αυτό, δεν ξέρω πως δεν υπάρχει αυτό το μάθημα στο λύκειο. Είναι από τα πιο βασικά κομμάτια της πληροφορικής και με άναψε το ενδοιαφέρον για υλικό υπολογιστών που αν το ήξερα στο λύκειο θα πήγαινα θετική κατεύθυνση για μηχανικός πληροφορικής. 

Γενικά το αεππ σαν μάθημα από μόνο του είναι ένα πολύ παραπλανητικό μάθημα ειδικά σαν θεωρία η οποία καλώς που δεν εξετάζεται πολύ βαθιά στις πανελλήνιες αλλά και με τα νέα βιβλία που σίγουρα βοηθάνε, δεν ξέρω πως γίνεται να λέμε ότι μάθαμε να κάνουμε αλγορίθμους χωρίς να ξέρουμε τι είναι ένας δείκτης(pointer).

Ευχαριστώ πολύ για όποιος το διάβασε και σας εύχομαι όλους καλή πρόοδο και καλά αποτελέσματα στο τέλος! Μην αγχώνεστε το μάθημα είναι πολύ οραίο σαν ασκήσεις, ξεκάθαρα το πιο οραίο και έχει πλάκα! Είναι απλώς ελληπές.
#80
Γ΄ Λυκείου / Απ: Αλγοριθμικά κριτήρια
Τελευταίο μήνυμα από Δημήτρης Χατζόπουλος - 05 Νοε 2025, 07:05:27 ΜΜ
Παράθεση από: alkisg στις 05 Νοε 2025, 06:54:46 ΜΜ@Δημήτρη, δηλαδή π.χ. στην αναζήτηση στοιχείου ενός πίνακα, ο μετρητής i αποτελεί είσοδο επειδή τον αρχικοποιούμε στο 1;
Κι αν κάποιος κάνει υλοποίηση και με flag, τότε αυτός έχει διαφορετική είσοδο επειδή αρχικοποίησε το flag;
Δεν βγάζει νόημα αυτό, δεν έχει καμία σχέση η είσοδος του αλγορίθμου με την αρχικοποίηση των μεταβλητών.
Στον αλγόριθμο αναζήτησης η είσοδος είναι ο πίνακας και το στοιχείο που ζητάμε, όχι το i=1 και το flag=ΨΕΥΔΗΣ...

Αλκη, η απάντηση μου έχει να κάνει όπως έγραψα και στο σχόλιο πιο πάνω, ως προς το τι θα πρέπει να απαντήσει ο μαθητης σε ανάλογη ερώτηση. Νομίζω ότι αυτό πρέπει να ειναι το πνεύμα της συζήτησης στο συγκεκριμένο θέμα. Το ερώτημα είναι αν ικανοποιείται ή παραβιάζεται η είσοδος. Οπότε με βάση το βιβλιο, το κριτήριο εισόδου ικανοποιείται.
Στα υπολοιπα που γράφεις δεν διαφωνώ.

(ΥΓ: Έγραψα πιο πάνω ότι "ικανοποίηση του κριτηρίου εισόδου δεν σημαίνει να υπάρχει οπωσδήποτε κάποιο διάβασε αλλά σημαίνει όταν χρησιμοποιούμε τις μεταβλητές, να έχουν πάρει με κάποιο τρόπο τιμή από πριν, δηλαδή να μη λείπει κάποια τιμή που απαιτείται. Με αυτό το σκεπτικό βέβαια @lala, επειδή μετά ειδα ότι αναφέρεσαι στην ερώτησή σου στο s (και όχι στο I στο οποίο πήγε το μυαλό μου), ενδεχομένως να μπορούσε να θεωρηθεί οτι λείπει η είσοδος (αν και μάλλον νομιζω καθοριστικότητα). Θα μπορούσε να πει και αποτελεσματικότητα κανείς αφού δεν εκτελείται.
Ουάου. Καλό ερωτημα τελικά. Νομίζω ότι έχει δικιο ο @Petros p13, μην αγγίζετε ... Πάντως για το Ι δε νομιζω οτι τίθεται θεμα εισόδου.