Τελευταία μηνύματα

#61
Εξετάσεις 2025-2026 / Απ: Γενικός σχολιασμός θεμάτων
Τελευταίο μήνυμα από petrosp13 - 11 Ιουν 2026, 09:46:58 ΜΜ
Υπάρχουν δυο μεταβλητές που επηρεάζουν τα αποτελέσματα των εξετάσεων
Η δυσκολία των θεμάτων και το επίπεδο των υποψηφίων
Το ότι το επίπεδο των μαθητών φθίνει κάθε χρόνο δεν συνεπάγεται ότι τα θέματα αυτά ήταν απαιτητικά
Αν θέλουμε να ακολουθήσουμε την φθίνουσα πορεία του επιπέδου των μαθητών, θα καταλήξουμε σε αυτό το σημείο



Κάποτε δίναμε εξετάσεις 14 μαθήματα, ήταν πολλά.
Έγιναν 9, ήταν πάλι πολλά.
Έγιναν 7 για αρκετά χρόνια. Θεωρήθηκαν πολλά.
Πλέον είναι 4 και πάλι θεωρούνται πολλά και με μεγάλη ύλη.
Αν υπάρχουν πολλά γραπτά κάτω από την βάση με έτοιμους αλγορίθμους στο Δ θέμα, τότε σίγουρα κάτι δεν πάει καλά και δεν φταίνε τα θέματα για αυτό το φαινόμενο
#62
Εξετάσεις 2025-2026 / Απ: Γενικός σχολιασμός θεμάτων
Τελευταίο μήνυμα από ΣΧΟΙΝΑΣ ΚΩΣΤΑΣ - 11 Ιουν 2026, 08:40:22 ΜΜ
Θέλω να σας ενημερώσω για μία διαπίστωση από το 61βαθμολογικό βόρεια προάστια Αττικής 
Στα 30 γραπτά τετράδια που μου  αναλογούν για διόρθωση παρουσιάστηκαν τα παρακάτω αποτελέσματα 
2 γραπτά στα 90
Αυτά έλυσαν σωστά το Γ θέμα και συγκεκριμένα το Γ4
3 γραπτά είχαν όλη την θεωρία σωστά 
Πολλά γραπτά κάτω από την βάση 
Τα σχόλια είναι δικά σας για το αν τα θέματα είναι ή δεν είναι δύσκολα 
#63
Εξετάσεις 2025-2026 / Απ: Γενικός σχολιασμός θεμάτων
Τελευταίο μήνυμα από petrosp13 - 10 Ιουν 2026, 10:23:52 ΜΜ
Παράθεση από: pgrontas στις 10 Ιουν 2026, 10:12:28 ΜΜΌσο για την ταξινόμηση το point ήταν ότι η παπαγαλία καλλιεργείται με πολλούς τρόπους και όχι μόνο από τη θεωρία.
Έτσι μπορεί κάποιος μαθητής να μην έχει αλγοριθμική σκέψη και παρ'ολα αυτά να πιάσει μια ταξινόμηση χωρίς να καταλαβαίνει πώς αυτή λειτουργεί.


Γι'αυτό επέμενα από την πρώτη στιγμή φέτος ότι τα θέματα είναι ευκολότερα από πέρσι
Υπήρχαν πάρα πολλά ερωτήματα που θα μπορούσαν να παπαγαλιστούν από παιδιά που δεν έχουν δουλέψει αρκετά τον προγραμματισμό ή δεν τον καταλαβαίνουν
Όλο το 4ο θέμα θα μπορούσε να έχει σχεδόν παπαγαλιστεί, έχουν ζητηθεί πάρα πολλές φορές παρόμοια πράγματα, ενώ το περσινό θέμα ήθελε ένα επίπεδο παραπάνω σε κατανόηση και πρακτική
Στο τρίτο θέμα υπήρχε το ξάφνιασμα της Όσο με Πίνακα, αλλά και πάλι, υπήρχε φρουρός, έλεγχος εγκυρότητας και ποσοστό, όταν πέρσι είχαμε εμφωλευμένη επανάληψη, με διπλή συνθήκη στην εσωτερική και τα 2 μικρότερα, δηλαδή κάποιος μπορεί άνετα να τα χαλάσει όλα από την κατανόηση της δομής του προγράμματος

Τεσπα, απόψεις είναι όλα αυτά


#64
Εξετάσεις 2025-2026 / Απ: Γενικός σχολιασμός θεμάτων
Τελευταίο μήνυμα από pgrontas - 10 Ιουν 2026, 10:12:28 ΜΜ
Συμφωνώ σε πολλά. Ουδείς άσφαλτος που είχε πει και μια αοιδός (που τελικά είναι σωστό από ό,τι έχω ακούσει).

Κυρίως η ενόχληση μου αφορά κάποιους που μπαίνουν και ξεκινάνε γράφοντας αλγόριθμος ή που στριμώχνουν τη θεωρία στο τέλος λες και το μάθημα δεν έχει κάποια ροή. Και όταν σου λένε οι μαθητές ότι τελικά έχει νόημα να τα κάνεις με τη σειρά, ε αυτό πρέπει να το υπερασπιστείς. 

Όσο για την ταξινόμηση το point ήταν ότι η παπαγαλία καλλιεργείται με πολλούς τρόπους και όχι μόνο από τη θεωρία.
Έτσι μπορεί κάποιος μαθητής να μην έχει αλγοριθμική σκέψη και παρ'ολα αυτά να πιάσει μια ταξινόμηση χωρίς να καταλαβαίνει πώς αυτή λειτουργεί.

Το κλείνω εδώ. Όταν έχω μια πιο συνολική εικόνα θα γράψω και κάποια πράγματα από τη διόρθωση.

#65
Εξετάσεις 2025-2026 / Απ: Θέμα Β
Τελευταίο μήνυμα από George Eco - 10 Ιουν 2026, 05:20:46 ΜΜ
Παράθεση από: CPAN στις 10 Ιουν 2026, 10:33:39 ΠΜ....πως μπορούν να αποφασίσουν μέσα σε 3 ώρες και χωρίς την δική μας γνώση και εμπειρία το τι θα πρέπει να γράψουν για να πάρουν το μέγιστο της βαθμολογίας; Ήρεμα ρωτάω!!! ??? ??? ??? ???
By the book. Δεν υπάρχει άλλη προσέγγιση στις Πανελλήνιες.
Είτε μας αρέσει είτε όχι, by the book είναι ο κανόνας. 
Τώρα κατά πόσο το ισοδύναμο είναι μέσα στην εξεταστέα... είναι ένα θέμα ε!
#66
Εξετάσεις 2025-2026 / Απ: Γενικός σχολιασμός θεμάτων
Τελευταίο μήνυμα από petrosp13 - 10 Ιουν 2026, 04:07:38 ΜΜ
Ένα θετικό είναι ότι οι ερωτήσεις ανάπτυξης τα τελευταία χρόνια είναι μέσα από "χρήσιμα" κομμάτια της Πληροφορικής και όχι κάτι ανούσιο

Ακόμα θυμάμαι το Τυπικό και το Συντακτικό το 2018 και εκνευρίζομαι
#67
Εξετάσεις 2025-2026 / Απ: Γενικός σχολιασμός θεμάτων
Τελευταίο μήνυμα από tsak - 10 Ιουν 2026, 04:04:58 ΜΜ

ΠαράθεσηΔεν είναι εύκολο να τους αφήσεις κομμάτια έξω. Και τελικά η ανταμοιβή τους είναι πάρα πολύ μικρή, καθώς μερικές φορές οι ερωτήσεις είναι τέτοιες, που τις ίδιες μονάδες μπορούν να τις πάρει και κάποιος  που τα διάβασε κατά τύχη την τελευταία μέρα. Σαφώς βέβαια και αυτό είναι ένα από τα κομμάτια που πρέπει να αποδεχτούμε στην εξεταστική διαδικασία. Τέλειο δεν μπορεί να είναι ποτέ κάτι.
Νομίζω όμως ότι στην παρούσα μορφή οι ερωτήσεις ανάπτυξης, αποτελούν ένα αγκάθι για την προετοιμασία των παιδιών, τα οποία κουράζονται πάρα πολύ για να την μάθουν.

Τόσο απλά! Αλγοριθμική κάνουν, θα μπορούσαν να εστιάσουν οι θεματοδοτες σε πιο ουσιαστικά- πρακτικά πράγματα και εφ όλης της ύλης.
#68
Μετά το Λύκειο / Απ: Επιλογη Σχολης , Τι να καν...
Τελευταίο μήνυμα από evry - 10 Ιουν 2026, 01:18:07 ΜΜ
Παράθεση από: Mavrid7s στις 10 Ιουν 2026, 12:26:21 ΜΜΣτο τμημα της Σαμου εχει φητησει ο αδερφος μου (αρκετα χρονια πριν , ειχε περασει εκει με 17.000 μορια , εχουμε περιπου 30 χρονια διαφορα υλικιακα  ;D ) . Και μου λεει οτι πλεον δεν προσλαμβανονται νεοι στο τομεα αυτον . Και ειναι κατι που με ανησιχει για το εργασιακο μου μελλον . Δεν ειναι τοσο θεμα μου βασικα η σχολη σαν σχολη . Αλλα το μελλον . Συγνωμη αν κουραζω αλλα γενικα ειμαι παραπολυ ανυσηχως με αυτο το θεμα
Το πρόβλημα αυτό που λες ισχύει με όλα τα τμήματα πληροφορικής όχι μόνο με αυτό της Σάμου. Όσοι/ες αποφοιτήσουν και δεν είναι πολύ καλοί/ες σε κάτι και δεν εξελιχθούν θα έχουν πρόβλημα. Τα πτυχία πλέον από μόνα τους δεν σου εξασφαλίζουν τίποτα. Κανείς δεν μπορεί να σου εγγυηθεί από τώρα κάτι για το μέλλον. Άρα αυτό που σε ενδιαφέρει είναι να επιλέξεις κάτι που σου αρέσει να ασχολείσαι και στο οποίο ενδεχομένως μπορεί να γίνεις πολύ καλός. Αν επιλέξεις ένα πτυχίο μόνο και μόνο για το χαρτί όσο καλή σχολή και να είναι θα έχεις θέμα στο μέλλον.
#69
Μετά το Λύκειο / Απ: Επιλογη Σχολης , Τι να καν...
Τελευταίο μήνυμα από Mavrid7s - 10 Ιουν 2026, 12:26:21 ΜΜ
Στο τμημα της Σαμου εχει φητησει ο αδερφος μου (αρκετα χρονια πριν , ειχε περασει εκει με 17.000 μορια , εχουμε περιπου 30 χρονια διαφορα υλικιακα  ;D ) . Και μου λεει οτι πλεον δεν προσλαμβανονται νεοι στο τομεα αυτον . Και ειναι κατι που με ανησιχει για το εργασιακο μου μελλον . Δεν ειναι τοσο θεμα μου βασικα η σχολη σαν σχολη . Αλλα το μελλον . Συγνωμη αν κουραζω αλλα γενικα ειμαι παραπολυ ανυσηχως με αυτο το θεμα 
#70
Παναγιώτη σέβομαι τις τοποθετήσεις σου, γιατί εδώ είμαστε μία μικρή κοινωνία, και αν  μη τι άλλο πρέπει να σεβόμαστε τις διαφορετικές τοποθετήσεις. Αλλά τις σέβομαι και για έναν επιπλέον λόγο, γιατί ξέρω ότι προέρχονται από έναν άνθρωπο που τόσα χρόνια τοποθετείται με γνώση και υπευθυνότητα σε διάφορα θέματα του μαθήματος και το ίδιο θεωρώ ότι κάνεις και τώρα, απλά διαφωνούμε και αυτό δεν είναι κακό.
Προσωπικά δουλεύω τη θεωρία στην τάξη και προσπαθώ να την εξηγήσω, γιατί πολύ απλά θεωρώ στείρα διαδικασία την παπαγαλία. Και καλό είναι να τους μένουν και δύο τρία θεωρητικά πράγματα.
Πχ στο 6ο κεφάλαιο προσπαθώ να τους το κάνω πιο ενδιαφέρον, δείχνοντας τους κάποια πράγματα σε πραγματικές γλώσσες προγραμματισμού.
 
Για αυτό που γράφεις όμως, δηλαδή πώς να γράψουν την ταξινόμηση; Αυτήν τη διαδικασία μαθαίνουν. Κατά παρόμοιο τρόπο σε ένα θέμα με πίνακες όπου τα ερωτήματα διαχωρίζονται, παπαγαλία θα μπορεί να  είναι τελικά και το να κάνουν ένα άθροισμα ανα γραμμή, γενικά έναν υπολογισμό ανα γραμμή ή ανα στήλη και αρκετά άλλα. Αυτός όμως είναι ο τρόπος που λύνουμε συγκεκριμένα ερωτήματα.
Απλά για τη θεωρία αυτό που με προβληματίζει και εγώ στέκομαι αρνητικός στις ερωτήσεις ανάπτυξης, είναι ότι με το υπάρχουν διδακτικό πακέτο υπάρχει τεράστια θεωρία, κακως δομημένη, και τα παιδιά που προσπαθούν να αριστεύσουν τρώνε πάρα πολύ χρόνο για να τη μάθουν.
Δεν είναι εύκολο να τους αφήσεις κομμάτια έξω. Και τελικά η ανταμοιβή τους είναι πάρα πολύ μικρή, καθώς μερικές φορές οι ερωτήσεις είναι τέτοιες, που τις ίδιες μονάδες μπορούν να τις πάρει και κάποιος  που τα διάβασε κατά τύχη την τελευταία μέρα. Σαφώς βέβαια και αυτό είναι ένα από τα κομμάτια που πρέπει να αποδεχτούμε στην εξεταστική διαδικασία. Τέλειο δεν μπορεί να είναι ποτέ κάτι.
Νομίζω όμως ότι στην παρούσα μορφή οι ερωτήσεις ανάπτυξης, αποτελούν ένα αγκάθι για την προετοιμασία των παιδιών, τα οποία κουράζονται πάρα πολύ για να την μάθουν.
Εγώ το ξαναλέω ότι θα προτιμούσα να υπήρχε μία οδηγία ότι δεν ερωτούν ανάπτυξη η ρωτούν μόνο ορισμούς και bullets για παράδειγμα.
Χωρίς να θεωρώ ότι έχω το αλάθητο αυτή είναι η άποψη μου.
Εάν φτιάχνοταν ένα καινούργιο διδακτικό πακέτο με καλύτερα δομημένη τη θεωρία, θα μπορούσαμε να μιλήσουμε διαφορετικά πιστεύω.

Οι συζητήσεις αυτές βέβαια είναι ατέρμονες. Ωστόσο εγώ θεωρώ ότι μας βοηθούν να προβληματιστούμε όλοι μας σε κάποια σημεία, καθώς κανένας μας δεν είναι αλάθητος στις απόψεις τους και το ίδιο και εγώ.

Καλή δύναμη και φώτιση στις διορθώσεις για όσους διορθώνετε. Και αν μπορείτε να μας ενημερώσετε για το τι παρατηρείται στατιστικώς στα δικά σας γραπτά.