Τελευταία μηνύματα

#61
Γ΄ Λυκείου / Απ: Αλγοριθμικά κριτήρια
Τελευταίο μήνυμα από Δημήτρης Χατζόπουλος - 05 Νοε 2025, 06:53:22 ΜΜ
Νομίζω ότι αυτά που συζητάμε, πρέπει να έχουν ως βάση το σχολικό βιβλιο, όταν αυτό δίνει απαντήσεις. Η συζήτηση που γίνεται, πρέπει να αφορά το μάθημα και τι θα απαντήσουν οι μαθητές σε σχετικό ερώτημα. Με αυτόν τον τρόπο, βοηθάμε και τους νέους συναδέλφους ώστε να μην μπερδεύονται και να απαντούν σωστά στους μαθητές.
#62
Γ΄ Λυκείου / Απ: Αλγοριθμικά κριτήρια
Τελευταίο μήνυμα από Δημήτρης Χατζόπουλος - 05 Νοε 2025, 06:46:17 ΜΜ
το βιβλίο γραφει:
"Καμία, μία ή περισσότερες τιμές δεδομένων πρέπει να δίνονται ως είσοδοι στον αλγόριθμο. Η περίπτωση που δεν δίνονται τιμές δεδομένων εμφανίζεται, όταν ο αλγόριθμος δημιουργεί και επεξεργάζεται κάποιες πρωτογενείς τιμές με τη βοήθεια συναρτήσεων παραγωγής τυχαίων αριθμών ή με τη βοήθεια άλλων απλών εντολών."
Δεν τίθεται θέμα. Ικανοποιείται το κριτήριο εισόδου στο συγκεκριμένο.
Ικανοποίηση του κριτηρίου εισόδου δεν σημαίνει να υπάρχει οπωσδήποτε κάποιο διάβασε αλλά σημαίνει όταν χρησιμοποιούμε τις μεταβλητές, να έχουν πάρει με κάποιο τρόπο τιμή από πριν, δηλαδή να μη λείπει κάποια τιμή που απαιτείται.
Το νόημα της λέξης καμία είναι οτι μπορεί να μην υπάρχει διάβασε αλλά κάποιες τιμές να έχουν δοθεί μέσα από το πρόγραμμα, αρκει να έχουν δοθεί. Εδώ οι τιμές του Ι, παράγονται μέσω της δομής για.  Αρα υπάρχουν τιμές δοσμένες. Οπότε το κριτήριο εισόδου ικανοποιείται.
Σαφώς και δεν υπάρχει περατότητα ενώ τίθεται θέμα καθοριστικότητας για το s (αυτά όλα, πάντα με βάση το σχολικό βιβλίο και όσον αφορά το μάθημα μας.)
#63
Γ΄ Λυκείου / Απ: Αλγοριθμικά κριτήρια
Τελευταίο μήνυμα από Λαμπράκης Μανώλης - 05 Νοε 2025, 06:35:30 ΜΜ
Καλησπέρα σε όλους

Στο σχολικό βιβλίο αναφέρει "καμία, μία ή περισσότερες τιμές....η περίπτωση που δεν υπάρχει είσοδος είναι όταν έχουμε την βοήθεια απλων εντολών..."" κάπως έτσι δεν τονεχω μπροστά μου...οι εκχώρησεις τιμών δεν έχουν το ρόλο " των απλών εντολών που έχουν τον ρόλο της εισόδου, και ας μην είναι εντολές εισόδου"??? Εγώ αυτό θα έλεγα
#64
Γ΄ Λυκείου / Απ: Αλγοριθμικά κριτήρια
Τελευταίο μήνυμα από epsilonXi - 05 Νοε 2025, 03:03:45 ΜΜ
οκ, αντιλαμβάνομαι τη λογική, αλλά δε μου κάθεται πολύ καλά!

και αναπροσαρμόζω την εκφώνηση :P   :D :
 
π=4( 1/1 -1/3 +1/5 -1/7 +...-...)
γράψτε τις εντολές που θα ρωτούν τον χρήστη αν επιθυμεί να δει την τιμή του π όπως θα προέκυπτε από 100 όρους της παραπάνω παράστασης, και σε περίπτωση καταφατικής απάντησης θα την υπολογίζει και θα την εμφανίζει
#65
Γ΄ Λυκείου / Απ: Αλγοριθμικά κριτήρια
Τελευταίο μήνυμα από alkisg - 05 Νοε 2025, 02:01:21 ΜΜ
Με βάση το βιβλίο, Knuth κλπ, ναι δεν αποτελεί αλγόριθμο. Ή τουλάχιστον "δεν σέβεται τα κριτήρια/χαρακτηριστικά ενός καλού αλγορίθμου".
Όπως και το ΓΡΑΨΕ "Hello world!", ο πρώτος "αλγόριθμος" που διδασκόμαστε σε κάθε γλώσσα προγραμματισμού, πάλι δεν αποτελεί "καλό" αλγόριθμο, δεν επιλύει κάποιο πρόβλημα που "δεν είναι προφανές" κλπ κλπ.
Ή αν κάποιος μας πει "κάντε έναν αλγόριθμο που να υπολογίζει το 1000στό ψηφίο του π", εμείς δεν πρέπει να απαντήσουμε "ΓΡΑΨΕ 9" επειδή το βρήκαμε στο Google.

Η εκφώνηση που δίνεις θα έπρεπε να μετασχηματιστεί σε κάτι πιο ευέλικτο, του στυλ "να υπολογίζει και να εμφανίζει τους Ν πρώτους όρους της παράστασης...".
Τότε η είσοδος θα ήταν το Ν, και η έξοδος το αλφαριθμητικό που εμφανίζει στην οθόνη.

Βασικό χαρακτηριστικό της εισόδου είναι ότι χωρίς να ξαναγράψουμε τον αλγόριθμο, χωρίς να πειράξουμε ούτε μια γραμμή κώδικα, μπορούμε να αλλάξουμε την έξοδό του, μεταβάλλοντας την είσοδό του.
#66
Γ΄ Λυκείου / Απ: Αλγοριθμικά κριτήρια
Τελευταίο μήνυμα από epsilonXi - 05 Νοε 2025, 01:14:57 ΜΜ
ενδιαφέρον...η είσοδος δηλαδή δε μπορεί να είναι ΚΑΙ στοιχεία που δίνονται στην εκφώνηση;

π=4( 1/1 -1/3 +1/5 -1/7 +...-...)
γράψτε τις εντολές που υπολογίζουν το άθροισμα των πρώτων 100 όρων της παραπάνω παράστασης:

αθρ <- 0
παρ <- 1
προ <- 1
για χ από 1 μέχρι 100
   αθρ <- αθρ + 1/παρ*προ
   παρ <- παρ + 2
   προ <- προ * (-1)
τέλος_επανάληψης
π <- 4*αθρ
το παραπάνω δηλαδή δεν αποτελεί αλγόριθμο;
#67
Γ΄ Λυκείου / Απ: Αλγοριθμικά κριτήρια
Τελευταίο μήνυμα από George Eco - 05 Νοε 2025, 01:06:46 ΜΜ
'Οτι είπε ο Άλκης. Καθοριστικότητα για το μη αρχικοποιημένο S και περατότητα για το μηδενικό βήμα.
#68
Γ΄ Λυκείου / Απ: Αλγοριθμικά κριτήρια
Τελευταίο μήνυμα από alkisg - 05 Νοε 2025, 12:25:45 ΜΜ
Το S που δεν παίρνει αρχική τιμή παραβιάζει την καθοριστικότητα, γιατί εξ' αιτίας του δεν ξέρουμε τι ακριβώς θα κάνει η εντολή S <- S+I, και η ΓΡΑΨΕ στη συνέχεια.

Το I <- 2 δεν έχει σχέση με είσοδο. Η είσοδος γίνεται είτε με την ΔΙΑΒΑΣΕ είτε με τα Δεδομένα της Ψευδογλώσσας (είτε στην περίπτωση υποπρογράμματος, αν το θεωρήσουμε ξεχωριστό αλγόριθμο από το κυρίως πρόγραμμα, και παρομοιάσουμε τις παραμέτρους εισόδου με τα Δεδομένα, με αυτές).
Οι σταθερές τιμές που βάζει ο προγραμματιστής εντός του προγράμματος δεν αποτελούν είσοδο.
Η είσοδος είναι "εκτός" του αλγορίθμου, δεν αποτελεί μέρος του κώδικά του.
#69
Γ΄ Λυκείου / Απ: Αλγοριθμικά κριτήρια
Τελευταίο μήνυμα από lala - 05 Νοε 2025, 12:21:22 ΜΜ
Εννοείς για το S που δεν αρχικοποιείται ότι παραβιάζεται το κριτήριο της εισόδου? Γιατι η εντολή Για i απο 2 μεχρι...κρύβει
 i <--2. Οπότε έχουμε μια είσοδο! Το S που δεν παίρνει τιμή αρχική με προβληματίζει
Ευχαριστώ 
#70
Γ΄ Λυκείου / Απ: Αλγοριθμικά κριτήρια
Τελευταίο μήνυμα από alkisg - 05 Νοε 2025, 11:33:41 ΠΜ
Είσοδος: δεν δημιουργεί ούτε επεξεργάζεται πρωτογενείς τιμές, άρα θα έπρεπε να έχει είσοδο
Καθοριστικότητα: τι κάνει η S <- S + I όταν δεν έχει αρχικοποιηθεί το S;
Περατότητα: άπειρο loop