Τελευταία μηνύματα

#61
Linux / Απ: Πρόγραμμα για τυφλό σύστημ...
Τελευταίο μήνυμα από notis - 05 Δεκ 2025, 07:41:30 ΜΜ
Καλησπέρα.
Εννοείται το Tux Typing. Εγώ τελευταία χρησιμοποιώ και το https://agilefingers.com/el με το οποίο μπορείς να βάζεις και ασκήσεις για το σπίτι στα παιδιά !
#62
Linux / Απ: Λογισμικό Γλώσσας και πλήρ...
Τελευταίο μήνυμα από alexxtasi - 05 Δεκ 2025, 06:31:36 ΜΜ
@kermit καλησπέρα,
έχεις δίκιο για τους τόνους ελληνικών χαρακτήρων στο dim-glossa-a-b μέσω του Ruffle. Δυστυχώς το ίδιο συμβαίνει και όταν το δοκιμάσαμε με το Google Chrome ... (θα μπορούσε να είναι μια προσωρινή λύση).

Θα το ψάξουμε περισσότερο και θα επανέλθουμε.
#63
Τεχνική υποστήριξη / Απ: Windows 11 updates σε διαδ...
Τελευταίο μήνυμα από pgrontas - 05 Δεκ 2025, 01:23:43 ΜΜ
Σας καταλαβαίνω και τους δύο και αν και δεν αναφέρθηκα προσωπικά, νομίζω ότι είστε ειδικές περιπτώσεις.

Μιλάω από τη θέση μου ως υπεύθυνο εργαστηρίου με πλήρες ωράριο σε γυμνάσιο με λυκειακές τάξεις, όπου οι διαδραστικοί έχουν τοποθετηθεί στις αίθουσες του γυμνασίου αποκλειστικά (και όχι στο εργαστήριο), και όπου τον τελευταίο καιρό καλούμαι συνέχεια να καθαρίσω other people's mess (π.χ. ήρθε το ΣΥΖΕΥΞΙΣ και μας έβαλε σε γραμμή που δεν έχει Internet αλλά μόνο τηλεφωνία).
Θεωρώ ότι η πλειοψηφία των συναδέλφων είναι σε αυτή τη θέση.

Το θέμα είναι ότι υπάρχει κενό στην υποστήριξη των ψηφιακών απαιτήσεων του σχολείου. Και με την ολοένα και μεγαλύτερη χρήση τους εντείνονται τα προβλήματα και οι συγκρούσεις.
Και ενώ έχει εμπεδωθεί ότι όταν υπάρχει πρόβλημα στα ηλεκτρολογικά, καλούμε τον ηλεκτρολόγο του δήμου, δεν υπάρχει κάτι αντίστοιχο για τα τεχνικά θέματα των ψηφιακών συστημάτων.
Από την εμπειρία μου τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ δεν μπορούν να βοηθήσουν σε αυτά, όσο και αν είναι καλοπροαίρετοι.  Απλά έχουν πάρα πολλά σχολεία και είναι πολύ λίγα άτομα.

Οπότε είτε πρέπει να δοθεί η τεχνική υποστήριξη των συστημάτων του σχολείου στα τμήματα IT των δήμων, όπως και τα υπόλοιπα τεχνικά θέματα, είτε πρέπει να θεσπιστεί επίσημος ρόλος (π.χ. 'υποδιευθυντής' πληροφορικής) με αντίστοιχη μείωσή και επίδομα. Δεν γίνεται όμως οι καθηγητές να είναι και τεχνικοί - δεν το λέω υποτιμητικά το λέω με την έννοια  το ίδιο άτομο να κάνει δύο δουλειές με ένα μισθό και ο ΈΠΑΦΟΣ να παίρνει την υποστήριξη (καλά το ότι έχει λήξει τώρα που θα αρχίσουν τα προβλήματα είναι πολύ Ελλάδα 2.0).

Επίσης για όσους θεωρούν ότι είναι δουλειά του υπεύθυνου εργαστηρίου, από τις διάφορες εγκυκλίους προκύπτει ότι δεν πρέπει να κάνουμε κάτι εκτός της αίθουσας και η εμπλοκή μας με τα υπόλοιπα είναι συμβουλευτική (ό,τι και αν σημαίνει αυτό). Και φυσικά κανείς δεν ζητάει από τους αντίστοιχους υπεύθυνους ΠΕ04 να φτιάξουν το ρεύμα ή τα υδραυλικά (παρ'όλα που έχουν τα ίδια προνόμια και στην ύλη τους είναι ο ηλεκτρισμός και η πίεση).

Και να πω κάτι για να καταλάβετε πόσο έχουμε ρίξει τους εαυτούς μας, τόσο ως καθηγητές όσο και ως υπάλληλοι.
Το σχολείο μου θα έχει IB. Για τον λόγο αυτό θα πρέπει να έχει μια αίθουσα στυλ βιβλιοθήκης με υπολογιστές και πρόσβαση στο Internet (διαφορετική από το εργαστήριο για προφανείς λόγους).  Όταν τέθηκε το θέμα ποιος θα έχει την υποστήριξη τους, ο IΒ consultant τρελάθηκε στην ιδέα ότι αυτό το αναλαμβάνει καθηγητής (έστω και από φιλότιμο). Οι καθηγητές κάνουν μόνο μάθημά είπε.

#64
Τεχνική υποστήριξη / Απ: Windows 11 updates σε διαδ...
Τελευταίο μήνυμα από falexakos - 05 Δεκ 2025, 12:56:56 ΜΜ
ΠαράθεσηΚάπου ώπα - ας έρθει ο ΈΠΑΦΟΣ ή όποιος έχει την υποστήριξη να αναλάβει τα updates.
Κι εγώ συμφωνώ με τα χίλια, αλλά:
α) Τα συμβόλαια υποστήριξης του ΕΠΑΦΟΥ ήταν διετή νομίζω κι έχουν λήξει.
β) Είσαι π.χ. Τομεάρχης σε Ε.Κ. ή ΕΠΑΛ (με μείωση διδακτικού ωραρίου) και "χαλάει" ο διαδραστικός στην Χ αίθουσα όπου διδάσκονται π.χ. και μαθητές της ειδικότητάς μας. Τι θα πεις; "Δεν είναι δουλειά μου";
Στην περιοχή μου, 9 στους 10 συναδέλφους, όταν πάθει κάτι ένας απλός Η/Υ του εργαστηρίου (π.χ. "δεν γράφω Ελληνικά στο Ubuntu"), παίρνουν στο ΚΕΠΛΗΝΕΤ. Και καλά αν το λύσεις απ' το τηλέφωνο. Αν πρέπει να κάνεις 20Km για να πας ως το σχολείο; Φανταστείτε τώρα να αρχίζουν να χτυπούν τηλέφωνα στυλ "δεν εκκινεί ο διαδραστικός" και άλλα ωραία. Με βλέπω να ... "ζητάω αναβολή" όπως λέγαμε και στον στρατό. Μόνο που εδώ "αναβολή" σημαίνει -ξέρω γω;- απόλυση; ??? 

Anyway...
#65
Linux / Απ: επαναφορα ρυθμίσεων στο lo...
Τελευταίο μήνυμα από gidarakos - 04 Δεκ 2025, 09:22:23 ΠΜ
Σβήνεις αυτά που πρόσθεσες στο /etc/lightdm/lightdm.conf.d/local.conf.
Αν έχεις κάνει αλλαγές και στο ltsp.conf, τις σβήνεις και πρόσεξε αυτό: https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=9764.msg102927#msg102927
#66
Τεχνική υποστήριξη / Απ: MYSCHOOL:Εφαρμογή για "μαζ...
Τελευταίο μήνυμα από Δημήτρης Γκίνης - 03 Δεκ 2025, 07:53:33 ΜΜ
Συγνώμη για την καθυστερημένη απάντηση, αλλά δεν είμαι πλέον εκπαιδευτικός οπότε δεν μπαίνω στο Στέκι.
Ανεβάζω νέα έκδοση εδώ και στο αρχικό post

Έκδοση 6.2.3
#67
Ψευδογλώσσα / Απ: Βοήθεια σε πρόβλημα!
Τελευταίο μήνυμα από George Eco - 03 Δεκ 2025, 06:44:33 ΜΜ
Μεταβλητή e, E, ε, Ε δεν επιτρέπονται λόγω της Ε(χ)
Αν είσαι σε Γλωσσομάθεια ο τελεστής <-- είναι οκ.
Αν είσαι στο διερμηνευτή της ΓΛΩΣΣΑΣ πρέπει να χρησιμοποιείς <-

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ π
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
  ΑΚΕΡΑΙΕΣ: e, e2, e3
  ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: αρ1, αρ2, αρΠ1, αρΠ2, αρΠΛ1, αρΠΛ2, τελ_αφ, τελ_προ, αρΔ1, αρΔ2
  ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ: ι
ΑΡΧΗ
  ι <- "ι"
  ΓΡΑΨΕ "Μενού Επιλογών:"
  ΓΡΑΨΕ "1. Αφαίρεση"
  ΓΡΑΨΕ "2. Πρόσθεση"
  ΓΡΑΨΕ "3. Πολλ/σμός"
  ΓΡΑΨΕ "4. Διαίρεση"
  ΓΡΑΨΕ "Διάλεξε μια επιλογή"
  ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
    ΔΙΑΒΑΣΕ e
    ΑΝ e > 4 Η e < 1 ΤΟΤΕ
      ΓΡΑΨΕ "Λάθος, ξανά"
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
  ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ e = 3 Η e = 2 Η e = 1 Η e = 4
  ΑΝ e = 1 ΤΟΤΕ
    ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
      ΓΡΑΨΕ "Πές τους αριθμούς που θές να αφαιρέσεις:"
      ΔΙΑΒΑΣΕ αρ1, αρ2
      ΓΡΑΨΕ "1. Θές:", αρ1, "-", αρ2
      ΓΡΑΨΕ "2. Θές:", αρ2, "-", αρ1
      ΔΙΑΒΑΣΕ e2
      ΑΝ e2 <> 1 ΚΑΙ e2 <> 2 ΤΟΤΕ
        ΓΡΑΨΕ "Λάθος, ξανά"
      ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
    ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ e2 = 1 Η e2 = 2
    ΑΝ e2 = 1 ΤΟΤΕ
      ΑΝ αρ1 < 0 ΚΑΙ αρ2 < 0 ΤΟΤΕ
        τελ_αφ <- -αρ1 + αρ2
        ΓΡΑΨΕ "Παραλήπω αρνητικά πρόσημα, αποτέλεσμα:", τελ_αφ
      ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ αρ1 < 0 ΤΟΤΕ
        τελ_αφ <- -αρ1 - αρ2
        ΓΡΑΨΕ "Παραλήπω αρνητικό πρόσημο, αποτέλεσμα:", τελ_αφ
      ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ αρ2 < 0 ΤΟΤΕ
        τελ_αφ <- αρ1 + αρ2
        ΓΡΑΨΕ "Παραλήπω αρνητικό πρόσημο, αποτέλεσμα:", τελ_αφ
      ΑΛΛΙΩΣ
        τελ_αφ <- αρ1 - αρ2
        ΓΡΑΨΕ "Αποτέλεσμα:", τελ_αφ
      ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
    ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ e2 = 2 ΤΟΤΕ
      ΑΝ αρ1 < 0 ΚΑΙ αρ2 < 0 ΤΟΤΕ
        τελ_αφ <- -αρ2 + αρ1
        ΓΡΑΨΕ "Παραλήπω αρνητικό πρόσημο, αποτέλεσμα:", τελ_αφ
      ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ αρ1 < 0 ΤΟΤΕ
        τελ_αφ <- -αρ1 - αρ2
        ΓΡΑΨΕ "Παραλήπω αρνητικό πρόσημο, αποτέλεσμα:", τελ_αφ
      ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ αρ2 < 0 ΤΟΤΕ
        τελ_αφ <- αρ2 + αρ1
        ΓΡΑΨΕ "Παραλήπω αρνητικό πρόσημο, αποτέλεσμα:", τελ_αφ
      ΑΛΛΙΩΣ
        τελ_αφ <- αρ2 - αρ1
        ΓΡΑΨΕ "Αποτέλεσμα:", τελ_αφ
      ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
    ΑΝ e = 2 ΤΟΤΕ
      ΓΡΑΨΕ "Γράψε 2 αριθμούς που θές να πρωσθέσεις:"
      ΔΙΑΒΑΣΕ αρΠ1, αρΠ2
      ΑΝ αρΠ2 < 0 ΚΑΙ αρΠ1 < 0 ΤΟΤΕ
        τελ_προ <- -αρΠ1 - αρΠ2
        ΓΡΑΨΕ "Παραλήπω αρνητικά πρόσημα, αποτέλεσμα:", τελ_προ
      ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ αρΠ2 < 0 ΤΟΤΕ
        τελ_προ <- αρΠ1 - αρΠ2
        ΓΡΑΨΕ "Παραλήπω αρνητικό πρόσημο, αποτέλεσμα:", τελ_προ
      ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ αρΠ1 < 0 ΤΟΤΕ
        τελ_προ <- -αρΠ1 + αρΠ2
        ΓΡΑΨΕ "Παραλήπω αρνητικό πρόσημο, αποτέλεσμα:", τελ_προ
      ΑΛΛΙΩΣ
        ΓΡΑΨΕ "Αποτέλεσμα:", αρΠ1 + αρΠ2
      ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
    ΑΝ e = 3 ΤΟΤΕ
      ΓΡΑΨΕ "Γράψε 2 αριθμούς για πολλ/σμό."
      ΔΙΑΒΑΣΕ αρΠΛ1, αρΠΛ2
      ΓΡΑΨΕ "Αποτέλεσμα:", αρΠΛ1* αρΠΛ2
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
    ΑΝ e = 4 ΤΟΤΕ
      ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
        ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
          ΓΡΑΨΕ "Γράψε 2 αριθμούς για να διαιρέσεις:"
          ΔΙΑΒΑΣΕ αρΔ1, αρΔ2
          ΓΡΑΨΕ "1. Θές:", αρΔ1, "/", αρΔ2
          ΓΡΑΨΕ "2. Θές:", αρΔ2, "/", αρΔ1
          ΔΙΑΒΑΣΕ e3
          ΑΝ e3 <> 1 ΚΑΙ e3 <> 2 ΤΟΤΕ
            ΓΡΑΨΕ "Λάθος, ξανά"
          ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
        ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ e3 = 1 Η e3 = 2
        ΑΝ e3 = 1 ΤΟΤΕ
          ΑΝ αρΔ2 = 0 ΤΟΤΕ
            ΓΡΑΨΕ "Όχι δια μηδέν!"
          ΑΛΛΙΩΣ
            ΓΡΑΨΕ "Αποτέλεσμα:", αρΔ1/αρΔ2
            ι <- "ο"
          ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
        ΑΛΛΙΩΣ
          ΑΝ αρΔ1 = 0 ΤΟΤΕ
            ΓΡΑΨΕ "Όχι δια μηδέν!"
          ΑΛΛΙΩΣ
            ΓΡΑΨΕ "Αποτέλεσμα:", αρΔ2/αρΔ1
            ι <- "ο"
          ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
        ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
      ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ ι = "ο"
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
  ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Αυτό έτρεξε βέβαια σε ΓΛΩΣΣΑ κι είναι λίγο παράδοξο, αλλά για την ώρα θα κάνεις δουλειά σου. 

#68
Linux / Πρόγραμμα για τυφλό σύστημα
Τελευταίο μήνυμα από thegoul - 03 Δεκ 2025, 12:24:48 ΜΜ
Ξέρει κάποιος πρόγραμμα για τυφλό σύστημα που να δουλεύει στο Ubuntu;
#69
Τεχνική υποστήριξη / Απ: Windows 11 updates σε διαδ...
Τελευταίο μήνυμα από Kermit, ο Βάτραχος - 03 Δεκ 2025, 11:31:27 ΠΜ
Παράθεση από: pgrontas στις 24 Νοε 2025, 05:06:01 ΜΜΓενικό και ίσως ρητορικό ερώτημα και ίσως εκτός θέματος:

Από πότε αναλάβαμε την υποστήριξη των διαδραστικών; Είναι μέρος του εργαστηρίου πληροφορικής; Σαφώς και όχι.
Αναλαμβάνουν οι ΠΕ04 την υποστήριξη των ηλεκτρολογικών του σχολείου, επειδή είναι υπεύθυνοι εργαστηρίου φυσικών επιστημών και διδάσκουν για το ηλεκτρικό ρεύμα;

Στη σημερινή εποχή που τα ΕΣΠΑ πάνε και έρχονται σε δραστηριότητες χωρίς ουσιαστικό αντίκτυπο, που άλλες κατηγορίες δημοσίων υπαλλήλων λαμβάνουν ειδικές αυξήσεις, θα είμαστε εμείς πάλι τα κορόιδα που θα φορτωθούμε επιπλέον αρμοδιότητες χωρίς ανταμοιβή, για το καλό του σχολείου (sic)?

Κάπου ώπα - ας έρθει ο ΈΠΑΦΟΣ ή όποιος έχει την υποστήριξη να αναλάβει τα updates.

Δίκιο έχεις, μαζί σου!

Αλλά αν σε αφήνουν ξεκρέμαστο και θέλεις να κάνεις τη δουλειά σου ή απλά τη ζωή σου πιο εύκολη;
Και δεν εννοώ σαφώς να είναι υποχρεωτική υπηρεσία. Επιλογή μας.

Εγώ έχω τον διαδραστικό στο εργαστήριο πληροφορικής και προσπαθώ να τον συντηρώ όσο καλύτερα μπορώ για τη δική μου εξυπηρέτηση.
#70
Linux / Απ: Κάποιοι clients σταματούν ...
Τελευταίο μήνυμα από notis - 03 Δεκ 2025, 11:09:46 ΠΜ
Χάρη στη πολύτιμη βοήθεια του @gidarakos χρησιμοποίησα τις οδηγίες από αυτό το topic: https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=8594.0
Λειτούργησε ο 2ος τρόπος !
Είστε φοβεροί . Ευχαριστώ !