Τελευταία μηνύματα

#61
Μετά το Λύκειο / Απ: Επιλογη Σχολης , Τι να καν...
Τελευταίο μήνυμα από evry - 10 Ιουν 2026, 11:00:39 ΠΜ
Ωστόσο την απόφαση θα την πάρεις εσύ όπως και τις συνέπειες της απόφασης, οπότε καλό θα είναι να δεις τα μαθήματα κάθε σχολής και να δεις τι σου ταιριάζει. Ότι και να σου πει κάποιος άλλος θα είναι η απόφαση του άλλου όχι η δική σου. Εκτός αν βρεις κάποιον που να έχει φοιτήσει ή εργαστεί και στα δυο τμήματα.
Εγώ προσωπικά το τμήμα της Σάμου το ξέρω και το θεωρώ πολύ καλό σε σχέση με την πολύ χαμηλή βάση του. Το τμήμα της Κέρκυρας δεν το ξέρω καλά, οπότε δεν μπορώ να έχω σίγουρη άποψη για αυτό, αλλά και πάλι όπως έγραψα παραπάνω τη Σάμο θα επέλεγα.
#62
Εξετάσεις 2025-2026 / Απ: Θέμα Β
Τελευταίο μήνυμα από evry - 10 Ιουν 2026, 10:58:25 ΠΜ
Και τι προτείνεις να γίνει δηλαδή, δεν κατάλαβα
#63
Εξετάσεις 2025-2026 / Απ: Θέμα Β
Τελευταίο μήνυμα από CPAN - 10 Ιουν 2026, 10:33:39 ΠΜ
Συνάδελφοι καλημέρα. Εμείς ως επιστήμονες καταρτισμένοι και με βαθιά γνώση της Πληροφορικής δεν μπορούμε να συμφωνήσουμε το τι είναι απόλυτα σωστό, τι ακριβώς λάθος, αν θα κόψουμε μια μονάδα, αν είναι κάτι ισοδύναμο ή όχι. Τα παιδιά μας τα οποία δίνουν εξετάσεις, πως μπορούν να αποφασίσουν μέσα σε 3 ώρες και χωρίς την δική μας γνώση και εμπειρία το τι θα πρέπει να γράψουν για να πάρουν το μέγιστο της βαθμολογίας; Ήρεμα ρωτάω!!! ??? ??? ??? ???
#64
Μετά το Λύκειο / Απ: Επιλογη Σχολης , Τι να καν...
Τελευταίο μήνυμα από evry - 10 Ιουν 2026, 02:14:14 ΠΜ
στη θέση σου θα πήγαινα Σάμο.
Κατά τη γνώμη μου είναι πολύ καλύτερο τμήμα. Μη σε ξεγελάει η χαμηλή βάση.
#65
Εξετάσεις 2025-2026 / Απ: Γενικός σχολιασμός θεμάτων
Τελευταίο μήνυμα από pgrontas - 09 Ιουν 2026, 10:46:43 ΜΜ
Παράθεση από: pgrontas στις 09 Ιουν 2026, 04:31:51 ΜΜΕπειδή επιμένετε σε κάτι λάθος ας βάλω ένα κουίζ. Ποιο από τα ερωτήματα που έπεσαν φέτος δείχνει καλύτερα τους παπαγάλους;
Η απάντηση το βράδυ...
Λοιπόν το επίμαχο ερώτημα είναι το Δ4 (ταξινόμηση με βάση μέσο όρο). Βλέπεις γραπτά κυριολεκτικά σε τρικυμία στο Γ και στα υπόλοιπα ερωτηματα του Δ, να το έχουν σωστό. Βοηθάει και ότι πρόκειται για μέσο όρο και άρα γνωστό όνομα πίνακα - πετάμε εκεί την ταξινόμηση και τελειώσαμε.

Αντίθετα, ένα ερώτημα που φαίνεται να έχει βοηθήσει τους μαθητές που καταλαβαίνουν τουλάχιστον τι διαβάζουν και μπορούν να το εκφράσουν είναι το Α2 (συνδεδεμένη λίστα). Μου έχουν τύχει ελάχιστοι που έχουν πάρει όλες τις μονάδες, γιατί αυτός ο ορισμός έχει μέσα δύσκολες έννοιες. Π.χ. ελάχιστοι δείχνουν ότι έχουν καταλάβει ότι η κεφαλή δεν είναι ο πρώτος κόμβος, αλλά μεταβλητή που έχει τιμή τη διεύθυνση του πρώτου κόμβου, ή ότι το null δεν είναι ξεχωριστός κόμβος αλλά τιμή στον δείκτη του τελευταίου κόμβου.
Πολλοί λοιπόν όταν δουν ότι έχουν χάσει βαθμολογίες εκεί, θα λένε 'Η πληροφορική θέλει παπαγαλία. Μου έκοψαν επειδή δεν το έμαθα απέξω.' Και όμως όχι. Δεν θέλει παπαγαλία. Θέλει κατανόηση και δυνατότητα έκφρασης με σαφήνεια σε τεχνικό κείμενο.

Αυτό που πρέπει να γίνει κατανοητό είναι ότι η παπαγαλία είναι τρόπος μάθησης. Ο παπαγάλος θα δουλέψει το ίδιο είτε στη θεωρία είτε στον προγραμματισμό.
Απορρίπτοντας τις ερωτήσεις ανάπτυξης οδηγούμε τους μαθητές μας στο σύνδρομο του να φτιάχνουν τα πάντα από το μηδέν, κάτι που έρχεται σε αντίθεση με τον τρόπο σκέψης της πληροφορικής. Πρέπει να καταλάβεις τι κάνεις και γιατί το κάνεις. Αυτό σε βοηθάει η θεωρία.
Επιπλέον οι ερωτήσεις ανάπτυξης σε βοηθούν να μάθεις να εκφράζεται με σαφήνεια να χρησιμοποιείς τους σωστούς όρους σε τεχνικό κείμενο, κάτι που θα συναντήσουν αργότερα ό,τι και να κάνουν. Το να πιάνουν ένα 10% του συνολικού βαθμού το πολύ, είναι δίκαιο και συμβάλλει στην σφαιρική γνώση γύρω από το μάθημα.

Οπότε λοιπόν καλύτερα να εξηγούμε στους μαθητές τη θεωρία με λεπτομερεια, να τους βοηθούμε να αποσαφηνίζουν τις δύσκολες έννοιες και να μπορούν να τις εκφράσουν σωστά και όχι να την απορρίπτουμε συλλήβδην ως απομνημόνευση και παπαγαλία.


#66
Μετά το Λύκειο / Απ: Το ΕΜΠ ιδρύει 10η Σχολή : ...
Τελευταίο μήνυμα από gbougioukas - 09 Ιουν 2026, 06:31:26 ΜΜ
Από ό,τι φαίνεται από σχόλια στο esos υπάρχει μεγάλη αντίδραση βασικά μέσα στο ίδιο το ΕΜΠ, για λόγους που όλοι καταλαβαίνουμε. Το θέμα είναι ότι θα πρέπει να υπάρξει κι από μας αντίδραση (και από τους οικονομολόγους), αν τελικά ιδρυθεί το τμήμα και δεν περιλαμβάνεται στο 4ο Πεδίο - αν και κάτι μου λέει ότι τελικά θα περιλαμβάνεται.
#67
Εξετάσεις 2025-2026 / Απ: Γενικός σχολιασμός θεμάτων
Τελευταίο μήνυμα από pgrontas - 09 Ιουν 2026, 04:31:51 ΜΜ
Επειδή επιμένετε σε κάτι λάθος ας βάλω ένα κουίζ. Ποιο από τα ερωτήματα που έπεσαν φέτος δείχνει καλύτερα τους παπαγάλους;
Η απάντηση το βράδυ...
#68
Παράθεση από: dkmultik στις 09 Ιουν 2026, 12:34:47 ΜΜΜπορούνε κάλλιστα να βρεθούν θέματα που απαιτούν να έχει διαβάσει, ή τουλάχιστον κατανοήσει απόλυτα ο μαθητής, αντί της παπαγαλίας...
Και το κυριότερο, πόσο ουσιαστικο χρόνο θα κερδίσει ο μαθητής αν ξέρει οτι δεν έχει ανάπτυξη και δεν τον χάνει στο να παπαγαλίζει όλα αυτά, που δεν ειναι και λίγα. Και είναι δύσκολο να πεις στο μαθητή που θέλει να γράψει άριστα να μην τα διαβάσει. (Μπορουν να ερωτηθούν σ-λ, πολλαπλής, αντιστοιχιση κλπ)
Το καλύτερο θα ήταν είτε να βγει οδηγία που να λέει οτι δεν μπαίνουν ερωτήσεις ανάπτυξης είτε να ρωτούν μόνο ορισμούς και bullets (τι λέω τώρα ε; θα πει κάποιος).  Και με οδηγία. Γίνεται αυτό. Κακώς θεωρούμε οτι δεν γίνεται. Και να φτιαχτεί επιτέλους ένα νέο βιβλιο θεωρίας, ένα νέο βιβλίο ασκήσεων, να έχει όσα χρειάζονται και αν ερωτάται ανάπτυξη, να ξέρουμε ότι ρωτούν μόνο ορισμούς και bullets. Τα άλλα μπορούν να είναι άλλου τύπου ερωτήσεις.

Είναι ΠΟΛΥ ΚΡΙΜΑ, ΠΟΛΥ ΑΔΙΚΟ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΑΝΤΙΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟ, ο καλός μαθητής-μαθητρια να τρωει τοσο χρόνο για να μαθει όλα αυτα  και στο τέλος να ρωτουν 10 μονάδες που μπορεί να τις διάβασε και καποιος από τύχη την τελευταια ημέρα.
(με το τελευταιο δεν υποστηρίζω ότι πρέπει να αυξηθούν οι μονάδες ανάπτυξης. Περιγράφω στα προηγούμενα την γνώμη μου)
#69
Εξετάσεις 2025-2026 / Απ: Γενικός σχολιασμός θεμάτων
Τελευταίο μήνυμα από dkmultik - 09 Ιουν 2026, 12:34:47 ΜΜ
Παράθεση από: pgrontas στις 07 Ιουν 2026, 02:08:29 ΜΜΑν δεν υπάρχει ερώτηση ανάπτυξης δεν θα τα διαβάσουν ποτέ.
Μπορούνε κάλλιστα να βρεθούν θέματα που απαιτούν να έχει διαβάσει, ή τουλάχιστον κατανοήσει απόλυτα ο μαθητής, αντί της παπαγαλίας...
#70
Εξετάσεις 2025-2026 / Απ: Γενικός σχολιασμός θεμάτων
Τελευταίο μήνυμα από dkmultik - 09 Ιουν 2026, 12:26:08 ΜΜ
Παράθεση από: tsak στις 06 Ιουν 2026, 04:51:36 ΜΜΣτο μόνο που σίγουρα θα άλλαζα στο μάθημα είναι τα θέματα θεωρίας. Δεν θα έβαζα ούτε μια ανάπτυξης...Να κάθονται να παπαγαλιζουν σε μάθημα πληροφορικής 50 60 σελίδες θεωρίας...
Πέστα ρε φίλε. Πραγματικά, θα μπορούσαν πχ να βάζουν περισσότερο δομές (στοίβα, ουρά, δέντρα) στη θεωρία παρά την παπαγαλία που δεν έχει καμία σχέση με την πληροφορικη...