Στήλη Α | Στήλη Β |
Εύστοχη χρήση ορολογίας | α. Σαφήνεια διατύπωσης προβλήματος |
Τήρηση λεξικολογικών και συντακτικών κανόνων | β. Καθορισμός απαιτήσεων |
Επακριβής προσδιορισμός δεδομένων | |
Λεπτομερειακή καταγραφή ζητουμένων |
4. Η JAVA είναι μία αντικειμενοστραφής γλώσσα προγραμματισμού για την ανάπτυξη εφαρμογών που εκτελούνται σε κατανεμημένα περιβάλλοντα, δηλαδή σε διαφορετικούς υπολογιστές οι οποίοι είναι συνδεδεμένοι στο διαδίκτυο.Ο ορισμός αυτός είναι λάθος, δεν με ενδιαφέρει αν το λέει το βιβλίο, επίσης όπως ανέφερα και σε άλλο thread δεν χρειάζεται να είσαι συνδεδεμένος στο internet για να έχεις κατανεμημένο περιβάλλον.
Απλό ερώτημα [124] ακριβώς απο το βιβλίο, τα παιδιά παίζουν παιχνίδια Java στο κινητό τους και δικτυακά
Ο ορισμός αυτός είναι λάθος, δεν με ενδιαφέρει αν το λέει το βιβλίο, επίσης όπως ανέφερα και σε άλλο thread δεν χρειάζεται να είσαι συνδεδεμένος στο internet για να έχεις κατανεμημένο περιβάλλον.Μαζί σου, να αλλάξει η διατύπωση στο βιβλίο
Γ.2 Στο παρακάτω τμήμα προγράμματος να μετατρέψετε την αλγοριθμική δομή της πολλαπλής επιλογής σε ισοδύναμη αλγοριθμική δομή ΕΠΙΛΕΞΕ.Κώδικας: Ψευδογλώσσα
ΓΡΑΨΕ "Δώσε αριθμό από 0 έως και 5" ΔΙΑΒΑΣΕ Χ ΑΝ Χ = 0 ΤΟΤΕ ΓΡΑΨΕ "μηδέν" ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ (Χ = 1) ή (Χ = 3) ή (Χ = 5) ΤΟΤΕ ΓΡΑΨΕ "περιττός αριθμός" ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ (Χ = 2) ή (Χ = 4) ΤΟΤΕ ΓΡΑΨΕ "άρτιος αριθμός" ΑΛΛΙΩΣ ΓΡΑΨΕ "έδωσες λάθος αριθμό" ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
Άσκηση ΜΕΣΑ από το βιβλίο [172-173]
Η κριτική εστιάζει:
1. ότι είναι μέσα από το βιβλίο
2. ότι είναι αόριστος ο τρόπος σύνταξης της Επίλεξε
Πως είναι δυνατόν να είναι αόριστο κάτι που είναι ακριβώς μέσα στο βιβλίο; Είναι δυνατόν να χρησιμοποιούμε τα τυπογράφικα λάθη της σελίδας 37, όταν στη σελίδα 172 υπάρχει το παράδειγμα;
Κι αν ώντας μέσα απο το βιβλίο είναι τόσο εύκολη η απάντηση της ερώτησης, τότε γιατί τόσες ενστάσεις για το ΠΩΣ διατυπώνεται η απάντηση. Το οτι οι μαθητές μας και εμείς, δεν έχουμε φυλλομετρήσει το βιβλίο δεν πρέπει να μας προβληματίσει;
Συζητάμε για το ΠΩΣ πρέπει να συντάσσεται η ΕΠΙΛΕΞΕ, όταν υπάρχει μέσα στο βιβλίο.
Και μετά το παράδειγμα, εξηγεί το βιβλίο οτι η Επίλεξε προτιμάται γιατί λόγω της συμπαγούς δομής της προσφέρει πλεονεκτήματα... Το οτι οι μαθητές διαβάζουν αυτά τα σημεία και μετά απο μια εβδομάδα δε μπορούν να λύσουν την άσκηση, λέει τίποτα;
Παναγιώτη όταν στο σημείο αυτό (σελ.173) λέει ότι
Στην εντολή αυτή οι λίστες τιμών που συνοδεύουν κάθε περίπτωση μπορούν να περιλαμβάνουν μία ή περισσότερες
τιμές ή περιοχή τιμών από-εώς
Συνοψίζοντας το θέμα 1:
- ζητήθηκαν πράγματα από τα κεφάλαια 1, 10, 3/9, 6, 4, 2/8
- πολλά αρκετά εύκολα σημεία
- μονάδες σε σημεία θεωρίας που κάποιοι αφήνουν απ'έξω
- ΑΠΟΥΣΙΑ κριτικής σκέψης/θεώρησης
Θα θέλαμε λοιπόν μονάδες για περισσότερο σκεπτόμενους μαθητές. Μονάδες που αφού δεν τις είδαμε εδώ θα ΕΠΡΕΠΕ να τις δούμε σε επόμενο θέμα.
Γιώργο, έχεις δίκιο, θα έρθω και σε αυτό. Ωστόσο, δεν καταλαβαίνω τη γενική κριτική του τύπου:
- "ήταν από μέσα"
- "δεν το εξηγεί το βιβλίο"
...
Ο ορισμός αυτός είναι λάθος, δεν με ενδιαφέρει αν το λέει το βιβλίο, επίσης όπως ανέφερα και σε άλλο thread δεν χρειάζεται να είσαι συνδεδεμένος στο internet για να έχεις κατανεμημένο περιβάλλον.Μαζί σου, να αλλάξει η διατύπωση στο βιβλίο
Αν και σε μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, το καλύτερο παράδειγμα που μπορείς να χρησιμοποιήσεις για κατανεμημένο περιβάλλον είναι το διαδίκτυο
Αυτό που θέλω να επισημάνω είναι ότι δε βάζεις σε πανελλήνιες εξετάσεις ένα σωστό λάθος το οποίο βλέπεις ότι δεν στέκεται καλά στα πόδια του. Το πιθανότερο που μπορώ να σκεφτώ είναι ότι αυτός που έβαλε το θέμα αυτό, άκουσε πρώτη φορά τι είναι η Java από το σχολικό βιβλίο.Ευρυπίδη, αφού σου θυμίσω το Σ/Λ των επαναληπτικών 2004
Προσωπικά θεωρώ αστοχία των φετινών θεμάτων την ερώτηση για τις τεχνικές σχεδίασης. Κανείς δε μπορούσε να απιτήσει από τους μαθητές να απομνημονεύσουν κάτι που εξηγείται εκτός ύλης άρα ΔΕΝ αποτελεί στόχο του μαθήματος με την υπάρχουσα ύλη.
Εκτός ύλης είναι και οι δυναμικές δεδομένων, όμως η εντός ύλης αναφορά για αυτές έχει πέσει πολλές φορές (και φέτος). Εκτός ύλης είναι και η δυαδική αναζήτηση, αλλά όλοι τη συζητάμε φιλολογικά (παράγραφος 9.4 βιβλίου).
Εγώ να σας πώ κάτι άλλο,
Ας θεωρήσουμε ότι κάποιος μαθητής (ο οποίος δεν έχει διαβάσει το συγκεκριμένο κομμάτι από το βιβλίο) προσπαθεί με τη λογική να απαντήσει στο Θ1.Δ και απαντάει μόνο τα εξής:
- το μεγάλο πλήθος των πράξεων
- την επαναληπτικότητα των υπολογισμών
Πώς θα βαθμολογούσατε;
Συνοψίζοντας το θέμα 1:
- ζητήθηκαν πράγματα από τα κεφάλαια 1, 10, 3/9, 6, 4, 2/8
- πολλά αρκετά εύκολα σημεία
- μονάδες σε σημεία θεωρίας που κάποιοι αφήνουν απ'έξω
- ΑΠΟΥΣΙΑ κριτικής σκέψης/θεώρησης
Θα θέλαμε λοιπόν μονάδες για περισσότερο σκεπτόμενους μαθητές. Μονάδες που αφού δεν τις είδαμε εδώ θα ΕΠΡΕΠΕ να τις δούμε σε επόμενο θέμα.
Προσωπικά θεωρώ αστοχία των φετινών θεμάτων την ερώτηση για τις τεχνικές σχεδίασης. Κανείς δε μπορούσε να απιτήσει από τους μαθητές να απομνημονεύσουν κάτι που εξηγείται εκτός ύλης άρα ΔΕΝ αποτελεί στόχο του μαθήματος με την υπάρχουσα ύλη.
Sergio, ένα σχόλιο στο επόμενο:Εκτός ύλης είναι και οι δυναμικές δεδομένων, όμως η εντός ύλης αναφορά για αυτές έχει πέσει πολλές φορές (και φέτος). Εκτός ύλης είναι και η δυαδική αναζήτηση, αλλά όλοι τη συζητάμε φιλολογικά (παράγραφος 9.4 βιβλίου).
Κατά τη γνώμη μου, είναι το πιο "καθαρό" θέμα που μπορείς να ρωτήσεις -αν το επιλέξεις- από το κεφάλαιο 4. Και είναι η πρώτη ερώτηση που υπάρχει στο περσινό διαγώνισμα (στην ύλη των κεφαλαίων 4-6) της ομάδας.
Το ίδιο όμως δε συμβαίνει με τις τεχνικές σχεδίασης αλγόριθμων. ΚΑΜΙΑ δεν παρουσιάζεται στους μαθητές ως συγκεκριμένη τεχνική οπότε η έννοια της τεχνικής σχεδίασης τους διαφεύγει. Πόσο εύστοχο είναι λοιπόν να ζητιέται απλά να τις αναφέρουν και μάλιστα για 6 μόρια !!
Ο πίνακας τιμών είναι απλός (ίσως όχι και προφανής πάντως). Έχει σκοπό να εξετάσει αν ο μαθητής έχει κατανοήσει τη ροή εκτέλεσης των αλγορίθμων - μετά το Τέλος_επανάληψης η ροή μεταβαίνει στο Όσο που αντιστοιχεί.
Το διάγραμμα ροής κατά τη γνώμη μου έχει σημαντικό παιδαγωγικό ρόλο. Σας πραπέμπω και στην απάντηση του κου Ιωαννίδη σε σχετική σύζήτηση περσι
https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=989.msg5700#msg5700
Είναι σαφές οτι θα υπάρχει πάντα διαφωνία σε αυτό.