Αποστολέας Θέμα: Θέμα Β  (Αναγνώστηκε 17812 φορές)

xristos_ts

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 31
Απ: Θέμα Β
« Απάντηση #90 στις: 28 Μαΐ 2016, 08:28:41 μμ »
Το θέμα ήταν προβληματικό από πολλές απόψεις, αλλά δεν καταλαβαίνω γιατί ήταν εκτός ύλης;

Τι δίδαξες εσύ συνάδελφε στους μαθητές σου, για να ανταποκριθούν στο συγκεκριμένο ερώτημα;

Άρης Κεσογλίδης

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 141
Απ: Θέμα Β
« Απάντηση #91 στις: 28 Μαΐ 2016, 10:42:01 μμ »
Διαφωνώ με όλους όσους αντιδρούν για το θέμα Β2. Θα μπορούσαν άνετα να ζητήσουν να γίνει αλγόριθμός που ένα εμφανίζει τα ζητούμενα χωρίς τη γνώση δομών ουράς και πινάκων. Σκεφτείτε λίγο συνάδελφοι την ομορφιά της απλοϊκής  αλγοριθμικής  λύσης :
  Α <- 1
  Τ <- 1
  Για κ Από 1 Μέχρι 6
    ΑΝ κ mod 2 = 0 τότε  Τ <- Τ + 1
    ΑΝ κ mod 3 = 0 τότε  Α <- Α + 1
    Για λ Από Α Μέχρι Τ
      ΓΡΑΨΕ λ
    Τέλος_επανάληψης
  Τέλος_επανάληψης

Δεν βλέπω   κάτι εκτός ύλης…


Θα τρελαθούμε εντελώς... Πες μου σε παρακαλώ, βλέπεις κάτι σχετικό να υπάρχει στην εκφώνηση;

Έγραψα και πιο πάνω:
<<Ούτε για δομές δεδομένων σου μιλάει, ούτε για δείκτες, ούτε για δεδομένα, ούτε για βασικές λειτουργίες (ώθηση, απώθηση, εισαγωγή, εξαγωγή), και ούτε εφαρμογή αυτών σε ΓΛΩΣΣΑ!

Και τελευταίο, στις οδηγίες που δόθηκαν, έλεγε ότι ΔΕΝ θα εξεταστούν σε ΓΛΩΣΣΑ ασκήσεις με Ουρά.>>

Διάβασες τις οδηγίες του Υπουργείου;
Τι θα πει "Θα μπορούσαν άνετα να ζητήσουν να γίνει αλγόριθμός";;;
Άρης Κεσογλίδης
Μαθηματικός
Μεταπτυχιακό στη "Θεωρητική Πληροφορική και Θεωρία Συστημάτων και Ελέγχου"

Άρης Κεσογλίδης

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 141
Απ: Θέμα Β
« Απάντηση #92 στις: 29 Μαΐ 2016, 03:02:26 πμ »
Για όσους λένε ότι το θέμα είναι εντός ύλης και είναι και εύκολο και όλα καλά, θέλω να τους ρωτήσω τι θα διδάξουν από του χρόνου...... και για να τους βοηθήσω, να τους δώσω μερικές ασκήσεις - θέματα:
-------------------------------------------------
Θέμα 1  (Στοίβα)
Μία νοικοκυρά πλένει πιάτα. Πλένει 1 πιάτο κάθε 30 δευτερόλεπτα, ενώ η υπόλοιπη οικογένεια που τρώει ακόμα της φέρνει από 1 πιάτο κάθε 20 δευτερόλεπτα και τα βάζουν το ένα πάνω στο άλλο.
Να ζωγραφίσετε τα πιάτα μετά τα 10 δευτερόλεπτα, μετά τα 20 δευτερόλεπτα, μετά τα 30 δευτερόλεπτα, μετά τα 40 δευτερόλεπτα, μετά τα 50 δευτερόλεπτα, μετά τα 60 δευτερόλεπτα.
Υπόδειξη: τα πιάτα γράφουν επάνω το όνομα κάθε μέλους της οικογένειας.

Θέμα 2  (Μέγιστο στοιχείο)
Δύο παιδιά παίζουν με μπαλάκια του τέννις. Το παιδί Α πετάει αριθμημένα μπαλάκια στο παιδί Β. Το παιδί Β πιάνει όλα τα μπαλάκια ένα- ένα με το δεξί του χέρι και κρατάει κάθε φορά το μπαλάκι με τον μεγαλύτερο αριθμό στο αριστερό του χέρι. Να γράψετε τι μπαλάκι κρατάει σε κάθε χέρι το παιδί Β, αν το Α του πετάξει με τη σειρά τα μπαλάκια  7, 2, 9, 4, 12, 3.

Θέμα 3  (Δισδιάστατος πίνακας – Ουρά – Στοίβα – Στομάχι)
Ένας παππούς πάει να αγοράσει μπύρες. Έχει ένα άδειο τελάρο που έχει 4 γραμμές και 6 στήλες και αρχίζει να το γεμίζει από τα ράφια της κάβας, βάζοντας σε κάθε θέση μπουκάλι με διαφορετική περιεκτικότητα σε ml μπύρας.
Να σχεδιάσετε το τελάρο μετά την εισαγωγή της 1ης, της 2ης, της 3ης και της 4ης γραμμής.
Να βρείτε τη συνολική ποσότητα μπύρας που έχει κάθε στήλη του τελάρου.
Αν πίνει 300 ml κάθε 5 λεπτά, και κάθε 17 λεπτά πηγαίνει στην τουαλέτα όπου "αφήνει" 200 ml μπύρας, να γράψετε πόσα ml μπύρας έχει στο στομάχι του μετά τα 10 λεπτά, μετά τα 20 λεπτά, μετά τα 30 λεπτά, μετά τα 40 λεπτά, μετά τα 50 λεπτά.

Θέμα 4  (Μονοδιάστατος πίνακας)
Πελαργοί πετούσανε, τι πολλοί που ήτανε.... Σε κάποια φάση όμως κατέβηκαν και μπήκαν σε κάποια άδεια καφάσια που ήταν ενωμένα στη σειρά.
Ένας είχε έναν πίσω, ένας είχε έναν μπρος, κι ένας γέρος πελαργός έναν πίσω κι έναν μπρος. Πόσοι ήταν οι πελαργοί;

Θέμα 5  (Πρόσθεση α λα Σαλιγκαρίσια)
Ένα σαλιγκάρι βρίσκεται στον πάτο ενός άδειου πηγαδιού, το οποίο έχει βάθος 10 μέτρα. Το σαλιγκάρι κάθε μέρα ανεβαίνει 2 μέτρα και τη νύχτα που κοιμάται γλιστράει 1 μέτρο κάτω. Να βρείτε σε πόσες μέρες το σαλιγκάρι θα βγει από το πηγάδι.
Υπόδειξη: Όταν λέμε " σε πόσες μέρες", εννοούμε και τις νύχτες μαζί, δηλαδή 24ωρα.

* Μπόνους - Θέμα Μαθηματικών Κατεύθυνσης  (Εξέταση στις Ακολουθίες)
Ένα νούφαρο μέσα σε μια λίμνη διπλασιάζεται κάθε μέρα και σε 15 μέρες έχει καλύψει την μισή λίμνη. Να βρείτε σε πόσες μέρες θα καλύψει ολόκληρη τη λίμνη.

 >:( :(
Άρης Κεσογλίδης
Μαθηματικός
Μεταπτυχιακό στη "Θεωρητική Πληροφορική και Θεωρία Συστημάτων και Ελέγχου"

gthal

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2017
  • *
  • Μηνύματα: 947
Απ: Θέμα Β
« Απάντηση #93 στις: 29 Μαΐ 2016, 03:51:45 πμ »
Τι δίδαξες εσύ συνάδελφε στους μαθητές σου, για να ανταποκριθούν στο συγκεκριμένο ερώτημα;
Χρήστο,
υποθέτω ότι διδάξαμε πάνω-κάτω τα ίδια...
Τους δίδαξα πώς λειτουργεί μια ουρά, πώς γίνεται η εισαγωγή-εξαγωγή και λύσαμε καμιά 10ριά σύντομες ασκησούλες (συμπεριλαμβανομένων και των στοιβών). Οι ασκήσεις ήταν (απ' όσο μπορώ να θυμάμαι τώρα) από αυτές που προτάθηκαν το χειμώνα, από ένα καινούριο βοήθημα συναδέλφου που γράφει και εδώ και μια-δυο απλές πανεπιστημιακές που είχα βρει. Πολύ ευχαρίστως να τις επισυνάψω και εδώ αν φανούν χρήσιμες.
Το μόνο επιπλέον πράγμα που χρειαζόταν η άσκηση και δεν το είχα διδάξει, ήταν το να μετράνε ανά 2 και ανά 3, για να εισάγουν και να εξάγουν καταλλήλως, αλλά φαίνεται το ήξεραν από μόνοι τους (αν και δεν είμαι βέβαιος για όλους  :laugh: )

Συνάδελφε Γιώργο, οι ασκήσεις που έδωσαν ως προτεινόμενες τον χειμώνα, είχαν σχέση με δεδομένα σε ουρά και σε στοίβα, και ζητούσαν στοιχεία σχετικά με τους δείκτες. Καμία σχέση με μία ουρά σε τράπεζα.
Άρη, θα συμπληρώσω ότι ζητούσαν και να αποτυπώσεις την ουρά/στοίβα με τα περιεχόμενά της μετά από αυτές τις λειτουργίες.
Η διαφορά τώρα ήταν ότι δεν σου έδινε με τη σειρά τις εισαγωγές-εξαγωγές που θέλει αλλά σου λέει ότι θα βάζεις ανα 2 λεπτά και θα βγάζεις ανα 3.
Μικρή παραλλαγή, κατά τη γνώμη μου (μη σου πω και έξυπνη)

Όσο για το "περιβάλλον" της τράπεζας, δεν καταλαβαίνω πραγματικά γιατί ακυρώνει την ουρά ως δομή !?  Περιμένοντας στ' αλήθεια μια αναλυτική ερμηνεία σου για αυτό, θα παραθέσω και το εξής:
Αν θυμάμαι καλά, στις ασκήσεις (πάλι) που προτάθηκαν το χειμώνα, ήταν και μία που έλεγε για ένα πλοίο που μεταφέρει οχήματα στην Αίγινα ... πρώτο μπαίνει τελευταίο βγαίνει και κάτι τέτοια. Εκτός μαθήματος κι αυτό; Επειδή είναι πλοίο και όχι η δομή δεδομένων στοίβα, και είναι οχήματα και όχι δεδομένα;

Αν, εν πάση περιπτώσει, το πρόβλημα είναι το 'περιβάλλον" της άσκησης, τι λέτε για την εξής διατύπωση?
(δηλώνω εξ' αρχής όχι ιδιαίτερα σχετικός με το παρακάτω αντικείμενο, οπότε I'll do my best και ας είστε επιηκείς για να καταλάβετε το πνεύμα)
Κατά τη διάρκεια της εγγραφής ενός CD, τα δεδομένα (τιμές) που θα εγγραφούν "στέλνονται" από την κεντρική μονάδα προς τον εγγραφέα CD (CD-burner). Ο εγγραφέας διαθέτει μια ουρά, στην οποία αποθηκεύει προσωρινά κάθε δεδομένο (τιμή), με τη σειρά που φθάνει, μέχρι να το "κάψει" (εγγράψει) στο CD. Ο εγγραφέας χρειάζεται 3 μs (μικροδευτερόλεπτα) για να "κάψει" μία τιμή στο CD, ενώ η κεντρική μονάδα στέλνει μία τιμή κάθε 2 μs. Κάθε δεδομένο παραμένει στην ουρά μέχρι να ολοκληρωθεί η εγγραφή του και μόνο τότε διαγράφεται από την ουρά (αυτό είναι το σημείο της άσκησης που δε μου αρέσει εμένα, αλλά μπορούμε να παίξουμε και με αυτό τον κανόνα).
-συνεχίζει η εκφώνηση: Πρόκειται να εγγράψουμε την εξής σειρά τεσσαρων ψηφίων: 1234
Θεωρώντας ότι κάθε ψηφίο θα είναι και ένα δεδομένο που θα σταλεί στον εγγραφέα, και ότι η εγγραφή θα αρχίσει μόλις σταλεί (και τοποθετηθεί στην ουρά) το πρώτο ψηφίο, να αποτυπώσετε διαδοχικά, σε 6 ξεχωριστές γραμμές, τα δεδομένα που θα περιέχει η ουρά στο τέλος του 1ου, 2ου, 3ου, 4ου, 5ου και 6ου μικροδευτερολέπτου της εγγραφής.

(νομίζω ότι ο παραλληλισμός που επιχειρώ είναι προφανής)
Αυτό είναι εντός μαθήματος;
« Τελευταία τροποποίηση: 29 Μαΐ 2016, 04:08:41 πμ από gthal »
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

Άρης Κεσογλίδης

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 141
Απ: Θέμα Β
« Απάντηση #94 στις: 29 Μαΐ 2016, 04:22:05 πμ »
Γιώργο, δεν καταλαβαίνεις κάτι το οποίο πιστεύω είναι πολύ ξεκάθαρο, και κάνεις παραλληλισμό από την άσκηση που έχουν οι οδηγίες του Υπουργείου με το πλοίο, ενώ δεν έχει σχέση με αυτό.
Πρόσεξε τις διαφορές που υπάρχουν.

1) Στις Οδηγίες του Υπουργείου, λέει στην Σελίδα 9 :
"Ασκήσεις σε Γλώσσα (με χρήση πίνακα) μπορούν να υλοποιηθούν μόνο για τη δομή της στοίβας." !
Άρα αυτή η άσκηση που βάζεις ως παράδειγμα με τα CD είναι εκτός εξεταστέας ύλης, λόγω αυτής της οδηγίας.
Η άσκηση με το Πλοίο είναι υλοποίηση Στοίβας σε ΓΛΩΣΣΑ, με πίνακα, με δείκτες, με ελέγχους υπερχείλισης - υποχείλισης οπότε δεν έχουμε κανένα πρόβλημα.

2) Στην ύλη του βιβλίου δεν υπάρχει πουθενά στην επεξεργασία της Ουράς ο διαφορετικός χρόνος εισαγωγής και εξαγωγής. Αυτό που εσύ θεωρείς "ίσως και έξυπνο", μπαίνει ξεκάρφωτα, και δεν εξετάζεται τίποτα από όσα υπάρχουν στη θεωρία ή στις θεωρητικές ασκήσεις της Ουράς.
Δηλαδή:
-Δομές δεδομένων (δεν σου λέει να φτιάξεις πίνακα και να βάζεις τα περιεχόμενα μέσα)
-Δείκτες (δεν σου λέει να βάζεις τους δείκτες, και με ποια σειρά μεταβάλλονται, ούτε σαν εντολές)
-Βασικές λειτουργίες (εισαγωγή- εξαγωγή , έλεγχοι για υπερχείλιση, υποχείλιση... τίποτα από αυτά)

Άρα τι εξετάζει τελικά;?
Είναι απλά ένα πρόβλημα λογικής.

Εσύ θα μου απαντήσεις τώρα αν θα διδάξεις κάποιο από τα 5 θέματα που έβαλα παραπάνω;
Ειδικά το 1ο και το 2ο.
Το 1ο με τα πιάτα είναι ΑΚΡΙΒΩΣ ΙΔΙΟ με το Β2...
Το 2ο είναι πάνω στην "λογική" του μαθήματος, αλλά ΑΣΧΕΤΟ με αναπαράσταση αλγορίθμου.
Ακόμα και το Σαλιγκάρι και το Νούφαρο, μπορείς να ζητήσεις τη λύση τους με ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ! Αν ζητηθεί πρόγραμμα εκεί, ΝΑΙ, όλα είναι εντάξει!
Είναι εντός μαθήματος - ύλης μαθήματος έτσι όπως τίθενται όμως;;; Ο-Χ-Ι .
Δεν μπορεί να μην βλέπετε αυτόν τον εκτροχιασμό...........  :-\
Άρης Κεσογλίδης
Μαθηματικός
Μεταπτυχιακό στη "Θεωρητική Πληροφορική και Θεωρία Συστημάτων και Ελέγχου"

evry

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 3559
  • to Iterate is human to Recurse divine
Απ: Θέμα Β
« Απάντηση #95 στις: 29 Μαΐ 2016, 06:45:41 πμ »
Βλέπω ότι υπάρχει αρκετός εκνευρισμός για το Β2.
Σίγουρα ήταν ένα θέμα περίεργο, μη αναμενόμενο που ξενίζει, και αντίστοιχό του δεν είχε διδάξει κανένας.
Δε νομίζω όμως ότι η άσκηση έχει κάποια σχέση με δομές δεδομένων, αφού λυνόταν χωρίς να ξέρεις την υλοποίηση της ουράς. Ας μην προσπαθούμε λοιπόν να το συσχετίσουμε με την ουρά.
Και εγώ στην αρχή όταν το είδα σκέφτηκα : μα καλά τι δουλειά έχει το θέμα με το μάθημα; Όταν έκατσα να το λύσω όμως κατάλαβα ότι πρόκειται για μια απλή  άσκηση εκτέλεσης αλγορίθμου με πίνακα τιμών. Απλά ο αλγόριθμος δίνεται σε ελεύθερο κείμενο.
Αυτό ως ερμηνεία, μου φαίνεται όχι μόνο εντός ύλης αλλά και πολύ καλή ιδέα, αφού δεν δίνει έτοιμο τον αλγόριθμο στους μαθητές αλλά τους αναγκάζει να σκεφτούν περισσότερο.
Δεν νομίζω λοιπόν ότι υπάρχει θέμα με τη συγκεκριμένη άσκηση.
Στο διαγώνισμα αυτό υπήρχαν πολύ χειρότερα θέματα.

Στο πρόβλημα αυτό ίσως να δυσκολεύτηκαν μαθητές που έχουν πρόβλημα κατανόησης σε μια εκφώνηση και περίμεναν έναν κλασικό τυφλοσούρτη για να εφαρμόσουν τυφλά κάποιον αλγόριθμο.
Η μόνη ένστασή μου είναι ότι η εκφώνηση του θέματος πρέπει να προκάλεσε πολλά προβλήματα στους ΦΑ.

ΥΓ. Γιώργο δεν ξέρω αν οι περισσότεροι μαθητές το έχουν σωστό αλλά είμαι σίγουρος ότι σχεδόν όλοι οι μαθητές το έγραψαν.
« Τελευταία τροποποίηση: 29 Μαΐ 2016, 10:09:16 πμ από evry »
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Sergio

  • Αστέριος Φανίκος, Καθηγητής Πληροφορικής, fanikosaATschDOTgr
  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 807
  • Κάλλιο γνώση, παρά γρόσι.. (ΛΑΪΚΗ ΠΑΡΟΙΜΙΑ)
    • Προσωπική Σελίδα
Απ: Θέμα Β
« Απάντηση #96 στις: 29 Μαΐ 2016, 10:05:22 πμ »
Μια μαθήτρια (καλή, με δυσκολία στην απομνημόνευση αλλά που είχε κατανοήσει τις λειτουργίες σε ουρά και στοίβα) μου περιέγραψε τη λύση που έδωσε, ως εξής:
Αφού, ξεκινώντας από τη χρονική στιγμή 0, στην ουρά εισάγεται ένας πελάτης (αριθμός προτεραιότητας) κάθε 3 δευτερόλεπτα και εξάγεται ένας κάθε 2 δευτερόλεπτα, οι ενέργειες που θα γίνουν στην ουρά είναι, ανά χρονική στιγμή:

0.   Εισαγωγή(1)
1.   –
2.   Εισαγωγή(2)
3.   Εξαγωγή
4.   Εισαγωγή(3)
5.   –
6.   Εξαγωγή, Εισαγωγή(4)

Η εκτέλεση των λειτουργιών αυτών δίνει, ως περιεχόμενα της ουράς, αντίστοιχα:

0.   1
1.   1
2.   1, 2
3.   2
4.   2, 3
5.   2, 3
6.   3, 4
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

pvs

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 127
Απ: Θέμα Β
« Απάντηση #97 στις: 29 Μαΐ 2016, 10:21:12 πμ »
Εγώ ένα συμπέρασμα που έβγαλα μετά από συζητήσεις με μαθητές είναι ότι αρκετά παιδιά δεν ξέρουν να διαβάζουν και δεν είναι σε θέση να καταλάβουν τι ακριβώς ζητάει μια άσκηση. Λυπάμαι που το λέω αλλά δυστυχώς έστω και για ένα μικρό ποσοστό παιδιών ισχύει. Παράδειγμα, μερικοί μαθητές έγραψαν μόνο την τελική κατάσταση της "ουράς" και μάλιστα την έγραψαν σωστά!!! Και το "τραγικό" της υπόθεσης είναι ότι μου ανέλυσαν όλα τα βήματα πως έφτασαν ως εκεί. Στην ερώτηση μου γιατί δεν τα γράψατε αναλυτικά όπως ζητούσε η άσκηση η απάντηση ήταν ότι δεν καταλάβαμε ότι ήθελε κάτι τέτοιο. 
« Τελευταία τροποποίηση: 29 Μαΐ 2016, 10:50:20 πμ από pvs »

Sergio

  • Αστέριος Φανίκος, Καθηγητής Πληροφορικής, fanikosaATschDOTgr
  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 807
  • Κάλλιο γνώση, παρά γρόσι.. (ΛΑΪΚΗ ΠΑΡΟΙΜΙΑ)
    • Προσωπική Σελίδα
Απ: Θέμα Β
« Απάντηση #98 στις: 29 Μαΐ 2016, 10:33:28 πμ »
Δυστυχώς θα συμφωνήσω.. Η προσεκτική ανάγνωση και κατανόηση οποιουδήποτε ερωτήματος πριν την "αναζήτηση της απάντησης" είναι ένα "κουσούρι" που δύσκολα κόβεται :( 

Σε διαγώνισμα που έδωσα φέτος και πέρυσι στους μαθητές ζητούσα, πέρα από το χαρακτηρισμό κάποιων προτάσεων ως ΣΩΣΤΟ ή ΛΑΘΟΣ, την "αιτιολόγηση" της απάντησης, για όσες προτάσεις θεωρήσουν λανθασμένες.  Η σχετική υπόδειξη ήταν υπογραμμισμένη και με bold. Το "είδαν" (και απάντησαν) λιγότεροι από τους μισούς μαθητές. 

Κάποτε ο Γιώργος (Παπαργύρης) είχε αναφέρει κάτι που το χρησιμοποιώ συστηματικά στο μάθημά μου.  Δεν θυμάμαι τα ακριβή λόγια του όμως η ουσία ήταν.. να μην προσπαθείτε να βρείτε "τι μου θυμίζει" αλλά να αντιμετωπίζεται κάθε "ερώτημα" ως κάτι νέο που απαιτεί προσεκτική ανάγνωση - κατανόηση - ανάλυση κ.ο.κ. 

Δεν ξέρω τι φταίει και αποτυγχάνουμε να"πείσουμε" τους μαθητές μας να υιοθετήσουν την προφανή στάση :(
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

gthal

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2017
  • *
  • Μηνύματα: 947
Απ: Θέμα Β
« Απάντηση #99 στις: 29 Μαΐ 2016, 12:46:18 μμ »
"Ασκήσεις σε Γλώσσα (με χρήση πίνακα) μπορούν να υλοποιηθούν μόνο για τη δομή της στοίβας." !
Άρα αυτή η άσκηση που βάζεις ως παράδειγμα με τα CD είναι εκτός εξεταστέας ύλης, λόγω αυτής της οδηγίας.
Η άκσηση με τα CD (όπως και το Β2) δεν ζητάει υλοποίηση σε ΓΛΩΣΣΑ. Είναι θεωρητική άσκηση παρακολούθησης εισαγωγών και εξαγωγών σε ουρά. Αν ήταν να λυθεί με υλοποίηση πινάκων σε ΓΛΩΣΣΑ θα συμφωνούσα μαζί σου ότι θα ήταν εκτός εξεταστέας ύλης.

Η άσκηση με το Πλοίο είναι υλοποίηση Στοίβας σε ΓΛΩΣΣΑ, με πίνακα, με δείκτες, με ελέγχους υπερχείλισης - υποχείλισης οπότε δεν έχουμε κανένα πρόβλημα.
Ναι αλλά αν η ουρά σε τράπεζα δεν έχει καμία σχέση με τη δομή δεδομένων ουρά, τότε και η φόρτωση του πλοίου δεν έχει καμία σχέση με τη δομή δεδομένων στοίβα. Αυτό τον παραλληλισμό κάνω.  Η δική μου γνώμη βέβαια είναι ότι υπάρχει σχέση με την δομή και στις δύο ασκήσεις.


2) Στην ύλη του βιβλίου δεν υπάρχει πουθενά στην επεξεργασία της Ουράς ο διαφορετικός χρόνος εισαγωγής και εξαγωγής.
Δηλαδή τι; Λέει ότι ένα πρέπει να μπαίνει κι ένα να βγαίνει; Ότι πρέπει να μπαίνουν κ να βγαίνουν ταυτόχρονα; Ότι τα χρονικά διαστήματα μεταξύ των εισαγωγών ή των εξαγωγών ή μιας εισαγωγής και μιας εξαγωγής πρέπει να είναι ίσα, ή πρεπει να είναι άνισα; Δεν καταλαβαίνω τι συνθήκες πρέπει να ικανοποιούν οι χρόνοι για να μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε την ουρά όπως τη μάθαμε...

Αυτό που εσύ θεωρείς "ίσως και έξυπνο", μπαίνει ξεκάρφωτα, και δεν εξετάζεται τίποτα από όσα υπάρχουν στη θεωρία ή στις θεωρητικές ασκήσεις της Ουράς.
Δηλαδή:
-Δομές δεδομένων (δεν σου λέει να φτιάξεις πίνακα και να βάζεις τα περιεχόμενα μέσα)
Δε σου λέει, όμως για να την απαντήσεις, μπορείς να το κάνεις. Οπωσδήποτε πάντως κάπως έτσι θα βρεις τη λύση. Τώρα, αν θα σχεδιάσεις κελιά και θα βάλεις τις τιμές μέσα ή αν θα τις γράψεις σαν μια χύμα λίστα, για μένα η λογική είναι η ίδια. Κι ας μην φτάσουμε στη λογική κάποιων μαθητών που αμφισβητούν την εκφώνηση αν δεν τους λέει τα ενδιάμεσα βήματα για τη λύση: να βρεθεί ο μαθητής με το μεγαλύτερο ΜΟ, "α, δε μας έλεγε ότι έπρεπε να βρούμε όλους τους ΜΟ"

-Δείκτες (δεν σου λέει να βάζεις τους δείκτες, και με ποια σειρά μεταβάλλονται, ούτε σαν εντολές)
Δεν το εξετάζει, όντως. Ένα ζητούμενο λιγότερο. Δεν πειράζει, νομίζω...

-Βασικές λειτουργίες (εισαγωγή- εξαγωγή , έλεγχοι για υπερχείλιση, υποχείλιση... τίποτα από αυτά)
Εισαγωγή και εξαγωγή δεν εξετάζει? Δες τη λύση που παραθέτει ο Sergio !  Έτσι λύνεται!
Δεν καταλαβαίνω... ώρες ώρες νιώθω σαν να έχουμε διαφορετική άσκηση μπροστά του ο καθένας.


Εσύ θα μου απαντήσεις τώρα αν θα διδάξεις κάποιο από τα 5 θέματα που έβαλα παραπάνω;
Δεν τα κοίταξα. Νόμιζα ότι τα έβαλες για πλάκα...  ::)
Τώρα που τα βλέπω, το 1ο είναι καλή ασκησούλα για τη λογική της στοίβας, γιατί όχι;
Το 2ο, ωραία άσκηση αλγοριθμικής. Κάποια άλλα όχι, δε μ' αφορούν.
Κοιτάξτε, για ποικιλία των ασκήσεων, εγώ το βρίσκω όμορφο μια άσκηση να "κρύβει" τη λογική της μέσα σε ένα "σενάριο", το οποίο μάλιστα να είναι ευπρόσιτο και οικείο στο μαθητή. Δίνει μια άλλη νότα και γίνεται και διασκεδαστική. Μπορεί όντως λοιπόν κάποιες από αυτές να τις δίδασκα στη θέση κάποιων άλλων πιο "στεγνών" ασκήσεων που γυμνάζουν για το ίδιο πράγμα. Απώτερος στόχος είναι αυτό για το οποίο γυμνάζουν. Αν η άσκηση καταλήγει σε αυτό, μου κάνει. Ο στόχος βέβαια δεν είναι να τους μάθω να λύνουν γρίφους.

... αρκετά παιδιά δεν ξέρουν να διαβάζουν και δεν είναι σε θέση να καταλάβουν τι ακριβώς ζητάει μια άσκηση. Λυπάμαι που το λέω αλλά δυστυχώς έστω και για ένα μικρό ποσοστό παιδιών ισχύει.
Συμφωνώ, κι έχω πει και αλλού ότι δυστυχώς εμένα το ποσοστό δε μου φαίνεται καθόλου μικρό.

Στο επιχείρημα ότι την άσκηση τη λύνει ο οποιοσδήποτε τυχαίος αρκεί να του εξηγήσεις δυο πράγματα, με το οποίο συμφωνώ, απαντώ ότι ισχύει για οποιαδήποτε θεωρητική άσκηση στοίβας-ουράς. Και όχι μόνο. Και το δέχομαι ότι κάποιες ασκήσεις στο μάθημά μας είναι και θα είναι έτσι. Ορίστε μερικές που μπαίνουν παραδοσιακά στις εξετάσεις και είναι, κατά τη γνώμη μου, έτσι: όλες οι ασκήσεις παρακολούθησης τιμών, ασκήσεις που δίνουν μια μαθηματική παράσταση και ζητούν μεταφορά της σε ΓΛΩΣΣΑ, ασκήσεις που δίνουν μια αριθμητκή έκφραση και ζητούν να αντικαταστήσεις τις τιμές των μεταβλητών κ να υπολογίσεις την τιμή της έκφρασης, ασκήσεις που παίζουν με υπολογισμό λογικών εφράσεων. Επισυνάπτω μερικές που τις έχω πρόχειρες γιατί τις χρησιμοποιώ στα επαναληπτικά μου. Σε όλες αυτές σκέφτομαι ότι δεν τους θυμίζω και τίποτα σπουδαίο... μόνο το να μην ξεχάσουν να σκέφτοναι απλά. Φαντάζεστε έναν μαθητή σούπερ-ντούπερ προετοιμασμένο για τα δυσκολότερα και να του ζητούν κάτι που να χρειάζεται απλή λογική και να μπλοκάρει ; Κι αυτό είναι αξιοθρήνητο όσο η παπαγαλία.

Ευριπίδη, δεν ξέρω τι αποτελέσματα θα δούμε πανελλαδικά για το Β2. Τα περιμένω όμως με πολύ ενδιαφέρον, μετά από όλη αυτή τη συζήτηση! Ελπίζω όσοι διορθώνουν να μας ενημερώσουν σχετικά.
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

Άρης Κεσογλίδης

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 141
Απ: Θέμα Β
« Απάντηση #100 στις: 29 Μαΐ 2016, 02:52:50 μμ »
Όχι Γιώργο, δεν έχουμε άλλη άσκηση μπροστά μας... Έχουμε εντελώς διαφορετική αντίληψη των πραγμάτων και της πραγματικότητας δυστυχώς.........

ΟΛΑ τα προβλήματα είναι προβλήματα λογικής! Και στα Μαθηματικά και στη Φυσική, και στην Οικονομία....
Και σύμφωνα με αυτά τα προβλήματα που κατά τη γνώμη σου είναι "έξυπνα και θα έπρεπε να μπαίνουν" , σημαίνει ότι ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ θέματα λογικής μπορούν και πρέπει να μπαίνουν στις ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ του μαθήματος Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον!!!.......... (???)

Σαλιγκάρι και Νούφαρο λοιπόν από του χρόνου. Αυτά.
Λυπάμαι, δεν μπορώ να πω τίποτα άλλο.

ΥΓ: Δεν είναι το θέμα το πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι το θέμα.
Να το ξεκαθαρίσουμε κι αυτό επιτέλους...
Άρης Κεσογλίδης
Μαθηματικός
Μεταπτυχιακό στη "Θεωρητική Πληροφορική και Θεωρία Συστημάτων και Ελέγχου"

pfan

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 119
  • ...
Απ: Θέμα Β
« Απάντηση #101 στις: 29 Μαΐ 2016, 04:55:47 μμ »
Ερωτήματα στο τρόπο βαθμολόγησης
1. Στο βαθμολογικό είπαμε να χρεώνουμε σωστή την απάντηση αν σε κάθε λεπτό έχει σωστά τα νούμερα, αν σε ένα λεπτό έχει παραπάνω ή παρακάτω νούμερα θα κόβεται όλο το λεπτό. Δηλαδή δίνει 1ο:1 – 2ο:1,2 – 3ο: 2 – 4ο:2,3 – 5ο: 3 – 6ο:3,4 θα χάσει 2 μονάδες αντί για μια που δεν έβαλε στο πέμπτο λεπτό το αριθμό 2.

2. Μαθητής έδωσε στο β2 την παρακάτω απάντηση:

Μετά το 1ο2
Μετά το 2ο23
Μετά το 3ο3
Μετά το 4ο34
Μετά το 5ο45
Μετά το 6ο5
βλέπε και επισυναπτόμενο apantisi

Αρχικά κάποιος θα έλεγε ότι όλο είναι λάθος. Όμως επειδή το θέμα Β2 δεν είναι κλειστού τύπου και έχοντας πάντα την αρχή ότι το λάθος χρεώνεται μια φορά είπα ότι ο μαθητής έχει κάνεις λάθος στην αρχή (άγνωστη η αιτία για μένα) και το 2 το θεωρεί 1, οπότε αφαιρώντας από κάθε αριθμό προτεραιότητας το 1 θα είχα τα εξής:
1ο: 1
2ο: 1,2
3ο: 2
4ο: 2,3
5ο: 3,4
6ο: 4
Βλέποντας τα παραπάνω λέω ότι πρέπει να κοπεί το 1ο, το 5ο και το 6ο λεπτό όποτε πρέπει να πάρει τις 5 από τις 10 μονάδες. Ποιοι συμφωνείτε;;;

Η διόρθωση αυτού του θέματος μπορεί να γίνει από πολύ εύκολη έως πολύ δύσκολη. Αν πάρεις ξερά τα νούμερα τελείωσες, όμως 10 μονάδες καθορίζουν την εισαγωγή σε μια σχολή...



Πύρζα Φανή
Καθηγήτρια Πληροφορικής

Vangelis

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 795
  • Για ακούτε και κανένα μεγαλύτερο!!!
Απ: Θέμα Β
« Απάντηση #102 στις: 29 Μαΐ 2016, 05:16:53 μμ »
Όταν ηρεμίσουμε και δούμε τι έχουν γράψει τα παιδία να ξανασυζητήσουμε το θέμα Β2 και το τι σχέση έχει με το μάθημα μας.

Αν μερικοί πιστεύουν ότι το μάθημά αυτό έχει σχέση μόνο με τις ασκήσεις που δίνουν στα φροντιστήρια και στην προσπάθεια συναδέλφων να "παπαγαλίσουν" οι μαθητές τμήματα αλγορίθμων ας ξαναδιαβάσουν τους  σκοπούς του μαθήματος και το τι σημαίνει υπολογιστική σκέψη.

Και για να ευθυμήσουμε αν το πρόβλημα αυτό είναι "για το καφενείο" ο αλγόριθμος παρασκευής  καφέ που ζητάμε στην αρχή του μαθήματος τι είναι για την καφετέρια;

Σχετικά με τη διόρθωση, στο δικό  μας βαθμολογικό κάθε αριθμός που λείπει ή είναι παραπάνω αφαιρεί 1 μονάδα.  Το λάθος  όμως μετράει μόνο μια φορά στην πρώτη εμφάνισή του.

pvs

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 127
Απ: Θέμα Β
« Απάντηση #103 στις: 29 Μαΐ 2016, 06:38:23 μμ »
Όταν ηρεμίσουμε και δούμε τι έχουν γράψει τα παιδία να ξανασυζητήσουμε το θέμα Β2 και το τι σχέση έχει με το μάθημα μας.

Αν μερικοί πιστεύουν ότι το μάθημά αυτό έχει σχέση μόνο με τις ασκήσεις που δίνουν στα φροντιστήρια και στην προσπάθεια συναδέλφων να "παπαγαλίσουν" οι μαθητές τμήματα αλγορίθμων ας ξαναδιαβάσουν τους  σκοπούς του μαθήματος και το τι σημαίνει υπολογιστική σκέψη.

Και για να ευθυμήσουμε αν το πρόβλημα αυτό είναι "για το καφενείο" ο αλγόριθμος παρασκευής  καφέ που ζητάμε στην αρχή του μαθήματος τι είναι για την καφετέρια;

Σχετικά με τη διόρθωση, στο δικό  μας βαθμολογικό κάθε αριθμός που λείπει ή είναι παραπάνω αφαιρεί 1 μονάδα.  Το λάθος  όμως μετράει μόνο μια φορά στην πρώτη εμφάνισή του.
Αυτό που αναφέρεις για τα φροντιστήρια δεν έχει καμία σχέση με το ζήτημα που συζητάμε. Αν εσύ θεωρείς ότι αυτό το ερώτημα όπως τέθηκε αξιολογεί το κατά πόσο ένας μαθητής έχει κατανοήσει τη λειτουργία της ουράς τότε έχουμε διαφορετική αντίληψη του μαθήματος. Η συγκεκριμένη άσκηση αν την ζητούσαν να αναπαρασταθεί με πίνακα και τους δύο δείκτες το πως μεταβάλλονται κάθε χρονική στιγμή ναι θα τη δεχόμουν ως κανονική άσκηση και μόνο τότε θα μπορούσε να κριθεί ένας μαθητής τι έχει καταλάβει από τη δομή. Έτσι όπως τέθηκε είναι μια χαζομάρα, στη λογική να βάλουμε κάτι που τα παιδιά δεν θα έχουν διδαχθεί. Το ζήτημα όμως δεν είναι αν κάποιος το δίδαξε στο φροντιστήριο, προσωπικά αν και ως θέμα κάνοντας τον απολογισμό με συμφέρει καθώς η συντριπτική πλειοψηφία των "δικών μου μαθητών" ανταποκρίθηκε στο ερώτημα ωστόσο εξακολουθώ και με ειλικρίνεια το μετέφερα στους μαθητές μου ότι το θεωρώ ως μία άκυρη άσκηση χωρίς κανένα εκπαιδευτικό στόχο που αδικεί την πλειοψηφία των μαθητών.

PavlosD

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2016
  • *
  • Μηνύματα: 27
Απ: Θέμα Β
« Απάντηση #104 στις: 29 Μαΐ 2016, 06:39:49 μμ »
Όταν ηρεμίσουμε και δούμε τι έχουν γράψει τα παιδία να ξανασυζητήσουμε το θέμα Β2 και το τι σχέση έχει με το μάθημα μας.

Αν μερικοί πιστεύουν ότι το μάθημά αυτό έχει σχέση μόνο με τις ασκήσεις που δίνουν στα φροντιστήρια και στην προσπάθεια συναδέλφων να "παπαγαλίσουν" οι μαθητές τμήματα αλγορίθμων ας ξαναδιαβάσουν τους  σκοπούς του μαθήματος και το τι σημαίνει υπολογιστική σκέψη.

Και για να ευθυμήσουμε αν το πρόβλημα αυτό είναι "για το καφενείο" ο αλγόριθμος παρασκευής  καφέ που ζητάμε στην αρχή του μαθήματος τι είναι για την καφετέρια;

Σχετικά με τη διόρθωση, στο δικό  μας βαθμολογικό κάθε αριθμός που λείπει ή είναι παραπάνω αφαιρεί 1 μονάδα.  Το λάθος  όμως μετράει μόνο μια φορά στην πρώτη εμφάνισή του.

Μη δικαιολογούμε τα αδικαιολόγητα, το θέμα αυτό ήταν απαράδεκτο από όλες τις απόψεις. Στους Φ.Α άτομα που δεν είχαν καταλάβει την ουρά έπαιρναν κάπου 5/10 πετυχαίνοντας τιμές στην τύχη (μιας και ήταν όλες κοντινές 1-4), και αντίστοιχα άτομα που κατάλαβαν 100% τι είναι ουρά, πολλοί πάλι 5/10 (είτε αβλεψία να συμπεριλάβουν αυτόν που εξυπηρετείται, είτε μπέρδεμα με τη στιγμή 0, είτε σχήμα μόνο τελικό, είτε απαντήσεις με front-rear αντί για αριθμό των στοιχείων της ουράς)