Επαγγελματικό Λύκειο > Γενικά

Eισαγωγή στις αρχές της Eπιστήμης των H/Y

<< < (3/3)

taxata:
Δε φταίει λοιπόν το μάθημα, είναι ένα μάθημα γενικής παιδείας πληροφορικής όπως τα μαθηματικά και οχι ΤΠΕ,  όσον αφορά ως απάντηση στο τι θέλουν οι διάφορες ειδικότητες τους αλγορίθμους θα τους απαντούσα ως εξής:
Δε θα ήταν ενδιαφέρον και δεξιότητα με προστιθέμενη αξία  να μπορούσαν να κάνουν:

Οι "νοσηλευτές" ένα αλγόριθμο εύρεσης mg δραστικής ουσίας ανά κιλό βάρους και προσαρμογή στα δεδομένα του κάθε ασθενή.
Οι "καπετάνιοι" αλγόριθμο μετατροπής ναυτικών μιλίων σε χλμ, υπολογισμός άφιξης ανάλογα την ταχύτητα, κατανάλωση λιτρων πετρελαίου κλπ.
Οι "σεφ" αλγόριθμο υπολογισμού ποσότητας υλικών για μία συνταγή ανάλογα το πλήθος ατόμων που θα ταίσουν, υπολογισμό κόστους υλικών κλπ.
Οι "κηπουροί" υπολογισμό ποσότητας φυτοφαρμάκων, λιπάσματος, ποσότητας νερού ανάλογα τη θερμοκρασία περιβάλλοντος
.........κοκ.

Το μαθητικό δυναμικό των ΕΠΑΛ το ξέρουμε όλοι δεν είναι το ιδανικό, κάνουμε ότι μπορούμε καλύτερο... Τώρα για το εάν θα τους πείσουμε για την αξία των αλγορίθμων και του κώδικα που τους χρησιμοποιούν συνέχεια στην καθημερινότητά τους χωρίς να το αντιλαμβάνονται είναι πολλές φορές ένας μικρός "άθλος".

mariosxenos:
@taxata
οπως τα λες ειναι! συμφωνω σε ολα....
αγωνας...

giannisf:

--- Παράθεση από: linap στις 25 Οκτ 2017, 11:12:00 μμ ---Εγώ, για τρίτη χρονιά που κάνω το μάθημα, (μία ώρα, δηλαδή max 40 λεπτά την εβδομάδα), τους κάνω μάθημα στην τάξη. Όσες φορές τους έβαλα στο εργαστήριο, έγινε ένα μπάχαλο και δουλειά δεν έγινε.
Αν είμαι τυχερή και έχω καλό τμήμα, μπορεί και να φτάσω μέχρι τις συναρτήσεις. Τόσο καλά.
Αυτά για τους φωστήρες που σχεδιάζουν προγράμματα και ωρολόγια και αμφιβάλλω αν έχουν μπει ένα μήνα σε τάξη να δουν πώς περπατάει το πράγμα,
με 25 μαθητές όπως λες (που δεν ενδιαφέρονται όλοι για πληροφορική, ένα μικρό συνήθως ποσοστό).

Τέλος πάντων, το παλεύουμε όσο μπορούμε με το υλικό που έχουμε.
Κάποιος από τους 25 μπορεί να πάρει και μια μικρή ιδέα για το τι είναι η python.

--- Τέλος παράθεσης ---

Φέτος κάνω για πρώτη φορά στην Γ Λυκείου του ΕΠΑΛ . Μιλησα με την παλαιότερη καθηγήτρια στο σχολείο και αναρωτήθηκε γιατί το έκαναν θεωρητικό ενώ στην ύλη έχει την γλώσσα προγραμματισμού Python.
Δύσκολα μπορεί να βρεθεί εργαστήριο πληροφορικής που να είναι ελεύθερο και σχεδόν όλες οι αίθουσες δεν έχουν προτζέκτορα. Αρα μάλλον με βλέπω να μεταφέρω το λάπτοπ μου και ένα προτζέκτορα σε κάθε τάξη  :)
Καλύτερα θα ήταν και πιο χρήσιμο να διδασκόταν στην Γ Λυκείου  κατασκευή ιστοσελίδας, δίκτυα, επικοινωνία κτλ, ίσως και μια καλύτερη εκδοχή της πληροφορικής της Α και Β Γυμνασίου. Το να κάνεις γλώσσα προγραμματισμού στην Γ Λυκείου όταν τα περισσότερα τμήματα δεν τους ενδιαφέρει (και στην Β Λυκείου έκαναν δομές δεδομένων και αλγόριθμους)

ilias_s:
Καλησπέρα συνάδελφοι!

Τυχαία είδα το thread επειδή αναφέρεται στην Eισαγωγή στις αρχές της Eπιστήμης των H/Y (ΕΑΕΗΥ). Υπηρετώ σε ΓΕΛ τα τελευταία 9 χρόνια αλλά παλιότερα (εποχές Pascal) είχα διδάξει σε ΤΕΕ/ΕΠΑΛ. Συγχωρήστε με, εκ των προτέρων, για όποιο λάθος (ή την άγνοιά μου) σε θέματα της Επαγγελματικής Εκπ/σης καθώς δεν τα παρακολουθώ στενά.

Όσον αφορά την ΕΑΕΗΥ, είναι Γενικής Παιδείας (και στα ΓΕΛ και στα ΕΠΑΛ). Στις Οδηγίες για τα μαθήματα Πληρ/κής των ΓΕΛ αναφέρει ρητά (σελ 10) ότι :


--- Παράθεση ---...υλοποιείται σε εργαστηριακό περιβάλλον και επομένως είναι σημαντικό να αξιοποιείται στο μέγιστο δυνατό βαθμό το Σχολικό Εργαστήριο Πληροφορικής και Εφαρμογών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών (ΣΕΠΕΗΥ).
--- Τέλος παράθεσης ---

Τώρα για τα ΕΠΑΛ συγκεκριμένα δεν ξέρω αν καθορίζουν οι οδηγίες κάτι διαφορετικό αλλά στα ΓΕΛ, όπου δεν προβλέπεται 2ος καθηγητής, τους βάζω στο εργαστήριο από ένα σημείο και μετά. Είναι πολύ δύσκολο να κρατηθεί τμήμα, έστω και μέτριο, με το να γράφει αλγορίθμους στον πίνακα ή στο χαρτί. Επίσης, το να γίνεται απλά επίδειξη ούτε νόημα έχει ούτε και καλύτερο αποτέλεσμα θα φέρει. Πάλι θα βαρεθούν, πάλι θα γίνει ο χαμός! Πετυχαίνει κάθε φορά αν τους βάζω στο εργαστήριο; Όχι φυσικά! Αυτο εξαρτάται από πολλούς παράγοντες και ένας από αυτούς είναι και η στασή η δική μας απέναντί τους. Αν μπαίνεις μέσα πεπεισμένος εξ αρχής πως δε θα κάνεις τίποτα αυτό "βγαίνει" προς τα έξω και το καταλαβαίνουν τα παιδιά. Μετά δεν μπορείς να περιμένεις κάτι από αυτά...

Πάντως, μη νομίζετε πως στα ΓΕΛ δεν υπάρχει αδιαφορία και πως όλοι πάνε να γίνουν επιστήμονες ή πως δίνουν την ίδια σημασία σε όλα τα μαθήματα. Σε ορισμένες περιπτώσεις υπάρχουν ΓΕΛ όπου τα προβλήματα ξεπερνούν αυτά των γειτονικών ΕΠΑΛ.

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[*] Προηγούμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση