Θέμα Α1.3

Ξεκίνησε από ipoulis, 01 Ιουν 2012, 05:22:37 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

ipoulis

Ψάχνω στο βιβλίο να βρω γιατί να είναι Σωστό ότι
Η ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΠΙΝΑΚΩΝ ΣΕ ΕΝΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΥΞΑΝΕΙ ΤΗΝ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΗ ΜΝΗΜΗ.
Έχετε δει κάπου να το λέει?? Ψάχνω αλλά τίποτα ακόμα.
Άλλωστε σε ένα πρόγραμμα που θες να αποθηκεύσεις 10 αριθμούς και να τους ταξινομήσεις
Α. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις 10 μον και να δεσμέυσεις 10 θέσεις μνήμης
Β. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις 10 μεταβλητες και να δεσμεύσεις πάλι 10 θέσεις μνήμης
(και αν έχεις το κουράγιο κάνε ταξινόμηση.....)

Το βιβλίο λέει για την άσκοπη χρήση πινάκων ότι .... μπλα μπλα.....
Προσωπικά προς το ΛΑΘΟΣ θα έκλεινα καθαρά από πλευράς λογικής.

Αν το έχετε δει κάπου στο βιβλίο πείτε μου να μου φύγει η απορία

Stefevan

Είναι γνωστό ότι γίνεται δέσμευση χώρου στη μνήμη!!!

"Οι πίνακες απαιτούν μνήμη" λέει στην 191

ipoulis

#2
Το ερώτημα δεν είναι αν δεσμεύουν μνήμη αλλά αν αυξάνουν την απαιτούμενη μνήμη.
Οπότε επιμένω στο ερώτημα.
Συνεχίζω και το ψάχνω πάντως...

petrosp13

Προφανώς το ερώτημα θέλει να εξετάσει τις περιπτώσεις όπου μπορεί να μην χρησιμοποιηθεί πίνακας, όπως στην εύρεση αποτελεσμάτων σε κάθε γραμμή ή στήλη σε 2D πίνακα
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Juan

Αν στο πρόβλημα 'διάβασε 1000 τιμές στην είσοδο και βρες τη μέγιστη', αποθηκεύσεις τις τιμές σε πίνακα, δεν αυξάνεις την απαιτούμενη μνήμη του προγράμματος;

Stefevan

Παράθεση από: Juan στις 01 Ιουν 2012, 05:35:08 ΜΜ
Αν στο πρόβλημα 'διάβασε 1000 τιμές στην είσοδο και βρες τη μέγιστη', αποθηκεύσεις τις τιμές σε πίνακα, δεν αυξάνεις την απαιτούμενη μνήμη του προγράμματος;
Προφανώς.. αφού τις κρατάς όλες....

Εμένα πάντως δεν το χει παρει το μάτι μου πουθενά. Αλλά με βάση αυτό που λέει το σχολικό ποια είναι η πιο πιθανή απάντηση? Και μόνο ότι είναι μειονέκτημα η χρήση πίνακα... Και μιλάει για πίνακα μόνο, δεν μπλέκει τις μεταβλητές

ipoulis

Παράθεση από: Juan στις 01 Ιουν 2012, 05:35:08 ΜΜ
Αν στο πρόβλημα 'διάβασε 1000 τιμές στην είσοδο και βρες τη μέγιστη', αποθηκεύσεις τις τιμές σε πίνακα, δεν αυξάνεις την απαιτούμενη μνήμη του προγράμματος;
Φυσικά και την αυξάνει αλλά ξαναλέω ότι αυτό συνιστά ασκοπη χρήση πίνακα.
Μπορώ να βρω ένα πρόγραμμα που την αυξάνει και ένα που δεν την αυξάνει.
Άρα??

George

Να κάνω μια   ερώτηση
Γιατί το δεύτερο πρόγραμμα έχει  αυξημένες απαιτήσεις  σε μνήμη σε σχέση με το πρώτο?

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΧ1
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
   ΑΚΕΡΑΙΕΣ: Α, Β
ΑΡΧΗ
   ΔΙΑΒΑΣΕ Α, Β
   ΕΚΤΥΠΩΣΕ Α, Β
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΧ2
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
   ΑΚΕΡΑΙΕΣ: Α[2]
ΑΡΧΗ
   ΔΙΑΒΑΣΕ Α[1], Α[2]
   ΕΚΤΥΠΩΣΕ Α[1], Α[2]
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

ipoulis

Συμφωνούμε ότι δεν έχει.
Το θέμα με το Σ-Λ τι απαντάμε.

Μου έκανε εντύπωση ότι από ένα σύνολο μαθητών μόνο ο καλύτερος (ταλέντο στην Πληροφορικής)
απάντησε Λάθος.

netnick

Παράθεση από: George στις 01 Ιουν 2012, 06:09:32 ΜΜ
Να κάνω μια   ερώτηση
Γιατί το δεύτερο πρόγραμμα έχει  αυξημένες απαιτήσεις  σε μνήμη σε σχέση με το πρώτο?

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΧ1
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
   ΑΚΕΡΑΙΕΣ: Α, Β
ΑΡΧΗ
   ΔΙΑΒΑΣΕ Α, Β
   ΕΚΤΥΠΩΣΕ Α, Β
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΧ2
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
   ΑΚΕΡΑΙΕΣ: Α[2]
ΑΡΧΗ
   ΔΙΑΒΑΣΕ Α[1], Α[2]
   ΕΚΤΥΠΩΣΕ Α[1], Α[2]
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Δεν μπορώ να διαφωνήσω άμεσα (θέλει λίγο προσοχή, αν και νομίζω ότι έχει γενικά κάποιο πρόβλημα) αλλά θεωρώ το παράδειγμα άστοχο. Σύγκρινε ένα απο τα 2 τμήματα με το παρακάτω :
ΔΙΑΒΑΣΕ Χ
ΓΡΑΨΕ Χ
ΔΙΑΒΑΣΕ Χ
ΓΡΑΨΕ Χ

ή κάπως έτσι τέλος πάντων για 10 ή 100 μεταβλητές.
Υπάρχει μια κάποια διαφορά.
Αυτό θα ήθελε να εννοήσει η επιτροπή...

George

Συμφωνώ ότι αυτό θα ήθελε να εννοήσει η επιτροπή αλλά η απάντηση
θα πρέπει να δοθεί με βάση το τι έγραψε και όχι με τι εννοούσε.

Όσο για το παραπάνω παράδειγμα, αν είναι απαραίτητο να κρατήσω στη μνήμη 2 τιμές,
το δεύτερο πρόγραμμα έχει  αυξημένες απαιτήσεις  σε μνήμη σε σχέση με το πρώτο??

Πέτρος Κ.

Συμφωνώ και εγώ με τον George.
Οι πίνακες απαιτουν μνήμη λέει το βιβλίο, δεν αναφέρει πουθενά ότι την αυξάνουν... εκτός αν εννοεί για λανθασμένη χρήση πίνακα (με θέσεις που δεν χρησημοποιούνται) αλλά αυτό θα ήταν άλλο ερώτημα.

Και το άδικο είναι ότι άριστοι μαθητές το είδαν έτσι!

Σπύρος Δουκάκης

Το θέμα:

Η χρήση των πινάκων σε ένα πρόγραμμα αυξάνει την απαιτούμενη μνήμη.

προέρχεται από το βιβλίο καθηγητή (σ. 184) που λέει:

Η χρήση πινάκων αυξάνει την απαιτούμενη μνήμη για την εκτέλεση του προγράμματος.

και έχει απαντηθεί ως Σωστό.

Επίσης υπάρχει και στο τετράδιο μαθητή (σ. 97) που έχει ακριβώς την ίδια πρόταση με το θέμα των εξετάσεων:

Η χρήση των πινάκων σε ένα πρόγραμμα αυξάνει την απαιτούμενη μνήμη.

και έχει απαντηθεί ως σωστό!

Πέτρος Κ.

Παράθεση από: sdoukakis στις 01 Ιουν 2012, 07:37:23 ΜΜ
Το θέμα:

Η χρήση των πινάκων σε ένα πρόγραμμα αυξάνει την απαιτούμενη μνήμη.

προέρχεται από το βιβλίο καθηγητή (σ. 184) που λέει:

Η χρήση πινάκων αυξάνει την απαιτούμενη μνήμη για την εκτέλεση του προγράμματος.

και έχει απαντηθεί ως Σωστό.

Ναι, αλλά τα παιδία δεν εξετάζονται στο Βιβλίο του καθηγητή!  :(
Προσωπικά θεωρώ πολύ αστοχη την ερώτηση.

ipoulis

Παράθεση από: sdoukakis στις 01 Ιουν 2012, 07:37:23 ΜΜ
Το θέμα:

Η χρήση των πινάκων σε ένα πρόγραμμα αυξάνει την απαιτούμενη μνήμη.

προέρχεται από το βιβλίο καθηγητή (σ. 184) που λέει:

Η χρήση πινάκων αυξάνει την απαιτούμενη μνήμη για την εκτέλεση του προγράμματος.

και έχει απαντηθεί ως Σωστό.

Επίσης υπάρχει και στο τετράδιο μαθητή (σ. 97) που έχει ακριβώς την ίδια πρόταση με το θέμα των εξετάσεων:

Η χρήση των πινάκων σε ένα πρόγραμμα αυξάνει την απαιτούμενη μνήμη.

και έχει απαντηθεί ως σωστό!
"Η θεωρητική πλευρά του μαθήματος καλύπτεται από το βιβλίο μαθητή."
Έτσι λέει η διευκρύνηση από Υπουργείο (σχετικά, η αλήθεια είναι, με τους ορισμούς του τετραδίου μαθητή)
Χωρίς διάθεση αντιδικίας αλλά ο κάθε μαθητής θα μας πει λογικά "από που το συμπεράνεις από το βιβλίο ΜΟΥ"
Προσωπική άποψη: Άστοχη επιλογή του Σ-Λ .
Ευτυχώς μόνο 1 μόριο.



_sleeper

Στο βιβλίο δεν αναφέρεται ρητά ότι "οι πίνακες αυξάνουν τη μνήμη", αλλά επαγωγικά ο μαθητής μπορεί να βγάλει αυτό το συμπέρασμα. Και προγραμματιστικά η χρήση πινάκων αυξάνει τις απαιτήσεις σε μνήμη (όχι πάντα), αφού υπάρχουν δομές που προσφέρουν πιο επαρκή διαχείρηση. Φυσικά τίποτα από αυτά δεν αναφέρεται στο βιβλίο, αλλά νομίζω πως όλοι συμφωνούμε στην παραπάνω πρόταση.
what better place than here, what better time than now!

Αθανάσιος Πέρδος

Παράθεση από: _sleeper στις 01 Ιουν 2012, 09:00:29 ΜΜ
Στο βιβλίο δεν αναφέρεται ρητά ότι "οι πίνακες αυξάνουν τη μνήμη", αλλά επαγωγικά ο μαθητής μπορεί να βγάλει αυτό το συμπέρασμα. Και προγραμματιστικά η χρήση πινάκων αυξάνει τις απαιτήσεις σε μνήμη (όχι πάντα), αφού υπάρχουν δομές που προσφέρουν πιο επαρκή διαχείρηση. Φυσικά τίποτα από αυτά δεν αναφέρεται στο βιβλίο, αλλά νομίζω πως όλοι συμφωνούμε στην παραπάνω πρόταση.

Όχι δεν συμφωνούμε όλοι. Υπάρχουν κάποιες απόψεις ή στερεότυπα που μπορεί να έχουμε στο μυαλό μας αλλά πάντα υπάρχει και η άλλη άποψη. Η χρήση πινάκων αυξάνει την απαιτούμενη μνήμη μόνο όταν γίνεται άσκοπα. Και στο βιβλίο (σε αυτό εξετάζεται ο μαθητής ως προς τη θεωρία) στη σελίδα 191 επαγωγικά προκύπτει η παραπάνω πρόταση και όχι η διατύπωση που δόθηκε στις εξετάσεις. Πρέπει να παραδεχτώ όμως, ότι και εγώ στην πρώτη ανάγνωση σωστό απάντησα. Ένας συνάδερφος πληροφορικός που κλήθηκε να δει τα θέματα και δεν ασχολείται με τη διδασκαλία του μαθήματος μου έθεσε το ερώτημα "γιατί είναι σωστό, εξαρτάται". Αργότερα είδα ότι ακριβώς αυτό το θέμα συζητείται εδώ. Χωρίς να θέλω να παρεξηγηθώ αυτό εννοώ όταν μιλάω για στερεότυπα. Έχουμε στο μυαλό μας κάποια πράγματα σχετικά με το μάθημα, τα οποία όμως δεν είναι πάντοτε αποδεκτά από όλους. 

George

Παράθεση από: _sleeper στις 01 Ιουν 2012, 09:00:29 ΜΜ
Στο βιβλίο δεν αναφέρεται ρητά ότι "οι πίνακες αυξάνουν τη μνήμη", αλλά επαγωγικά ο μαθητής μπορεί να βγάλει αυτό το συμπέρασμα. Και προγραμματιστικά η χρήση πινάκων αυξάνει τις απαιτήσεις σε μνήμη (όχι πάντα), αφού υπάρχουν δομές που προσφέρουν πιο επαρκή διαχείρηση.

Αυτό το οχι πάντα ειναι που με ενοχλει σε μια ερωτηση Σ/Λ και γιαυτό πιστευω οτι θα επρεπε να δοθεί ως Λάθος.

Παράθεση από: _sleeper στις 01 Ιουν 2012, 09:00:29 ΜΜ
Φυσικά τίποτα από αυτά δεν αναφέρεται στο βιβλίο, αλλά νομίζω πως όλοι συμφωνούμε στην παραπάνω πρόταση.

ipoulis

Χωρίς να το γελειοποιήσω
"Ένας οδηγός που κάνει σούζες κάποια στιγμή θα έχει ατύχημα"
Πολύ πιθανόν. Αλλά σαν λογική έκφραση είναι ΛΑΘΟΣ
Ομοίως και σε αυτό.
Συμφωνώ απόλυτα ότι εμείς έχουμε στο μυαλό μας στερεότυπα (πολλές φορές σωστά) αλλά
πρέπει να μπορούμε να αποδείξουμε την αντίθετη άποψη.
Οι μαθητές δεν τα έχουν και πολλές φορές δίνουν λύσεις και απαντήσεις ευρηματικότατες.
Το ότι το έχει το βιβλίο του καθηγητή, το ότι εννοεί για την άσκοπη χρήση των πινάκων,
το ότι συνήθως αυξάνει τις απαιτήσεις το γνωρίζουμε ΕΜΕΙΣ. Ο μαθητής έχει το βιβλίο του.
Σε αυτό εξετάζεται και το βιβλίο του δεν το λέει.
Και κατά την ταπεινή μου άποψη δεν συνεπάγεται.
Αφήστε που δεν λέει καν για αύξηση αλλά
"Οι πίνακες απαιτούν μνήμη. Κάθε πίνακας δεσμεύει από την αρχή του
προγράμματος πολλές θέσεις μνήμης. Σε ένα μεγάλο και σύνθετο πρόγραμ-
μα η άσκοπη χρήση μεγάλων πινάκων μπορεί να οδηγήσει ακόμη και σε α-
δυναμία εκτέλεσης του προγράμματος."

Λάθος επιλογή Σ-Λ

Πέτρος Κ.

Παράθεση από: _sleeper στις 01 Ιουν 2012, 09:00:29 ΜΜ
Στο βιβλίο δεν αναφέρεται ρητά ότι "οι πίνακες αυξάνουν τη μνήμη", αλλά επαγωγικά ο μαθητής μπορεί να βγάλει αυτό το συμπέρασμα. Και προγραμματιστικά η χρήση πινάκων αυξάνει τις απαιτήσεις σε μνήμη (όχι πάντα), αφού υπάρχουν δομές που προσφέρουν πιο επαρκή διαχείρηση. Φυσικά τίποτα από αυτά δεν αναφέρεται στο βιβλίο, αλλά νομίζω πως όλοι συμφωνούμε στην παραπάνω πρόταση.

Δεν νομίζω ότι από τα γραφόμενα στο βιβλίο βγαίνει το συμπέρασμα  ότι "οι πίνακες αυξάνουν τη μνήμη".

Από την άλλη αφού (όπως αναφέρεις)
α) στο βιβλίο δεν αναφέρεται ρητά ότι "οι πίνακες αυξάνουν τη μνήμη",
β) η χρήση πινάκων δεν αυξάνει πάντα  τις απαιτήσεις σε μνήμη

βγαίνει το συμπέρασμα ότι η πρόταση  "ο πίνακας αυξάνει τις απαιτήσεις σε μνήμη" είναι Λάθος!

_sleeper

Παράθεση από: pepe στις 01 Ιουν 2012, 10:48:54 ΜΜ
Δεν νομίζω ότι από τα γραφόμενα στο βιβλίο βγαίνει το συμπέρασμα  ότι "οι πίνακες αυξάνουν τη μνήμη".

Από την άλλη αφού (όπως αναφέρεις)
α) στο βιβλίο δεν αναφέρεται ρητά ότι "οι πίνακες αυξάνουν τη μνήμη",
β) η χρήση πινάκων δεν αυξάνει πάντα  τις απαιτήσεις σε μνήμη

βγαίνει το συμπέρασμα ότι η πρόταση  "ο πίνακας αυξάνει τις απαιτήσεις σε μνήμη" είναι Λάθος!

Διαφωνώ. Για διάφορους λόγους.

Α) "Ο μαθητής μπορεί να βγάλει επαγωγικά το συμπέρασμα ότι είναι σωστό". Άλλο αυτό κι άλλο τι συμπέρασμα βγάζω εγώ ως πληροφορικός που έχω συνατήσει 5 περιπτώσεις παραπάνω.
Β) Προσωπικά πάντα κάνω ασκήσεις με τη χρήση και χωρίς τη χρήση πίνακα, ώστε να φανεί σε ποιες περιπτώσεις μπορεί κάποιος να αποφύγει τη χρήση του.
Γ) Ο μαθητής από το βιβλίο μαθαίνει ότι η χρήση πίνακα, αν είναι άσκοπη ή όχι καλά υλοποιημένη καθιστά το πρόγραμμα περισσότερο memory intensive.

Συνδυάζοντας τα Β και Γ η αυθόρμητη απάντηση είναι ότι "οι πίνακες απαιτούν περισσότερη μνήμη". Εγώ θα συμπληρώσω "υπό προϋποθέσεις". Παρόλα αυτά και από μόνη της η πρώτη πρόταση στέκει ορθή, αφού το ερώτημα δεν ήταν περιοριστικό, όπως "Ο πίνακας αυξάνει τις απαιτήσεις σε μνήμη σε κάθε περίπτωση". Η κανονική διατύπωση τείνει περισσότερο προς το Σωστό, γιατί όντως η χρήση πινάκων τείνει να έχει περισσότερες απαιτήσεις σε μνήμη. Επίσης, η φράση "άσκοπη χρήση πίνακα" σε πλείστες περιπτώσεις είναι φιλοσοφικό ζήτημα και θέμα προγραμματιστικής νοοτροπίας, αφού το άσκοπος, είναι τόσο γενική έννοια, που πραγματικά δεν ξέρω αν μπορεί κάποιος να μου απαριθμήσει όλες τις περιπτώσεις όπου είναι άσκοπη η χρήση του.

Δεν υπερμάχομαι ούτε τη μια λύση, ούτε την άλλη ως σωστή, αλλά είναι γεγονός ότι η συντριπτική πλειοψηφία (συμπεριλαμβανομένης και της επιτροπής) για κάποιους λόγους θεώρησε ότι η απάντηση του ερωτήματος είναι Σωστή. Αυτό αναλύω παραπάνω. Και για να ολοκληρώσω, αν πάρουμε το βιβλίο αποκλειστικά ως πηγή, τότε δεν υπάρχει πουθενά η πρόταση "οι πίνακες αυξάνουν την απαιτούμενη μνήμη", άρα είναι Λάθος. Παρόλα αυτά ένα δισεκατομμύριο πράγματα μπορεί να μην υπάρχουν στο βιβλίο. Αυτό δεν σημαίνει τα πάντα είναι λάθος.
what better place than here, what better time than now!

Πέτρος Κ.

Έχεις δίκιο: προφανώς ερμηνεύουμε την ερώτηση διαφορετικά!
Οπότε όταν λέει "η χρήση πίνακα αυξάνει την απαιτούμενη μνήμη" εννοεί πάντα ή μερικές φορές;

Θεωρώ ότι η ερμηνεία της ερώτησης αφορά το "πάντα" και ως εκτούτου (όπως φαίνεται και στα παραδείγματα του George) είναι λάθος,
ενώ προφανώς αν αφορά το "μερικές φορές" είναι σωστή.

Νομίζω ότι οι μαθητές πρέπει να παίρνουν τα μόρια ότι και αν έχουν απαντήσει!

και κάτι ακόμα.... υπάρχουν κάπου ενδεικτικές λύσεις τις ΠΕΚΑΠ?

evry

Αυτό δεν μπορεί να γίνει. Είναι ερώτηση κλειστού τύπου. Ακόμα και αν ένα βαθμολογητής βαθμολογήσει διαφορετικά επειδή έτσι θέλει, θα κληθεί να το αλλάξει
Παράθεση από: pepe στις 02 Ιουν 2012, 09:35:36 ΠΜ
Νομίζω ότι οι μαθητές πρέπει να παίρνουν τα μόρια ότι και αν έχουν απαντήσει!
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

ipoulis

Παράθεση από: evry στις 02 Ιουν 2012, 09:48:21 ΠΜ
Αυτό δεν μπορεί να γίνει. Είναι ερώτηση κλειστού τύπου. Ακόμα και αν ένα βαθμολογητής βαθμολογήσει διαφορετικά επειδή έτσι θέλει, θα κληθεί να το αλλάξει
Έχει ξαναγίνει μια Σ-Λ να θεωρηθεί σωστή ότι και να είπε ο μαθητής πριν 5-6 χρόνια σε μια Σ-Λ της Ιστορία αν θυμάμαι καλά.
Τότε είχαν παραδεχθεί ότι δεν είχε διατυπωθεί σωστά το ερώτημα.
Ουδείς "'ασφαλτος"
Και μια και το παρατήρησα μόλις τώρα στα θέματα των Εσπερινών το Α1.3 είναι διαφορετικό!!!!
καθώς και το Για ι από 1 μέχρι 5  (προσυμπληρωμένο) και τα δύσκολα του Δ.
Βρε λέτε να έβγαλαν τις παγίδες και τελικά να το θέλουν και το Α1.3 ΛΑΘΟΣ??

evry

πριν 5-6 χρόνια ναι , τώρα από όσο ξέρω το πρόγραμμα στο οποίο καταχωρούνται δεν δέχεται ερωτήσεις κλειστού τύπου να έχουν 2 απαντήσεις, οπότε δεν υπάρχει τέτοια περίπτωση
Παράθεση από: ipoulis στις 02 Ιουν 2012, 09:52:40 ΠΜ
Έχει ξαναγίνει μια Σ-Λ να θεωρηθεί σωστή ότι και να είπε ο μαθητής πριν 5-6 χρόνια σε μια Σ-Λ της Ιστορία αν θυμάμαι καλά.

Παράθεση
Και μια και το παρατήρησα μόλις τώρα στα θέματα των Εσπερινών το Α1.3 είναι διαφορετικό!!!!
στα εσπερινά το κεφάλαιο αυτό είναι εκτός ύλης για αυτό προφανώς το έχουν αλλάξει.

Αλλά γιατί τόσο χαμός με το συγκεκριμένο θέμα ρε παιδιά. Εμένα μου φαίνεται προφανές τι σημαίνει και ας μην το λέει όπως το έχει το βιβλίο. Αυτό που καταλαβαίνω εγώ είναι ότι υπάρχουν προβλήματα που μπορεί να λυθούν χωρίς πίνακα οπότε αν χρησιμοποιήσεις πίνακα αυξάνεις τις απαιτήσεις σε μνήμη.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Πέτρος Κ.

Παράθεση από: evry στις 02 Ιουν 2012, 10:33:40 ΠΜ
Αυτό που καταλαβαίνω εγώ είναι ότι υπάρχουν προβλήματα που μπορεί να λυθούν χωρίς πίνακα οπότε αν χρησιμοποιήσεις πίνακα αυξάνεις τις απαιτήσεις σε μνήμη.

ναι αλλά υπαρχουν και προβλήματα που μπορεί να λυθούν χωρίς πίνακα και αν χρησιμοποιήσεις πίνακα δεν αυξάνεις τις απαιτήσεις σε μνήμη!  :o

Υπάρχει διαφορά από άποψη μνήμης αν δηλώσω 4 μεταβλητές κάποιου τύπου από το αν δηλώσω έναν πίνακα 4 θέσεων του ίδιου τύπου?

evry

Μα και ο πίνακας είναι ουσιαστικά ένα σύνολο μεταβλητών. Δεν υπάρχει διαφορά.
Αντί να πεις Β1, Β2, Β3, Β4 λες Β[1], Β[2], Β[3], Β[4]
Είναι το ίδιο πράγμα

Παράθεση από: pepe στις 02 Ιουν 2012, 10:53:28 ΠΜ
Υπάρχει διαφορά από άποψη μνήμης αν δηλώσω 4 μεταβλητές κάποιου τύπου από το αν δηλώσω έναν πίνακα 4 θέσεων του ίδιου τύπου?

Όταν λέμε ότι σε μια άσκηση δεν χρησιμοποιούμε πίνακα εννοούμε ότι δεν αποθηκεύουμε όλα τα δεδομένα στη μνήμη ταυτόχρονα. Χρησιμοποιούμε μεταβλητές οι οποίες σε κάθε επανάληψη αλλάζουν και αποθηκεύουν μόνο το στιγμιότυπο της συγκεκριμένης επανάληψης.
Αν θέλαμε να έχουμε 10 μεταβλητές Β1..Β10 θα ήταν χαζό να μην τις δηλώσουμε σαν πίνακα.

Για αυτό λέμε ότι οι πίνακες απαιτούν μνήμη. Τώρα η φράση "αυξάνουν τη μνήμη" δέχομαι ότι δεν είναι και η πιο δόκιμη αλλά από τα παραπάνω είναι φανερό ότι είναι Σωστό.
Επίσης το ότι η συγκεκριμένη άσκηση προτείνεται από το βιβλίο καθηγητή νομίζω είναι σημαντικό. Δεν είναι κάτι που ήρθε ουρανοκατέβατο.

ΥΓ Τόσο τρομερό είναι αυτό το ΣΛ? Εδώ υπάρχουν πιο σοβαρά θέματα σε αυτό το διαγώνισμα που χρήζουν συζήτησης
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

yiannis

Παράθεση από: ipoulis στις 02 Ιουν 2012, 09:52:40 ΠΜ
Βρε λέτε να έβγαλαν τις παγίδες και τελικά να το θέλουν και το Α1.3 ΛΑΘΟΣ??

Στις απαντήσεις που δόθηκαν από την ΚΕΕ για τους προφορικά εξεταζόμενους, λέει ότι είναι "σωστή"!
Αλλά εφόσον δεν είναι πάντα έτσι, θεωρώ ότι είτε Σ είτε Λ απαντήσει ο μαθητής, θα πρέπει να πάρει το μόριο. Εφόσον μάλιστα δεν ζητείται να δικαιολογηθεί η απάντησή του, για να ξέρουμε με ποιο σκεπτικό απάντησε.

Σήμερα πάντως που θα γίνει η ενημέρωση για τη διόρθωση των γραπτών, όσοι συμφωνούμε, μπορούμε να θέσουμε το θέμα και να ζητηθεί κάποια επιπλέον διευκρίνιση από την ΚΕΕ...

ipoulis

Παράθεση από: evry στις 02 Ιουν 2012, 11:45:13 ΠΜ
ΥΓ Τόσο τρομερό είναι αυτό το ΣΛ? Εδώ υπάρχουν πιο σοβαρά θέματα σε αυτό το διαγώνισμα που χρήζουν συζήτησης
Όχι δεν είπαμε ότι είναι τρομερό . Απλά η γνώμη μας είναι ότι είναι λάθος.
Και κακή επιλογή για Πανελλαδικές. Τα άλλα θέματα τα συζητάμε σε άλλα topic.
Το ότι πιάνει 1 μόριο του δίνει φυσικά μικρότερη βαρύτητα.
Δεν ξέρω αν είδες ένα παραπάνω σχόλιό μου αλλά σχεδόν όλοι οι μαθητες απάντησαν ΣΩΣΤΟ.
Μερικοί ποιοι υποψιασμένοι απάντησαν ΛΑΘΟΣ
Και αυτό με έβαλε σε σκέψεις.

Όσοι είστε διορθωτές και συμφωνείτε ας το θέσετε να δούμε.

Πέτρος Κ.

Παράθεση από: yiannis στις 02 Ιουν 2012, 11:50:35 ΠΜ
Σήμερα πάντως που θα γίνει η ενημέρωση για τη διόρθωση των γραπτών, όσοι συμφωνούμε, μπορούμε να θέσουμε το θέμα και να ζητηθεί κάποια επιπλέον διευκρίνιση από την ΚΕΕ...

Νομίζω ότι αυτό είναι το πιο σωστό να γίνει.

yiannis

Στη σημερινή συνάντηση, έθεσα το θέμα, αλλά δυστυχώς χωρίς καμία ανταπόκριση! Το θεώρησαν υπερβολικό, παρόλο που κανείς δεν μπορούσε να πει ότι είναι σωστή διατύπωση! Τι να πω...

ipoulis

Ήταν αναμενόμενο διότι είναι "χοντρό" να πεις σε ένα Σ-Λ ότι είναι και τα δυο αποδεκτά.
Είναι αποδοχή της λάθος επιλογής της ερώτησης. Και σε κάποιον έπρεπε να χρεωθεί.
Οπότε για ένα μόριο πολύ φασαρία θα θεώρησαν.

poursali

όταν σε ερώτηση Σ/Λ λέμε Σ, τότε πρέπει σε κάθε περίπτωση να είναι Σ. Και όταν λέμε Λ να υπάρχει έστω και ένα αντιπαράδειγμα... το να βάζουμε στο "τραπέζι" περιπτώσεις που (με την ίδια εκφώνηση) μπορούμε να οδηγηθούμε σε Σ ή σε Λ απλά αποδεικνύει ότι η εκφώνηση έχει πρόβλημα.
Προσωπικά θα έβαζα το Λ γιατί απλά το Σ δεν ισχύει πάντα.

όποιος συμφωνεί ότι η χρήση πινάκων δεν αυξάνει πάντοτε τις απαιτήσεις σε μνήμη, θα πρέπει να απαντήσει Λ.
μετρον αριστον
είμαι τζαμπατζής, χρησιμοποιώ λίνουξ

ipoulis

Παράθεση από: poursali στις 06 Ιουν 2012, 01:17:50 ΜΜ
όταν σε ερώτηση Σ/Λ λέμε Σ, τότε πρέπει σε κάθε περίπτωση να είναι Σ. Και όταν λέμε Λ να υπάρχει έστω και ένα αντιπαράδειγμα... το να βάζουμε στο "τραπέζι" περιπτώσεις που (με την ίδια εκφώνηση) μπορούμε να οδηγηθούμε σε Σ ή σε Λ απλά αποδεικνύει ότι η εκφώνηση έχει πρόβλημα.
Προσωπικά θα έβαζα το Λ γιατί απλά το Σ δεν ισχύει πάντα.

όποιος συμφωνεί ότι η χρήση πινάκων δεν αυξάνει πάντοτε τις απαιτήσεις σε μνήμη, θα πρέπει να απαντήσει Λ.
+1

George

Παράθεση από: poursali στις 06 Ιουν 2012, 01:17:50 ΜΜ
όταν σε ερώτηση Σ/Λ λέμε Σ, τότε πρέπει σε κάθε περίπτωση να είναι Σ. Και όταν λέμε Λ να υπάρχει έστω και ένα αντιπαράδειγμα... το να βάζουμε στο "τραπέζι" περιπτώσεις που (με την ίδια εκφώνηση) μπορούμε να οδηγηθούμε σε Σ ή σε Λ απλά αποδεικνύει ότι η εκφώνηση έχει πρόβλημα.
Προσωπικά θα έβαζα το Λ γιατί απλά το Σ δεν ισχύει πάντα.

όποιος συμφωνεί ότι η χρήση πινάκων δεν αυξάνει πάντοτε τις απαιτήσεις σε μνήμη, θα πρέπει να απαντήσει Λ.
+1

Aggelikoula


"Η χρήση πινάκων αυξάνει την απαιτούμενη μνήμη" ΛΑΘΟΣ

"Η άσκοπη χρήση πινάκων αυξάνει την απαιτούμενη μνήμη" ΣΩΣΤΟ

Έχουμε βρει φέτος τόσες ασάφειες στα θέματα και τι κάνουμε ρε παιδιά; Που είναι οι ανακοινώσεις των ενώσεών μας ΠΕΚΑΠ και ΕΠΥ; Δεν πρέπει να "τα ακούσει" λίγο η ΚΕΕ; Τόσο τους φοβόμαστε; Δεν οφείλουν να κάνουν σωστά την δουλειά τους;

Stefevan

εδώ δεν λειτουργούν σωστά άλλοι σοβαρότεροι μηχανισμοί του κράτους όπως η υγεία... τι ψάχνεις ?  απάντηση για ένα ΣΛ? :(  δεν λέω όμως ότι δεν πρέπει να διορθωθούν τα προβλήματα.

άσχετο αλλά παρατήρησα ότι φέτος τα ΣΛ πιάνουν μόνο 5!

Vangelis

Παράθεση από: sdoukakis στις 01 Ιουν 2012, 07:37:23 ΜΜ
Το θέμα:

Η χρήση των πινάκων σε ένα πρόγραμμα αυξάνει την απαιτούμενη μνήμη.

προέρχεται από το βιβλίο καθηγητή (σ. 184) που λέει:

Η χρήση πινάκων αυξάνει την απαιτούμενη μνήμη για την εκτέλεση του προγράμματος.

και έχει απαντηθεί ως Σωστό.

Επίσης υπάρχει και στο τετράδιο μαθητή (σ. 97) που έχει ακριβώς την ίδια πρόταση με το θέμα των εξετάσεων:

Η χρήση των πινάκων σε ένα πρόγραμμα αυξάνει την απαιτούμενη μνήμη.

και έχει απαντηθεί ως σωστό!


Οι  μαθητές δεν διαβάζουν το τετράδιο μαθητή και οι καθηγητές δεν διαβάζουν το βιβλίο καθηγητή  (Σωστό/Λάθος);
 

P.Tsiotakis

οπότε και το "Η σκόπιμη, ορθή και επιβεβλημένη χρήση πινάκων μειώνει την απαιτούμενη μνήμη" είναι επίσης ΣΩΣΤΟ

Νίκος Αδαμόπουλος

Ήμαρτον συνάδελφοι, ας μη ρίχνουμε λάδι στη φωτιά και προπάντων ας το εκχυδαΐζουμε!

Παράθεση από: Vangelis στις 09 Ιουν 2012, 01:03:58 ΠΜ
Οι  μαθητές δεν διαβάζουν το τετράδιο μαθητή και οι καθηγητές δεν διαβάζουν το βιβλίο καθηγητή  (Σωστό/Λάθος);

Συνάδελφε, επειδή μάλλον δεν έχεις καταλάβει ακόμα τι λένε οι από πάνω, η συγκεκριμένη αναφορά του βιβλίου καθηγητή και τετραδίου μαθητή είναι λάθος διατυπωμένη. Και δεν κατάλαβα! Επειδή αυτό υπάρχει κάπου γραμμένο, αυτό νομιμοποιεί την Ε.Ε.; Πρέπει οι μαθητές να μάθουν παπαγαλία όποια μπαρούφα βρουν μπροστά τους;

Παράθεση από: Παναγιώτης Τσιωτάκης στις 09 Ιουν 2012, 10:29:45 ΠΜ
οπότε και το "Η σκόπιμη, ορθή και επιβεβλημένη χρήση πινάκων μειώνει την απαιτούμενη μνήμη" είναι επίσης ΣΩΣΤΟ

Παναγιώτη κάνεις ΛΑΘΟΣ που το συνεχίζεις...

P.Tsiotakis

Παράθεση από: Παναγιώτης Τσιωτάκης στις 03 Ιουν 2012, 02:12:25 ΜΜ
και η μεταβλητή αυξάνει την απαιτούμενη μνήμη
απλά η μεταβλητή δεν καταλαμβάνει δεκάδες, εκατοντάδες ή χιλιάδες θέσεις μνήμης

άρα οι συνέπειες από τη χρήση μεταβλητής ή μεταβλητών δεν είναι οι ίδιες με αυτές από τη χρήση πινάκων.

Όσο περισσότερα παιδιά κάνω, τόσο αυξάνονται οι υποχρεώσεις μου.
Για μένα αυτή η πρόταση Σ/Λ δεν έχει σχέση με τα μειονεκτήματα της παραγράφου 9.4, αλλά με το γεγονός ότι οι δομές δεδομένων (πίνακες) καταλαμβάνουν -αρκετή- μνήμη.



Νίκο, η διαφορά των μηνυμάτων μου είναι 6 μέρες πλην κάτι ψιλά.
Ως προς το ότι κάνω λάθος, συμφωνώ και σε ευχαριστώ

Vangelis

Εκχυδαισμός η πρόταση "Οι  μαθητές δεν διαβάζουν το τετράδιο μαθητή και οι καθηγητές δεν διαβάζουν το βιβλίο καθηγητή  (Σωστό/Λάθος);"

αλλά ευγενική και διακριτική  ή άποψη "..Πρέπει οι μαθητές να μάθουν παπαγαλία όποια μπαρούφα βρουν μπροστά τους;"




Νίκος Αδαμόπουλος

Είναι απλώς στο ίδιο μήκος κύματος...