Αποστολέας Θέμα: Ημερήσια εξετάσεις 2009  (Αναγνώστηκε 34540 φορές)

Νίκος Αδαμόπουλος

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 2832
  • Πύργος Ηλείας
Απ: Ημερήσια εξετάσεις 2009
« Απάντηση #150 στις: 28 Μαΐ 2009, 10:38:37 μμ »
είναι σαφές οτι το σχολικό βιβλίο ως υποδιαστολή στην ψευδογλώσσα χρησιμοποιεί το κόμμα ( , )
ενώ στη ΓΛΩΣΣΑ την τελεία ( . )

Η ψευδογλώσσα δεν εχει τυπους ακέραιο ή πραγματικό.
συνεπώς η ασκηση παρεπεμπε σαφως στη ΓΛΩΣΣΑ

... και μιλάει για "Χαρακτήρας" - σίγουρα αναφέρεται στη ΓΛΩΣΣΑ...

Ας πάρουμε λοιπόν την εντολή ΓΡΑΨΕ -32,0

Τι θα εμφανίσει; Διαλέξτε α) ή β);
α) -32  0
β) -32,0



Άλλο τώρα: Σε αλγόριθμο, η εντολή Εμφάνισε 0,42,-32,0 τι θα εμφανίσει;
α) 0  42 -32 0
β) 0,42 -32,0
γ) 0 42 -32,0

P.Tsiotakis

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 3317
  • agent romanoff you miss me?
    • P.Tsiotakis
Απ: Ημερήσια εξετάσεις 2009
« Απάντηση #151 στις: 28 Μαΐ 2009, 10:39:33 μμ »
 :)  ;)

novulus

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 25
Απ: Ημερήσια εξετάσεις 2009
« Απάντηση #152 στις: 29 Μαΐ 2009, 01:19:35 πμ »
Βρε παιδιά δεν καταλαβαινόμαστε. Δεν λέω ότι ο -32,0 είναι ακέραιος. Εντάξει; ΔΕΝ ΤΟ ΛΕΩ. Απλώς λέω ότι στην ΓΛΩΣΣΑ δεν υπάρχει αριθμός που να συμβολίζεται -32,0. Υπάρχει ο -32 υπάρχει ο -32.0 αλλά όχι ο -32,0.

Τώρα τι εμφανίζει στην ψευδογλώσσα το α * ( Όνομα / Ισχύει ) + Όνομα;
Οτι και το
Εμφάνισε Α[1,2].
Προφανώς το στοιχείο που βρίσκεται σε απόσταση 6/5 από την αρχή!!!
Thus spake the master programmer:
"When you have learned to snatch the error code from the trap frame, it will be time for you to leave."

P.Tsiotakis

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 3317
  • agent romanoff you miss me?
    • P.Tsiotakis
Απ: Ημερήσια εξετάσεις 2009
« Απάντηση #153 στις: 29 Μαΐ 2009, 06:11:27 πμ »
... λέω ότι στην ΓΛΩΣΣΑ δεν υπάρχει αριθμός που να συμβολίζεται -32,0. Υπάρχει ο -32 υπάρχει ο -32.0 αλλά όχι ο -32,0.

Έχεις δίκιο, ωστόσο δεν είναι η υποδιαστολή ( , ) ο λόγος που μπέρδεψε όσους μπέρδεψε.
Είναι σαφές οτι είναι υποδιαστολή

Βέβαια, όταν δεχόμαστε το ΕΜΦΑΝΙΣΕ στην ΓΛΩΣΣΑ γιατί να μη δεχόμαστε το κόμμα, αλλά αυτό είναι άλλη συζήτηση

Wizard

  • Επισκέπτης
Απ: Ημερήσια εξετάσεις 2009
« Απάντηση #154 στις: 29 Μαΐ 2009, 08:51:36 πμ »
Έχω την εντύπωση στο Θέμα 1Α3, πολλοί θα το βρήκαν χωρίς να πολυκατάλαβαν ότι έπαιζε ρόλο ο μη ταξινομημένος πίνακας. Αν η εκφώνηση ήταν "Όταν γίνεται  σειριακή  αναζήτηση κάποιου στοιχείου σε έναν ταξινομημένο πίνακα, δεν είναι απαραίτητο να προσπελαύνονται όλα τα στοιχεία του πίνακα, αν το στοιχείο που αναζητούμε δεν υπάρχει στον πίνακα", πιστεύω ότι αρκετοί θα το κάνανε λάθος.

Νίκος Αδαμόπουλος

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 2832
  • Πύργος Ηλείας
Απ: Ημερήσια εξετάσεις 2009
« Απάντηση #155 στις: 29 Μαΐ 2009, 09:15:42 πμ »
Έχω την εντύπωση στο Θέμα 1Α3, πολλοί θα το βρήκαν χωρίς να πολυκατάλαβαν ότι έπαιζε ρόλο ο μη ταξινομημένος πίνακας. Αν η εκφώνηση ήταν "Όταν γίνεται  σειριακή  αναζήτηση κάποιου στοιχείου σε έναν ταξινομημένο πίνακα, δεν είναι απαραίτητο να προσπελαύνονται όλα τα στοιχεία του πίνακα, αν το στοιχείο που αναζητούμε δεν υπάρχει στον πίνακα", πιστεύω ότι αρκετοί θα το κάνανε λάθος.

Το πιστεύω κι εγώ αυτό ...

johnny_xp

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 39
  • Null Argument Exception
Απ: Ημερήσια εξετάσεις 2009
« Απάντηση #156 στις: 29 Μαΐ 2009, 12:41:06 μμ »
Έχουμε ξεκαθαρίσει ότι το Θέμα 1/Δ αναφέρεται στη ΓΛΩΣΣΑ ή στη ψευδογλώσσα;

Αν αναφέρεται στη ΓΛΩΣΣΑ το σύμβολο  32,0 (έτσι όπως δίνετε) αποτελεί συντακτικό λάθος και δεν αντιστοιχεί σε κανέναν τύπο δεδομένων της στήλης Β.

Αν αναφέρεται στη ψευδογλώσσα το σύμβολο ΑΛΗΘΗΣ δεν αντιστοιχεί επίσης σε κανέναν τύπο δεδομένων της στήλης B, διότι στη ψευδογλώσσα είναι ορισμένο το σύμβολο (μόρφωμα)  Αληθής και όχι ΑΛΗΘΗΣ (σχολικό βιβλίο, σελίδα 31).

Επομένως σε κάθε περίπτωση (αυστηρά) η εκφώνηση είναι εσφαλμένη.

Αν υπάρχει ουσία σε όλη αυτή τη κουβέντα είναι μία: μιλάμε για ένα μάθημα στο οποίο ύστερα από σχεδόν μια δεκαετία δεν έχουμε ακόμα συνεννοηθεί ποια είναι η αλφαβήτα. Και δεν πρόκειται να συνεννοηθούμε ποτέ…

petrosp13

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 2349
Απ: Ημερήσια εξετάσεις 2009
« Απάντηση #157 στις: 29 Μαΐ 2009, 01:03:30 μμ »
Δηλαδή ο μαθητής που είδε το 0,42 δεν κατάλαβε ότι είναι πραγματικός;
Και μπερδεύτηκε στο -32,0;
Το να πούμε ότι τα παιδιά μπερδεύτηκαν γιατί πίστεψαν ότι είναι ακέραιο δεδομένο, έχει κάποια λογική
Αλλά το να ασχολούμαστε με το κόμμα, την ώρα που πιο πάνω έδινε αντίστοιχο παράδειγμα που θα το έκαναν ΟΛΟΙ σωστό, νομίζω ότι είναι ατυχές
Δυστυχώς ή ευτυχώς, όλες οι εξετάσεις ενός ανθρώπου στην ζωή του, δεν αποδεικνύουν μόνο την γνώση του στο αντικείμενο που δίνει εξετάσεις, αλλά και την γενική ευστροφία του
Άρα, ένας μαθητής που έδωσε το συγκεκριμένο θέμα και το μυαλό του σκεφτόταν λίγο πονηρά θα έπρεπε:
  • Να καταλάβει ότι όταν λένε αυτοί "κόμμα" σε αυτή την άσκηση, εννοούν υποδιαστολή. Φαίνεται από το 0,42
  • Να πονηρευτεί από την σημείωση ότι κάποια κατηγορία μπορεί να μην χρησιμοποιηθεί

Τα θέματα τα ορίζουν άνθρωποι, όπως όλοι μας. Δεν είναι ούτε θεοί, ούτε ανόητοι.
Συνεπώς, όταν προσπαθείς να λύσεις κάτι που σου δίνεται, προσπαθείς να μπεις και λίγο στο πνεύμα του τι εννοεί ή τι μπορεί να εννοεί αυτός που έθεσε το πρόβλημα. Είναι κι αυτό μέρος της αλγοριθμικής σκέψης.
Και φυσικά, δεν μιλάω μόνο για πανελλαδικές, μόνο για μαθητές. Αυτά ισχύουν παντού και πάντα, σε όλες τις εξετάσεις που δίνουμε σε όλη μας την ζωή.
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

andreas_p

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 1068
Απ: Ημερήσια εξετάσεις 2009
« Απάντηση #158 στις: 29 Μαΐ 2009, 01:13:52 μμ »
Χθες στο ΒΚ , ετόλμησα να θέσω θέμα για το 32,0.
...
Μόνο που δεν με ειρωνεύτηκαν !!!

Κανένα σχόλιο. Το , είναι η υποδιαστολή. Πάμε στο επόμενο.

Διυλίζουμε τον κώνωπα και καταπίνουμε την κάμηλο ; Γιατί ;

novulus

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 25
Απ: Ημερήσια εξετάσεις 2009
« Απάντηση #159 στις: 29 Μαΐ 2009, 02:13:01 μμ »
Στην επιστήμη δυστυχώς ή ευτυχώς δεν ισχύει η αυτό που λέει η πλειοψηφία. Ισχύει η αλήθεια.
Άρα το τι είπαν στο βαθμολογικό μέ αφήνει παγερά αδιάφορο. Μετά από αμέτρητες γραμμές κώδικα και πραγματικά ομηρικά ξενύχτια στο debugging έχω καταλάβει ότι το , και η . δεν είναι το ίδιο.
Για να τρέξει ένα πρόγραμμα όχι μόνο πρέπει να καταπιείς την κάμηλο αλλά και να σου γίνουν τα μάτια σαν γερμανικά φανάρια (έχετε δει προπολεμικές Mercedes;) διυλίzoντας τον κώνωπα. Εδώ συζητάμε για computer science και όχι για την συμπαθή μου λογοτεχνία με ερωτήματα "τι θέλει να πει ο ποιητής". Ο μεταγλωττιστής δεν έχει έλεος και συναισθήματα. Ακολουθεί κανόνες. Λόγω αυτών των κανόνων το -32 είναι ακέραιος, το -32.0 πραγματικός (αναπαριστώνται στην μνήμη διαφορετικά) και το 32,0 δεν υπάρχει.
Thus spake the master programmer:
"When you have learned to snatch the error code from the trap frame, it will be time for you to leave."

bagelis

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2009
  • *
  • Μηνύματα: 565
Απ: Ημερήσια εξετάσεις 2009
« Απάντηση #160 στις: 29 Μαΐ 2009, 02:23:25 μμ »
Το ζήτημα που έχει δημιουργηθεί με το "," μήπως κρύβει ένα πολύ μεγαλύτερο ερώτημα:

Τελικά τι είναι σωστό για το μάθημα?

1) διδάσκουμε αλγοριθμική σκέψη με μία χαλαρή γλώσσα περιορισμένης αυστηρότητας σαν εργαλείο
ή
2) διδάσκουμε μία αυστηρή γλώσσα προγραμματισμού με όλη την αυστηρότητα που αυτή έχει?


Προσωπικά ψηφίζω το πρώτο....

gpapargi

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 2465
  • I 'm not young enough to know everything
Απ: Ημερήσια εξετάσεις 2009
« Απάντηση #161 στις: 29 Μαΐ 2009, 02:25:43 μμ »
Στην επιστήμη δυστυχώς ή ευτυχώς δεν ισχύει η αυτό που λέει η πλειοψηφία. Ισχύει η αλήθεια.
Άρα το τι είπαν στο βαθμολογικό μέ αφήνει παγερά αδιάφορο. Μετά από αμέτρητες γραμμές κώδικα και πραγματικά ομηρικά ξενύχτια στο debugging έχω καταλάβει ότι το , και η . δεν είναι το ίδιο.
Για να τρέξει ένα πρόγραμμα όχι μόνο πρέπει να καταπιείς την κάμηλο αλλά και να σου γίνουν τα μάτια σαν γερμανικά φανάρια (έχετε δει προπολεμικές Mercedes;) διυλίzoντας τον κώνωπα. Εδώ συζητάμε για computer science και όχι για την συμπαθή μου λογοτεχνία με ερωτήματα "τι θέλει να πει ο ποιητής". Ο μεταγλωττιστής δεν έχει έλεος και συναισθήματα. Ακολουθεί κανόνες. Λόγω αυτών των κανόνων το -32 είναι ακέραιος, το -32.0 πραγματικός (αναπαριστώνται στην μνήμη διαφορετικά) και το 32,0 δεν υπάρχει.

Εντάξει είναι λάθος της επιτροπής από αυτά που συμβαίνουν συχνά. Αλλά δε σηκώνει διαφορετική ερμηνεία. Όλοι καταλαβαίνουν ότι είναι υποδιαστολή.

novulus

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 25
Απ: Ημερήσια εξετάσεις 2009
« Απάντηση #162 στις: 29 Μαΐ 2009, 02:27:19 μμ »
ΟΚ. Καλλυμένος
Thus spake the master programmer:
"When you have learned to snatch the error code from the trap frame, it will be time for you to leave."

novulus

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 25
Απ: Ημερήσια εξετάσεις 2009
« Απάντηση #163 στις: 29 Μαΐ 2009, 02:41:55 μμ »
Sorry ξέφυγε, εννοώ καλυμμένος.
Thus spake the master programmer:
"When you have learned to snatch the error code from the trap frame, it will be time for you to leave."

P.Tsiotakis

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 3317
  • agent romanoff you miss me?
    • P.Tsiotakis
Απ: Ημερήσια εξετάσεις 2009
« Απάντηση #164 στις: 29 Μαΐ 2009, 03:09:30 μμ »
Παίδες, μετά αυτά τα θέματα καταλήξαμε να συζητάμε αν το -32,0 είναι πραγματικό ή ακέραιος στη ΓΛΩΣΣΑ!!