Αποστολέας Θέμα: Λάθη στις εκφωνήσεις και λύσεις των ασκήσεων στην ουρά και στην στοίβα  (Αναγνώστηκε 1140 φορές)

parsenopoulou

  • Οπαδός
  • **
  • Μηνύματα: 19
Συνάδελφε ,
 μετά τα θέματα του 2020 εγώ προσωπικά λέω στα παιδιά να διατηρούν τα στοιχεία που απωθούνται/ εξάγονται σε κάθε περίπτωση.
Για να μην μπερδεύονται όμως, αυτά τα στοιχεία τα γράφουμε όχι τόσο έντονα όσο τα άλλα, ή τραβάμε μια μικρή γραμμούλα για να θυμούνται να μην τα λαμβάνουν υπόψη τους.   

pgrontas

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2016
  • *
  • Μηνύματα: 1458
  • There are always possibilities...
Νομίζω ότι το θέμα των πανελληνίων 2020 είναι από μόνο του διευκρίνηση.

Προσωπικά από πέρσι δεν έσβηνα τα στοιχεία. Θεωρώ ότι στις εικόνες του βιβλίου υπάρχει αυτή η απλοποίηση για ευκολότερη κατανόηση, αλλά έχεις δίκιο ότι μπορεί να μπερδέψει. Ίσως θα ήταν καλύτερα τα στοιχεία να υπάρχουν στον πίνακα, ίσως γραμμοσκιασμένα (όπως εκ των υστέρων είδα ότι λέει και η @parsenopoulou).

Ευκαιρία να τονιστεί στους μαθητές ότι ο αλγόριθμος πρέπει να είναι ο οδηγός τους και όχι οι εικόνες.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

andreas_p

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 1087
Βιβλίο #2  Ε6 (ΕΛΤΑ)
Εκφώνηση ελλιπής.
++
6. Να διαβάζει τον αριθμό ωρών (θετικός ακέραιος) λειτουργίας του ταχυδρομικού καταστήματος.
7. Σε περίπτωση διαπίστωσης κενών (μη αξιοποιήσιμων) θέσεων στην αρχή της ουράς να πραγματοποιείται ολίσθηση (shift).
Αναμένουμε διόρθωση στην έκδοση 2021 ...

axi

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 21
  • There are no Dumb Questions!
Καλησπερα, θα ήθελα να ρωτήσω κι εγώ τα εξής
α. Στην άσκηση Ε5 του συμπληρωματικού υλικού με την λίστα αναμονής, στις ενδεικτικές λύσεις,
δεν γίνεται χρήση της τεχνικής της ολίσθησης της ουράς.
Ενώ στην επόμενη άσκηση Ε6 με το ταχυδρομείο κάνει χρήση της ολίσθησης.
Υπάρχει κάποιος λόγος?
β. Στην άσκηση Ε4 με την τράπεζα χρησιμοποιεί την δείκτη <<τέλος>> για να μετράει
τα άτομα που μπαίνουν στην ουρά. Αν όμως η ουρά αδειάσει η μεταβλητή αυτή αρχικοποιείται
ξανά από το μηδέν με αποτέλεσμα η τράπεζα να εξυπηρετήσει περισσότερα από 1000 άτομα
χωρίς η ουρά να γεμίσει. Δε θα έπρεπε να υπάρχει ξεχωριστός μετρητής για το πλήθος
των ατόμων που εισέρχονται στην ουρα?
γ. Επίσης στην άσκηση με την Τράπεζα θα μπορούσε μετά το διάβασμα του δείκτη <<τ>> των ταμείων
να γράψει : ταμεια[τ]<-ταμεια[τ]+1
« Τελευταία τροποποίηση: 03 Μαρ 2021, 11:50:05 πμ από axi »

thaaanos

  • Βετεράνος
  • ****
  • Μηνύματα: 52
Σε πολλές ασκήσεις που υλοποιούνται με ουρά και ζητείται πλήθος στοιχείων που εξάγονται-εξυπηρετούνται μέχρι να αδειάσει η ουρα, χρησιμοποιεί μετρητή ενώ θα μπορούσε καλύτερα να χρησιμοποιήσει τους δείκτες front και rear:

ΓΡΑΨΕ REAR-FRONT+1

Ομοίως και στις ασκήσεις με στοίβα  να τυπώσει απλά την τιμή της μεταβλητής top και όχι να βάζει μετρητη....

Όχι γιατι από την δομή με εισαγωγές/ εξαγωγές μπορούν να περάσουν περισσότερα αντικέιμενα από όσα "χωράει"
και σε κάθε περίπτωση η χρήση αριθμητικής δεικτών κατά την χρήση των δομών είναι επίφοβη (εξαρτάται από την υλοποιηση της δομής)