Εννοείται ότι δεν είναι κακοπροαίρετο. Δε νομίζω ότι κανείς μπορεί να διακρίνει τέτοια χροιά, ούτε κατά διάνοια.
Εγώ σε ρωτάω γιατί, ομολογώ, μου φαίνεται απίθανο να ξέχασαν μια ολόκληρη παράγραφο.
Η αρχική μου ερμηνεία ήταν ότι επειδή οι δύο παράγραφοι "μοιάζουν" πολύ μεταξύ τους (τα περισσότερα παιδιά δεν καταλαβαίνουν ποιες είναι οι διαφορές αν δεν τους το εξηγήσεις και όποτε έβαλα θέμα το ένα από τα δύο με ρωτούσαν ποια παράγραφο εννοώ), ίσως θέλησαν να απαλλάξουν τους μαθητές από αυτή τη σύγχυση ή ίσως και να ήθελαν να αποφύγουν ευτράπελα από ασάφειες σε μελλοντικά θέματα.
Όσο για το τι παραπέμπει σε παπαγαλία μέσα από το βιβλίο, νομίζω ότι αν τολμούσαν πραγματικά να μπουν σ' αυτή τη λογική, θα έπρεπε να εξαιρέσουν το 40-50% της ύλης.
Να αναφέρω ενδεικτικά ;
Στοίβα και Ουρά: αν δεν παίξεις με αυτά "με τα χεράκια σου" τι να καταλάβεις ; τους βάζουμε να τις παπαγαλίσουν για να πούμε ότι κάτι άκουσαν και για αυτά.
Γλώσσα μηχανής και συμβολικές γλώσσες: από τη ΓΡΑΨΕ στα 01 και την LDA - έχει και παραδείγματα, τρομάρα του!
Γλώσσες 3ης γενιάς: μάθε με το στανιό τις αντιστοιχίσεις FORTRAN-->επιστημονικές εφαρμογές και COBOL-->εμπορικές εφαρμογές γιατί δεν προλαβαίνω να σου εξηγήσω το γιατί.
Αντικειμενοστραφής προγραμματισμός: τι να πρωτοεξηγήσεις σ' αυτό;
Οτιδήποτε τους δίνουμε χωρίς να εξηγούμε το γιατί, χωρίς να τους δίνουμε το χρόνο να το νιώσουν και χωρίς να τους δίνουμε τα στηρίγματα για να το "δέσουν" με την υπάρχουσα εμπειρία τους (που είναι έτσι κι αλλιώς ελάχιστη), για μένα είναι παπαγαλία. Σαν να προσπαθούμε να χτίσουμε 1ο και 2ο όροφο χωρίς να έχουμε ρίξει θεμέλια.
Δε διαφωνώ με το να γίνονται αναφορές αλλά αν πρόκειται και να εξεταστούν, ωθούν αναγκαστικά σε παπαγαλία. Και μέχρι εκεί φτάνει και το ενδιαφέρον των μαθητών: να αποστηθίσουν τις λέξεις με τη σωστή σειρά. Οποιαδήποτε προσπάθεια να εξηγήσεις τις λέξεις, τους φαίνεται ότι σπαταλάς τον, πολύτιμο πράγματι, χρόνο τους.
