Μάθημα Β Λυκείου

Ξεκίνησε από P.Tsiotakis, 14 Ιαν 2018, 06:31:38 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

ntzios kostas

Ηλία το υπουργείο έχει βάλει κάποιους στόχους. Αυτό που λέω είναι ότι εγώ δεν μπορώ να τους υλοποιήσω με μία ώρα την βδομάδα και 30 παιδιά διάφορων προσανατολισμών. Και όταν λέω δεν μπορώ εννοώ να τελειώσω αυτές τις εννοιες που λέει το υπουργείο με τέτοιο τρόπο, ώστε να μην χρειάζεται στη Γ λυκείου πάνω από 2 μέ 4 ώρες να αναφερθώ πάλι σε αυτές. Δεν σημαίνει όμως επειδή δεν μπορώ εγώ ότι δεν γίνεται κιόλας.
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

ilias_s

Κώστα νομίζω πως λέμε το ίδιο πράγμα. Τα θέματα, σε σύγκριση με αυτό που θέτει ως στόχο το υπουργείο, δεν είναι δύσκολα ΑΛΛΑ οι στόχοι του υπουργείου δεν μπορούν να επιτευχθούν σε αυτό το χρόνο που μας δίνει (πρακτικά λιγότερες από 28 ώρες). Οι στόχοι είναι επιτεύξιμοι μόνο για μία μερίδα μαθητών. Έτσι δικαιολογούνται και οι λίγοι μεν, υπαρκτοί δε, βαθμοί 15 και άνω.

Φυσικά, αν θέσουμε αυτό τον προβληματισμό σε οποιονδήποτε ΣΣ, η συνηθισμένη απάντηση είναι να δώσουμε μεγαλύτερη έμφαση (και χρόνο) όπου απαιτείται. Όμως, έχω την αίσθηση πως το πρόβλημα δεν είναι απλά ο περιορισμένος χρόνος ή ο όγκος της ύλης. Για εμένα το σημαντικότερο πρόβλημα με όλα τα 1ωρα μαθήματα είναι το μεγάλο κενό ανάμεσα στα μαθήματα. Ποιο είναι το ποσοστό αφομοίωση της ύλης όταν ανάμεσα σε δύο 45λεπτα μεσολαβούν 7 ημέρες;

Αν τώρα λάβουμε υπόψη και την ψυχολογία του μαθητή που θεωρεί πως ό,τι είναι 1ώρο μάθημα είναι και της πλάκας (ειδικά αν είναι γενικής παιδείας)... εύκολα εξηγούνται πολλά!

stam12

Παράθεση από: ilias_s στις 21 Ιουν 2018, 05:28:29 ΜΜ
... Ποιο είναι το ποσοστό αφομοίωση της ύλης όταν ανάμεσα σε δύο 45λεπτα μεσολαβούν 7 ημέρες; ...
... και να 'τανε μόνο 7 οι ημέρες, μερικές φορές μεσολαβούν 2-3 βδομάδες, ως και μήνας!
Το να κάνεις λάθος είναι ανθρώπινο και το να ρίχνεις το φταίξιμο στον υπολογιστή είναι ακόμη πιο ανθρώπινο.

ilias_s

#33
Ορίστε και τα θέματα που βάζω τα δύο τελευταία χρόνια. Τα προπέρσινα δεν τα βρήκα (όχι πως έψαξα και πολύ) αλλά πάνω κάτω στις ίδιες γραμμές κινούνταν.

Φέτος έκανα τα περισσότερα μαθήματα από κάθε άλλη χρονιά, έχασα 1 ή 2 μαθήματα το πολύ. Παρόλαυτά, τα αποτελέσματα ήταν αποκαρδιωτικά... Ελάχιστοι "ακούμπησαν" τις ασκήσεις.

stam12

Ωραία θέματα, σύμφωνα με τις προδιαγραφές, αλλά όπως είπαμε για να λύσουν τις ασκήσεις θα έπρεπε να είχαν χρόνο στο μάθημα για να λύσουν αρκετές παρόμοιες ασκήσεις. Το Β2 είναι ωραίο θεματάκι και στο Θέμα Α, απ' ότι βλέπω τους δόθηκε η δυνατότητα να μαζέψουν ως και 25 μονάδες, μόνο από τη Σωστό-Λάθος!
Το να κάνεις λάθος είναι ανθρώπινο και το να ρίχνεις το φταίξιμο στον υπολογιστή είναι ακόμη πιο ανθρώπινο.

ilias_s

Οι 25 μονάδες από θέματα κλειστού τύπου είναι "οδηγίες του υπουργείου" :

ΠαράθεσηΤο πρώτο θέμα αποτελείται από πέντε (5) ερωτήσεις αντικειμενικού τύπου (πολλαπλής επιλογής, Σωστού Λάθους, αντιστοίχισης) με τις οποίες ελέγχεται η γνώση και η κατανόηση των βασικών εννοιών και των σπουδαιότερων συμπερασμάτων της θεωρίας σε όσο το δυνατόν ευρύτερη έκταση της εξεταστέας ύλης.

Προσωπικά, επειδή δε μ'αρέσει η λογική με 5 ερωτήσεις Σ/Λ να πιάνεις το 1/4 της βαθμολογίας βάζω ερωτήσεις που απαιτούν μία μικρή έστω τριβή με το αντικείμενο ή έστω πολλαπλή επιλογή. Αν δε μπορείς να απαντήσεις σε αυτές σημαίνει πως δεν έχεις πάρει μυρωδιά.

dion

 Ανακοινώθηκε το νέο ωρολογιο πρόγραμμα εσπερινου ΓΕΛ Β ταξης. Το μάθημα Επιστήμη Η/Υ "εξαφανίστηκε"!
https://www.schooltime.gr/2018/08/23/to-orologio-programma-natimaton-b-esperinou-likeiou/

ilias_s

Παράθεση από: dion στις 23 Αυγ 2018, 04:35:07 ΜΜ
Ανακοινώθηκε το νέο ωρολογιο πρόγραμμα εσπερινου ΓΕΛ Β ταξης. Το μάθημα Επιστήμη Η/Υ "εξαφανίστηκε"!
https://www.schooltime.gr/2018/08/23/to-orologio-programma-natimaton-b-esperinou-likeiou/

Ναι, το είδα. Εφόσον μειώθηκαν οι τάξεις του εσπερινού, που κάνει λιγότερες ώρες (25) από τα ημερήσια (35), κάτι έπρεπε να "φύγει". Και όταν φεύγουν ώρες από 2ωρα μαθήματα ή εξαφανίζονται εντελώς μαντέψτε τι γίνονται τα μονόωρα..! Κατά την άποψή μου ήταν λίγο-πολύ αναμενόμενο χωρίς αυτό να σημαίνει πως ήταν σωστό ή λογικό σαν κίνηση.

Να μαντέψω πως θα αλλάξει και η ύλη της ΑΕΠΠ ώστε να περιλαμβάνει και τα πρώτα κεφάλαια που στα ημερήσια διδάσκονται στην Επιστήμη Η/Υ της Β'???


tsabatman

Με το νέο σύστημα, οι μαθητές της Β λυκείου θα έχουν την ίδια ύλη με πέρσι προφανώς ; Γνωρίζει κανείς;

ilias_s

Έστειλαν οδηγίες...

Για όλα τα δικά μας μαθήματα στα ημερήσια ΓΕΛ, ισχύει ό,τι ισχύει και πέρυσι (το 2017-18)