Η Πληροφορική στο Γενικό Λύκειο v.2

Ξεκίνησε από Λαμπράκης Μανώλης, 09 Ιουν 2013, 12:00:40 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Νίκος Αδαμόπουλος


vistrian

Παράθεση από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 14 Αυγ 2013, 12:44:09 ΠΜ
Αν και έχει το παλιό εξώφυλλο...!
Παράθεση από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 14 Αυγ 2013, 12:44:09 ΠΜ
Αν και έχει το παλιό εξώφυλλο...!

δεν πειράζει βρε Νίκο. Το αποτέλεσμα ίδιο είναι
VR in Computing

P.Tsiotakis

Παράθεση από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 14 Αυγ 2013, 12:12:42 ΠΜ
Θα περίμενε κανείς από ένωση πληροφορικών καλύτερη τεχνικά λύση για ενημέρωση από το fb! Θα επανέρθω αργότερα για να αναλύσω τι εννοώ...
δε χρειάζεται να αναλύσεις, όλοι εδώ διακρινόμαστε από ένα minimum επίπεδο εξυπνάδας. αυτη ειναι μια απο τις διαφορες ΣΤΕΚΙΟΥ και facebook

Gnirut

Το μόνο που πρακτικά μπορούμε να κάνουμε τώρα είναι να συμμετάσχουμε "συν γυναιξί και τέκνοις" στην "διαβούλευση" και σε ό,τι οργανωσει η ΟΛΜΕ και η ΠΕΚΑΠ τον Σεπτέμβριο.
Αν και από ό,τι βλέπουμε από την περίπτωση της ΕΡΤ (που διαθέτει και κανάλι και προσβάσεις) οι πιθανότητες σωτηρίας μας είναι μικρές.

Ο παραλογισμός της απουσίας της πληροφορικής από το λύκειο ενώ είναι απαιτούμενη η "ανάπτυξη" της χώρας είναι εμφανής στην πλειοψηφία του κόσμου.
Αυτό όμως δεν φαίνεται να πτοεί όποιους παίρνουν τις αποφάσεις, η "δόση" είναι πάνω από όλα...

NiColas1957


Δημήτρης Αρ.

Έχουν περάσει ακριβώς 30 χρόνια από τότε που το πρόγραμμα σπουδών που προτείνετε είχε εφαρμοστεί για πρώτη φορά.
1)Σε αυτά τα χρόνια δεν έχει αλλάξει τίποτα ή έχουν γίνει τεράστια άλματα στην τεχνολογία και τους Η/Υ;
2)Θέλουμε ένα "νέο" Λύκειο το οποίο θα δημιουργηθεί με παλιά υλικά ή θέλουμε ένα ελκυστικό Λύκειο το οποίο θα δώσει την ώθηση στους μαθητές να αναπτύξουν την κρίση τους και να γνωρίσουν νέες τεχνολογίες και επιστήμες;
3)Θέλουμε να δημιουργήσουμε ένα Λύκειο έτσι ώστε να δημιουργήσουμε υπεράριθμους για να ικανοποιηθούν οι δεσμεύσεις στην τρόικα ή μέσα από το νέο σχολείο να αποφοιτήσει η γενιά που θα φέρει ανάπτυξη και θα βγει από την κρίση αυτή η χώρα;
4)Θέλουμε οι μαθητές και μελλοντικοί επιστήμονες να μάθουν μόνο να χειρίζονται προγράμματα Η/Υ και εφαρμογές κινητών ή παράλληλα να έχουν και τις γνώσεις κάποια στιγμή να τα δημιουργήσουν;
5)Θέλουμε να μείνουμε σε θέματα εκπαίδευσης 30 χρόνια πίσω ή οι μαθητές να φοιτούν σε ένα σύγχρονο Λύκειο που οραματίζεται ο κάθε Έλληνας για τα παιδιά του;

Αν πιστεύετε πως η ορθή απάντηση στις 5 παραπάνω ερωτήσεις είναι το δεύτερο σκέλος της ερώτησης, τότε είναι ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ η κατάργηση του μαθήματος της ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ, και πραγματικά λυπάμαι που μετά από όλα τα άλλα θα πρέπει να ισοπεδώσουμε και την εκπαίδευση των παιδιών μας!   
Το σχόλιο μου στη διαβούλευση

odysseas

#1266
Παράθεση από: Gnirut στις 14 Αυγ 2013, 01:07:44 ΠΜ
Ο παραλογισμός της απουσίας της πληροφορικής από το λύκειο ενώ είναι απαιτούμενη η "ανάπτυξη" της χώρας είναι εμφανής στην πλειοψηφία του κόσμου. Αυτό όμως δεν φαίνεται να πτοεί όποιους παίρνουν τις αποφάσεις, η "δόση" είναι πάνω από όλα...

Γι' αυτό ακριβώς το θέμα των υποχρεωτικών μετατάξεων και το θέμα της απουσίας της Πληροφορικής από το Λύκειο είναι απόλυτα συνδεδεμένα. Προσπαθούμε να κινητοποιηθούμε και να διατυπώσουμε επιχειρήματα, όταν είναι απόλυτα σαφές ότι οι αποφάσεις είναι ειλημμένες λόγω μνημονιακών δεσμεύσεων: σήμερα το 20% των εκπαιδευτικών Πληροφορικής κρίθηκε πλεονάζον από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Είναι αυτό γεγονός συμβατό με το ενδεχόμενο να μας δοθεί πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα και μάλιστα 6ωρο;

edit: Δεν είναι σκοπός μου να "μπερδέψω" και πάλι το αντικείμενο του thread, θέλω απλά να επισημάνω τη σχέση μεταξύ των δύο προβλημάτων.

tomgeri

Παράθεση από: odysseas στις 14 Αυγ 2013, 01:33:38 ΠΜ
Σήμερα το 20% των εκπαιδευτικών Πληροφορικής κρίθηκε πλεονάζον από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Είναι αυτό γεγονός συμβατό με το ενδεχόμενο να μας δοθεί πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα και μάλιστα 6ωρο;

Είναι συμβατό μόνο αν το μάθημα στο γυμνάσιο παραμείνει μονόωρο.
Η ελπίδα πεθαίνει πάντα τελευταία. :(
Η μονιμότητα των ΔΥ στις πραγματοπαγείς θέσεις προστατεύεται συνταγματικά, στις προσωποπαγείς μόνο νομικά.
Και ο νόμος αλλάζει πολύ εύκολα, από την μια στιγμή στην άλλη.

petrosp13

Δηλαδή, αυτοί που θα παραμείνουν δεν μπορούν να καλύψουν το 6ωρο μάθημα που προτείνουμε;
Αν αρχίσουμε από μόνοι μας να το πιστεύουμε ότι ηττηθήκαμε, τότε τέλος
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Obelix

Δεν διαφωνώ καθόλου με το σκεπτικό ότι η αφαίρεση της Πληροφορικής είναι "μνημονιακή".Μου φαίνεται και εμένα πολύ πιθανό Αναρωτιέμαι όμως, επί Διαμαντοπούλου υπήρχε ο ίδιος στόχος; Κι αν ναι, γιατί στο τελικό σχέδιο υπήρχε τελικά η Επιστήμη Υπολογιστών;

Οι μνημονιακές κυβερνήσεις μετρούν όμως και τις αντιδράσεις του κόσμου, για ψηφοθηρικούς προφανώς σκοπούς, χρησιμοποιώντας τα γνωστά προπαγανδιστικά τους μέσα. Άρα πολλές από τις δυνάμεις μας πρέπει να στραφούν προς αυτή την κατεύθυνση, στην ενημέρωση του κόσμου για την ουσία και το ρόλο ύπαρξης αλγοριθμικών μαθημάτων στο Λύκειο.Επιμένω, για τα πάντα μετράνε αντιδράσεις. Και κάποιες φορές πέφτουν μέσα στους υπολογισμούς τους, κάποιες όμως όχι.

Από πολλούς άκουσα για την ΕΡΤ π.χ. "καλά τους έκαναν, να σταματήσει το φαγοπότι κτλ".Εδώ είναι δύσκολο να σταθούν ανάλογα επιχειρήματα.

Δεν αμφισβητώ καθόλου τη δυσκολία της κατάστασης, όσο κι αν το δίκιο είναι με το μέρος μας και δεν θέλω να φανώ αιθεροβάμων.Δεν μπορούμε προφανώς να απευθυνθούμε σε τόσο μεγάλο κοινό όσο οι εργαζόμενοι της ΕΡΤ.Στην τελική, η σκέψη " εδώ ο κόσμος καίγεται και δεν κουνιέται φύλλο, για την πληροφορική στο Λύκειο θα σκάσουν???" νομίζω περνάει από το μυαλό όλων μας...

Πρέπει όμως να συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε, όσο μπορούμε και προς Θεού, ενωμένοι.Τουλάχιστον, για να έχουμε ήσυχη τη συνείδησή μας, ανεξαρτήτως έκβασης.


Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: tomgeri στις 14 Αυγ 2013, 01:40:21 ΠΜ
Είναι συμβατό μόνο αν το μάθημα στο γυμνάσιο παραμείνει μονόωρο.

Αν δεν θα μπαίνει 2ος καθηγητής ή δεν σπάει το τμήμα, θα είναι μία η άλλη. Εκτός από τα μικρά γυμνάσια που πιθανώς τα τμήματα να είναι μικρά και να μην έσπαγαν, αλλά ίσως εκεί οι συνάδελφοι έτσι κι αλλιώς να μη συμπλήρωναν ωράριο. Οπότε πάλι θα είναι μια από τα ίδια - εννοώ πάντα στον απαιτούμενο αριθμό καθηγητών...

Προσέξατε ίσως ότι το θέμα του γυμνασίου ξαφνικά έπαψε να συζητιέται; Έχουμε τίποτα νεότερο από το υπουργείο; Αν ήταν να αλλάξει κάτι από φέτος δεν θα έπρεπε να συμπεριληφθεί στο νομοσχέδιο «Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Λοιπές Διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων»;

Νίκος Αδαμόπουλος

Και μια θεωρία συνωμοσίας:

Τι κοινό έχουν τα παρακάτω URLs; Τι να σημαίνει αυτό άραγε; Νομίζω ότι έτσι αποκαλύπτεται ο υπαίτιος!!!

http://www.pasok.gr/announcement/item/1687-synantisi-antiprosopias-pasok-me-tin-politiki-ygesia-toy-yp-paideias.html

http://www.opengov.gr/ypepth/?p=1687

NiColas1957

Συγνώμη αλλά πρέπει να βάλουμε μια τάξη σε κάποια πράγματα.

Λέει κανένας από το υπουργείο ότι βγάζουμε την πληροφορική από το λύκειο ώστε να μπορέσουμε να μειώσουμε τους καθηγητές ;   Δεν τολμά κανένας τους να το πει και να παραδεχτεί ότι αυτό είναι το θέμα τους.   
Λένε διάφορες χαζομάρες και προσπαθούν να «πείσουν»  ότι Πληροφορική σημαίνει δεξιότητες και ότι τα παιδιά μαθαίνουν εύκολα από μόνα τους να πατούν τα πλήκτρα,  τα θυμάστε φαντάζομαι αυτά, τα ακούγαμε και παλιότερα.

Άρα πρώτον καλά κάνουμε και πρέπει να συνεχίσουμε να το κάνουμε να ξεσκεπάζουμε το ΨΕΜΑ τους, εξηγώντας και τεκμηριώνοντας παντού ότι η Πληροφορική είναι επιστήμη και Δεν είναι δεξιότητα. 

Τώρα θέλουν να πουν βολευτείτε στο δημοτικό και πάρτε και 2 ώρες επιλογή στο ΓΕΛ έτσι ώστε να υπάρχει και κάποιος να αλλάζει τα μελάνια και να δουλεύει και τους διαδραστικούς πίνακες (που τους θυμήθηκα και αυτούς ?) και να τρέχει και την όποια εφαρμογή μηχανοργάνωσης τύχει να έχουμε στο σχολείο. 

Εδώ νομίζω ότι υπάρχει θέμα, διακρίνω μια διάθεση από πολλούς να τρέξουν να «σωθούν» σε ατομική βάση, μόνο που για εμένα είναι καθαρό πως αυτό δεν θα γίνει.  Το τυρί το βλέπουμε, την φάκα ?

Αν ο κλάδος ξηλωθεί από το λύκειο, με ποια λογική το ξήλωμα δεν θα συνεχίσει και στη πρωτοβάθμια?     >:D

Αυτοί που σου λένε σήμερα ότι δεν έχεις θέση στο λύκειο γιατί δεν χρειάζονται τα παιδιά να μαθαίνουν αλγορίθμους γιατί είναι κάτι πολύ «εξειδικευμένο» και μπορούν να τα μάθουν αργότερα στο πανεπιστήμιο.  Που θα «κωλώσουν» να πουν σε δύο χρόνια, «σιγά τώρα μην χρειάζεται ιδικός πληροφορικός να διδάσκει τα μικρά παιδάκια «ζωγραφική», αυτό το κάνουν και οι δάσκαλοι, άλλωστε γιατί να τα «κουράζουμε» και να «στραβώνονται» μπροστά σε οθόνες!  Και είναι και «επικίνδυνο», ξέρεις τι μπορεί να πάθει ένα παιδί μέσα από το διαδίκτυο!  Άσε να μάθουν να γράφουν και να διαβάζουν και μετά βλέπουμε».   

Είναι προφανές ότι όταν θα θελήσουν (σύντομα πιστεύω) να βρουν νέα «δεξαμενή» από εργαζόμενους στην πρωτοβάθμια, δεν θα αρχίσουν να ψάχνουν δασκάλους, και πάλι από τις διάφορες «περίεργες» ειδικότητες θα αρχίσουν τις περικοπές, και πάλι τότε πληροφορικούς γυμναστές μουσικούς και αγγλικούδες θα ψάξουν να βρουν.

Άρα? 
Άρα πρώτον στηρίζουμε τώρα με όλες μας τις δυνάμεις την ύπαρξη της πληροφορικής στο Λύκειο και δεύτερον ......
Δεύτερον ας κάνει ο καθένας μας ότι καταλαβαίνει για να μπει ένα τέλος σε αυτή την μνημονιακή λαίλαπα.   Αλλά αυτό φυσικά δεν είναι θέμα μόνο των πληροφορικών, οπότε ο καθένας, ανεξάρτητα από ειδικότητα, ας αναλάβει και τις ευθύνες του. 

Εμείς εδώ επιμένουμε :  :police:
Μάθημα 2ώρες στην Α
Μάθημα 2ώρες Γενικής Παιδείας στη Β
Μάθημα 6ώρες Κατεύθυνσης στη Γ



pgrontas

Το θέμα για μένα έχει ως εξής:
Με μία αύξηση των ωρών στην Βθμια, η οποία θα ήταν λογική και τεκμηριωμένη, όπως 2ώρες Γσιο, 2ώρες υποχρεωτική ΓΠ στην Α, Β Λυκείου και μάθημα κατεύθυνσης, καθώς και διόρθωση των αναθέσεων στα ΕΠΑΛ υπερκαλύπτονται οι τεχνητές υπεράριθμιες.

Αντί λοιπόν εδώ και χρόνια ο κλάδος να διεκδικεί δυναμικά αυτό, έτρεξε και υποστηριξε κάθε καινούρια φανφάρα του Υπουργείου, όπως για παράδειγμα το δημοτικό, ακόμα και την Α και Β δημοτικού!

Αυτή την κατάσταση, σε συνδυασμό με το πάγωμα των προσλήψεων, εκμεταλλεύθηκαν οι 'συνάδελφοι' μας των άλλων ειδικοτήτων για να μας δώσουν την τελική κλωτσιά με αποτέλεσμα να πάρουμε τώρα ... τις μετατάξεις.

Και φυσικά συμφωνώ με όσους λένε ότι το ξήλωμα από την πρωτοβάθμια θα είναι πολύ πιο εύκολο..
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson