Γενικό Λύκειο > Γενικά

ΝΕΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ, Φαίνεται κάτι στον ορίζοντα;

<< < (2/6) > >>

ilias_s:
Ναι, καλά θυμάσαι ότι επί Λοβέρδου συζητούνταν (απ' όσο ξέρω) να αλλάξει η ΓΛΩΣΣΑ σε Python. Επίσης επί Λοβέρδου είχε επίσης "παγώσει" το "Νέο Λύκειο" του Αρβανιτόπουλου (που προέβλεπε την ΑΕΠΠ να γίνει από 2ωρο->6ωρο).

Τώρα το ΥΠΑΙΘ βλέπω να έχει εστιάσει σε άλλα θέματα. Ίσως να κάνω και λάθος, αλλά δε βλέπω να υπάρχει κινητικότητα στο θέμα των ΠΣ.

evry:
Το 2015 είχε παραδοθεί στο ΙΕΠ νέο πρόγραμμα σπουδών για το 6ωρο μάθημα της Γ Λυκείου μαζί με τον οδηγό εκπαιδευτικού που περιείχε έτοιμες δραστηριότητες. Το πρόγραμμα σπουδών περιείχε στοιχεία πολυπλοκότητας, αρκετά θεωρητικά στοιχεία ενός μαθήματος εισαγωγής στην πληροφορική και χρησιμοποιούσε την γλώσσα Python. Το ΦΕΚ είχε εκδοθεί (το επισυνάπτω).
Στη συνέχεια άλλαξε η κυβέρνηση και μπήκε στο ράφι χωρίς δεύτερη κουβέντα.

ilias_s:
Ναι, όπως το λες Ευριπίδη! Σε κάθε αλλαγή κυβέρνησης (σε κάποιες περιπτώσεις και υπουργού απλά) κάποια πράγματα μπαίνουν σε ένα συρτάρι και συνήθως δεν ξαναβγαίνουν ποτέ...

mandarinos:
Να πω την two cents γνωμάρα μου κι εγώ!  :)

Το πρόβλημα "ποιά γλώσσα να διδαχθεί στα Λύκεια" είναι μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα! Έριξα μιά ματιά στο παραπάνω επισυναπτόμενο ΦΕΚ, και ουσιαστικά σε πάει κατευθείαν σε γλώσσα τύπου Java. Δηλαδή, να μάθουν οι μαθητές να πιλοτάρουν αεροπλάνο, πρίν μάθουν οδήγηση αυτοκινήτου.
Απ' την άλλη, τί να μάθουν, ώστε ν' ανεβαίνουν κλιμακωτά σε γνώσεις μέχρι τον καθαρά επαγγελματικό προγραμματισμό; Logo και Scratch; σοβαροί να είμαστε!

Λάβετε, όμως, υπόψη σας και τους εξής παράγοντες:

* Γενικά, οι εγχώριοι μαθητές με τη λογική αναλυτική σκέψη δεν τα πάνε καλά.Έχει επικρατήσει η νοοτροπία του πώς θα περάσουν τις εξετάσεις με sos θέματα. Και περιμένεις από τέτοια άτομα ν' αποκτήσουν σωστές βάσεις στα γνωσιακά τους αντικείμενα; θα το πράξουν, μόνο αν αναγκαστούν. Δηλαδή, ίσως και ποτέ.

* - Το κλάσμα "απόδοση / προσπάθεια" πρέπει να τείνει στο άπειρο. Κι όχι μονάχα για το τί μαθαίνεις από αντικείμενα της Πληροφορικής.Εντάξει, όταν είσαι μαθητής, δεν σε νοιάζει ιδιαίτερα να ξοδέψεις χρόνο σε πράγματα που θ' αποδειχθούν σκουπίδια, και μετά να ξαναξοδέψεις. Αλλά, επιτέλους, η Πληροφορική παγκοσμίως πρέπει να σταματήσει να είναι μιά διαρκής ανατροπή! Έχουμε πχ τη Java: σε κάθε έκδοση αλλάζουν κάποια πράγματα· και δεν φτάνει αυτό, μαθαίνω ότι φιλοδοξεί να την αντικαταστήσει η Kotlin. Δηλαδή, κάτι αμέτρητες γραμμές κώδικα σε Java (και αντίστοιχα προγραμματιστικά ξενύχτια), ίσως πάνε στ' αζήτητα.
Έ, εντάξει, όταν έχουμε ριζικές αλλαγές, θ' αλλάξουμε κι εμείς. Αλλά, όταν δεν υπάρχει πραγματική ανάγκη, κάθε τρείς και λίγο θα γράφονται τα ίδια προγράμματα (πχ κειμενογράφοι) ξανά και ξανά - μόνο σε διαφορετικό compiler; δεν είναι λίγο χαζό;
Δες το Linux: τρομάξαμε να φτάσουμε στο σημείο να πατάμε σε 100% σίγουρο ΛΣ, κι όλοι (ακόμη και οι άσχετοι) να μη βλέπουν κάτι άλλο να κρατάει για τα επόμενα 30 χρόνια στο μέλλον. (Φέτος στις 17 Σεπτέμβρη γίνεται 30! Εξ ού και η αναφορά στην 30ετία.) Αλλά με τους επιτραπέζιους υπολογιστές να μας συνοδεύουν από το 1976 μέχρι σήμερα, δεν το λες και λίγο το διάστημα αυτό.

Με όλα τα παραπάνω κατά νούν, προτείνω:

(α) Γι' αρχή μιά γλώσσα όχι ιδιαίτερα δύσκολη: την assembly x86. Τα mnemonics είναι άμεσα κατανοητά, οι "δομές" μιάς γλώσσας προγραμματισμού υπάρχουν όλες (ακόμη και το goto!) και κανένας δεν σε αναγκάζει να πλακωθείς απ' την αρχή σε δομημένο προγραμματισμό, για να φτιάξεις προγραμματάκια των εκατό γραμμών.
(β) Συν πέντε-δέκα πραγματάκια από το στήσιμο του Pentium. (Διότι τα μαθητούδια μας θα δίνουν πχ add 3, 5 και θα περιμένουν να δουν αποτέλεσμα στην οθόνη. Αλλά κάποιος πρέπει να τους σφυρίξει ότι το αποτέλεσμα πρέπει πρώτα να το ξετρυπώσεις απ' τον συγκεκριμένο register.)
(γ) Συν άλλα πέντε-δέκα πραγματάκια από το στήσιμο του ΗΥ. (Πχ modes μιάς κάρτας οθόνης.)
Έτσι, βγαίνει ένα ωραίο και χρήσιμο βιβλίο 250 σελίδων απάνω-κάτω.

Θα μπορούσε πχ η assembly να ξεκινήσει απ' τη Β' Λυκείου, να συνεχίζεται στη Γ', και στη Γ' να κάνουνε και C.
(Αφού καταλάβουν ότι η C γράφτηκε, για να μην κάνουν οι προγραμματιστές πολλαπλό κόπο, γράφοντας τα ίδια προγράμματα για διαφορετικές assembly. Συν ν' αρχίσουν να μπαίνουν στη νοοτροπία ενός επαγγελματία προγραμματιστή - που ζητάει συγκεκριμένα εργαλεία, επειδή πάντα θα έχει μπροστά του συγκεκριμένα υπολογιστικά προβλήματα: στάνταρ αλγορίθμους -κατάταξη, κλπ-, "νοικοκύρεμα" των μεγάλων προγραμμάτων, να βρεί όσο γίνεται ταχείς αλγόριθμους, κλπ.)

Τώρα, θα μου πεις ότι η C δείχνει την ηλικία της (μισός αιώνας φέτος!), και δεν είναι παραθυρική. Έ, ας μάθουν και τίποτε στο πανεπιστήμιο! (Τα function calls των X - κι όλων των λινουξάδικων GUI's.)

Πιστεύω ότι αυτή είναι μιά κατά το μάλλον, ή ήττον σωστή λύση γιά διδασκαλία, και θα τους μείνει σαν καλό εφόδιο για παραπέρα. (Δεν καταργείται τόσο εύκολα η assembly!... Γιά σκεφτήτε, συμβατότητα μέχρι 8086/8088 πίσω στον χρόνο!)

Αυτά!

dpa2006:

--- Παράθεση από: mandarinos στις 03 Ιουν 2021, 01:58:02 μμ ---
Εντάξει, όταν είσαι μαθητής, δεν σε νοιάζει ιδιαίτερα να ξοδέψεις χρόνο σε πράγματα που θ' αποδειχθούν σκουπίδια, και μετά να ξαναξοδέψεις. Αλλά, επιτέλους, η Πληροφορική παγκοσμίως πρέπει να σταματήσει να είναι μιά διαρκής ανατροπή! Έχουμε πχ τη Java: σε κάθε έκδοση αλλάζουν κάποια πράγματα· και δεν φτάνει αυτό, μαθαίνω ότι φιλοδοξεί να την αντικαταστήσει η Kotlin


--- Τέλος παράθεσης ---

Φίλος επαγγελματίας προγραμματιστής σε Java από το 2000 μου έλεγε πως η Java κατάντησε βαρίδι...
Ο ίδιος βλέπει πλέον το μέλλον στη Kotlin...!
Η C είναι Γλώσσα Λειτουργικών Συστημάτων ακόμα και σήμερα.
Δεν ξέρουμε (?) σε τι έχει γραφεί ο πυρήνας των Windows, αλλά γνωρίζουμε σε τι γράφηκε ο πυρήνας του Unix και Linux...

https://www.kernel.org/

Άρα δύσκολα θα αντικατασταθεί η C προς το παρόν (βέβαια μεγάλη κουβέντα μην πεις...)


Πάντως κάποια βιβλία εικοσαετίας πρέπει να αρχίσουν να αντικαθίστανται σιγά-σιγά...
Πάλι μπορει να κάνω και λάθος...!  :)

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[#] Επόμενη σελίδα

[*] Προηγούμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση