Διδασκαλία της Python στην Β Λυκείου ΓΕΛ

Ξεκίνησε από stefanosk, 18 Ιαν 2024, 05:44:19 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

stefanosk

Χαίρεται σε όλους,

Εργάζομαι ως αναπληρωτής σε ΓΕΛ τάξεων Β λυκείου και τα παιδιά θέλουν να τους διδάξω python. Με συναδέλφους εκπαιδευτικούς πληροφορικής που μίλησα μου λένε, όχι συνέχισε μόνο την ψευδογλώσσα. Δεν ξέρω τι να κάνω και να δείξω πια γιατί είμαι στα 2.
 
Από τη μια καταλαβαίνω τα παιδιά γιατί έχοντας εργαστεί ο ίδιος στον ιδιωτικό τομέα σε εταίρίες αλλά και μόνος μου βλέπω την δύναμη που έχει η python σε σχέση με την ψευδογλώσσα αλλά από την άλλη νιώθω ότι έχω τα χέρια μου δεμένα λόγο ότι πρέπει να ακολουθώ την ύλη με βάση τις εγκυκλίους.

Θα θελα την γνώμη σας. Να δείχνω και python μαζί με την ψευδογλώσσα ή να μείνω μόνο στην ψευδογλώσσα;

mandarinos

Θα έλεγα να μείνεις σε ό,τι ακριβώς λέει το αναλυτικό πρόγραμμα διδασκαλίας, και σε όποια ύλη εξεταστούν. (Και γιά εισαγωγικές εξετάσεις σε ΑΕΙ.)

Τώρα, αν θέλουν το κάτι παραπάνω, όντως η Python είναι καλή επιλογή. Μαθήματα Python γιά τον καθέναν (στην κυριολεξία!) εδώ: https://www.py4e.com/ Έχει βίντεο, μιλάει πολύ καλά / καθαρά Αγγλικά, είναι κατανοητός. (Τελευταία, μάλιστα, στο γιουτιούμπ κάνουν -καλή- μετάφραση με ΤΝ σε κάθε γλώσσα, αρκεί να ξέρεις το κολπάκι να καλέσεις τα Ελληνικά.) Επίσης, έχει και παρουσιάσεις κάθε μαθήματος σε .pptx, γιά όποιον θέλει να διαβάσει με την ησυχία του και δεν έχει την υπομονή να είναι κολλημένος στο βίντεο.

Υπάρχουν και πολλά δωρεάν βιβλία σε .pdf, αρκεί λίγο ψάξιμο με τα ψαχτήρια. Από δωρεάν διδακτικό υλικό στο Διαδίκτυο, άλλο καλό!

stefanosk

Καλησπέρα και σε ευχαριστώ για την απάντηση, θα μείνω όπως είναι η ύλη για να προετοιμάζονται και του χρόνου για τις πανελλαδικές. Σκεφτόμουν μαζί με τα προγράμματα στην ψευδογλώσσα να τους δείχνω και τα αντίστοιχα γραμμένα σε python, αλλά αντιλαμβάνομαι ότι καλύτερα να μάθουν και να χτίσουν καλά θεμέλια πρώτα στην ψευδογλώσσα, παρά να "γλυκαθούν" με την python.

George Eco

Συνάδελφε Β Λυκείου διδάσκεις σε ψευδογλώσσα αλγορίθμους και σε όσα προβλέπονται μέσα από το βιβλίο εξετάζεις τα παιδιά σε αυτό μόνο, καλύπτοντας όλα τα όσα προβλέπονται από το Πρόγραμμα Σπουδών.

Τώρα, αν έχετε ολοκληρώσει την ύλη αυτή, δε νομίζω πως θα ήταν κακό, στα πλαίσια του μαθήματος,  ως extra, να κάνεις python3 στα παιδιά για να δουν και κάτι παραπάνω αν το θέλουν.Άλλοι συνάδελφοι προχωρούν σε ΓΛΩΣΣΑ που ομοιάζει σκανδαλοδώς με ψευδογλώσσα, για να τα προετοιμάσουν για τις Πανελλήνιες. Όλα αυτά όμως είναι στα πλαίσια του extra, και το extra δεν εξετάζεται. Αυτό το σημείο, δηλαδή σε τι θα τα εξετάσεις, θέλει προσοχή.

Σε κάθε περίπτωση μπορείς να ρωτήσεις το Σύμβουλο Εκπαίδευσης Πληροφορικής της περιοχής σου για αυτά τα θέματα, νομίζω είναι το καλύτερο που μπορείς να κάνεις.

 

evry

Παράθεση από: stefanosk στις 18 Ιαν 2024, 06:58:33 ΜΜαλλά αντιλαμβάνομαι ότι καλύτερα να μάθουν και να χτίσουν καλά θεμέλια πρώτα στην ψευδογλώσσα, παρά να "γλυκαθούν" με την python.

Η λογική αυτή είναι εσφαλμένη. Δηλαδή με γλώσσα προγραμματισμού δεν μπορεί να χτίσουν θεμέλια? Χρειάζονται μια γλώσσα που στην πραγματικότητα δεν είναι ψευδογλώσα αλλά μια ΓΛΩΣΣΑ χωρις τύπους που βασίζεται σε γλώσσες προγραμματισμού της δεκαετίας του 80? Μάλλον σαθρά θεμέλια θα χτίσουν τα οποία θα πρέπει να γκρεμίσουν στη συνέχεια για να χτίσουν τις σωστές βάσεις πάνω στις οποίες βασίζονται όλες οι σύγχρονες γλώσσες προγραμματισμού.

Αναφορικά με το αν μπορείτε να διδάξετε Python μια λύση είναι να κάνετε εκπαιδευτικό όμιλο που προβλέπεται στα σχολεία και να καθέστε μια φορά την εβδομάδα μετά το σχολείο με τους μαθητές που ενδιαφέρονται. 
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

stefanosk

#5
Παράθεση από: evry στις 19 Ιαν 2024, 12:58:43 ΜΜΗ λογική αυτή είναι εσφαλμένη. Δηλαδή με γλώσσα προγραμματισμού δεν μπορεί να χτίσουν θεμέλια? Χρειάζονται μια γλώσσα που στην πραγματικότητα δεν είναι ψευδογλώσα αλλά μια ΓΛΩΣΣΑ χωρις τύπους που βασίζεται σε γλώσσες προγραμματισμού της δεκαετίας του 80? Μάλλον σαθρά θεμέλια θα χτίσουν τα οποία θα πρέπει να γκρεμίσουν στη συνέχεια για να χτίσουν τις σωστές βάσεις πάνω στις οποίες βασίζονται όλες οι σύγχρονες γλώσσες προγραμματισμού.

Αναφορικά με το αν μπορείτε να διδάξετε Python μια λύση είναι να κάνετε εκπαιδευτικό όμιλο που προβλέπεται στα σχολεία και να καθέστε μια φορά την εβδομάδα μετά το σχολείο με τους μαθητές που ενδιαφέρονται.


Ευχαριστώ για την απάντηση, να με ειλικρινής, ξεκίνησα πρόσφατα να εργάζομαι ως αναπληρωτής ΠΕ86 πληροφορικής με την πρόσφατη ειδική πρόσκληση του Δεκεμβρίου 2023 και διδάσκω για πρώτη φορά το μάθημα της πληροφορικής σε γενικό λύκειο Β' τάξης. Βρέθηκα σε δίλημμα όταν μου είπαν να τους δείξω python. Για αυτό απευθύνθηκα σε όλους σε εσάς για να δω τι να κάνω. Φαίνεται πως πρέπει να μείνω σε ότι λέει η ύλη με την ψευδογλώσσα και να προετοιμαστουν του χρόνου για τις πανελλαδικές και για extra να δείχνω για κάθε πρόγραμμα που θα δείχνω σε   ψευδογλώσσα να δείχνω και το αντίστοιχο σε python αλλά στο τέλος θα εξετάσω σε  ψευδογλώσσα.

Αυτό που πιστεύω είναι ότι με την ψευδογλώσσα τα παιδιά της β λυκείου, θα έχουν μια λογική αλγοριθμική σκέψη που θα τους βοηθήσει στο μέλλον να αντιλαμβάνονται και να εισέρχονται σε άλλες γλώσσες προγραμματισμού μετέπειτα.

ΥΓ: Εγώ ειμαι γενικά μαζί σου, μου αρέσει η πρακτικότητα της python αλλά προσπαθώ να δω τη βοήθεια που θα προσφέρει στα παιδιά της β λυκείου η γενικευμένη ψευδογλώσσα και τις βάσεις που θα τους δημιουργήσει για να δουν στο μέλλον άλλες γλώσσες προγραμματισμου.

evry

Η "λογική αλγοριθμική σκέψη" είναι κάτι πολύ σχετικό και έχει να κάνει με το τι αντιλαμβανόμαστε εμείς ως αλγοριθμική σκέψη. Δηλαδή αν κάποιο παιδί μάθει με ψευδογλώσσα και κάποιο άλλο με python και στη σχολή που θα περάσουν χρειαστεί να γράψουν κώδικα σε μια συναρτησιακή γλώσσα σε τι ακριβώς θα βοηθήσει η "αλγοριθμική" της ψευδογλώσσας?
Επίσης η Python είναι πιο γενική από την ψευδογλώσσα του σχολείου, είναι πιο κοντά σε αυτό που λέμε αλγοριθμική. Για παράδειγμα η Python έχει λίστες και η ψευδογλώσσα στατικούς πίνακες.
Τι είναι πιο γενικό και πιο κοντά στην ανθρώπινη σκέψη?
Επίσης έχει break και return που πάλι είναι πιο κοντά στην αλγοριθμική σκέψη.

Τώρα όσον αφορά το συγκεκριμένο μάθημα να σημειώσω ότι είναι γενικής παιδείας και όχι κατεύθυνσης άρα το παρακολουθούν και μαθητές άλλων κατευθύνσεων.
Με βάση το πρόγραμμα σπουδών μπορείς να δείξεις μερικά παραδείγματα γλώσσας προγραμματισμού. Δεν είμαστε υποχρεωμένοι να ακολουθούμε το βιβλίο δεν μας δεσμεύει. Το πρόγραμμα σπουδών μας δεσμεύει. Όπως φαίνεται και στην εικόνα που παραθέτω δεν μας περιορίζει. Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε όποια γλώσσα θέλουμε για να δείξουμε παραδείγματα προγραμμάτων.
Άρα μπορείς να αφιερώσεις κάποιες ώρες και να κάνεις σε Python παραδείγματα του βιβλίου με αναφορά στα συγκεκριμένα κεφάλαια περί προγραμματισμού.aps.png
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

stefanosk

Παράθεση από: evry στις 19 Ιαν 2024, 10:31:56 ΜΜΗ "λογική αλγοριθμική σκέψη" είναι κάτι πολύ σχετικό και έχει να κάνει με το τι αντιλαμβανόμαστε εμείς ως αλγοριθμική σκέψη. Δηλαδή αν κάποιο παιδί μάθει με ψευδογλώσσα και κάποιο άλλο με python και στη σχολή που θα περάσουν χρειαστεί να γράψουν κώδικα σε μια συναρτησιακή γλώσσα σε τι ακριβώς θα βοηθήσει η "αλγοριθμική" της ψευδογλώσσας?
Επίσης η Python είναι πιο γενική από την ψευδογλώσσα του σχολείου, είναι πιο κοντά σε αυτό που λέμε αλγοριθμική. Για παράδειγμα η Python έχει λίστες και η ψευδογλώσσα στατικούς πίνακες.
Τι είναι πιο γενικό και πιο κοντά στην ανθρώπινη σκέψη?
Επίσης έχει break και return που πάλι είναι πιο κοντά στην αλγοριθμική σκέψη.

Τώρα όσον αφορά το συγκεκριμένο μάθημα να σημειώσω ότι είναι γενικής παιδείας και όχι κατεύθυνσης άρα το παρακολουθούν και μαθητές άλλων κατευθύνσεων.
Με βάση το πρόγραμμα σπουδών μπορείς να δείξεις μερικά παραδείγματα γλώσσας προγραμματισμού. Δεν είμαστε υποχρεωμένοι να ακολουθούμε το βιβλίο δεν μας δεσμεύει. Το πρόγραμμα σπουδών μας δεσμεύει. Όπως φαίνεται και στην εικόνα που παραθέτω δεν μας περιορίζει. Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε όποια γλώσσα θέλουμε για να δείξουμε παραδείγματα προγραμμάτων.
Άρα μπορείς να αφιερώσεις κάποιες ώρες και να κάνεις σε Python παραδείγματα του βιβλίου με αναφορά στα συγκεκριμένα κεφάλαια περί προγραμματισμού.aps.png
Καλημέρα και πάλι ευχαριστώ για την πλήρη και λεπτομερής απάντησή σου. Πολύ διαφωτιστικό ότι μπορώ να δείξω όποια γλώσσα θέλω. Επειδή γίνομαι πρώτη φορά αναπληρωτής σε λύκειο, επιστρέφω μετά από χρόνια πίσω στα θρανία να δείξω θέματα του αγαπημένου μου αντικειμένου (πληροφορική) και χρησιμοποιώντας την python αρκετά τόσο σε προσωπικά project όσο και επαγγελματικά και τα παιδιά τα ίδια είδα που με παρακαλούσαν να κάνω έτσι το μάθημα, με python, μπορώ να πω ότι χάρηκα στην αρχή και θέλω να φιλοτιμηθώ να το κάνω έτσι.

Επίσης, τα παιδιά που κάνω μάθημα στην β λυκείου του χρόνου στην 3η λυκείου, δίνουν πανελλαδικές στο μάθημα της πληροφορικής. αλλά όχι σε python αλλά σε ψευδογλώσσα. Φοβάμαι ότι αν δεν μάθουν τώρα την ψευδογλώσσα αλλά python, δεν θα πάνε καλά στις εξετάσεις του χρόνου στις πανελλαδικές.

Τέλος θα θελα τη γνώμη σου. Διδάσκω και σε τμήματα γ γυμνασίου την πληροφορική. Εκει θα τους κάνω python, ξέρεις τ βασικά, το print("Hello World!"), μεταβλητές, την if, for loop, while, πως κάνουμε συναρτήσεις. Πιστεύεις είναι καλή ιδέα για γ γυμνασίου;

George Eco

Διευκρινίζω εδώ, πως τα παιδιά δε δίνουν σε ψευδογλώσσα. Μαθαίνουν ψευδογλώσσα και δίνουν σε "αυστηρή" ορισμένη επί χάρτου στο βιβλίο γλώσσα προγραμματισμού που αποκαλείται ΓΛΩΣΣΑ και σκανδαλωδώς ομοιάζει με ψευδογλώσσα, αλλά είναι διαφορετικό πράγμα. Κάθε χρόνο λοιπόν, ΚΑΘΕ χρόνο, πρέπει να δώσουμε στα παιδιά να καταλάβουν αυτό το μπέρδεμα.

evry

Παράθεση από: stefanosk στις 20 Ιαν 2024, 09:04:08 ΠΜΕπίσης, τα παιδιά που κάνω μάθημα στην β λυκείου του χρόνου στην 3η λυκείου, δίνουν πανελλαδικές στο μάθημα της πληροφορικής. αλλά όχι σε python αλλά σε ψευδογλώσσα. Φοβάμαι ότι αν δεν μάθουν τώρα την ψευδογλώσσα αλλά python, δεν θα πάνε καλά στις εξετάσεις του χρόνου στις πανελλαδικές.

Τέλος θα θελα τη γνώμη σου. Διδάσκω και σε τμήματα γ γυμνασίου την πληροφορική. Εκει θα τους κάνω python, ξέρεις τ βασικά, το print("Hello World!"), μεταβλητές, την if, for loop, while, πως κάνουμε συναρτήσεις. Πιστεύεις είναι καλή ιδέα για γ γυμνασίου;

Αυτό για τη Β Λυκείου να μην σε απασχολεί. Δηλαδή επειδή θα τα μάθουν στραβά στη Γ θα πρέπει να το δεχθούμε?
Είναι διαφορετικά μαθήματα και όπως είπα και πριν το μάθημα της Β είναι Γενικής Παιδείας. Απευθύνεται σε όλους και όχι μόνο στους μαθητές της κατεύθυνσης Οικονομίας - Πληροφορικής.
Δες το από την άλλη πλευρά. Δηλαδή τι φταίνε αυτοί που θα πάνε θετική να κάνουν μια γλώσσα που δεν πρόκειται να χρησιμοποιήσουν ποτέ ενώ στην πραγματικότητα οι μαθηματικοί, φυσικοί, μηχανικοί θα γράψουν σίγουρα κώδικα σε Python κάποια στιγμή?
Άρα δεν έχεις πρόβλημα. Μια καλή πρακτική θα ήταν ότι προγράμματα έκανες σε ψευδογλώσσα τώρα να τα κάνεις σε Python αν θες να πας συντηρητικά ή αν θέλεις να ρισκάρεις βάλτους ένα project.
Αν θέλεις ιδέες δες εδώ στις pythonies, έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά.    http://pythonies.mysch.gr/

Τώρα για το Γυμνάσιο το μάθημα στη Γ είναι μονόωρο. Θα προλάβεις να κάνεις κάτι σημαντικό σε Python, δηλαδή να ολοκληρώσουν μια δραστηριότητα που να έχει νόημα? 
Σκέψου ότι θα χρειαστείς σίγουρα 2 ώρες να μάθουν το περιβάλλον, να μην κάνουν λάθος στις στοιχίσεις στα if/for και να διακρίνουν τη διαφορά διερμηνευτή και editor.
Αν οι μαθητές που έχεις είναι σε ένα καλό επίπεδο γίνεται. Αν όχι θα έλεγα να μείνεις στο Scratch και να κάνεις εκεί πιο προχωρημένα πράγματα όπως παράλληλο προγραμματισμό, event driven προγραμματισμό, σχεδιασμό ενός παιχνιδιού κλπ.

Ξέρω... θα μου πεις ότι τα παιδιά έχουν ήδη κάνει Scratch από το Δημοτικό και τα βαριούνται.
Δεν είναι έτσι. Δεν έχουν κάνει Scratch. Τους έχουν κάνει Scratch. Τι εννοώ. 
Τους δίνουν έτοιμα φύλλα εργασίας βήμα-βήμα (όπως συμβαίνει και στα μαθήματα ρομποτικής) και έτσι υλοποιούν ένα παιχνίδι. Μηδέν σκέψη μηδέν δημιουργικότητα.
Σου λένε ξέρω Scratch και αν τους ζητήσεις να σχεδιάσουν δυο τετράγωνα το ένα δίπλα στο άλλο μόνο ένα 10-20% μπορεί να το κάνει.
Άρα μην σε τρομάζει να κάνεις Scratch.

Αν θέλεις να κάνεις κάτι προχωρημένο ντε και καλά δες εδώ που έχει μερικά παραδείγματα machine learning με Scratch.

 https://projects.raspberrypi.org/en/projects/smart-classroom/5

http://steamcurriculum.weebly.com/scratch-based-machine-learning.html

Πάντως αν κάνεις Python μην την κάνεις σαν να είναι Pascal. Εκμεταλλεύσου τις λίστες τον τελεστή in τον slice operator αν θέλεις να φτιάξουν κάτι ενδιαφέρον και να μην κάνουν άλλη μια pascal-οειδή έκδοση της .. ψευδογλώσσας που έχουμε επινοήσει εμείς στην Ελλάδα.

Όσον αφορά το γεγονός ότι μπορεί να παρεκκλίνεις λίγο από την ύλη μην σε αγχώνει. Το μάθημα δεν έχει τράπεζα θεμάτων, άρα δεν υπάρχει το αυστηρό πλαίσιο των άλλων μαθήματων.
Μπορείς να κάνεις πιο δημιουργικές δραστηριότητες
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

stefanosk

Παράθεση από: evry στις 20 Ιαν 2024, 02:41:55 ΜΜΑυτό για τη Β Λυκείου να μην σε απασχολεί. Δηλαδή επειδή θα τα μάθουν στραβά στη Γ θα πρέπει να το δεχθούμε?
Είναι διαφορετικά μαθήματα και όπως είπα και πριν το μάθημα της Β είναι Γενικής Παιδείας. Απευθύνεται σε όλους και όχι μόνο στους μαθητές της κατεύθυνσης Οικονομίας - Πληροφορικής.
Δες το από την άλλη πλευρά. Δηλαδή τι φταίνε αυτοί που θα πάνε θετική να κάνουν μια γλώσσα που δεν πρόκειται να χρησιμοποιήσουν ποτέ ενώ στην πραγματικότητα οι μαθηματικοί, φυσικοί, μηχανικοί θα γράψουν σίγουρα κώδικα σε Python κάποια στιγμή?
Άρα δεν έχεις πρόβλημα. Μια καλή πρακτική θα ήταν ότι προγράμματα έκανες σε ψευδογλώσσα τώρα να τα κάνεις σε Python αν θες να πας συντηρητικά ή αν θέλεις να ρισκάρεις βάλτους ένα project.
Αν θέλεις ιδέες δες εδώ στις pythonies, έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά.    http://pythonies.mysch.gr/

Τώρα για το Γυμνάσιο το μάθημα στη Γ είναι μονόωρο. Θα προλάβεις να κάνεις κάτι σημαντικό σε Python, δηλαδή να ολοκληρώσουν μια δραστηριότητα που να έχει νόημα?
Σκέψου ότι θα χρειαστείς σίγουρα 2 ώρες να μάθουν το περιβάλλον, να μην κάνουν λάθος στις στοιχίσεις στα if/for και να διακρίνουν τη διαφορά διερμηνευτή και editor.
Αν οι μαθητές που έχεις είναι σε ένα καλό επίπεδο γίνεται. Αν όχι θα έλεγα να μείνεις στο Scratch και να κάνεις εκεί πιο προχωρημένα πράγματα όπως παράλληλο προγραμματισμό, event driven προγραμματισμό, σχεδιασμό ενός παιχνιδιού κλπ.

Ξέρω... θα μου πεις ότι τα παιδιά έχουν ήδη κάνει Scratch από το Δημοτικό και τα βαριούνται.
Δεν είναι έτσι. Δεν έχουν κάνει Scratch. Τους έχουν κάνει Scratch. Τι εννοώ.
Τους δίνουν έτοιμα φύλλα εργασίας βήμα-βήμα (όπως συμβαίνει και στα μαθήματα ρομποτικής) και έτσι υλοποιούν ένα παιχνίδι. Μηδέν σκέψη μηδέν δημιουργικότητα.
Σου λένε ξέρω Scratch και αν τους ζητήσεις να σχεδιάσουν δυο τετράγωνα το ένα δίπλα στο άλλο μόνο ένα 10-20% μπορεί να το κάνει.
Άρα μην σε τρομάζει να κάνεις Scratch.

Αν θέλεις να κάνεις κάτι προχωρημένο ντε και καλά δες εδώ που έχει μερικά παραδείγματα machine learning με Scratch.

 https://projects.raspberrypi.org/en/projects/smart-classroom/5

http://steamcurriculum.weebly.com/scratch-based-machine-learning.html

Πάντως αν κάνεις Python μην την κάνεις σαν να είναι Pascal. Εκμεταλλεύσου τις λίστες τον τελεστή in τον slice operator αν θέλεις να φτιάξουν κάτι ενδιαφέρον και να μην κάνουν άλλη μια pascal-οειδή έκδοση της .. ψευδογλώσσας που έχουμε επινοήσει εμείς στην Ελλάδα.

Όσον αφορά το γεγονός ότι μπορεί να παρεκκλίνεις λίγο από την ύλη μην σε αγχώνει. Το μάθημα δεν έχει τράπεζα θεμάτων, άρα δεν υπάρχει το αυστηρό πλαίσιο των άλλων μαθήματων.
Μπορείς να κάνεις πιο δημιουργικές δραστηριότητες

Και πάλι ευχαριστώ που με κάλυψες σε απορίες που έχω για το πως να τους διδάξω το μάθημα. Αυτό που σκέφτομαι να κάνω είναι να πάω όπως είπες συντηρητικά βλέποντας τον ψευδοκώδικα του βιβλίου και να παρουσιάζω αντίστοιχη υλοποίηση σε python. θα δουλεύω είτε Notepad++ είτε online python editor.

Επίσης θα ήθελα να τους εξετάσω στο τέλος με ένα τελικό ομαδικό ή ατομικό project. Για παράδειγμα να τους δώσω ψευδοκώδικα και να τους πω γράψτε μου το αντίστοιχο σε python.

Επίσης, καλή ιδέα να δουν τα καλά της python όπως τους τελεστές in, slicers, λίστες κτλ

Για την Γ Γυμνασίου σκεφτόμουν πάλι μέσω Notepad++ είτε online python editor να ξεκινήσουμε τα απλά όπως, τη είναι μεταβλητή, print("Hello World"), if...else, switch_case, while και for loops, πως κάνω συναρτήσεις και σαν ιδέες έχω κάτι του στυλ μια απλη αριθμομηχανή, παλινδρομικές λέξεις, υπολογισμός εμβαδου τετραγώνου/πολυγώνου/τριγώνου κτλ. πως υπολογίσω τον μέσο όρο κτλ και να κλείσω με μια ομαδική/εργασία σε κώδικα για διαγώνισμα στο τέλος.

evry

όχι notepad++ σε παιδιά γυμνασίου θα χάσεις πολύ χρόνο με τα συντακτικά λάθη στις στοιχίσεις και σε άλλα.
Είτε θα πας στο περιβάλλον της Python στο IDLE είτε στο καλύτερο κατά τη γνώμη μου περιβάλλον που έχει και πολύ καλό debugger το Thonny. Ρίξτου μια ματιά αξίζει
https://thonny.org/

Για online περιβάλλον το online Python είναι μια χαρά αν βαριέσαι να εγκαταστήσεις σε όλους τους Η/Υ το Thonny.
https://www.online-python.com/

Δες και το νέο online περιβάλλον του raspberry pi, δεν είναι κακό:
https://editor.raspberrypi.org/en/projects/blank-python-starter

Επίσης μια καλή δραστηριότητα που θα τους αρέσει είναι ο διαγωνισμός mission zero της ESA.
Ρίξε μια ματιά εδώ:
https://astro-pi.org/mission-zero

Το παραπάνω το έχω κάνει σε Γυμνάσιο και πήγε καλά, αλλά τα παιδιά ήξεραν τα βασικά της Python.

What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

George Eco

Ένας εξαίρετος συνάδελφος, μου πρότεινε το One Compiler. Απαιτεί μεν internet, αλλά έχεις ΑΜΕΣΩΣ εργαστήριο.


stefanosk

Παράθεση από: evry στις 20 Ιαν 2024, 09:47:05 ΜΜόχι notepad++ σε παιδιά γυμνασίου θα χάσεις πολύ χρόνο με τα συντακτικά λάθη στις στοιχίσεις και σε άλλα.
Είτε θα πας στο περιβάλλον της Python στο IDLE είτε στο καλύτερο κατά τη γνώμη μου περιβάλλον που έχει και πολύ καλό debugger το Thonny. Ρίξτου μια ματιά αξίζει
https://thonny.org/

Για online περιβάλλον το online Python είναι μια χαρά αν βαριέσαι να εγκαταστήσεις σε όλους τους Η/Υ το Thonny.
https://www.online-python.com/

Δες και το νέο online περιβάλλον του raspberry pi, δεν είναι κακό:
https://editor.raspberrypi.org/en/projects/blank-python-starter

Επίσης μια καλή δραστηριότητα που θα τους αρέσει είναι ο διαγωνισμός mission zero της ESA.
Ρίξε μια ματιά εδώ:
https://astro-pi.org/mission-zero

Το παραπάνω το έχω κάνει σε Γυμνάσιο και πήγε καλά, αλλά τα παιδιά ήξεραν τα βασικά της Python.


Παράθεση από: George Eco στις 21 Ιαν 2024, 12:45:46 ΠΜΈνας εξαίρετος συνάδελφος, μου πρότεινε το One Compiler. Απαιτεί μεν internet, αλλά έχεις ΑΜΕΣΩΣ εργαστήριο.



George_Eco και Evry, χίλια ευχαριστώ για τις ιδέες/προτάσεις και βοήθεια! Θα κάνω ότι μπορώ να μεταδώσω την αγάπη/πάθος για την πληροφορική και προγραμματισμό που έχω. 

Όπως είπα και πιο πάνω θα πάω συντηρητικά, θα πάω με την ύλη του βιβλίου και θα δείξω και ψευδοκώδικα και αντίστοιχη υλοποίηση σε python.

Σας εύχομαι ότι καλύτερο!  :)

dpa2006

Παράθεση από: George Eco στις 21 Ιαν 2024, 12:45:46 ΠΜΈνας εξαίρετος συνάδελφος, μου πρότεινε το One Compiler. Απαιτεί μεν internet, αλλά έχεις ΑΜΕΣΩΣ εργαστήριο.


Να προτείνω το JDoodle...
Επίσης καλό θα είναι να μείνεις στην ύλη της Β ΓΕΛ.
Αν θέλεις προχώρησε προς το τέλος εισαγωγικά στην ύλη της Γ ΓΕΛ.
Μην ξεφεύγεις πολύ από την επίσημη ύλη, αλλά αν θέλεις δώσε στην Β τις διαφορές με την Γ και μπες λίγο σε ΓΛΩΣΣΑ.

Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science