πλήρης αποτίμηση λογ. εκφράσεων - Γιατί;

Ξεκίνησε από gthal, 08 Φεβ 2011, 11:09:56 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

pgrontas

#15
Ειλικρινά δεν καταλαβαίνω γιατί δεν διδάσκουμε απλά την πλήρη αποτίμηση που είναι η ασφαλής επιλογής σε κάθε περίπτωση (όπως ειπώθηκε και παραπάνω) για το καλό των μαθητών μας.
Μάλλον δεν το σκεφτήκαμε (με βάση ίσως την προσωπική μας εμπειρία στον προγραμματισμό) και κλασικά κατηγορούμε τους βαθμολογητές πάλι.

Έμμεσα θεωρώ ότι το διδακτικό πακέτο υπονοεί ότι υπάρχει πλήρης αποτίμηση με βάση τον τρόπο με τον οποίο παρουσιάζεται η σειριακή αναζήτηση (με βάση την προ δεκαπενταετίας!!! συζήτηση).

Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

petrosp13

Παράθεση από: George Eco στις 26 Ιαν 2025, 04:45:19 ΜΜΜου έχει τύχει μαθήτρια να βαθμολογηθεί με 15 και 86. Πρόσεξε τώρα. Τρίτος βαθμολογητής έβαλε 85. Μάντεψε ποιος ήταν ο ακατάλληλος να βαθμολογήσει. Δε το πίστευα μέχρι που το είδα με τα μάτια μου. Ακόμα και τότε όμως, ο τρίτος βαθμολογητής αποκατάστησε την αδικία.


Το θέμα είναι τι γίνεται όταν δεν μπαίνει τρίτος βαθμολογητής, δηλαδή έχουμε μια περίπτωση βαθμών 92-80 και τελικό βαθμό 86
Αυτά τα 6 χαμένα μόρια μεταφράζονται σε πολλές σχολές Πληροφορικής σε απώλεια 300-400 μορίων
Και ξέρετε πόσο κρίσιμα είναι αυτά τα μόρια για την εισαγωγή
Είναι πολλά
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

pgrontas

#17
Παράθεση από: petrosp13 στις 26 Ιαν 2025, 10:34:47 ΜΜΤο θέμα είναι τι γίνεται όταν δεν μπαίνει τρίτος βαθμολογητής, δηλαδή έχουμε μια περίπτωση βαθμών 92-80 και τελικό βαθμό 86
Αυτά τα 6 χαμένα μόρια μεταφράζονται σε πολλές σχολές Πληροφορικής σε απώλεια 300-400 μορίων
Και ξέρετε πόσο κρίσιμα είναι αυτά τα μόρια για την εισαγωγή
Είναι πολλά
Το ξέρεις πολύ καλά ότι δεν είναι απαραίτητα απώλεια βαθμών. Μπορεί να είναι και κέρδος βαθμών.

Σε κάθε περίπτωση, επειδή έξω από το χορό πολλά τραγούδια λέγονται...
Στο δικό μου βαθμολογικό (βαθμολογώ 16 χρόνια σερί) οι συντονιστές όταν δουν μεγάλη διαφορά (ακομα και όταν δεν υπάρχει αναβαθμολόγηση - π.χ. 6/20-8/25 μονάδες) σε θέμα Γ και Δ προτείνουν και στους δύο βαθμολογητές να το ξανακοιτάξουν μήπως έχει ξεφύγει κάτι. Γνωρίζω ότι αντίστοιχες πρακτικές ακολουθούνται και αλλού (όχι κατ' ανάγκη παντού). Φυσικά δεν είναι υποχρεωμένος να αλλάξει κάτι ο βαθμολογητής (μπορεί π.χ. να είναι γενικά αυστηρός ο ένας και γενικά επιεικής ο άλλος) αλλά η ουσία είναι:

Το σύστημα των πανελλαδικών δουλεύει (όσο καλά θα μπορούσε με δεδομένο ότι οι διορθωτές δεν είναι ρομπότ και έχουν γνώμη και άποψη για το γραπτό και ότι δεν μπορούν να προβλεφθούν όλα τα πιθανά λάθη που μπορούν να κάνουν οι μαθητές για να αναθέσουμε μονάδες σε αυτά) και δουλεύει χάρις στον επαγγελματισμό και την όρεξη των βαθμολογητών (θυμίζω ότι η αμοιβή τους είναι 1.6€ καθαρά ανά γραπτό). Ας μην δημιουργούμε εντυπώσεις εκεί που δεν υπάρχουν.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

petrosp13

Άρα, μετά την ολοκλήρωση της βαθμολόγησης ενός γραπτού, μπορεί να υπάρξει επανέλεγχος από τους βαθμολογητές αν το ζητήσει ο συντονιστής λόγω απόκλισης;
Αυτό προβλέπεται στην διαδικασία, είναι νόμιμο δηλαδή;
Σε ευχαριστώ που μας ενημερώνεις! (δεν το λέω ειρωνικά)
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

pgrontas

Παράθεση από: petrosp13 στις 28 Ιαν 2025, 09:53:22 ΠΜΆρα, μετά την ολοκλήρωση της βαθμολόγησης ενός γραπτού, μπορεί να υπάρξει επανέλεγχος από τους βαθμολογητές αν το ζητήσει ο συντονιστής λόγω απόκλισης;
Αυτό προβλέπεται στην διαδικασία, είναι νόμιμο δηλαδή;
Σε ευχαριστώ που μας ενημερώνεις! (δεν το λέω ειρωνικά
Σε κάθε περίπτωση οι συντονιστές όταν ανοίγουν τις βαθμολογίες κάνουν έναν έλεγχο (π.χ για ασυμφωνία σε ερωτήσεις κλειστού τύπου ή για κάτι περίεργο γενικά).
Όπως έγραψα μπορεί να ζητηθεί να ξανακοιταχθεί κάποιο θέμα αλλά δεν είναι υποχρεωμένος ο βαθμολογητής να κάνει αλλαγή αν θεωρεί ότι το βαθμολόγησε σωστά.
Δεν ξέρω αν υπάρχει γραμμένο κάπου αυτό ή αν είναι συμφωνία, αλλά το έχω δει σε διαφορετικούς συντονιστές διαφορετικές χρονιές.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

George Eco

Νομίζω ένας συντονιστής μου είχε πει πως γίνεται ένα συμβούλιο πριν ξεκινήσει η διόρθωση για να υπάρχει κοινή γραμμή.
Ξεκινάνε πέντε φέρει πειν διορθώσεις, σταματά η διαδικασία, ανοίγονται οι βαθμοί και βλέπουν αν όλα πάνε φυσιολογικά.
Κι έτσι αν κάποιος είναι γραφικός απομακρύνεται σύντομα. Σχεδόν άμεσα. Αλλά είναι πολύ σπάνιο φαινόμενο ούτως ή άλλως, επειδή έχει προηγηθεί η συζήτηση.
Και τα στατιστικά μου, το ίδιο λένε. ΜΙΑ μόνο φορά μου έχει τύχει με μία μαθήτρια αυτό. Ποτέ ξανά. Να αναφερθεί δε, πως όλες τις άλλες φορές οι αποκλίσεις των βαθμολογητών σε μαθητές μου ήταν από μηδέν μέχρι άντε το πολύ 2 μόρια. Αξιοσημείωτο αυτό γιατί ναι μεν είπα την ακραία περίπτωση, αλλά όντως δε πρέπει να δημιουργήσουμε εντυπώσεις εκεί που δεν υπάρχουν και δεν ήταν ούτε κατά διάνοια πρόθεσή μου αυτό.

pgrontas

Πάντως προσωπικά θεωρώ ότι στην ανωμαλία που σου έτυχε (15, 86) κάτι πήγε πολύ στραβά (π.χ λάθος μαρκάρισμα του πού τελειώνει το παιδί το γραπτό του -  δεν μπορούμε να ξέρουμε ), το καταλάβανε και επίτηδες το δώσανε για αναβαθμολόγηση (αντί να βάλουν τον πρώτο να το ξαναδιορθώσει) για να μην αδικηθεί το παιδί. Μια ακόμα απόδειξη λοιπον ότι υπάρχουν δικλείδες ασφαλείας.

Επίσης να πω ότι και κατά τη διάρκεια της διόρθωσης, αν δούμε καμιά πολύ κουφή λύση που είναι σωστή το λέμε στους βαθμολογητές για να το έχουν υπόψιν και για να ενημερώσουν τους υπόλοιπους. Όπως ακριβώς γίνεται και στο Στέκι την περίοδο των εξετάσεων (που όσα γράφονται εδώ επίσης διαβάζονται).
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

petrosp13

Εγώ πάντως παιδιά πέρσι είχα μαθήτρια με βαθμούς 94-86 κι ακόμα δεν έχουμε καταλάβει τι συνέβη
Και δεν είναι η πρώτη φορά
Σχεδόν κάθε χρόνο έχω και ένα τέτοιο περιστατικό
Δεν θεωρώ ότι είναι πάντα εις βάρος του μαθητή, αλλά η απόκλιση είναι μεγάλη, μιλάμε για βαθμούς για 1+ ερώτημα

Και είναι δεδομένο ότι μιλάμε για απόκλιση στα θέματα Γ-Δ
Γι'αυτό προσπαθώ όλη την χρονιά να τους πείσω να βρίσκουν απλές λύσεις, αλλά δεν ακούν όλοι...
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

pgrontas

Παράθεση από: petrosp13 στις 29 Ιαν 2025, 12:32:42 ΜΜΕγώ πάντως παιδιά πέρσι είχα μαθήτρια με βαθμούς 94-86 κι ακόμα δεν έχουμε καταλάβει τι συνέβη
Και δεν είναι η πρώτη φορά
Σχεδόν κάθε χρόνο έχω και ένα τέτοιο περιστατικό
Δεν θεωρώ ότι είναι πάντα εις βάρος του μαθητή, αλλά η απόκλιση είναι μεγάλη, μιλάμε για βαθμούς για 1+ ερώτημα

Και είναι δεδομένο ότι μιλάμε για απόκλιση στα θέματα Γ-Δ
Γι'αυτό προσπαθώ όλη την χρονιά να τους πείσω να βρίσκουν απλές λύσεις, αλλά δεν ακούν όλοι...
Ένας τρόπος για να εξηγούνται τέτοια θέματα θα ήταν να δημοσιοποιούνται και οι επιμέρους βαθμοί και των δύο βαθμολογητων ανά ερώτημα, πέρα από τους συνολικούς. Θα ήταν μια καλή κίνηση διαφάνειας.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

petrosp13

Ένα φετινό παράδειγμα μαθητή μου
Το απίστευτο είναι ότι έχουν απόκλιση όλα τα μαθήματα εκτός από την Έκθεση  :D :D :D
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

evry

#25
Το είδα και δεν το πίστευα ότι άνοιξε πάλι το θέμα με την πλήρη αποτίμηση των λογικών εκφράσεων.
Πάλι καλά πάντως που κάνουμε "Αλγοριθμική".
Φαντάσου να κάναμε πραγματική γλώσσα προγραμματισμού τι προβλήματα θα είχαμε.
Αν κινείσαι στη σφαίρα του φανταστικού υπάρχει πάντα αυτή η δημιουργική ασάφεια.

Όσον αφορά την απόκλιση στη βαθμολογία να ξέρετε τα περισσότερα λάθη είναι προς τα πάνω.
Απλά οι μαθητές νομίζουν όλοι ότι έχουν γράψει καλύτερα από όσο έχουν γράψει πραγματικά.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Νίκος Αδαμόπουλος


evry

Παράθεση από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 09 Φεβ 2025, 01:14:52 ΠΜ14 χρόνια! Συνάδελφοι γερνάμε!
Μίλα για σένα , χαχαχα
Πάντως υπάρχουν μέλη εδώ στο στέκι που έχουν πάρει σύνταξη!!!
Εμείς έχουμε ακόμα...
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: evry στις 09 Φεβ 2025, 10:05:32 ΠΜΜίλα για σένα , χαχαχα
Πάντως υπάρχουν μέλη εδώ στο στέκι που έχουν πάρει σύνταξη!!!
Εμείς έχουμε ακόμα...


Κάπου πήρε το μάτι μου τον Σέργιο!