Ημίμετρα... αγαπητοί και αγαπητές. Ημίμετρα για να καλυφθεί η ανοικτή διατύπωση του θέματος...
Η αντιμετώπιση του προβλήματος με δύο διαφορετικές υλοποιήσεις δεν αποτελεί διδακτικό εμπόδιο των μαθητών/τριών, αλλά ανοικτή διατύπωση του ερωτήματος από τους θεματοδότες/τριες. Η διατύπωση απαιτούσε διευκρίνιση στην περίπτωση που το ζητούμενο ήταν η εύρεση του μήνα που είχε συνολικά την μικρότερη παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας.
Επιπλεόν, η αξιολόγηση της γνώσης των μαθητών/τριών στην εύρεση μέγιστου (ελάχιστου) ανά γραμμή (στήλη) είχε ήδη πραγματοποιηθεί με το ερώτημα Δ3… Κατά συνέπεια η εκ νέου αξιολόγηση του ίδιου ζητήματος δεν θα συνεισέφερε στην πληρέστερη αξιολόγηση των μαθητών/τριών και μάλιστα με διαφορετικές μονάδες, όπου επιπλέον το Δ3 μπορούσε να ζητούσε και περισσότερα πράγματα (π.χ. όλα τα ονόματα πόλεων με μέγιστη παραγωγή)...
Καταλαβαίνω την ανάγκη να προστατεύουμε το μάθημα και να μην έχουμε προβλήματα και έκθεση όπως την Φυσική. Αλλά καλό είναι να βάζουμε και όρια...
Συμφωνώ και θεωρώ ότι παρόλο που οι ανοικτές διατυπώσεις είναι εξαίρετη τεχνική για την καλλιέργεια κριτικής σκέψης και σύνθεσης απόψεων στην τάξη, στην προκειμένη περίπτωση :
1) η πιθανή έλλειψη κάποιων λέξεων στο Δ3 και στο Δ5,
2) η αποστολή της διευκρίνησης για το Δ3 και όχι για το Δ5 και
3) ο συλλογισμός των παιδιών ότι δεν μπορεί να ζητούν την ίδια τεχνική σε δύο υποερωτήματα
δημιουργεί μια κατάσταση η οποία πιθανόν δεν είναι δυνατόν να αξιολογηθεί αντικειμενικά (κόβω μια μονάδα στην μία ή την άλλη λύση). Και εδώ θα πρέπει να δοθεί - (συμφωνηθεί ?) μια γενική οδηγία με γνώμονα την αντικειμενική βαθμολόγηση των υποψηφίων, η οποία και προέχει αυτ΄'η τη στιγμή.
Προσωπικά κόβοντας μια μονάδα στην μια ή στην άλλη λύση θα ένιωθα ότι αδικώ μια μερίδα εξεταζόμενων οι οποίοι έδωσαν μια σωστή λύση σε μια διαφορετική ερμηνεία του προβλήματος, μόνο που δεν φέρουν ακέραια την ευθύνη για πιθανή παρερμηνεία.....