Αποστολέας Θέμα: Ο ρόλος των καθηγητών πληροφορικής  (Αναγνώστηκε 13161 φορές)

za√‘ag

  • Μάχιμος ... ΟΧΙ ... κοπρίτης
  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 773
  • Παλιά λεγόμασταν ΔΟΥΛΟΙ. Σήμερα ... ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ
    • Το Blog μου
Ο ρόλος των καθηγητών πληροφορικής
« στις: 13 Ιούν 2009, 01:17:35 μμ »
:)  Αρχικά να χαιρετίσω το Forum  :)

Σχετικά με το e-school τώρα...

Είμαι για 4η χρονιά σε διάθεση ΠΥΣΔΕ !! (ποιος ξέρει ακόμα για πόσες)

Στο σχολείο που είμαι για τα 2 τελ. χρόνια (Γυμνάσιο) δεν ασχολήθηκα ιδιαίτερα με μηχανογράφηση αφού η υποδ/ντρια τα καταφέρνει. Το πρόγραμμα που χρησιμοποιεί το σχολείο είναι του Μεταλληνού ... από τις παλιές εκδόσεις σε DOS και τα τελ. χρόνια σε windows. Επικοινωνώντας με τον συνεργάτη του Μεταλληνού, μου είπε ότι ούτε ο ίδιος έχει ασχοληθεί με το e-school ούτε ξέρει περισσότερες λεπτομέρειες για τη "μετάπτωση"  παρά μόνο ότι με το excel μπορώ να κάνω εξαγωγή κάποιων δεδομένων. Τώρα πόσα άλλα χρειάζεται το e-school δεν ξέρω. Το e-school κατάφερα να το εγκαταστήσω μετά από αρκετές ώρες και να σημειώσω ότι αργεί να "φορτωθεί" χωρίς δεδομένα που είναι τώρα...
Από την άλλη ο Δ/ντής είναι σε μικροπανικό με τις ημερομηνίες που στέλνει το e-school και δεν ξέρει τι να κάνει. Εγώ του δήλωσα ότι δεν αναλαμβάνω το ρίσκο να κάνω μετάπτωση δεδομένων στο νέο πρόγραμμα αφενός γιατί δεν θα ασχοληθώ με το e-school αφού δεν με υποχρεώνει καμιά εγκύκλιος επίσημα από το ΥΠΕΠΘ, αφεταίρου δεν έχουμε βγάλει ακόμα αποτελέσματα, και επίσης δεν είναι δεδομένη η τοποθέτησή μου στο ίδιο σχολείο την επόμενη χρονιά.
Διαβάζοντας τις ανακοινώσεις της ΠΕΚΑΠ είδα αναφορά για το e-school και κοινοποίησαν στην ΟΛΜΕ τον προβληματισμό τους.

(ΠΑΡΑΘΕΤΩ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ
Πράξη 7η/2009
ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ 20/05/2009.....

...
5.    Για το θέμα του νέου πληροφοριακού συστήματος «e-school» που εγκαθίσταται φέτος υποχρεωτικά στα Γυμνάσια και από το επόμενο έτος στα Λύκεια, εκφράστηκε η θετική γνώμη του Δ.Σ. για την αναγκαιότητα και τη χρησιμότητά του στη διοίκηση του σχολείου, αλλά διατυπώθηκαν σοβαροί προβληματισμοί σχετικά με το ποιος θα αναλάβει τη διαχείρισή του σε κάθε σχολείο και αποφασίστηκε να επαναδιατυπώσουμε την θέση της Π.Ε.ΚΑ.Π. για την μηχανογράφηση των σχολείων και να ζητήσουμε να πάρει θέση και η ΟΛΜΕ για το θέμα. ... )
 
Θα έλεγα ότι η αντιμετώπιση γίνεται αργά και χωρίς καμιά ουσιαστική παρέμβαση δεδομένου ότι αυτά είναι από τον ΜΑΪΟ ... και μέχρι σήμερα δεν φαίνεται καμιά σοβαρή θέση.

Έχω λοιπόν την εντύπωση ότι θα "φορτωθούμε ΚΑΙ αυτό το πακέτο" χωρίς καμιά αντίδραση (ό,τι κάνουμε κάθε φορά με νέες "αρμοδιότητες"  >:( ) μόνο και μόνο για να "αναβαθμίσουμε" τις παρεχόμενες υπηρεσίες μας στην εκπαίδευση !!! Αναφέρω για παράδειγμα:
"ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ",
ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟ 0 ΧΩΡΙΣ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ,
E-MAIL ΣΧΟΛΕΙΟΥ,
ΔΑΚΤΥΛΟΓΡΑΦΗΣΗ,
SURVEY ΚΛΠ,
ΔΩΡΕΑΝ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ 4-ΜΗΝΗΣ "ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗΣ" ΠΑΡΟΥΣΙΑΣ ΜΕ ΕΞΕΤΑΣΗ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ !!!!!!!
....
Κ Α Ι   Ο, Τ Ι   Α Λ Λ Ο   ΣΚΕΦΤΕΙ Ο ΕΓΚΕΦΑΛΟΣ (  ::)  ) ΚΑΘΕ "ΑΡΜΟΔΙΟΥ" ΠΟΥ ΤΟ ΜΟΝΟ ΙΣΩΣ ΚΙΝΗΤΡΟ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΡΡΟΦΗΣΗ ΚΟΙΝΟΤΙΚΩΝ ΚΟΝΔΥΛΙΩΝ ... ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΗ ΜΑΣ !!!
 
ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΔΕΝ ΜΑΣ ΚΑΛΥΠΤΕΙ ΠΙΑ ΚΑΝΕΝΑΣ ...
ΕΧΩ ΑΡΧΙΣΕΙ ΝΑ ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΟΜΑΙ ΚΑΙ ... ΕΙΜΑΙ ΑΚΟΜΑ ΣΤΗ ΜΕΣΗ ΤΗΣ ΘΗΤΕΙΑΣ ΜΟΥ (15 χρόνια)  :-[
« Τελευταία τροποποίηση: 14 Ιούν 2009, 07:49:57 μμ από pgrontas »
«Δεν υπάρχει λόγος να θέλει κανείς έναν υπολογιστή στο σπίτι του»--Ken Olson, πρ. της DEC, 1977
«Τα 640KB RAM επαρκούν για να τρέξει κάθε πρόγραμμα»--Bill Gates
Δείτε κι άλλες ιστορικές ατάκες  εδώ

Laertis

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 1465
  • Δεν αντέχω την (συμ)-πίεσηηη .......
    • ΑΣΚΗΣΕΙΣ-ΘΕΜΑΤΑ ΑΕΠΠ
Ο ρόλος των καθηγητών πληροφορικής
« Απάντηση #1 στις: 13 Ιούν 2009, 02:02:55 μμ »
Συνάδελφοι παρότι είμαι σε Γενικό Λύκειο αντιλαμβάνομαι την αγωνία όλων και συμμετέχω σε αυτήν γιατί μας έρχεται κι εμάς τη νέα χρονιά η υποχρεωτική εφαρμογή e-school.
Έχω προετοιμάσει ήδη το έδαφος για την νέα χρονιά μιλώντας με το διευθυντή για όλες αυτές τις δουλειές που αναλαμβάνουμε στα σχολεία και ξεκαθαρίζοντας ότι πρόκειται για μια καθαρή Γραμματειακή εργασία στην οποία δεν είμαι υποχρεωμένος να συμμετάσχω. Το καλό είναι ότι υπάρχει ένα επίπεδο συνεννόησης με το διευθυντή μου ...
Σε περίπτωση όμως που δημιουργηθούν "προβλήματα" συνεννόησης θα επικαλεστώ την ιδιότητα του Υπεύθυνου ΣΕΠΕΗΥ η οποία ρητά αναφέρει την απαλλαγή απο όλες τις εξωδιδακτικές εργασίες πλην εφημεριών (την οποία μέχρι στιγμής δεν έχω επικαλεστεί ποτέ).

Βρήκαν έναν γάιδαρο και τα φορτώνουν όλα πάνω του, αλλά κάποια στιγμή ο γάιδαρος θα σκάσει. Και η στιγμή αυτή είναι πολυ κοντά .... >:(
« Τελευταία τροποποίηση: 14 Ιούν 2009, 07:50:20 μμ από pgrontas »
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

Καρκαμάνης Γεώργιος

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 1089
Ο ρόλος των καθηγητών πληροφορικής
« Απάντηση #2 στις: 13 Ιούν 2009, 03:51:22 μμ »
Συνάδερφοι καταλαβαίνω πάρα πολύ καλά το πρόβλημα όλων, καθώς και ο ομιλών ανήκει σε αυτούς που έχουν ασχοληθεί με το e-school του σχολείου τους. Είναι κάτι νέο και σίγουρα θα έχει αρκετή δουλειά για όποιον το αναλάβει. Διαβάζω πολλές διαμαρτυρίες σχετικά με αν θα το αναλάβει ένας πληροφορικός ή κάποιος άλλος και θέλω να αναφέρω τις παρατηρήσεις μου για το θέμα:

1. Παλαιότερα είχε ακουστεί (αν θυμάμαι από την ΠΕΚΑΠ) μια πρόταση για δημιουργία τμήματος μηχανογράφησης σε κάθε σχολείο. Πιστεύω πως είναι καιρός να αναζωπυρωθεί ξανά το θέμα αυτό. Θεωρώ πως μια καλή λύση είναι να πλαισιωθεί το τμήμα αυτό από συναδέρφους  πληροφορικούς για να βολευτούν και πολλοί που δεν έχουν και ωράριο.

2. Δεν είναι κακό να κάνουμε περισσότερες δουλείες από άλλους συναδέρφους σε ένα σχολείο αρκεί αυτό να έχει ανταπόκριση από την διεύθυνση του σχολείου π.χ να πάρεις μια άδεια κάποιες ώρες ή να λείπεις μια ημέρα χωρίς να χρεωθεί άδεια.

3. Ερώτηση προς όλους τους συναδέρφους. Εμείς που δεν συμπληρώνουμε πλήρες ωράριο και είμαστε με 8 ή 10 ή 12 ή 14 ώρες τι προτιμάμε;
                α) να συμπληρώνουμε στα δημοτικά;
                β) να συμπληρώνουμε το ώραριο με περιβαλλοντική ή ΣΕΠ ή 
                    κυκλοφοριακή αγωγή ή κάποιο άλλο πρόγραμμα;
                γ) να συμπληρώνουμε με το eschool;

4. Να κάνω και τον συνήγορο του διαβόλου. Είμαστε 7000 καθηγητές πληροφορικής στην Β'θμια εκπαίδευση, όσους έχει και ο κλάδος των φυσικών/χημικών/γεωλόγων κτλ. Οι φυσικοί, χημικοί κτλ σε κάθε σχολείο είναι 4 ή 5 συνάδερφοι καθηγητές ενώ εμείς είμαστε κατά μέσο όρο ένας ή το πολύ δύο.
Οι υπόλοιποι πού βρίσκονται ;

Μήπως λοιπόν σκάβουμε πάλι τον λάκκο μόνοι μας;
Μήπως δεν είναι τραγικά τα πράγματα και πρέπει να κρατήσουμε το eschool καθώς είναι ένας δρόμος για να δημιουργηθούν ορισμένες ώρες απασχόλησης και να κρατηθούμε στην εκπαίδευση; Σίγουρα δεν είναι ώρες διδασκαλίας αλλά κάτι είναι και αυτό.
« Τελευταία τροποποίηση: 14 Ιούν 2009, 07:50:30 μμ από pgrontas »

Circle

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 161
Ο ρόλος των καθηγητών πληροφορικής
« Απάντηση #3 στις: 13 Ιούν 2009, 04:39:01 μμ »
Συνάδελφε, καταλαβαίνω τι λες. Εγώ που διαμαρτύρομαι και δεν θέλω να αναλάβω κ ούτε καν να δω το e-school δεν είμαι απο τις περιπτώσεις χωρίς ωράριο. Και δεν ξέρω αν κάποιος απ΄όλους όσοι είναι εδώ ανήκει σε αυτή την κατηγορία.
Έχω πλήρες ωράριο, είμαι υπεύθυνη ΣΕΠΕΗΥ κ παρόλο που απαλάσσομαι από κάθε εξωδιδακτική απασχόληση έχω τα εξής:
1. ΙΚΑ σχολείου
2. ΙΚΑ σχολικής επιτροπής
3. βάση survey
4. e-taxis των εκπαιδευτικών
5. δηλώσεις προμηθευτών (FMY)
6. υπερωρίες

και πριν λίγα χρόνια είχα και e-mail και βαθμολογίες  με όλη τη διαχείριση τους και πρωτόκολλο αρχειοθέτηση και τη βάση του ΚΕΕ και ότι άλλες βάσεις κτλ έχουμε συμπληρώσει και διεκπαιρέωση όλων των εγγράφων ηλεκτρονικά. Με το κανονικό μου ωράριο πάντα! Δεν ξέρω μήπως ξέχασα κάτι!  ;D Μέχρι τώρα βεβαίως δεν έχω αναφέρει τίποτα από τα του σχολικού εργαστηρίου τα οποία έκανα και κάνω.


Οι παραπάνω δουλειές ήταν αυτονόητο να γίνουν κ μάλιστα χωρίς να αναφέρονται στο πρακτικό ανάθεσης εργασιών. Οπότε κάποιοι κάνουν κ τα σχόλια ότι μερικοί από εμάς δεν αναλαμβάνουμε εργασίες!  :-\


Στην ίδια θέση γνωρίζω πολλούς συναδέλφους, που άλλοι λιγότερο άλλοι περισσότερο εμπλέκονται με όλα αυτά.


Τώρα το ότι σαν κλάδος έχουμε πολλά άτομα χωρίς οργανική θέση, χωρίς θέση και χωρίς ώρες διδασκαλίας, δεν φταίει ο κλάδος μας γι' αυτό. Στη λογική να μην μείνουν χωρίς "δουλειά" ή να μην μετακινηθούν στα σχολεία βλέπω ότι προτείνεις να αναλάβουν e-school.


Μήπως το e-school και οτιδήποτε άλλο, είναι θέμα που πρέπει να διεκπεραιώνεται από τη διεύθυνση του σχολείου ή από γραμματέα; Αν είναι να το δούμε στην πραγματική του διάσταση το έργο, εγώ υποστηρίζω ότι θα πρέπει να το αναλάβει η διεύθυνση του σχολείου ή/και η γραμματεία του σχολείου. Τώρα το ότι δεν γνωρίζουν, δεν είναι λόγος να μην το αναλάβουν. Μπορούν να επιμορφωθούν στο αντικείμενο αυτό. Εξάλλου δεν γίνεται να υπάρχουν γραμματείς χωρίς καν στοιχειώδεις γνώσεις υπολογιστών! Το ίδιο ισχύει κ για τα στελέχη της διεύθυνσης.


Τέλος, δεν είμαι αντίθετη στο να το αναλάβει όποιος πληροφορικός θέλει, μα να μην θεωρείται αυτονόητο αυτό! Επίσης όποιος συνάδελφος δεν έχει ώρες διδασκαλίας και "περισσεύει" ας μας πει την άποψή του.



υγ: Ένα τμήμα μηχανογράφησης που θα μπορεί ενδεχόμενα να έχει μόνο αυτό το ρόλο (δηλ όλη τη μηχανογράσηση του σχολείου) κ να επικουρεί κάποιον αριθμό σχολείων θα με έβρισκε απολύτως σύμφωνη. Αλλά χρειάζεται σχεδιασμός για το πως θα είναι το τμήμα αυτό, τι δομή κ τι αρμοδιότητες θα έχει.


« Τελευταία τροποποίηση: 14 Ιούν 2009, 07:50:42 μμ από pgrontas »

Wizard

  • Επισκέπτης
Ο ρόλος των καθηγητών πληροφορικής
« Απάντηση #4 στις: 13 Ιούν 2009, 05:05:33 μμ »
1. Παλαιότερα είχε ακουστεί (αν θυμάμαι από την ΠΕΚΑΠ) μια πρόταση για δημιουργία τμήματος μηχανογράφησης σε κάθε σχολείο. Πιστεύω πως είναι καιρός να αναζωπυρωθεί ξανά το θέμα αυτό. Θεωρώ πως μια καλή λύση είναι να πλαισιωθεί το τμήμα αυτό από συναδέρφους  πληροφορικούς για να βολευτούν και πολλοί που δεν έχουν και ωράριο.

Συμφωνώ 100%. Αυτή είναι η μόνη λύση.

2. Δεν είναι κακό να κάνουμε περισσότερες δουλείες από άλλους συναδέρφους σε ένα σχολείο αρκεί αυτό να έχει ανταπόκριση από την διεύθυνση του σχολείου π.χ να πάρεις μια άδεια κάποιες ώρες ή να λείπεις μια ημέρα χωρίς να χρεωθεί άδεια.

Διαφωνώ. Οι διευκολύνσεις ισχύουν για όλους (ακόμα και για αυτούς που κάνουν τη συνηθισμένη δουλειά αρκεί να την κάνουν καλά), δεν είναι ανάγκη να "ιδρώνουμε" για αυτές. Δημιουργείται κακό προηγούμενο με τον Πληροφορικό να τα αναλαμβάνει έναντι διευκολύνσεων που δεν πιστεύω ότι αντιστοιχούν στον κόπο.

3. Ερώτηση προς όλους τους συναδέρφους. Εμείς που δεν συμπληρώνουμε πλήρες ωράριο και είμαστε με 8 ή 10 ή 12 ή 14 ώρες τι προτιμάμε;
                α) να συμπληρώνουμε στα δημοτικά;
                β) να συμπληρώνουμε το ώραριο με περιβαλλοντική ή ΣΕΠ ή 
                    κυκλοφοριακή αγωγή ή κάποιο άλλο πρόγραμμα;
                γ) να συμπληρώνουμε με το eschool;

Αυτό εξαρτάται από τον καθένα. Το θέμα είναι μη μας το "επιβάλλουνε", να έχεις τη δυνατότητα επιλογής χωρίς να ακούγεσαι παράλογος. Γιατί δε νομίζω ότι το e-school αποτιμάται σε εργατοώρες.

4. Να κάνω και τον συνήγορο του διαβόλου. Είμαστε 7000 καθηγητές πληροφορικής στην Β'θμια εκπαίδευση, όσους έχει και ο κλάδος των φυσικών/χημικών/γεωλόγων κτλ. Οι φυσικοί, χημικοί κτλ σε κάθε σχολείο είναι 4 ή 5 συνάδερφοι καθηγητές ενώ εμείς είμαστε κατά μέσο όρο ένας ή το πολύ δύο.
Οι υπόλοιποι πού βρίσκονται ;

Δημοτικά, γραφεία, διευθύνσεις, βιβλιοθήκες, ΕΚΦΕ, ΥΠΕΠΘ, βουλευτές, σπίτια τους κλπ

Μήπως λοιπόν σκάβουμε πάλι τον λάκκο μόνοι μας;
Μήπως δεν είναι τραγικά τα πράγματα και πρέπει να κρατήσουμε το eschool καθώς είναι ένας δρόμος για να δημιουργηθούν ορισμένες ώρες απασχόλησης και να κρατηθούμε στην εκπαίδευση; Σίγουρα δεν είναι ώρες διδασκαλίας αλλά κάτι είναι και αυτό.

Αν το e-school είναι λούκι, θα φανεί στο τέλος της επόμενης χρονιάς. Αυτό όμως δε σημαίνει ότι δεν πρέπει να είμαστε προνοητικοί. Μπορεί οι εβδομαδοώρες που θα χρειάζονται να είναι πολλές, μπορεί και όχι, όμως δεν πρέπει να χρειαστεί να "πολεμά" αυτός που έχει πλήρες ωράριο γιατί "πάντα ο Πληροφορικός τα έκανε κι ας καθόταν κάθε μέρα μέχρι τις 2", γι'αυτό χρειάζονται κινήσεις για να θεσμοθετηθούν οι προϋποθέσεις του e-school.

Αντιγράφω από τη διακύρηξη του e-school για το τι ενδέχεται να χρησιμοποιηθεί:

Ο πυρήνας των εφαρμογών γραμματειακής υποστήριξης θα μελετηθεί σε συνεργασία με στελέχη του ΥΠΕΠΘ στα πλαίσια του παρόντος έργου και θα περιλαμβάνει τουλάχιστον τις παρακάτω δυνατότητες:
•   Αυτοματοποίηση μαθητολογίου (στοιχεία μαθητή, εγγραφές, μετεγγραφές, διδασκαλίες, επίδοση, φοίτηση, διαγωγή, ηθικές αμοιβές, ποινές, ατομικό δελτίο υγείας, καταστάσεις μαθητών).
•   Διαχείριση βαθμολογιών (βαθμολόγηση μαθητή ανά μάθημα και διδάσκοντα, έλεγχος επίδοσης για ένα μαθητή ή ομάδα μαθητών, εξαγωγή αποτελεσμάτων επίδοσης, στατιστικά στοιχεία ανά περίοδο, χαρακτηρισμό επίδοσης και μάθημα).
•   Διαχείριση απουσιολογίων (καταγραφή και δικαιολόγηση απουσιών, υπηρεσιακά σημειώματα, έλεγχος φοίτησης για ένα μαθητή ή ομάδα μαθητών, εξαγωγή αποτελεσμάτων φοίτησης, στατιστικά στοιχεία ανά περίοδο, μήνα, ημέρα εβδομάδας, διδακτική ώρα και μάθημα).
•   Διαχείριση τάξεων / τμημάτων (στοιχεία τμημάτων, ένταξη μαθητών σε τμήμα, αναθέσεις μαθημάτων σε εκπαιδευτικούς, ενημέρωση και παρακολούθηση υλοποίησης προγράμματος, καταχώρηση βαθμολογιών και απουσιών μαθητών κάθε τμήματος).
•   Διαχείριση μαθημάτων (καταγραφή και συντήρηση στοιχείων μαθημάτων ανά τάξη και τμήμα της σχολικής μονάδας, υλοποίηση μαθημάτων ανά τμήμα - βιβλία διδαχθείσας ύλης).
•   Αρχείο στελεχών (εκπαιδευτικών, διοικητικών, βοηθητικού και λοιπού προσωπικού) (στοιχεία στελέχους, υπηρετήσεις, υπηρεσιακή κατάσταση, υπαλληλική σταδιοδρομία, κ.ά.).
•   Λειτουργική μονάδα (τρέχουσες πληροφορίες για τη μονάδα ως τμήμα του κατανεμημένου αρχείου εκπαιδευτικών ιδρυμάτων του ΥΠΕΠΘ).
•   Ωρολόγιο πρόγραμμα (καταγραφή ωρολογίου προγράμματος της σχολικής μονάδα).
...
1. Χρήστες Σχολικών  μονάδων  (θα ορίσουν έναν χρήστη ανά μονάδα)
Οι Σχολικές μονάδες είναι οι βασικοί χρήστες του πληροφοριακού συστήματος. Μέσω του πληροφοριακού συστήματος θα έχουν τη δυνατότητα να εκτελούν τις εργασίες τους με μεγαλύτερη ευκολία, ταχύτητα και ασφάλεια.
Η χρήση του συστήματος θα πρέπει να κάνει ευκολότερη την καθημερινή χρήση και διαχείριση αυτών των πληροφοριών, οι οποίες έχουν ως αποδέκτες τις υπόλοιπες ομάδες χρηστών των διοικητικών υπηρεσιών του ΥπΕΠΘ.
...
Η διαχείριση λεπτομερειακών στοιχείων των σχολικών μονάδων θα μπορούσε να γίνει από την ίδια τη σχολική μονάδα ενημερώνοντας στοιχεία όπως :
•   Γενικά στοιχεία της Σχολικής Μονάδας όπως:
o   Στοιχεία επικοινωνίας (Δ/νση, τηλέφωνα, e-mail κλπ)
•   Κτιριακά – Πάγια Στοιχεία
o   Περιγραφή κτιρίων, εσωτερικών και εξωτερικών χώρων, εκτάσεις, πολεοδομικές αποφάσεις, συντηρήσεις κλπ)
o   Βιβλίο Υλικού
o   Διαχείριση διαδικασιών παραλαβής εξοπλισμών
•   Ημερολόγιο μονάδας
o   Καταγραφή συμβάντων σε ημερήσια βάση
o   Ηλεκτρονικό Πρωτόκολλο
o   Εκδηλώσεις, βραβεύσεις κλπ
•   Διαχείριση Σχολικών ετών
o   Καταγραφή στοιχείων μαθητών σε αντίστοιχα βιβλία αρχείου
o   Καταστροφή εγγράφων προηγούμενων ετών
o   Καθορισμός Τμημάτων και μαθημάτων (επιλογής/πρόσθετα) που θα διδαχτούν.
o   Διαχείριση διδακτικών βιβλίων (που παραλαμβάνονται)
« Τελευταία τροποποίηση: 14 Ιούν 2009, 07:50:53 μμ από pgrontas »

evry

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 3147
  • to Iterate is human to Recurse divine
Ο ρόλος των καθηγητών πληροφορικής
« Απάντηση #5 στις: 13 Ιούν 2009, 05:58:37 μμ »
Μια μικρή διόρθωση  >:D

Είμαστε 7000 καθηγητές πληροφορικής
Οι υπόλοιποι πού βρίσκονται ;

Δημοτικά, γραφεία, διευθύνσεις, βιβλιοθήκες, ΕΚΦΕ, ΥΠΕΠΘ, βουλευτές, σπίτια τους κλπ
« Τελευταία τροποποίηση: 14 Ιούν 2009, 07:51:05 μμ από pgrontas »
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

pentsas

  • Επισκέπτης
Ο ρόλος των καθηγητών πληροφορικής
« Απάντηση #6 στις: 13 Ιούν 2009, 06:39:18 μμ »
Γεια σας συνάδελφοι.
Είμαι ο Παναγιώτης Πέντσας και είμαι καθηγητής πληροφορικής στο Γυμνάσιο Σορωνής Ρόδου.
Στην πορεία μου στα σχολεία από το 1996 μέχρι σήμερα, αυτό που έχω διαπιστώσει είναι το γεγονός της μείωσης της εκπαιδευτικής-παιδαγωγικής μας ιδιότητας προς όφελος της τεχνολαγνικής-τζαμπατζίδικης συμπεριφοράς του σχολείου(με τον όρο σχολείο εννοώ οτιδήποτε περιλαμβάνεται μέσα στο σχολείο αλλά και όλες τις σχέσεις που έχει το σχολείο με την ευρύτερη κοινωνία) απέναντί μας.
Δηλαδή με άλλα λόγια αντί να συζητάμε για τρόπους – μεθόδους βελτίωσης και εξέλιξης της εκπαιδευτικής μας ιδιότητας(που εκεί πονάμε εμείς περισσότερο) μας βάλανε οι πάσης φύσεως τζαμπατζήδες τεχνολάγνοι να συζητάμε για το εάν το καινούριο αγγούρι που έρχεται είναι πιο δροσερό από το προηγούμενο που φάγαμε.
Τα θέλει όμως και μας ο ποπός μας, έτσι δεν είναι;
Θα μου πείτε τώρα: είναι δυνατόν να μη τα θέλει (τα αγγούρια). Από τα τόσα αγγούρια που έχουμε φάει έχουμε καταφέρει να φτάσουμε να έχουμε και στερητικό σύνδρομο.
Πως αλλιώς να εξηγήσει κάποιος το γεγονός ότι δεν κοιτάμε πια τον μανάβη στα μάτια όταν μας δίνει τα αγγούρια του και λέμε από μέσα μας: βρε αγγούρι να είναι και ότι να είναι.
ΞΥΠΝΑΤΕ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ. ΣΕ ΛΙΓΟ ΘΑ ΚΑΤΑΝΤΙΣΟΥΜΕ ΕΙΣΑΓΩΓΕΙΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΟΥΤΕ ΠΟΥ ΘΑ ΤΟ ΕΧΟΥΜΕ ΠΑΡΕΙ ΕΙΔΗΣΗ ΓΙΑΤΙ ΗΔΗ ΑΡΧΙΣΕ ΝΑ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕΙ.
ΒΑΗΘΕΙΑ ΜΑΣ.

« Τελευταία τροποποίηση: 14 Ιούν 2009, 07:51:20 μμ από pgrontas »

pvolonakis

  • Οπαδός
  • **
  • Μηνύματα: 11
Ο ρόλος των καθηγητών πληροφορικής
« Απάντηση #7 στις: 14 Ιούν 2009, 11:13:59 πμ »
Καταρχήν Καλημέρα,

Τα πράγματα δεν είναι τόσο τραγικά.
Σε καμιά εγκύκλιο, δεν έχει υποχρεώσει κανείς τον κλάδο να ασχολείται με τη μηχανογράφηση του σχολείου.
Ο υπεύθυνος ΣΕΠΕΥ με 3ωρη μείωση ωραρίου ήταν κάτι που διεκδικήσαμε και το πετύχαμε.
Το ότι οι περισσότεροι από εμάς έχουμε αναλάβει τα Έπαφος και λοιπά λογισμικά και ενημερώσεις των διαφόρων βάσεων δεδομένων, στατιστικά και ότι άλλο πιθανόν έχει σχέση με υπολογιστές πιστεύω ότι οφείλεται στη θέληση μας και στην απροθυμία των συναδέλφων (κάνουν τους κινέζους) με τη δικαιολογία ότι δεν έχουν αρκετές γνώσεις στους υπολογιστές. (Για να είναι στο facebook με τις ώρες δεν έχουν πρόβλημα αλλά και να εκτυπώνουν χιλιάδες σημειώσεις με τα μηχανήματα του σχολείου για προσωπικές τους χρήσεις).
Επομένως πιστεύω ότι τα πράγματα είναι απλά. Είναι θέμα επιλογής.
Μπορείς να κάνεις μάθημα με κανονικό ωράριο και αναλαμβάνεις εξωδιδακτικές εργασίες όπως όλοι οι συνάδελφοι. (Υπεύθυνος τάξης, Πρωτόκολλο, Αλληλογραφία, Στατιστικά κ.α
Αν δε συμπληρώνεις ωράριο και δεν θέλεις να πηγαίνεις σε άλλα σχολεία.
Αναλαμβάνεις υπεύθυνος ΣΕΠΕΥ με 3ωρη μείωση ωραρίου. (Βέβαια μπορεί να σου έχει πάρει τη θέση ο παλιοσυνάδελφος). Εδώ μπορείς να επικαλεστείς την εγκύκλιο και να μην αναλάβεις καμία εξωδιδακτική πλην εφημεριών.
Αναλαμβάνεις διάφορα προγράμματα (Περιβαλλοντικής, Αγωγής Υγείας, Πολιτισμού) με 2ωρη μείωση ωραρίου.
Σε λίγο καιρό θα υπάρχει και εγκύκλιος με μείωση ωραρίου για να βοηθάς στο κυλικείο, να βοηθάς τη καθαρίστρια, το μπογιατζή, τον κηπουρό και άλλα πολλά.
Αν σου τη δίνει το σχολείο παίρνεις απόσπαση στη Διεύθυνση, σε Πανεπιστήμια, σε Βουλευτές και στο Πουθενά.
Δόξα το Θεό υπάρχουν πολλές επιλογές για όλους.

Το βασικό θέμα για μένα είναι οι σχέσεις που έχεις με τη διεύθυνση, με τους συναδέλφους, με το σχολείο, με τους μαθητές, με τους γονείς και με τον εαυτό σου. Αν αισθάνεσαι καλά με αυτό που κάνεις συνέχισε να το κάνεις. Αν όχι προσπάθησε να το βελτιώσεις. Πρώτα για σένα και φυσικά και για τους υπόλοιπους.

Όσο για τα οικονομικά ποτέ δεν θα είμαστε ικανοποιημένοι. Αλλά και εκεί πρέπει ο καθένας με το τρόπο του να προσπαθήσει να τα βελτιώσει.

Εμένα προσωπικά το σχολείο με κουράζει πολλές φορές αλλά με ξεκουράζει εξίσου (όπως καλή ώρα τώρα), με γεμίζει χαρά αλλά και λύπες, είμαι γενικά ευχαριστημένος αλλά τα χρήματα που παίρνω δε μου φτάνουν.

Keep Walking!.
« Τελευταία τροποποίηση: 14 Ιούν 2009, 07:51:29 μμ από pgrontas »

alexxtasi

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 30
Ο ρόλος των καθηγητών πληροφορικής
« Απάντηση #8 στις: 14 Ιούν 2009, 01:02:54 μμ »
γεια χαρά

στα λίγα χρόνια που βρίσκομαι στο χώρο έχω καταλάβει πως ούτε και εμείς ξέρουμε τι θέλουμε και με τι θέλουμε να ασχοληθούμε.... Δεν υπάρχει κάτι ξεκάθαρο πέρα από τον υπεύθυνο ΣΕΠΕΥ και τις 3 ώρες για τη συντήρηση του εργαστηρίου.

Έγινε κάποια αναφορά από κάποιον πριν στο ωράριο (μέχρι τις 2...). Αν αυτό ισχύσει κάποτε για όλους, τότε ας ισχύσει για όλους...... και καλό θα ήταν κατά τη γνώμη μου να γίνει κάποτε. Πολλά πράγματα θα μπουν στη θέση τους ... για όλους...

το βασικό θέμα όμως είναι να βρούμε ποιος είναι ο ρόλος μας.
  • υπεύθυνος εργαστηρίου, αλλά με την κατάλληλη ενασχόληση? (πολλά έχουν δει τα μάτια μου...)
  • μηχανογράφοι, αλλά με την κατάλληλη παραδοχή και καθορισμό της δουλειάς και των υποχρεώσεών μας (εννοείται και δικαιωμάτων)
  • εκπαιδευτικοί? μήπως πρέπει σε κάποια φάση να αξιολογήσουμε το τι διδάσκουμε και σε ποιούς το διδάσκουμε? και να το βελτιώσουμε... λογισμικό? ότι μας δίνουν? (σηκώνει πολύ κουβέντα, αλλά ευτυχώς κάποιοι ασχολούνται...)

Γενικά είμαι σύμφωνος στην ύπαρξη ενός τμήματος μηχανογράφησης σε κάθε σχολείο. Είναι η μόνη λύση, αλλά δε σημαίνει πως στο τμήμα αυτό απασχολούνται πληροφορικοί. Ο/Η γραμματέας του σχολείου (βέβαια σε πολλά δεν υπάρχει!!) θα είναι ένα μέλος του τμήματος, καθώς και οποιοσδήποτε έχει πιστοποίηση χρήσης Η/Υ (μάλλον όλοι...)

Μήπως όμως θα έπρεπε να συμφωνήσουμε όλοι και στην ύπαρξη ενός τμήματος "υποστήριξης" ?  Υποστήριξη υπολογιστών του σχολείου (με την κατάλληλη βοήθεια από τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ), συντήρηση του website του σχολείου (με μαθητικές δραστηριότητες κ.α.), συντήρηση των λογαριασμών email των μαθητών, συμμετοχή σε διαγωνισμούς "πληροφορικής" και υποστήριξη των ομάδων που συμμετέχουν,  αλλά και υποστήριξη σε θέματα λειτουργίας και backup του τμήματος μηχανοργάνωσης (μόνο)...

Μη με φάτε ακόμα περιμένετε...  :angel: Οι αρμοδιότητες των δύο αυτών "τμημάτων" είναι ξεχωριστές και ξεκάθαρες, όπως και το ότι για το τμήμα μηχανοργάνωσης δεν είναι απαταίτητο να είναι κάποιος πληροφορικός...

  • Αν σε κάποιο σχολείο υπάρχει μόνο ένας πληροφορικός τότε αναλαμβάνει τα μαθήματά του, το εργαστήριο και την "υποστήριξη" με τις κατάλληλες μειώσεις στο ωράριο. Τότε στη μηχανοργάνωση ας κόψουν το λαιμό τους και να ασχοληθούν μόνοι τους με το e-school ή οτιδήποτε άλλο...
  • Αν όμως υπάρχει και 2ος τότε αν θέλει ας ασχοληθεί με τη μηχανοργάνωση.

Μήπως πρέπει να αρχίσουμε να ξεκαθαρίζουμε τι κάνουμε σαν πληροφορικοί σε ένα σχολείο και να το υποστηρίξουμε? μέσω ΠΕΚΑΠ? δεν ξέρω... πρέπει όμως οι ίδιοι να δώσουμε μια λύση - πρόταση σε όλα αυτά... το παραπάνω μπορεί να αποτελέσει πρόταση? τι λέτε?

Σίγουρα όλα αυτά δεν έχουν σχέση με το αν θα εγκαταστήσουμε το e-school (στο γυμνάσιο που βρίσκομαι για συμπληρωση ωραρίου σκέφτομαι να παραπονεθώ με email για το ότι δεν έχουμε Η/Υ με τα κατάλληλα χαρακτηριστικά... αλλά και να προσπαθήσω να το στήσω για να βοηθήσω έστω την κατάσταση που θα βρει ο επόμενος... αν προλάβω...). Μήπως όμως είναι μια καλή ευκαιρία να αρχίσουμε να το σκεφτόμαστε?

(ίσως ήταν καλό ένα νέο thread με θέμα τη συζήτηση αυτή, που θα κατέληγε σε κάποια πρόταση προς την ΠΕΚΑΠ)

ξαναλέω μη χτυπάτε... μετά από 3 χρόνια αισθάνομαι ακόμα νέος...  :)
« Τελευταία τροποποίηση: 14 Ιούν 2009, 07:51:43 μμ από pgrontas »

Circle

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 161
Ο ρόλος των καθηγητών πληροφορικής
« Απάντηση #9 στις: 14 Ιούν 2009, 05:46:13 μμ »
alexxtasi, συμφωνώ με όσα λες, υποστηρίζω ότι είμαστε πρώτα απ όλα εκπαιδευτικοί και το κύριο μέλημά μας είναι το διδακτικό κ παιδαγωγικό έργο μας.
Συμφωνώ, να ανοιχτεί ένα νέο thread με αυτό το θέμα, κ αν κρίνεται σκόπιμο ένας διαχειριστής ας μεταφέρει ή ας αντιγράψει τα μηνύματα που κρίνει σκόπιμο κ να συνεχιστεί εκεί η συζήτηση αυτή, ξέχωρα απο το e-school.
« Τελευταία τροποποίηση: 14 Ιούν 2009, 07:51:56 μμ από pgrontas »

polanagnost

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 28
Ο ρόλος των καθηγητών πληροφορικής
« Απάντηση #10 στις: 14 Ιούν 2009, 07:40:38 μμ »
Συνάδελφοι, γεια σας.
Νομίζω ότι είναι καιρός για λίγη συλλογική δράση σχετικά με τα ζητήματα της ειδικότητας μας καθώς χρόνο με το χρόνο το πράγμα γίνεται δυσκολότερο και απομακρυνόμαστε από την παιδαγωγική διαδικασία προς χάριν της τεχνικής - επιμορφωτικής και διοικητικής διαχείρισης του σχολείου.
Δεν υπάρχει αμφιβολία για μένα ότι στα σημερινά χάλια της Ελληνικής εκπαίδευσης λειτουργούμε ως ένα είδος σωσίβιου για την δημόσια διοίκηση. Οι περισσότεροι από εμάς προκειμένου να έχουμε το κεφάλι μας ήσυχο την ανάγκη φιλοτιμία κάνοντας αναλάβαμε ένα μεγάλο κομμάτι της μηχανογράφησης και πολλές φορές της γραμματειακής διαχείρισης των σχολείων στα οποία δουλεύουμε.
Όμως καθώς οι εκάστοτε κυβερνήσεις αξιοποιώντας κοινοτικά κονδύλια προσπαθούν να δείξουν ότι εκσυγχρόνισαν την δημόσια εκπαίδευση ο ρόλος μας θα γίνεται όλο και δυσκολότερος. Γιατί στην Ελλάδα ο εκσυγχρονισμός γίνεται με προγράμματα τύπου eschool που παραγγέλλονται και παραλαμβάνονται από ΑΣΧΕΤΟΥΣ και εν συνεχεία χωρίς καμία περαιτέρω προετοιμασία ή ρύθμιση πασάρονται στα σχολεία για υποχρεωτική εγκατάσταση και λειτουργία. Κατά τη γνώμη είναι μια αθλιότητα που καλούμαστε να υποστηρίξουμε και να αναδείξουμε ως μια επιτυχημένη κίνηση εκσυγχρονισμού και κεντρικής διαχείρισης του κράτους στην εκπαίδευση.  >:(
Προτείνω τα εξής:
1) Να ζητήσουμε από το ΠΕΚΑΠ ή καλύτερα από την ΟΛΜΕ να αναδείξει το ζήτημα άμεσα και να εκδώσει ανακοίνωση.
2) Την Τρίτη 23/6 να αποστείλουμε όλοι με email την παραπάνω ανακοίνωση της ΟΛΜΕ και να μποϋκοτάρουμε τη χρήση του eschool. >:D
3) Να ζητήσουμε την θέσπιση θέσης υπευθύνου μηχανογράφησης στα Σχολεία (όπως Διευθυντής, Υποδιευθυντής κλπ) με τις αντίστοιχες απολαβές και μειώσεις ωραρίου. Οι υποψήφιοι να περνούν συνέντευξη και να αναλαμβάνουν πλήρως την ευθύνη όλων αυτών των διαδικασιών. Είναι φανερό πως οι Διευθυντές ΔΕΝ μπορούν να τα κάνουν μόνοι τους και είναι άλλος ο ρόλος τους σε ένα Σχολείο. Πλέον δεν είναι εξωδιδακτική εργασία ισότιμη με όλες τις υπόλοιπες ούτε  από πλευράς ευθύνης αλλά ούτε και όγκου εργασίας. Αν κάποτε είχαμε να περάσουμε κάποιους βαθμούς και απουσίες τώρα ζητούν την πλήρη μηχανογράφηση του Σχολείου.
Τέλος θα ήθελα να προσθέσω ότι τον εκσυγχρονισμό στην εκπαίδευση δεν τον φέρνουν τα προγράμματα και οι υπολογιστές αλλά οι άνθρωποι που θα τα σχεδιάσουν και θα τα λειτουργήσουν. Αυτοί οι άνθρωποι όποιοι και αν είναι πρέπει να μην αισθάνονται κοροΐδα αλλά να νοιώθουν αξιοπρέπεια και αναγνώριση από την πλευρά του κράτους. Για την ώρα ούτε καν επίδομα οθόνης δεν παίρνουμε.
« Τελευταία τροποποίηση: 14 Ιούν 2009, 07:52:10 μμ από pgrontas »
Ένα λάθος γίνεται σφάλμα μόνο όταν προτιμήσουμε να μην το διορθώσουμε.

Wizard

  • Επισκέπτης
Απ: Ο ρόλος των καθηγητών πληροφορικής
« Απάντηση #11 στις: 14 Ιούν 2009, 09:10:33 μμ »
Πολυ εύστοχες επισημάνσεις. Ως συνήθως, στην Ελλάδα αν δεν αντιδράσεις, δεν βρίσκεις το δίκιο σου. Εφόσον η μηχανογράφηση δουλεύει στα σχολεία από τους Πληροφορικούς λόγω εθελοντισμού ή με μείωση ωραρίου ή για συμπλήρωση ωραρίου ή και για άλλους λόγους (με τους οποίους διαφωνώ), το υπουργείο δεν πρόκειται να αλλάξει κάτι.

Συνάδελφος σε μεγάλο Λύκειο μετά από 3 χρόνια "κάνε το ένα", "κάνε το άλλο", προειδοποίησε τον περασμένο Ιούνιο ότι φέτος δεν θα αναλάβει μηχανογράφηση, δεν τον πίστεψαν και όταν ο διευθυντής τον Σεπτέμβριο κατάλαβε ότι δεν αστειευόταν, έτρεχε και δεν έφτανε. Έτσι, με συνεννοήσεις με τη β'θμια, ανέλαβε συνάδελφος άλλης ειδικότητας με μείωση ωραρίου, ο οποίος τώρα στο τέλος της χρονιάς νιώθει ψυχική εξάντληση (για να δουν και κάποιοι τι σημαίνει μηχανογράφηση). Εκτός των άλλων, πρέπει να μείνει και τον Ιούλιο για τα μηχανογραφικά, μην το ξεχνάμε κι αυτό γιατί δεν το θέλουν όλοι παρά την αποζημίωση!

Το μποϋκοτάζ δεν είναι καθόλου άσχημη ιδέα. Αν γίνει ανακοίνωση από ΠΕΚΑΠ ή/και ΟΛΜΕ για το θέμα και από τη νέα χρονιά αρνηθούμε να αναλάβουμε, τότε μόνο θα δημιουργηθεί ντόρος. Όσο αντέχει ο γάιδαρος, το αφεντικό δεν αλλάζει στάση  >:( Επιτέλους, αν το υπουργείο θέλει μηχανογραφημένα σχολεία, ας φροντίσει ανάλογα, σε ποια άλλη υπηρεσία συμβαίνει αυτό το χάλι;

Σκόρπιες ενέργειες από β'θμιες που ζητούν από τα σχολεία ξεχωριστή ανάθεση για τα e-mail λόγω μεγάλου φόρτου (π.χ. Δ' Αθήνας και Αχαΐας), δεν είναι αρκετές. Χρειάζεται ξεχωριστή θεσμοθέτηση από "ψηλά" με ξεκάθαρες προϋποθέσεις, υποχρεώσεις και δικαιώματα. Η ΠΕΚΑΠ έχει γνώση, ελπίζω μόνο να θεωρηθεί θέμα με μεγάλη σημασία, γιατί δεν γίνεται να νιώθουμε τη διδασκαλία σαν δευτερεύουσα εργασία.

alexxtasi

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 30
Απ: Ο ρόλος των καθηγητών πληροφορικής
« Απάντηση #12 στις: 14 Ιούν 2009, 09:50:02 μμ »
πολύ σωστά... συμφωνώ σε όλα και πιστεύω πως όλοι συμφωνούμε...
ο τρόπος δράσης (πχ email στις 23 ή κάτι άλλο...) είναι ένα θέμα που σε μερικές σελίδες του thread αυτού, θα έχει καθοριστεί... το μόνο που θα μείνει και βασικό, είναι η ΠΕΚΑΠ ή ΟΛΜΕ να το προωθήσουν...

μήπως όμως θα πρέπει κάποτε να καθορίσουμε και το τι πρέπει να κάνουμε στα πλαίσια του σχολείου? Συνεχώς κουβεντιάζουμε για το τι δεν πρέπει να κάνουμε.

Σαν παράδειγμα (για να μην παρεξηγηθώ κιόλας...) εγώ...
3 χρόνια διορισμένος, 1η χρονιά σε λύκειο, 2η σε ΚΕΠΛΗΝΕΤ, 3η σε γυμνάσιο και λύκειο...
δεν κατάφερα να ασχοληθώ με κάποιο διαγωνισμό (ρομποτικής, ιστοσελίδων....), με τις ιστοσελίδες των σχολείων, με τον καθορισμό συγκεκριμένων εργασιών για τα μαθήματα, με τη συνεχή συντήρηση λογαριασμών μαθητών, να οργανώσω μια προετοιμασία αντίστοιχη της προετοιμασίας για το ecdl (κάπου δε θα έπρεπε να εντάξουμε και κάτι τέτοιο επιτέλους?) πολλά υπάρχουν που πολλοί από εμάς αφήνουν ως στόχους της επόμενης χρονιάς...

'Ενας μόνο από τους λόγους που υπάρχει αυτός ο "αποπροσανατολισμός" (δε βγάζω την ουρά μου απέξω...) είναι και η μηχανοργάνωση με κάθε είδους Νέστορες, δ-βάση, survey, φάρους και οτιδήποτε άλλο σκεφτούν κάποιοι στο υπουργείο για να απορροφήσουν κονδύλια (όπως πολύ σωστά είπε κάποιος πιο πριν). Έξοδα για ανάπτυξη λογισμικού, αγορά αδειών και μετά τα φορτώνουν σε εμάς.... (κάτι σε open source τουλάχιστόν? μπα...) Και οι υπόλοιποι "επιμορφωμένοι" συνάδελφοι άλλων ειδικοτήτων...? :αλέκος:

η γνώμη μου είναι πως πρέπει πρώτα να καθορίσουμε τι πρέπει να κάνουμε πέρα από τη διδασκαλία (Ο ρόλος των καθηγητών πληροφορικής όπως λέει και ο τίτλος) και να το απαιτήσουμε παράλληλα με το τι δεν είμαστε υποχρεωμένοι να κάνουμε (κάθε είδους μηχανοργάνωση - χαμαλοδουλειά που σκαρφίζεται ο εγκέφαλός τους)

πρότεινα πιο πριν κάτι σαν υποστήριξη στο σχολείο... μοιάζει με χαμάλη αλλά έχει και την ιδιότητα του διαχειριστή. Κάτι σαν administrator και τεχικός μαζί (πάντα με τη βοήθεια των ΚΕΠΛΗΝΕΤ). Μας ταιριάζει περισσότερο νομίζω και μπορεί να συνδιαστεί με τις διδακτικές υποσρεώσεις. Σίγουρα δεν είμαι ούτε αρμόδιος για προτάσεις ούτε έμπειρος. Αλλά πιστεύω πως πρέπει να πιέσουμε στο να καθοριστεί κάτι τέτοιο παράλληλα με την πίεση δημιουργίας τμήματος μηχανογράφησης.
Μπορεί σε κάποιους να ακούγεται χαζό, αλλά πιστεύω πως μόνο αν καθορίσουμε τι θα κάνουμε, θα μπορούμε να πιέσουμε για το τι δε θα κάνουμε....

stratosg

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 301
  • Η εξουσία αποβλακώνει.
Απ: Ο ρόλος των καθηγητών πληροφορικής
« Απάντηση #13 στις: 14 Ιούν 2009, 11:40:51 μμ »
Άποψή μου είναι πως πέρα από το διδακτικό μας καθήκον δεν πρέπει να κάνουμε τίποτα άλλο κι εξηγούμαι :

α. Κοιτάξτε την ξεφτίλα στην οποία περιήλθε ο κλάδος μας και κάντε μια σύγκριση με τους υπόλοιπους (φυσικούς, φιλολόγους κλπ) και μάλιστα μετά από πολύ καλή θέληση που υποδείξαμε. Αυτό όμως εισπράχθηκε από τους υπόλοιπους συναδέλφους, όχι ως πράξη καλής θέλησης αλλά ώς αλλαζονεία και υπεροψία. Τώρα αφού λοιπόν πρώτα θεοποιηθήκαμε, στην πυρά με κάθε διαθέσιμο τρόπο.

β. Όσοι διοριστήκαμε, τουλάχιστο αυτοί που διοριστήκαμε μέσω του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ, διοριστήκαμε ώς εκπαιδευτικοί και μόνον. Μιλάω για τους ΑΣΕΠ γιατί τα θέματα ήταν πως θα είσαι καλός καθηγητής κι όχι καλός τεχνικός. Και για να μην ακούσω και καμία κρυάδα, δεν θεωρώ ότι είμαι αξιότερος, ικανότερος, υψηλότερος, εξυπνότερος, ή ότι άλλο φανταστεί ο καθένας σας από τους υπόλοιπους που διορίστηκαν με κάποιον άλλο τρόπο.

γ. Πολλοί απο εμάς είμαστε ακόμα απλήρωτοι από το 2006 από την κοινωνία της πληροφορίας ως απόρροια της καλής θέλησης, άρα γιατί να αναλάβουμε ακόμα ένα χαμαλίκι.

δ. Για ποιά ΟΛΜΕ μιλάτε. Για τους καρεκλοκένταυρους γλειψηματίες και υποψήφιους βουλευτές; Που ήταν η ΟΛΜΕ να στηρίξει τον κλάδο για την μείωση ωραρίου όταν το εργαστήριο βρίσκεται υπό την σκέπη του ΣΕΚ; Πού ήταν αυτοί οι κυριούληδες όταν ο κλάδος υποβαθμίστηκε άλλη μια φορά στις αναθέσεις μαθημάτων; Για ρίξτε μια ματιά στο έγγραφο που αποστείλαν προς το Υποργείο (Τα καημένα τα ΠΕ4). Ποια η θέση τους για το ότι είμαστε απλήρωτοι από την κοινωνία της πληροφορίας εδώ και τρία χρόνια. Τέλος που ήταν και που είναι αυτοί οι συνδικαλησταράδες εργατοπατέρες να φωνάξουν υπέρ του κλάδου όταν είμαστε ο μόνος κλάδος που βάζει δεύτερο καθηγητή σε εργαστήριο στους 17 μαθητές ενώ όλοι οι άλλοι στους 13;

ε. Δεν συμφωνώ με το τμήμα μηχανογράφησης στα σχολεία, γιατί διοριστήκαμε ως εκπαιδευτικοί κι όχι ως τεχνικοί. Βέβαια έτσι όπως μας κατάντησαν, αφού πρώτα μας διέσπασαν σε σαράντα κομμάτια, ΑΣΕΠ και μη ΑΣΕΠ, ΠΕ19 και ΠΕ20, λοιπών ειδικοτήτων με σεμινάρια 400 ωρών κλπ. και αφού έχουμε και 156 ενώσεις να μας εκπροσωπούν, ναι το να οργανωθεί σε κάθε σχολείο ένα τέτοιο τμήμα θα είναι η μόνη λύση και θα τους ευχαριστούμε κι από πάνω.

Συγγνώμη για το έντονο της έκφρασης αλλά έχω σκάσει.
Να φοβάσαι εκείνον που δεν έχει να χάσει τίποτα.

pentsas

  • Επισκέπτης
Απ: Ο ρόλος των καθηγητών πληροφορικής
« Απάντηση #14 στις: 15 Ιούν 2009, 12:15:54 πμ »
Συνάδελφοι έστειλα το ακόλουθο μήνυμα στην ΠΕΚΑΠ:
Μήνυμα:
"Είμαι καθηγητής Πληροφορικής στο Γυμνάσιο Σορωνής Ρόδου.
Σήμερα το πρωί(12/06) λάβαμε ένα μήνυμα από κάποια ομάδα του e-school.
Το μήνυμα αυτό υποχρεώνει τις σχολικές μονάδες των Γυμνασίων της χώρας (έτσι γενικά και αόριστα χωρίς να προσδιορίζεται ο υπεύθυνος της διαδικασίας με συγκεκριμένες υποχρεώσεις και απολαβές για την ενασχόλησή του με το έργο ) να εγκαταστήσουν-παραμετροποιήσουν λογισμικό και να μεταπτώσουν?!?! δεδομένα που έχουν σχέση με την γραμματειακή υποστήριξη των σχολείων.
Σε ερώτηση του διευθυντή του σχολείου μου προς το ΚΕΠΛΗΝΕΤ : "...και ποιος θα φάει ... το αγγούρι";
Η απάντηση ήταν: Μα φυσικά ο πληροφορικός, ποιος άλλος ο φιλόλογος(δεν έχω τίποτα με τους φιλολόγους, εξάλλου είναι από τις ειδικότητες που σκίζονται στη δουλειά); και συνεχίζει: ...είστε το μόνο σχολείο που φέρνει αντίδραση.
Φυσικά ο πληροφορικός, διότι ο μάχιμος-εκπαιδευτικός -υπεύθυνος εργαστηρίου-σύμβουλος "νέων" τεχνολογιών(γενικά) πληροφορικός, από τα πολλά αγγούρια που έχει φάει στο σχολείο το μόνο που αισθάνεται πια είναι μόνο η δροσιά τους (γι' αυτό και δεν αντιδρά πια).
Το τρώει λοιπόν και λέει: πο πο τι ωραίο και δροσερό που ήταν, ... μια που είναι και καλοκαίρι δε μου δίνετε και άλλο για να δροσιστώ περισσότερο;
Σας ρωτώ λοιπόν: αν είσαστε ελεύθεροι επαγγελματίες και σας προσλάμβανε κάποιος για παρόμοια εργασία πόσα χρήματα θα του ζητούσατε; Μήπως θα του την κάνατε τζάμπα;
Σας ρωτώ επίσης: μήπως μέσα από τέτοιου είδους πρακτικές προσπαθούν κάποιοι να μειώσουν την παιδαγωγική - εκπαιδευτική μας διάσταση και να μας κάνουν γραμματείς και φαρισαίους;
Σας ρωτώ επίσης: μήπως γνωρίζετε κάποια άλλη πολιτισμένη χώρα όπου η μηχανοργάνωση των σχολικών μονάδων να μεθοδεύεται με τέτοιου είδους πρακτικές(του καλού Σαμαρείτη);
Σας ρωτώ επίσης: εσείς συμφωνείτε με τέτοιου είδους πρακτικές; ποια είναι η άποψή σας για το θέμα;
Δεν έχω να πω τίποτε άλλο απλά προβληματιστείτε.


Με εκτίμηση προς όλους τους συναδέλφους

Παναγιώτης Πέντσας"

και πήρα την παρακάτω απάντηση:
Απάντηση:
"Συνάδελφε, συμφωνούμε με όσα λες και επαυξάνουμε
 
Έχουμε σχεδόν έτοιμη σχετική ανακοίνωση-παρέμβαση με ακριβώς αυτά που θέτεις και άλλα...
 
Την Τετάρτη που έχουμε ΔΣ θα την οριστικοποιήσουμε και θα ζητήσουμε να πάρει θέση και η ΟΛΜΕ
 
Για την ουσία του θέματος, η γνώμη μου είναι ότι δεν είσαι υποχρεωμένος να δεχθείς αυτή την εργασία. Η προθεσμία δε που τίθεται δεν είναι σε επίσημο έγγραφο, (δν έχει πρωτόκολλο και υπογραφή) οπότε  ο δ/ντης σου μπορεί να την αγνοήσει.
 
Το θέμα είναι ότι πρέπει να δράσουμε συντονισμένα και αυτό είναι ακόμα δύσκολο για τον κλάδο μας...
 
Ευχαριστούμε για την παρέμβασή σου
 
Σταύρος Κουνάδης
ΓΓ ΠΕΚΑΠ"