η πληροφορική στο λύκειο είναι όπως όλα τα πράγματα στην ελλάδα. Παράλογος.

Ξεκίνησε από hajijohn, 31 Αυγ 2025, 07:34:13 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

hajijohn

Αν είναι δυνατόν να μην υπάρχει η python στα ΓΕΛ, και να έχουμε κάτι σαν κώδικα που δεν είναι κώδικας αλλά ψευδοκώδικας, αυστηρός. Αν είναι δυνατόν να προγραμματίζουν οι μαθητές με το ΕΠΑΝΕΛΑΒΕ; Και πάλι σέβομαι τον Αλκη ή αυτόν που δημιούργησε τη ΓΛΩΣΣΑ, αλλά: Θα προχωρήσουμε μπροστά; Θα μάθουν τα παιδιά μας κάτι σύχρονο; Και εκπαιδευτικό. Που έχει και συνέχεια έχει και εξέλιξη, είναι ζωντανός οργανισμός. Σε όλον τον κόσμο στα σχολεία python μαθαίνουν οι μαθητές. Με άπειρη βιβλιογραφία, με πολλές απλές λύσεις ισάξιες.

Και η python έχει εφαρμογές από το πανεπιστήμιο μέχρι και τη βιομηχανία (το δέχομαι δεν μας ενδιαφέρει τι ζητά η βιομηχανία).

Φαντάζομαι ακόμα κι ο Άλκης το ίδιο θα λέει.
Ένας αναπληρωτής καθηγητής
Γιάννης Χ
 

evry

Παράθεση από: hajijohn στις 31 Αυγ 2025, 07:34:13 ΜΜΑν είναι δυνατόν να μην υπάρχει η python στα ΓΕΛ, και να έχουμε κάτι σαν κώδικα που δεν είναι κώδικας αλλά ψευδοκώδικας, αυστηρός. Αν είναι δυνατόν να προγραμματίζουν οι μαθητές με το ΕΠΑΝΕΛΑΒΕ; Και πάλι σέβομαι τον Αλκη ή αυτόν που δημιούργησε τη ΓΛΩΣΣΑ, αλλά: Θα προχωρήσουμε μπροστά; Θα μάθουν τα παιδιά μας κάτι σύχρονο; Και εκπαιδευτικό. Που έχει και συνέχεια έχει και εξέλιξη, είναι ζωντανός οργανισμός. Σε όλον τον κόσμο στα σχολεία python μαθαίνουν οι μαθητές. Με άπειρη βιβλιογραφία, με πολλές απλές λύσεις ισάξιες.

Και η python έχει εφαρμογές από το πανεπιστήμιο μέχρι και τη βιομηχανία (το δέχομαι δεν μας ενδιαφέρει τι ζητά η βιομηχανία).

Φαντάζομαι ακόμα κι ο Άλκης το ίδιο θα λέει.
Ένας αναπληρωτής καθηγητής
Γιάννης Χ
 
Να ρωτήσω πόσα χρόνια έχετε στην εκπαίδευση?
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

petrosp13

Να ρωτήσω κι εγώ
Με τις άπειρες δυνατότητες που προσφέρει η Python, πώς θα διορθώνουμε γραπτά;
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

evry

Παράθεση από: petrosp13 στις 01 Σεπ 2025, 09:15:41 ΠΜΝα ρωτήσω κι εγώ
Με τις άπειρες δυνατότητες που προσφέρει η Python, πώς θα διορθώνουμε γραπτά;
Όπως τα διορθώνουν σε όλες τις χώρες του κόσμου που κάνουν γλώσσα προγραμματισμού, όπως στο IB και φυσικά όπως στο πανεπιστήμιο, και όπως τα ΕΠΑΛ που τόσα χρόνια όλα πάνε μια χαρά.

Υπάρχει συγκεκριμένη ύλη όπως ακριβώς υπάρχει συγκεκριμένη ύλη στα μαθηματικά και οι μαθητές δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν ότι θεώρημα θέλουν. Το ίδιο ισχύει και στην Python. Χρησιμοποιείς ένα υποσύνολο της γλώσσας που ορίζεται αυστηρά και όλα κυλάνε ρολόι.
π.χ. τα παιδιά που συμμετέχουν σε μαθηματικούς διαγωνισμούς δεν μπορούν στο μάθημα της τάξης να χρησιμοποιήσουν τα θεωρήματα που ξέρουν από τους διαγωνισμούς. Θα πρέπει να τα αποδείξουν.

Επίσης να σημειώσω ότι και η ψευδογλώσσα έχει άπειρες δυνατότητες. Πως διορθώνουμε τόσα χρόνια;
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

evry

Εν τω μεταξύ η πλάκα είναι ότι από φέτος θα κάνουν Python υποχρεωτικά στο Γυμνάσιο. Τα παιδιά που θα έρχονται στο Λύκειο τα επόμενα χρόνια θα έχουν δει Python. Θα είχε ενδιαφέρον η αντίδρασή τους όταν από την Python πάνε στην ψευδογλώσσα.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

pgrontas

Πάντως, θα ήθελα να πω στον συνάδελφο Γιάννη, ας μην τα απαξιώνουμε όλα.

Ασφαλώς και το βέλτιστο θα ήταν να μπει η Python στα σχολεία - όλοι όσοι ενδιαφερόμαστε για την πληροφορική θα το θέλαμε αυτό - ειδικά τώρα που με την μηχανική μάθηση, λόγω των πολύ καλών βιβλιοθηκών που διαθέτει καθιερώνεται ως lingua franca.

Όμως δε συμφωνώ με το πνεύμα του μηνύματός σου, αν το έχω καταλάβει σωστά - δε σημαίνει ότι αυτό που γίνεται τώρα είναι άχρηστο. Οι μαθητές κερδίζουν αρκετά πράγματα μπαίνοντας στον αλγοριθμικό τρόπο σκέψης και συνηθίζοντας τις βασικές αλγοριθμικές δομές και επεξεργασίες που είναι παρόμοιες σε όλες τις γλώσσες προγραμματισμού.

Παράθεση από: hajijohn στις 31 Αυγ 2025, 07:34:13 ΜΜΑν είναι δυνατόν να μην υπάρχει η python στα ΓΕΛ, και να έχουμε κάτι σαν κώδικα που δεν είναι κώδικας αλλά ψευδοκώδικας, αυστηρός. Αν είναι δυνατόν να προγραμματίζουν οι μαθητές με το ΕΠΑΝΕΛΑΒΕ; Και πάλι σέβομαι τον Αλκη ή αυτόν που δημιούργησε τη ΓΛΩΣΣΑ, αλλά: Θα προχωρήσουμε μπροστά; Θα μάθουν τα παιδιά μας κάτι σύχρονο; Και εκπαιδευτικό. Που έχει και συνέχεια έχει και εξέλιξη, είναι ζωντανός οργανισμός. Σε όλον τον κόσμο στα σχολεία python μαθαίνουν οι μαθητές. Με άπειρη βιβλιογραφία, με πολλές απλές λύσεις ισάξιες.

Και η python έχει εφαρμογές από το πανεπιστήμιο μέχρι και τη βιομηχανία (το δέχομαι δεν μας ενδιαφέρει τι ζητά η βιομηχανία).

Φαντάζομαι ακόμα κι ο Άλκης το ίδιο θα λέει.
Ένας αναπληρωτής καθηγητής
Γιάννης Χ
 
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

hajijohn

Ο σκοπός είναι να μην έχουμε γραπτά (είναι υπερβολή να πω ούτε φροντιστήρια;), τουλάχιστον για τον προγραμματισμό στην πληροφορική.

Αν είναι να έχουμε γραπτά για τη python, μένουμε και στην ΓΛΩΣΣΑ. Είναι αδύνατο να καθόμαστε να παρατηρούμε αν άφησε σειρά μετά την επανάληψη ή μετά την συνάρτηση.

Ναι η αλγοριθμική σκέψη αναπτύσσεται, αλλά για προγραμματισμό μιας σελίδας δυο σελίδων 140-150 γραμμών; Η αλγοριθμική σκέψη περνά αρχικά στο χαρτί, με τον ψευδοκώδικα, με διαγράμματα, μέχρι εκεί όμως. Με απλότητα αλλά και σαφήνεια. Για προγραμματισμό αν ζητείται (που ζητείται) δεν μπορούμε να γράφουμε σε γραπτό.

Δηλαδή επιτρέψτε μου: είναι απαράδεκτο να κόβουμε υπομονάδα, γιατί ο μαθητής ξέχασε πχ το κόμα στο χαρτί. Στον ψευδοκώδικα θα του κόβαμε μονάδα αν έλειπε κάπου η άνω κάτω τελεία, που ούτως ή άλλως δεν χρειάζεται;

Το σημαντικό είναι που όλοι εδώ έχετε αντανακλαστικά.

evry

Κανείς δεν κόβει μονάδα επειδή κάποιος ξέχασε ένα κόμμα ή ένα τέλος_αν.
Δεν ισχύει αυτό.
Η ιδέα της ψευδογλώσσας είναι αυτή ακριβώς, να μην μένουμε σε λεπτομέρειες.
Όλα αυτά που λες μπορεί να γίνουν μέχρι την Β Λυκείου. Στην Γ Λυκείου δεν υπάρχει περίπτωση για οποιαδήποτε άλλη εξέταση πέραν της γραπτής.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

andreas_p

Εδώ μας πήρε πάνω από 10 χρόνια να πείσουμε τους εμμονικούς - ιδεοληπτικούς για το ποιο είναι το σωστό  ... ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ή  Πρόγραμμα ...
Μην ασχολείστε !

hajijohn


hajijohn

Παράθεση από: evry στις 01 Σεπ 2025, 11:29:36 ΜΜΚανείς δεν κόβει μονάδα επειδή κάποιος ξέχασε ένα κόμμα ή ένα τέλος_αν.
Δεν ισχύει αυτό.
Η ιδέα της ψευδογλώσσας είναι αυτή ακριβώς, να μην μένουμε σε λεπτομέρειες.
Όλα αυτά που λες μπορεί να γίνουν μέχρι την Β Λυκείου. Στην Γ Λυκείου δεν υπάρχει περίπτωση για οποιαδήποτε άλλη εξέταση πέραν της γραπτής.
Σε Γ Λυκείου δεν κόβουν;
Παρακαλώ ας σου απαντήσουν άλλοι.
Μα δεν κάνουν ψευδοκωδικα στην Γ Λυκείου. Αυτό ακριβώς το στρεβλο αναδυκνείω.
ΈΧΟΥΝ ΜΠΕΡΔΕΨΕΙ ΤΑ ΜΠΟΎΤΙΑ ΤΟΥΣ ΜΕ ΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟ ΓΕΝΙΚΌ ΛΥΚΕΙΟ.
καναν τον ψευδοκωδικα γλώσσα προγραμματισμού στα ελληνικά.
Αν δεν σου φαίνεται παράδοξο...

George Eco

Να ξεκαθαρίσουμε δυο πράγματα;

Β Λυκείου διδάσκονται αλγοριθμική σκέψη σε ψευδογλώσσα και χαλαρά.

Γ Λυκείου το δίνουν Πανελλήνιες το μάθημα, οπότε η αυστηρότητα διδασκαλίας αλλάζει βαρύτητα.
Γ Λυκείου εντός ύλης είναι η ψευδογλώσσα ΚΑΙ μια θεωρητική γλώσσα προγραμματισμου, ορισμένη επί χάρτου, που ομοιάζει με τη ψευδογλώσσα αλλά δεν είναι ψευδογλώσσα κι αποκαλείται ΓΛΩΣΣΑ.

Αν μπερδευτήκατε εσείς, φανταστείτε ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΙΑ πόσο μπερδεύονται τα παιδιά και ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΙΑ πόσο μου παίρνει να εξηγώ διαφορές.

Η ΓΛΩΣΣΑ έχει πιο αυστηρή σύνταξη και περιορίζεται στη διδαχθείσα ύλη βάσει εκάστοτε Φ.Ε.Κ.

Δεν είναι μπερδεμένα τα μπούτια μας.
Αν είσαι έμπειρος είναι όλα στη θέση τους και ξέρεις τι να διδάξεις, ΑΛΛΑ γκρινιάζεις και τραβάς τα μαλλιά σου, γιατί όπως είναι το μάθημα είναι το μαύρο του το χάλι. Οπότε συνάδελφε hajijohn καταλαβαίνω τι λες.

Το ποιος κόβει και τι κόβει είναι δύσκολη απάντηση.
Μου έχει τύχει μαθήτρια να έχει βαθμολογητές Α:15%, Β:96% και να παίρνει από τον τρίτο 95%
Δε ξέρεις που θα πέσεις, αλλά φαντάζομαι κι ελπίζω τον Α να τον έστειλαν σπίτι του σύντομα...
Για αυτό το λόγο υπάρχει μια υστερία με το να πηγαίνουμε by the book, αλλά το βιβλίο δε βοηθάει κι αυτό οπότε καλώς ήλθες σε ένα μάθημα που φωνάζει εδώ και χρόνια πως χρειάζεται αλλαγές. Με βολεύει πολύ να έχω 25 χρόνια εμπειρία και θέματα Πανελληνίων σε παρακαταθήκη. Αλλά το θέμα δεν είναι τι βολεύει εμένα, ή τον κάθε Καθηγητή. Το θέμα είναι να γίνει μάθημα της προκοπής.



pgrontas

Παράθεση από: hajijohn στις Χθες στις 11:53:06 ΠΜΣε Γ Λυκείου δεν κόβουν;
Παρακαλώ ας σου απαντήσουν άλλοι.
Μα δεν κάνουν ψευδοκωδικα στην Γ Λυκείου. Αυτό ακριβώς το στρεβλο αναδυκνείω.
ΈΧΟΥΝ ΜΠΕΡΔΕΨΕΙ ΤΑ ΜΠΟΎΤΙΑ ΤΟΥΣ ΜΕ ΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟ ΓΕΝΙΚΌ ΛΥΚΕΙΟ.
καναν τον ψευδοκωδικα γλώσσα προγραμματισμού στα ελληνικά.
Αν δεν σου φαίνεται παράδοξο...

Γενικά, ας έχουμε εμπιστοσύνη στους συναδέλφους.
Επειδή μάλλον είσαι νέος στην εκπαίδευση, μετά από 25 χρόνια στην εκπαίδευση έχει έρθει κάποια ισορροπία στο μάθημα και στον τρόπο βαθμολόγησης και οι συμμετέχοντες στο στέκι έχουν βοηθήσει τα μέγιστα σε αυτό, παρά το γεγονός ότι στο υπουργείο έκαναν ότι μπορούσαν για να τα μπερδέψουν περισσότερο.
Η βαθμολόγηση είναι λογική και δεν κόβονται για ψύλλου πήδημα βαθμοί. Η συντριπτική πλειοψηφία, ειδικά στα μεγάλα προγράμματα, κοιτάει αν ο μαθητής επιλύει σωστά το πρόβλημα και διαθέτει αλγοριθμική σκέψη, και αγνοεί ανθυπολεπτομέρειες σύνταξης.



Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson