Πανελλήνιες 2025

Ξεκίνησε από Νίκος Αδαμόπουλος, 10 Ιουν 2025, 10:11:32 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Νίκος Αδαμόπουλος

Επειδή έχει ξαναπέσει σε πανελλαδικές (μόλις πέρυσι), αναρωτιέμαι αν πρέπει να χάνει ένας μαθητής μονάδες στον προγραμματισμό αν δεν ξέρει ότι a**0 = 1 

andreas_p

Δ3 β)
Δεν χρειάζεται η str για το KOD

NIKOS_KALYVAS

Στο Β2. στο κενό 4 Σωστό θεωρείται και το  lexi[:1]
ΝΙΚΟΣ ΚΑΛΥΒΑΣ
Καθηγητής Πληροφορικής (ΠΕ86)

andreas_p


nikolasmer

Μερεντίτης Νικόλαος
Πληροφορικός

Akis73

Και η απάντηση lexi[0:1] δεν είναι σωστή;

mikezante

Πολύ ωραία θέματα, τα περισσότερα στο ύφος του σχολικού βιβλίου. Το μοναδικό παρατράγουδο θα έλεγε κανείς είναι το Β1, αφού στα παραδείγματα του σχολικού δεν υπάρχει παράμετρος λίστα, πόσο μάλλον διαχείριση της σε μέθοδο.
Γεράσιμος Βαρδακαστάνης
mikevard@hotmail.com

evry

Παράθεση από: mikezante στις 10 Ιουν 2025, 02:29:20 ΜΜΠολύ ωραία θέματα, τα περισσότερα στο ύφος του σχολικού βιβλίου. Το μοναδικό παρατράγουδο θα έλεγε κανείς είναι το Β1, αφού στα παραδείγματα του σχολικού δεν υπάρχει παράμετρος λίστα, πόσο μάλλον διαχείριση της σε μέθοδο.
Στη σελίδα 112 έχει παράδειγμα με πέρασμα παραμέτρου λίστα και μάλιστα διαχωρίζει τις δυο περιπτώσεις όπου στη μία η λίστα αλλάζει και στην άλλη όχι. Δεν αρκεί αυτό;
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

NIKOS_KALYVAS

Επίσης για το Θέμα  Β1: υπάρχει στο βιβλίο  "Λύσεις Ασκήσεων Βιβλίου Μαθητή και Τετραδίου Εργασιών Μαθητή" στη σελίδα 117 η Δραστηριότητα 2.
ΝΙΚΟΣ ΚΑΛΥΒΑΣ
Καθηγητής Πληροφορικής (ΠΕ86)

mikezante

Παράθεση από: NIKOS_KALYVAS στις 10 Ιουν 2025, 02:49:07 ΜΜΕπίσης για το Θέμα  Β1: υπάρχει στο βιβλίο  "Λύσεις Ασκήσεων Βιβλίου Μαθητή και Τετραδίου Εργασιών Μαθητή" στη σελίδα 117 η Δραστηριότητα 2.
Σωστά! Δεν το είχα προσέξει ως τώρα. Ωστόσο αμφιβάλω αν βρεθούν 4-5 γραπτά που να «τρέχει» ο κώδικας τους σωστά.
Γεράσιμος Βαρδακαστάνης
mikevard@hotmail.com

andreas_p

self.poliseis=poliseis[:4]

"Λύσεις Ασκήσεων Βιβλίου Μαθητή και Τετραδίου Εργασιών Μαθητή" στη σελίδα 117 η Δραστηριότητα 2.

Άραγε δόθηκε διευκρίνηση ?

evry

Γιατί να δοθεί διευκρίνηση;
Στο βιβλίο είναι άλλη άσκηση.
Αυτό που κάνει στη συγκεκριμένη περίπτωση στα θέματα δεν είναι καλή πρακτική. 
Τώρα που το σκέφτομαι καθόλου καλή  >:D
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

nikolasmer

Θα τολμούσα να κάνω έναν γενικό σχολιασμό:

Τα φετινά θέματα κινήθηκαν σε αναμενόμενο επίπεδο και ήταν γενικά βατά, με ορισμένα σημεία που απαιτούσαν μεγαλύτερη προσοχή από τους μαθητές. 
Θέμα Α – Θεωρία
Ίδιο επίπεδο δυσκολίας με πέρυσι. Καθαρά θεωρητικό, χωρίς παγίδες. Οι καλά διαβασμένοι μαθητές μπορούσαν εύκολα να απαντήσουν.

Θέμα Β
  • B2: Ίσως το πιο δύσκολο του θέματος Β. Απαιτούσε καλή γνώση επεξεργασίας λιστών και strings.
  • B3: Ερώτηση κανονικής δυσκολίας, με τελεστή διαμέρισης. Αν ο μαθητής έχει μελετήσει την ενότητα, απαντιέται εύκολα.

Θέμα Γ
Λίγο πιο απαιτητικό από πέρυσι. Δεν έχει τιμή φρουρό και ο μαθητής μπορεί να μπερδευτεί στη διαχείριση των δεδομένων. Δίνεται περιθώριο να λυθεί και με λίστες (προσωπικά είχα μπερδευτεί με το σχολείο που επισκέπτεται και τον τύπο σχολείου, ήταν και τα δυο 4)

Θέμα Δ
Κλασική μορφή με αρχεία και ταξινόμηση (bubble sort). Η τελευταία ερώτηση με τη δημιουργία αρχείων δε θεωρώ οτι προσθέτει αλγοριθμική αξία στην άσκηση απλά προσπαθεί να καλύψει και τη συγκεκριμμένη ενότητα ώστε οι θεματοδότες να μην την αποκλείσουν. 

Συμπέρασμα:
Τα θέματα ήταν ισορροπημένα, με ένα-δύο πιο απαιτητικά σημεία. Το Β2 και το Γ χρειάζονταν μεγαλύτερη εξάσκηση. Συνολικά, ελάχιστα πιο δύσκολα στα σημειά από πέρυσι τα οποία όμως δεν αιφνιδίασαν τους μαθητές και θα ανταμείψουν τους διαβασμένους. 
Μερεντίτης Νικόλαος
Πληροφορικός

nikolasmer

#28
Ήθελα επίσης να σχολιάσω και το εξής:

Θέμα Α
Α1. μπορεί να γίνει και σε ΓΛΩΣΣΑ (εκτός Α1.5)
Α2. Μπορεί να γίνει και σε ΓΛΩΣΣΑ (εκτός Α2.4)

ΘέμαΒ
Β1. Κληρονομικότητα. ΔΕΝ μπορεί να γίνει σε ΓΛΩΣΣΑ.
Β2. Διαχείριση αλφαριθμητικών. Η ΓΛΩΣΣΑ έχει αυτή τη δυνατότητα.

Θέμα Γ
ΓΛΩΣΣΑ άνετα

Θέμα Δ
ΓΛΩΣΣΑ εκτός από τα αρχεία που δεν υποστηρίζει (και που έτσι όπως είναι και στο σχολικό καλύτερα να μην έμπαινε).

Μήπως τελικά θέλουμε μια ένεση στη ΓΛΩΣΣΑ με επιπλόεν λειτουργίες; Πιο πολύ μια Pythonoειδής ΓΛΩΣΣΑ και όχι μια καθαρή Python; Στο κάτω κάτω δεν είναι υποχρεωτικό να ξέρουν όλοι αγγλικά στη Γ΄ΓΕΛ  ;D , ενώ στα ΕΠΑΛ είναι ο τομέας τους, αυτό που έχουν επιλέξει, με το μπουκέτο σχολών που τους προσφέρεται που είναι σχεδόν 80% σχετικό με επαγγέλματα που άπτονται της πληροφορικής.

Κάνω λάθος συλλογισμό; 
Μερεντίτης Νικόλαος
Πληροφορικός