ΘΕΜΑ Α

Ξεκίνησε από evry, 07 Ιουν 2023, 09:05:07 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

evry

Όταν λέμε επιγραμματικά δεν εννοούμε ονομαστικά. Εννοούμε σύντομη περιγραφή.
Ωστόσο οι απαντήσεις της επιτροπής τα έχουν ονομαστικά άρα δεν θα χάσει κανείς μονάδες.
Όμως επιγραμματικά δεν σημαίνει και ονομαστικά. Κακή διατύπωση από την επιτροπή.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

pgrontas

Για το Α1.4 έχουν γίνει πολλές συζητήσεις στο στέκι.
Το θεωρώ στην καλύτερη περίπτωση αμφιλεγόμενο και ως εκ τούτου δεν έπρεπε να πέσει.
Στην πραγματικότητα το A mod 5 είναι συντακτικά σωστή εντολή (αφού ικανοποιεί τη σύνταξη: τελεσταίος τελεστής τελεσταιος).
Το ότι δεν θα εκτελεστεί αφορά τους λάθους τύπους (ή τη σημασιολογία όπως έχουμε γράψει κατά καιρούς).
Το αν το πιάσεις πριν τη εκτέλεση (όπως γίνεται σε κάποιες γλώσσες προγραμματισμού) ή μετά την εκτέλεση (όπως γίνεται σε άλλες γλώσσες προγραμματισμού) δεν έχει καμία σημασία. Η σύνταξη είναι σωστή.
Με αυτή τη λογική θα έπρεπε να είναι συντακτικό λάθος και το Α <- 5 (όπου Α πραγματική μεταβλητή).

Εμένα μου αρέσει πάντως που πολλοί δεν θελουν να μπει πραγματική γλώσσα προγραμματισμού για να αναπτύξουμε την αλγοριθμική σκέψη (sic) και τελικά καταλήγουμε να εξετάζουμε λεπτομέρειες υλοποίησης μιας γλώσσα προγραμματισμού, οι οποίες μάλιστα δεν είναι σαφώς ορισμένες στο διδακτικό πακέτο (ή πουθενά αλλού).
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

NiColas1957

Ερώτηση ...
Αν στο Α3 γράψουν Εισαγωγή κόμβου, Διαγραφή κόμβου, (Χωρίς να γράφουν στην αρχή το τέλος ή το μέσο της λίστας) και Αναζήτηση, και Προσπέλαση (όχι διάσχιση) και δεν γράψουν και το έλεγχο για κενή λίστα.
Δηλαδή έχουν στο μυαλό τους τις λειτουργίες επί των δομών, θα πάρουν κάνα μόριο ??

akalest0s

Παράθεση από: NiColas1957 στις 08 Ιουν 2023, 04:23:48 ΜΜΕρώτηση ...
Αν στο Α3 γράψουν Εισαγωγή κόμβου, Διαγραφή κόμβου, (Χωρίς να γράφουν στην αρχή το τέλος ή το μέσο της λίστας) και Αναζήτηση, και Προσπέλαση (όχι διάσχιση) και δεν γράψουν και το έλεγχο για κενή λίστα.
Δηλαδή έχουν στο μυαλό τους τις λειτουργίες επί των δομών, θα πάρουν κάνα μόριο ??
Χωρίς να είμαι διορθωτής, υποθέτω:
Για το κενό, θα χάσει 1 μονάδα
Για το "διάσχιση και προσπέλαση", λογικά κάτι θα κοπεί (αλλά ίσως όχι όλη η μονάδα)
Για τα άλλα δεν βλέπω το λόγο να κοπεί κάτι.

Κάποιος με εμπειρία διορθώσεων σε πανελλήνιες ίσως ξέρει καλύτερα.
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

evry

Παράθεση από: akalest0s στις 08 Ιουν 2023, 05:06:01 ΜΜΧωρίς να είμαι διορθωτής, υποθέτω:
Για το κενό, θα χάσει 1 μονάδα
Για το "διάσχιση και προσπέλαση", λογικά κάτι θα κοπεί (αλλά ίσως όχι όλη η μονάδα)
Για τα άλλα δεν βλέπω το λόγο να κοπεί κάτι.

Κάποιος με εμπειρία διορθώσεων σε πανελλήνιες ίσως ξέρει καλύτερα.
Κάπως έτσι.
Κάθε απάντηση παίρνει μια μονάδα, άρα χάνει 1 για τον έλεγχο και θα πρέπει να χάσει και για την διάσχιση, γιατί αλλιώς γίνεται η προσπέλαση στον πίνακα και αλλιώς στη λίστα.
Το τελευταίο όμως είναι και στην κρίση του βαθμολογητή. Θεωρώ ότι δεν πρέπει να την πάρει.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

NiColas1957

Παράθεση από: akalest0s στις 08 Ιουν 2023, 05:06:01 ΜΜΧωρίς να είμαι διορθωτής, υποθέτω:
Για το κενό, θα χάσει 1 μονάδα
Για το "διάσχιση και προσπέλαση", λογικά κάτι θα κοπεί (αλλά ίσως όχι όλη η μονάδα)
Για τα άλλα δεν βλέπω το λόγο να κοπεί κάτι.
Κάποιος με εμπειρία διορθώσεων σε πανελλήνιες ίσως ξέρει καλύτερα.
Ευχαριστώ.
Ας μας πει κάποιος διορθωτής, από κάποιο κέντρο.

evry

Παράθεση από: NiColas1957 στις 08 Ιουν 2023, 05:19:02 ΜΜΕυχαριστώ.
Ας μας πει κάποιος διορθωτής, από κάποιο κέντρο.
Είναι νωρίς ακόμα. Αύριο απόγευμα θα γίνει η πειραματική βαθμολόγηση και αφού συζητηθούν όλα τα θέματα θα αποφασίσουμε.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Καρκαμάνης Γεώργιος

Στο θέμα Α δεν υπάρχει καμία ασάφεια ή κάτι που να δυσκολέψει τους μαθητές.

Για το θέμα Α4 ως Επιγραμματικά η πλειονότητα, αν όχι όλοι οι μαθητές κατάλαβαν ότι έπρεπε να αναφέρουν μόνο τα κριτήρια χωρίς να αναπτύξουν το καθένα. Βέβαια και εάν κάποιος γράψει αναλυτικά τα κριτήρια δεν έχει καμία επίπτωση στη βαθμολόγηση. Οπότε όλοι ικανοποιημένοι είναι.

Για το θέμα Α1 το 4, όλοι οι καθηγητές  αλλά και οι διαβασμένοι μαθητές γνωρίζουμε ότι οι τελεστές mod και div εφαρμόζονται σε ακέραιους αριθμούς, οπότε συντακτικά σωστή είναι μόνο όταν το Α είναι ακέραια μεταβλητή, άρα η πρόταση μια χαρά είναι διατυπωμένη.

evry

Παράθεση από: Καρκαμάνης Γεώργιος στις 08 Ιουν 2023, 05:53:52 ΜΜΓια το θέμα Α1 το 4, όλοι οι καθηγητές  αλλά και οι διαβασμένοι μαθητές γνωρίζουμε ότι οι τελεστές mod και div εφαρμόζονται σε ακέραιους αριθμούς, οπότε συντακτικά σωστή είναι μόνο όταν το Α είναι ακέραια μεταβλητή, άρα η πρόταση μια χαρά είναι διατυπωμένη.

Ο τύπος των μεταβλητών δεν έχει καμία απολύτως σχέση με τη σύνταξη, και αυτό το γνωρίζει όποιος έχει παρακολουθήσει ένα μάθημα μεταγλωττιστών προπτυχιακού επιπέδου. 
Οι τελεστές div και mod όπως και όλοι οι τελεστές εφαρμόζονται σε identifiers ή expressions των οποίων τον τύπο δεν γνωρίζουμε την στιγμή του συντακτικού ελέγχου.
Ο έλεγχος των τύπων γίνεται σε επόμενο στάδιο και δεν πρέπει να συγχέεται με τη γραμματική της γλώσσας.
Δεν έχει καμία απολύτως σχέση αν αυτός ο έλεγχος γίνεται σε compile time.
Η πρόταση είναι μια χαρά διατυπωμένη όμως η απάντησή της είναι Σωστό και όχι Λάθος.
Άρα και η απάντηση που έδωσε η επιτροπή είναι λανθασμένη και αυτό που απάντησαν οι περισσότεροι μαθητές είναι λανθασμένο.
Το ότι θα το δεχθούμε ως σωστό επειδή "το ξέρουν όλοι" είναι αντιεπιστημονικό.

Αν έχουμε φτάσει σε σημείο μια επιστημονικά λάθος απάντηση να τη δεχόμαστε όλοι και να κρύβουμε τα προβλήματα κάτω από το χαλί καλά μας κάνουν και δεν μας έχουν στην θετική κατεύθυνση.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

akalest0s

Έχεις δίκιο.
Όμως επιστημονικά λάθος είναι και η δοσμένη ύλη, οπότε από εκεί πρέπει να ξεκινήσεις. Δεν γίνεται να ζητάς στις εξετάσεις το επιστημονικώς ορθό και να το έχεις δοσμένο στο βιβλίο λάθος. Είναι προφανές που βρίσκεται πραγματικά το πρόβλημα. Στην ύλη, εξ αρχής.
Αφού εξ αρχής η ύλη περιέχει λάθος ή ελλιπείς διατυπώσεις, χάριν απλούστευσης κατά κανόνα, δεν μπορείς να ζητήσεις τα ρέστα στην εξέταση.
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

evry

Παράθεση από: akalest0s στις 08 Ιουν 2023, 06:38:46 ΜΜΕπιστημονικά λάθος είναι η δοσμένη ύλη, οπότε από εκεί πρέπει να ξεκινήσεις. Δεν γίνεται να ζητάς στις εξετάσεις το επιστημονικώς ορθό και να το έχεις δοσμένο στο βιβλίο λάθος. Είναι προφανές που βρίσκεται πραγματικά το πρόβλημα. Στην ύλη, εξ αρχής.
Αφού εξ αρχής η ύλη περιέχει λάθος ή ελλιπείς διατυπώσεις, χάριν απλούστευσης κατά κανόνα, δεν μπορείς να ζητήσεις τα ρέστα στην εξέταση.
Συμφωνώ για αυτό και δεν θα έπρεπε να το βάλουν. Από την στιγμή που το έβαλαν υπάρχει πρόβλημα.
Τι θα γίνει αν κάποιος μαθητής που ξέρει κάτι παραπάνω επικαλεστεί αυτό που λέω και απαντήσει Σωστό;
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

P.Tsiotakis

Παράθεση από: evry στις 08 Ιουν 2023, 06:07:58 ΜΜΗ πρόταση είναι μια χαρά διατυπωμένη όμως η απάντησή της είναι Σωστό και όχι Λάθος.
Αν έχουμε φτάσει σε σημείο μια επιστημονικά λάθος απάντηση να τη δεχόμαστε όλοι και να κρύβουμε τα προβλήματα κάτω από το χαλί καλά μας κάνουν και δεν μας έχουν στην θετική κατεύθυνση.
Έχεις δίκιο Ευριπίδη, δεν είναι η πρώτη φορά όμως ούτε και η τελευταία που θα συμβεί, γιατί το θέμα είναι το πώς "διαβάζεις"...

Κανένας

Πάντως αν ο διάβολος έπαιρνε δικηγόρο θα μπορούσε να ισχυριστεί ότι η πρόταση Α1.4
αναφέρεται συγκεκριμένα στη ΓΛΩΣΣΑ και σε συνδυασμό με αυτά που αναφέρονται σχετικά
για τους τελεστές div και mod σε πλαίσιο στη σελ 131 του πράσινου βιβλίου θα πρέπει να χαρακτηριστεί
λανθασμένη η πρόταση.
Βέβαια το πρόβλημα είναι ως τι τύπου λάθος μπορεί να χαρακτηριστεί. Σημασιολογικά λάθη δεν
αναφέρονται στη Γλώσσα...
Νικηφόρος Μανδηλαράς
ΓΕΛ Νάξου "Μανώλης Γλέζος"
https://blogs.sch.gr/nobody/

akalest0s

Τουλάχιστον ελπίζω όλοι να συμφωνούμε ότι τα λάθη πρέπει να αποκτήσουν ένα σοβαρό κεφάλαιο. Αυτή τη στιγμή ίσως κατέχουν το ρεκόρ του πιο κακογραμμένου σημείου του μαθήματος; απόδειξη η αδυναμία να συμφωνήσουμε μεταξύ μας, σε πλήθος σχετικών θεμάτων.

Ίσως είναι ένα σημείο στο οποίο σκάει άσχημα αυτή η ασυμφωνία, αν το μάθημα πρέπει να συμπεριλαμβάνει τα πιο γειωμένα, "προγραμματιστικά" θέματα, όπως οι λεπτομέρειες της λειτουργίας ενός διερμηνευτή ή πρέπει να μένουμε σε πιο επιδερμικές προσεγγίσεις, τύπου "αλγοριθμική μόνο". Παλιές, σημαντικές συζητήσεις που βρίσκει κανείς στο στέκι, μαρτυρούν το ζήτημα.
Νομίζω κατ' αρχάς, χωρίς έναν σχεδιασμό τουλάχιστον σε βάθος 3ετίας (Α Β Γ λυκείου), δεν μπορεί να λυθεί ουσιαστικά το πρόβλημα.
Επανέρχομαι στη πραγματικότητα όμως.. εδώ δεν έχουμε απαλλαχθεί από το.. 4πλό+ βιβλίο ακόμη, τι κάθομαι και γράφω.
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

SPY

Παράθεση από: evry στις 08 Ιουν 2023, 06:07:58 ΜΜΟ τύπος των μεταβλητών δεν έχει καμία απολύτως σχέση με τη σύνταξη, και αυτό το γνωρίζει όποιος έχει παρακολουθήσει ένα μάθημα μεταγλωττιστών προπτυχιακού επιπέδου.

Η πρόταση είναι μια χαρά διατυπωμένη όμως η απάντησή της είναι Σωστό και όχι Λάθος.
Άρα και η απάντηση που έδωσε η επιτροπή είναι λανθασμένη και αυτό που απάντησαν οι περισσότεροι μαθητές είναι λανθασμένο.
Το ότι θα το δεχθούμε ως σωστό επειδή "το ξέρουν όλοι" είναι αντιεπιστημονικό.

Αν έχουμε φτάσει σε σημείο μια επιστημονικά λάθος απάντηση να τη δεχόμαστε όλοι και να κρύβουμε τα προβλήματα κάτω από το χαλί καλά μας κάνουν και δεν μας έχουν στην θετική κατεύθυνση.
Θα ήθελα να παρατηρήσω 2 πράγματα συνάδελφε. 1) Στο μάθημα εξετάζονται οι γνώσεις που έχουν αποκτήσει οι μαθητές από την διδασκαλία του μαθήματος στο σχολείο. Επομένως έχει νόημα η συζήτηση περί επιστημονικότητας;
2) Λες ότι "καλά μας κάνουν και δεν μας έχουν στην θετική κατεύθυνση". Σε εμάς κάνουν κακό ή στα παιδιά; Αν υπήρχε λίγη κοινή λογική θα έδιναν τη δυνατότητα στους μαθητές της θετικής να επιλέγουν Πληροφορική ή Χημεία. Αλλά...