ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ

Ξεκίνησε από parsenopoulou, 12 Μαΐου 2023, 01:43:14 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Foto

Ο τρόπος καταχώρησης δεν εμποδίζει το κάθε πρόγραμμα να βάζει τα στοιχεία που θέλει. 
Σε μια υπηρεσία με τους μίσους υπολογιστές με Word, και τους άλλους μίσους με Writer όπου ο ένας στέλνει στον άλλο κείμενα, στο τέλος έχει γίνει αχταρμάς η μορφοποίηση. Το κείμενο δεν το χάνεις (ίσως τη τελευταία παράγραφο στο Writer,έχει παρατηρηθεί).
Πολλοί κάνουν paste από οπουδήποτε χωρίς να επιλέξουν επικόλληση χωρίς μορφοποίηση. Οπότε εκεί που νομίζει ότι βάζει κείμενο έχει πετάξει πλαίσιο ή πίνακα!
Χαμός. Το χειρότερο είναι όταν παίζουν με doc γιατί έτσι είχαν μάθει, και όχι με docx.

George Eco

Παράθεση από: Foto στις 19 Απρ 2025, 08:22:44 ΠΜΤα συστήματα με linux σπάνια αναβαθμιζοντσι. Ένα  πρόβλημα που υπάρχει σε όλες τις υπηρεσίες. Και το δεύτερο ότι το Writer δεν είναι συμβατό με το Word, εκτός αν το χρησιμοποιείς ως Wordpad.
Πιάσε δέκα χρήστες Word/Writer στο δημόσιο να σου πουν αν το αρχείο doc είναι ο προβλεπόμενος τύπος αρχείου. Ρώτα αν γνωρίζουν τι είναι το docx, από τι αποτελείται και πόσες παραλλαγές υπάρχουν.



Οκ. Και θα συμφωνήσω πως αν κι υπάρχει συμβατότητα με Word, δεν είναι καλή. Οι μορφοποιήσεις δεν αποδίδονται σωστά, τα ξέρω όλα αυτα.
Παρόλα ταύτα, το Πρόγραμμα Σπουδών εστιάζει στο Libre Office.
Πρώτον γιατί είναι δωρεάν
Δεύτερόν είναι παρεμφερές, εύκολα μαθαίνεις word αν ξέρεις Libre.
Τρίτον, ίσως το Δημόσιο εξοικονομήσει πολλά εκατομμύρια αν κόψει συμβάσεις με την εταιρία και στραφεί σε Linux και πρόσληψη υπαλλήλων helpdesk Δημοσίου για να λύνονται θέματα (κι ms office και windows που έχουμε μόνοι μας τα λύνουμε ούτως ή άλλως τα κακώς κείμενα) συμπεριλαμβάνοντας κι ανάλογη εκπαίδευεση των υπαλλήλων.  Το έχει κάνει κι η Γαλλία χρόνια τώρα.
Το ότι στο Δημόσιο όλα είναι χάλια, ξεκινά από την εκπαίδευεση. Libre Office υπάρχει και για Windows αλλά γιατί; Πάρνεις μια διανομή LTS και καθαρίζεις. Αναβαθμίζεις σε νέα LTS κι όλα καλά, πού ακριβώς έιναι το πρόβλημα;

Πάμε να το αλλάξουμε αυτό. Κι αν πήραν ECDL κάποιοι κάτω από το τραπέζι και δε ξέρουν τα βασικά, γιατί το βρήκαν "φθηνά" δε σημαίνει πως το πρόβλημα πρέπει να παραμένει για πάντα η νόρμα.  Γιατί το ECDL μόνο με προϊόντα MS αναρωτιέμαι τώρα, να δες τι μου κάνεις.

Foto

Δεν έχεις προσωπικό υπολογιστή στο δημόσιο. Αλλά θέση εργασίας που σου χρεώνεται  Σπάνια υπολογιστής είναι ανοιχτός για εγκατάσταση ή μη αυτόματη αναβάθμιση εφαρμογής.
Στο δικό μου είμαι admin, βάζω ότι θέλω, αν και το anti-virus είναι κλειδωμένο δεν μπορεί να βγει εκτός (έχει δικό του κωδικό που έβαλε το τμήμα υποστήριξης).
Τα προβλήματα, ξεκινούν με τη διακίνηση εγγράφων, για αλλαγές/προσθήκες. Επίσης για να γίνει αναβάθμιση σε υπολογιστή θα πρέπει να ζητηθεί η εργασία. Ενώ θα έπρεπε κάποιοι να έχουν προγραμμα συντήρησης και να έχουν όλους τους υπολογιστές εντός εβδομάδας τουλάχιστον ενήμερους. Που να γίνει αυτό!
Όσο για το κόστος, δεν υπάρχει πρόβλημα για τις άδειες από Microsoft. Όταν αγοράζεις bulk δεν κοστίζει το ίδιο με το να αγοράσεις retail.
Το Word είναι πιο επαγγελματικό. Όσοι έχουν Writer να δεις τι παθαίνουν όταν ρυθμίζουν τίτλους να φαίνονται με κεφαλαία γράμματα και μετά το ανοίγουν σε Word και βγαίνουν με τόνους στα κεφαλαία! Στο Word με ένα κουμπί κάνεις το κείμενο σε κεφαλαία  Αλλά αφού το κείμενο είναι από libreoffice και δεν έχεις εφαρμόσει στυλ τότε πρέπει να πας με το χέρι σε όλους τους τίτλους για να το αλλάξεις. Όταν ξέρεις ότι είναι από libreoffice. Γιατί οι περισσότεροι δεν το ξέρουν. Απλά βλέπουν ένα κείμενο με τόνους στα κεφαλαία και αρχίζουν τις γκρίνιες...Ο άλλος στο Writer έχει κάνει την αλλαγή στη γραμματοσειρά! Όλα αυτά συμβαίνουν γιατί οι υπάλληλοι δεν έχουν σωστή εκπαίδευση, και έχουν πάρει ECDL like πτυχία ο,τι να είναι.

Και ερχόμαστε τώρα να δούμε στα αντικείμενα με τις ιδιότητες τους και τα διαγράμματα  να βρούμε άκρη από τη Βαβέλ. Ποιος είναι ο σωστός τρόπος παράστασης σντικειμένων;

Και η απίστευτη απάντηση είναι: Αυτός που δουλεύει! Απλά του σχολείου ΔΕΝ δουλεύει.αλλα συμφωνούμε ότι δουλεύει..επί χάρτου.

Το ίδιο πρόβλημα με τα κεφαλαία. Βλέπεις κεφαλαία, οκ, κσι τόνους, αυτό δεν είναι καλό αλλά οκ, έχεις απλά και κάτι επιπλέον. Το αν θα γίνεις ρόμπα δεν σε πειράζει. Τελικά τι μαθαίνουμε στα παιδιά; Ότι όσο ασχολούνται με ΑΕΠΠ  θα γίνονται ρόμπα....γι αυτό μάθε ό,τι είναι για να περάσεις και ξέχασε παιδι μου την ΑΕΠΠ μετά!

Όπως κατάλαβες, όταν έχεις μια ξεφτίλα ύλη, οδηγείς στην απαξίωση το μάθημα και μετά δεν πρέπει να αναρωτιέσαι, ειδικά αν είσαι κυβέρνηση γιατί η νεολαία ξενερώνει με την ελληνική παιδεία  και αναζητεί ιδιωτική εκπαίδευση, κύρια στο εξωτερικό.

Κάνε λοιπόν OOP, με διαγράμματα, ίσως και με σχοινάκι....

mandarinos

Μάλιστα...

Ως συνειδητός Λινουξάς, δεν ασχολούμαι καθόλου με τα Παραθύρια και τα προγράμματά τους, παρά μόνον αν είναι να βοηθήσω συναδέλφους. (**) Κι επειδή έχω λουστεί τα καμώματα της Μάϊκροσοφτ από την εποχή του Word 1.0 (*), δεν αγγίζω Ms-Office γιά προσωπική χρήση, ούτε γι' αστείο.

(*) Γιά τους νέους, μάθημα Ιστορίας: το Word 1.0 είχε ένα φοβερό ελάττωμα· κάθε φορά που τύπωνες, να ΜΗΝ τυπώνει τις σελίδες όπως ήταν στην οθόνη, αλλά κάθε φορά να κάνει τα δικά του. Άλλαζε τη σελιδοποίηση κατά το δοκούν. Γι' αυτό βγήκαν μετά το Adobe Acrobat και τα αρχεία .pdf, γιά νά 'χεις το κεφάλι σου ήσυχο - τουλάχιστον όσον αφορά τη σελιδοποίηση.
Επομένως, τί εμπιστοσύνη να έχεις σε τέτοιο πρόγραμμα, που μάλιστα έπρεπε να το πληρώσεις κιόλας; Ήταν λογικό να περιμένει και ν' ανέχεται επί χρόνια (Word 2, 3, ...N...) ο κάθε πελάτης, να μάθει προγραμματισμό η Μάϊκροσοφτ στην καμπούρα του;

(**) Πρόσφατο κατόρθωμα της εταιριάρας: σε φορητό με Παραθύρια 10άρια, χάθηκαν τα δημιουργημένα αρχεία που είχε αποθηκεύσει μία συνάδελφος στην επιφάνεια εργασίας! Έλα, όμως, που ανάμεσά τους ήταν τα αρχεία της γιορτής της 25ης Μαρτίου, και πλησίαζε η μέρα, και θα γινόμασταν ρεζίλι ομαδικώς!...

Δεν μου είχε ξανατύχει κάτι τέτοιο, πάθεν πλάκεν (που λένε), διότι παραήταν χοντρό bug, και βούρ, λοιπόν, στο ChatGPT, να μου πεί τί να κάνω. (Επέμβαση στη registry με συγκεκριμένο τρόπο. Άρα, το πρόβλημα παρουσιάστηκε και σε άλλους, εφ' όσον το ήξερε!) Δούλεψε η μέθοδος αυτή, βρέθηκαν τα αρχεία, τα αντέγραψε η συνάδελφος σε μνημάκι (αφού την κατσάδιασα φιλικά να κρατάει αντίγραφα στο κάθε τι), και τα είχε την κρίσιμη ημέρα... διότι σε καναδυό μέρες ξαναχάθηκαν από την επιφάνεια εργασίας!!!
Και να σκεφτεί κανείς, ότι Παραθύρια σε (αγορασμένο καινούργιο) φορητό είναι ήδη πληρωμένα! Δεν είναι πειρατικά, ώστε να το μυριστεί η εταιριάρα μέσω Διαδικτύου και πχ να σου μπλοκάρει τις εκτυπώσεις, ή το δίκτυο.

Κυρίες και κύριοι, μόνο Λίνουξ καί LibreOffice! Κι αφήστε το Δημόσιο στις αυταπάτες του. Κάποια στιγμή θα ξυπνήσει, πού θα πάει; :)

Υγ: Όπως καταλαβαίνετε, το πρόβλημα ασυμβατότητας τό 'χει μονίμως η εταιριάρα, με τα "επαγγελματικά" προγράμματά της. Όχι οι άλλοι.
Θυμάμαι κάποτε, που είπαν του Μπίλλ ότι η C# δεν είναι συμβατή με τη γνωστή (ANSI) C. Και απάντησε ότι η εταιρία του είναι τόσο μεγάλη, που επιβάλλει τα δικά της πρότυπα!

Ουδέν σχόλιον.

George Eco

Foto...

Όλα αυτά συμβαίνουν επίσης γιατί ένα προϊόν της εν λόγω εταιρίας δε συνεργάζεται καλά με κάτι που δεν είναι προϊόν της εν λόγω εταιρίας . Ο χρήστης, δεν είναι ούτε αυτός προϊόν της εν λόγω εταιρίας , οπότε καταλαβαίνεις που το πάω με χιούμορ πάντα.
Είναι καλό λογισμικό στο σήμερα. Είναι ακριβό όμως και θα μπορούσε να συνεργαζόταν καλά και με το Libre, απλά δε τους νοιάζει. Επίσης σιχαίνομαι προσωπικά τα paid service software, ενώ αν αγοράσεις retail office και windows πρέπει να δώσεις κοντά χιλιάρικο. Μπορούν αυτό να το κάνουν μαθητές ή ελληνικά νοικοκυριά γενικά; Και ΓΙΑΤΙ να το κάνουν;
Υπάρχει το outlook που έχει δωρεάν stripped εκδόσεις τους
Υπάρχει το gmail με αντίστοιχη σουίτα που είναι ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ και google drive ΔΩΡΕΑΝ
Υπάρχει το Libre Office ΔΩΡΕΑΝ
θέλω να πω, βάζεις ένα Linux Mint και καθάρισες. Δεν ανησυχείς και για ιούς πάρα πολύ, θες κι άλλα; Ξεχνάς τηλεμετρία, δε γίνεσαι το προϊόν τους, δε σε παρακολουθούν τι λες τι κάνεις τι ψάχνεις κλπ, ΤΡΩΓΟΝΤΑΣ ΠΟΡΟΥΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ γι' αυτό...
Λέω τώρα... :angel:

Ποιο είναι το drawback; Κάποιο λογισμικό εξειδικευμένο καθώς και video games που βγαίνουν για παράθυρα δε τρέχουν (ακόμα) σε Linux. Αν γεφυρωθεί αυτό καληνύχτα. Και σχεδόν γεφυρώνεται.

Το ότι OOP δεν έχω εργαλείο εγκεκριμένο από το Υπουργείο να τους κάνω, είναι το κερασάκι. Η ΓΛΩΣΣΑ αν δεν υπήρχε ο Άλκης, θα ήταν κι αυτή επί χάρτου ορισμένη ΚΑΙ ΕΚΤΕΛΕΣΙΜΗ. Ο Διερμηνευτής δεν ήρθε με το μάθημα, ήρθε εξ ανάγκης. Και τον ευχαριστώ και πάλι τον Άλκη για ακόμα μία φορά.

Εγώ στα παιδιά μου, όταν τους διδάσκω πως αρίθμιση πινάκων ξεκινώ από το 1, τους λέω συμπληρωματικά ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ και ξέρουν πως όταν το λέω αυτό, κάτι δε πάει καλά με το μάθημα. Οπότε όταν πάνε ξέρω 'γω ΠΑ.ΠΕΙ. και μαθαίνουν πως ξεκινούν από το 0 πίνακες, με θυμούνται σε φάση "ο μπαγάσας μας τα έλεγε".

Αν δε το έδιναν Πανελλήνιες σιγά μην έκανα ΓΛΩΣΣΑ. Python3 θα έκανα. Αλλά στις Πανελλήνιες ΓΛΩΣΣΑ ζητούν και τη διδακτέα ύλη.

Mandarinos

νομίζω πως η C# είναι πιο Java παρά C. Για την ακρίβεια νομίζω ότι όταν βλέπω C# διαβάζω ζήλεια ψώρα η Oracle έχει τη Java κι εμείς φτιάξαμε μια δική μας εκδοχή. Θέλω να πω, αν ξέρεις Java ξέρεις C# σχεδόν.
Όσο για τις ατάκες της εν λόγω εταιρίας, ας μη ξεχνάμε τη τακτική Marketing "Το PC αλλάζει, ελάτε να το ανακαλύψουμε" όταν πήγε να κάνει τα πάντα tablet. ΔΕ ΠΗΓΕ ΚΑΛΑ ΑΥΤΟ. ΔΕΝ έχει δικά της standards. Απλά σε εταιρικό επίπεδο, είναι πολλές φορές μονόδρομος για διάφορους λόγους.




Foto

Για μένα το πρόβλημα δεν είναι η προσωπική επιλογή. Ο καθένας αγοράζει και χρησιμοποιεί αυτό που θελει. Ακόμα και τσάμπα λειτουργικό και πρόγραμμα Να έχει, θα έχει πληρώσει τον υπολογιστή. Πάντα έχουμε κόστος αγοράς. Εκεί που βάζω θέμα είναι το κόστος λειτουργίας. Όταν θες να κάνεις κάτι και από μια ώρα θα,φας τρεις. Τότε αρχίζεις να αναθεωρείς το τι σημαίνει τσάμπα εργαλείο. Εστίασα στο δημόσιο, όπου γίνεται χρήση κσι των δύο, Word και Writer, και εχω διαπιστώση την αδυναμία του προσωπικού να αντιληφθεί γιατί το ένα είναι επαγγελματικό και γιατί το άλλο όχι και τόσο.  Υποτίθεται ότι τα προγράμματα διευκολύνουν την εργασία αλλά δεν είναι απλά, απαιτούν γνώση. Αν μπερδέψω τον υπάλληλο με δύο διαφορετικά προγράμματα, θα τα παρατήσει. Δυστυχώς όλοι στο δημόσιο ψάχνουν τον ένα που θα τους βοηθήσει! Δεν είναι δραματική η κατάσταση, αλλά ψυχοφθόρα. 
Κάτι λοιπόν παρόμοιο γίνεται και με τα Αντικείμενα, επί χάρτου. Το μόνο που προσφέρουν είναι ένα μπέρδεμα. Μια πρόσθετη ύλη χωρίς καμία εφαρμογή. Θα μπορούσαν να  βάλουν για τα αντικείμενα τη java, αλλά μετά θα έχουν ζήτημα με τη ΓΛΩΣΣΑ. Οπότε η λύση που δόθηκε είναι το Διάγραμμα. Αντικείμενο ίσον Διάγραμμα. Αυτό καταλαβαινει ο μαθητής. Έχει μια λογική βέβαια, αν θες να σχεδιάσεις κάτι δεν σε χαλάνε τα διαγράμματα. Αλλά φτάσαμε στο σχεδιασμό-ανάλυση;
Η συζήτηση δεν αλλάζει τις υποχρεώσεις των μαθητών. Λίγος καιρός έμεινε για τις εξετάσεις. Με ότι έχουν θα πορευθούν (όπως γίνεται παντού)

George Eco

Καλά τα λες. Αλλά δε μπορώ να βαπτίσω το Word ως επαγγελματικό όταν και το ίδιο είναι εξίσου δύσκολο με το Libre. Η μεγάλη διαφορά του, είναι η κορδέλα. Πολύ όμορφο αυτό. Πολύ πρακτικό. Όμως το πως να κάνεις 5 - 10 πράγματα ΣΩΣΤΑ στο Word είναι το ίδιο μυστικιστικό με το να τα κάνεις σωστά στο Writer. Η διαφορά είναι πως όταν πληρώνεις για κάτι, έχεις κι απαιτήσεις. Κατανοώ πως δεν είναι το θέμα μας αυτό όμως.

Περί αντικειμένων, το πρόβλημα είναι πως καλούμαστε να διδάξουμε αντικειμενοστραφή προγραμματισμό στη θεωρία του, δίχως βιωματικό εργαλείο. Εγώ δανείζομαι java - python3 σενάρια για να εξηγώ στα παιδιά, δε μένω σε διάγραμμα. Δίνω μικρές ματιές στο μέλλον για να καταλάβουν πως δουλεύουν τα πράγματα. Θέλω να καταλαβαίνουν τις έννοιες. Αν καταλάβουν τις έννοιες, μετά είναι παιχνιδάκι να απαντήσουν σε ό,τι κι αν βάλουν.
Το πρόβλημα όμως είναι... πως πρέπει να καταλάβουν τις έννοιες. Ειλικρινά είναι το δυσκολότερο πράγμα να διδαχτεί αυτή τη στιγμή κατά τη γνώμη μου. Κι αν τη θες τη γνώμη μου, και σε python να το διδάσκαμε το μάθημα, αν δεν έχει κάτσει κανείς να ασχοληθεί με πραγματικά σενάρια ως προγραμματιστής, δε μπορεί εύκολα να διδάξει αυτές τις έννοιες. Νομίζω πως όσοι δεν έχουν κάνει ποτέ τους στη πράξη OOP θα τα βρουν σκούρα. Γιατί άλλο να απαγγείλεις μια διάλεξη, άλλο να εγγυηθείς πως κάποιος κατάλαβε τι λες. Πάντα θα είναι δύσκολο αυτό το σημείο.
Κι ερχόμαι στα λόγια σου. Τα μέσα κι οι προτάσεις διδασκαλίας, μαζί με το υλικό για το πως να διδάξουμε OOP είναι ανέκδοτο. Μόνο που δε γελά κανείς, κάθε χρόνο κάνουμε τα μαγικά μας όλοι για να βοηθήσουμε τα παιδιά.

Foto

Πολλοί νομίζουν ότι η ευκολία χρήσης ενός προγράμματος επεξεργασίας κειμενου σημαίνει ότι με δύο τρεις επιλογές φτιάξαμε το καλύτερο κείμενο.
Δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο. Οτιδήποτε θες να κάνεις με ένα κείμενο πρέπει να  γνωρίζεις τα στοιχεία του κειμένου. Ο επεξεργαστής κειμένου είναι ένα αντικείμενο με μεθόδους και ιδιότητες.  Έχει επίσης και ενσωματωμένα αντικείμενα όπως την παράγραφο.
Οι περισσότεροι γνωρίζουν τα προγράμματα Word και Writer στο σημείο που πατάμε τα πλήκτρα και γράφουμε κάτι. Γιατί; Επειδή δεν έτυχε να ζήσουν από τη χρήση του προγράμματος. Όταν είναι η δουλειά σου κοιτάς να την κάνεις καλά!
Το πιο εύκολο για κάποιον υποτίθεται χρήστη είναι να υποβάθμισει τη χρήση του Word ή του Writer λέγοντας ότι είναι εύκολα στη χρήση!

George Eco

Παράθεση από: Foto στις 27 Απρ 2025, 08:05:00 ΜΜΠολλοί νομίζουν ότι η ευκολία χρήσης ενός προγράμματος επεξεργασίας κειμενου σημαίνει ότι με δύο τρεις επιλογές φτιάξαμε το καλύτερο κείμενο.
Δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο. Οτιδήποτε θες να κάνεις με ένα κείμενο πρέπει να  γνωρίζεις τα στοιχεία του κειμένου. Ο επεξεργαστής κειμένου είναι ένα αντικείμενο με μεθόδους και ιδιότητες.  Έχει επίσης και ενσωματωμένα αντικείμενα όπως την παράγραφο.
Οι περισσότεροι γνωρίζουν τα προγράμματα Word και Writer στο σημείο που πατάμε τα πλήκτρα και γράφουμε κάτι. Γιατί; Επειδή δεν έτυχε να ζήσουν από τη χρήση του προγράμματος. Όταν είναι η δουλειά σου κοιτάς να την κάνεις καλά!
Το πιο εύκολο για κάποιον υποτίθεται χρήστη είναι να υποβάθμισει τη χρήση του Word ή του Writer λέγοντας ότι είναι εύκολα στη χρήση!

Εντάξει, μη το πάμε σε μακροεντολές κι αυτοματισμούς, έχω ασχοληθεί με αυτοματισμό μορφοποίησης στο excel και δε θέλω να το ξαναδώ στα μάτια μου, πιο πολύ επειδή έπρεπε να κάνω τα πάντα από κάτω προς τα πάνω στα κελιά. Η σουίτα γραφείου είναι τόσο πετυχημένη για ακριβώς το λόγο της ευκολίας και της απλότητας. Δεν είναι όλοι οι Δημόσιοι Υπάλληλοι ΠΕ86. Ούτε οφείλουν να ξέρουν ή να κατανοούν τα εργαλεία όπως εμείς. Αν κάνουν σωστά τη δουλειά τους με τις απλές γνώσεις που έχουν, δεν υπάρχει θέμα. Κι αν η εμπειρία τους είναι "είναι εύκολα" δε σημαίνει νομίζω πως τα υποβαθμίζουν, απλά the more you know...

Foto

George Eco. 
Συνεχίζω τη συζήτηση για να αναδείξω το σκεπτικό μου. Κυρία ιδέα δεν είναι το εργαλείο όπως οι μακριςντολες ή ο αυτοματισμός αλλά ένα ζήτημα κοινό με τα αντικείμενα που είναι το θέμα μας εδώ.
Οποιοσδήποτε που μπορεί να ασχολήθηκε με έναν επεξεργαστή κειμένου θα πρέπει να έχει καταλήξει σε μερικές διαπιστώσεις ως προς το βασικό αντικείμενο και τα λοιπά εσωτερικά αντικείμενα 
Ξεκαθαρίζω εδώ ότι αντικείμενο είναι ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ έχει ιδιότητες και μεθόδους, και με τη χρήση αυτών έχουμε αλλαγή κατάστασης.
Έτσι ατο Word όταν έχουμε μια λευκή σελίδα, μπορούμε να πούμε ότι έχουμε ένα κείμενο κενό από χαρακτήρες (οτιδήποτε, είτε γράμματα είτε αριθμούς είτε σύμβολα, είτε συνδυασμός αυτων). Όμως ως αντικείμενο το κενό έγγραφο αν σωθεί στο δίσκο έχει πάνω από 10kbyte ψηφιακό αποτύπωμα! Τι μπορεί να είναι γραμμένο εκεί που δεν το βλέπουμε στο κενό έγγραφο;
Για άσκηση λοιπόν βάζουμε τον εργαζόμενο στη δουλειά ή τον μαθητή στο σχολείο να μας γράψει τι μπορεί να αποτελεί ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ (state) για το κενό έγγραφο του Word. Τότε βάζουμε το άτομο αντιμετωπο με την πραγματικότητα, η οποία συνοψίζεται σε μια μον λέξη: άγνοια. 
Ο φάρμακο κατά της άγνοιας για τα αντικείμενα δεν είναι η περιήγηση διαλόγων/πλαισίων εφαρμογής μεθόδων (κάνει κάτι βέβαια και αυτό) αλλά η εκμάθηση βάσει ενός εγχειριδίου πρώτα των ιδιοτήτων (αυτές περιγραφουν το αντικείμενο), των ορίων στις τιμές τους. και μετά πάμε στις μεθόδους.
Ας βάλω για άσκηση το παρακάτω: Τι λέμε baseline στις γραμματοσειρές; Τι είναι το kerning;   Και ένα τρίτο: Σεν ένα πίνακα του Word, έχω σε τρία κελιά μιας στήλης αριθμητικές  τιμές και στη τετάρτη κάτω θέλω να βγαίνει ένα άθροισμα. Hinr το Word δεν κάνει αυτόματο επαναυπολογισμό τύπων αλλά έχει εντοή για ξα το κάνουμε όταν θέλουμε.