Αποστολέας Θέμα: Πληροφορική Γ λυκείου  (Αναγνώστηκε 1066 φορές)

Αφροδίτη

  • Νέος
  • *
  • Μηνύματα: 4
Πληροφορική Γ λυκείου
« στις: 21 Οκτ 2020, 12:31:37 μμ »
Καλησπέρα σε όλους ! Ήθελα να κάνω μια ερώτηση ..η ταξινόμηση σε δισδιάστατο πίνακα είναι στην ύλη 2020-2021; Επίσης όσο αναφορά αυτό με τα κεφαλαία γράμματα στη Γλώσσα ισχύει ; Ορισμένοι συνάδελφοι λένε στα παιδιά ότι ισχύει και άλλοι όχι

Λαμπράκης Μανώλης

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2017
  • *
  • Μηνύματα: 836
Απ: Πληροφορική Γ λυκείου
« Απάντηση #1 στις: 21 Οκτ 2020, 12:39:46 μμ »
Καλησπέρα σε όλους

στις οδηγίες μελέτης μαθητή, σελίδα 86 (στην έκδοση που έχω μπροστά μου) έχει ερωτήματα με ταξινόμηση ανά γραμμή και στήλη ... έχει μπει θέμα το 2013 θέμα Γ και 2017 θέμα Γ που χρησιμοποιούν ταξινόμηση σε δισδιάστατο, οπότε εγώ τα διδάσκω

τώρα για τα "πεζά-κεφαλαία" αν δεις έχουν γίνει πααααρα πολλές συζητήσεις, κατά τη γνώμη μου δεν έχει σημασία, για άλλους έχει, αν και γενικά δεν θα πρέπει να μας αποσχολεί νομίζω ..   σε διάφορα ζητήματα δεν υπάρχει απάντηση 100% αποδεκτή, καλώς η κακώς

Αφροδίτη

  • Νέος
  • *
  • Μηνύματα: 4
Απ: Πληροφορική Γ λυκείου
« Απάντηση #2 στις: 21 Οκτ 2020, 04:36:46 μμ »
Σας ευχαριστώ πολύ! Προσωπική μου άποψη είναι ότι δεν μετράνε καν τα κεφαλαία και τα πεζά.Απο  μια προσωπική εμπειρία ένας μαθητής μου που πήρε 19,2 μου ανέλυσε ακριβώς τα λάθη του και δεν του είχαν κόψει απολύτως τίποτα. Αυτό λοιπόν δεν είναι μια απάντηση για το αν πρέπει να χρησιμοποιούμε κεφάλαια ; Διδάσκω στον ιδιωτικό τομέα και καθημερινά οι μαθητές μου ,που είναι από διαφορετικά σχολεία ,μου λένε ότι κάποιοι καθηγητές τους ,τους λένε θα γράφετε με κεφαλαία και άλλοι όχι. Καλούμε να δώσω μια απάντηση και ταυτόχρονα να 'θιξω' τις γνώσεις συναδέλφου

Λαμπράκης Μανώλης

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2017
  • *
  • Μηνύματα: 836
Απ: Πληροφορική Γ λυκείου
« Απάντηση #3 στις: 21 Οκτ 2020, 04:38:44 μμ »
Η προσωπική μου γνώμη είναι πως δεν υπάρχει δυστυχώς τρόπος αν το "τεκμηριώσεις" ... όπως και τόσα άλλα ζητήματα...εγώ τους λέω την πραγαμτικότητα, δυστυχώς δεν είναι πλήρως ορισμένα στο βιβλίο

George Eco

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 329
Απ: Πληροφορική Γ λυκείου
« Απάντηση #4 στις: 22 Οκτ 2020, 02:36:49 πμ »
Σας ευχαριστώ πολύ! Προσωπική μου άποψη είναι ότι δεν μετράνε καν τα κεφαλαία και τα πεζά.Απο  μια προσωπική εμπειρία ένας μαθητής μου που πήρε 19,2 μου ανέλυσε ακριβώς τα λάθη του και δεν του είχαν κόψει απολύτως τίποτα. Αυτό λοιπόν δεν είναι μια απάντηση για το αν πρέπει να χρησιμοποιούμε κεφάλαια ; Διδάσκω στον ιδιωτικό τομέα και καθημερινά οι μαθητές μου ,που είναι από διαφορετικά σχολεία ,μου λένε ότι κάποιοι καθηγητές τους ,τους λένε θα γράφετε με κεφαλαία και άλλοι όχι. Καλούμε να δώσω μια απάντηση και ταυτόχρονα να 'θιξω' τις γνώσεις συναδέλφου

Καλησπέρα Αφροδίτη, πολύ χρήσιμο το feedback. Κοίτα τι γίνεται, το θέμα με τα πεζά-κεφαλαία έχει ξεκάθαρα να κάνει με το να οριστεί ως εξεταστής, κάποιος που θα το θεωρήσει σημαντικό. Όσοι έχουν υπόβαθρο Θετικών Επιστημών, ξέρουν πως όταν ορίζουμε κάτι πρέπει κατά γράμμα να το ακολουθούμε. Πίστεψέ με, το πεζά-κεφαλαία είναι το μικρότερο πρόβλημα του μαθήματος.

Στα βιβλία είναι με κεφαλαία. Εγώ διδάσκω να το ακολουθούν με κεφαλαία, ωστόσο ΔΕ θα αδειάσω συναδέλφους που διδάσκουν με πεζά και ΔΕ θα κόψω αν μου το γράψουν με πεζά. Το ξεκαθαρίζουμε αυτό; Πάμε παρακάτω.
Εξηγώ στα παιδιά πως ακολουθώ αυτή τη νόρμα, πρώτον για να είμαστε σε ασφαλή 100% νερά, είτε είναι σημαντικά είτε όχι τα πεζά-κεφαλαία και δεύτερον γιατί ως κανόνας, συνηθίζει τα παιδιά στο να γράφουν πιο ευανάγνωστα προγράμματα που θα εκσφαλματωθούν αλλά και θα διορθωθούν κι ευκολότερα. Παρένθεση, κάποιες γλώσσες προγραμματισμού είναι case sensitive, οπότε ως μεταγνωστική ικανότητα το να ακολουθούν αυστηρό συντακτικό θα τους βοηθήσει στο μέλλον κι ως φοιτητές.
Ο μαθητής σας, ενδεχομένως έπεσε σε διορθωτή που προφανώς δε τον νοιάζει και κατά τη γνώμη μου καλά έκανε και δεν τον ένοιαξαν τα πεζά. Ωστόσο κάνεις δε μου εγγυάται τη μη ύπαρξη του γραφικόυ τύπου που θα κόψεί για αυτό. Κι αν είναι επιχείρημα πως ο γραφικός τύπος θα κόψει έτσι κι αλλιώς, τότε λέω ας κόψει λιγότερο. Το ποιος διορθώνει γραπτά νομίζω δε το ξέρει κανείς κάθε χρονιά, για προστασία του αδιάφθορου της όλης διαδικασίας. Το ποιοι επιλέγονται και με ποια διαδικασία μου είναι άγνωστο. Αυτό που ξέρω είναι το τι περιέχουν τα βιβλία στην ύλη και τι οδηγίες έχει δώσει για διευκρινίσεις το Υπουργείο.

Η ανησυχία μου δε θέλει να θίξει το σύνολο των εξεταστών, αλλά μεμονωμένα περιστατικά. Γιατί να πάρω το ρίσκο αυτό; Το αποφεύγω εύκολα και τελειώνει η ιστορία.
Εσύ Αφροδίτη δε χρειάζεται να αδειάσεις κανένα συνάδελφο. Τους λες, ΕΣΥ τι πιστεύεις πως είναι σωστό. Αν κάποιος λέει κεφαλαία, απαντάς πως είναι τυπολατρικό, αν θέλουν ας το ακολουθήσουν (σου δίνω και τους λόγους), άλλοι λένε πεζά. Εγώ είμαι όπως καταλαβαίνεις αρκετά τυπολατρικός, αλλά δεν είμαι και κολλημένος (διδάσκω στον Ιδιωτικό τομέα επίσης) και το πεζά-κεφαλαία, πίστεψέ με, είναι το μικρότερο πρόβλημα που καλούμαι να αντιμετωπίσω.

Αφροδίτη

  • Νέος
  • *
  • Μηνύματα: 4
Απ: Πληροφορική Γ λυκείου
« Απάντηση #5 στις: 23 Οκτ 2020, 01:55:41 μμ »
Σε ευχαριστώ πάρα πολύ για την ωραία τοποθέτηση συνάδελφε , ήταν αρκετά βοηθητικά αυτά που είπες.

ntzios kostas

  • Καθηγητής Πληροφορικής
  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 608
    • Ανάπτυξη Εφαρμογών
Απ: Πληροφορική Γ λυκείου
« Απάντηση #6 στις: 23 Οκτ 2020, 02:03:41 μμ »
Δες τα θέματα του 2011. Τα ίδια τα θέματα έχουν το πρόγραμμα με πεζά.

Από εκεί και πέρα το σχολικό βιβλίο γράφει στη σελίδα 147 τελευταία παράγραφο " Σε όλο το βιβλίο οι εντολές της Γλώσσας είναι γραμμένες με μπλε χρώμα και είναι πάντα με κεφαλαία, ενώ οι μεταβλητές είναι με πεζά ή κεφαλαία αλλά με το πρώτο γράμμα πάντακεφαλαίο.....

Άρα αν απαιτήσουμε τα κεφαλαία πρέπει να απαιτήσουμε και τα υπόλοιπα μην πω και την γραμματοσειρά που έχει το σχολικό.


Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

Λάμπρος Μπουκουβάλας

  • Η παιδεία είναι: στους φτωχούς, ΠΛΟΥΤΟΣ. Στους πλούσιους, ΣΤΟΛΙΔΙ. Στους νέους, ΚΑΙ ΤΑ ΔΥΟ (Διογένης) !
  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 1242
    • Το μπλογκάκι μου
Απ: Πληροφορική Γ λυκείου
« Απάντηση #7 στις: 23 Οκτ 2020, 07:15:55 μμ »
Προσωπική μου άποψη είναι ότι δεν μετράνε καν τα κεφαλαία και τα πεζά.

Πάντως, όσα χρόνια διορθώνω στο μάθημα, ποτέ δεν έγινε λόγος για διάκριση πεζών-κεφαλαίων μεταξύ των διορθωτών. Πιστεύω ότι κανένας διορθωτής δεν ασχολείται με αυτό το ζήτημα. Ειδικά όταν δούμε ένα αξιοπρεπέστατο γραπτό, προφανώς δεν κολλάμε στα πεζά!
Όσο για την ταξινόμηση σε 2Δ, ναι και εγώ τη διδάσκω.
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται…

Νίκος Αδαμόπουλος

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 2820
  • Πύργος Ηλείας
Απ: Πληροφορική Γ λυκείου
« Απάντηση #8 στις: 23 Οκτ 2020, 08:09:05 μμ »
Δες τα θέματα του 2011. Τα ίδια τα θέματα έχουν το πρόγραμμα με πεζά.

Από εκεί και πέρα το σχολικό βιβλίο γράφει στη σελίδα 147 τελευταία παράγραφο " Σε όλο το βιβλίο οι εντολές της Γλώσσας είναι γραμμένες με μπλε χρώμα και είναι πάντα με κεφαλαία, ενώ οι μεταβλητές είναι με πεζά ή κεφαλαία αλλά με το πρώτο γράμμα πάντακεφαλαίο.....

Άρα αν απαιτήσουμε τα κεφαλαία πρέπει να απαιτήσουμε και τα υπόλοιπα μην πω και την γραμματοσειρά που έχει το σχολικό.




Κώστα αν έχεις παρακολουθήσει τις συζητήσεις, τον τελευταίο καιρό έχουμε αρχίσει και ξαναμιλαμε για τα πάντα από μηδενική βάση. Κάποιοι αρέσκονται να αναμασανε τα ίδια και τα ίδια ... Θα σου πουν ότι το θέμα που αναφέρεις δεν είναι σε Γλώσσα, ότι είναι σε κάποια άλλη άγνωστη γλώσσα, που κακώς ζητήθηκε έτσι, κλπ, κλπ. Πραγματικά δεν ξέρω αν είναι ο γιαλός στραβός ή στραβά αρμενίζουμε...

sensible

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 37
Απ: Πληροφορική Γ λυκείου
« Απάντηση #9 στις: 23 Οκτ 2020, 10:25:07 μμ »
Κώστα αν έχεις παρακολουθήσει τις συζητήσεις, τον τελευταίο καιρό έχουμε αρχίσει και ξαναμιλαμε για τα πάντα από μηδενική βάση. Κάποιοι αρέσκονται να αναμασανε τα ίδια και τα ίδια ... Θα σου πουν ότι το θέμα που αναφέρεις δεν είναι σε Γλώσσα, ότι είναι σε κάποια άλλη άγνωστη γλώσσα, που κακώς ζητήθηκε έτσι, κλπ, κλπ. Πραγματικά δεν ξέρω αν είναι ο γιαλός στραβός ή στραβά αρμενίζουμε...

Και είναι λογικότατο να συζητούνται όλα από την αρχή (στο δημόσιο σχολείο τουλάχιστον) για τον πολύ απλό λόγο:
Κάποτε η διδασκαλία του ΑΕΠΠ θα έλεγα ότι ανήκε σε ένα πολύ κλειστό lobby καθηγητών, ελάχιστων με οργανικές σε ΓΕΛ. Με την αύξηση ωρών διδασκαλίας του νέου μαθήματος Πληροφορικής Γ λυκείου μπήκε στο κόλπο κάθε καρυδιάς καρύδι, ακόμα και αναπληρωτές (και όχι μόνο σε απομακρυσμένες περιοχές) ή ωρομίσθιοι ή τριμηνήτες(covid19) πλέον το διδάσκουν. Ελάχιστοι από αυτούς είναι ψημένοι με τις πολυετείς συζητήσεις και αντιπαραθέσεις πάνω σε λεπτομέρειες του βιβλίου ή των θεμάτων των εξετάσεων εδώ στο στέκι!
Απλά πράματα, λοιπόν και μη σου κάνει εντύπωση...κανένας δε θα κάνει search και θα κάτσει να διαβάσει τα κατεβατά. Θα ποστάσει μια απορία ή την άποψη του και τρέχα εσύ μετά να πεις ότι στο τάδε post του 2010 έχει ξανασυζητηθεί το θέμα! Πιάσ΄τα αυγό και κουρεφ' το.

George Eco

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 329
Απ: Πληροφορική Γ λυκείου
« Απάντηση #10 στις: 24 Οκτ 2020, 05:26:17 πμ »
Και είναι λογικότατο να συζητούνται όλα από την αρχή (στο δημόσιο σχολείο τουλάχιστον) για τον πολύ απλό λόγο:
Κάποτε η διδασκαλία του ΑΕΠΠ θα έλεγα ότι ανήκε σε ένα πολύ κλειστό lobby καθηγητών, ελάχιστων με οργανικές σε ΓΕΛ. Με την αύξηση ωρών διδασκαλίας του νέου μαθήματος Πληροφορικής Γ λυκείου μπήκε στο κόλπο κάθε καρυδιάς καρύδι, ακόμα και αναπληρωτές (και όχι μόνο σε απομακρυσμένες περιοχές) ή ωρομίσθιοι ή τριμηνήτες(covid19) πλέον το διδάσκουν. Ελάχιστοι από αυτούς είναι ψημένοι με τις πολυετείς συζητήσεις και αντιπαραθέσεις πάνω σε λεπτομέρειες του βιβλίου ή των θεμάτων των εξετάσεων εδώ στο στέκι!
Απλά πράματα, λοιπόν και μη σου κάνει εντύπωση...κανένας δε θα κάνει search και θα κάτσει να διαβάσει τα κατεβατά. Θα ποστάσει μια απορία ή την άποψη του και τρέχα εσύ μετά να πεις ότι στο τάδε post του 2010 έχει ξανασυζητηθεί το θέμα! Πιάσ΄τα αυγό και κουρεφ' το.

Κι αυτό είναι κακό γιατί; Η συνάδελφος ρώτησε κάτι. Να μη ρώτούσε δηλαδή; Γι' αυτό είναι το φόρουμ, για να ρωτάμε. Να ψάχνει σε όλο το φόρουμ για τη δική της απορία, για να βρει τι; Μια κουβέντα που έγινε δέκα - είκοσι χρόνια πριν; Θέλει άμεσα γνώμες για το τι ισχύει σήμερα. Γιατί να μη το κουβεντιάσουμε δηλαδή;
Κι επίσης αυτό ακούστηκε κάπως ελιτιστικό. Σα κλίκα ένα πράγμα και πολύ υποτιμητικό για νέους αναπληρωτές. Δε θίγομαι προσωπικά, δε με αφορά όπως τέθηκε, σε φροντιστήρια διδάσκω και θέλω να υποστηρίζω, όχι να υποκαθιστώ το Λύκειο, αλλά ειλικρινά, μη κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας. Δηλαδή ΟΛΟΙ οι εκπαιδευτικοί που εδώ και πολλά χρόνια το διδάσκουν το μάθημα, το διδάσκουν νομίζετε σωστά όλοι τους; Προτιμώ την Αφροδίτη που ρωτάει παρά κάποιον ή κάποια που τα "ξέρει όλα" για το μάθημα και γράφει πρόγραμμα σε ΓΛΩΣΣΑ χρησιμοποιώντας ΕΜΦΑΝΙΣΕ, φέτος.  Δε τα βγάζω από το μυαλό μου, αλλά δε θα μπω και σε λεπτομέρειες.
Δε μπήκε ξαφνικά κάθε καρυδιάς καρύδι ή αναπληρωτής κι έγινε κουβέντα ξαφνικά από το πουθενά κι αυτό είναι το θέμα. Ούτε οι παλιοί συνάδελφοι είναι στο απυρόβλητο κι αυθεντίες. Κι αν μη τι άλλο είναι πολύ αποτρεπτικό για ένα νέο μέλος να ξαναρωτήσει κάτι, αν τυχαίνει τέτοιας αντιμετώπισης, κάτι που ειλικρινά με θλίβει. Παρένθεση εδώ, το στέκι το παρακολουθώ χρόνια. Είμαι ενεργό μελός όμως λίγο καιρό. Αυτό δε σημαίνει πως δε διδάσκω το μάθημα διψήφιο αριθμό ετών, παρόλα ταύτα, γηράσκω αει διδασκόμενος λέω.
Τώρα, επειδή είναι γραπτός λόγος, είναι forum και φυσικά απρόσωπο, δίχως ύφος και χαρακτήρα, ίσως να παρεξήγησα κι ίσως συνάδελφε δεν ήθελες να το θέσεις έτσι. Αλλά έτσι το εξέλαβα, οπότε και γι' αυτό τοποθετούμαι.

Άστε το θέμα πεζά-κεφαλαία. Όπως προείπα αυτό είναι το λιγότερο σημαντικό. Υπάρχουν ανοικτά θέματα με το μάθημα, που τραβάμε τα μαλλιά μας κι απλά πολλοί αποφεύγουν συστηματικά να τα συζητούν. Κι ερωτώ. Το να κρύβεις το πρόβλημα κάτω από το χαλί το εξαλείφει; Ξαναλέω, δε μιλάω για τα πεζά - κεφαλαία.

Μιλάω όμως για την εντολή εκχώρησης στη ΓΛΩΣΣΑ για παράδειγμα. Κεφάλαιο 7!
"Σε μια εντολή εκχώρησης η μεταβλητή και η έκφραση πρέπει να είναι του ιδίου τύπου"
Το λέει το βιβλίο μέσα ναι ή ου; Το λέει!

Ποιοι είναι οι τύποι δεδομένων σε ΓΛΩΣΣΑ;

ΑΚΕΡΑΙΕΣ
ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ
ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ
ΛΟΓΙΚΕΣ

Οκ;

ΛΟΓΙΚΗ_ΜΕΤΑΒΛΗΤΗ <- ΑΚΕΡΑΙΑ δε γίνεται! Σωστά.
ΑΚΕΡΑΙΑ <- ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ δε γίνεται! Σωστά.

Να σας πω....
ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ <- ΑΚΕΡΑΙΑ δε γίνεται!  Εδώ γιατί κάνουμε όλοι τα στραβά μάτια;

Δηλαδή το βιβλίο σου λέει ωμά, πως δε μπορείς να αναθέσεις ακέραια τιμή σε μεταβλητή πραγματικού τύπου. Ωμά!

Είναι προφανής ο στόχος του σχόλιου στο πλάι της σελίδας, αλλά όπως έχει διατυπωθεί οδηγεί σε αυτό το πρόβλημα.
Και προφανώς ΞΕΡΩ πως μια double χωράει integer. Δεν είναι πως δεν έχω ιδέα για το μάθημα. Είναι πως έχω μελετήσει ΤΟΣΟ πολύ το βιβλίο κι επειδή είναι μάθημα που δίνεται Πανελλήνιες, είμαι τυπολατρικός. Αν μου βάζατε το ίδιο μάθημα Β Λυκείου δίχως τις Πανελλήνιες, θα έλεγα "Έλα μωρέ σαχλαμάρες τώρα, πεζά-κεφαλαία και μία ασάφεια για τους ακεραίους ανάθεση σε πραγματικούς και τι έγινε; Το μπαλώνω στη Τάξη και τα παιδιά μαθαίνουν". Δεν είναι το ίδιο με τις Πανελλήνιες.
Να σας πω  και την αλήθεια, εξηγώ στα παιδιά το πρόβλημα με αυτό το σημείο στο βιβλίο, αλλά μετα τους λέω πως η ακέραια μεταβλητή όταν μπαίνει σε πραγματική, ουσιαστικά αποκτά τον τύπο της Πραγματικής, δίχως πρόβλημα στη μετατροπή και συνεχίζουμε όλοι μας τη ζωή μας κανονικά.
Αυτό δε σημαίνει πως δεν υπάρχει το πρόβλημα.
Γι' αυτό τι πρέπει να λέμε όμως;
"Πολλαπλασιάστε καλού κακού τη παράσταση με 1.0 αν αναθέτετε ακεραίους σε πραγματικό;"
Δεν είναι εντελώς ανόητο;
20 χρόνια ΓΙΑΤΙ δεν έχει διορθωθεί αυτό;

Πραγματικά δεν ξέρω αν είναι ο γιαλός στραβός ή στραβά αρμενίζουμε...

Τι θα μου λέγατε, αν σας έλεγα πως και ο γιαλός είναι στραβός και στραβά αρμενίζουμε;

Άρα αν απαιτήσουμε τα κεφαλαία πρέπει να απαιτήσουμε και τα υπόλοιπα μην πω και την γραμματοσειρά που έχει το σχολικό.
Slippery slope argument το λένε αυτό. Κανείς δε μίλησε για χρώμα και γραμματοσειρά, μόνο για τα κεφαλαία στις δεσμευμένες λέξεις.
Κι αν μη τι άλλο ξαναλέω, αυτό είναι το πιο μικρό θέμα. Όπως παραθέτω παραπάνω, υπάρχουν πολύ σημαντικότερα θέματα.
Αλλά αφού υπάρχουν Καθηγητές που λένε πως δεσμευμένες λέξεις θα πρέπει να γράφονται αυστηρά κεφαλαία, ας δούμε γιατί το λένε (ακόμα κι από απειρία τους) παρά να τους υποτιμάμε. Βεβαίως κι έχουν δίκιο να το λένε. By the book πάνε κι αφού υπάρχουν case sensitive γλώσσες προγραμματισμού, είναι λογικό να ανησυχούν. Γιατί η ΓΛΩΣΣΑ είναι επί χάρτου. Από τα δυο διδακτέα βιβλία ορίζεται. Στο καινούργιο βιβλίο δεν έβαλαν ΕΝΑ παράδειγμα με πεζά, για να εξαλειφθεί το θέμα, όλα με κεφαλαία. Τι θα πιστέψει ο νέος Καθηγητής; Κι εγώ που είμαι παλιότερος, για να είμαι στην 100% safe πλευρά, πολύ απλά προτείνω τα κεφαλαία. Γιατί αν ένας θέλει οπωσδήποτε κεφαλαία και γίνει εξεταστής, πώς το είπατε; Πιασ' τ΄ αυγό και κούρευ' το; Αυτό. Κι υπάρχουν και παλιοί στο χώρο που θέλουν κεφαλαία. Παρόλα ταύτα προσέξτε! ΠΡΟΤΕΙΝΩ κεφαλαία. Δεν έχω κόψει ούτε μισό μόριο για χρήση πεζών.

Επίσης πείτε με γραφικό, τα θέματα του 2011 στο Β μιλάνε για πρόγραμμα κι όχι για πρόγραμμα σε ΓΛΩΣΣΑ. Αν δώσουν πρόγραμμα σε ΓΛΩΣΣΑ με πεζά και πουν "Δίνεται το παρακάτω πρόγραμμα σε ΓΛΩΣΣΑ" θα εγκαταλείψω το επιχείρημα. Αλλά ξαναλέω, πεζά-κεφαλαία, λεπτομέρεια. Υπάρχουν πολύ πιο σημαντικά θέματα.
Ωστόσο Αφροδίτη, δες του 2011, σωστή παρατήρηση, αλλά μετά μη ξεχάσεις να δεις και του 2020, και του 2019. Δουλεύει κι αντίστροφα το επιχείρημα και πιο επίκαιρα.
« Τελευταία τροποποίηση: 24 Οκτ 2020, 06:11:59 πμ από George Eco »

sensible

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 37
Απ: Πληροφορική Γ λυκείου
« Απάντηση #11 στις: 24 Οκτ 2020, 10:38:10 μμ »
Τώρα, επειδή είναι γραπτός λόγος, είναι forum και φυσικά απρόσωπο, δίχως ύφος και χαρακτήρα, ίσως να παρεξήγησα κι ίσως συνάδελφε δεν ήθελες να το θέσεις έτσι. Αλλά έτσι το εξέλαβα, οπότε και γι' αυτό τοποθετούμαι.

Με κάλυψε αυτό που έγραψες. Εγώ έκανα μία διαπίστωση, τίποτε περισσότερο και τίποτε λιγότερο. Σαφώς και ο οποιοσδήποτε συνάδελφος μπορεί να ρωτήσει και ξαναρωτήσει ότι επιθυμεί. Απλά απάντησα στην απορία αρκετών στο FORUM "Γιατί αναμασάμε τα ίδια και τα ίδια;". Και νομίζω ότι αυτός είναι ο λόγος. Απολογούμαι αν ορισμένοι εξέλαβαν ως προσβλητική την ατυχή χρήση της έκφρασης "κάθε καρυδιάς καρύδι".

George Eco

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 329
Απ: Πληροφορική Γ λυκείου
« Απάντηση #12 στις: 24 Οκτ 2020, 11:03:22 μμ »
Ίσως να ήμουν κι εγώ υπερβολικός. Απολογούμαι κι από μέρους μου. Τους θερμούς μου χαιρετισμούς συνάδελφε.

ntzios kostas

  • Καθηγητής Πληροφορικής
  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 608
    • Ανάπτυξη Εφαρμογών
Απ: Πληροφορική Γ λυκείου
« Απάντηση #13 στις: 24 Οκτ 2020, 11:49:41 μμ »
Η Αφροδίτη πολύ καλά έκανε και ρώτησε. Και τις απάντησα ότι αν απαιτήσει από τους μαθητές της να γράφουν κεφαλαία θα πρέπει να απαιτήσει να γράφουν και με δυο στυλό.
Ειλικρινά στεναχωριέμαι ότι φοβόμαστε ότι υπαρχουν ακόμα συνάδελφοι που μπορεί να κόψουν μοναδες για τα κεφαλαία. Και στεναχωριέμαι διπλά αν τελικά υπάρχουν.
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

George Eco

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 329
Απ: Πληροφορική Γ λυκείου
« Απάντηση #14 στις: 25 Οκτ 2020, 02:04:15 πμ »
Η Αφροδίτη πολύ καλά έκανε και ρώτησε. Και τις απάντησα ότι αν απαιτήσει από τους μαθητές της να γράφουν κεφαλαία θα πρέπει να απαιτήσει να γράφουν και με δυο στυλό.
Ξαναλέω, αυτό το επιχείρημα δε το καταλαβαίνω. Γιατί; Τα κεφαλαία σε ΓΛΩΣΣΑ, ΥΠΑΡΧΟΥΝ στα θέματα Πανελληνίων, τα δύο χρώματα κι οι δύο γραμματοσειρές όχι. Κανείς δε λέει να επεκαταθεί αυτό σε τέτοιο βαθμό. Από την άλλη, δεν είναι ωραία κι η τόση τυπολατρεία, αλλά αν δεν είσαι 100% σίγουρος τι να κάνεις;  :-\
Πας by the book και πρέπει να γίνεται εκπαιδευτική αξιολόγηση στο βιβλίο, αλλιώς δε θα βελτιωθεί. Έτσι νομίζω.



Ειλικρινά στεναχωριέμαι ότι φοβόμαστε ότι υπαρχουν ακόμα συνάδελφοι που μπορεί να κόψουν μοναδες για τα κεφαλαία. Και στεναχωριέμαι διπλά αν τελικά υπάρχουν.
Θα συμφωνήσω απόλυτα μαζί σας εδώ. Είναι θλιβερό, κάτι πρέπει να γίνει. Ίσως μία οδηγία, λέω τώρα... αλλά δε το βλέπω. Μάλιστα δε το ελπίζω κιόλας. Ελπίζω σε διαφοροποίηση του μαθήματος, επικαιροποίηση, ήδη το νέο υλικό προς τα κει πάει άλλωστε.