Αποστολέας Θέμα: Ερώτηση ως προς την προετοιμασία για Γ Λυκείου + Πανελλαδικές  (Αναγνώστηκε 1254 φορές)

Νίκος Γαζής

  • Νέος
  • *
  • Μηνύματα: 3
Καλησπέρα.
Έχοντας κάνει 1 χρόνια φροντιστήριο στο μάθημα του ΑΕΠΠ βρίσκω τον εαυτό σε κατά την γνώμη μου καλή θέση καθώς καταλαβαίνω και λύνω τις ασκήσεις και η θεωρία αν και βαρετή, βγαίνει, κυρίως λόγος Γιατί θέλω να ασχοληθώ με πληροφορική οπότε προσέχω αρκετά στα μαθήματα. Αυτό που θέλω να ρωτήσω είναι τι θα χρειαστεί να προσέξω ως προς την Πανελλήνιες, καθώς έχουμε ακόμα αρκετή ύλη να δούμε ( Θα μπούμε σε μονοδιάστατους πίνακες) οπότε δεν θέλω να χαλαρώσω νομίζοντας ότι θα είναι σχετικά εύκολα τα πράματα. Από ότι έχω δει, θέλει βάση στην θεωρία αρκετά να ξέρεις να εξηγήσεις τι ζητάει το κάθε ερώτημα Αλλά και στις ασκήσεις να είσαι προσεκτικός στην εκφώνηση και να έχεις έναν τρόπο σκέψης ως προς την λύση. Αν κάποιος πιο έμπειρος με το μάθημα μπορεί να μοιραστεί κατι από τις δικές του εμπειρίες με το μάθημα καλοδεχουμενος

George Eco

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 277
Νίκο, φαντάζομαι εννοείς έκανες προετοιμασία στη Β Λυκείου έτσι;
Το Σεπτέμβρη που έρχεται πας Γ Λυκείου και τώρα κάνεις εντατικά, σωστά;
Δε δίνεις Πανελλήνιες φέτος με άλλα λόγια έτσι;

Νίκος Γαζής

  • Νέος
  • *
  • Μηνύματα: 3
Ναι σωστά κατάλαβες. Κάνω καλοκαιρινή προετοιμασία πάνω στα σημαντικά μαθήματα για του χρόνου και τον Σεπτέμβριο ξεκινάω την Γ Λυκείου.

George Eco

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 277
Οκ. Ωραία.
Περί ιδιαιτερότητας του μαθήματος:
Τα θεωρητικά θέματα στις Πανελλήνιες, περιέχουν πρακτικές ασκήσεις θεωρίας. Με άλλα λόγια η θεωρία εμπεριέχει κάλλιστα πρακτική.
Στα πρακτικά θέματα, (θέματα Γ και Δ συνήθως), υπήρξαν φορές που απαιτείται πολύ καλή γνώση θεωρίας για να γραφτούν σωστά οι απαντήσεις.
Δηλαδή τι σου λέω; Στη θεωρία υπάρχει πράξη και στη πράξη υπάρχει θεωρία; Αυτό ακριβώς σου λέω. Είναι όλο ένα σύνολο, δε ξεχωρίζει απόλυτα τη θεωρία από τη πράξη. Το θεωρώ ούτε θεωρητικό, ούτε όμως και μόνο πρακτικό μάθημα. Είναι κάτι σαν... υβριδικό κατά τη γνώμη μου, εξού κι η ιδιαιτερότητά του.

Περί ανησυχίας σου:
Τι ακριβώς σε κάνει να ανησυχείς; Θέλω να πω, δεν είμαι στη Τάξη σου, δε ξέρω τον Καθηγητή σου, δε ξέρω τι μάθημα παραδίδει και πόσες ασκήσεις έχετε κάνει και τι είδους ασκήσεις όλη τη χρονιά. Τι να σου απαντήσω εγώ ή κάποιος άλλος από εδώ; Δε μπορώ να απαντώ κάνοντας υποθέσεις.
Θέλω να πω, αν ξέρεις για παράδειγμα δομές επιλογής και δομές επανάληψης, μαζί και δομή ακολουθίας, κι έχεις λύσει ξέρω 'γω 50 ασκησούλες, τότε λες οκ το 'χω. Αλλά αν οι ασκήσεις είναι μέχρι μίας δυσκολίας και δεν επεκτείνονται σε πιο απαιτητικά θέματα, πράγμα που δε μπορείς αφ' ενός να το γνωρίζεις εσύ ως μαθητής, κι αφ' ετέρου κι εμείς δεν έχουμε εικόνα λόγω του ότι εσύ δε μπορείς να γνωρίζεις, καταλαβαίνεις πως το θέμα δεν είναι τόσο απλό να απαντηθεί.


Η ουσία είναι η εξής.
Υπάρχουν κάποια ερωτήματα που θέλουν απάντηση.
  • Γιατί έχεις ανασφάλεια;
  • Γιατί δε το έχεις συζητήσει με το διδάσκοντα Καθηγητή σου, πως έχεις αυτή την ανασφάλεια;
  • Γιατί ψάχνεις απαντήσεις σε forum για το τι να προσέχεις και δε μιλάς με το διδάσκοντα Καθηγητή σου;
Δε περιμένω απαντήσεις. Αυτές οι απαντήσεις είναι για τον εαυτό σου.
Σε αυτό το forum υπάρχουν Μαθητές και Καθηγητές.
Σου προτείνω να εκφράσεις τις απορίες σου και στο διδάσκοντα Καθηγητή σου.
Επειδή διδάσκω σε Φροντιστήρια, θεωρώ πως ο Καθηγητής πρέπει να σε οδηγεί στην επιτυχία σου, μέσα από το μάθημά του, με όσο το δυνατόν λιγότερο άγχος για εσένα. Δε θα σου εξαλείψει το άγχος και δεν είναι ψυχολόγος ο Καθηγητής σου. Ωστόσο αν ανησυχείς για το μάθημα, λογικά θα πρέπει να σε καθησυχάσει. Φέρει πειν μπορείς να του ζητήσεις super ζόρικες ασκήσεις στην ύλη μέχρι πριν τους πίνακες αν θες να είσαι σίγουρος. Αν από τώρα ανησυχείς, καλό είναι να μιλήσεις μαζί του λοιπόν. Σε έχει αναλάβει, είσαι εκεί για κάποιο λόγο, έχεις επιλέξει το φροντιστήριό σου για κάποιο λόγο, αν ανησυχείς πως υπάρχει κάτι που "θα σε κάνει να τη πατήσεις", είναι καλή ανησυχία κι είναι καλό θέμα συζήτησης να κάνεις μαζί του.

Δε μπορώ να τοποθετηθώ παραπέρα όπως καταλαβαίνεις.

akalest0s

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 247
Καλησπέρα.
Έχοντας κάνει 1 χρόνια φροντιστήριο στο μάθημα του ΑΕΠΠ βρίσκω τον εαυτό σε κατά την γνώμη μου καλή θέση καθώς καταλαβαίνω και λύνω τις ασκήσεις και η θεωρία αν και βαρετή, βγαίνει, κυρίως λόγος Γιατί θέλω να ασχοληθώ με πληροφορική οπότε προσέχω αρκετά στα μαθήματα. Αυτό που θέλω να ρωτήσω είναι τι θα χρειαστεί να προσέξω ως προς την Πανελλήνιες, καθώς έχουμε ακόμα αρκετή ύλη να δούμε ( Θα μπούμε σε μονοδιάστατους πίνακες) οπότε δεν θέλω να χαλαρώσω νομίζοντας ότι θα είναι σχετικά εύκολα τα πράματα. Από ότι έχω δει, θέλει βάση στην θεωρία αρκετά να ξέρεις να εξηγήσεις τι ζητάει το κάθε ερώτημα Αλλά και στις ασκήσεις να είσαι προσεκτικός στην εκφώνηση και να έχεις έναν τρόπο σκέψης ως προς την λύση. Αν κάποιος πιο έμπειρος με το μάθημα μπορεί να μοιραστεί κατι από τις δικές του εμπειρίες με το μάθημα καλοδεχουμενος
- Συνέχισε να παίρνεις σοβαρά το μάθημα και να μην το θεωρήσεις εύκολο, είναι το πιο συνηθισμένο λάθος.
- Επειδή η θεωρία είναι μπόλικη, και ενίοτε δυσνόητη, φρόντισε να την διαβάζεις λίγο λίγο, τώρα που έχεις ακόμη χρόνο. Σε ό,τι δεν καταλαβαίνεις, ρώτα τον καθηγητή σου να στο εξηγήσει πιο διεξοδικά, ει δυνατόν.
- Λύσε όσο πιο πολλές ασκήσεις μπορείς, η εξάσκηση αυτή είναι αναντικατάστατη.
- Θα χώριζα τη διαδικασία λυσίματος σε 3 μέρη: κατανόηση/αποκρυπτογράφηση της εκφώνησης, σχεδίαση σκελετού/κατάστρωση σχεδίου, τελική υλοποίηση. Όσο πιο καλά κάνεις το ένα, τόσο καλύτερα/ευκολότερα βγαίνει το επόμενο. Η εξάσκηση σε αυτό, κάνει θαύματα.

Γενικά, κλασικά λάθη που δεν πρέπει να κάνεις είναι
- να αφήνεις κενά (σημεία που δεν κατάλαβες με σιγουριά να σπεύδεις να τα αποσαφηνίζεις με τον καθηγητή σου. Μην τα αφήνεις! Το μάθημα δομεί το ένα κεφάλαιο πάνω στο άλλο),
- να αφήσεις τη θεωρία για το τέλος. Διάβαζε θεωρία λίγο λίγο από τώρα.
Τελευταίο, όπως είπα, το προσεκτικό λύσιμο όσο πιο πολλών ασκήσεων γίνεται, θα σου δώσει μια σχέση με το μάθημα που δεν μπορείς να πάρεις αλλιώς. Επιδίωξέ το.
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

Καρκαμάνης Γεώργιος

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 1128
Νίκο, η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Γ Λυκείου είναι ένα μάθημα το οποίο δεν συγκαταλέγεται στα εύκολα καθώς κάθε χρόνου του 40% γράφει στις πανελλήνιες βαθμό κάτω από 10. Αυτό σημαίνει πως ο μαθητής πρέπει να το αντιμετωπίσει με σοβαρότητα και υπευθηνότητα. Απαιτεί συνεχή  εβδομαδιαια προσπάθεια μελέτης και επίλυσης ασκήσεων. Σημαντικό είναι να μπορεί ο μαθητής να κατανοεί το μάθημα και οποιος ασχολείται στο τέλος δικαιώνεται.

ApoAntonis

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 120
θα είναι σχετικά εύκολα τα πράματα

Θα είναι σχετικά εύκολα τα πράγματα. Με αυτή την αντίληψη να συνεχίσεις. Να έχεις στον νου σου ότι όποιες δυσκολίες ανακύψουν
θα τις ξεπεράσεις και θα το κάνεις μέσα από την μελέτη και την εξάσκηση, όπως σου έγραψαν όλοι, να γίνει εύκολο.
Να κοιτάς πάντοτε τον στόχο σου και να θυμάσαι ότι όλα τα μαθήματα έχουν την ίδια αξία.

Η μεγαλύτερη παγίδα είναι να απαξιώσεις κάποιον από τους καθηγητές σου. Εκμεταλλεύσου κάθε λεπτό μαθήματος.
Να έχεις τα αυτιά και τα μάτια σου ανοικτά συνέχεια.

Γενικός κανόνας: Καλύτερα να ασχοληθείς με μία άσκηση και να την λύσεις λάθος, παρά να μην κάνεις τίποτα. Καλύτερα πέντε λεπτά διάβασμα από μηδέν λεπτά διάβασμα.

George Eco

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 277
Γενικός κανόνας: Καλύτερα να ασχοληθείς με μία άσκηση και να την λύσεις λάθος, παρά να μην κάνεις τίποτα. Καλύτερα πέντε λεπτά διάβασμα από μηδέν λεπτά διάβασμα.
Πολύ σωστά!

Κι όπως είπε κι ο κος Καρκαμάνης, είναι δύσκολο μάθημα.

Ανέλαβα μαθήτρια, με καθόλου προετοιμασία, να μην έχει καταλάβει τίποτα λέμε όμως έτσι;
Πολύ εργατική όμως. Κατά μέσο όρο 50 με 70 ασκήσεις τη βδομάδα. Οι περισσότερες ήταν λάθος. Μου έδωσε λοιπόον την ευκαιρία, να της δείξω... ΟΛΑ τα δυνατά λάθη που μπορούσε να κάνει.
Πιάνεις τι λέω; Μετά από 800 ασκήσεις, έλυνε ότι ήθελες. Ιανουάριο ξεκινήσαμε να βλέπουμε θέματα Γ και Δ.

Φαντάσου τις ασκήσεις ως ιατρική διάγνωση. Πας στο γιατρό. Σε ρωτάει, τι έχεις; Αν του πεις τα πάντα, θα σου δώσει το κατάλληλο φάρμακο για τη θεραπέια σου.Έτσι είναι κι ο Καθηγητής σου. Με τα κατάλληλα λάθη σου δίνει τη κατάλληλη "θεραπεία".  Αν δε πας στο γιατρό ή δε του πεις τίποτα (δε κάνεις ασκήσεις) ΔΕ θα ξέρει πως να σε θεραπεύσει. Αν αντιγράψεις ασκήσεις από άλλον και τις πας (classic) τότε παίρνεις τη συνταγή του άλλου και την εφαρμόζεις στο δικό σου θέμα, γεγονός που είναι επικίνδυνο! Οδηγείς το Καθηγητή (αν δε σε πάρει χαμπάρι) να σε αντιμετωπίσει όπως τον άλλο μαθητή κι οδηγείσαι στο να μην έχει τρόπο να σε βοηθήσει ουσιαστικά γιατί οι ανάγκες σας είναι διαφορετικές.

Ένα παιδί μου αντέγραψε ένα θέμα Γ σε φροντιστήριο που εργαζόμουν από μία συμμαθήτριά του. Εκτός του προφανούς, γιατί ΦΑΙΝΕΤΑΙ αυτό, με άφησε χωρίς εικόνα για τις αδυναμίες του. Πώς να τον βοηθήσω; Δηλαδή καλύτερο να μη κρύψεις πως τεμπέλιασες, παρά να σαμποτάρεις τον ίδιο σου τον εαυτό.

ΕΙΝΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ Η ΕΞΑΣΚΗΣΗ. ΕΙΝΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΤΑ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑΤΑ! Είναι εργαλεία που βοηθούν τον Καθηγητή να εστιάσει στα ΔΙΚΑ ΣΟΥ λάθη και να σε βοηθήσει. Αλλά πρώτο και τελευταίο λόγο σε αυτά, ευτυχώς ή δυστυχώς έχεις ΕΣΥ.

Μίλα με τον Καθηγητή σου για την ανησυχία σου. Συνέχισε δυναμικά. Μη φοβάσαι.