Αποστολέας Θέμα: Περικοπές στην ύλη των πανελλαδικών  (Αναγνώστηκε 1341 φορές)

ΣΧΟΙΝΑΣ ΚΩΣΤΑΣ

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 163
Περικοπές στην ύλη των πανελλαδικών
« στις: 08 Μάρ 2020, 09:42:59 μμ »
  :D
 :angel:
Δεν το βλέπω να μένει ο αντικειμενοστραφής προγραμματισμός με το κλείσιμο  των σχολείων.  Λέτε  να τη γλυτώσουμε. Πόσα σχολεία τον έχουν διδάξει; τι λέτε
Καθηγητής πληροφορικής ΠΕ20

tdrivas

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 647
  • κάποτε έκαιγαν βιβλία,τώρα καίνε μυαλά...
Απ: Περικοπές στην ύλη των πανελλαδικών
« Απάντηση #1 στις: 09 Μάρ 2020, 01:04:00 πμ »
  :D
 :angel:
Δεν το βλέπω να μένει ο αντικειμενοστραφής προγραμματισμός με το κλείσιμο  των σχολείων.  Λέτε  να τη γλυτώσουμε. Πόσα σχολεία τον έχουν διδάξει; τι λέτε


Επειδή διατυπώνεται συχνά η άποψη να εκδιωχθεί ο αντικειμενοστραφής προγ/σμος, θεωρώ ότι αυτή είναι λανθασμένη, καθώς αποτελεί έναν από τους φάρους για το μέλλον του μαθήματος και τη μετεξέλιξη του σε Computer Science.

Θα προτιμούσα αν γίνει περικοπή στην ύλη να γίνει σε κάτι πιο τεχνικό και ανούσιο, όπως το Επίλεξε.
Thanassis Drivas
BSc in Computer Science
MSc in Space Science Applications and Technologies

petrosp13

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 2283
Απ: Περικοπές στην ύλη των πανελλαδικών
« Απάντηση #2 στις: 09 Μάρ 2020, 11:58:28 πμ »
Είναι φανερό ότι η αύξηση της ύλης έγινε πρόχειρα σε διάφορα σημεία και καλό θα είναι να εξορθολογιστούν, για να μην χρειάζεται οι μαθητές να μπερδεύονται μέσα σε αυτό το χάος κι εμείς να μην έχουμε πρόβλημα να εξηγούμε ότι δεν είμαστε ελέφαντες

Για πλάκα μπορούν και πρέπει να γίνουν οι εξής αλλαγές από την επόμενη χρονιά. Αφορούν "διπλοεγγραφές ύλης" που δεν έχει κανένα νόημα να καλύπτονται σε δυο διαφορετικά σημεία, με διαφορετικούς ορισμούς και λεπτομέρειες:

1. Αφαίρεση παραγράφου τμηματικού προγραμματισμού από το Κεφάλαιο 6. Καλύπτεται πλήρως στο Κεφάλαιο 10 των υποπρογραμμάτων και δεν προσφέρει ΤΙΠΟΤΑ
2. Αφαίρεση παραγράφου αντικειμενοστραφούς προγραμματισμού από το Κεφάλαιο 6. Καλύπτεται πλήρως στο νέο Κεφάλαιο του Αντικειμενοστραφούς Προγραμματισμού και δεν προσφέρει ΤΙΠΟΤΑ
3. Αφαίρεση παραγράφων που αφορούν τα λάθη από το Κεφάλαιο 6. Καλύπτεται πλήρως και πιο αναλυτικά στο νέο Κεφάλαιο της Εκσφαλμάτωσης
4. Αφαίρεση της παραγράφου 3.1. για τα Δεδομένα και τις Πληροφορίες γιατί είναι πολύ άσχημα γραμμένη και καλύπτεται πλήρως από το Κεφάλαιο 1.
5. Αφαίρεση παραγράφων Στοίβας-Ουράς από το Κεφάλαιο 3. Καλύπτονται από το αντίστοιχο κεφάλαιο του νέου βιβλίου.

Από εκεί και πέρα, υπάρχουν και σημεία που πραγματικά δεν προσφέρουν τίποτα στην ύλη ενός μαθήματος Πληροφορικής για διάφορους λόγους:

1. Το Κεφάλαιο 1. Καλύπτεται σχετικά στο βιβλίο της Β.
2. Το Κεφάλαιο 4. Αναφέρονται τόσο λίγα πράγματα και τόσο θεωρητικά που δεν προσφέρουν τίποτα. Η Δυαδική αναζήτηση έχει ήδη διδαχθεί, οπότε η λογική του "Διαίρει και Βασίλευε" δεν προσφέρει κάτι νέο.
3. Η παράγραφος 6.1. που αφορά το αντικείμενο του προγραμματισμού. Είναι ξεκομμένη από το υπόλοιπο κεφάλαιο και δεν προσφέρει τίποτα στον μαθητή.

Κατανοούμε ότι λόγω αύξησης ωρών, έπρεπε να αυξηθεί και η ύλη, ΑΛΛΑ αυτό δεν σημαίνει ότι έπρεπε να προστεθούν κεφάλαια 2-3 διδακτικών ωρών, να προστεθούν παράγραφοι που διπλο-παρουσιάζονται, ή ανούσια θεωρητικά τμήματα.
Η εισαγωγή "μεγάλων" κεφαλαίων όπως ο Αντικειμενοστραφής, η Εκσφαλμάτωση και οι Δομές Δεδομένων έχει περισσότερο νόημα, παρά την δυσκολία τους.
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

ΣΧΟΙΝΑΣ ΚΩΣΤΑΣ

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 163
Απ: Περικοπές στην ύλη των πανελλαδικών
« Απάντηση #3 στις: 09 Μάρ 2020, 02:31:48 μμ »
Συμφωνώ απόλυτα.
Αλλά  ειδικά στο κεφάλαιο του ΑΠ πρέπει με κάποιο τρόπο εκτός  της γλώσσας uml μόνο με διαγράμματα,  να υπάρξει και λίγος κώδικας, για την καλύτερη  κατανόηση των μαθητών,  σαν να λέμε το κεφάλαιο 10 τα υποπρόγραμματα χωρίς ασκήσεις , 7πόσο κατανοητό θα ήταν το εν λόγω κεφάλαιο, βέβαια  θα μου πείτε με ποια γλώσσα,  να γίνουν  τα παραδείγματα στον ΑΠ ,εδώ είναι το πρόβλημα . Δεν είπε κάνεις ότι ο ΑΠ δεν πρέπει  να διδαχτεί
Καθηγητής πληροφορικής ΠΕ20

ilias_s

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 363
Απ: Περικοπές στην ύλη των πανελλαδικών
« Απάντηση #4 στις: 09 Μάρ 2020, 03:27:43 μμ »
Έχω ολοκληρώσει την ύλη και είμαι ήδη, εδώ και μερικές μέρες, σε φάση επανάληψης. Ακριβώς πριν τα Χριστούγεννα στο συντονισμό της ύλης ΟΛΑ τα λύκεια του νομού αναφέρουν πως έχουν ολοκληρώσει τους πίνακες (έχουν διδάξει και την εκσφαλμάτωση σε πίνακες). Που θα έχουν φτάσει μέχρι σήμερα..?

Οι μαθητές μου έχουν ολοκληρώσει την ύλη στα φροντιστήρια εννοείται πριν από εμένα...

George Eco

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 197
Απ: Περικοπές στην ύλη των πανελλαδικών
« Απάντηση #5 στις: 09 Μάρ 2020, 05:45:39 μμ »
Συμφωνώ απόλυτα.
Αλλά  ειδικά στο κεφάλαιο του ΑΠ πρέπει με κάποιο τρόπο εκτός  της γλώσσας uml μόνο με διαγράμματα,  να υπάρξει και λίγος κώδικας, για την καλύτερη  κατανόηση των μαθητών,  σαν να λέμε το κεφάλαιο 10 τα υποπρόγραμματα χωρίς ασκήσεις , 7πόσο κατανοητό θα ήταν το εν λόγω κεφάλαιο, βέβαια  θα μου πείτε με ποια γλώσσα,  να γίνουν  τα παραδείγματα στον ΑΠ ,εδώ είναι το πρόβλημα . Δεν είπε κάνεις ότι ο ΑΠ δεν πρέπει  να διδαχτεί
Ναι για αυτό φωνάζουμε κάποιοι με ντουντούκα Python. Τέλος πάντων μπορεί μια χαρά να πέσει θεωρητικό θέμα, δες τα θέματα 2019 του ΕΠΑΛ τι ωραία που το έβαλαν... και τους κλείνουν και το μάτι ότι εν δυνάμει να ζητήσουν και καμία class.

Νίκος Αδαμόπουλος

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 2801
  • Πύργος Ηλείας
Απ: Περικοπές στην ύλη των πανελλαδικών
« Απάντηση #6 στις: 09 Μάρ 2020, 07:12:19 μμ »
Αν είναι να αφαιρεθεί κάτι λόγω μείωσης της διάρκειας του σχολικού έτους, το λογικό θα είναι να αφαιρεθούν από τα τελευταία κομμάτια, που πιθανώς να μην έχουν ακόμα διδαχθεί. Δεν έχει νόημα να αφαιρεθούν τα διδαγμένα και να μείνουν τα αδίδακτα!

ilias_s

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 363
Απ: Περικοπές στην ύλη των πανελλαδικών
« Απάντηση #7 στις: 10 Μάρ 2020, 12:01:30 πμ »
...Δεν έχει νόημα να αφαιρεθούν τα διδαγμένα και να μείνουν τα αδίδακτα!

Καλά, αυτό εννοείται (αν και στηn Ελλάδα τίποτα δεν είναι αυτονόητο).

Δεν ξέρουμε πως θα εξελιχθεί το όλο θέμα της υγείας και πόσο χρόνο θα πάρει να ομαλοποιηθεί η κατάσταση, θα πρέπει να λάβουμε υπόψη ότι το υπουργείο ξέρει που βρίσκεται και το τελευταίο σχολείο στην ύλη μέχρι τα τέλη Φλεβάρη και ότι στην πράξη έχουν αποδείξει πως δεν τους καίγεται καρφί αν η ύλη θα εμπεδωθεί στο σχολείο, στο φροντιστήριο ή αν δεν εμπεδωθεί και καθόλου από μία μερίδα μαθητών.

Προς το παρόν διακρίνω στην ηγεσία μας μία πρόθεση να δείξουμε πως όλα είναι όπως αναμένονταν και "everything is under control".

Λαμπράκης Μανώλης

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2017
  • *
  • Μηνύματα: 795
Απ: Περικοπές στην ύλη των πανελλαδικών
« Απάντηση #8 στις: 11 Μάρ 2020, 12:59:30 μμ »
Καλημέρα σε όλους

 ήταν που ήταν περίεργη η φετινή χρονιά με τη νέα ύλη, ήρθε και το κλείσιμο των σχολείων και έδεσε ... χεχεχε ... πως είναι το κλίμα γενικά ??? εδώ Ηράκλειο Κρήτης θα κλείσουμε σύμφωνα με τις οδηγίες του Υπουργείου .. εγώ προσωπικά τους είπα να αρχίσουν τα θέματα πανελληνίων, να τσεκάρουν λύσεις από ιντερνετ και να συζητάμε απορίες μέσω μέσετζερ/mail κτλ .. ευτυχώς είχε βγει εγκαιρα η ύλη ..

ΔΗΜΗΤΡΗΣ Χ

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 46
Απ: Περικοπές στην ύλη των πανελλαδικών
« Απάντηση #9 στις: 11 Μάρ 2020, 03:06:01 μμ »
Γεια σε ολους.
Εγω εχω καποιες μικρες εκκρεμμοτητες στη νεα υλη.
Φτιαξαμε ομαδες στο messenger και θα δουλεψουμε απο κει στελνοντας ασκησεις και θεωριες μεσα απο αυτο και θα εχουμε και καποιες βιντεοκλησεις μεταξυ μας στις ωρες των μαθηματων.
Καλη δυναμη.

tsak

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 176
Απ: Περικοπές στην ύλη των πανελλαδικών
« Απάντηση #10 στις: 11 Μάρ 2020, 03:50:55 μμ »
Εγώ δεν ξέρω αν το πήγα αργά το πράγμα, αλλά και με το πιο προχωρημένο τμήμα δεν έχω κλείσει την ύλη στο φροντιστήριο. Ξεκίνησα εκσφαλματωση και έχω και το 4ο που λογικά δεν θα πάρει πάνω από βδομάδα. Με άλλους κάνω ακόμη αντικειμενοστραφή. Προσωπικά θεωρώ πιθανό μια μικρή περικοπή της ύλης. Το θέμα είναι τι θεωρείται "τελευταίο τμήμα της ύλης". Κάποιοι ξέρω έχουν κάνει με άλλη σειρά τα κεφάλαια ή και παράλληλα ορισμένα. Πρωτόγνωρη κατάσταση πάντως. Νομίζω επιβάλλεται παράταση ακόμη κι αν δεν κλείσουν περισσότερο από 2 εβδομάδες τα σχολεία.

Λαμπράκης Μανώλης

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2017
  • *
  • Μηνύματα: 795
Απ: Περικοπές στην ύλη των πανελλαδικών
« Απάντηση #11 στις: 11 Μάρ 2020, 04:00:38 μμ »
Εντάξει υποθέτω όλοι μας έχουμε κάποια μικρά κομμάτια απο δω και απο κει να πούμε ακόμη ... ειδικά το άπειρα θεωρητικά που έχουμε, εγώ σιγά σιγά θα τα λέω, να γράφουν και ένα τεστ, μηπως τα εμπεδώσουν ... μου φαίνονται παααάρα πολλά τα θεωρητικά πλέον, γιατί είτε σημαντικά είτε όχι, θα πρέπει να τα μάθουν .. τι να πω, θα δείξει 

akalest0s

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 215
Απ: Περικοπές στην ύλη των πανελλαδικών
« Απάντηση #12 στις: 12 Μάρ 2020, 09:18:14 πμ »
Προσωπικά θεωρώ πιθανό μια μικρή περικοπή της ύλης. Το θέμα είναι τι θεωρείται "τελευταίο τμήμα της ύλης". Κάποιοι ξέρω έχουν κάνει με άλλη σειρά τα κεφάλαια ή και παράλληλα ορισμένα.
Δε νομίζω ότι τους ενδιαφέρει αυτό. Αν κόψουν, θα κόψουν κάποιο κεφάλαιο, και όποιος το έκανε, την πάτησε. Όποιος δεν το έκανε, το έχει κέρδος.
Εγώ προσωπικά, αν και ήμουν οκ στην ύλη, έχασα αρκετό χρόνο σε ουρές και στοίβες λόγω αστάθμητων παραγόντων.. τώρα είμαι λίγο εκτός προγραμματισμού: χθες θα ξεκινούσα εκσφαλμάτωση (Μαύρο κουτί, τα υπόλοιπα τα είχαμε κάνει) και μένει Αντικειμενοστρέφεια. Μέχρι Πάσχα θα ήμουν ήδη στις επαναλήψεις. Τώρα.. είδομεν.

Για την ώρα, με έχουν βάλει να φτιάχνω eclass για όλο το σχολείο..  :-\
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

pgrontas

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2016
  • *
  • Μηνύματα: 1402
  • There are always possibilities...
Απ: Περικοπές στην ύλη των πανελλαδικών
« Απάντηση #13 στις: 12 Μάρ 2020, 09:42:02 πμ »
Δε νομίζω ότι τους ενδιαφέρει αυτό. Αν κόψουν, θα κόψουν κάποιο κεφάλαιο, και όποιος το έκανε, την πάτησε. Όποιος δεν το έκανε, το έχει κέρδος.
Εγώ προσωπικά, αν και ήμουν οκ στην ύλη, έχασα αρκετό χρόνο σε ουρές και στοίβες λόγω αστάθμητων παραγόντων.. τώρα είμαι λίγο εκτός προγραμματισμού: χθες θα ξεκινούσα εκσφαλμάτωση (Μαύρο κουτί, τα υπόλοιπα τα είχαμε κάνει) και μένει Αντικειμενοστρέφεια. Μέχρι Πάσχα θα ήμουν ήδη στις επαναλήψεις. Τώρα.. είδομεν.

Για την ώρα, με έχουν βάλει να φτιάχνω eclass για όλο το σχολείο..  :-\
Μια χαρά νομίζω πήγαινες.  Εγώ μόλις είχα μπει Αντικειμενοστρεφή.
Αν τελειώνει η ύλη από αρχές Μαρτίου (με τους ρυθμούς του σχολείου) μάλλον στέλνεται το μήνυμα ότι δεν είναι αρκετή.
« Τελευταία τροποποίηση: 02 Απρ 2020, 02:55:55 μμ από pgrontas »
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

pvs

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 123
Απ: Περικοπές στην ύλη των πανελλαδικών
« Απάντηση #14 στις: 12 Μάρ 2020, 09:59:00 πμ »
Πάντως και εγώ στο φροντιστήριο με 3 ώρες την εβδομάδα μου έχουν μείνει κάποια πράγματα στον αντικειμενοστραφή. Πλέον μαθήματα μέσω messenger και βλέπουμε. Πολύ περίεργη χρονιά και για εμάς αλλά και για τους μαθητές. Εντελώς προσωπική πρόβλεψη οι εξετάσεις θα πάνε στην καλύτερη τέλη Ιουνίου καθώς τα σχολεία θα ανοίξουν μετά το Πάσχα (και βλέπουμε)