Αποστολέας Θέμα: Προτάσεις και ιδέες για τη διδασκαλία του μαθήματος  (Αναγνώστηκε 574 φορές)

ΣΧΟΙΝΑΣ ΚΩΣΤΑΣ

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 143
Καλό καλοκαίρι 
Παρακαλώ πολύ  θα ήθελα την βοήθεια σας σχετικά  με υλικό για την Β και Γ  Γυμνασίου ( συνδέσμους,  blog, games λογισμικά  προγραμματισμού) και   άλλες  προτάσεις  και ιδέες  μέσω  των οποίων  το μάθημα  θα γίνεται πολύ  ενδιαφέρον  στους μαθητές ώστε να μην βαρεθούν .  Διδάσκω το μάθημα αρκετά χρόνια στο Γυμνάσιο και ειδικά από
τότε που ξεκίνησε  να μην εξετάζεται (
κυρίως στη Γ Γυμνασίου) λίγα είναι  τα Παιδιά  που θέλουν να ασχοληθούν σοβαρά 
με λογισμικά   προγραμματισμού όπως

Scratch  και logo. Τι μου προτείνετε .  ΕΥΧΑΡΙΣΤΏ  ΟΠΟΙΟΝ  ΑΠΑΝΤΗΣΕΙ ΓΙΑ ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΤΟΥ
Καθηγητής πληροφορικής ΠΕ20

ilias_s

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 268
Απ: Προτάσεις και ιδέες για τη διδασκαλία του μαθήματος
« Απάντηση #1 στις: 09 Ιούλ 2019, 12:55:08 πμ »
Προσωπικά, θεωρώ πως από τη στιγμή που το μάθημα έπαψε να εξετάζεται έχω αποκτήσει ελευθερία να κάνω περισσότερα και πιο ενδιαφέροντα πράγματα. Άσχετα όμως με αυτό...

H Logo είναι κάπως αναχρονιστική, απλοϊκή και μη-ελκυστική για τα σημερινά παιδιά Γυμνασίου. Επίσης το περιβάλλον της θεωρείται άσχημο από πολλούς μαθητές. Έπαψα, με χαρά, να το διδάσκω όταν καταργήθηκε η εξέταση στην Πληροφορική.

Το Scratch θα σου πω πως στο εξωτερικό το χρησιμοποιούν σε ηλικίες Δημοτικού. Ναι, στην Ελλάδα μπορεί να προτείνεται μέχρι και για την A' Λυκείου(!) αλλά μόνο αν δεις τα spites που έχει καταλαβαίνεις πως δεν το έφτιαξαν για μεγάλα παιδιά. Αν επικεντρωθείς σε απλά σενάρια τα παιδιά του Γυμνασίου θα το βαρεθούν σχετικά γρήγορα. Προσωπικά το χρησιμοποιώ στα μέσα της Β' και στην Γ' Γυμνασίου, αρχικά για απλό προγραμματισμό και έπειτα για Physical Computing στη Γ' τάξη (με raspberry προσωπικά αλλά και με arduino μία χαρά θα παίξει). Με το "physical computing" απλά του κεντρίζω την προσοχή γιατί κάνουν κάτι που δεν έχουν ξαναδεί.

Αν τώρα, για οποιονδήποτε λόγο, δε θες να πας σε physical computing υπάρχει και ο AppInventor. To έχω δοκιμάσει με επιτυχία παλιότερα στη Γ' Γυμνασίου. Πάλι δε το βαριούνται και έχει συγκεντρωμένο εξαιρετικό υλικό ο ΣΕΠ Χίου. Ο AppInventor έχει περισσότερες πιθανότητες προσελκύσει το μέσο μαθητή γιατί είναι πιο κοντά του (όλοι έχουν χρησιμοποιήσει ένα smartphone). Δεν κοστίζει κάτι (σε αντίθεση με τα υλικά και το χρόνο που πρέπει να αφιερώσεις σε κατασκευές physical computing), δε θα το βαρεθούν και αν αποκτήσεις εμπειρία, μπορείς να κάνεις πολλά ενδιαφέροντα πράγματα.

Σε κάθε περίπτωση, μη φοβηθείς να τους ρίξεις σε "βαθιά νερά", υπάρχουν σοβαρές πιθανότητες να ανταποκριθούν σε μεγάλο ποσοστό, αλλά μην επιμείνεις αν δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν!

Από τα δύο, μεταξύ μας, ο AppInventor έχει λιγότερη φασαρία για εσένα!