Κώστα νομίζω πως λέμε το ίδιο πράγμα. Τα θέματα, σε σύγκριση με αυτό που θέτει ως στόχο το υπουργείο, δεν είναι δύσκολα ΑΛΛΑ οι στόχοι του υπουργείου δεν μπορούν να επιτευχθούν σε αυτό το χρόνο που μας δίνει (πρακτικά λιγότερες από 28 ώρες). Οι στόχοι είναι επιτεύξιμοι μόνο για μία μερίδα μαθητών. Έτσι δικαιολογούνται και οι λίγοι μεν, υπαρκτοί δε, βαθμοί 15 και άνω.
Φυσικά, αν θέσουμε αυτό τον προβληματισμό σε οποιονδήποτε ΣΣ, η συνηθισμένη απάντηση είναι να δώσουμε μεγαλύτερη έμφαση (και χρόνο) όπου απαιτείται. Όμως, έχω την αίσθηση πως το πρόβλημα δεν είναι απλά ο περιορισμένος χρόνος ή ο όγκος της ύλης. Για εμένα το σημαντικότερο πρόβλημα με όλα τα 1ωρα μαθήματα είναι το μεγάλο κενό ανάμεσα στα μαθήματα. Ποιο είναι το ποσοστό αφομοίωση της ύλης όταν ανάμεσα σε δύο 45λεπτα μεσολαβούν 7 ημέρες;
Αν τώρα λάβουμε υπόψη και την ψυχολογία του μαθητή που θεωρεί πως ό,τι είναι 1ώρο μάθημα είναι και της πλάκας (ειδικά αν είναι γενικής παιδείας)... εύκολα εξηγούνται πολλά!