Αποστολέας Θέμα: ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΣΩΣΤΟ-ΛΑΘΟΣ  (Αναγνώστηκε 3457 φορές)

Κωστας τζιαννης

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 201
Απ: ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΣΩΣΤΟ-ΛΑΘΟΣ
« Απάντηση #15 στις: 25 Μαΐ 2018, 07:35:25 πμ »
και:

μέσω υποπρογραμμάτων που καλούν υποπρογράμματα μπορεί να δημιουργηθεί ατέρμων βρόχος (Σωστό ή Λάθος);

μέσω υποπρογραμμάτων που καλούν υποπρογράμματα μπορεί να χαθεί η ιδιότητα της περατότητας (Σωστό ή Λάθος);
 :)

 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΦΦ



ΑΡΧΗ

  ΚΑΛΕΣΕ ΠΡΩΤΗ
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ


ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΠΡΩΤΗ

ΑΡΧΗ

  ΓΡΑΨΕ "ΓΕΙΑ"
  ΚΑΛΕΣΕ ΔΕΥΤΕΡΗ
ΤΕΛΟΣ_ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΔΕΥΤΕΡΗ

ΑΡΧΗ
  ΓΡΑΨΕ "ΚΑΛΗΝΥΧΤΑ"
  ΚΑΛΕΣΕ ΠΡΩΤΗ
ΤΕΛΟΣ_ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ

wmaster

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 22
Απ: ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΣΩΣΤΟ-ΛΑΘΟΣ
« Απάντηση #16 στις: 10 Ιουν 2018, 09:47:54 πμ »
Καλημέρα,
αν το 5 είναι πραγματικός αριθμός στην Γλώσσα, πως μπορείς να το χρησιμοποιήσεις σε αριθμητική έκφραση με τελεστή Div ?
Συμπεραίνω ότι το 5 είναι ακέραιος, στην Γλώσσα, ενώ το 5.0 είναι πραγματικός. Επομένως αν η χ είναι δηλωμένη ως πραγματικός τότε χ<-- 5 είναι λάθος, η μεταβλητή και η έκφραση δεν είναι του ίδιου τύπου.

Κωστας τζιαννης

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 201
Απ: ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΣΩΣΤΟ-ΛΑΘΟΣ
« Απάντηση #17 στις: 10 Ιουν 2018, 10:31:39 πμ »
Καλημέρα,
αν το 5 είναι πραγματικός αριθμός στην Γλώσσα, πως μπορείς να το χρησιμοποιήσεις σε αριθμητική έκφραση με τελεστή Div ?
Συμπεραίνω ότι το 5 είναι ακέραιος, στην Γλώσσα, ενώ το 5.0 είναι πραγματικός. Επομένως αν η χ είναι δηλωμένη ως πραγματικός τότε χ<-- 5 είναι λάθος, η μεταβλητή και η έκφραση δεν είναι του ίδιου τύπου.

το div συντασσεται μονο με ακεραιους που σημαινει οτι αν κανει ειναι δηλωμενο σαν πραγματικο ή γραψεις 5.0 div 5 θα το θεωρησει συντακτικο λαθος. ο πραγματικος συμπεριλαμβανει τον ακεραιο οχι το αντιθετο.το div συντασσεται μονο με ακεραιους!!το αποτελεσμα
7 div 2=3 ειναι ακεραιο φυσικα και μπορει να εκχωρηθει σε πραγματικη μεταβλητη γιατι ο,τι ειναι ακεραιο ειναι και πραγματικο.στην πραγματικη μεταβλητη βαζεις το αποτελεσμα του div που ειναι ακεραιο.ακομα μπορεις να συγκρινεις πραγματικους και ακεραιους αφου και οι 2 ειναι αριθμητικοι και μπορεις να εκχωρησεις ακεραιο σε πραγματικο.το αντιθετο δεν γινεται

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΑΣΚΗΣΗ
Να γινει προγραμμα που θα διαβαζει 10 αριθμους και να βρισκει το μεσο ορο τους.επειδη δεν ξερεις τι αριθμους θα δωσει ο χρηστης δηλωνεις  το χ που ειναι ο αριθμος που διαβαζεται σαν πραγματικο.ο χρηστης οταν θελει να δωσει τον αριθμο 18 δεν ειναι αναγκασμενος να γραψει 18.0 και 18 σκετο να γραψει ειναι δεκτο.

wmaster

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 22
Απ: ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΣΩΣΤΟ-ΛΑΘΟΣ
« Απάντηση #18 στις: 10 Ιουν 2018, 11:46:09 πμ »
Σύμφωνα με το βιβλίο ο ακέραιος δεν είναι πραγματικός καθώς είναι διαφορετικός τύπος.
Ναι το div χρησιμοποιείται μόνο σε ακεραίους, δεν υποστήριξα το αντίθετο.
Σε αυτό που κατά την γνώμη μου κάνεις λάθος είναι ότι στην ΓΛΩΣΣΑ (όχι στα μαθηματικά) Μεταβλητή<-- έκφραση, η μεταβλητή και η έκφραση πρέπει να είναι του ίδιου τύπου (έτσι γράφει το βιβλίο), οι αριθμητικοί τύποι στην Γλώσσα είναι δύο. Δεν αναφέρει ότι εξαιρούνται οι αριθμητικοί τύποι.

Σχετικά με αυτό που γράφεις στο "παράδειγμα άσκηση": δεν πρέπει να βγάζουμε αυθαίρετα συμπέρασμα για το πως λειτουργεί σε υπολογιστή (αν πχ εμφανιστεί συντακτικό λάθος) παρά μόνο στο χάρτι και πάντα σύμφωνα με το βιβλίο, καθώς δεν υπάρχει ΕΠΙΣΗΜΟΣ μεταγλωττιστής η διερμηνευτής.

petrosp13

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 2319
Απ: ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΣΩΣΤΟ-ΛΑΘΟΣ
« Απάντηση #19 στις: 10 Ιουν 2018, 11:59:14 πμ »
χ <-- 2 είναι δεκτό και για πραγματική μεταβλητή
Γιατί να πρέπει να γραφεί ως 2.0;
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

wmaster

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 22
Απ: ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΣΩΣΤΟ-ΛΑΘΟΣ
« Απάντηση #20 στις: 10 Ιουν 2018, 12:26:32 μμ »
Γιατί, σύμφωνα με τον ορισμό της εντολής εκχώρησης τιμής Μεταβλητή<-- έκφραση, η μεταβλητή και η έκφραση πρέπει να είναι του ίδιου τύπου (έτσι γράφει το βιβλίο), οι αριθμητικοί τύποι στην Γλώσσα είναι δύο διαφορετικοί τύποι.

petrosp13

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 2319
Απ: ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΣΩΣΤΟ-ΛΑΘΟΣ
« Απάντηση #21 στις: 10 Ιουν 2018, 12:41:48 μμ »
Γιατί το 2 να είναι ΜΟΝΟ ακέραια τιμή;
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

wmaster

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 22
Απ: ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΣΩΣΤΟ-ΛΑΘΟΣ
« Απάντηση #22 στις: 10 Ιουν 2018, 01:07:21 μμ »
Κάθε τιμή αντιστοιχεί σε συγκεκριμένο τύπο δεδομένων. Το 2 δεν έχει δεκαδικό σημείο.

evry

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 3534
  • to Iterate is human to Recurse divine
Απ: ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΣΩΣΤΟ-ΛΑΘΟΣ
« Απάντηση #23 στις: 10 Ιουν 2018, 01:20:52 μμ »
Το συγκεκριμένο εδάφιο από το σχολικό βιβλίο είναι προβληματικό και πρέπει να αλλάξει. (Δηλαδή ο wmaster έχει κάποιο δίκιο.)
Ωστόσο αν δεχθούμε ότι δεν μπορούμε να εκχωρήσουμε ακέραια τιμή σε πραγματική μεταβλητή τότε δεν θα έχουμε πρόβλημα και στην αποτίμηση των παρακάτω συνθηκών;

Κώδικας: Pascal
  1. 2 = 2.0
  2. 2.0 > 3
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

wmaster

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 22
Απ: ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΣΩΣΤΟ-ΛΑΘΟΣ
« Απάντηση #24 στις: 10 Ιουν 2018, 01:43:54 μμ »
Το πρόβλημα εντοπίζεται στην εκχώρηση τιμή και όχι στην σύγκριση αφού για τους συγκριτικούς τελεστές δεν υπάρχει κάτι σχετικό, νομίζω, στο βιβλίο.
Συμφωνώ με τον evry ότι το εδάφιο της εντολής εκχώρησης πρέπει να αλλαχθεί.

petrosp13

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 2319
Απ: ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΣΩΣΤΟ-ΛΑΘΟΣ
« Απάντηση #25 στις: 10 Ιουν 2018, 03:54:51 μμ »
Άρα, για να καταλάβω
Προσθέτουμε βαθμούς ή θερμοκρασίες ή τιμές αζώτου ή ...
Θα πρέπει πλέον να λέω στους μαθητές να αρχικοποιούν το άθροισμα έτσι;;;
Σ <-- 0.0

Νόμιζα ότι το 0 είναι ακέραιο και πραγματικό ενώ το 0.0 είναι μόνο πραγματικό
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

evry

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 3534
  • to Iterate is human to Recurse divine
Απ: ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΣΩΣΤΟ-ΛΑΘΟΣ
« Απάντηση #26 στις: 10 Ιουν 2018, 11:41:23 μμ »
κάνουμε τα στραβά μάτια ότι ο ακέραιος γίνεται έμμεσα casting σε πραγματικό και αφού δεν έχουμε απώλεια πληροφορίας δεν τρέχει τίποτα. Υπάρχει ένα θεματάκι όμως ;)
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr