ΓΕΛ: Back to the Past

Ξεκίνησε από veni, 13 Μαΐου 2015, 12:22:20 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

ApoAntonis

και τότε το calculate τι είναι;

Δηλαδή, θέλω να πω
πιάνει στα χεράκια του το αγγλάκι ένα κομπιουτεράκι (ναι υπολογιστή τσέπης αυτό) και λέει
"lets calculate this", δεν λέει "lets compute this"



* το επόμενο το γράφω με τεράστιο αστερίσκο γιατί δεν θυμάμαι ούτε που το είδα, ούτε πότε το είδα...και για να είμαι πλήρως καλυμμένος αν το είδα καν.  :D

Το calculate αναφέρεται σε υπολογισμους που προκύπτουν από κλειστό τύπο. Για προσεγγιστικές λύσεις χρησιμοποιείται το compute.
Επειδή στην διαδικασία υπεισέρχεται και το μέσο, τα πράγματα περιπλέκονται ακόμα πιο πολύ για εμάς που φαίνεται να ξεμείναμε από λέξεις.
-καλά εδώ καταφέραμε να κάνουμε λάθος απόδοση στο billion και στο trillion, αυτό που είναι δυσκολότερο θα πετυχαίναμε; -

μπήκα να δω τι έγραφε ο Touring: ΜΑΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕ!
η μία ομιλία έχει τίτλο: "Can digital computers think? " και η αμέσως επόμενη "Can automatic calculating machines be said to think?"
---

Κλείνει η παρένθεση, επειδή μιλάμε για μια επιστήμη η οποία είναι "νέα" παρουσιάζει κάποιο ενδιαφέρον να δούμε ότι τα πρώτα Phd την δεκαετία του '60,  αναφέρουν τίτλους κατά βάση "computer and information science". Το εντυπωσιακό, ας το πούμε έτσι, είναι ότι ο τίτλος "computer science" υπήρχε ήδη σε αρκετά από τα τμήματα που έδωσαν τα πρώτα αυτά διδακτορικά.

pgrontas

#961
Μπορεί να μην θυμάμαι καλά αλλά το computer science συναντάται κυρίως στις ΗΠΑ, το informatics  στην Ευρώπη και κυρίως στη Γαλλία. Το computing μάλλον είναι αγγλικό ιδίωμα.

Θεωρώ ότι το Computer Science είναι αυτό που αφορά καθαρά το θετικό και θεωρητικό κομμάτι της επιστήμης μας.
Μπορεί οι αλγόριθμοι και οι υπολογιστικές μηχανές να υπήρχαν πριν αλλά δεν είχαν μελετηθεί ως αυτόνομα αντικείμενα οι πρώτοι και ως (καθολικές προγραμματίσιμες) μηχανές γενικού σκοπού οι δεύτερες.Αυτό άλλαξε με το γνωστό paper του Turing και την 'υλοποίηση' του από τον von Neumann.  Γι' αυτό θεωρώ ότι μπήκε το science στο όνομα, για να το διαχωρίζει από την προηγούμενη αντιμετώπιση των υπολογιστών και των αλγορίθμων.
Προυπήρχε βέβαια ο κλάδος της υπολογισιμότητας (computability ή recursion theory) με τους γνωστούς Godel, Church, Kleene που κατέληξε στον Turing.

Υπάρχουν βέβαια και αλλες πτυχές στην επιστήμη μας, πιο soft, όπως η αλληλεπίδραση ανθρώπου με υπολογιστή, η  ανάλυση - σχεδίαση διαδικασιών (πχ. επιχειρήσεων) που αλλάζουν με τη χρήση των υπολογιστών κά που καλύπτονται καλύτερα από τον όρο πληροφορική.

Σε ο,τι αφορά το μάθημα του σχολείου επειδή δεν (θα έπρεπε να) ασχολούμαστε μόνο με τους αλγόριθμους, αλλά και με τις συνέπειες τους θεωρώ ότι το Πληροφορική είναι το πιο καλό, απλό και το πιο γενικό. Κακώς συγχέεται από την κοινωνία με τη χρήση υπολογιστών, αλλά δεν φταίμε εμείς γι'αυτό. Ίσα, ίσα αποτελεί ευκαιρία να το αλλάξουμε.


ΥΓ: Ο,τιδήποτε βέβαια είναι καλύτερο από το τραγικό ΑΕΠΠ.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

pgrontas

Παράθεση από: dpa2006 στις 19 Ιουν 2020, 11:19:00 ΜΜ
Αυτό μου θυμίζει την κατάσταση που επικρατούσε πριν από 20-25 χρόνια όπου η επετηρίδα Πληροφορικής κατακλύζονταν από μη Πληροφορικούς
Αυτό συνέβαινε(ίσως να συμβαίνει ακόμη) και στον ιδιωτικό χώρο όπου σε πολλές εταιρείες οι μη Πληροφορικοί σε πολλά πόστα,ειδικά στην υποστήριξη πελατών για παράδειγμα ήταν από πολλές διαφορετικές κατευθύνσεις εκτός της Πληροφορικής,αυτό ίσως να βόλευε για πολλούς λόγους και ίσως να βολεύει ακόμη.


Να θυμίσω στους παλαιότερους τη γνωστή ιστοσελίδα:
http://cgi.di.uoa.gr/~epetir/


υπήρχε αντίγραφο της παραπάνω και στο Πανεπιστήμιο Κρήτης αλλά δεν το βρίσκω πλέον...
Από την παραπάνω ιστοσελίδα
Δημοσιεύματα


Εκδηλώσεις Διαμαρτυρίας


και το μιρρορ σαιτ από το αρκαιβ


Συγχαρητήρια που μας θύμισες τα συγκεκριμένα γεγονότα. Η πρώτη (και η μόνη) πορεία που έχω κατέβει ήταν στο Υπουργείο Παιδείας (το 97 νομίζω - στη μητροπόλεως πάντως).
Απέναντι μας ήταν διάφοροι 'αλεξιπτωτιστές' (σεμιναριούχοι - απόφοιτοι σκόιλ ελικικου της εποχής) οι οποίοι υποστηρίζονταν και από την ΟΛΜΕ  αν δεν κάνω λάθος.
Για την ιστορία αυτοί μας έλεγαν "Οι φοιτητές να πάρουν πρώτα τα πτυχία και μετά να έρθουν για διαμαρτυρία" και εμείς απαντούσαμε "Να κατέβει ο υπουργός, να σας μάθει MS-DOS". :D
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

ilias_s

Παράθεση από: evry στις 19 Ιουν 2020, 11:53:34 ΜΜ
...
Αναφορικά με το όνομα του μαθήματος πρέπει να είναι Πληροφορική και μόνο. Οτιδήποτε άλλο θα δημιουργήσει προβλήματα.

Η άποψη των άλλων για το γνωστικό μας αντικείμενο δεν είναι δυνατόν να αλλάξει όταν επιμένουμε να διδάσκουμε Word, Powerpoint, και ΓΛΩΣΣΑ για να μην ξεβολευτούμε.
Από την μια θέλουμε να έχουμε ώρες αλλά όταν τίθεται θέμα αναβάθμισης του αντικειμένου υπάρχουν αντιδράσεις.

Θεωρείς, για παράδειγμα, ότι κακώς το μάθημα της Β' ΓΕΛ ονομάζεται "Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης Υπολογιστών" και όχι "Πληροφορική"; Ο σημερινός τίτλος του μαθήματος της Γ' ΓΕΛ (Πληροφορική) είναι πιο αντιπροσωπευτικός από το "Προγραμματισμός", για παράδειγμα;

Αν ο οποιοσδήποτε "πατήσει" στην αμάθεια του κόσμου (η οποία είναι δεδομένη) μπορεί να παρουσιάσει ο,τι του κατέβει ως επιχείρημα για να κάνει αυτό που θέλει, χρησιμοποιώντας τον τίτλο κατά το δοκούν. Για παράδειγμα, ο Αρβανιτόπουλος έφτασε να λέει ότι η Πληροφορική είναι "δεξιότητα" (προφανώς εννοώντας ως Πληροφορική τις εφαρμογές γραφείου κλπ). Τι να λέμε τώρα;

Η ευθύνη που έχουμε εμείς ως κλάδος είναι αυτό που γράφεις στο τέλος Evry. Δεν μπορεί να ζητάμε (και να παίρνουμε) ώρες για να κάνουμε 1 χρόνο word, 1 χρονο excel, 1/2 χρόνο powerpoint και 1/2 scratch. Θέλω να πιστεύω πως στην αναμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών θα δοθεί :
1) μεγαλύτερη βαρύτητα στην πληροφορική και μικρότερη στις εφαρμογές γραφείου
2) η ελευθερία να εισάγουμε text-based γλώσσες τουλάχιστον στην Γ' γυμνασίου.

Είναι κοροϊδία να κάνεις HTML/CSS στην Α' λυκείου (Εφαρμογές Πληρ/κής) αλλά να σου λένε πως τα παιδιά πρέπει να έρθουν σε επαφή μόνο με block-based εκπ/κά προγραμματιστικά περιβάλλονντα... τη ίδια στιγμή που, σε άλλες χώρες, παιδιά καταφέρνουν να γράφουν π.χ python από τις τελευταίες τάξεις δημοτικού.

seibei

Παράθεση από: pgrontas στις 20 Ιουν 2020, 04:16:25 ΜΜ
Μπορεί να μην θυμάμαι καλά αλλά το computer science συναντάται κυρίως στις ΗΠΑ, το informatics  στην Ευρώπη και κυρίως στη Γαλλία. Το computing μάλλον είναι αγγλικό ιδίωμα.

Cambridge: Department of Computer Science and Technology
Oxford: Department of Computer Science

Aachen: Computational Engineering Science
Technical University of Munich : Informatics και Electrical Engineering and Information Technology

To informatics νομίζω είναι κυρίως γερμανικό ή ίσως και γαλλικό όπως λες.

Παράθεση από: pgrontas στις 20 Ιουν 2020, 04:16:25 ΜΜ

ΥΓ: Ο,τιδήποτε βέβαια είναι καλύτερο από το τραγικό ΑΕΠΠ.

Συμφωνώ απόλυτα, τραγικό όνομα και τραγικό βιβλίο, κι όμως τα υπομένουμε και τα δυο 20 χρόνια... Γιατί;

evry

Παράθεση από: ilias_s στις 21 Ιουν 2020, 10:38:15 ΠΜ
Θεωρείς, για παράδειγμα, ότι κακώς το μάθημα της Β' ΓΕΛ ονομάζεται "Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης Υπολογιστών" και όχι "Πληροφορική"; Ο σημερινός τίτλος του μαθήματος της Γ' ΓΕΛ (Πληροφορική) είναι πιο αντιπροσωπευτικός από το "Προγραμματισμός", για παράδειγμα;
Το να υπάρχει ένα μάθημα με τίτλο Εισαγωγή στην Επιστήμη των Υπολογιστών δεν είναι κακό αλλά γιατί να μην ήταν:
Εισαγωγή στην επιστήμη της πληροφορικής; Έτσι δεν λέγονται τα αντίστοιχα μαθήματα στο πρώτο έτος των περισσότερων τμημάτων πληροφορικής;

Παράθεση
Αν ο οποιοσδήποτε "πατήσει" στην αμάθεια του κόσμου (η οποία είναι δεδομένη) μπορεί να παρουσιάσει ο,τι του κατέβει ως επιχείρημα για να κάνει αυτό που θέλει, χρησιμοποιώντας τον τίτλο κατά το δοκούν. Για παράδειγμα, ο Αρβανιτόπουλος έφτασε να λέει ότι η Πληροφορική είναι "δεξιότητα" (προφανώς εννοώντας ως Πληροφορική τις εφαρμογές γραφείου κλπ). Τι να λέμε τώρα;
Ποιος φταίει για αυτό? Ο υπουργός ή οι καθηγητές που τόσα χρόνια είχαν κάνει τα μαθήματα επιλογής στο Λύκειο ώρα του παιδιού και στο Γυμνάσιο έδιναν περισσότερο βάρος σε Word, Excel και powerpoint. Στο δικό μου σχολείο έχω δηλώσει σε γονείς και μαθητές ότι αρνούμαι να κάνω έστω και μια ώρα Powerpoint γιατί δεν είμαστε ΚΕΚ αλλά σχολείο. Θα βάλω εργασία που να θέλει παρουσίαση και θα τους πω να χρησιμοποιήσουν ότι θέλουν αλλά μάθημα πάνω στον χειρισμό του εργαλείου δεν υπάρχει περίπτωση.
Θυμάμαι καθηγητές που διαφήμιζαν τα μαθήματα επιλογής πληροφορικής στο Λύκειο με το σκεπτικό "Δεν έχουν εξετάσεις, είναι εύκολα".

Για αυτό φτάσαμε εδώ που φτάσαμε και για αυτό δεν μας εκτιμούν οι άλλες ειδικότητες.
Πάντως η νοοτροπία αυτή ότι πληροφορική είναι να βαράς τα πλήκτρα έχει αρχίσει να φθίνει. Τα πράγματα αλλάζουν και αυτή τη στιγμή με τα δίωρα στις δυο τάξεις και το 6ώρο στην Γ έχουμε ιστορική ευκαιρία η οποία δεν ξέρω αν θα εμφανιστεί ξανά. Θα την εκμεταλλευτούμε τώρα? Για να δούμε..

Παράθεση
Είναι κοροϊδία να κάνεις HTML/CSS στην Α' λυκείου (Εφαρμογές Πληρ/κής) αλλά να σου λένε πως τα παιδιά πρέπει να έρθουν σε επαφή μόνο με block-based εκπ/κά προγραμματιστικά περιβάλλονντα... τη ίδια στιγμή που, σε άλλες χώρες, παιδιά καταφέρνουν να γράφουν π.χ python από τις τελευταίες τάξεις δημοτικού.
Χρειάζεται να γραφτούν τα προγράμματα σπουδών και τα βιβλία από την αρχή. Δεν είναι δυνατόν να κάνουν τα παιδιά Scratch στο δημοτικό να συνεχίζουν με Scratch/Logo στο γυμνάσιο και στην Α' Λυκείου να κάνουν Alice.
Επίσης απουσιάζουν θεμελιώδεις αρχές της επιστήμης από το σχολείο όπως αναπαράσταση πληροφορίας, κρυπτογραφία, κ.α.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

ilias_s

#966
Παράθεση από: evry στις 21 Ιουν 2020, 12:29:45 ΜΜ
Το να υπάρχει ένα μάθημα με τίτλο Εισαγωγή στην Επιστήμη των Υπολογιστών δεν είναι κακό αλλά γιατί να μην ήταν:
Εισαγωγή στην επιστήμη της πληροφορικής; Έτσι δεν λέγονται τα αντίστοιχα μαθήματα στο πρώτο έτος των περισσότερων τμημάτων πληροφορικής;

Ναι σε αυτό συμφωνώ! Στη Β' λυκείου, όπως είναι η ύλη μέρχι σήμερα, η ενασχόληση με την επιστήμη υπολογιστών είναι ελάχιστη. Είναι πιο κοντά στο αντικείμενο του μαθήματος ο τίτλος "εισαγωγή στην επιστήμη της πληροφορικής".

Παράθεση από: evry στις 21 Ιουν 2020, 12:29:45 ΜΜ
Ποιος φταίει για αυτό? Ο υπουργός ή οι καθηγητές που τόσα χρόνια είχαν κάνει τα μαθήματα επιλογής στο Λύκειο ώρα του παιδιού και στο Γυμνάσιο έδιναν περισσότερο βάρος σε Word, Excel και powerpoint. Στο δικό μου σχολείο έχω δηλώσει σε γονείς και μαθητές ότι αρνούμαι να κάνω έστω και μια ώρα Powerpoint γιατί δεν είμαστε ΚΕΚ αλλά σχολείο. Θα βάλω εργασία που να θέλει παρουσίαση και θα τους πω να χρησιμοποιήσουν ότι θέλουν αλλά μάθημα πάνω στον χειρισμό του εργαλείου δεν υπάρχει περίπτωση.
Θυμάμαι καθηγητές που διαφήμιζαν τα μαθήματα επιλογής πληροφορικής στο Λύκειο με το σκεπτικό "Δεν έχουν εξετάσεις, είναι εύκολα".  Για αυτό φτάσαμε εδώ που φτάσαμε και για αυτό δεν μας εκτιμούν οι άλλες ειδικότητες.

Για εμένα φταίμε και οι δύο και όχι μόνο!

Ο ένας (υπουργός) γιατί προσπαθούσε να περάσει τα δικά του συμφέροντα (συμβαίνει πάντα) διαστρεβλώνοντας την πραγματικότητα. Οι άλλοι (δηλ. εμείς οι καθηγητές) λόγω καθαρής βλακείας και μίας κοντόφθαλμης λογικής που μας χαρακτηρίζει. Το υπουργείο γενικά επί 10+ χρόνια δε βοηθούσε  καθώς τα μαθήματα επιλογής (εκτός από 1 το οποίο απεύφευγαν οι πάντες -μαθητές & καθηγητές-) ήταν μη εξεταζόμενα για πολλούς και διαφορετικούς λόγους. Τυχαίο? Στην "εποχή των παχιών αγελάδων" η πληροφορική έφθινε σταδιακά προς όφελος κάποιων...

Παράθεση από: evry στις 21 Ιουν 2020, 12:29:45 ΜΜ
Πάντως η νοοτροπία αυτή ότι πληροφορική είναι να βαράς τα πλήκτρα έχει αρχίσει να φθίνει. Τα πράγματα αλλάζουν και αυτή τη στιγμή με τα δίωρα στις δυο τάξεις και το 6ώρο στην Γ έχουμε ιστορική ευκαιρία η οποία δεν ξέρω αν θα εμφανιστεί ξανά. Θα την εκμεταλλευτούμε τώρα? Για να δούμε..

Φθίνει, σίγουρα, αλλά επίσης αυξάνεται η πίεση ώστε επαρκείς γνώσεις να μην παρέχονται στο σχολείο (δηλ. τζάμπα) αλλά επί πληρωμή! Και εννοείται ότι θα υπάρξουν περιπτώσεις που δεν θα αρπάξουν την ευκαιρία και θα ζητήσουν ατομικές εργασίες τύπου "η ιστορία του υπολογιστή" στο ΓΕΛ. Είναι στο χέρι μας να αναδείξουμε το αντικείμενο. Ελπίζω, τουλάχιστον θεσμικά, να μην προωθήσουν, υπουργείο και ΣΕΕ, τέτοιες λογικές! Τουλάχιστον θα αποδείξουμε αν και πόσο πήραμε το μάθημά μας από τις Ερευνητικές/Δημιουργικές Εργασίες (οι οποίες χαντακώθηκαν σε γενικές γραμμές από υπουργείο και εκπαιδευτικούς) και έπαψαν να υπάρχουν!

Παράθεση από: evry στις 21 Ιουν 2020, 12:29:45 ΜΜ
Χρειάζεται να γραφτούν τα προγράμματα σπουδών και τα βιβλία από την αρχή. Δεν είναι δυνατόν να κάνουν τα παιδιά Scratch στο δημοτικό να συνεχίζουν με Scratch/Logo στο γυμνάσιο και στην Α' Λυκείου να κάνουν Alice. Επίσης απουσιάζουν θεμελιώδεις αρχές της επιστήμης από το σχολείο όπως αναπαράσταση πληροφορίας, κρυπτογραφία, κ.α.

Μαζί σου! Πρέπει να γίνει και ήδη έχει αργήσει πολύ.

noname

Συμφωνώ απόλυτα.

Παράθεση από: akalest0s στις 20 Ιουν 2020, 01:37:03 ΜΜ


Προσωπικά είμαι φουλ υπέρ του "Πληροφορική", σε όλες τις τάξεις. Κυρίως γιατί όλοι ξέρουν ότι μιλάμε για το μάθημα των υπολογιστών, και μένει σε εμάς να δείξουμε ότι δεν είμαστε μόνο word και excel, αλλά και επειδή τα περιφραστικά ονόματα ΠΑΣΧΟΥΝ. Απλά.
Να πω δυο αρκετούς λόγους, αν και θα υπάρχουν κι άλλοι:
- Κανείς δεν θυμάται το "Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης Υπολογιστών", και επίσης δεν περιγράφει τίποτα επαρκώς. Να πούμε για το "Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον"; Ούτε ανάπτυξη εφαρμογών κάνουμε ούτε προγραμματιστικό περιβάλλον έχει το μάθημα (άλλο αν προέκυψε εκ των υστέρων..). Ανέκδοτο ο τίτλος, όταν τον είχα δει γελούσα πολλή ώρα..
Η σχολή μου είχε δεκάδες τέτοια μαθήματα με περιφραστικά ονόματα (ίσως εκεί έχει ένα νόημα), δεν θυμάμαι σχεδόν κανένα.
- Είναι μοιραίο, όλοι οι περιφραστικοί τίτλοι, να καταλήγουν στο "ΑΕΠΠ", "ΑΝΕΦ", "ΕΙΣΑΓΩΓΗ", ΑΟΘ, TFT, VHS, DVD, DDR, SSD... σούπερ αποτυχία κατά τη γνώμη μου.

Ακόμη και το κύρος του μαθήματος ίσως να επηρεάζεται από αυτό, συν το πόσο καθιερώνεται στην αντίληψη του κόσμου. Μαθηματικά. Φυσική. Επαρκέστατα και κατατοπιστικότατα. Απλούστατα και ευκολομνημόνευτα, ακόμη και αν δεν ξέρεις αν μιλάμε για ολοκληρώματα ή δευτεροβάθμιες εξισώσεις, αν μιλάμε για φυσική στερεών σωμάτων ή θερμοδυναμική.

Από κει και πέρα, το περιεχόμενο θα φτιάξει το μάθημα, όχι το όνομα.

dpa2006

Παράθεση από: pgrontas στις 20 Ιουν 2020, 04:23:23 ΜΜ
Συγχαρητήρια που μας θύμισες τα συγκεκριμένα γεγονότα. Η πρώτη (και η μόνη) πορεία που έχω κατέβει ήταν στο Υπουργείο Παιδείας (το 97 νομίζω - στη μητροπόλεως πάντως).
Απέναντι μας ήταν διάφοροι 'αλεξιπτωτιστές' (σεμιναριούχοι - απόφοιτοι σκόιλ ελικικου της εποχής) οι οποίοι υποστηρίζονταν και από την ΟΛΜΕ  αν δεν κάνω λάθος.
Για την ιστορία αυτοί μας έλεγαν "Οι φοιτητές να πάρουν πρώτα τα πτυχία και μετά να έρθουν για διαμαρτυρία" και εμείς απαντούσαμε "Να κατέβει ο υπουργός, να σας μάθει MS-DOS". :D

Οι περίφημοι αλεξιπτωτιστές...!!!

Να φανταστείς ότι στη λίστα πέτυχα καθηγητή μου Φυσικής (Φροντιστήριο) που είχε κάνει μεταπτυχιακό στην Αγγλία στην Πληροφορική.
Το είχα συναντήσει και μου είχε πει ότι είχε πάει ένα χρόνο στην Αγγλία για αυτό και μόνο...

Έχω πετύχει πολλούς σεμιναριούχους να διδάσκουν σε (τότε) ΕΠΑΛ και να ζητάνε βοήθεια σε Λίνουξ, σε Κεφάλαιο κλπ...
Περίεργες εποχές...
Μετά από τόσο χρόνια "πολλοί" έχουν τις ίδιες ακριβώς απόψεις όπως και τότε...!
Μετά λύπης μου συνειδητοποιώ πως ακόμα προσπαθούν να αποδομήσουν την Πληροφορική.

Ο αείμνηστος Ανδρέας Πομπόρτσης είχε πει:"Τα τμήματα τα ονομάσαμε Πληροφορικής για να περιλάβουν και την Επεξεργασία Πληροφορίας."

Είχε δίκιο...!!!

Πράγματι ο όρος Πληροφορική/Informatics έχει γερμανο-γαλλικές ρίζες.
Όσον αφορά τα γεγονότα,το 2014 δεν πίστευα ότι θα ξαναζούσα μια δεύτερη φάση,γιατί θεωρώ πως ήταν μια φάση συνεχιζόμενη από το 1997-1998.
Μακάρι τα πράγματα να πάνε καλύτερα και να μην έχουμε άλλες ανάλογες ιστορίες!
Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science

dpa2006

Παράθεση από: ilias_s στις 22 Ιουν 2020, 03:53:49 ΜΜ
Ναι σε αυτό συμφωνώ! Στη Β' λυκείου, όπως είναι η ύλη μέρχι σήμερα, η ενασχόληση με την επιστήμη υπολογιστών είναι ελάχιστη. Είναι πιο κοντά στο αντικείμενο του μαθήματος ο τίτλος "εισαγωγή στην επιστήμη της πληροφορικής".

Για εμένα φταίμε και οι δύο και όχι μόνο!

Ο ένας (υπουργός) γιατί προσπαθούσε να περάσει τα δικά του συμφέροντα (συμβαίνει πάντα) διαστρεβλώνοντας την πραγματικότητα. Οι άλλοι (δηλ. εμείς οι καθηγητές) λόγω καθαρής βλακείας και μίας κοντόφθαλμης λογικής που μας χαρακτηρίζει. Το υπουργείο γενικά επί 10+ χρόνια δε βοηθούσε  καθώς τα μαθήματα επιλογής (εκτός από 1 το οποίο απεύφευγαν οι πάντες -μαθητές & καθηγητές-) ήταν μη εξεταζόμενα για πολλούς και διαφορετικούς λόγους. Τυχαίο? Στην "εποχή των παχιών αγελάδων" η πληροφορική έφθινε σταδιακά προς όφελος κάποιων...

Φθίνει, σίγουρα, αλλά επίσης αυξάνεται η πίεση ώστε επαρκείς γνώσεις να μην παρέχονται στο σχολείο (δηλ. τζάμπα) αλλά επί πληρωμή! Και εννοείται ότι θα υπάρξουν περιπτώσεις που δεν θα αρπάξουν την ευκαιρία και θα ζητήσουν ατομικές εργασίες τύπου "η ιστορία του υπολογιστή" στο ΓΕΛ. Είναι στο χέρι μας να αναδείξουμε το αντικείμενο. Ελπίζω, τουλάχιστον θεσμικά, να μην προωθήσουν, υπουργείο και ΣΕΕ, τέτοιες λογικές! Τουλάχιστον θα αποδείξουμε αν και πόσο πήραμε το μάθημά μας από τις Ερευνητικές/Δημιουργικές Εργασίες (οι οποίες χαντακώθηκαν σε γενικές γραμμές από υπουργείο και εκπαιδευτικούς) και έπαψαν να υπάρχουν!

Μαζί σου! Πρέπει να γίνει και ήδη έχει αργήσει πολύ.

Συμφωνούμε απόλυτα.
Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science

dpa2006

Παράθεση από: evry στις 21 Ιουν 2020, 12:29:45 ΜΜ

Χρειάζεται να γραφτούν τα προγράμματα σπουδών και τα βιβλία από την αρχή. Δεν είναι δυνατόν να κάνουν τα παιδιά Scratch στο δημοτικό να συνεχίζουν με Scratch/Logo στο γυμνάσιο και στην Α' Λυκείου να κάνουν Alice.
Επίσης απουσιάζουν θεμελιώδεις αρχές της επιστήμης από το σχολείο όπως αναπαράσταση πληροφορίας, κρυπτογραφία, κ.α.


Συγγνώμη που απομονώνω μόνο αυτό το τμήμα από την τοποθέτηση σου,αλλά αυτό πρέπει να είναι πάγια θέση και να δομηθεί καλύτερα και με βάθος χρόνου το πρόγραμμα σπουδών Πληροφορικής σε όλες τις βαθμίδες και να έχει συνέχεια χρονική και ανάμεσα στις τάξεις.

Χάσαμε μια ευκαιρία το 1998 με τα επιλεγόμενα μαθήματα Πληροφορικής,πρέπει να κινηθούμε προς την επαναφορά αντιστοίχων μαθημάτων ειδικά στο Λύκειο.
Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science

P.Tsiotakis

http://www.iep.edu.gr/el/deltia-typou-genika/anakoinosi-prosklisi-ekdilosis-endiaferontos-gia-apospaseis-ekpaideftikon-os-epistimoniko-prosopiko-sto-institoyto-ekpaideftikis-politikis-iep


Ανακοίνωση Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος για αποσπάσεις εκπαιδευτικών ως επιστημονικό προσωπικό στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ)

pfan

Θα γίνουν προγράμματα σπουδών??? (ελπίζω να γίνουν... και πραγματικά εύχομαι οι προσωπικές αγκυλώσεις των μελών της επιτροπής να μην γίνουν εμπόδιο για μια νέα σελίδα στο χώρο μας)

Πολλές φορές αναρωτήθηκα γιατί μαθητές που έχουν γράψει στο ΑΕΠΠ πάνω από 95  αν τους ρωτήσεις τι επεξεργαστή έχεις στο σπίτι σου, πόση RAM έχεις, πες μου ένα λειτουργικό σύστημα, οι μεταβλητές που αποθηκεύουν τα δεδομένα και άλλα πολλά δεν ξέρουν να απαντήσουν. 

Δυστυχώς εδώ στην Ελλάδα έχουμε μια παγκόσμια πατέντα η πληροφορική της Γ λυκείου να είναι σε έναν προσανατολισμό που είναι άσχετος με αυτή και στον προσανατολισμό της θετικής που τα παιδιά θα πάνε στα πολυτεχνεία (και ευτυχώς μετά από διόρθωση και αφού πέρασε ένα έτος μπορούν και Πανεπιστήμια για πληροφορική από θετική) δεν υπάρχει ούτε δείγμα από αυτή την επιστήμη σε αυτό τον προσανατολισμό.... 

Αν δεις τα προγράμματα σπουδών από το δημοτικό μέχρι και τη Γ λυκείου γέρνουν μονόπατα προς το κομμάτι της αλγοριθμικής και καλά κάνουν ως ένα βαθμό αλλά έχουμε εξαφανίσει εντελώς τη λογική ενός Υπολογιστικού Συστήματος και της διασύνδεσης του υλικού με το λογισμικό κάτι προσπαθούμε αποσπασματικά να κάνουμε μέσα από το STEM (είτε στη επιλογή της Α είτε στα project) αλλά και αυτό τουφεκιά στον αέρα αφήστε και την μεγάλη εκμετάλλευση από τους ιδιωτικούς φορείς που λυμαίνονται τις απογευματινές δραστηριότητες των παιδιών.

Να θυμίσω ένα μάθημα Τεχνολογία Υπολογιστικών Συστημάτων και Λειτουργικά συστήματα που μάλιστα πριν 20 χρόνια το έδιναν και πανελλαδικές (να είναι καλά ο τότε σύμβουλος στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Παπαδόπουλος που το έβαλε μέσα) μετά έγινε επιλογής και μετά εξαφανίστηκε.

http://www.pi-schools.gr/content/index.php?lesson_id=1&ep=67&c_id=281  
 Πολλά από αυτά θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν..,

Επίσης αναρωτιέμαι αν θα μπορούσε να γίνει άμεσα μετάβαση στη Γ λυκείου σε python με τη βοήθεια του βιβλίου του ΕΠΑΛ???

Πύρζα Φανή
Καθηγήτρια Πληροφορικής

dpa2006

Η Τεχνολογία Υπολογιστικών Συστημάτων και Λειτουργικά Συστήματα ήταν πρωτοποριακό ως μάθημα και ύλη.
Μικρογραφία της Αρχιτεκτονικής Υπολογιστών και των τότε Λειτουργικών Συστημάτων του ΕΜΠ είχε προσομοιωτή για ΚΜΕ(CPU) όπου μπορούσες να δεις το πως εκτελούνταν οι εντολές σε Μικροπρογραμματιζόμενο Επεξεργαστή, να δεις προσομοίωση Γράφων Προήγησης(αυτό και αν ήταν πρωτοποριακό για την εποχή του...), παράσταση και επεξεργασία αριθμών, σε δυαδικό,οκταδικό,δεκαδικό,δεκαεξαδικό σύστημα αρίθμησης

http://www.pi-schools.gr/download/lessons/computers/lykeio/books/technology-operating-system/sw-test.htm

Νομίζω πως πρέπει να κάνω ξεχωριστό θέμα...


Παράθεση
Το εκπαιδευτικό λογισμικό "Τρίτων"[/size]
[/size]
Το εκπαιδευτικό λογισμικό, με το όνομα "Τρίτων", για το μάθημα Τεχνολογία Υπολογιστικών Συστημάτων και Λειτουργικών Συστημάτων της Γ' Τάξης Ενιαίου Λυκείου, Τεχνολογικής Κατεύθυνσης, περιλαμβάνει εξομοιωτές που διευκολύνουν την εξοικείωση των μαθητών με:Οι μηχανές-προσομοιωτές θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως συμπληρωματικό μέσο διδασκαλίας. Θα εμπλουτίζουν τη μαθησιακή διαδικασία σε θέματα από τα Κεφάλαια 2, 3, 7 και 8 υποστηρίζοντας τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές.

Η έκδοση του λογισμικού που μπορείτε να βρείτε σε αυτό το σημείο δεν είναι οριστική, είναι όμως βελτιωμένη και συμπληρωμένη σε σχέση με την έκδοση που υπήρχε μέχρι τον Ιούλιο του 2000. Συμπληρωματικά περιλαμβάνεται ένα ακόμα πακέτο, ο Πρωτέας (300 ΚΒ). Στόχος του είναι η δημιουργία γράφων προβαδίσματος και του αντίστοιχου κώδικα. Το πρόγραμμα δίνει τη δυνατότητα στο χρήστη να σχεδιάζει γράφους προβαδίσματος και να προσομοιώνει την εκτέλεσή τους στο περιβάλλον της Μέδουσας. Ο Πρωτέας βρίσκεται σε ένα πιο αρχικό στάδιο, σε σχέση με τα υπόλοιπα τμήματα του λογισμικού. Γενικά, η έκδοση του λογισμικού που μπορείτε να βρείτε σε αυτό το σημείο αποτελεί ενδιάμεσο στάδιο της τελικής μορφής του λογισμικού. Μπορείτε να πειραματιστείτε χρησιμοποιώντας το λογισμικό ιδιωτικά ή σε σχολική τάξη.
Πληροφορίες για την εγκατάσταση του λογισμικού θα βρείτε στις Πληροφορίες (3 ΚΒ).Το εκτελέσιμο πρόγραμμα Τρίτων (281 ΚΒ) είναι απαραίτητο για την εκτέλεση του λογισμικού.
Υπάρχουν επίσης διαθέσιμα τα Εγχειρίδια Χρήσης (2,3 ΜΒ) των μηχανών, η έκδοση της JAVΑ (10 ΜΒ) που είναι απαραίτητη για να εκτελεστούν οι εφαρμογές "Άβακας", "Μέδουσα" και "Πρωτέας" καθώς και οι Γραμματοσειρές (1ΜΒ) που πιθανόν να σας χρειαστούν (όπως αναφέρεται στις Πληροφορίες).
Θα εκτιμούσαμε ιδιαίτερα την προσφορά σας αν μας στέλνατε τις παρατηρήσεις σας σχετικά με πιθανές δυσλειτουργίες του λογισμικού, λογικά λάθη ή άλλα σφάλματά του, στις παρακάτω ηλεκτρονικές διευθύνσεις: aharhar@pi-schools.gr ή bioan@pi-schools.gr
Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science

pgrontas

#974
Παράθεση από: pfan στις 24 Ιουλ 2020, 01:51:58 ΜΜ
Πολλές φορές αναρωτήθηκα γιατί μαθητές που έχουν γράψει στο ΑΕΠΠ πάνω από 95  αν τους ρωτήσεις τι επεξεργαστή έχεις στο σπίτι σου, πόση RAM έχεις, πες μου ένα λειτουργικό σύστημα, οι μεταβλητές που αποθηκεύουν τα δεδομένα και άλλα πολλά δεν ξέρουν να απαντήσουν.
....
Αν δεις τα προγράμματα σπουδών από το δημοτικό μέχρι και τη Γ λυκείου γέρνουν μονόπατα προς το κομμάτι της αλγοριθμικής και καλά κάνουν ως ένα βαθμό αλλά έχουμε εξαφανίσει εντελώς τη λογική ενός Υπολογιστικού Συστήματος και της διασύνδεσης του υλικού με το λογισμικό κάτι προσπαθούμε αποσπασματικά να κάνουμε μέσα από το STEM (είτε στη επιλογή της Α είτε στα project) αλλά και αυτό τουφεκιά στον αέρα αφήστε και την μεγάλη εκμετάλλευση από τους ιδιωτικούς φορείς που λυμαίνονται τις απογευματινές δραστηριότητες των παιδιών.
....
Επίσης αναρωτιέμαι αν θα μπορούσε να γίνει άμεσα μετάβαση στη Γ λυκείου σε python με τη βοήθεια του βιβλίου του ΕΠΑΛ???

Πάντως για να είμαστε δίκαιοι πρέπει να παραδεχτούμε ότι η κατάσταση που περιγράφει η Φανή δεν αφορά μόνο την Πληροφορική αλλά όλα τα μαθήματα και τον τρόπο διδασκαλίας ειδικά στο Λύκειο. Υπάρχει η λανθασμένη αντίληψη ότι αν διδαχθεί και η πρακτική διάσταση ενός γνωστικου αντικείμενου ή καλύτερα οι εφαρμογές του αμέσως χάνεται η αξία του σαν γνωστικό αντικείμενο και ανήκει στα Επαλ. Πχ. στα μαθηματικά μπορεί τα παιδιά να ξέρουν όλες τις περιπτώσεις παραγωγισης αλλά αν τους βάλεις ένα πρόβλημα που χρειάζεται την έννοια της παραγωγου χωρίς όμως να την αναφέρει ως λέξη  η εκφώνηση, αμφιβάλλω πόσοι θα την λύσουν. Σε εμάς αντίστοιχα ας βάλει κάποιος μια άσκηση που θέλει δομές δεδομένων (έστω μόνο πίνακες) , χωρίς να τις περιγράψει στην εκφώνηση. Πόσοι θα τις σχεδιάσουν μόνοι τους;
Και φυσικά είναι και το θέμα της γλώσσας που τόσα έχουν γραφτεί στο Στέκι κατά καιρούς.
Εγώ αυτή την κατάσταση την ονομάζω ακαδημαϊκόφανεια και είναι κατά τη γνώμη μου η βασική αιτία που το σχολείο φαίνεται άχρηστο στους μαθητές. Και έχουν δίκιο γιατί μαθαίνουν έννοιες αποκομμενες από την εφαρμογή τους. Από την άλλη έχω την αίσθηση ότι αυτή η κατάσταση βολεύει πολύ εμάς τους καθηγητές.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson