Αποστολέας Θέμα: Εναλλακτική επίλυση άσκησης  (Αναγνώστηκε 4295 φορές)

ntzios kostas

  • Καθηγητής Πληροφορικής
  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 606
    • Ανάπτυξη Εφαρμογών
Απ: Εναλλακτική επίλυση άσκησης
« Απάντηση #15 στις: 21 Φεβ 2010, 01:44:00 μμ »
Εγώ θα υποστηρίξω το βιβλίο σε αυτό το σημείο και πιστεύω ότι στην ψευδογλώσσα, πρέπει να λέμε ότι οι πίνακες είναι στατικές για δύο λόγους:

  • Να υπάρχουν προβλήματα με πολλά δεδομένα τα οποία να μην λύνονται με χρήση πινάκων.
  • Η λύση που προτείνουν να μπορεί να υλοποιηθεί και με Γλώσσα.
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

sstergou

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 983
  • Program or be Programmed
    • pseudoglossa.gr
Απ: Εναλλακτική επίλυση άσκησης
« Απάντηση #16 στις: 21 Φεβ 2010, 01:51:31 μμ »
Δυστυχώς δεν γίνεται πάντα. Παράδειγμα ο αλγόριθμος της φυσαλίδας.
Δουλεύει για όσα στοιχεία θέλουμε και για όλους τους τύπους δεδομένων.
Πως θα το κάνεις αυτό στη ΓΛΩΣΣΑ;

Επίσης να θυμίσω το θέμα :
Παράθεση
Δίνεται πίνακας Α[Ν] ακέραιων και θετικών αριθμών, καθώς και πίνακας Β[Ν-1] πραγματικών και θετικών αριθμών.
Να γραφεί αλγόριθμος, ο οποίος να ελέγχει αν κάθε στοιχείο Β είναι ο μέσος όρος των στοιχείων Α και Α[i+1], δηλαδή αν Β = (Α + Α[i+1])/2.
Σε περίπτωση που ισχύει, τότε να εμφανίζεται το μήνυμα «Ο πίνακας Β είναι ο τρέχων μέσος του Α», διαφορετικά να εμφανίζεται το μήνυμα «Ο πίνακας Β δεν είναι ο τρέχων μέσος του Α».

Εγώ θα υποστηρίξω ότι δεν πρέπει απλά να το λέμε αλλά να το αποδεικνύουμε κιόλας αλλιώς δεν έχει νόημα.
Στάθης Στέργου - sstergouATgmailDOTcom - http://www.pseudoglossa.gr

Νίκος Αδαμόπουλος

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 2811
  • Πύργος Ηλείας
Απ: Εναλλακτική επίλυση άσκησης
« Απάντηση #17 στις: 21 Φεβ 2010, 03:08:34 μμ »
Δηλαδή Νίκο εδώ από έναν πίνακα με Ν στοιχεία έφτιαξες έναν με top στοιχεία; Δήλωσες πουθενά ότι έχει top στοιχεία; Ξέρουμε πόσο είναι το top από πριν ή πρέπει να τρέξουμε τον αλγόριθμο; Είναι αυτό σωστό;

Ακριβώς επειδή στην ψευδογλώσσα έχουμε αυτό το θέμα, ήμουν προσεκτικός σε αυτά που έγραψα:

"Αν χρησιμοποιήσεις ψευδογλώσσα τότε δεν σε απασχολούν τέτοια θέματα...."

"top είναι το πλήθος των θετικών στον πίνακα Β"

Δηλαδή, δεν είπα ότι ο πίνακας Β έχει μέγεθος top, αφού δεν ήθελα να εμπλακώ στο πότε δηλώνεται το μέγεθος του πίνακα, ή στο αν ο πίνακας είναι στατική δομή στη ψευδογλώσσα, ή στο αν σε μία στατική δομή είναι δυνατό να επανακαθοριστεί το μέγεθος κατά την εκτέλεση του προγράμματος, κλπ, - δεν με νοιάζει κιόλας!! - αλλά είπα πως top θα είναι το πλήθος των θετικών στον πίνακα Β. Τώρα αν αυτός έχει μέγεθος top ή N ή κάτι άλλο, θεωρώ "πολιτικώς ορθότερο" (...ως διπλωμάτης που είμαι!) ότι δεν θέλω να με απασχολεί στην παρούσα φάση και με τα τρέχοντα δεδομένα!!!

Εννοείται πως στη ΓΛΩΣΣΑ τα πράγματα είναι πιο αυστηρά και αυτό το είχα ξεκαθαρίσει εξ αρχής...

ntzios kostas

  • Καθηγητής Πληροφορικής
  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 606
    • Ανάπτυξη Εφαρμογών
Απ: Εναλλακτική επίλυση άσκησης
« Απάντηση #18 στις: 21 Φεβ 2010, 09:10:34 μμ »
Παράθεση
Δυστυχώς δεν γίνεται πάντα. Παράδειγμα ο αλγόριθμος της φυσαλίδας.
Δουλεύει για όσα στοιχεία θέλουμε και για όλους τους τύπους δεδομένων.
Πως θα το κάνεις αυτό στη ΓΛΩΣΣΑ;

 Η πρώτη γραμμή της φυσαλίδας αλλά και του παραδείγματος που έθεσες είναι η εντολή Δεδομένα //Α,Ν//. Αυτό σημαίνει ότι: "προγραμματιστή που θα πάρεις τον αλγόριθμο μου και θα τον κάνεις πρόγραμμα χρειάζεσαι έναν πίνακα που το μέγεθός του είναι δικός σου θέμα".
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

P.Tsiotakis

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 3304
  • agent romanoff you miss me?
    • P.Tsiotakis
Απ: Εναλλακτική επίλυση άσκησης
« Απάντηση #19 στις: 22 Φεβ 2010, 02:20:31 μμ »
"προγραμματιστή που θα πάρεις τον αλγόριθμο μου και θα τον κάνεις πρόγραμμα χρειάζεσαι έναν πίνακα που το μέγεθός του είναι δικός σου θέμα".

++, σε αυτή τη φάση (γράφω τον αλγόριθμο σε ψευδογλώσσα) δίνω έμφαση στα βήματα επίλυσης του προβλήματος

ΥΓ: είσαι ο πιο καλός προγραμματιστής του κόσμου, φιλάκια  :D