Το κοντινότερο που μπόρεσα να σκεφτώ σε "ρεαλιστικό" πρόβλημα που να εξυπηρετεί η ταξινόμηση δισδιάστατου:
Πίνακας Ο[23] με τα ονόματα των 23 μαθητών ενός τμήματος.
Πίνακας Τ[14] με τους τίτλους των 10 μαθημάτων στα οποία βαθμολογούνται.
Πίνακας Β[23, 14] με τους βαθμούς των μαθητών στα μαθήματα.
Να εμφανιστούν οι 50 υψηλότεροι από τους 230 βαθμούς και για κάθε βαθμό, το όνομα του μαθητή και ο τίτλος του μαθήματος που αφορά ο βαθμός.
Σε περίπτωση ισοψηφίας επόμενων βαθμών με τον 50ο, να εμφανιστούν τα στοιχεία για όλους τους επόμενους που ισοβαθμούν.
Μια λύση, προϋποθέτει
1) τη δημιουργία 2 παράλληλων δισδιάστατων πινάκων δεικτών:
- ενός για τη φύλαξη της γραμμής
- ενός για τη φύλαξη της στήλης
2) ταξινόμηση του δισδιάστατου (και των παράλληλών του)
3) εμφάνιση των 50 πρώτων βαθμών (και αντίστοιχων ονομάτων και τίτλων με τη βοήθεια των τιμών των δεικ΄των από τους παράλληλοπυς πίνακες )
4) (όμοια) εμφάνιση όσων ισοβαθμούν με τον τελευταίο.
Το επίπεδο δυσκολίας ανεβαίνει αν ζητηθεί και δευτερεύον κριτήριο (ή περισσότερα) σε περίπτωση ισοβαθμίας, π.χ. σε αλφαβητική σειρά μαθητών και για τον ίδιο μαθητή σε αλφαβητική σειρά μαθημάτων..