Πρόβλημα για την εκπαίδευση αποτελούν και οι απόφοιτοι πληροφορικής και όχι μόνο οι αλεξιπτωτιστές. Το κακό είναι η μεγάλη ανομοιογένεια που υπάρχει (απόφοιτοι από πολλά και διαφορετικά τμήματα)
Στην Γ Λυκείου - Τεχνολογική κατεύθυνση στο μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον
δεν διδάσκεται προγραμματισμός, στόχος είναι η διαμόρφωση ενός
αλγοριθμικού τρόπου σκέψης, όπως σωστά επισήμανε και ο Σπύρος.
Επομένως, στα πλαίσια αυτά το ότι "ότι δουλεύει είναι σωστό" δεν με βρίσκει αντίθετο, αν και όταν προσπαθούμε να φτιάξουμε κλισέ χάνουμε λίγο
Όπως είπε και ο Σπύρος η διδασκαλία ενός δομημένου τρόπου σκέψης περιέχει πολλές δυσκολίες και προκλήσεις και παρόμοιο μάθημα δεν υπάρχει στο σχολείο. Έχουμε ταυτόχρονα και τον παράγοντα εξετάσεις να βάζει φραγμούς σε φαντασία και πρωτοβουλία αφού πρέπει να βγει η ύλη
Μαθαίνουμε λοιπόν στα παιδιά με τη βοήθεια 5-10 εργαλείων που έχουν στη διάθεσή τους να περιγράψουν τον
τρόπο επίλυσης των προβλημάτων που του τίθενται. Προσωπικά θεωρώ
λάθος το να περιγράψουμε σε έναν μαθητή άλλο τρόπο αντιμετώπισης για την εύρεση του 1ου, άλλο τρόπο αντιμετώπισης για την εύρεση 2-3 πρώτων και άλλο τρόπο αντιμετώπισης για την εύρεση των 5 πρώτων. Κι όλα αυτά για να τρέψει γρηγορότερα το πρόγραμμα (που δεν ξέρουν τι είναι πρόγραμμα) στο χαρτί !!
Θεωρώ πιο σημαντικό να καταναλώσω περισσότερο χρόνο στο να του κάνω ασκήσεις με πίνακες τιμών, διαγράμματα ροής και αν θέλετε μια άσκηση με παρουσίαση όλων των ενδιάμεσων μορφών του πίνακα στην ταξινόμηση της φυσσαλίδας (που είμαι σίγουρος οτι λίγα παιδιά καταλαβαίνουν
την σκέψη για το πως λειτουργεί).
Το σλόγκαν μου για το μάθημα είναι "διαβάστε προσεκτικά την εκφώνηση - η λύση περιγράφεται εκεί, σκεφτείτε απλά και χρησιμοποιείστε αριθμητικό παράδειγμα για τη λύση και γενικεύστε το"
Οι καλοί μαθητές μπορούν να σκεφτούν κι όλας τον ωραίο αλγόριθμο που προτείνει ο Γιώργος, πιθανόν να τον γράψουν και μόνοι τους, αλλά ρε παιδιά σε ένα Λύκειο της επαρχίας (και μιλάω για την Κορινθία και όχι για πραγματικά απομακρυσμένες περιοχές) είμαι ικανοποιημένος αν γράφουν σωστά την κλιμακωτή χρέωση
Δεν διδάσκω τον βολικό τρόπο, αλλά κάποιον τρόπο που να μπορούν να αφομοιώσουν, να κάνουν δική τους γνώση και να χρησιμοποιήσουν όταν ζητηθεί
Αν οι κωνικές τομές είναι εκτός ύλης ο μαθηματικός δεν θα τις διδάξει, αλλά θα δώσει βάρος σε κάποιους συγκεκριμένου τύπους που θα χρησιμοποιεί στις ασκήσεις ο μαθητής
Στο πανεπιστήμιο σε όσα τμήματα υπάρχει έστω και 1 μάθημα χημείας δεν ξεκινούν από την ονοματολογία, ούτε τον ορισμό της οργανικής χημεία,στο δικό μας μάθημα ξεκινούν από την αρχή
Άρα το μάθημα
δεν είναι προαπαιτούμενο όπως είπε ο Σπύρος
ΥΓ: Γιώργο τι κύκλο περίμενες να κάνει η συζήτηση; πάνω από 5 άτομα νομίζεις θα συμμετάσουν τελικά; Οι κοινότητα των παρατηρητών πάντα δοξάζει το όνομά της

Με την γνωστή σε όλους εκτίμηση,