ΘΕΜΑ Α

Ξεκίνησε από evry, 07 Ιουν 2022, 12:47:50 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

gbougioukas

Παράθεση από: Vangelis στις 10 Ιουν 2022, 06:28:29 ΜΜΤο ερώτημα με τα δέντρα είναι πρωτότυπο και καλό, όσοι βαθμολογήσουν όλες τις λύσεις ως σωστές απλά δυσφημούν τον μάθημά μας.  Αν χρειάζεται σε κάθε θέμα να γράφουμε και το τι δεν πρέπει να παρανοήσουν τότε καλύτερα να πάψει η πληροφορική να είναι εξεταζόμενο μάθημα (όπως πολλοί επιδιώκουν). 
Δηλαδή, αν είναι όλες οι απαντήσεις όντως σωστές πρέπει ντε και καλά να αξιολογηθούν κάποιες ως λάθος;
Γιώργος Μπουγιούκας
Computer Science (BSc), Bioinformatics & Neuroinformatics (MSc)
https://gbougioukas.wordpress.com/
https://apothesis.eap.gr/handle/repo/54953

Foto

Η άσκηση με τα τέσσερα ζητούμενα δένδρα (τέσσερις περιπτώσεις) ήταν εύκολη.
Ο μαθητής εξετάζει τη τρέχουσα κατάσταση στο δένδρο και σκέφτεται που θα μπει ο νέος κόμβος. Βλέποντας λοιπόν το δένδρο με τους τρεις κόμβους, και γνωρίζοντας πως γίνεται η αναζήτηση, διαπιστώνει ότι υπάρχουν τέσσερις κενές θέσεις, δύο σε κάθε φύλλο. Η κάθε θέση έχει μια λογική σχέση με τον κόμβο που την έχει. Η προσθήκη κόμβου σε μια θέση πρέπει να εκπληρώνει την λογική  σχέση.
Αυτή είναι η λογική για την λύση της άσκησης. Στηρίζεται στις ιδιότητες του συγκεκριμένου τύπου δένδρου που έχουν διδαχθεί τα παιδιά.
Η εισαγωγή/παρεμβολή/προσθήκη κόμβου, με πρόγραμμα, δεν είναι το ζητούμενο.

ramirez

#212
Παράθεση από: Vangelis στις 10 Ιουν 2022, 06:28:29 ΜΜΠροσωπικά θεωρώ ότι τα θέματα ήταν καλά και χωρίς πολλές ασάφειες.  Θα μπορούσαν φυσικά  να υπάρχουν καλύτερες διατυπώσεις αλλά δεν αντέχω τους "διώκτες" της ορθότητας.
Ώστε τα θέματα ήταν καλά ε; Δεν βλέπετε τι γίνεται εδώ; Τα θέματα βρίθουν ασαφειών.


Παράθεση από: Vangelis στις 10 Ιουν 2022, 06:28:29 ΜΜΌσοι έχουν ζήσει το άγχος σε ένα βράδυ να βγάλεις θέματα που δεν τα έχουν τα φροντιστήρια είναι πρωτότυπα και δεν περιέχουν σοβαρά λάθη ξέρουν γιατί μιλάω.
όσοι δεν αντέχουν να ξενυχτήσουν μια φορά στην ζωή τους για να βγάλουν το μεροκάματο , να μην μπαίνουν επιτροπή. Αν είναι άσχετοι να μην μπαίνουν επιτροπή. Αν θέλεις να είσαι επιτροπή θα δεχθείς και την κριτική.
Πως τολμάτε να μιλάτε για το άγχος της επιτροπής! Έχετε παιδί που έδινε φέτος; Το συγκρίνετε με το άγχος των χιλιάδων παιδιών που προσπάθησαν να λύσουν τα θέματα και έχασαν μονάδες λόγω των ασαφειών; Ντροπή και θράσος ταυτόχρονα.
για πια πρωτότυπα θέματα μιλάτε; Τα μισά ήταν από το βιβλίο, και το θέμα Δ ήταν ιδιο με των επαναληπτικών του 2017. Μας δουλεύετε;


Παράθεση από: Vangelis στις 10 Ιουν 2022, 06:28:29 ΜΜΤο ερώτημα με τα δέντρα είναι πρωτότυπο και καλό, όσοι βαθμολογήσουν όλες τις λύσεις ως σωστές απλά δυσφημούν τον μάθημά μας.  Αν χρειάζεται σε κάθε θέμα να γράφουμε και το τι δεν πρέπει να παρανοήσουν τότε καλύτερα να πάψει η πληροφορική να είναι εξεταζόμενο μάθημα (όπως πολλοί επιδιώκουν). 
ήταν εκτός ύλης μην προκαλείτε άλλο εσείς δυσφημήτε το μάθημα

ramirez

#213
Παράθεση από: theodion2004 στις 10 Ιουν 2022, 10:39:57 ΜΜΣτο Α2 άλλοι το δίνουν σωστό και άλλοι το κόβουν όλο όταν ο μαθητής κάνει ένα σωστό δένδρο. Πότε θα παρέμβει το υπουργείο να τελειώνει αυτή η αδικία. Τι περιμένει; Ας το κάνουμε μόνοι μας, έχω βαρεθεί τόσα χρόνια αυτές τις αδικίες, 8 μοναδες είναι 400 μόρια, μπορεί να το καταλάβει κάποιος από το υπουργείο;
Παρακαλώ πολύ κάποιος βαθμολογητής υπεύθυνα να απαντήσει αν ισχύει κάτι τέτοιο. Είναι αλήθεια;
Υπάρχει βαθμολογικό που κόβει όλη τη λύση αν το δέντρο είναι σωστό και όχι αυτό που περιμένουν; Αυτό είναι απαράδεκτο. Κάθε επιστημονικά σωστή λύση είναι δεκτή. Πουθενά στην θεωρία του βιβλίου δεν λέει που γίνεται η εισαγωγή στοιχείου.
Αν ένα βαθμολογικό βάζει σε μια λύση 0 και ένα άλλο 8 τότε υπάρχει σοβαρό θέμα. Πρέπει η βαθμολόγηση να σταματήσει αμέσως και τα γραπτά που βαθμολογήθηκαν να βαθμολογηθούν ξανά. Κάτι θα πρέπει να γίνει από τους βαθμολογητές. Πως δέχονται αυτή την αδικία; Είναι καθαρά που θα πέσεις δηλαδή;
Που είναι το υπουργείο; που είναι η επιτροπή; κρύβονται; Να βγουν τώρα και να διορθώσουν τα λάθη τους. Να δεχθούν κάθε επιστημονικά σωστή λύση.

akalest0s

#214
Παράθεση από: ramirez στις 11 Ιουν 2022, 04:49:01 ΠΜήταν εκτός ύλης μην προκαλείτε άλλο εσείς δυσφημήτε το μάθημα
Το θέμα δεν ήταν εκτός ύλης.
Οι γνώσεις που απαιτούνται ώστε να αντιληφθείς ως λάθος ή μερικώς λάθος κάποιες λύσεις, ήταν εκτός ύλης.
Μία ενδεικτική μεθοδολογία, δεν αρκεί για να το αναιρέσει αυτό.

Εν πάσει περιπτώσει, ειπώθηκαν ικανά.
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

andreas_p

Θέματα βατά με σημεία ιδιαίτερης προσοχής.
Ο άοκνος μαθητής όχι μόνο τα σημεία αυτά αντιμετώπιζε επιτυχώς αλλά και σαν σύνολο θεμάτων (τυποποιημένο ΘΔ) το 3ωρο τού ήταν υπερβολικό ( γι'αυτά τα θέματα!).
ΔΕΝ τίθεται θέμα εντός ή εκτός ύλης.
Άποψή μου :
Ο πολύ καλά προετοιμασμένος έως ... 'ψαγμένος' μαθητής, προφανώς και αδικήθηκε !
Μια επίγευση πικρίας ή μιας ανεπαίσθητης απογοήτευσης την έλαβε ... 

evry

Παράθεση από: ramirez στις 11 Ιουν 2022, 04:49:01 ΠΜήταν εκτός ύλης μην προκαλείτε άλλο εσείς δυσφημήτε το μάθημα
Δεν είναι ωραίο αυτό που κάνετε. Αν διαβάσετε το thread θα δείτε ότι το θέμα ήταν εντός ύλης.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

evry

Παράθεση από: theodion2004 στις 10 Ιουν 2022, 10:39:57 ΜΜΣτο Α2 άλλοι το δίνουν σωστό και άλλοι το κόβουν όλο όταν ο μαθητής κάνει ένα σωστό δένδρο. 

Ελπίζω να μην ισχύει αυτό, γιατί έχει γραφτεί και επώνυμα σε ομάδα στο facebook. Δεν είναι καλό για την αξιοπιστία του μαθήματος.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

akalest0s

Παράθεση από: andreas_p στις 11 Ιουν 2022, 09:57:06 ΠΜΜια επίγευση πικρίας ή μιας ανεπαίσθητης απογοήτευσης την έλαβε ...
Αυτή ήταν κ η δική μου πρώτη σκέψη.

Επίσης,
Η θεωρία θέλει ρύθμιση. Δεν είναι καλό που έχουμε 150 σελίδες θεωρίας και 4 μονάδες σε ερωτήσεις «ανάπτυξης». Και ΔΕΝ εννοώ να αυξηθούν οι ερωτήσεις φυσικά. Τα έχουμε ξανασυζητήσει..
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

Γιάννης Αναγνωστάκης

Παράθεση από: Foto στις 11 Ιουν 2022, 04:45:22 ΠΜΗ άσκηση με τα τέσσερα ζητούμενα δένδρα (τέσσερις περιπτώσεις) ήταν εύκολη.
Ο μαθητής εξετάζει τη τρέχουσα κατάσταση στο δένδρο και σκέφτεται που θα μπει ο νέος κόμβος. Βλέποντας λοιπόν το δένδρο με τους τρεις κόμβους, και γνωρίζοντας πως γίνεται η αναζήτηση, διαπιστώνει ότι υπάρχουν τέσσερις κενές θέσεις, δύο σε κάθε φύλλο. Η κάθε θέση έχει μια λογική σχέση με τον κόμβο που την έχει. Η προσθήκη κόμβου σε μια θέση πρέπει να εκπληρώνει την λογική  σχέση.
Αυτή είναι η λογική για την λύση της άσκησης. Στηρίζεται στις ιδιότητες του συγκεκριμένου τύπου δένδρου που έχουν διδαχθεί τα παιδιά.
Η εισαγωγή/παρεμβολή/προσθήκη κόμβου, με πρόγραμμα, δεν είναι το ζητούμενο.

Στα 2 τελευταία δέντρα της άσκησης ο κόμβος που ζητάει να προστεθεί στο δέντρο μπορεί να μπει κάλλιστα σαν ρίζα...Εγω σε αυτές τις περιπτώσεις δεν θα μπορούσα να κόψω τίποτα

Γιάννης Αναγνωστάκης

Αντιλαμβάνομαι την διαφορετική οπτική του καθενός, αλλά νομίζω ότι πρέπει να αντιληφθούμε την οπτική που το βλέπουν οι μαθητές
Όλη η συζήτηση γίνεται γιατί απλά η επιτροπή δεν θεώρησε ότι πρέπει να δώσει διευκρίνηση. Είναι δεδομένο ότι έφτασαν πολλά ερωτήματα
στη ΚΕΕ.  Έπρεπε η εκφώνηση στο Α2 να έλεγε ότι ο κόμβος πρέπει να προστεθεί ως φύλλο, ότι δεν έπρεπε να γίνει αναδιάταξη
και ότι το δέντρο θα πρέπει να παραμείνει ΔΔΑ (ούτε αυτό έλεγε).

Δεν θεωρώ ότι είχαν σκοπό - όταν έφτιάξαν το θέματακι - να παγιδεύσουν τους μαθητές. Δεν μπορούμε όμως μετά να κρυβόμαστε πίσω
απο το δάχτυλο μας και μετά απο ένα μήνα να έχουν ξεχαστεί όλα...


Γιάννης Αναγνωστάκης

Παράθεση από: theodion2004 στις 10 Ιουν 2022, 10:39:57 ΜΜΠρέπει όλοι οι συντονιστές των βαθμολογικών με κάποιο τρόπο να επικοινωνούν ώστε να υπάρχει ίδιος τρόπος βαθμολόγησης σε όλα τα βαθμολογικά και όχι το καθένα όσο θέλει. Στο Α2 άλλοι το δίνουν σωστό και άλλοι το κόβουν όλο όταν ο μαθητής κάνει ένα σωστό δένδρο. Πότε θα παρέμβει το υπουργείο να τελειώνει αυτή η αδικία. Τι περιμένει; Ας το κάνουμε μόνοι μας, έχω βαρεθεί τόσα χρόνια αυτές τις αδικίες, 8 μοναδες είναι 400 μόρια, μπορεί να το καταλάβει κάποιος από το υπουργείο;
Εσείς πως το γνωρίζετε αυτό; Eίστε βαθμολογητής ή σας λένε οι βαθμολογητές πως έχουν βαθμολογήσει;
Δεν υπάρχει αυτό που λέτε. 


gbougioukas

Παράθεση από: Γιάννης Αναγνωστάκης στις 11 Ιουν 2022, 12:10:12 ΜΜΌλη η συζήτηση γίνεται γιατί απλά η επιτροπή δεν θεώρησε ότι πρέπει να δώσει διευκρίνηση. Είναι δεδομένο ότι έφτασαν πολλά ερωτήματα
στη ΚΕΕ.  Έπρεπε η εκφώνηση στο Α2 να έλεγε ότι ο κόμβος πρέπει να προστεθεί ως φύλλο, ότι δεν έπρεπε να γίνει αναδιάταξη
και ότι το δέντρο θα πρέπει να παραμείνει ΔΔΑ (ούτε αυτό έλεγε).

Σχετικά με το τελευταίο (να παραμείνει Δυαδικό Δέντρο Αναζήτησης), θεωρώ, δεν τίθεται θέμα από κανέναν! Όσον αφορά τα υπόλοιπα, επειδή, λοιπόν, οι μαθητές και οι μαθήτριες δεν εξετάζονται στην ικανότητα ανεύρεσης του "τι είχε στο μυαλό του ο θεματοδότης", κάθε επιστημονικά σωστή απάντηση πρέπει να πάρει το μέγιστο της βαθμολογίας: επιστημονικά σωστή εδώ σημαίνει οποιαδήποτε απάντηση δίνει ως αποτέλεσμα ένα Δυαδικό Δέντρο Αναζήτησης (για κάθε μία από τις 4 περιπτώσεις) με βάση την μοναδική διαθέσιμη εντός εξεταστέας ύλης θεωρία, δηλαδή τον ορισμό του Δυαδικού Δέντρου Αναζήτησης που υπάρχει στο βιβλίο Πληροφορική-Συμπληρωματικό Εκπαιδευτικό Υλικό.
Γιώργος Μπουγιούκας
Computer Science (BSc), Bioinformatics & Neuroinformatics (MSc)
https://gbougioukas.wordpress.com/
https://apothesis.eap.gr/handle/repo/54953

Foto

Ναι μπορεί να μπει σαν ρίζα! Γιατί σε αυτές τις περιπτώσεις το αρχικό δένδρο γίνεται υποδενδρο.
Απλά η πιο απλή σκέψη είναι να μπει σαν φύλλο.
Σε άλλες περιπτώσεις η μετάθεση κόμβων είναι τραβηγμένη, αλλά αν οδηγεί σε σωστό δένδρο δεν θα πρέπει να απορριφθεί . Δεν επιβάλει το ερώτημα τον αριθμό ενεργειών για την προσθήκη του κόμβου 

vasiko

Στα βαθμολογικά από ότι μαθαίνω από συναδέλφους δεν έχει πάει οδηγία και ο καθένας βαθμολογεί όπως κρίνει. Όπως φαίνεται και από την εδώ συζήτηση οι απόψεις είναι μοιρασμένες οπότε είναι θέμα τύχης πλέον η βαθμολόγηση των γραπτών.