Αποστολέας Θέμα: Προτάσεις και ιδέες για τη διδασκαλία του μαθήματος  (Αναγνώστηκε 319 φορές)

ΣΧΟΙΝΑΣ ΚΩΣΤΑΣ

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 126
Καλό καλοκαίρι 
Παρακαλώ πολύ  θα ήθελα την βοήθεια σας σχετικά  με υλικό για την Β και Γ  Γυμνασίου ( συνδέσμους,  blog, games λογισμικά  προγραμματισμού) και   άλλες  προτάσεις  και ιδέες  μέσω  των οποίων  το μάθημα  θα γίνεται πολύ  ενδιαφέρον  στους μαθητές ώστε να μην βαρεθούν .  Διδάσκω το μάθημα αρκετά χρόνια στο Γυμνάσιο και ειδικά από
τότε που ξεκίνησε  να μην εξετάζεται (
κυρίως στη Γ Γυμνασίου) λίγα είναι  τα Παιδιά  που θέλουν να ασχοληθούν σοβαρά 
με λογισμικά   προγραμματισμού όπως

Scratch  και logo. Τι μου προτείνετε .  ΕΥΧΑΡΙΣΤΏ  ΟΠΟΙΟΝ  ΑΠΑΝΤΗΣΕΙ ΓΙΑ ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΤΟΥ
Καθηγητής πληροφορικής ΠΕ20

bugman

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 396
  • The Bug Eater
    • Πληροφορική Προγραμματισμός
Απ: Προτάσεις και ιδέες για τη διδασκαλία του μαθήματος
« Απάντηση #1 στις: 08 Ιούλ 2019, 05:58:44 μμ »
Σου προτείνω Μ2000. Χωρίς να φτιάξεις πρόγραμμα μπορείς να δίνεις εντολές γραφικών.
Χρήσιμες εντολές:
Τέλος για να βγεις από τον διερμηνευτή.
Φόρμα 40, 24. για να κάνεις την ανάλυση 40Χ25 χαρακτήρες
Θέση 6000, 6000 μετακινείς το δρομέα γραφικών στη θέση 6000, 6000 (είναι σε twips).
Χάραξε 1000, 0 χαράζεις γραμμή από το δρομέα με σχετικές συντεταγμένες. Το 0, 0 είναι πάνω αριστερά. Δες στο μικρό εγχειρίδιο το κεφάλαιο για τα γραφικά.
Με εντολή Φόρμα 40, 25 κάνεις την ανάλυση οθόνης 40Χ25 χαρακτήρες. Με εντολή Οθόνη, -3 κάνεις τις τρεις τελευταίες γραμμές να ολισθαίνουν και έτσι κρατάς το γραφικό που φτιάχνεις χωρίς να ολισθαίνει και αυτό.
Υπάρχουν εντολές όπως Κύκλος, Πολύγωνο, Καμπύλη, Βάψει κ.α.

ilias_s

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 214
Απ: Προτάσεις και ιδέες για τη διδασκαλία του μαθήματος
« Απάντηση #2 στις: 09 Ιούλ 2019, 12:55:08 πμ »
Προσωπικά, θεωρώ πως από τη στιγμή που το μάθημα έπαψε να εξετάζεται έχω αποκτήσει ελευθερία να κάνω περισσότερα και πιο ενδιαφέροντα πράγματα. Άσχετα όμως με αυτό...

H Logo είναι κάπως αναχρονιστική, απλοϊκή και μη-ελκυστική για τα σημερινά παιδιά Γυμνασίου. Επίσης το περιβάλλον της θεωρείται άσχημο από πολλούς μαθητές. Έπαψα, με χαρά, να το διδάσκω όταν καταργήθηκε η εξέταση στην Πληροφορική.

Το Scratch θα σου πω πως στο εξωτερικό το χρησιμοποιούν σε ηλικίες Δημοτικού. Ναι, στην Ελλάδα μπορεί να προτείνεται μέχρι και για την A' Λυκείου(!) αλλά μόνο αν δεις τα spites που έχει καταλαβαίνεις πως δεν το έφτιαξαν για μεγάλα παιδιά. Αν επικεντρωθείς σε απλά σενάρια τα παιδιά του Γυμνασίου θα το βαρεθούν σχετικά γρήγορα. Προσωπικά το χρησιμοποιώ στα μέσα της Β' και στην Γ' Γυμνασίου, αρχικά για απλό προγραμματισμό και έπειτα για Physical Computing στη Γ' τάξη (με raspberry προσωπικά αλλά και με arduino μία χαρά θα παίξει). Με το "physical computing" απλά του κεντρίζω την προσοχή γιατί κάνουν κάτι που δεν έχουν ξαναδεί.

Αν τώρα, για οποιονδήποτε λόγο, δε θες να πας σε physical computing υπάρχει και ο AppInventor. To έχω δοκιμάσει με επιτυχία παλιότερα στη Γ' Γυμνασίου. Πάλι δε το βαριούνται και έχει συγκεντρωμένο εξαιρετικό υλικό ο ΣΕΠ Χίου. Ο AppInventor έχει περισσότερες πιθανότητες προσελκύσει το μέσο μαθητή γιατί είναι πιο κοντά του (όλοι έχουν χρησιμοποιήσει ένα smartphone). Δεν κοστίζει κάτι (σε αντίθεση με τα υλικά και το χρόνο που πρέπει να αφιερώσεις σε κατασκευές physical computing), δε θα το βαρεθούν και αν αποκτήσεις εμπειρία, μπορείς να κάνεις πολλά ενδιαφέροντα πράγματα.

Σε κάθε περίπτωση, μη φοβηθείς να τους ρίξεις σε "βαθιά νερά", υπάρχουν σοβαρές πιθανότητες να ανταποκριθούν σε μεγάλο ποσοστό, αλλά μην επιμείνεις αν δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν!

Από τα δύο, μεταξύ μας, ο AppInventor έχει λιγότερη φασαρία για εσένα!