Αποστολέας Θέμα: ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ - ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2018 - ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΘΕΜΑΤΩΝ  (Αναγνώστηκε 1824 φορές)

Άρης Κεσογλίδης

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 129
Απ: ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ - ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2018 - ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΘΕΜΑΤΩΝ
« Απάντηση #30 στις: 16 Ιούν 2018, 07:03:55 μμ »
Για την μάσκα Υποδικτύου στο Δ1, δεν είναι κακή η διατύπωση... αλλά είναι λίγο πιο πονηρή...
Δεν ξέρω αν έχει νόημα τέτοιου είδους "παγίδα".

Ίσως καλύτερα θα ήταν να υπάρχει και ως αρχικό ερώτημα :
"Να γράψετε την μάσκα υποδικτύου στη δυαδική μορφή"...
Άρης Κεσογλίδης
Μαθηματικός
Μεταπτυχιακό στη "Θεωρητική Πληροφορική και Θεωρία Συστημάτων και Ελέγχου"

sokin

  • Νέος
  • *
  • Μηνύματα: 2
Απ: ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ - ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2018 - ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΘΕΜΑΤΩΝ
« Απάντηση #31 στις: 16 Ιούν 2018, 07:21:10 μμ »
Δεν κατάλαβα που είναι η ασάφεια στο βιβλίο ως προς το θέμα Δ3. Προφανώς η επιλογή και η αγνοια οφείλεται σε αυτούς που επέλεξαν το θέμα ,και θεωρησαν οτι έπρεπε να βάλουν και λιγο δρομολόγση και το ενσωματωσαν όπου βρηκαν.  Στο βιβλιο δεν αναφέρεται πουθενά η άμεση ή εμμεση δρομολόγηση στην ενότητα που  σκοπό έχει την ανάλυση  της υποδικτυωσης. Καλό ειναι δε να μην μπερδεύουμε και εμείς περισσοτερο τα θέματα.

herk

  • Νέος
  • *
  • Μηνύματα: 5
Απ: ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ - ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2018 - ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΘΕΜΑΤΩΝ
« Απάντηση #32 στις: 16 Ιούν 2018, 07:26:41 μμ »
Ελπίζω να βαθμολογήσουν ανάλογα ,γιατί το θέμα δέν είχε καμία δυσκολία απλά οι ίδιοι το έμπλεξαν με τις εκφωνησεις

herk

  • Νέος
  • *
  • Μηνύματα: 5
Απ: ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ - ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2018 - ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΘΕΜΑΤΩΝ
« Απάντηση #33 στις: 16 Ιούν 2018, 07:32:58 μμ »
λογικά θα λάβουν υπόψη τήν όλλη σύγχυση και θα δώσουν έμφαση στήν μεθοδολογία..

Άρης Κεσογλίδης

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 129
Απ: ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ - ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2018 - ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΘΕΜΑΤΩΝ
« Απάντηση #34 στις: 16 Ιούν 2018, 08:07:14 μμ »
Σύμφωνα με το Βιβλίο του Μαθητή, στη σελίδα 104-105 λέει ότι όταν 2 υπολογιστές βρίσκονται στο ίδιο Δίκτυο γίνεται άμεση δρομολόγηση.

Στο Θέμα Δ λοιπόν, αφού είναι στο ίδιο Δίκτυο (άσχετα αν είναι διαφορετικό το ΥΠΟδίκτυο), σύμφωνα με το βιβλίο πρέπει να είναι άμεση .

Στο λυσσάρι όμως του Τετραδίου του μαθητή, στη σελίδα 30 όπου είναι η πανομοιότυπη άσκηση, γράφει :
"Εφόσον οι δυο υπολογιστές ανήκουν σε διαφορετικά (υπο-)δίκτυα, η δρομολόγηση θα είναι έμμεση." !

Η ασάφεια λοιπόν δεν είναι στο σχολικό βιβλίο του Μαθητή... αλλά είναι στο ΥΠΟ της λύσης του Τετραδίου του Μαθητή που το βάζει και σε παρένθεση......

Δηλαδή ποιο θα ληφθεί σωστό;;;
Άρης Κεσογλίδης
Μαθηματικός
Μεταπτυχιακό στη "Θεωρητική Πληροφορική και Θεωρία Συστημάτων και Ελέγχου"

herk

  • Νέος
  • *
  • Μηνύματα: 5
Απ: ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ - ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2018 - ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΘΕΜΑΤΩΝ
« Απάντηση #35 στις: 16 Ιούν 2018, 08:13:56 μμ »
Το σύγχρονο τα θεωρεί τελείος διαφορετικά δίκτυα και.. μιλοντας για μπέρδεμα στο Δ3 https://drive.google.com/open?id=1o42nH-jW5-eeG3ZVanYL-Etoi6ZXn0i1

sokin

  • Νέος
  • *
  • Μηνύματα: 2
Απ: ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ - ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2018 - ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΘΕΜΑΤΩΝ
« Απάντηση #36 στις: 16 Ιούν 2018, 09:47:13 μμ »
Αν μιλά το τετράδιο του μαθητή, πιθανόν μιλά για υποθετικό σενάριο που πιθανά θα μπορούσαν να δουλέψουν στην ταξη. Η ύπαρξη δρομολογητή σε υποδικτυωση για τα πλαίσια του μαθήματος και εκτός αυτών είναι μόνο ακαδημαικη και κατά τη γνώμη μου απαράδεκτη να τη πάρουν και να την  βάλουν όπως διατυπώθηκε στις πανελλαδικές. Για συζήτηση στη τάξη, σε υποθετικό σενάριο που ίσως να πραγματεύεται υποδικτυωση μπορει αλλα με πολλά αν ...

gxry

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 47
Απ: ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ - ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2018 - ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΘΕΜΑΤΩΝ
« Απάντηση #37 στις: 17 Ιούν 2018, 07:11:58 μμ »
Σε οποιαδήποτε περίπτωση, για το αν θα γίνει άμεση ή έμμεση δρομολόγηση, δηλαδή εάν απαιτείται χρήση δρομολογητή, προσδιορίζεται από το αποτέλεσμα της λογικής πράξης AND μεταξύ της διεύθυνσης IP προέλευσης και της μάσκας όπως και της αντίστοιχης πράξης AND μεταξύ της διεύθυνσης IP προορισμού και της (ίδιας) μάσκας που έχει και γνωρίζει ο υπολογιστής προέλευσης. Βλ. Διάγραμμα ροής στο Σχήμα 3.6.1.α: Διαδικασία δρομολόγησης αυτοδύναμου πακέτου, των σημειώσεων μαθητή.
Εάν το αποτέλεσμα είναι ίδιο, ανήκουν στο ίδιο δίκτυο και η δρομολόγηση άμεση χωρίς απαίτηση ύπαρξης δρομολογητή· εάν είναι διαφορετικό ανήκουν σε διαφορετικό δίκτυο και απαιτείται χρήση δρομολογητή.
Οι έννοιες δίκτυο και υποδίκτυο είναι σχετικές και στην περίπτωση αυτή ταυτίζονται.

Δοθείσης μιας διεύθυνσης IPv4 και μιας μάσκας, η διεύθυνση δικτύου δίνεται στην “3.1.5 Ειδικές διευθύνσεις” ως εξής:

"Διεύθυνση Δικτύου: Προσδιορίζει το δίκτυο στο οποίο ανήκει μια διεύθυνση. Για μια δεδομένη διεύθυνση IP, η διεύθυνση δικτύου είναι ο αριθμός ο οποίος είναι ίδιος με τη διεύθυνση στο τμήμα που αντιπροσωπεύει το αναγνωριστικό δικτύου ενώ στο τμήμα που προσδιορίζει τον υπολογιστή έχει μηδενικά (στο δυαδικό του ισοδύναμο) Πρόκειται για το αποτέλεσμα του λογικού AND μεταξύ της διεύθυνσης IP και της μάσκας δικτύου.
Για την διεύθυνση IP 192.168.1.18 με μάσκα 255.255.255.0 ή 192.168.1.18/24, η διεύθυνση δικτύου είναι 192.168.1.0 [=(192.168.1.18) AND (255.255.255.0) Βλέπε Πίνακα 3.1.4.α]"

Δοθέντων δυο διευθύνσεων IPv4 και μιας μάσκας, με το προαναφερθέν κριτήριο (AND με τη μάσκα) αυτές ή ανήκουν στο ίδιο δίκτυο ή σε διαφορετικό και δεν έχει σημασία αν το πείς δίκτυο ή (υπο-)δίκτυο ή υποδίκτυο για το είδος της δρομολόγησης.

Στην 3.6.1 άλλωστε αναφέρεται:
“Αυτό που κάνει, στην πραγματικότητα, είναι λογικό ΚΑΙ (AND) της διεύθυνσης IP προορισμού με τη μάσκα δικτύου για να βρει τη διεύθυνση του δικτύου προορισμού. Στη συνέχεια τη συγκρίνει με τη δική του διεύθυνση δικτύου. Αν είναι ίδιες τότε συμπεραίνει ότι ο υπολογιστής προορισμού βρίσκεται στο ίδιο δίκτυο.”

Στο ερώτημα Δ2 και Δ3, απλά εφαρμόζεται η διαδικασία του διαγράμματος ροής  Σχήμα 3.6.1.α: Διαδικασία δρομολόγησης αυτοδύναμου πακέτου.

herk

  • Νέος
  • *
  • Μηνύματα: 5
Απ: ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ - ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2018 - ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΘΕΜΑΤΩΝ
« Απάντηση #38 στις: 29 Ιούν 2018, 02:31:27 μμ »
Απ'οτι φαινεται το υπουργείο δέν έδειξε καμία ελαστικότητα στό Δ θέμα ώς αναφορά τήν ασάφεια στήν μάσκα , ούτε στήν "παγίδα" με τήν άμεση και έμμεση δρομολόγηση. Δυστυχώς Δεν έλαβε υπόψη ούτε τήν τεκμηριωμένη μεθοδολογία, ούτε τήν προσπάθεια του μαθητή καί το όλο θέμα πήγε "χαμένο"