Αποστολέας Θέμα: Σίσυφος  (Αναγνώστηκε 4797 φορές)

mitsospap

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 114
Απ: Σίσυφος
« Απάντηση #15 στις: 28 Ιούν 2017, 04:20:19 μμ »
Λογισμικο ενημερωσης για τους γονεις τι να βαλουμε εμεις στο Δημοτικο; Γιατι οπως λεει και ο nekpap μονο αυτο μας δινει ο Σισυφος.
(Απουσιες εχουμε, και βαθμους, αλλα οχι βιβλια απουσιων.ουτε αποστολη σημειωματων απουσιων. ωριαιες αποβολες δεν επιτρεπονται εδω)

nekpap

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 21
    • Σίσυφος
Απ: Σίσυφος
« Απάντηση #16 στις: 30 Ιούν 2017, 11:52:01 πμ »
Αγαπητέ evry, ευχαριστώ πολύ!

Αγαπητέ mitsospap, με την ευκαιρία της ανάρτησης σου θα κάνω μια μικρή ανάλυση για το τι μπορεί να προσφέρει ο Σίσυφος σε ένα Δημοτικό Σχολείο.

Όσον αφορά για τη διαχείριση των απουσιών πράγματι ο Σίσυφος δεν έχει να προφέρει πολλά σε ένα Δημοτικό.
Τα παιδιά συνήθως απουσιάζουν όλη την ημέρα εις γνώση των κηδεμόνων τους.

Επίσης, όσον αφορά τους βαθμούς ο δάσκαλος κάνει τα περισσότερα μαθήματα στη τάξη του, οπότε μπορεί ως υπεύθυνος να καταχωρίσει κατευθείαν τη βαθμολογία όλων αυτών των μαθημάτων, κατευθείαν στο myschool.
Εκεί που μπορεί να βοηθήσει ο Σίσυφος είναι στην καταχώρηση της βαθμολογίας των μαθημάτων ειδικότητας.
Ο κάθε διδάσκων μπορεί να περάσει τους βαθμούς του (με τον κωδικό του από το σπίτι του) για όλα τα τμήματα του και στη συνέχεια ο δάσκαλός (υπεύθυνος του τμήματος) να τα εξάγει από το Σίσυφο και να τα ανεβάσει στο myschool.
Αυτό είναι ένα μικρό κέρδος ώστε να μην υπάρχουν χειρόγραφες καταστάσεις ή να πηγαινοέρχονται αρχεία excel και να γίνονται λάθη στα μαθήματα της ειδικότητας.

Ο Σίσυφος μπορεί να όμως να βοηθήσει πολύ στην ενημέρωση και στην επικοινωνία :

Η διεύθυνση του σχολείου μπορεί να στείλει ένα SMS ή Email και να ενημερώσει άμεσα όλους (ή μέρος) τους δασκάλους ή τους γονείς. Π.χ. «Σας ενημερώνουμε ότι το σχολείο θα παραμείνει αύριο κλειστό λόγω…» κ.τ.λ.

Ο κάθε δάσκαλος :
  • μπορεί να επικοινωνήσει άμεσα με  SMS ή Email με τους γονείς των μαθητών του ή με email με άλλους καθηγητές
  • μπορεί να συμπληρώνει το περιεχόμενο της κάθε διδασκαλίας του (και τις ασκήσεις που έβαλε) στο ημερολόγιο διδασκαλιών.
    Η πληροφορία αυτή μπορεί να είναι διαθέσιμη και στους γονείς ώστε να γνωρίζουν τη πορεία του κάθε μαθήματος αλλά και στη περίπτωση απουσίας του μαθητή, να ενημερωθούν για τα μαθήματα και τις εργασίες τους.
  • Μπορεί να γράφει σχόλια για τον κάθε μαθητή του στο κάθε μάθημα και κάποια από αυτά να τα δημοσιοποιεί στους γονείς. Π.χ. τις επιδόσεις στα διάφορα τεστ, τη συμμετοχή στο μάθημα, τις ελλείψεις κ.α.
  • Μπορεί να επιβάλει ποινή (π.χ. επίπληξη ή παρατήρηση) σε μαθητή και να ενημερωθεί άμεσα ο κηδεμόνας του.
  • Μπορεί να ορίσει τα κριτήρια της περιγραφικής αξιολόγησης για τα μαθήματα που διδάσκει.
Ο κηδεμόνας του μαθητή :
  • Μπορεί να ενημερωθεί για :

    • Την πορεία της διδασκαλίας του κάθε μαθήματος
    • Σχόλια του δασκάλου για το παιδί του για το κάθε μάθημα
    • Τους βαθμούς του μαθητή
    • Τις ποινές του μαθητή
    • Όλα τα στοιχεία επικοινωνίας του σχολείου
    • Τις ημέρες και τις ώρες που μπορεί να βρει τους δασκάλους που κάνουν μάθημα στο παιδί του στο σχολείο.
  • Μπορεί να στείλει email στους δασκάλους ή στο σχολείο (χωρίς να του κοινοποιείται η ηλεκτρονική διεύθυνση) επισυνάπτοντας μάλιστα και έγγραφα.

Περιγραφική Αξιολόγηση

Η περιγραφική αξιολόγηση είναι κατά τη γνώμη μου ο καλύτερος τρόπος αξιολόγησης του μαθητή.
Μπορεί να γίνει είτε με προκαθορισμένα κριτήρια αξιολόγησης ή με ελεύθερο κείμενο.
Ο Σίσυφος υποστηρίζει και τους δύο τρόπους.

Στο Δημοτικό Σχολείο η περιγραφική αξιολόγηση προβλέπεται και μάλιστα είναι υποχρεωτική σε ορισμένες τάξεις.
Θα μου πείτε ότι ο γονέας ενημερώνεται περιγραφικά όταν παίρνει τους βαθμούς του παιδιού του. 
Δε θα ήταν πολύ καλύτερο να παίρνει στα χέρια του μια μικρή έκθεση στην οποία να φαίνεται αναλυτικά ή επίδοση και οι αδυναμίες του παιδιού του στο κάθε μάθημα;
Τα γραπτά μένουν και μάλιστα είναι καλύτερα όταν είναι και online και μπορείς ανά πάσα στιγμή να ανατρέξεις σε αυτά.

Συνοψίζοντας λοιπόν ο Σίσυφος σε ένα Δημοτικό σχολείο μπορεί να προσφέρει :

  • Επικοινωνία
  • Ενημέρωση
  • Περιγραφική Αξιολόγηση

Ποιο είναι το τίμημα; Η εγκατάσταση του και ή μεταφορά των δεδομένων από τα άλλα συστήματα (η οποία γίνεται εύκολα και αυτόματα)

Κατά τη προσωπική μου άποψη, ένα δραστήριο Δημοτικό Σχολείο που ενδιαφέρεται για τα παραπάνω, αξίζει να δοκιμάσει το Σίσυφο.

Νεκτάριος
« Τελευταία τροποποίηση: 30 Ιούν 2017, 11:50:51 μμ από nekpap »
Νεκτάριος

nekpap

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 21
    • Σίσυφος
Απ: Σίσυφος
« Απάντηση #17 στις: 14 Σεπ 2017, 11:38:16 μμ »
Αγαπητοί συνάδελφοι ,

Ολοκληρώθηκε και σύντομα θα διατεθεί μια νέα δυνατότητα στο Σίσυφο, το Ημερολόγιο Σχολείου.

Πρόκειται για ένα ημερολόγιο όπως το Google Calendar στο οποίο οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μπορούν να προσθέτουν συμβάντα και να τα μοιράζονται με άλλους εκπαιδευτικούς ή και τους μαθητές-γονείς τους.

Μπορούν επίσης να προγραμματίζουν τα διαγωνίσματα και τα τεστ τους βάση του Ωρολογίου Προγράμματος. Ειδικά για τα διαγωνίσματα πραγματοποιείται έλεγχος σε κάθε μαθητή του τμήματος, ώστε να μην υπερβαίνει το μέγιστο αριθμό διαγωνισμάτων ανά ημέρα και εβδομάδα.

Σε κάθε προσθήκη,αλλαγή,διαγραφή συμβάντος, οι μαθητές και οι γονείς ενημερώνονται μέσω του δελτίου ενημερώσεων που λαμβάνουν στο email τους και οι καθηγητές ενημερώνονται με email.

Δημιουργείται επίσης και ένα ανοιχτό ημερολόγιο (χωρίς να απαιτεί κωδικό) το οποίο μπορεί να ενσωματωθεί στην ιστοσελίδα του σχολείου  (σε iframe). Εκεί μπορούν να κοινοποιούνται συμβάντα ως Δημόσια.

Τέλος διερευνάται η δυνατότητα (δεν έχει υλοποιηθεί ακόμη) τα συμβάντα να αποστέλλονται αυτόματα (με τις κατάλληλες ρυθμίσεις) στο Google Calendar του κάθε χρήστη.

Νεκτάριος
Νεκτάριος

mitsospap

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 114
Απ: Σίσυφος
« Απάντηση #18 στις: 10 Οκτ 2017, 08:47:46 μμ »
Παράθεση
Στο Δημοτικό Σχολείο η περιγραφική αξιολόγηση προβλέπεται και μάλιστα είναι υποχρεωτική σε ορισμένες τάξεις.

Οχι δεν είναι υποχρεωτική, ούτε προαιρετική καν. Ακόμα τουλάχιστον.

Παράθεση
Επίσης, όσον αφορά τους βαθμούς ο δάσκαλος κάνει τα περισσότερα μαθήματα στη τάξη του, οπότε μπορεί ως υπεύθυνος να καταχωρίσει κατευθείαν τη βαθμολογία όλων αυτών των μαθημάτων, κατευθείαν στο myschool.
Εκεί που μπορεί να βοηθήσει ο Σίσυφος είναι στην καταχώρηση της βαθμολογίας των μαθημάτων ειδικότητας.
Ο κάθε διδάσκων μπορεί να περάσει τους βαθμούς του (με τον κωδικό του από το σπίτι του) για όλα τα τμήματα του και στη συνέχεια ο δάσκαλός (υπεύθυνος του τμήματος) να τα εξάγει από το Σίσυφο και να τα ανεβάσει στο myschool.
Αυτό είναι ένα μικρό κέρδος ώστε να μην υπάρχουν χειρόγραφες καταστάσεις ή να πηγαινοέρχονται αρχεία excel και να γίνονται λάθη στα μαθήματα της ειδικότητας.
Αρχεία excel δεν χρειάζονται πλέον.
καταχωρείς απευθείας στο myschool, ο υπευθυνος τμήματος ο κάθε δασκαλος σε εμας στα Δημοτικά, δηλαδη περνάει και τις ειδικότητες. Ναι αυτό θα ήθελα, καταχώρηση βαθμων ανα ειδικότητα. Στην πράξη δεν θα βολέψει απολυτα, γιατι σπανε οι ειδικοτητες σε πολλους συναδελφους ωρομισθιοι, σε διαθεση κτλ...

Τις χειρόγραφες καταστάσεις δεν τις γλιτώνεις, είναι θεμα διευθυντή ακόμα και να τρέχεις λογισμικό απο τον θεό τον ίδιο. Θελουν αποδειξη για να μην αλλαξεις βαθμολογια μετα και την περασεις μονος σου ψηφιακα.
« Τελευταία τροποποίηση: 10 Οκτ 2017, 09:00:54 μμ από mitsospap »

nekpap

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 21
    • Σίσυφος
Απ: Σίσυφος
« Απάντηση #19 στις: 10 Οκτ 2017, 09:36:02 μμ »
Στο Π.Δ.8/1995  άρθρο 3, αναφέρεται η καθιέρωση ενός μεικτού συστήματος αξιολόγησης στο Δημοτικό Σχολείο. Η περιγραφική αξιολόγηση κρίνεται υποχρεωτική, παράλληλα με το σύστημα της βαθμολόγησης στις δύο τελευταίες τάξεις. Δυστυχώς ελάχιστοι δάσκαλοι την υιοθετούν.

Δείτε και αυτό

http://www.minedu.gov.gr/publications/docs2017/04_12_17_212191_%CE%A5.%CE%91._%CE%91%CE%9E%CE%99%CE%9F%CE%9B%CE%9F%CE%93_%CE%9C%CE%91%CE%98%CE%97%CE%A4%CE%A9%CE%9D_signed.pdf

πού είναι φετινό.
« Τελευταία τροποποίηση: 11 Δεκ 2017, 10:48:10 πμ από nekpap »
Νεκτάριος

nekpap

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 21
    • Σίσυφος
Απ: Σίσυφος
« Απάντηση #20 στις: 09 Νοέ 2017, 09:05:25 πμ »
Αγαπητοί συνάδελφοι,

Τον Οκτώβριο στο ΕΠΑΛ Αγίου Νικολάου Κρήτης η ψηφοφορία για την ανάδειξή του 15μελούς μαθητικού συμβουλίου πραγματοποιήθηκε ηλεκτρονικά. Μπορείτε να δείτε τα αποτελέσματα εδώ.

Μια νέα -εκπληκτική- δυνατότητα προστέθηκε στο Σίσυφο. Οι ηλεκτρονικές ψηφοφορίες.

- Ο κάθε Καθηγητής ή η Διεύθυνση του Σχολείου μπορεί να οργανώσει ηλεκτρονικές ψηφοφορίες που αφορούν Μαθητές ή και Γονείς.
- Οι ψηφοφορίες αυτές μπορεί να είναι ανώνυμες η επώνυμες.
- Οι επιλογές μπορεί να είναι μαθητές (υποψήφιοι) ή άλλες ελεύθερες επιλογές (Ναι/Όχι κ.τ.λ.).
- Για την κάθε επιλογή/υποψήφιο, ο ίδιος ο υποψήφιος ή ο διοργανωτής της ψηφοφορίας μπορεί να εισάγει μια περιγραφή (δήλωση) ορατή σε όλους τους ψηφοφόρους.
- Τα αποτελέσματα εκδίδονται -στιγμιαία- ηλεκτρονικά.
- Ο διοργανωτής μπορεί να παρακολουθεί τη ροή της ψηφοφορίας (προσέλευση) με ειδικό γράφημά.
- Ο διοργανωτής μπορεί να στείλει μαζικά emails στους συμμετέχοντες της ψηφοφορίας

Οι ψηφοφορίες συνδέονται με το ημερολόγιο του Σχολείου και εισάγονται αυτόματα στα ημερολόγια των συμμετεχόντων.

Τέλος, με το σύστημα των ειδοποιήσεων οι Μαθητές/Γονείς ενημερώνονται αυτόματα με email για τις ψηφοφορίες που συμμετέχουν.

Πρέπει να πω ότι το σύστημα αυτό δεν φτιάχτηκε ειδικά για τις εκλογές των μαθητών. Φτιάχτηκε για να δώσει τη δυνατότητα στο Σχολείο να απευθύνει ένα ερώτημα προς τους Μαθητές/Γονείς και οι Μαθητές/Γονείς να εκφράσουν -εύκολα- τη γνώμη τους ανώνυμα ή επώνυμα για ένα θέμα του Σχολείου. Μια γεύση αμεσοδημοκρατίας, ας πούμε.

Αφού ολοκληρωθεί η πιλοτική λειτουργία του συστήματος στα συνεργαζόμενα Σχολεία, μαζί με το ημερολόγιο, θα τα διαθέσω ελεύθερα, διαθέτοντας την έκδοση 2018 και μια αναβάθμηση από την προηγούμενη έκδοση (2017).

Δείτε τα στιγμιότυπα που επισυνάπτω.

Νεκτάριος
Νεκτάριος

nekpap

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 21
    • Σίσυφος
Απ: Σίσυφος
« Απάντηση #21 στις: 09 Νοέ 2017, 09:07:15 πμ »
Τα υπόλοιπα στιγμιότυπα...
Νεκτάριος

pgrontas

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2016
  • *
  • Μηνύματα: 1281
  • There are always possibilities...
Απ: Σίσυφος
« Απάντηση #22 στις: 27 Ιαν 2018, 10:46:06 πμ »
Κατ' αρχήν συγχαρητήρια για τη δουλειά που έχει γίνει στο Σίσυφο.

Με αφορμή λοιπόν τις νέες ρυθμίσεις που όλοι έχουμε ακούσει, έχει αρχίσει και συζητείται στο σχολείο η χρήση του Σίσυφου.

Αυτό που με προβληματίζει λοιπόν πάρα πολύ είναι το πώς μπορεί να γίνει συγχρονισμός των δεδομένων που τηρούνται στο Σίσυφο με τα αντίστοιχα δεδομένα του mySchool.
Από ό,τι κατάλαβα από μια σύντομη περιήγηση στην ιστοσελίδα του, αυτό γίνεται με εισαγωγή/εξαγωγή αρχείων Excel. Κάτι τέτοιο με φοβίζει πάρα πολύ σε επίπεδο ακεραιότητας δεδομένων καθώς στην πραγματικότητα το σχολείο θα πρέπει να διατηρεί 2 αντίγραφα για τις βαθμολογίες/απουσίες κτλ. 

Υπάρχει κάποιος άλλος αυτόματος κατά προτίμηση τρόπος να γίνει αυτό, ώστε τα δεδομένα να είναι πάντα ενημερωμένα και στα δύο συστήματα;
A man provided with paper, pencil, and rubber, and subject to strict discipline is in effect a universal machine - Alan Turing

nekpap

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 21
    • Σίσυφος
Απ: Σίσυφος
« Απάντηση #23 στις: 27 Ιαν 2018, 12:05:48 μμ »
pgrontas, ευχαριστώ για την ερώτηση.

Η εμπειρία έχει δείξει ότι για τους βαθμούς δεν υπάρχει πρόβλημα. Οι βαθμοί συλλέγονται στο Σίσυφο, κλειδώνονται και στη συνέχεια δημοσιεύονται στο myschool. Το σχολείο βέβαια πρέπει να έχει ξεκαθαρίσει στους καθηγητές, ότι μετά την καταληκτική ημερομηνία παράδοσης της βαθμολογίας και τη δημοσίευση της στο myschool, δεν επιτρέπονται αλλαγές.

Όσον αφορά τις απουσίες, μέχρι τώρα όλη η συλλογή και η επεξεργασία γίνονταν αποκλειστικά στο Σίσυφο. Στο τέλος του τετραμήνου, τα σύνολα ανέβαιναν σε μια και μόνο ημερομηνία στο myschool, φέτος στις 19/01/2018 (αφού το επιτρέπει σιωπηρά). Με τον τρόπο αυτό επίσης δεν υπάρχει ουσιαστικό πρόβλημα.

Με την νέα υπουργική απόφαση και το όριο της εβδομάδας που τίθεται για την ενημέρωση του myschool, αυτό ίσως πλέον να μην είναι επιτρεπτό. Βέβαια καταργούνται οι δικαιολογημένες απουσίες οπότε η πιθανότητα να υπάρξει ασυνέπεια μειώνεται κατά πολύ. Παρόλα αυτά εισάγεται επιπλέον εργασία-γραφειοκρατεία πράγμα που δεν είναι επιθυμητό.

Κατά τη γνώμη μου το myschool πρέπει να πειθαρχήσει και να προσφέρει ανοιχτά δεδομένα και API για την αλληλεπίδραση του με άλλα συστήματα. Είναι υποχρέωση του ως φορέας του Δημοσίου (http://www.data.gov.gr). Προσωπικά το έχω ζητήσει στις ομάδες που συμμετέχω λαμβάνοντας την απάντηση “Ναι, αυτό είναι κάτι που πρέπει να γίνει!” (πότε όμως;)

Παρόλα αυτά για τη συγκεκριμένη περίπτωση θα αρκούσε στο myschool μια μικρή προσθήκη.
Στη φόρμα όπου ανεβαίνουν οι απουσίες με excel να μην υπάρχει ο περιορισμός της ημερομηνίας και του τμήματος. Να μπορούμε δηλαδή με ένα αρχείο excel να ανεβάσουμε απουσίες για όλο το Σχολείο και για πολλές ημερομηνίες. Με τον τρόπο αυτό θα μπορούσαμε να ενημερώσουμε το myschool ακόμα και για όλη τη σχολική χρονιά μόνο με ένα αρχείο excel. Τη δυνατότητα αυτή την έχω ζητήσει -ανεπίσημα- αλλά απάντηση δεν έλαβα. Σκέφτομαι να φτιάξω μια επιστολή και να ζητήσω από όλα τα Σχολεία που χρησιμοποιούν το Σίσυφο και όποιον άλλο το επιθυμεί, να την απευθύνουν επίσημα στο Υπουργείο. Προγραμματιστικά η προσθήκη αυτή είναι γελοία. Αρκεί να υπάρχει η θέληση...

Εάν κάποιος από εδώ μπορεί, έχει πρόσβαση προς το myschool ή εκπροσωπεί Σχολείο ή άλλο φορέα, θα τον παρακαλούσα να βοηθήσει.

Τέλος, υπάρχουν και άλλοι τρόποι που θα μπορούσε να γίνει αυτό (π.χ. με Page Automation, βλέπε PhantomJS). Προσωπικά, δεν θα ήθελα να αναγκαστώ να καταφύγω σε μια τέτοια λύση.

Νεκτάριος

Υ.Γ. Να πω ότι έχει ήδη διατεθεί η έκδοση 2018.6.0 και η ενημέρωση από την προηγούμενη έκδοση (https://sourceforge.net/projects/sisyphosforshools/files/), όπου ενσωματώνονται όλες οι νέες λειτουργίες που έχω αναφέρει. Αυτή τη στιγμή εργάζομαι πάνω στην αυτόματη ενημέρωση του συστήματος (με συγχρονισμό με το GitHub, https://github.com/nekpap/sisyphos)
« Τελευταία τροποποίηση: 27 Ιαν 2018, 04:14:45 μμ από nekpap »
Νεκτάριος

mitsospap

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 114
Απ: Σίσυφος
« Απάντηση #24 στις: 05 Απρ 2018, 01:09:44 πμ »
Στο Π.Δ.8/1995  άρθρο 3, αναφέρεται η καθιέρωση ενός μεικτού συστήματος αξιολόγησης στο Δημοτικό Σχολείο. Η περιγραφική αξιολόγηση κρίνεται υποχρεωτική, παράλληλα με το σύστημα της βαθμολόγησης στις δύο τελευταίες τάξεις. Δυστυχώς ελάχιστοι δάσκαλοι την υιοθετούν.

Δείτε και αυτό

http://www.minedu.gov.gr/publications/docs2017/04_12_17_212191_%CE%A5.%CE%91._%CE%91%CE%9E%CE%99%CE%9F%CE%9B%CE%9F%CE%93_%CE%9C%CE%91%CE%98%CE%97%CE%A4%CE%A9%CE%9D_signed.pdf

πού είναι φετινό.
Το κανονικο ειναι αυτο που δείχνεις, οτι υπήρχε παντα. Δεν εχει την περιγραφικη αξιολόγιση μεσα παρα μονο χαρακτηρισμους σε βαθμολογια, τιποτα δηλαδη. Ξεκινάει απο φέτος για πρωτη φορά, με αλλη εγκύκλιο για το 2018/19.

nekpap

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 21
    • Σίσυφος
Απ: Σίσυφος
« Απάντηση #25 στις: 19 Απρ 2018, 12:20:44 μμ »
Αγαπητοί, συνάδελφοι,

Όπως ίσως ήδη γνωρίζετε, ο Σίσυφος μπορεί να φτάσει μέχρι και την αίθουσα διδασκαλίας. Δημιουργεί απουσιολόγιο για την κάθε διδασκαλία μέσω του οποίου -με ιδιαίτερα εύκολο τρόπο- ο εκπαιδευτικός μπορεί α) να καταχωρίσει τις απουσίες β) να καταχωρίσει το περιεχόμενο της διδασκαλίας του στο βιβλίο ύλης γ) να επιβάλει συγκεκριμένες ποινές.
Η δυνατότητα αυτή είναι ιδιαίτερα χρήσιμη γιατί η πληροφορία καταχωρίζεται εν’ τη γενέσει της, από τον τον ίδιο τον εκπαιδευτικό και είναι άμεσα διαθέσιμη σε όλους (π.χ. τους γονείς, τη διεύθυνση του σχολείου, το υπεύθυνο καθηγητή κ.α.).
Απαραίτητη βέβαια προϋπόθεση είναι η ύπαρξη υπολογιστή (ή φορητής συσκευής – κινητό τηλέφωνό ή τάμπλετ)  συνδεδεμένου στο δίκτυο όπου φιλοξενείται ο Σίσυφος. Είναι επίσης επιθυμητό η σύνδεση του εκπαιδευτικού να πραγματοποιείται γρήγορα και με ασφάλεια ώστε να μην αποσπάται από την τάξη του, να μην αφιερώνει πολύτιμο χρόνο και να μην ανησυχεί ότι ο κωδικός του θα διαρρεύσει στους μαθητές.
 
Στο ΕΠΑΛ Αγίου Νικολάου Κρήτης χρησιμοποιούμε τη δυνατότητα αυτή εδώ και αρκετά χρόνια, σε όσες αίθουσες διαθέτουν υπολογιστή (κυρίως στα εργαστήρια). Διαπιστώσαμε ότι θα είχε μεγάλη αξία αν μπορούσαμε να επεκτείνουμε την ηλεκτρονική καταχώριση σε όλες τις αίθουσες διδασκαλίας και για όλες τις διδασκαλίες.
Θα σας περιγράψω παρακάτω τον τρόπο που εργαστήκαμε -καθηγητές μαζί με μαθητές - ώστε αυτή τη στιγμή να βρισκόμαστε στη φάση της ολοκλήρωσης και της πιλοτικής λειτουργίας.

1) Τοποθετήθηκαν σε όλες τις αίθουσες μικρές ξύλινες επιφάνειες ικανές σε μέγεθος να φιλοξενήσουν μία οθόνη και ένα πληκτρολόγιο/ποντίκι. Εναλλακτικά οι οθόνες θα μπορούσαν να τοποθετηθούν και επιτοίχια.
2) Έγινε η καλωδίωση ώστε όλες οι αίθουσες να συνδεθούν ενσύρματα με το τοπικό δίκτυο του σχολείου. Εναλλακτικά θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και ασύρματο δίκτυο, το αποφύγαμε όμως για λόγους ασφάλειας και απόδοσης.
3) Τοποθετήθηκαν σε κάθε αίθουσα διδασκαλίας μια επίπεδη οθόνη με HDMI (100€) και ένας μίνι υπολογιστής RASPBERRY PI 3 MODEL B (πλήρες σετ < 80€)
4) Σε κάθε RASPBERRY τοποθετήθηκε ένας καρτάναγνώστης RFID (RC522 RFID Card Reader) (5€).
5) Έγιναν οι απαραίτητες προσαρμογές στο λειτουργικό σύστημα PIXEL ώστε να καλύπτει τις ανάγκες μας.
6) Αναπτύχθηκε λογισμικό σε Python για την αυτόματη σύνδεση του χρήστη στο Σίσυφο με RFID κάρτα ή μπερλόκ (Key Tag). Το λογισμικό μπορεί να συνεργαστεί με Mozilla Firefox ή Chromium. Προτιμήσαμε προς το παρόν το  Chromium το οποίο εκτελείται σε kiosk mode ώστε να αποκλείσουμε -άμεσα- άλλη χρήση του υπολογιστή από τους μαθητές. Αυτό δύναται να αναθεωρηθεί στο μέλλον.
7) Δόθηκε σε κάθε εκπαιδευτικό μία RFID κάρτα ή μπρελόκ στο οποίο εγγράφηκε (κρυπτογραφημένα) το όνομα χρήστη και ο κωδικός πρόσβασης στο Σίσυφο.
 
Με τον τρόπο αυτό ουσιαστικά εξοπλίσαμε, με πολύ μικρό κόστος, όλες τις αίθουσες διδασκαλίας με υπολογιστή ικανό να υποστηρίξει το Σίσυφο και δώσαμε στους καθηγητές τη δυνατότητα να συνδέονται γρήγορα και με ασφάλεια.

Επισημαίνω και πάλι ότι σε όλα τα στάδια του πρότζεκτ εργαστήκαμε μαζί με τους μαθητές. Ενεπλάκησαν άτομα με τελείως διαφορετικές δεξιότητες και είδαν τα παιδιά πως συνθέτεται και ολοκληρώνεται ένα έργο παραγωγής. Τμήματα του έργου αυτού παρουσιάστηκαν πέρυσι και φέτος στο Φεστιβάλ ψηφιακής δημιουργίας.

Τα αποτελέσματα από την πιλοτική λειτουργία είναι άκρως ενθαρρυντικά. Πιστεύουμε ότι θα είμαστε σε θέση τη νέα σχολική χρονιά να ξεκινήσουμε με πλήρη ηλεκτρονική καταχώριση.

Δείτε τις επισυναπτόμενες φωτογραφίες και :

Μια αναλυτική παρουσίαση της κατασκευής που έγινε στο περσυνό φεστιβάλ https://drive.google.com/file/d/15xG-f_9jQyvrtpGelnmXOQtUabN6X-79/view?usp=sharing
(Η παρουσίαση αναφέρετε σε συνεργασία μόνο με Mozilla Firefox, μπορέσαμε όμως με την ίδια λογική και τον κατάλληλο webdriver που εκδόθηκε πρόσφατα για επεξεργαστές ARM, να αλληλεπιδράσουμε με Chromium το οποίο είναι γρηγορότερο και τίθεται σε Kiosk Mode)

Ένα βίντεο επίδειξης που παρουσιάστηκε επίσης στο περσινό φεστιβάλ
https://drive.google.com/file/d/0B4uaceROeFJ1M2ZuYzZVZlZUQkU/view?usp=sharing

Είμαι στη διάθεση σας για περισσότερες λεπτομέρειες που αφορούν τη κατασκευή και τον πηγαίο κώδικα.

Νεκτάριος

Νεκτάριος

nekpap

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 21
    • Σίσυφος
Απ: Σίσυφος
« Απάντηση #26 στις: 03 Ιούν 2018, 07:28:11 μμ »
Αγαπητοί φίλοι,

Το myschool προχώρησε σε μια σημαντική προσθήκη για της απουσίες  που αφορά τη διαλειτουργικότητα του με άλλα συστήματα όπως ο Σίσυφος.

Συγκεκριμένα, για τους μαθητές στην κατηγορία “Απουσίες” προστέθηκε η επιλογή “Εισαγωγή Συνολικών Απουσιών από αρχείο Excel”.

Με την επιλογή αυτή μπορούν να εισαχθούν από αρχείο excel οι απουσίες των μαθητών (σύνολα ανά ημέρα) χωρίς τον περιορισμό του τμήματος και της ημερομηνίας. Η ημερομηνία τοποθετείται μέσα στο αρχείο excel και ο μαθητής αντιστοιχίζεται μόνο με τον αριθμό μητρώου.
Δίδεται επίσης η δυνατότητα μέσα στο αρχείο excel να τοποθετηθεί ειδικός κωδικός για το λόγο δικαιολόγησης/διαγραφής εφόσον πρόκειται για δικαιολογημένες/διαγραμμένες απουσίες του μαθητή.
Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι με ένα αρχείο excel μπορεί να ενημερωθεί το myschool για όλους τους μαθητές του Σχολείου και για όλη τη σχολική χρονιά.

Ο Σίσυφος τροποποιήθηκε ώστε να μπορεί να αξιοποιήσει τη νέα αυτή δυνατότητα, όπως φαίνεται στην επισυναπτόμενη εικόνα (η τροποποίηση αυτή θα διατεθεί με την επόμενη ενημέρωση). 

Δοκιμάσαμε τη νέα αυτή δυνατότητα στο ΕΠΑΛ Αγίου Νικολάου και ενημερώσαμε αναλυτικά το myschool για όλους τους μαθητές μας και για όλες τις ημερομηνίες του Β’ Τετραμήνου (περίπου 5.000 εγγραφές). Από τη δοκιμή προέκυψαν οι παρακάτω παρατηρήσεις :
1) Τίθεται όριο 1.000 εγγραφών ανά εισαγωγή.
Για το λόγο αυτό δώσαμε την επιλογή στο Σίσυφο οι εγγραφές να μπορούν να “σπάζουν” σε διαφορετικά φύλλα. Με τον τρόπο αυτό το αρχείο excel ανεβαίνει μία φορά και στη συνέχεια εισάγωνται ένα-ένα τα φύλλα.
2) Αν το σύνολο των απουσιών ενός μαθητή μια ημέρα είναι μηδενικό, η εγγραφή αυτή απορρίπτεται. Αυτό ακούγεται λογικό -όμως- αν έχεις ήδη ανεβάσει απουσίες και την επόμενη φορά θέλεις να μηδενίσεις κάποιες από αυτές (επειδή π.χ. καταχωρήθηκαν εκ’ παραδρομής) αυτό δεν είναι εφικτό.
3) Όλοι οι μαθητές που ήρθαν με μετεγγραφή στο σχολείο απορρίπτονται.
Για τα 2) και 3) έχω ήδη απευθυνθεί στο myschool και ευελπιστώ ότι σύντομα θα διορθωθούν.

Η νέα αυτή δυνατότητα κρίνεται πολύ σημαντική και χρήσιμη, όπως εξάλλου έχω αναφέρει και σε προηγούμενο post μου. Δίδεται πλέον η δυνατότητα στο Σχολείο να συλλέγει και να επεξεργάζεται τις απουσίες όπως αυτό επιθυμεί (π.χ. με τη βοήθεια του Σίσυφου, στην αίθουσα διδασκαλίας) και στη συνέχεια να ενημερώνει μαζικά το myschool και να αξιοποιεί επίσης τις νέες δυνατότητες Email/SMS που αυτό προσφέρει.

Νεκτάριος

« Τελευταία τροποποίηση: 03 Ιούν 2018, 09:39:47 μμ από nekpap »
Νεκτάριος

nekpap

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 21
    • Σίσυφος
Απ: Σίσυφος
« Απάντηση #27 στις: 01 Σεπ 2018, 03:04:25 μμ »
Αγαπητοί συνάδελφοι,

Η έκδοση 2019 του Σίσυφου, είναι έτοιμη και σύντομα θα διατεθεί στα σχολεία.

Στην νέα έκδοση γίνεται προσπάθεια θα αλλάξει η “αίσθηση” της εφαρμογής και η πλοήγηση σε αυτήν ώστε να προσφέρει μια καλύτερη εμπειρία στο χρήστη. Έγιναν επίσης αλλαγές ώστε να υπάρξει συμφωνία με τη νέα νομοθεσία (νέα ΥΑ, νέες ειδικότητες κ.α). Έγιναν ακόμη αλλαγές για να προετοιμαστεί ο Σίσυφος σε νέες προσθήκες που σχεδιάζω. Έγιναν τέλος αρκετές διορθώσεις-τροποποιήσεις και λίγες προσθήκες.

Αναλυτικά :

Αυτόματη προσαρμογή του ύψους στην κάθε φόρμα

Ο Σίσυφος για την εμφάνιση πληροφορίας πολύ συχνά χρησιμοποιεί iframes, δηλαδή μία ιστοσελίδα μέσα στη φόρμα. Εφόσον το ύψος της φόρμας είναι σταθερό, αυτό έχει ως αποτέλεσμα το iframe να “ρολάρει” αυτόνομα από την φόρμα. Αυτό, αν και έχει θετικά στοιχεία, το αξιολογώ ως αρνητικό για την εμφάνιση και την “αίσθηση” της εφαρμογής. Παράλληλα παρατηρήθηκε ότι σε ορισμένες φορητές συσκευές (κινητά iphone αλλά και κάποια android) η κύλιση των iframes είναι προβληματική.
Για το λόγο αυτόν ο Σίσυφος τροποποιήθηκε ώστε το ύψος της φόρμας να προσαρμόζεται ανάλογα με το ύψος των iframes που αυτή περιέχει. Με τον τρόπο αυτόν δεν εμφανίζεται μπάρα κύλισης στα iframes και όλη η σελίδα “ρολάρει” ενιαία.

Με την ευκαιρία αυτή, τροποποιήθηκε και ο κώδικας που δημιουργεί το περιεχόμενο των iframes ώστε να υπάρχει ομοιομορφία και ενιαίο στυλ μορφοποίησης στο περιεχόμενο (πίνακες μηνύματα κ.α.) των iframes. Επίσης, αφού το ύψος της φόρμας μεταβάλλεται, σε πολλές φόρμες τροποποιήθηκε το αρχικό τους ύψος ώστε το περιεχόμενο τους να δίδεται καλύτερα στο χρήστη.

Η αλλαγή αυτή όμως έχει ως αποτέλεσμα το υποσέλιδο της φόρμας και οι επιλογές που αυτό περιέχει (π.χ. η “Αποσύνδεση”) να τοποθετούνται στο τέλος μια πιθανόν μεγάλης σε ύψος ιστοσελίδας (π.χ. ανάλογα με το πλήθος τον αποτελεσμάτων μιας αναζήτησης).
Για το λόγο αυτό αλλά και για να προετοιμαστεί ο Σίσυφος για κάποιες μελλοντικές προσθήκες δημιουργήθηκε στο πάνω μέρος της κάθε φόρμας, κάτω από το λογότυπο, μια νέα εργαλειοθήκη.

Εργαλειοθήκη εικονιδίων


Η εργαλειοθήκη αποτελείται από πέντε εικονίδια-επιλογές 1) ειδοποιήσεις 2) μηνύματα 3) λογαριασμός σύνδεσης 4) ανανέωση φόρμας 5) αποσύνδεση
Οι επιλογές 1) και 2) δεν θα είναι προς το παρόν διαθέσιμες-ορατές, μέχρι να υλοποιηθούν/ολοκληρωθούν οι λειτουργίες αυτές. Η επιλογή 1) αναφέρετε σε ένα εσωτερικό σύστημα μηνυμάτων ώστε ο κάθε χρήστης να μπορεί να στέλνει και να λαμβάνει μηνύματα εντός του Σίσυφου χωρίς να απαιτείται email ή τηλέφωνο. Η επιλογή 2) αναφέρετε σε ένα σύστημα ειδοποιήσεων εσωτερικό του Σίσυφου για όλα τα συμβάντα που αφορούν το χρήστη. Μέρος του 2) έχει ήδη υλοποιηθεί στις προηγούμενες εκδόσεις για τους μαθητές/γονείς.

Αρχική-προηγούμενη-επόμενη-τελευταία εγγραφή


Στο Σίσυφο έλειπε η δυνατότητα όταν βρίσκεσαι σε μια εγγραφή (edit) να μπορείς να μεταβείς στην προηγούμενη/επόμενη/αρχική/τελική εγγραφή χωρίς να χρειαστεί να επιστρέψεις στη λίστα όλων των εγγραφών.
Αυτή η λειτουργία είναι ιδιαίτερα χρήσιμη για το διευθυντή/διαχειριστή ιδιαίτερα κατά την έναρξη, όταν χρειάζεται να ελεγχθούν όλες οι εγγραφές π.χ. για τα τμήματα ή για τα μαθήματα.
Σε ορισμένες φόρμες (που αφορούν κυρίως τη διεύθυνση του σχολείου), ακριβώς κάτω από την προηγούμενη εργαλειοθήκη, προστέθηκαν τέσσερα εικονίδια για τη μετάβαση στην αρχική-προηγούμενη-επόμενη-τελευταία εγγραφή.

Αναδυόμενο μενού βασικών επιλογών – συντομεύσεων

Στο Σίσυφο έλειπε επίσης ένα κεντρικό μενού επιλογών-συντομεύσεων διαθέσιμο σε κάθε φόρμα ώστε ο χρήστης να γλυτώνει το πήγαινε-έλα.
Με προβλημάτισε αρκετά το αν αυτό θα πρέπει να είναι ένα πλήρες-πολυεπίπεδο μενού (πιθανότατα μόνο με κείμενο) ή  ένα μενού συντομεύσεων με εικόνες, ενός επιπέδου, που να δίνει στο χρήστη τις βασικές και τις ποιο συνηθισμένες επιλογές.
Τελικά υλοποίησα το 2ο θεωρώντας ότι ο υπάρχων τρόπος πλοήγησης έχει απλότητα, πληρότητα και είναι συμπαγής. Αυτό που έλειπε ήταν ουσιαστικά οι συντομεύσεις και όχι ένα πλήρες μενού.
Οι επιλογές που περιέχει το μενού διαμορφώνονται ανάλογα το ρόλο του χρήστη και άλλες παραμέτρους (π.χ. αν είναι ανοιχτή η καταχώριση αξιολόγησης, αν είναι υπεύθυνος σε μαθητές κ.α.) και η προσθήκη-αφαίρεση επιλογών είναι εύκολη.

Ίσως μελλοντικά  δώσω τη δυνατότητα να τροποποιεί ο διαχειριστής του συστήματος τις επιλογές αυτές.

Μαθητής/Γονέας
Καθηγητής
Διεύθυνση

Προσαρμογή στη νέα ΥΑ για τις απουσίες

Όπως γνωρίζετε με την νέα ΥΑ άλλαξαν αρκετά όσον αφορά τις απουσίες των μαθητών. Καταργήθηκε η διάκριση δικαιολογημένων – αδικαιολόγητων απουσιών ωστόσο παρέμεινε η δυνατότητα για διαγραφή απουσιών.
Στο Σίσυφο, αλλά και στο myschool, δεν υπάρχει διάκριση ανάμεσα σε δικαιολόγηση και διαγραφή. Διαγραφή είναι η δικαιολόγηση απουσίας με λόγο που την καθιστά μη μετρήσιμη. Ως εκ τούτου ο μηχανισμός δικαιολόγησης/διαγραφής παρέμεινε και αυτό που αλλάζει είναι οι λόγοι δικαιολόγησης/διαγραφής.
Παρόλα αυτά για να μην υπάρχει σύγχυση, πολλές φόρμες/εκτυπώσεις τροποποιήθηκαν ώστε να μην εμφανίζονται οι δικαιολογημένες μετρήσιμες απουσίες που πλέον δεν υφίστανται. Σε κάποιες -λίγες- φόρμες/εκτυπώσεις ο διαχωρισμός αυτός για διάφορους λόγους παρέμεινε.
Τροποποιήθηκε επίσης το βιβλίο φοίτησης ώστε σε αυτό να εμφανίζονται και οι διαγραμμένες απουσίες όπως προβλέπει η νέα ΥΑ.
Τέλος για λόγους σημασιολογίας τα “αιτήματα δικαιολόγησης απουσιών” που απευθύνονται στο διευθυντή, θα ονομάζονται πλέον “αιτήματα διαγραφής απουσιών”.

Προσαρμογή ειδικοτήτων

Όπως επίσης γνωρίζετε άλλαξαν πολλές από τις ειδικότητες των καθηγητών. Με την ενημέρωση θα ενημερωθεί ο πίνακας των ειδικοτήτων με τις νέες ειδικότητες και θα γίνει αυτόματα η μεταβολή στις νέες ειδικότητες, στους υπάρχοντες στο σύστημα καθηγητές. Για παράδειγμα θα δημιουργηθεί η ειδικότητα ΠΕ86, θα διαγράφουν οι ειδικότητες ΠΕ19 και ΠΕ20 και όσοι καθηγητές ήταν ΠΕ19 ή ΠΕ20 θα γίνουν ΠΕ86.
 
Άλλες προσθήκες

Περιορισμός ημερών στα αιτήματα διαγραφής απουσιών
Παρατηρήθηκε ότι πολλοί καθηγητές απευθύνουν αιτήματα διαγραφής απουσιών στο διευθυντή  με μεγάλη καθυστέρηση. Με την ενημέρωση, στην επιλογή “ Ρυθμίσεις και Εργασίες Διαχείρισης ► Λόγοι Αίτησης Διαγραφής Απουσίας”  δίδεται η δυνατότητα να οριστεί μέγιστος αριθμός εργάσιμων ημερών για τον κάθε λόγο αίτησης διαγραφής απουσιών, πέρα των οποίων δεν επιτρέπεται η εισαγωγή του αιτήματος. Αν το πεδίο μείνει κενό, δεν τίθεται όριο.
Με τον τρόπο αυτό δίδεται η μέγιστη ευελιξία καθότι για κάποιους λόγους (π.χ. για τις πρόβες παρέλασης) μπορεί να δοθεί μεγάλο χρονικό περιθώριο (π.χ. ένας μήνας) για την καταχώριση του αιτήματος αλλά για όλους λόγους (π.χ. την εκ παραδρομής καταχώριση απουσίας) μπορεί να δοθεί χρονικό περιθώριο μόλις μερικών ημερών.

Ιστορικό σύνδεσης
Για τον κάθε χρήστη ο Σίσυφος διατηρεί ένα πλήρες ιστορικό σύνδεσης. Με την ενημέρωση δίδεται πρόσβαση στο ιστορικό αυτό και μπορεί να χρησιμοποιηθεί  ως αποδεικτικό ενημέρωσης ιδίως για το γονέα/μαθητή.
Στην καρτέλα του μαθητή και του καθηγητή δίπλα στο πεδίο “Τελευταία Σύνδεση”, επιλέγοντας το εικονίδιο των πληροφοριών εμφανίζεται το ιστορικό σύνδεσης του χρήστη.


Το ιστορικό σύνδεσης του χρήστη μου έδωσε το έναυσμα να σκεφτώ την επόμενη σημαντική προσθήκη που θα μπορούσε να γίνει στο Σίσυφο, τα στατιστικά στοιχεία.
Ο Σίσυφος αποτελεί ένα πραγματικό θησαυρό πληροφοριών. Η στατιστική ανάλυση των πληροφοριών αυτών μπορεί να βοηθήσει ουσιαστικά το σχολείο για να διερευνήσει τις αδυναμίες του και να σχεδιάσει στρατηγική βελτίωσης και ανάπτυξης. Να κάνει δηλαδή την αυτοαξιολόγηση του, όχι θεωρητικά και γενικόλογα αλλά με μετρήσιμα στοιχεία.
Πολλά είναι τα στοιχεία που μπορούν να εξαχθούν σε πίνακες και διαγράμματα και που αφορούν είτε το σύστημα και τη χρήση του (π.χ. στατιστικά σύνδεσης χρηστών) είτε το σχολείο (π.χ. κατανομές απουσιών, βαθμών, διδασκαλίες που δεν πραγματοποιήθηκαν κ.α.).

Έγιναν τέλος και πολλές άλλες μικρότερες αλλαγές και προσθήκες.


Την ανανεωμένη εικόνα του συστήματος μπορείτε να δείτε στα στιγμιότυπα οθόνης :
http://sisyphos.nekpap.mysch.gr/index.php?page=screenshots.html

και στο σύστημα επίδειξης :
http://sisyphos.nekpap.mysch.gr/index.php?page=demo.html
(με πολύ αργή ανταπόκριση, δυστυχώς)

Επίσης στις οδηγίες εκκίνησης :
http://sisyphos.nekpap.mysch.gr/index.php?page=installguide.html
προστέθηκαν πληροφορίες για την ενσωμάτωση του δημόσιου ημερολογίου στην ιστοσελίδα του σχολείου και για την αυτόματη αποστολή των ειδοποιήσεων σε γονείς/μαθητές.

Εύχομαι να έχουμε μια καλή και δημιουργική σχολική χρονιά!
Νεκτάριος
Νεκτάριος