Αποστολέας Θέμα: Πίνακες και μέγεθος  (Αναγνώστηκε 1162 φορές)

PavlosD

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2016
  • *
  • Μηνύματα: 27
Πίνακες και μέγεθος
« στις: 13 Νοέ 2015, 02:49:22 πμ »
Καλημέρα συνάδελφοι

Ήθελα να ρωτήσω αν το παρακάτω τμήμα αλγορίθμου, όπου δεν είναι εκ των προτέρων γνωστό το μέγεθος του πίνακα Β που πρόκειται να δημιουργηθεί, είναι έγκυρη στα πλαίσια του μαθήματος


 Μ ← 0
Για ι απο 1 μέχρι Ν
 Αν (Α[ι] > 0) τότε
 Μ ← Μ + 1
 Β[Μ] ← Α[ι]
Τέλος_Αν
Τέλος_ επανάληψης

gthal

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2017
  • *
  • Μηνύματα: 879
Απ: Πίνακες και μέγεθος
« Απάντηση #1 στις: 13 Νοέ 2015, 07:26:06 πμ »
Καλημέρα

ασχέτως της χρήσης πίνακα, από μόνη της η εντολή
Για ι απο 1 μέχρι Ν
δεν μπρεί να εκτελεστεί αν ο Ν δεν έχει τιμή (και όχι μόνο στα πλαίσια του μαθήματος)
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

PavlosD

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2016
  • *
  • Μηνύματα: 27
Απ: Πίνακες και μέγεθος
« Απάντηση #2 στις: 13 Νοέ 2015, 12:20:48 μμ »
Ευχαριστώ για την απάντηση

Ναι, οκ, είναι τμήμα αλγορίθμου, εννοείται πως το Ν έχει τιμή. Για τον πίνακα Β που δεν είναι γνωστό το μέγεθός του εκ των προτέρων είναι η ερώτησή μου.

petrosp13

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 2167
Απ: Πίνακες και μέγεθος
« Απάντηση #3 στις: 13 Νοέ 2015, 12:50:36 μμ »
Χωρίς συγκεκριμένο μέγεθος, καλύτερα να αποφεύγεται (απαγορεύεται θέλω να πω)
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Πουγαρίδης Απόστολος

  • Νέος
  • *
  • Μηνύματα: 8
  • "Ή λέγε τι σιγής κρείτον ή σιγήν έχε"
    • Πληροφορική & Εκπαίδευση
Απ: Πίνακες και μέγεθος
« Απάντηση #4 στις: 09 Ιαν 2016, 11:07:59 πμ »
Καλησπέρα. Οι μαθητές θα κληθούν να γράψουν πρόγραμμα σε "ΓΛΩΣΣΑ" και όχι αλγόριθμο, επομένως είμαστε υποχρεωμένοι να γράψουμε στο τμήμα δηλώσεων του προγράμματος το μέγεθος των στατικών πινάκων που χρησιμοποιούμε.
Απόστολος Πουγαρίδης
Καθηγητής πληροφορικής ΠΕ19
www.tolispougaridis.gr
http://websites.tolispougaridis.gr

Diotima

  • Επισκέπτης
Απ: Πίνακες και μέγεθος
« Απάντηση #5 στις: 09 Ιαν 2016, 04:20:43 μμ »
Καλησπέρα, καλή και δημιουργική χρονιά στο Στέκι με υγεία και δύναμη σε όλους!

Είχα βάλει στα παιδιά να λύσουν κάποιες επαναληπτικές ασκήσεις στη δομή επανάληψης στη διάρκεια των εορτών. Σε δύο από αυτές το πλήθος των δεδομένων (επαναλήψεων) διαβαζόταν από το χρήστη. Επειδή έχω ξεκινήσει πίνακες πριν τις γιορτές, κάποιοι μαθητές έγραψαν το πρόγραμμα με χρήση πίνακα και ένας δεν είχε βάλει τμήμα δηλώσεων, ενώ οι άλλοι δύο είχαν δηλώσει τον πίνακα με αόριστο μέγεθος Ν.
Ήταν μια καλή ευκαιρία να υπενθυμίσω και τονίσω πάλι στα παιδιά ότι οι πίνακες είναι στατικές δομές και πρέπει να δηλώνονται με σταθερό μέγεθος, οπότε είδαν ότι δε μπορούν σε μια τέτοιου τύπου άσκηση να το κάνουν και συνειδητοποίησαν στην πράξη τη στατικότητα της δομής του πίνακα στη ΓΛΩΣΣΑ.
Δε διόρθωσα φυσικά αυτές τις ασκήσεις σε αυτά τα παιδιά και τους είπα να τις ξαναλύσουν σωστά, χωρίς χρήση πίνακα.

Μια τέτοιου τύπου άσκηση είναι πολύ καλή για να συνειδητοποιήσει ένας μαθητής πότε μπορεί να χρησιμοποιήσει πίνακα και πότε όχι όταν έχει γνωστό πλήθος επαναλήψεων, οπότε χρησιμοποιεί την εντολή Για αλλά με διαφορετική λογική ανάλογα με το πρόβλημα.