Αποστολέας Θέμα: Θέμα Β  (Αναγνώστηκε 29940 φορές)

cets89

  • Βαθμολογικά 2016
  • *
  • Μηνύματα: 42
  • Μηδέν άγαν!
Απ: Θέμα Β
« Απάντηση #105 στις: 04 Ιούν 2013, 11:19:15 μμ »
Καλησπέρα σας
Είμαι συντονιστής βαθμολόγησης του μαθήματος της ΑΕΠΠ και δεδομένης της αδρανοποίησης του επίσημου forum των συντονιστών που λειτούργησε παλιότερα (αν θυμάμαι καλά στις εξετάσεις του 2009), απευθύνομαι στους συντονιστές των διαφόρων ΒΚ αναφορικά με τον τρόπο βαθμολόγησης που έχουν επιλέξει για την επίλυση του Β2 με χρήση του αλγορίθμου ταξινόμησης φυσαλίδας.
Συγκεκριμένα η λύση που έχει ήδη παρουσιαστεί:
Για i από 2 μέχρι 100
     Για j από 100 μέχρι 2 με_βήμα -1
          Αν Π[j-1] = ΨΕΥΔΗΣ και Π[j] = ΑΛΗΘΗΣ τότε
               Αντιμετάθεσε Π[j-1], Π[j]
          Τέλος_αν
     Τέλος_επανάληψης
Τέλος_επανάληψης
πώς βαθμολογείται;
Επίσης αν έχει χρησιμοποιηθεί μια λανθασμένη συνθήκη της μορφής:
Αν Π[j-1] > Π[j] τότε
η λύση αυτή απορρίπτεται (μηδενίζεται) ή βαθμολογείται με κάποιες μονάδες;
Περιμένω τις απόψεις σας.
Κωνσταντίνος Τσουκάρας
Διπλωματούχος Μηχανικός Η/Υ και Πληροφορικής Πανεπιστημίου Πατρών

vtsakan

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2013
  • *
  • Μηνύματα: 273
  • printf("Smile");
Απ: Θέμα Β
« Απάντηση #106 στις: 05 Ιούν 2013, 09:31:44 πμ »
Καλησπέρα σας
Είμαι συντονιστής βαθμολόγησης του μαθήματος της ΑΕΠΠ και δεδομένης της αδρανοποίησης του επίσημου forum των συντονιστών που λειτούργησε παλιότερα (αν θυμάμαι καλά στις εξετάσεις του 2009), απευθύνομαι στους συντονιστές των διαφόρων ΒΚ αναφορικά με τον τρόπο βαθμολόγησης που έχουν επιλέξει για την επίλυση του Β2 με χρήση του αλγορίθμου ταξινόμησης φυσαλίδας.
Συγκεκριμένα η λύση που έχει ήδη παρουσιαστεί:
Για i από 2 μέχρι 100
     Για j από 100 μέχρι 2 με_βήμα -1
          Αν Π[j-1] = ΨΕΥΔΗΣ και Π[j] = ΑΛΗΘΗΣ τότε
               Αντιμετάθεσε Π[j-1], Π[j]
          Τέλος_αν
     Τέλος_επανάληψης
Τέλος_επανάληψης
πώς βαθμολογείται;
Επίσης αν έχει χρησιμοποιηθεί μια λανθασμένη συνθήκη της μορφής:
Αν Π[j-1] > Π[j] τότε
η λύση αυτή απορρίπτεται (μηδενίζεται) ή βαθμολογείται με κάποιες μονάδες;
Περιμένω τις απόψεις σας.

Ανεξάρτητα απο την χρήση του = ή του >, η λύση αυτή δεν λαμβάνει κανένα μόριο, μιας και ο μαθητής προφανώς χρησιμοποιεί την φυσαλίδα. Η εκφώνηση ορίζει ρητά την απαγόρευση χρήσης αλγορίθμων ταξινόμησης.

Δεν συμφωνώ βέβαια με την παραπάνω λογική, αλλά για να έχουν οι εξετάσεις έναν ενιαίο χαρακτήρα, πιστεύω πως το θέμα θα πρέπει να μηδενιστεί.
Βασίλης Τσακανίκας
Ηλεκτρολόγος Μηχανικός και Μηχανικός Υπολογιστών Ε.Μ.Π.

evry

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 3164
  • to Iterate is human to Recurse divine
Απ: Θέμα Β
« Απάντηση #107 στις: 05 Ιούν 2013, 01:21:40 μμ »
Το πόσα λαμβάνει μια λάθος απάντηση σε ένα ερώτημα και πως γίνεται η μοριοδότηση σε αυτό είναι αποτέλεσμα του τι έχουν συμφωνήσει όλοι οι καθηγητές και οι  συντονιστές.
Εμείς δίνουμε μόρια για τη λύση αυτή και δεν την κόβουμε ως τελείως λάθος. Μην ξεχνάς ότι δίνει 10 μονάδες. Πως θα γίνει η διαβάθμιση των 10? Δεν είναι τόσο απλό να πούμε ή 0 ή 10.

Παραθέτω το σκεπτικό μου  αν και αυτά που θα πω έχουν ειπωθεί και παραπάνω, από πολλούς συναδέλφους και δεν αποτελούν δικές μου ιδέες :

Πως ορίζονται "οι αλγόριθμοι ταξινόμησης". Φαντάζομαι πως όλοι θα συμφωνήσουμε ότι πρέπει να ακολουθήσουμε αυτά που λέει το βιβλίο. Το βιβλίο λοιπόν ορίζει ταξινόμηση μόνο όταν ορίζουμε συνάρτηση διάταξης.
Παρακάτω στο κεφάλαιο 8 λέει ότι όταν έχουμε λογικές τιμές δεν ορίζεται διάταξη παρά μόνο οι τελεστές = και <>.

Αν ένας μαθητής τα σκεφτεί όλα αυτά και πει: Αφού δεν έχουμε διάταξη δεν είναι αλγόριθμος ταξινόμησης, άρα μπορώ να το χρησιμοποιήσω, εμείς τι θα του πούμε ? ότι αυτοί που το έβαλαν είχαν κάτι άλλο στο μυαλό τους? (ελπίζω να μην περίμεναν από τον μαθητή να ορίσει ο ίδιος συνάρτηση διάταξης των λογικών τιμών)
Για μένα ο μαθητής που θα το σκεφτεί αυτό πρέπει να πάρει μόρια και μάλιστα αρκετά διότι δείχνει ότι έχει υψηλού επιπέδου κατανόηση. Σίγουρα καλύτερη από αυτόν που απλά μέτρησε πόσα είναι τα Αληθείς όπως έκανε η  ΚΕΕ.


και κάτι άλλο

όπως έγραψα και σε προηγούμενο μήνυμα πέσαμε πάνω στην παρακάτω λύση

Για κ από 99 μέχρι 1
    Για λ από 1 μέχρι κ
        Αν Π[λ]=Ψευδής και Π[λ+1]=Αληθής Τότε
            Αντιμετάθεσε Π[λ], Π[λ+1]
        Τέλος_αν
    Τέλος_Επανάληψης
Τέλος_Επανάληψης

Αν ο/η μαθητής/τρια που σκέφτηκε αυτό έκανε το συλλογισμό "η φυσαλίδα πάει προς τα πάνω, οπότε εγώ θα τα μετακινώ προς τα κάτω άρα δεν είναι φυσαλίδα" , ερωτώ:
Τι θα πρέπει να πάρει το παιδάκι που το σκέφτηκε αυτό? μηδέν?

Όλα τα παραπάνω τα  συζητήσαμε στο βαθμολογικό όπου είμαι συντονιστής

ΥΓ. Αν ακόμα θεωρεί κάποιος ότι πρέπει να βάλουμε 0 για αυτή τη λύση τότε θα πρέπει να βάλει 0 και στην λύση που έδωσε η ΚΕΕ διότι η λύση της ΚΕΕ αποτελεί ειδική περίπτωση του αλγορίθμου ταξινόμησης  Counting Sort  όπως και η παραπάνω αποτελεί ειδική περίπτωση τoυ αλγορίθμου ευθείας ανταλλαγής. Άρα ανήκει στους "αλγόριθμους ταξινόμησης" και πρέπει να βαθμολογηθεί με 0.

« Τελευταία τροποποίηση: 05 Ιούν 2013, 03:12:53 μμ από evry »
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

gthal

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2017
  • *
  • Μηνύματα: 891
Απ: Θέμα Β
« Απάντηση #108 στις: 06 Ιούν 2013, 09:40:51 πμ »
Συμφωνώ με το σκεπτικό σου Ευριπίδη.

Αυτή η συζήτηση όμως με κάνει να σκέπτομαι ότι εν τέλει το να υπάρχει κοινή γραμμή στη βαθμολόγηση σε πανελλαδικό επίπεδο είναι το πιο σημαντικό. Πιο σημαντικό ακόμα κι από το αν είναι δίκαιη αυτή η γραμμή - αρκεί να είναι κοινή (αν είναι και δίκαιη βέβαια, τόσο το καλύτερο).
Αυτό που γίνεται τώρα, και κάθε βαθμολογικό αφήνεται να αποφασίσει τη δική του γραμμή μου φαίνεται αδιανόητο.
Πιστεύω ότι θα έπρεπε η ΚΕΕ, αφού παρακολουθήσει την πειραματική βαθμολόγηση, να δώσει ρητές οδηγίες για τη βαθμολόγηση/διαβάθμηση του κάθε ζητήματος σε πανελλαδικό επίπεδο.
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

andreas_p

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 1015
Απ: Θέμα Β
« Απάντηση #109 στις: 06 Ιούν 2013, 06:09:13 μμ »
Άραγε, πόσο δύσκολο είναι , σε έναν κλειστό πίνακα να συμμετέχουν πιστοποιημένοι συντονιστές και βαθμολογητές ;;

Α

cets89

  • Βαθμολογικά 2016
  • *
  • Μηνύματα: 42
  • Μηδέν άγαν!
Απ: Θέμα Β
« Απάντηση #110 στις: 06 Ιούν 2013, 11:19:08 μμ »
Τελικά η φαντασία των υποψηφίων δεν έχει όρια. Ιδού μια άλλη λύση για το Β2.
k <- 1
Για i από 1 μέχρι 100
     Αν Π[ i ] = Αληθής τότε
          Π[ k ] <- Π[ i ]
          Αν i <> k τότε
               Π[ i ] <- Ψευδής
          Τέλος_αν
          k <- k+1
     Τέλος_αν
Τέλος_επανάληψης
Κωνσταντίνος Τσουκάρας
Διπλωματούχος Μηχανικός Η/Υ και Πληροφορικής Πανεπιστημίου Πατρών

evry

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 3164
  • to Iterate is human to Recurse divine
Απ: Θέμα Β
« Απάντηση #111 στις: 09 Ιούν 2013, 09:03:31 πμ »
Εκτός από φαντασία μερικές λύσεις έχουν και θράσος.  :police:

Κώδικας: [Επιλογή]
κ <-- 1
λ <-- 100
Για ι από 1 μέχρι 100
   Αν Π[ι] = ΟΧΙ(Ψευδής) Τότε
         Α[κ] <-- 7>5
         κ <-- κ + 1
   Αλλιώς
         Α[λ] <-- 2<1
         λ <-- λ - 1
   Τέλος_Αν
ΤΕ
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

michaeljohn

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 129
  • "Είναι παιδιά πολλών ανθρώπων τα λόγια μας"
Απ: Θέμα Β
« Απάντηση #112 στις: 09 Ιούν 2013, 03:20:50 μμ »
Θράσους, . .  συνέχεια

L<-- 1
R<--100
Όσο  L< R επανάλαβε
   Αν ΟΧΙ Π[L] και Π[R]  τότε
      αντιμετάθεσε Π[L], Π[R]
      L++
      R--
   Αλλιώς
      Αν  Π[L] τότε   L++
      Αν  ΟΧΙ Π[R] τότε  R--
   Τέλος_αν
 Τέλος_επανάληψης


Και ο παραπάνω μαθητής έγραψε 89/100 ( από που άραγε να έχασε 11 μονάδες?.....)

CyberMove

  • Νέος
  • *
  • Μηνύματα: 8
  • 404 Error!
Απ: Θέμα Β
« Απάντηση #113 στις: 17 Ιούν 2013, 02:52:09 μμ »
Δείτε λίγο και αυτό :

μ<-- 0
Για κ από 1 μέχρι 100
      Αν Π[κ] = Αληθής τότε
           μ <-- μ + 1
           Αντιμετάθεσε Π[κ], Π[μ]
      τέλος_αν
τελος_επανάληψης

Σε καμία περίπτωση βέβαια η λύση δεν είναι λάθος!

Σε περίπτωση όμως που ο πίνακας έστω ότι είναι έτσι?

|Α|Α|Α|Ψ|Ψ|Α|

Τότε αν το κ είναι 1,δηλαδή Π[1]=ΑΛΗΘΗΣ όπως είναι στον υποθετικό πίνακα μου, θα κάνει αντιμετάθεση το ίδιο στοιχείο?
Γιατί η μεταβλητή μ αρχικά είναι 0 και μετά αυξάνεται κατά 1 οπότε θα είναι μ=1 και κ=1 και θα αναφέρονται στο ίδιο στοιχείο.

Και πάλι,πολύ ωραία λύση!
« Τελευταία τροποποίηση: 17 Ιούν 2013, 03:12:05 μμ από CyberMove »
If Grandma_Had_Rolls = TRUE Then
        MsgBox.Style ("Grandma = TROLLEY")
End_If

michaeljohn

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 129
  • "Είναι παιδιά πολλών ανθρώπων τα λόγια μας"
Απ: Θέμα Β
« Απάντηση #114 στις: 28 Ιούν 2013, 10:53:47 μμ »
Σε καμία περίπτωση βέβαια η λύση δεν είναι λάθος!

Σε περίπτωση όμως που ο πίνακας έστω ότι είναι έτσι?

|Α|Α|Α|Ψ|Ψ|Α|

Τότε αν το κ είναι 1,δηλαδή Π[1]=ΑΛΗΘΗΣ όπως είναι στον υποθετικό πίνακα μου, θα κάνει αντιμετάθεση το ίδιο στοιχείο?
Γιατί η μεταβλητή μ αρχικά είναι 0 και μετά αυξάνεται κατά 1 οπότε θα είναι μ=1 και κ=1 και θα αναφέρονται στο ίδιο στοιχείο.

Και πάλι,πολύ ωραία λύση!

Κατ' αρχήν μπράβο σου CyberMove
Πράγματι, ο αλγόριθμος κάνει περιττές αντιμεταθέσεις (αντιμεταθέτει ένα στοιχείο με το εαυτό του!!) στα ενδεχόμενα συνεχόμενα Α στην αρχή του πίνακα(Όσο θα ισχύει μ=κ) και μέχρι τη θέση πριν του πρώτου Ψ. Στην ακραία δε περίπτωση που ο πίνακας περιέχει μόνο Α τότε κάνει 100 περιττές αντιμεταθέσεις.
Για να αποφευχθούν οι περιττές αντιμεταθέσεις μπορούμε να εισάγουμε μία εντολή Αν ως εξής
μ<-- 0
Για κ από 1 μέχρι 100
      Αν Π[κ] = Αληθής τότε
           μ <-- μ + 1
           Αν μ < > κ   τότε    Αντιμετάθεσε Π[κ], Π[μ]
      Τέλος_αν
Τέλος_επανάληψης
επιβαρύνοντας τον κώδικα και πιθανότατα την  ταχύτητα εκτέλεσης του αλγορίθμου.
Αν θεωρήσουμε την πιθανότητα ένα στοιχείο του πίνακα να είναι Α ίση με την πιθανότητα να είναι Β τότε είναι πολύ πιο πιθανότερο να βρεθεί ένα Ψ στις πρώτες θέσεις (π.χ. 5η) και οι περιττές αντιμεταθέσεις να είναι λίγες (μόνο τέσσερεις από την 1η μέχρι την 4η θέση)  από το να υπάρχει ένα ψ σε μεγάλες θέσεις. (η απόδειξη παραλείπετε για ευνόητους λόγους)
 Επομένως είναι "καλύτερο" η εντολή Αν να μην εισαχθεί γιατί θα εκτελεσθεί σίγουρα μ φορές ενώ οι περιττές αντιμεταθέσεις λ φορές με 0 <= λ <= μ και ισχυρή πιθανότητα το λ να είναι μικρός αριθμός. 
Επιπλέον η εντολή Αντιμετάθεσε Π[κ], Π[μ]
η οποία είναι ισοδύναμη με τρεις εντολές εκχώρησης :
Temp <--  Π[κ]
Π[κ] <-- Π[μ]
Π[μ] <-- Temp
μπορεί να αντικατασταθεί με τις εξής δύο εντολές :
Π[κ] <-- Π[μ]
Π[μ] <-- Αληθής
και να βελτιωθεί η ταχύτητα του αλγορίθμου.
Αλλά, ας δούμε ξανά τη λύση χωρίς να σκεφτούμε συγκεκριμένα στιγμιότυπα (συνδυασμοί Α ,Ψ)  του πίνακα Π.
μ<-- 0
Για κ από 1 μέχρι 100
      Αν Π[κ] = Αληθής τότε
           μ <-- μ + 1
           Αντιμετάθεσε Π[κ], Π[μ]
      Τέλος_αν
Τέλος_επανάληψης
Τι κάνει ; Απλά :
Βρίσκει το πλήθος(μ) των Αληθής και
τα (αντι) μεταθέτει στις πρώτες μ θέσεις του Π.
οπότε τα Ψευδής είναι στις τελευταίες θέσεις…


Sergio

  • Αστέριος Φανίκος, Καθηγητής Πληροφορικής, fanikosaATschDOTgr
  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 801
  • Κάλλιο γνώση, παρά γρόσι.. (ΛΑΪΚΗ ΠΑΡΟΙΜΙΑ)
    • Προσωπική Σελίδα
Απ: Θέμα Β
« Απάντηση #115 στις: 16 Μάι 2017, 12:28:09 μμ »
Τελικά, ΚΑΠΟΙΟΙ μαθητές της ΟΠ Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής ΕΙΝΑΙ γεννημένοι Πληροφορικοί!!

ΛΥΣΗ φετινού μαθητή:
Κώδικας: [Επιλογή]
  εψ <- 1
  εα <- Ν
  ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

    βρ <- ΨΕΥΔΗΣ
    ΟΣΟ εα >= 1 ΚΑΙ βρ = ΨΕΥΔΗΣ ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
      ΑΝ Π[εα] = ΑΛΗΘΗΣ ΤΟΤΕ
        βρ <- ΑΛΗΘΗΣ
      ΑΛΛΙΩΣ
        εα <- εα - 1
      ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

    βρ <- ΨΕΥΔΗΣ
    ΟΣΟ εψ <= Ν ΚΑΙ βρ = ΨΕΥΔΗΣ ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
      ΑΝ Π[εψ] = ΨΕΥΔΗΣ ΤΟΤΕ
        βρ <- ΑΛΗΘΗΣ
      ΑΛΛΙΩΣ
        εψ <- εψ + 1
      ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

    ΑΝ εψ < εα ΤΟΤΕ
      Χ <- Π[εα]
      Π[εα] <- Π[εψ]
      Π[εψ] <- Χ
      εα <- εα - 1
      εψ <- εψ + 1
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
  ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ εψ > εα
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

nikolasmer

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 543
  • There can be only one...may it be AEPP.
Απ: Θέμα Β
« Απάντηση #116 στις: 16 Μάι 2017, 05:24:27 μμ »
Τελικά, ΚΑΠΟΙΟΙ μαθητές της ΟΠ Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής ΕΙΝΑΙ γεννημένοι Πληροφορικοί!!

ΛΥΣΗ φετινού μαθητή:
Κώδικας: [Επιλογή]
  εψ <- 1
  εα <- Ν
  ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

    βρ <- ΨΕΥΔΗΣ
    ΟΣΟ εα >= 1 ΚΑΙ βρ = ΨΕΥΔΗΣ ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
      ΑΝ Π[εα] = ΑΛΗΘΗΣ ΤΟΤΕ
        βρ <- ΑΛΗΘΗΣ
      ΑΛΛΙΩΣ
        εα <- εα - 1
      ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

    βρ <- ΨΕΥΔΗΣ
    ΟΣΟ εψ <= Ν ΚΑΙ βρ = ΨΕΥΔΗΣ ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
      ΑΝ Π[εψ] = ΨΕΥΔΗΣ ΤΟΤΕ
        βρ <- ΑΛΗΘΗΣ
      ΑΛΛΙΩΣ
        εψ <- εψ + 1
      ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

    ΑΝ εψ < εα ΤΟΤΕ
      Χ <- Π[εα]
      Π[εα] <- Π[εψ]
      Π[εψ] <- Χ
      εα <- εα - 1
      εψ <- εψ + 1
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
  ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ εψ > εα
Επειδή έχεις τέτοιους μαθητές Στέργιο έτσι εξηγείται γιατί σε γειτονικό νήμα κάνεις και τρισδιάστατες πινελιές . Ορισμένοι από μας εξηγούν ακόμα τη χρήση και ύπαρξη της εξωτερικής ΓΙΑ στη φυσσαλίδα. 10 μέρες πριν τις εξετάσεις.
Απ' τα τσακάλια δεν γλυτώνεις μ'ευχές ή παρακάλια
(Κ. Βάρναλης)

Μερεντίτης Νικόλαος
Καθηγητής Πληροφορικής - Φροντιστής

Sergio

  • Αστέριος Φανίκος, Καθηγητής Πληροφορικής, fanikosaATschDOTgr
  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 801
  • Κάλλιο γνώση, παρά γρόσι.. (ΛΑΪΚΗ ΠΑΡΟΙΜΙΑ)
    • Προσωπική Σελίδα
Απ: Θέμα Β
« Απάντηση #117 στις: 16 Μάι 2017, 07:15:11 μμ »
Επειδή έχεις τέτοιους μαθητές Στέργιο έτσι εξηγείται γιατί σε γειτονικό νήμα κάνεις και τρισδιάστατες πινελιές . Ορισμένοι από μας εξηγούν ακόμα τη χρήση και ύπαρξη της εξωτερικής ΓΙΑ στη φυσσαλίδα. 10 μέρες πριν τις εξετάσεις.

Φωτεινές εξαιρέσεις Νίκο :( 

Όσο για τις "πολυδιάστατες" ανησυχίες  στο άλλο νήμα, δεν το βρίσκω υπερβολικό, εφόσον ήδη υπάρχει στο βιβλίο σχετική συζήτηση (Θερμοκρασία[30], Θερμοκρασία[30, 20], θερμοκρασία [30,20,4] ).  Γι αυτό και ανεφερα τις σχετικές ερωτήσεις αφού πλέον, νομίζω πως, σε επίπεδο θεωρίας, ειδικά μετά τη μείωση που έχει υποστεί, δεν είναι απίθανο ούτε εξωπραγματικό να εξεταστεί.

 Σε επίπεδο ασκήσεων βέβαια, η απουσία τέτοιων στο διδακτικό πακέτο νομίζω τις καθιστά ιδιαίτερα απίθανες και για τις εξετάσεις.
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)