ουρες στοιβες ασκησεις

Ξεκίνησε από evimavr, 16 Μαΐου 2024, 09:17:02 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

evimavr

Είναι εντός ύλης ασκήσεις με ουρες στοίβες λίστες δένδρα;
το παράδειγμα 4 είναι εντός ύλης;

akalest0s

Ποιο παράδειγμα 4;
Πως γίνεται να είναι εκτός ύλης ασκήσεις με στοίβες ουρές λίστες και δένδρα, αφού είναι εντός ύλης τα αντίστοιχα κεφάλαια;
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

Sergio

Έχω καιρό να μπω οπότε έχω λίγο χαθεί με τη δομή και τα περιεχόμενα του forum..

Υπάρχει κάπου κάποια συλλογή ασκήσεων για ουρά και στοίβα ή για κάθε άσκηση (που θέλουμε να μοιραστούμε) ανοίγουμε νέο θέμα;

Θα ήθελα να "ανεβάσω" μια άσκηση και μόνο το συγκεκριμένο Thread μου έμοιασε κατάλληλο (από τον τίτλο του).

Την παραθέτω στη συνέχεια αλλά θα τη μεταφέρω όπου (και αν) μου υποδείξει κάποιος admin..
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

Sergio

#3
Σε πίνακα χαρακτήρων Ν θέσεων να υλοποιήσετε ταυτόχρονα μια ουρά και μια στοίβα.  Η ουρά να ξεκινάει από την πρώτη θέση του πίνακα και η στοίβα από την τελευταία.   

Καθεμιά από τις δύο δομές μπορεί να καταλάβει όλο τον διαθέσιμο χώρο. 

Ειδικά στην περίπτωση της ουράς, όταν «φαίνεται» γεμάτη, στην πρώτη προσπάθεια «εισαγωγής» νέας τιμής να ελέγχεται εάν υπάρχει ελεύθερος χώρος στην αρχή της.  Σε αυτή την περίπτωση να γίνεται «ολίσθηση» των τιμών στην αρχή της ουράς ώστε να απελευθερώνεται χώρος για τη λειτουργία της.

Το πρόγραμμα να «ελέγχεται» από μενού με τις εξής επιλογές:
1.Εισαγωγή
2.Εξαγωγή
3.Εμφάνιση ουράς
4.Ώθηση
5.Απώθηση
6.Εμφάνιση στοίβας
7.Έξοδος

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η εμφάνιση των στοιχείων (ουράς ή στοίβας) να γίνεται με τη σειρά που πρόκειται να εξαχθούν / απωθηθούν
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

Sergio

#4
Με κάθε επιφύλαξη, προτείνω την ακόλυθη λύση:

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΟυροΣτοίβα
ΣΤΑΘΕΡΕΣ
  Ν = 5
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
  ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ: Π[Ν], επ
  ΑΚΕΡΑΙΕΣ: τ, φ, ρ, όριο, ι, κ
ΑΡΧΗ
  φ <- 0
  ρ <- 0
  τ <- Ν + 1
  ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
    ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
      ΓΡΑΨΕ "ΜΕΝΟΥ ΕΠΙΛΟΓΩΝ"
      ΓΡΑΨΕ "--------------"
      ΓΡΑΨΕ "1. Εισαγωγή"
      ΓΡΑΨΕ "2. Εξαγωγή"
      ΓΡΑΨΕ "3. Εμφάνιση Ουράς"
      ΓΡΑΨΕ "4. Ώθηση"
      ΓΡΑΨΕ "5. Απώθηση"
      ΓΡΑΨΕ "6. Εμφάνιση στοίβας"
      ΓΡΑΨΕ "7. Έξοδος"
      ΓΡΑΨΕ "Επιλογή (1-7): "
      ΔΙΑΒΑΣΕ επ
    ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ επ >= "1" ΚΑΙ επ <= "7"
    ΕΠΙΛΕΞΕ επ
      ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ "1" ! Εισαγωγή
        όριο <- τ - 1
        ΑΝ ρ = όριο ΚΑΙ φ > 1 ΤΟΤΕ
          κ <- 0
          ΓΙΑ ι ΑΠΟ φ ΜΕΧΡΙ ρ
            κ <- κ + 1
            Π[κ] <- Π[ι]
            Π[ι] <- ""
          ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
          φ <- 1
          ρ <- κ
        ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
        ΑΝ ρ = όριο ΤΟΤΕ
          ΓΡΑΨΕ "Η ουρά είναι γεμάτη"
        ΑΛΛΙΩΣ
          ΑΝ φ = 0 ΤΟΤΕ
            φ <- 1
            ρ <- 1
          ΑΛΛΙΩΣ
            ρ <- ρ + 1
          ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
          ΓΡΑΨΕ "ΤΙΜΗ ΓΙΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗ: "
          ΔΙΑΒΑΣΕ Π[ρ]
        ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
      ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ "2" ! Εξαγωγή
        ΑΝ φ = 0 ΤΟΤΕ
          ΓΡΑΨΕ "Η ουρά είναι άδεια"
        ΑΛΛΙΩΣ
          ΓΡΑΨΕ "ΕΞΑΓΕΤΑΙ Η ΤΙΜΗ: ", Π[φ]
          Π[φ] <- ""
          ΑΝ φ = ρ ΤΟΤΕ
            φ <- 0
            ρ <- 0
          ΑΛΛΙΩΣ
            φ <- φ + 1
          ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
        ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
      ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ "3" ! Εμφάνιση Ουράς
        ΑΝ φ = 0 ΤΟΤΕ
          ΓΡΑΨΕ "Η ουρά είναι άδεια"
        ΑΛΛΙΩΣ
          ΓΡΑΨΕ "ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ουράς"
          κ <- 0
          ΓΙΑ ι ΑΠΟ φ ΜΕΧΡΙ ρ
            κ <- κ + 1
            ΓΡΑΨΕ κ, ". ", Π[ι]
          ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
        ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
      ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ "4" ! Ώθηση
        όριο <- ρ + 1
        ΑΝ τ = όριο ΤΟΤΕ
          ΓΡΑΨΕ "Η στοίβα είναι γεμάτη"
        ΑΛΛΙΩΣ
          τ <- τ - 1
          ΓΡΑΨΕ "ΤΙΜΗ ΓΙΑ ΩΘΗΣΗ: "
          ΔΙΑΒΑΣΕ Π[τ]
        ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
      ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ "5" ! Απώθηση
        ΑΝ τ > Ν ΤΟΤΕ
          ΓΡΑΨΕ "Η στοίβα είναι άδεια"
        ΑΛΛΙΩΣ
          ΓΡΑΨΕ "ΑΠΩΘΕΙΤΑΙ Η ΤΙΜΗ: ", Π[τ]
          Π[τ] <- ""
          τ <- τ + 1
        ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
      ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ "6" ! Εμφάνιση στοίβας
        ΑΝ τ > Ν ΤΟΤΕ
          ΓΡΑΨΕ "Η στοίβα είναι ΑΔΕΙΑ"
        ΑΛΛΙΩΣ
          ΓΡΑΨΕ "ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ στοίβας"
          κ <- 0
          ΓΙΑ ι ΑΠΟ τ ΜΕΧΡΙ Ν
            κ <- κ + 1
            ΓΡΑΨΕ κ, ". ", Π[ι]
          ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
        ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΙΛΟΓΩΝ
  ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ επ = "7"
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)