ΘΕΜΑΤΑ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Η/Υ 2022

Ξεκίνησε από evry, 11 Ιουν 2022, 11:43:44 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

evry

Εδώ είναι τα θέματα εξετάσεων του μαθήματος Προγραμματισμός Υπολογιστών του ΕΠΑΛ
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

evry

#1
Επιτέλους έβαλαν μια φορά τον slice operator να θυμήσουν ότι υπάρχει και ότι είναι εντός ύλης!

Ε ρε μανία με αυτές τις ασκήσεις με τα κενά! Τι επιδημία είναι αυτή?

Πάντως πολύ καλά τα θέματα για ΕΠΑΛ. Και το θέμα του αντικειμενοστρεφούς είναι απλό και εύκολο.
Μπράβο στην επιτροπή.
Μόνο φάουλ αλλά φάουλ είναι ότι δεν έχει νόημα να βάζουν αρχεία για θέμα Δ. Δεν κερδίζεις κάτι αλγοριθμικά, είναι καθαρά προγραμματιστική γνώση και τεχνική λεπτομέρεια.
Τα αρχεία είναι στο βιβλίο για εργαστηριακό σκοπό και κανονικά κακώς μπήκαν εξαρχής, αλλά τέλοςπάντων.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

kLee

Ανδροκλής Πολυμένης

Πληροφορικός

bumaye

#3
Κάποιες ενδεικτικές λύσεις.

Καλά αποτελέσματα!

AK

andreas_p

Συγχαρητήρια στην επιτροπή !
Άρτια διατύπωση.
Θέματα που ελέγχουν πολλά !


NIKOS_KALYVAS

Παράθεση από: bumaye στις 11 Ιουν 2022, 11:57:50 ΠΜΚάποιες ενδεικτικές λύσεις.

Καλά αποτελέσματα!
Στο Δ4. θέλει τους επιτυχόντες >60

evry

What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

NIKOS_KALYVAS

Παράθεση από: evry στις 11 Ιουν 2022, 12:21:11 ΜΜΤο int στο input δεν χρειάζεται έτσι δεν είναι?
Επειδή λέει ακέραιο βαθμό και στην python 2.7 που εξετάζονται με το απλό input εισάγεται και float. Λεπτομέρειες χωρίς ουσία. Θα πρέπει να περάσουν οπωσδήποτε στη ύλη version.3

NIKOS_KALYVAS

Παράθεση από: bumaye στις 11 Ιουν 2022, 11:57:50 ΠΜΚάποιες ενδεικτικές λύσεις.

Καλά αποτελέσματα!


Δεν σου δουλεύει σωστά η γραμμή στο αρχείο.

taxata

#10
Παράθεση από: evry στις 11 Ιουν 2022, 11:45:41 ΠΜΕπιτέλους έβαλαν μια φορά τον slice operator να θυμήσουν ότι υπάρχει και ότι είναι εντός ύλης!

Ε ρε μανία με αυτές τις ασκήσεις με τα κενά! Τι επιδημία είναι αυτή?

Πάντως πολύ καλά τα θέματα για ΕΠΑΛ. Και το θέμα του αντικειμενοστρεφούς είναι απλό και εύκολο.
Μπράβο στην επιτροπή.
Μόνο φάουλ αλλά φάουλ είναι ότι δεν έχει νόημα να βάζουν αρχεία για θέμα Δ. Δεν κερδίζεις κάτι αλγοριθμικά, είναι καθαρά προγραμματιστική γνώση και τεχνική λεπτομέρεια.
Τα αρχεία είναι στο βιβλίο για εργαστηριακό σκοπό και κανονικά κακώς μπήκαν εξαρχής, αλλά τέλοςπάντων.

Συμφωνώ .. αλλά οι οχλήσεις για επικαιροποίηση της εξεταστέας ύλης για τον προγραμματισμό αλλά και για τα Δίκτυα (εκεί είναι πιο δύσκολο γιατί αφορά και σε άλλο τομέα) στο ΙΕΠ απέβησαν άκαρπες.
Εάν κρίνω από τις μονάδες του Δ4 (οκτώ μονάδες) έβαλαν αρχεία μάλλον θέλοντας να κλιμακώσουν τη δυσκολία και ταυτόχρονα, εφόσον η ύλη είναι δεδομένη, να καλύψουν μεγαλύτερο εύρος της εξεταστέας. Αλλιώς θα μπορούσε μία μετατροπή στη συγκεκριμένη εκφώνηση να έχει πιο αλγοριθμική στόχευση. Ο κωδικός να ήταν πχ 9ψήφιος και να είχε μοτίβο: 0 ή 1 (για το φύλο) ΧΧΧΧ (έτος γέννησης) ΥΥΥΥ (Αύξων αριθμός). Και να ζητούσε ποσοστό ανδρών, γυναικών, ενηλίκων, ανηλίκων, ποιο φύλο αρίστευσε περισσότερο κλπ. Έτσι θα εξέταζε ενδελεχώς και τον τελεστή διαμέρισης που τόσο σου αρέσει.
Τάσος_Χατζηπαπαδόπουλος
Κύριε δεν έχω internet
http://users.sch.gr/chatzipap/

evry

Το βασικό είναι να επικαιροποιηθεί το μάθημα με Python 3, αλλά αυτό προϋποθέτει την ενημέρωση/αλλαγή 3-4 συγγραμμάτων, γιατί είναι τα βιβλία Β και Γ, το τετράδιο εργασιών και το τεύχος λύσεων.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

taxata

Η επόμενη επικαιροποίηση συγγραμμάτων & ΠΣ θα αφορά το πιθανότερο περισσότερα από ένα μαθήματα και παραπάνω από ένα Τομέα Θα μπορούσαμε μέχρι τότε, άγνωστο πότε, ειδικά στα δύο πανελλαδικά του τομέα να γίνουν εύκολες παρεμβάσεις/βελτίωσεις στο μέρος της εξεταστέας ύλης αλλά και της σειράς διδασκαλίας των κεφαλαίων το συζητάμε και το ζητάμε εδώ και 3 χρόνια.
Τάσος_Χατζηπαπαδόπουλος
Κύριε δεν έχω internet
http://users.sch.gr/chatzipap/

polikarpos

#13
Ωραία θέματα.  Το μόνο που λείπει τώρα είναι να περιμένουμε να δούμε τι έγραψαν οι μαθητές μας. :P
Ας ανεβάσω    κι εγώ τις λύσεις  μου.
www.sepchiou.gr
moodle.sepchiou.gr
museum.sepchiou.gr

evry

Παράθεση από: taxata στις 11 Ιουν 2022, 01:48:26 ΜΜΗ επόμενη επικαιροποίηση συγγραμμάτων & ΠΣ θα αφορά το πιθανότερο περισσότερα από ένα μαθήματα και παραπάνω από μία ειδικότητες. Θα μπορούσαμε μέχρι τότε, άγνωστο πότε, ειδικά στα δύο πανελλαδικά του τομέα να γίνουν εύκολες παρεμβάσεις/βελτίωσεις τουλάχιστον στο μέρος της εξεταστέας ύλης αλλά και της σειράς διδασκαλίας των κεφαλαίων το συζητάμε και το ζητάμε εδώ και 3 χρόνια.
Τάσο υπάρχει ένα μικρό πρόβλημα, πρέπει να βρεθούν άνθρωποι να το συντονίσουν και άνθρωποι που θα το κάνουν και θα το κάνουν σωστά.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

andreas_p

Παράθεση από: polikarpos στις 11 Ιουν 2022, 01:50:50 ΜΜΩραία θέματα.  Το μόνο που λείπει τώρα είναι να περιμένουμε να δούμε τι έγραψαν οι μαθητές μας. :P
Ας ανεβάσω    κι εγώ τις λύσεις  μου.
Γ3 ( ; )

NIKOS_KALYVAS

Παράθεση από: polikarpos στις 11 Ιουν 2022, 01:50:50 ΜΜΩραία θέματα.  Το μόνο που λείπει τώρα είναι να περιμένουμε να δούμε τι έγραψαν οι μαθητές μας. :P
Ας ανεβάσω    κι εγώ τις λύσεις  μου.
Υπάρχει πρόβλημα στον αριθμό της γραμμής στο αρχείο των επιτυχόντων

polikarpos

Διορθώθηκαν τα δύο λάθη και ξανανέβηκε το αρχείο.
ευχαριστώ
www.sepchiou.gr
moodle.sepchiou.gr
museum.sepchiou.gr

NIKOS_KALYVAS

Παράθεση από: polikarpos στις 11 Ιουν 2022, 02:25:05 ΜΜΔιορθώθηκαν τα δύο λάθη και ξανανέβηκε το αρχείο.
ευχαριστώ
Καλό καλοκαίρι!!

NIKOS_KALYVAS

Καλη ξεκούραση και καλό καλοκαίρι σε όλους τους συναδέλφους και μαθητές!!!

andreas_p

Πολύκαρπε , επιμένω ...
Γ3. Κλιμακωτή !

polikarpos

Παράθεση από: andreas_p στις 11 Ιουν 2022, 02:53:44 ΜΜΠολύκαρπε , επιμένω ...
Γ3. Κλιμακωτή !
Πω πω ντροπή τι στραβομάρα ήταν αυτή !
Διορθώθηκε.
Αυτά παθαίνει κανείς Όταν κάνει κάτι ενώ βαριέται
www.sepchiou.gr
moodle.sepchiou.gr
museum.sepchiou.gr

evry

Να κάνουμε μια σύγκριση του thread για τις εξετάσεις τους μαθήματος στο ΕΠΑΛ με αυτό του ΓΕΛ ή όχι λέτε; :D
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

akalest0s

Παράθεση από: evry στις 11 Ιουν 2022, 03:22:00 ΜΜΝα κάνουμε μια σύγκριση του thread για τις εξετάσεις τους μαθήματος στο ΕΠΑΛ με αυτό του ΓΕΛ ή όχι λέτε; :D
Σωστό. Ελπίζω τουλάχιστον να συμφωνούμε ότι η νέα ύλη στο ΓΕΛ βρίθει προβλημάτων στον τρόπο που προσεγγίζει τις θεματικές της.
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

andreas_p

Για ποιο λόγο να μην έχει μπει, ακόμη,  η Python στα ΓΕΛ ;
Πώς να υλοποιήσεις σντικειμενοστρέφεια ;
Δυναμικές δομές ;
ΕΝΑ (κι όχι 5) σύγγραμμα και μια δυνατή και μάχιμη συγγραφική ομάδα που θα το παράξει αλλά και θα το στηρίζει !

Foto

#25
Μήπως να δείτε την Swift, μια γλώσσα με strong types, compiled, με αγκύλες;
Έχει κλάσεις αλλά μπορεί να χρησιμοποιηθεί και χωρίς αυτές.
Η python έχει ορισμένα κακά όπως το να αλλάζει ο τύπος της μεταβλητής με νέα εκχώρηση!

https://www.google.com/amp/s/blog.michaelckennedy.net/2014/12/08/comparison-of-modern-c-and-apples-swift-programming-language-syntax/amp/

evry

#26
Παράθεση από: Foto στις 11 Ιουν 2022, 05:37:51 ΜΜΜήπως να δείτε την Swift, μια γλώσσα με strong types, compiled, με αγκύλες;
Έχει κλάσεις αλλά μπορεί να χρησιμοποιηθεί και χωρίς αυτές.
Η python έχει ορισμένα κακά όπως το να αλλάζει ο τύπος της μεταβλητής με νέα εκχώρηση!
Δεν υπάρχει περίπτωση.  :police:
Μπορεί να είναι πιο απλή από την C++ και Open source αλλά είναι γλώσσα για ανάπτυξη εφαρμογών για iPhone.
Αν είναι να πάμε σε κάτι τέτοιο επιλέγεται από την αρχή η Javascript και την χρησιμοποιούμε και για ανάπτυξη εφαρμογών για ιστοσελίδες και για ανάπτυξη εφαρμογών για κινητά μέσα από δημοφιλή frameworks όπως το React.js .
η στο κάτω κάτω κάνουμε και Kotlin.

Φυσικά ο καθένας μπορεί να προτείνει όποια γλώσσα του αρέσει ή όποια ξέρει ή κάποια σύγχρονη που τον έχει ενθουσιάσει. Τι γίνεται όμως. Δεν μπορούμε στην εκπαίδευση να εισάγουμε εύκολα μια γλώσσα γιατί αυτό θα πάρει χρόνια.
Η διαδικασία είναι η εξής:
1) Συγγραφή νέων ΑΠΣ
2) Συγγραφή νέων βιβλίων
3) Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στα νέα βιβλία και την νέα γλώσσα που περιλαμβάνει να πείσουμε τους εκπαιδευτικούς ότι αυτή είναι καλύτερη λύση από αυτή που χρησιμοποιούν ήδη.

Εφόσον φυσικά περάσουμε όλα τα εμπόδια τα οποία θα βάλουν άτομα που δεν θέλουν για διάφορους λόγους να μπει πραγματική γλώσσα προγραμματισμού στην εκπαίδευση.

Φαντάζεσαι να κάνουμε όλα αυτά να έχουμε φτάσει στο 3 και να πούμε , σόρρυ παιδιά λάθος γλώσσα να την αλλάξουμε γιατί έχει αυτό και αυτό το πρόβλημα.
Για να μην συμβεί αυτό η γλώσσα που θα επιλεγεί για την εκπαίδευση πρέπει να έχει τα εξής χαρακτηριστικά:
1) Απλή σύνταξη (minimal)
2) Μεγάλη εκφραστική δύναμη, να μπορείς να κάνεις πολλά με λίγες γραμμές κώδικα
3) Να υποστηρίζει πλατφόρμες ρομποτικής (Arduino, Raspberry Pi, κλπ)
4) Να χρησιμοποιείται και από άλλες χώρες στην εκπαίδευση, άρα να υπάρχει σοβαρή εκπαιδευτική κοινότητα
5) Να έχει μεγάλη κοινότητα ανάπτυξης/συντήρησης και να ανανενώεται ώστε να μην μας πει η Apple μια μέρα Swift τέλος αλλάζουμε γλώσσα και πάμε π.χ. σε μια καλύτερη όπως είναι η .... Go  >:D
6) Να υπάρχει αρκετό εκπαιδευτικό υλικό, βιβλία, φύλλα εργασίας και να έχει γίνει έρευνα στα εκπαιδευτικά/διδακτικά προβλήματα της γλώσσας ώστε να τα ξέρουμε και να μην ανακαλύπτουμε πάλι τον τροχό.
7) open source
8 ) Σίγουρα έχω ξεχάσει κάτι που θα μπει εδώ μετά

Μόνο η Python ικανοποιεί όλα τα παραπάνω. Καμία άλλη γλώσσα αυτή την στιγμή. Η μοναδική γλώσσα που θα μπορούσε να συζητηθεί ως εναλλακτική λύση είναι η Javascript, αλλά δεν έχει όλα τα παραπάνω.

edit: Το ξέχασα ότι για αυτό που λες με τους τύπους η Python εχει type hints από την έκδοση 3.10 και μετά,οπότε μπορείς να ορίσεις πλέον αν θέλεις μεταβλητή με συγκεκριμένο τύπο και αυτό εκπαιδευτικά είναι πολύ καλό. Στην αρχή μπορούμε να κάνουμε αυτό και στην συνέχεια να τους αφήσουμε να δουλεύουν και δυναμικά.

Φυσικά υπάρχει και η σκληρή πραγματικότητα η οποία λέει ότι κάποια στιγμή στο ΕΠΑΛ θα πάμε στην Python 3 ενώ στο ΓΕΛ στην ΓΛΩΣΣΑ 2.0 στην οποία τουλάχιστον θα έχουν λυθεί τα θέματα των μικρών/κεφαλαίων και  των " και ' quotes.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Kesos

Μεγαλο φαουλ κατα την γνωμη μου το L2[-3] δεν εμφανιζεται ουτε ως παραδειγμα στο βιβλιο. 

evry

#28
Παράθεση από: Kesos στις 11 Ιουν 2022, 07:45:08 ΜΜΜεγαλο φαουλ κατα την γνωμη μου το L2[-3] δεν εμφανιζεται ουτε ως παραδειγμα στο βιβλιο.
αναφέρεται στις σελίδες 90, 94 του βιβλίου της Β ΕΠΑΛ με παραδείγματα για συμβολοσειρές όπου λέει :
Όπως φαίνεται παραπάνω, μπορεί να χρησιμοποιηθεί και αρνητική αρίθμηση, για να υποδηλώσουμε ότι ξεκινάμε να μετράμε από το τέλος της συμβολοσειράς.

και μετά έχει αντίστοιχο παράδειγμα και στις λίστες.
Εφόσον το βιβλίο της Β έχει διδαχθεί δεν θεωρώ ότι υπάρχει πρόβλημα. Είναι ωστόσο ερώτημα που θα δυσκολέψει πολλούς αν ξεκίνησαν διάβασμα μόνο στην Γ.

Επίσης από το τετράδιο εργασιών της Γ δες στην σελίδα 69.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Foto

@every
Η Swift έγινε open source. Προσπαθώ να την βάλω σε Windows. Η πρώτη προσπάθεια απέτυχε. Κάποιο μπέρδεμα έχει με την Python (θα θέλει κάποια path να μπουν σωστά).
Σε MacOs  έχει ολόκληρο εκπαιδευτικό σύστημα από νήπια και πάνω!
Φυσικά για να μπει θα θέλει μια πενταετία προετοιμασία! Οπότε θα έχουν λυθεί τα οποία προβλήματα.
Έχω δει και Ada σε arduino και στην ουσία είναι ένα πρόγραμμα σε c++ που τρέχει στο Arduino και με την Ada μέσω serial γίνεται ο έλεγχος πορτών και κάποιων περιφερειακών. Υποψιάζομαι ότι και η Python θα κάνει κάτι παρόμοιο η θα εξάγει ενδιάμεσο κώδικα σε c++.
Αν έχεις κάποια ιδέα για την python σε arduino θα ήθελα τη γνώμη σου.

evry

Δεν χρησιμοποιώ arduino, ασχολούμαι κυρίως με raspberry pi.
Για arduino υπάρχει η micropython αλλά δεν την έχω χρησιμοποιήσει. Υποθέτω για απλά Projects θα είναι οκ
Δες παρακάτω
https://realpython.com/arduino-python/

https://pythonforundergradengineers.com/python-arduino-LED.html
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Foto

Ok.
Είδα ότι και στην python έχουν επικοινωνία με σειριακή. Δηλαδή το πρόγραμμα τρέχει έξω από το Arduino. Δες το firmata protocol 
 https://github.com/firmata/protocol

akalest0s

Παράθεση από: evry στις 11 Ιουν 2022, 07:35:15 ΜΜΦυσικά υπάρχει και η σκληρή πραγματικότητα η οποία λέει ότι κάποια στιγμή στο ΕΠΑΛ θα πάμε στην Python 3 ενώ στο ΓΕΛ στην ΓΛΩΣΣΑ 2.0 στην οποία τουλάχιστον θα έχουν λυθεί τα θέματα των μικρών/κεφαλαίων και  των " και ' quotes.
Γελάς, αλλά η ΓΛΩΣΣΑ 2.0, θα μπορούσε να εμπλουτίσει το οπλοστάσιo συναρτήσεων με την ΟΛΙΣΘΗΣΗ(Q), όπου θα λύνει το γνωστό πρόβλημα της στατικής ουράς. Ποια python.
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

evry

Παράθεση από: akalest0s στις 11 Ιουν 2022, 11:02:33 ΜΜΓελάς, αλλά η ΓΛΩΣΣΑ 2.0, θα μπορούσε να εμπλουτίσει το οπλοστάσιo συναρτήσεων με την ΟΛΙΣΘΗΣΗ(Q), όπου θα λύνει το γνωστό πρόβλημα της στατικής ουράς. Ποια python.
Ποιο πρόβλημα να λύσει. Δεν έχει καν απόκρυψη δεδομένων. Για να καλέσεις εισαγωγή/εξαγωγή σε ουρά πρέπει να περάσεις παραμέτρους τους δείκτες. Είναι κωμωδία.
Φυσικά Το βασικότερο ερώτημα είναι γιατί να πας σε μια φανταστική γλώσσα που δεν χρησιμοποιεί κανείς στον κόσμο και με την οποία δεν αναπτύσσονται εφαρμογές και να μην πας στην νούμερο 1 γλώσσα στον κόσμο αυτή την στιγμή :
1) στην εκπαίδευση
2) σε Machine Learning
3) σε Data Analysis
αλλά και σε άλλα πράγματα
Η Python Μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για δραστηριότητες ρομποτικής αλλά και για άλλα πράγματα αφού έχει άπειρες βιβλιοθήκες.
Τέλος και εδώ είναι η πλάκα, σε θέματα σύνταξης είναι πιο απλή από την δική μας ψευδογλώσσα και μπορείς να περιγράψεις αλγορίθμους σε πολύ πιο υψηλό επίπεδο. Αν πραγματικά μας ενδιαφέρει η Αλγοριθμική και όχι να ασχολούμαστε με κεφαλαία - μικρά εκεί πρέπει να πάμε.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

akalest0s

Τα έχουμε ξαναπεί και δεν διαφωνώ. Προφανώς πλάκα έκανα. 
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

Foto

Η python είναι η μοντέρνα Basic, σε όλα τα λειτουργικά την βρίσκεις! Οπωσδήποτε μιλάμε για την 3. Αυτό όμως που θα πρέπει να γίνει είναι να προσαρμοστεί ως μια ΓΛΩΣΣΑ 2. Δηλαδή αφού είναι ανοικτού κώδικα να ετοιμαστεί από ένα πανεπιστήμιο μια έκδοση python που να υποστηρίζει εκτός από τις εντολές με αγγλικά, και εντολές σε ελληνικά χωρίς τόνους. Πχ η print() να υπάρχει και ως γραψε(). Επίσης να μπορεί να συνυπάρχει με την python, να έχει δηλαδή δικό της ξεχωριστό installation.
Με αυτό τον τρόπο ακόμα και στο δημοτικό θα μπορούσε να μπει, και έτσι στα γυμνάσια και λύκεια να γίνεται σταδιακά η μετάβαση σε αγγλικές εντολές.
Το πρόβλημα είναι πώς θα γίνει η αρχή! Η ιδέα εδώ είναι να βγει ένας διαγωνισμός με ένα έπαθλο για την εξελληνισμένη python. Έτσι να μπουν αρκετές ομάδες και να βρεθεί η καλύτερη λύση! Κάποιο ίδρυμα θα μπορούσε να βάλει το έπαθλο, πχ 20000 ευρώ, ο καλύτερος και από 10000 και 5000, ο δεύτερος και ο τρίτος.
Εκτός από τα ελληνικά θα πρέπει το περιβάλλον να είναι στιβαρό σε linux και Windows, με debugger, με ελληνικά μηνύματα λάθους.
Με το εργαλείο έτοιμο σε ένα χρόνο θα μπορούσαν να ετοιμαστούν τα βιβλία.

evry

Παράθεση από: Foto στις 12 Ιουν 2022, 07:39:25 ΠΜΗ python είναι η μοντέρνα Basic, σε όλα τα λειτουργικά την βρίσκεις! Οπωσδήποτε μιλάμε για την 3.
Δεν είναι η μοντέρνα Basic σε καμία περίπτωση. Η Python είναι η μοναδική γλώσσα που έχει εμφανιστεί ως τώρα που είναι πρώτη σε δημοφιλία στην εκπαίδευση αλλά και πρώτη στην βιομηχανία. Αυτό δεν έχει ξαναγίνει.

Παράθεση από: Foto στις 12 Ιουν 2022, 07:39:25 ΠΜΑυτό όμως που θα πρέπει να γίνει είναι να προσαρμοστεί ως μια ΓΛΩΣΣΑ 2. Δηλαδή αφού είναι ανοικτού κώδικα να ετοιμαστεί από ένα πανεπιστήμιο μια έκδοση python που να υποστηρίζει εκτός από τις εντολές με αγγλικά, και εντολές σε ελληνικά χωρίς τόνους. Πχ η print() να υπάρχει και ως γραψε(). Επίσης να μπορεί να συνυπάρχει με την python, να έχει δηλαδή δικό της ξεχωριστό installation.
Τι μανία είναι αυτή με τα ελληνικά; Δηλαδή πόσες αγγλικές λέξεις έχει η Python που δεν μπορεί να καταλάβει ένα παίδι? for, if, input. 
Επίσης η μικρότερη τάξη στην οποία μπορεί να μπει είναι 6η δημοτικού και εκεί δύσκολα. Τα επόμενα χρόνια θα την συναντούν οι μαθητές στην Α' Γυμνασίου, τάξη στην οποία όλα τα παιδιά τις βασικές αγγλικές λέξεις που χρειάζονται τις ξέρουν.


Παράθεση από: Foto στις 12 Ιουν 2022, 07:39:25 ΠΜΤο πρόβλημα είναι πώς θα γίνει η αρχή! Η ιδέα εδώ είναι να βγει ένας διαγωνισμός με ένα έπαθλο για την εξελληνισμένη python. Έτσι να μπουν αρκετές ομάδες και να βρεθεί η καλύτερη λύση! Κάποιο ίδρυμα θα μπορούσε να βάλει το έπαθλο, πχ 20000 ευρώ, ο καλύτερος και από 10000 και 5000, ο δεύτερος και ο τρίτος.
Σε γλιιτώνω από την σπατάλη χρημάτων χωρίς λόγο. Υπάρχει ήδη ολόκληρο διδακτικό πακέτο στο ΕΠΑΛ για την Python, το οποίο κατά την γνώμη μου σαν βιβλία είναι καλύτερα από αυτά που έχει αυτή την στιγμή το ΓΕΛ.
Χρειάζονται φυσικά κάποιες αλλαγές, π.χ. πρέπει να γραφτεί από την αρχή ο Αντικειμενοστρεφής προγραμματισμός, να φύγουν τα αρχεία, να μπει ένα κεφάλαιο για data analysis Και ένα για machine learning που θα γίνονται εργαστηριακά, αλλά αυτό δεν είναι δύσκολο να γίνει.

Παράθεση από: Foto στις 12 Ιουν 2022, 07:39:25 ΠΜΕκτός από τα ελληνικά θα πρέπει το περιβάλλον να είναι στιβαρό σε linux και Windows, με debugger, με ελληνικά μηνύματα λάθους.
Με το εργαλείο έτοιμο σε ένα χρόνο θα μπορούσαν να ετοιμαστούν τα βιβλία.
Το καλύτερο περιβάλλον αυτή την στιγμή είναι το thonny
https://thonny.org/
και είναι ανοικτού κώδικα
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Foto

Ωραίο το thonny, έχει ελληνικά μενού! Άρα τι το σκέφτονται και δεν προχωρούν σε ένα lifting της ΑΕΠΠ με ,python;

evry

Παράθεση από: Foto στις 12 Ιουν 2022, 10:05:12 ΠΜΩραίο το thonny, έχει ελληνικά μενού! Άρα τι το σκέφτονται και δεν προχωρούν σε ένα lifting της ΑΕΠΠ με ,python;
Δεν μπορεί να γίνει απλό Lifting. Χρειάζεται αναδιάρθρωση σε όλα. Από την στιγμή που κάνεις Python από την Α Γυμνασίου έστω και τα πολύ βασικά, ξεκινάς με προγραμματισμό στην Α Λυκείου πάλι, δεν μπορείς να έρθεις στην Γ Λυκείου και να κάνεις τα ίδια που κάνεις και τώρα, π.χ. ασκήσεις μετατροπών δομών επανάληψης, μέσοι όροι γραμμών στηλών κλπ.
Θα πρέπει να πας παρακάτω, δηλαδή δομές δεδομένων πολυπλοκότητα κλπ.
Το νέο πρόγραμμα σπουδών αναφέρει κάποια από αυτά αλλά κανείς δεν ξέρει πότε και πως θα υλοποιηθεί.
Επίσης αλλάζει και η φιλοσοφία του μαθήματος, η χρήση της break και της return θα αλλάξουν αρκετά πράγματα όσον αφορά το αφήγημα του δομημένου προγραμματισμού των 80s.
Αλλιώς αν είναι να κάνουμε pascal-οειδή python ας το αφήσουμε καλύτερα
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Foto

Πως θα είναι το διαγώνισμα της ΑΕΠΠ ή όπως αλλιώς να λέγεται για μαθητές που έχουν ήδη κάνει πέντε χρόνια python;
Σε τρεις ώρες διαγώνισμα τι πρέπει να κάνουν; Τώρα γράφουν συνολικά 100 loc, για προγράμματα "χαζά" με χρήση κεντρικής διαγώνιου (και άλλα ευφάνταστα πράγματα). Θα ήθελα να δω σκέψεις για ερώτημα προχωρημένα!

evry

Παράθεση από: Foto στις 12 Ιουν 2022, 11:44:18 ΠΜΠως θα είναι το διαγώνισμα της ΑΕΠΠ ή όπως αλλιώς να λέγεται για μαθητές που έχουν ήδη κάνει πέντε χρόνια python;
Σε τρεις ώρες διαγώνισμα τι πρέπει να κάνουν; Τώρα γράφουν συνολικά 100 loc, για προγράμματα "χαζά" με χρήση κεντρικής διαγώνιου (και άλλα ευφάνταστα πράγματα). Θα ήθελα να δω σκέψεις για ερώτημα προχωρημένα!
Κάνε λίγο υπομονή μερικά χρόνια , να δούμε τι θα γίνει γιατί αλλιώς δεν θα έχει νόημα. Ουσιαστικά θα είναι ένα εισαγωγικό μάθημα στην σχεδίαση αλγορίθμων με την χρήση της Python ως γλώσσα αναπαράστασης αλγορίθμων.
Κατέβασε το νέο πρόγραμμα σπουδών του Λυκείου και ρίξτου μια ματιά.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Σάκης Δημόπουλος

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ (PYTHON) Γ ΕΠΑΛ - ΘΕΜΑΤΑ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΩΝ 2022 (Λύσεις)
https://www.youtube.com/watch?v=F2IORkuqANQ