Αποστολέας Θέμα: Διευκρινήσεις και παρατηρήσεις για τη νέα ύλη  (Αναγνώστηκε 2833 φορές)

tsak

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 176
Εγώ έστειλα ερώτημα στον κ. Γραμμένο.Αν λαβω κάποια απάντηση θα σας ενημερώσω. Θα χει ενδιαφέρον οποιαδήποτε απάντηση νομίζω αφού υπάρχει προβληματισμός.

tsak

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 176
Απ: Διευκρινήσεις και παρατηρήσεις για τη νέα ύλη
« Απάντηση #1 στις: 16 Φεβ 2020, 08:15:37 πμ »
Ο κ. Γραμμένος μου σύστησε να απευθυνθώ στο Υπουργείο για διάφορους λόγους. Περιμένω να μου υποδείξει αν ξέρει σε ποιον.

tsak

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 176
Απ: Διευκρινήσεις και παρατηρήσεις για τη νέα ύλη
« Απάντηση #2 στις: 16 Φεβ 2020, 12:19:45 μμ »
Επειδή είμαι σε συνεχή επικοινωνία με τον κ. Γραμμένο (μέλος του Ι.Ε.Π. στη συγγραφή των νέων τευχών για το μάθημα), μου σύστησε να συγκεντρώσουμε προτάσεις για διορθώσεις στο τεύχος "ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ", αλλά σε ένα κείμενο, με τεκμηρίωση και επώνυμα με τα ονόματα όλων όσων θα προτείνουν αλλαγές. Δεν κοινοποιώ ακόμη το πλήρες κείμενο του κ. Γραμμένου γιατί περιμένω την άδειά του. Επίσης, για το εν λόγω θέμα θα υποβάλλω (μετά από παρότρυνσή του) ερώτημα από τη σελίδα "https://www.minedu.gov.gr/news/27778-25-04-17-nea-ilektroniki-ypiresia-pros-tous-polites-gia-tin-ypovoli-aitimaton-pros-to-yp-p-e-th%20" με την ευχή να λάβω κάποια απάντηση.
Πάντως ο άνθρωπος ανταποκρίθηκε και τον ευχαριστώ.

Εγώ υπέβαλλα τα παρακάτω ερωτήματα προς τον κ. Γραμμένο ως προς ασάφειες και προβληματισμούς (όχι διορθώσεις):

"1. Για την άσκηση Ε6 του τεύχους "ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ" δίνεται στη σελίδα 19 του τεύχους "ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΛΥΣΕΙΣ ΑΣΚΗΣΕΩΝ" ως λύση για την διαδικασία της εισαγωγής (εκ παραδρομής σε προηγούμενο μήνυμα αναφέρθηκα στην εξαγωγή) από την ουρά, μέθοδος η οποία δεν συνάδει με τη μεθοδολογία που προτείνεται στην παράγραφο 1.2 του πρώτου τεύχους. Σαφώς και είναι αποδεκτή λύση και υλοποίηση, αλλά θα πρέπει να γίνει πιο ξεκάθαρο στο μαθητή, ποια μεθοδολογία τελικά πρέπει να επικρατήσει και αν θα βαθμολογηθεί μερικώς στη μία ή στην άλλη περίπτωση.

2. Στη σελίδα 38 του τεύχους "ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ" για τις συνδεδεμένες λίστες αναφέρεται ότι "Το πεδίο Δεδομένα μπορεί να περιέχει μία ή περισσότερες αλφαριθμητικές ή αριθμητικές πληροφορίες". Γιατί αποκλείεται άλλος τύπος δεδομένων, όπως π.χ. οι λογικές τιμές?

3. Στη σελίδα 75 του τεύχους "ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ" αναφέρεται ότι η "λίστα_τιμών_Ν" της εντολής ΕΠΙΛΕΞΕ μπορεί να πάρει και περιοχή τιμών "από..έως". Επειδή δεν έχω βρει ανάλογη περίπτωση σε παράδειγμα, ποιος τρόπος σύνταξης θα γίνει αποδεκτός σε μια τέτοια περίπτωση? Π.χ. το "Περίπτωση από 8 έως 10" ή το "Περίπτωση 8..10" είναι σωστό? Ή και τα δύο?

4. Στο κυρίως βιβλίο μαθητή με τίτλο "Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον" στη σελίδα 121 αναφέρεται ξεκάθαρα ότι οι κατηγορίες των λαθών είναι τα συντακτικά και τα λογικά λάθη και μάλιστα για τα τελευταία αναφέρεται :  "Τα λογικά λάθη εμφανίζονται μόνο στην εκτέλεση..." και λίγο παρακάτω "τα λογικά λάθη που είναι τα πλέον σοβαρά και δύσκολα στη διόρθωσή τους οφείλονται σε σφάλματα κατά την υλοποίηση του αλγορίθμου...".
Όμως στη σελίδα 115 του τεύχους "ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ" γίνεται διαχωρισμός των ειδών των λαθών σε:
• Συντακτικά λάθη
• Λάθη που οδηγούν σε αντικανονικό τερματισμό του προγράμματος
• Λογικά λάθη που παράγουν λανθασμένα αποτελέσματα
 
Μα και η δεύτερη κατηγορία λογικά λάθη δεν είναι? Δεν θα έπρεπε να μπει και αυτός ο χαρακτηρισμός πριν τη λέξη "Λάθη", αφού και αυτά προκύπτουν κατά την εκτέλεση?
"

tsak

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 176
Απ: Διευκρινήσεις και παρατηρήσεις για τη νέα ύλη
« Απάντηση #3 στις: 16 Φεβ 2020, 01:25:07 μμ »
Κοινοποιω το πλήρες μήνυμα του κ. Γραμμένου μετά από άδειά του:

"Κάνοντας αναζήτηση βρέθηκα σε αυτή τη σελίδα, όπου μπορείτε να υποβάλετε ηλεκτρονικά το ερώτημά σας με επίσημο τρόπο. Δεν το έχω δοκιμάσει, ελπίζω να λειτουργεί.

 

Το ερώτημά σας θα πρέπει να απευθύνεται στην Γενική Διεύθυνση Σπουδών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Διεύθυνση Σπουδών, Προγραμμάτων και Οργάνωσης Δ/βθμιας Εκπαίδευσης, Τμήμα Α'.

 

Από το οργανόγραμμα που βρίσκεται στον ιστότοπο το Υπουργείου είδα ότι η ηλεκτρονική διεύθυνση του συγκεκριμένου τμήματος είναι η: spoudonde1@minedu.gov.gr. Θα σας πρότεινα να κοινοποιήσετε το αίτημά σας και στο συγκεκριμένο τμήμα για να υπάρξει άμεση ενημέρωση.

 

Λογικά το ερώτημα θα διαβιβαστεί στη συνέχεια στο ΙΕΠ για γνωμοδότηση.

 

Αναφορικά με τις διορθώσεις που προτείνετε να γίνουν, σας παρακαλώ πολύ αποστείλετέ μας αναλυτική συγκεντρωτική λίστα με τα σημεία που προτείνετε να διορθωθούν συνοδευόμενα από τις προτεινόμενες από εσάς διορθώσεις. Οι διορθώσεις που θα προτείνετε  θα πρέπει να είναι σαφώς διατυπωμένες και με ακρίβεια  (για την τελική αποτύπωση στο/στα βιβλίο/α) και φυσικά να συμβαδίζουν με το πνεύμα των σχολικών εγχειριδίων και με την διδακτέα/εξεταστέα ύλη του μαθήματος.

 

Ελπίζω να σας βοήθησα,

Με εκτίμηση,

Νίκος Γραμμένος"

tsak

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 176
Απ: Διευκρινήσεις και παρατηρήσεις για τη νέα ύλη
« Απάντηση #4 στις: 16 Φεβ 2020, 01:27:13 μμ »
Όπως και το παρακάτω:

"...και μια επιπλέον διευκρίνιση:

Οι διορθώσεις (με τεκμηρίωση) που προτείνετε να γίνουν στα σχολικά εγχειρίδια δεν είναι απαραίτητο να συμπεριληφθούν στο αίτημά σας προς το Υπουργείο. Μπορείτε να μου τις αποστείλετε και στο προσωπικό μου email. Σας παρακαλώ μόνο να είναι συγκεντρωτική λίστα (συγκεντρωτικό αρχείο) και όχι πολλαπλά emails για να μην χαθούμε.

Ίσως θα μπορούσατε να μαζέψετε εσείς ή κάποιος/α από τους/τις συναδέλφους τις εν λόγω διορθώσεις και να μου τις στείλετε. Θα επιθυμούσα τέλος, το κείμενο να είναι επώνυμο, με τα ονόματα των συναδέλφων που συμμετέχουν στην συγγραφή του.

Καλή συνέχεια και καλή δύναμη στο έργο σας,
Με εκτίμηση,
Νίκος Γραμμένος
"

Γιάννης Αναγνωστάκης

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 836
Απ: Διευκρινήσεις και παρατηρήσεις για τη νέα ύλη
« Απάντηση #5 στις: 16 Φεβ 2020, 01:29:17 μμ »


Αναφορικά με τις διορθώσεις που προτείνετε να γίνουν, σας παρακαλώ πολύ αποστείλετέ μας αναλυτική συγκεντρωτική λίστα με τα σημεία που προτείνετε να διορθωθούν συνοδευόμενα από τις προτεινόμενες από εσάς διορθώσεις. Οι διορθώσεις που θα προτείνετε  θα πρέπει να είναι σαφώς διατυπωμένες και με ακρίβεια  (για την τελική αποτύπωση στο/στα βιβλίο/α) και φυσικά να συμβαδίζουν με το πνεύμα των σχολικών εγχειριδίων και με την διδακτέα/εξεταστέα ύλη του μαθήματος.

 

Το ίδιο ακριβώς μου έχει στείλει και μένα πριν μία εβδομάδα.  Εγώ θα ετοιμάσω κάποιες διορθώσεις, όποιος θέλει μπορεί να μου στείλει τις προτεινόμενες δικές του, να τις συγκεντρώσω. Θα τις συμπεριλάβω όλες (με ονοματεπώνυμο συναδέλφου σε κάθε διόρθωση)

tsak

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 176
Απ: Διευκρινήσεις και παρατηρήσεις για τη νέα ύλη
« Απάντηση #6 στις: 16 Φεβ 2020, 02:37:18 μμ »
Όπως και το παρακάτω:

"...και μια επιπλέον διευκρίνιση:

Οι διορθώσεις (με τεκμηρίωση) που προτείνετε να γίνουν στα σχολικά εγχειρίδια δεν είναι απαραίτητο να συμπεριληφθούν στο αίτημά σας προς το Υπουργείο. Μπορείτε να μου τις αποστείλετε και στο προσωπικό μου email. Σας παρακαλώ μόνο να είναι συγκεντρωτική λίστα (συγκεντρωτικό αρχείο) και όχι πολλαπλά emails για να μην χαθούμε.


Το ίδιο ακριβώς μου έχει στείλει και μένα πριν μία εβδομάδα.  Εγώ θα ετοιμάσω κάποιες διορθώσεις, όποιος θέλει μπορεί να μου στείλει τις προτεινόμενες δικές του, να τις συγκεντρώσω. Θα τις συμπεριλάβω όλες (με ονοματεπώνυμο συναδέλφου σε κάθε διόρθωση)
Το ίδιο ακριβώς μου έχει στείλει και μένα πριν μία εβδομάδα.  Εγώ θα ετοιμάσω κάποιες διορθώσεις, όποιος θέλει μπορεί να μου στείλει τις προτεινόμενες δικές του, να τις συγκεντρώσω. Θα τις συμπεριλάβω όλες (με ονοματεπώνυμο συναδέλφου σε κάθε διόρθωση)

ωραία,
εγώ έκανα κάποιες παρατηρήσεις παραπάνω που αφορούν βέβαια κυρίως ασάφειες. Αν ετοιμαστεί επιστολή είμαι μέσα (Τσακιρίδης Γιώργος ΠΕ Πληροφορικής)

akalest0s

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 208
Απ: Διευκρινήσεις και παρατηρήσεις για τη νέα ύλη
« Απάντηση #7 στις: 16 Φεβ 2020, 11:20:28 μμ »
3. Στη σελίδα 75 του τεύχους "ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ" αναφέρεται ότι η "λίστα_τιμών_Ν" της εντολής ΕΠΙΛΕΞΕ μπορεί να πάρει και περιοχή τιμών "από..έως". Επειδή δεν έχω βρει ανάλογη περίπτωση σε παράδειγμα, ποιος τρόπος σύνταξης θα γίνει αποδεκτός σε μια τέτοια περίπτωση? Π.χ. το "Περίπτωση από 8 έως 10" ή το "Περίπτωση 8..10" είναι σωστό? Ή και τα δύο?
Νομίζω σε αυτό παίρνεις απάντηση από τις λύσεις που κυκλοφόρησαν από το ΙΕΠ, το ίδιο βιβλίο δηλαδή που συζητάμε ("Ενδεικτικές Λύσεις Ασκήσεων"). Εκεί υπάρχει άσκηση (Ε3/52), που τη λύνει με τον """τελεστή""" των δύο τελειών.

Παρεμπιπτόντως, μήπως αξίζει να ανοίξει ένα χωριστό θέμα, ειδικά για τη συλλογή διορθώσεων; Νομίζω μάλιστα κάποιο υπάρχει ήδη και βόσκει τριγύρω..;
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

gthal

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2017
  • *
  • Μηνύματα: 917
Απ: Διευκρινήσεις και παρατηρήσεις για τη νέα ύλη
« Απάντηση #8 στις: 16 Φεβ 2020, 11:43:29 μμ »
Ναι θα πρέπει αυτά να μεταφερθούν σε ξεχωριστό θέμα.
Η ευκαιρία αυτή που δίνεται είναι πολύ σημαντική και η προσπάθεια που ξεκίνησαν tsak και Αναγνωστάκης αξιέπαινη!
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

tsak

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 176
Απ: Διευκρινήσεις και παρατηρήσεις για τη νέα ύλη
« Απάντηση #9 στις: 17 Φεβ 2020, 12:19:14 πμ »
Νομίζω σε αυτό παίρνεις απάντηση από τις λύσεις που κυκλοφόρησαν από το ΙΕΠ, το ίδιο βιβλίο δηλαδή που συζητάμε ("Ενδεικτικές Λύσεις Ασκήσεων"). Εκεί υπάρχει άσκηση (Ε3/52), που τη λύνει με τον """τελεστή""" των δύο τελειών.

Παρεμπιπτόντως, μήπως αξίζει να ανοίξει ένα χωριστό θέμα, ειδικά για τη συλλογή διορθώσεων; Νομίζω μάλιστα κάποιο υπάρχει ήδη και βόσκει τριγύρω..;

Σχετικά με την ΕΠΙΛΕΞΕ καλό είναι να ξεκαθαριστεί αν και το από.. έως με λέξεις θα γίνει αποδεκτό γιατί παλιότερα το χρησιμοποιούσαμε χωρίς τις τελειες, οι οποίες για κάποιο λόγο αναφέρονται σε παράδειγμα που λες.
Εγώ μάζεψα όπως είδατε 4 απορίες που έχω, έκανα ένα βήμα με την επικοινωνία με τον κ. Γραμμένο και είδα έδαφος για να μαζέψουμε όσα θολά σημεία θεωρεί ο καθένας μαζί με άλλες προτάσεις τώρα που "ψήνεται" η υπόθεση. Είναι ευκαιρία να ακουστουμε και να προτείνουμε. Είμαστε το "πεζοδρόμιο" που λένε και αυτοί που ζουν την πραγματικότητα.
Εμπρός αδέρφια 😁

tsak

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 176
Απ: Διευκρινήσεις και παρατηρήσεις για τη νέα ύλη
« Απάντηση #10 στις: 17 Φεβ 2020, 11:46:25 πμ »
Με απορία διαπιστώνω σήμερα ότι αφαιρέθηκαν όλα τα post που έκανα από ένα σημείο και μετά και ειδικά αυτά που αφορούν την παρέμβασή μου στο Υπουργείο και έπειτα.

alkisg

  • Τεχνικός / καθαρίστρια
  • *****
  • Μηνύματα: 5387
    • Ο Διερμηνευτής της ΓΛΩΣΣΑΣ
Απ: Διευκρινήσεις και παρατηρήσεις για τη νέα ύλη
« Απάντηση #11 στις: 17 Φεβ 2020, 11:58:56 πμ »
@tsak, διάβασε τι έγραψα ακριβώς παραπάνω! Ζητήσατε να τα μεταφέρω στο άλλο θέμα και τα μετέφερα, δεν διαγράφηκε τίποτα, συνεχίστε τη συζήτηση εκεί.
Ήταν κρίμα τόσο σοβαρή συζήτηση να μπλέκεται σε ένα θέμα που έχει μόνο μια άσκηση για ουρές...

https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=7813.0;all

tsak

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 176
Απ: Διευκρινήσεις και παρατηρήσεις για τη νέα ύλη
« Απάντηση #12 στις: 17 Φεβ 2020, 12:54:04 μμ »
οκ, ευχαριστώ δεν το πρόσεξα, απλά αν μπορεί με κάποιο τρόπο να έρθει στα πρώτα topics γιατί φοβάμαι ότι εκεί που πήγε κάποιοι δεν θα δουν καν τις πρόσφατες συζητήσεις

tsak

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 176
Απ: Διευκρινήσεις και παρατηρήσεις για τη νέα ύλη
« Απάντηση #13 στις: 17 Φεβ 2020, 12:55:40 μμ »
.

alkisg

  • Τεχνικός / καθαρίστρια
  • *****
  • Μηνύματα: 5387
    • Ο Διερμηνευτής της ΓΛΩΣΣΑΣ
Απ: Διευκρινήσεις και παρατηρήσεις για τη νέα ύλη
« Απάντηση #14 στις: 17 Φεβ 2020, 01:19:07 μμ »
@tsak, δεν υποστηρίζεται re-ordering μηνυμάτων εντός του ίδιου θέματος, εκεί πάντα ταξινομούνται ανά ημερομηνία.

Αν θέλετε, μπορώ να διαχωρίσω τα μηνύματα από https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=7813.msg89091#msg89091 και κάτω και να τα βάλω σε νέο θέμα. Αν ναι, πείτε μου και τι τίτλο να βάλω.

Γιάννης Αναγνωστάκης

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 836
Απ: Διευκρινήσεις και παρατηρήσεις για τη νέα ύλη
« Απάντηση #15 στις: 17 Φεβ 2020, 02:23:32 μμ »
Εαν σου είναι εύκολο βάλτε σε ένα νέο θέμα, με τίτλο, Διευκρινήσεις & Παρατηρήσεις για τη νέα ύλη (λέω τώρα εγώ...)

tsak

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 176
Απ: Διευκρινήσεις και παρατηρήσεις για τη νέα ύλη
« Απάντηση #16 στις: 17 Φεβ 2020, 03:45:12 μμ »
Για το ερώτημα που έκανα στο Υπουργείο σχετικά με την Ε6 άσκηση της ουράς, μου στείλανε αριθμούς πρωτοκόλλου οπότε αν έχω κάποια απάντηση θα ενημερώσω.
Τώρα λοιπόν που έγινε μια αρχή καλό είναι να επισπευθει από μέρους μας η συγκέντρωση σε ένα έγγραφο αυτών που συζητάμε και να σταλεί.

pgrontas

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2016
  • *
  • Μηνύματα: 1402
  • There are always possibilities...
Απ: Διευκρινήσεις και παρατηρήσεις για τη νέα ύλη
« Απάντηση #17 στις: 17 Φεβ 2020, 05:04:19 μμ »
Δύο ερωτήσεις στα δένδρα:
1. Στον ορισμό του δένδρου, μήπως η τρίτη συνθήκη (μοναδικό μονοπάτι από τη ρίζα) είναι περιττή;  Νομίζω ότι αν ισχύουν τα δύο πρώτα συνεπάγεται το τρίτο. Δεν μπορώ να σκεφτώ κάποιο αντιπαράδειγμα.
2. Επίσης γιατί τα (απλά) δυαδικά δένδρα είναι διατεταγμένα; Νόμιζα ότι δυαδικά είναι αυτά που έχουν απλώς βαθμό δύο.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

tsak

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 176
Απ: Διευκρινήσεις και παρατηρήσεις για τη νέα ύλη
« Απάντηση #18 στις: 17 Φεβ 2020, 07:46:07 μμ »
Δύο ερωτήσεις στα δένδρα:
1. Στον ορισμό του δένδρου, μήπως η τρίτη συνθήκη (μοναδικό μονοπάτι από τη ρίζα) είναι περιττή;  Νομίζω ότι αν ισχύουν τα δύο πρώτα συνεπάγεται το τρίτο. Δεν μπορώ να σκεφτώ κάποιο αντιπαράδειγμα.
2. Επίσης γιατί τα (απλά) δυαδικά δένδρα είναι διατεταγμένα; Νόμιζα ότι δυαδικά είναι αυτά που έχουν απλώς βαθμό δύο.

Ειδικά για το πρώτο αναρωτιομουν κι εγώ...ας μπει στη λίστα κι αυτό.
Και το δεύτερο βέβαια προς διερεύνηση..

alkisg

  • Τεχνικός / καθαρίστρια
  • *****
  • Μηνύματα: 5387
    • Ο Διερμηνευτής της ΓΛΩΣΣΑΣ
Απ: Διευκρινήσεις και παρατηρήσεις για τη νέα ύλη
« Απάντηση #19 στις: 18 Φεβ 2020, 08:36:49 πμ »
Εαν σου είναι εύκολο βάλτε σε ένα νέο θέμα, με τίτλο, Διευκρινήσεις & Παρατηρήσεις για τη νέα ύλη (λέω τώρα εγώ...)

Έτοιμο· tsak αν θες μπορείς να επεξεργαστείς το αρχικό μήνυμα ώστε να αποτελεί εισαγωγή στο παρόν θέμα, κι αν θες μπορείς να συμπεριλάβεις και την τρέχουσα λίστα με τις διευκρινίσεις.

Γιάννης Αναγνωστάκης

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 836
Απ: Διευκρινήσεις και παρατηρήσεις για τη νέα ύλη
« Απάντηση #20 στις: 18 Φεβ 2020, 10:51:17 πμ »
Καλό θα ήταν, οι συνάδελφοι, που θέλουν να προτείνουν κάποια διόρθωση, να μου στείλουν , κατά προτίμηση με τη μορφή doc, docx ένα κείμενο με τα στοιχεία τους και τις παρατηρήσεις τους στο johnanagno at gmail dot com . Αυτά θα συγκεντρωθούν για να σταλούν μαζικά. Μην περιμένετε να κάθομαι να κάνω copy paste τα posts σας στα διάφορα threads. Μαζέψτε τις παρατηρήσεις σε ένα έγγραφο και στείλτε τις

akalest0s

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 208
Απ: Διευκρινήσεις και παρατηρήσεις για τη νέα ύλη
« Απάντηση #21 στις: 18 Φεβ 2020, 12:18:26 μμ »
Συμπληρωματικό βιβλίο μαθητή, σελίδα 78, Παράδειγμα 3:
Είναι αφελές να λέει στο πλαίσιο "Ανάλυση", ότι η Επίλεξε είναι προτιμότερη λόγω πιο συμπαγούς δομής της. Το αμέσως μετά παράδειγμα 4, αποδεικνύει ότι σε μερικές περιπτώσεις, κανένα όφελος δεν προκύπτει από τη χρήση της: κάνει μετατροπή σε Αν του ίδιου κώδικα. Ο κώδικας που προκύπτει είναι το ίδιο συμπαγής και απλός. Οπότε να αφαιρεθεί η γραμμή
"Είναι καλύτερα να χρησιμοποιηθεί η εντολή ΕΠΙΛΕΞΕ αντί της ΑΝ... ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ... λόγω της συμπαγούς δομής της στον προγραμματισμό"
και
ή προαιρετικά να μπει το ανάποδο: "μερικές φορές, όπως φαίνεται στο παράδειγμα 4, δεν προκύπτει ιδιαίτερο όφελος από την χρήση της μίας ή της άλλης δομής"
ή να μην μπει καμμία τέτοια επεξήγηση.
Φαντάζομαι αυτό προέκυψε από απρόσεχτο copy-paste, των προηγούμενων "Αναλύσεων". Εννοείται ότι στα προηγούμενα παραδείγματα, καλά κάνουν και το αναφέρουν, εκεί ταιριάζει.

Γιάννη, θα σου το στείλω όπως το ζήτησες. Μαζεύω και άλλες παρατηρήσεις για να στις στείλω μαζεμένες. Ωστόσο βάζω και εδώ, είτε για περισσότερη συζήτηση, είτε γιατί δεν είμαι σίγουρος ότι θα βρω το χρόνο..
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

akalest0s

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 208
Απ: Διευκρινήσεις και παρατηρήσεις για τη νέα ύλη
« Απάντηση #22 στις: 18 Φεβ 2020, 12:37:38 μμ »
Συμπληρωματικό βιβλίο μαθητή, σελίδα 75, θεωρία:
Η φράση "ή η πράξη, που υπολογίζει την τιμή της.", σε μένα δεν βγάζει κανένα νόημα. Νομίζω είναι λάθος και πρέπει να αφαιρεθεί. Τι λέτε;
Μάλιστα έχει υπογραμμισμένο ΚΑΙ με bold το διαζευκτικό ή... τι στο καλό δεν πιάνω εδώ;  ???

Επίσης, από κάτω που λέει μεταβλητή, πρέπει να γράφει "Μεταβλητή ή σταθερά"

Επίσης, αντί για αριθμητική και συγκριτική πράξη, θα έπρεπε να λέει αριθμητική και συγκριτική έκφραση.

Τέλος, θα ήταν πολύ βολικό και εύκολο από τη μεριά τους, να παρέθεταν σε αυτό το σημείο όλες τις πιθανές περιπτώσεις για τη <λίστα_τιμών_Ν> (ίσως και για την <έκφραση>). Με ένα μικρό πινακάκι θα είχε τελειώσει όλο το μπέρδεμα και οι σελίδες σελίδων που έχουν γραφεί στο στέκι...
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

tsak

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 176
Απ: Διευκρινήσεις και παρατηρήσεις για τη νέα ύλη
« Απάντηση #23 στις: 18 Φεβ 2020, 07:40:02 μμ »
Καλό θα ήταν, οι συνάδελφοι, που θέλουν να προτείνουν κάποια διόρθωση, να μου στείλουν , κατά προτίμηση με τη μορφή doc, docx ένα κείμενο με τα στοιχεία τους και τις παρατηρήσεις τους στο johnanagno at gmail dot com . Αυτά θα συγκεντρωθούν για να σταλούν μαζικά. Μην περιμένετε να κάθομαι να κάνω copy paste τα posts σας στα διάφορα threads. Μαζέψτε τις παρατηρήσεις σε ένα έγγραφο και στείλτε τις

Σωστός...
Να βάλουμε ένα χρονοδιάγραμμα μέχρι την Κυριακή 23 Φεβρουαρίου, να συγκεντρωθούν οι παρατηρήσεις;

Γιάννης Αναγνωστάκης

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 836
Απ: Διευκρινήσεις και παρατηρήσεις για τη νέα ύλη
« Απάντηση #24 στις: 19 Φεβ 2020, 12:12:34 πμ »
Σωστός...
Να βάλουμε ένα χρονοδιάγραμμα μέχρι την Κυριακή 23 Φεβρουαρίου, να συγκεντρωθούν οι παρατηρήσεις;

Εγώ θα έλεγα μέχρι τέλη Φλεβάρη

pgrontas

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2016
  • *
  • Μηνύματα: 1402
  • There are always possibilities...
Απ: Διευκρινήσεις και παρατηρήσεις για τη νέα ύλη
« Απάντηση #25 στις: 19 Φεβ 2020, 09:40:02 μμ »
Έχει δοκιμάσει κάποιος να κάνει το γράφο για τις γέφυρες του Konigsberg στους μαθητές? (Αν όχι φαίνεται στο https://en.wikipedia.org/wiki/Seven_Bridges_of_K%C3%B6nigsberg)

Προκύπτει αυτό που στη βιβλιογραφία λέγεται multigraph (https://en.wikipedia.org/wiki/Multigraph), όπου μεταξύ δύο κορυφών μπορεί να υπάρχουν περισσότερες από μία (μη κατευθυνόμενες) ακμές. Αν και αυτοι οι γράφοι, έχουν εφαρμογές, δεν είναι οι τυπικοί γράφοι, που όλοι έχουμε συναντήσει και που υπονοεί το βιβλίο.

Ωραίο ιστορικό παράδειγμα δε λέω, αλλά οδηγεί σε αρκετά ειδική περίπτωση γράφου.
« Τελευταία τροποποίηση: 19 Φεβ 2020, 10:01:14 μμ από pgrontas »
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

ολγα

  • Βετεράνος
  • ****
  • Μηνύματα: 85
Απ: Διευκρινήσεις και παρατηρήσεις για τη νέα ύλη
« Απάντηση #26 στις: 26 Φεβ 2020, 05:04:55 μμ »
Αν συμφωνείτε (δεν ξέρω αν έχει αναφερθεί αλλού):

Συμπληρωματικό βιβλίο μαθητή, σελίδα 72
η γραμμή

43      ΑΝ προσ > 7 Η αρχη_ > τελος ΤΟΤΕ

πρέπει να γίνει

43      ΑΝ  αρχη_ > τελος ΤΟΤΕ

γιατί ο μέγιστος αριθμός επαναλήψεων/συγκρίσεων/προσπαθειών για 100 στοιχεία είναι [log2(100)+1]=7, άρα δεν είναι δυνατόν προσ>7.

akalest0s

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 208
Απ: Διευκρινήσεις και παρατηρήσεις για τη νέα ύλη
« Απάντηση #27 στις: 04 Μάρ 2020, 01:35:04 πμ »
Εγώ θα έλεγα μέχρι τέλη Φλεβάρη
Γιάννη έκανες κάτι με αυτό; Να έχω το νου μου ή πάει το τραίνο έφυγε;
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

tsak

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 176
Απ: Διευκρινήσεις και παρατηρήσεις για τη νέα ύλη
« Απάντηση #28 στις: 04 Μάρ 2020, 02:17:46 μμ »
Αν γίνει κάποια κίνηση μέσα στην εβδομάδα, παρακαλώ να ανακοινωθεί στο παρόν θέμα, ειδάλλως εγώ θα στείλω τα δικά μου ερωτήματα όπως έχω στείλει ήδη ένα από σύνδεσμο του Υπουργείου (πήρα πάντως πρωτόκολλο και απάντηση ότι προωθήθηκε στην αρμόδια επιτροπή για επεξεργασία).

Γιάννης Αναγνωστάκης

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 836
Απ: Διευκρινήσεις και παρατηρήσεις για τη νέα ύλη
« Απάντηση #29 στις: 04 Μάρ 2020, 10:21:26 μμ »
Γιάννη έκανες κάτι με αυτό; Να έχω το νου μου ή πάει το τραίνο έφυγε;

Καλησπέρα. Αυτη την εβδομάδα θα το στείλω

@tsak... Μπορείς να μου στείλεις τις παρατηρήσεις σου να τις συμπεριλάβω

tsak

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 176
Απ: Διευκρινήσεις και παρατηρήσεις για τη νέα ύλη
« Απάντηση #30 στις: 04 Μάρ 2020, 11:54:59 μμ »
Καλησπέρα. Αυτη την εβδομάδα θα το στείλω

@tsak... Μπορείς να μου στείλεις τις παρατηρήσεις σου να τις συμπεριλάβω

Τις έχω στείλει ήδη από τις 22/2 και μου απάντησες ότι τις έλαβες και ότι θα συμπεριληφθούν...αν για κάποιο λόγο δεν τις έχεις τις στέλνω παλι

Γιάννης Αναγνωστάκης

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 836
Απ: Διευκρινήσεις και παρατηρήσεις για τη νέα ύλη
« Απάντηση #31 στις: 09 Μάρ 2020, 10:16:38 μμ »
Καλησπέρα

Σήμερα έστειλα την πρώτη έκδοση των παρατηρήσεων-ερωτήσεων σχετικά με την νέα ύλη στον κ. Γραμμένο (ΙΕΠ)  (βλέπε επισυναπτόμενο)

Εύχομαι στο μέλλον να υπάρξει και δεύτερη έκδοση, αλλά ακόμα πιο βασικό να πιάσουν τόπο.


tsak

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 176
Απ: Διευκρινήσεις και παρατηρήσεις για τη νέα ύλη
« Απάντηση #32 στις: 10 Μάρ 2020, 12:19:25 πμ »
Έχω την πεποίθηση ότι έστω για το νέο έτος θα δώσουμε τροφή για βελτιώσεις. Θα έχουν πιστεύω και το χρόνο οι συγγραφείς να δουν τα προβληματικά σημεία και τα λάθη.
Γιατί όχι να προταθεί και ένα νέο ενιαίο σύγγραμμα.

Δεν ξέρω βέβαια αν φέτος προλαβαίνουν να φωτίσουν τα σημεία που ενδεχομένως δημιουργούν διπλές και τριπλές αναγνώσεις σε ενδεχόμενα θέματα εξετάσεων.

ΔΗΜΗΤΡΗΣ Χ

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 45
Απ: Διευκρινήσεις και παρατηρήσεις για τη νέα ύλη
« Απάντηση #33 στις: 10 Μάρ 2020, 12:36:09 πμ »
Tsak, +1 τουλαχιστον.
Ειδικα για το ενιαιο συγγραμα, τα 4 βιβλια που υπαρχουν φετος με τις τοσες επικαλυψεις, ειναι ξεκαθαρα κατι που απαιτει διορθωση. Μακαρι να γινουν 1+1 (θεωρια + ασκησεις). Μπραβο και στους 4 για την ενεργεια σας.

tsak

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 176
Απ: Διευκρινήσεις και παρατηρήσεις για τη νέα ύλη
« Απάντηση #34 στις: 10 Μάρ 2020, 01:19:51 πμ »
Tsak, +1 τουλαχιστον.
Ειδικα για το ενιαιο συγγραμα, τα 4 βιβλια που υπαρχουν φετος με τις τοσες επικαλυψεις, ειναι ξεκαθαρα κατι που απαιτει διορθωση. Μακαρι να γινουν 1+1 (θεωρια + ασκησεις). Μπραβο και στους 4 για την ενεργεια σας.

Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια.
Το ενιαίο σύγγραμμα είναι το αυτονόητο για εμένα στη χώρα βέβαια που το αυτονόητο έχει πεθάνει από καιρό...
Βέβαια να μην ξεχνάμε ότι οι συγγραφείς και όλοι όσοι έχουν εμπλακεί στην περσινή προσπάθεια, έπρεπε να ετοιμάσουν πράγματα σε σύντομο χρόνο και υπό την πίεση των αποφάσεων της προηγούμενης πολιτικής ηγεσίας οπότε κατανοητά τα όποια λάθη. Από εδώ και περα ομως υπάρχει ο χρόνος και η μαγιά για βελτιώσεις. Και θα πρέπει να ακουστούμε όλοι εμείς που δουλεύουμε στην πραγματικότητα και την καθημερινότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Μια πόρτα ανοιχτή αντιληφθηκα ότι υπάρχει από τον κ. Γραμμενο.
Ιδωμεν για τα υπόλοιπα...

tsak

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 176
Απ: Διευκρινήσεις και παρατηρήσεις για τη νέα ύλη
« Απάντηση #35 στις: 31 Μάρ 2020, 09:57:56 πμ »
Καλημέρα, σε συζήτηση που ξεκίνησε για τις παρατηρήσεις επί του νέου συγγράμματος κλπ, σας είχα ενημερώσει ότι είχα θέσει προς του Υπουργείο το παρακάτω ερώτημα που απασχόλησε αρκετά πολλούς εδώ μέσα:
"Για την άσκηση Ε6 του τεύχους "ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ" δίνεται στη σελίδα 19 του τεύχους "ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΛΥΣΕΙΣ ΑΣΚΗΣΕΩΝ" ως λύση για την διαδικασία της εισαγωγής στηνν ουρά, μέθοδος η οποία δεν συνάδει με τη μεθοδολογία που προτείνεται στην παράγραφο 1.2 του πρώτου τεύχους. Σαφώς και είναι αποδεκτή λύση και υλοποίηση, αλλά θα πρέπει να γίνει πιο ξεκάθαρο στο μαθητή, ποια μεθοδολογία τελικά πρέπει να επικρατήσει και αν θα βαθμολογηθεί μερικώς στη μία ή στην άλλη περίπτωση".

Η απάντηση που πήρα σήμερα επισυνάπτεται...τα συμπεράσματα τα αφήνω σε εσάς πρώτα...

evry

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 3391
  • to Iterate is human to Recurse divine
Απ: Διευκρινήσεις και παρατηρήσεις για τη νέα ύλη
« Απάντηση #36 στις: 31 Μάρ 2020, 11:35:02 πμ »
Περίμενες να σου απαντήσουν κάτι διαφορετικό?
Όταν ρωτάς από την επίσημη οδό θα λάβεις απάντηση από την .... επίσημη οδό  ;)
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

tsak

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 176
Απ: Διευκρινήσεις και παρατηρήσεις για τη νέα ύλη
« Απάντηση #37 στις: 31 Μάρ 2020, 01:22:13 μμ »
Περίμενες να σου απαντήσουν κάτι διαφορετικό?
Όταν ρωτάς από την επίσημη οδό θα λάβεις απάντηση από την .... επίσημη οδό  ;)

Μήνυμα ελήφθη...
Ελλαδάρα...

angrits

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 37
Απ: Διευκρινήσεις και παρατηρήσεις για τη νέα ύλη
« Απάντηση #38 στις: 03 Απρ 2020, 01:05:15 μμ »
Η απάντηση που πήρα σήμερα επισυνάπτεται...τα συμπεράσματα τα αφήνω σε εσάς πρώτα...

Ναρκωτικά;;;; Καλά κάνω μερικές φορές και δείχνω τις Ενδεικτικές λύσεις στους μαθητές μου και γελάμε όλοι μαζι. Είναι που είναι το βιβλίο της Πληροφορικής... μην πω.

thaaanos

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 25
Απ: Διευκρινήσεις και παρατηρήσεις για τη νέα ύλη
« Απάντηση #39 στις: 12 Απρ 2020, 12:39:00 πμ »
Μια παρατήρηση μόνο όσον άφορα τις ασάφειες και ΓΛΩΣΣΑ/python.

Πρέπει να απαιτήσουμε να υπάρχει σε παράρτημα και εντός ύλης το *πλήρες συντακτικό της γλώσσας προγραμματισμού*, με την οποία θα καλούμε τους μαθητές μας να προγραμματίσουν.
Οτιδήποτε λιγότερο είναι ασαφές. και άπλα θα κυνηγάμε την ουρά μας και τις διευκρινίσεις

υπό αυτό το πρίσμα δείτε της python https://docs.python.org/3/reference/

Προσωπικά θα διάλεγα συναρτησιακή γλώσσα για το λύκειο, πιο κοντά στο μαθηματικό φορμαλισμό που είναι εξοικειωμένα τα παιδιά.

just my 2c

ilias_s

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 363
Απ: Διευκρινήσεις και παρατηρήσεις για τη νέα ύλη
« Απάντηση #40 στις: 12 Απρ 2020, 03:12:19 μμ »
Μήνυμα ελήφθη...
Ελλαδάρα...

Περίμενες πως δεν θα άρχιζαν τους "σωλήνες" (pipes ...στα αγγλικά);;;

tsak

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 176
Απ: Διευκρινήσεις και παρατηρήσεις για τη νέα ύλη
« Απάντηση #41 στις: 12 Απρ 2020, 05:35:35 μμ »
Περίμενες πως δεν θα άρχιζαν τους "σωλήνες" (pipes ...στα αγγλικά);;;

Είχα μια ελπίδα ότι θα έπαιρνα μια πιο "παντελονατη" απάντηση αλλά...

Να δούμε τι απαντήσεις και αν θα πάρουμε σε λίστα ασαφειών που στείλαμε μαζί με άλλους συναδέλφους.. Τουλάχιστον να δώσουν έναυσμα για αλλαγές με το νέο έτος. Ελπίζω ... πάλι.