Συγγνώμη για το "σεντονάκι" κειμένου.

ilias_s δεν είναι απλό το θέμα. Δε μπορώ ούτε να συμφωνήσω, αλλά ούτε και να διαφωνήσω μαζί σου, γιατί έχεις πολύ δίκιο σε κάποια σημεία, αλλά το θέμα είναι περίπλοκο. Από τη στιγμή που οι Πανελλήνιες εξετάσεις κι οι βάσεις που βγαίνουν, δίνονται με τη λογική "όποιος γράψει καλύτερα περνάει", αυτό μεταφράζεται σε Battle Royale για τους μαθητές. Ο ένας πατάει τον άλλο στην αναρρήχηση προς μία Σχολή. Θα βγεί εκτός θέματος η κουβέντα όμως, οπότε δε θα το αναλύσω πολύ. Αυτός που θα γράψει καλύτερα θα περάσει.
Ποιος όμως θα γράψει καλύτερα;
Πώς θα γράψει καλύτερα;
Ποιοι είναι οι συντελεστές επίδοσης του μαθητή; Απάντηση;
Έλα μου ντε! Αναλόγως!
Από τη μία θέλω να διαφωνήσω μαζί σου, γιατί στο Δημόσιο σχολείο, υπάρχει η νοοτροπία των παιδιών "είναι σε ποιον Καθηγητή θα πέσεις" και κάποιες φορές έχουν δίκιο. Κάποιες φορές,
λιγοστές όμως. Υπάρχουν εξαιρετικοί συνάδελφοι και πιστεύω είναι η πλειοψηφία. Συνδυάζοντας το μεγάλο πλήθος μαθητών στην αίθουσα, με πολλές φορές την τακτική της "βαθμολογικής βίτσας" που εφάρμοζαν συνάδελφοι (θυμάμαι, υπήρξα κι εγώ μαθητής αλλά ευτυχώς τα φαινόμενα εξαλείφονται σιγά σιγά όσο γερνάω και χαίρομαι) κάνουν τους μαθητές να απωθούνται από τη μαθησιακή διαδικασία. Προς Θεού, δε παρουσιάζω το παραπάνω παράδειγμα ως τον κανόνα. Απλά είναι μη σου τύχει και το αναφέρω ως διαταραχτικό παράγοντα για να τεκμηριώσω λιγάκι και το "έλα μου ντε"! Από την άλλη θέλω να συμφωνήσω, γιατί υπάρχουν εξαιρετικοί συνάδελφοι, που κάνουν
φοβερά αξιέπαινο εργό (χωρίς να παίρνουν έπαινο) σε Λύκεια, αλλά και σε ΕΠΑΛ(!!!), για να μην αναφέρω τις ενισχυτικές ώρες και την υπερπροσπάθεια μαθητών
ΠΟΥ ΤΟ ΘΕΛΟΥΝ.
Βλέπεις, πουθενά ακόμα δεν αναφέρομαι στο φροντιστήριο. Θα το αναφέρω αργότερα. Αύξηση ωρών στο Δημόσιο Σχολείο; Αμέ! Χωρίς παράγοντα το φροντιστήριο λέω ναι. Λέω πάντα ναι στην αύξηση ωρών; Ναι, μέχρι να μη δώσουν αρνητική απόδοση ή αδικήσουν άλλα εξίσου σημαντικά μαθήματα. Επίσης πιστεύω πως πολλές φροντιστηριακές ώρες αποκτουν επίσης αρνητική απόδοση από ένα σημείο και μετά. Να λέγονταί κι αυτά.
Πού κολλάει τώρα αυτό το φροντιστήριο όμως και πόσο επηρεάζει στ' αλήθεια το παιδί στις επιδόσεις του; Διδάσκω σε φροντιστήριο αλλά θέλω να είμαι εντελώς αντικειμενικός εδώ.
Για το παιδί που
το θέλει συνειδητά κι αποφασίζει να ζοριστεί: - Ένα παιδί που δεν έχει κενά, απλά θα λάμψει λίγο περισσότερο. Το φροντιστήριο κάνει το φινίρισμα, σιγουρεύοντας πως όλα είναι εντάξει.
Ένα παιδί με κενά, θα παλέψει να τα καλύψει με βοήθεια. Εδώ γίνεται έργο, χωρίς να αμφισβητώ άτυπες ώρες αφιερωμένες (όχι θυσιασμένες) στα παιδιά και προσπάθεια συναδέλφων του Δημοσίου. Χαιρετίζω κιόλας!
Ένα παιδί με μαθησιακά προβλήματα ή μεγάλα κενά, θα βοηθηθεί πολύ, τόσο σε φροντίστηριακές ώρες, όσο και σε ώρες ιδιαιτέρων.
Για ένα παιδί που
δε το θέλει και
δε θα ζοριστεί:
- Το φροντιστήριο είναι μια επιπλέον αγγαρία, που του φορτώνουν οι γονείς για το καλό του, μήπως του μείνει κάτι. Έχω δει να γίνονται θαύματα εδώ. Μιλάμε για το παιδί που θα αρνηθεί βοήθεια από το συνάδελφο του Δημοσσίου γιατί βαριέται.
Το παιδί θα ζοριστεί, θα προκληθεί να λύσει, θα ξαναμπεί με κάποιο τρόπο στη μαθησιακή διαδικασία. Αν γίνει νωρίς, ίσως βοηθηθεί ο συνάδελφος του Δημοσίου να βοηθήσει επιπλέον το παιδί.
Τα γνωρίζουμε αυτά. Είναι όμως γνώμονας το φροντιστήριο για μία αλλαγή στο Εκπαιδευτικό Σύστημα;
Σαφώς και όχι. Ποτέ δεν έπρεπε να είναι, ούτε στη Δευτεροβάθμια, ούτε και στη Τριτοβάθμια...
Έχει ενδιαφέρον να συζητείται και το φροντιστηριακό; Νομίζω ναι, με πνεύμα συνεργασίας όμως. Κοινό στόχο δεν έχουμε; Αν το έκανα για τα λεφτά, δε θα το έκανα συνάδελφε. Ξέρετε τι γίνεται στα φροντιστήρια, δεν είναι πολλά τα λεφτά, μπορώ να κάνω άλλα πράγματα. Αλλά έχω αυτό το κάτι που μιλάει μέσα σε όλους μας εδώ. Αυτό που μας κάνει να θέλουμε και να ελπίζουμε.
Παρρένθεση. Κοίτα να δεις πράγματα! Σταματάω να γράφω και διαβάζω παρακάτω το τι γράφεις, κι απαντάσω σιγά σιγά σταδιακά. Και τώρα μόλις διάβασα το τελευταίο μέρος:
Απόσπασμα:
--------------
Συνήθως οι περισσότεροι απαξιώνουν το σχολείο και λένε "θα τα μάθω στο φροντιστήριο", αυτό όμως δεν βοηθάει το σχολείο να γίνει καλύτερο αλλά πρωτίστως... δε βοηθάει τον ίδιο το μαθητή! Άρα μη μου λέτε ότι το "φροντιστήριο κοστίζει Χ ποσό". Ναι κοστίζει τόσο αλλά επειδή εμείς το επιλέγουμε! Μόνη της η ελληνική κοινωνία έφτιαξε το μύθο, που εξυπηρετεί πολλούς, ότι "μόνο αν πληρώσεις θα γίνει σωστή δουλειά".
--------------
Έχεις
ΑΠΟΛΥΤΟ δίκιο. Έχω κάνει δωρεάν μαθήματα σε παιδιά που δε μπορούσαν να ανταπεξέλθουν οικονομικά και διέπρεψαν. Ξέρω φροντιστήρια που πετάχτηκαν λεφτά στα σκουπίδια από γονείς και δεν έφταιγαν τα παιδιά. Έχεις απόλυτο δίκιο. Όταν πληρώνεις, έχεις απάιτηση να γίνεται σωστή δουλειά. Αυτό δε συνεπάγεται πως όντως γίνεται. Κι επίσης,
δεν ισχύει αντίστροφα. Το χειρότερο όμως από όλα αυτά τα στερεότυπα, είναι η νοοτροπία "θα το μάθω στο φροντιστήριο¨. Κι είναι το χειρότερο, γιατί περάστηκε στο παιδί. ΟΧΙ. Δε θα το μάθεις στο φροντιστήριο. Στο φροντιστήριο θα το μάθεις αν είναι άχρηστος ο Καθηγητής σου. Πότε είνα άχρηστός ένας Καθηγητής όμως στα Λύκεια;
Πολύ πιο σπάνια απ' όσο νομίζουμε. (Νομίζω ποτέ, αν και δε θέλω να είμαι απόλυτος). Γιατί όταν τον αχρηστεύεις βάζοντάς του γκολ από τη σέντρα (να το πω λαϊκά) λέγοντας "παράτα μας, αφού θα τα πούμε στο φροντιστήριο" τότε αποκτάς μειονέκτημα έναντι του μαθητή που θα πάει για να πάρει τα βέλτιστα από τον Καθηγητή αυτό. Συμφωνώ Ηλία, είναι άδικο πολύ να σε ακυρώνει έστω κι ένα παιδί "γιατί θα το μάθει στο φροντιστήριο¨. Δεν είναι αυτή η δουλειά μου. Δε παραδίδω το μάθημα αντί του Καθηγητή Λυκείου κι αυτό το ξεκαθαρίζω από το ΠΡΩΤΟ μου μάθημα. Δεν είμαστε Battle Royale μεταξύ μας. Έχω φωνάξει σε παιδιά που μου το είπαν αυτό. Τα μάλωσα, ξέρεις όμως ποιο είναι το τραγικό; Από τη μία χαμογέλασαν και δεν ίδρωσε το αυτί τους, από την άλλη θέλησα να μιλήσω με τους γονείς και δε τους έβρισκα. Σε αυτή τη κατάντια έχουν συμβάλλει και συνάδελφοι, κάποιοι λίγοι όμως κι αν μη τι άλλο, είναι όλο και πιο πολύ φαινόμενο του παρελθόντος. Βλέπω αλλαγές. Βλέπω παιδιά που επαναστατούν στρεφόμενα στη γνώση και Καθηγητές που βοηθάνε ειλικρινά. Μου αρέσει. Να πω εδώ πως το φροντιστήριο από τη μεριά του κατά τη προσωπική μου γνώμη, πρέπει να το υπενθυμίζει πάντοτε στα παιδιά.
Στηρίζει, δεν υποκαθιστά.Μη με παρεξηγείτε λοιπόν. Όσον αφορά την αύξηση ωρών, στο φροντιστήριο, είτε αυξήσει το κόστος, είτε όχι, το θίγω ξεκάθαρα από διδακτική σκοπιά κι όχι οικονομική. Ο γονιός θα βρει να δώσει τα χρήματα αν θέλει να πάει το παιδί φροντιστήριο κι είναι όντως δικό του θέμα. Δεν αφορά το Δημόσιο Λύκειο αυτό. Στο σχολείο είναι επιτακτική η ανάγκη περισσότερων ορών επίσης, έτσι πιστεύω. Κι όχι μόνο στο ΑΕΠΠ, αλλά και στα άλλα μαθήματα Πληροφορικής, ας πούμε Β Λυκέιου. Θέλει προσοχή ακόμα και το ΕΠΑΛ, γιατι Β Λυκείου καλούνται συνάδελφοι να διδάξουν το βιβλίο Β Λυκείου με 1 ώρα την εβδομάδα (το έμαθα αυτό πριν 2 χρόνια περίπου) κι απλά είπα πως είναι τραγικό.
Δεν είμαι εναντίον μιας Δωρεάν Δημόσιας Παιδείας. Μακάρι να το δω μια μέρα αυτό κι ας μη βρίσκω εργασία! Αλλά μέχρι τότε, όπου μπορώ, όπως μπορώ, δίνω το δικό μου λιθαράκι, δίχως αντιπαράθεση και
ΠΑΝΤΟΤΕ με σεβασμό στο συνάδελφο στο Λύκειο.
Ο Μανώλης Λαμπράκης το θέτει πολύ εύστοχα.
"Δε νομίζω πως οι ώρες διδασκαλίες θα πρέπει να βγαίνουν με το πως βολεύει τα φροντιστήρια προφανώς, αλλά μιας που υπάρχουμε και εμείς, απλά ρωτάμε γνώμες για το πως θα κάνουμε καλύτερα τη δουλειά μας"
Ηλίας πάλι:
"Απλά, στο δεύτερο ποστ, συνδέθηκε άμεσα το Νέο ΠΣ και οι αλλαγές που έγιναν στη Γ' Τάξη με την (ανάλογη) αύξηση του κόστους των φροντιστηρίων για μία οικογένεια. Αυτό, σα λογική, για εμένα είναι λάθος. Όταν συζητάμε για αλλαγές στο ΠΣ και στα μαθήματα του δημόσιου σχολείου, δεν μπορεί να προβάλουμε ως πρώτο σχόλιο τις επιπτώσεις των αλλαγών στο φροντιστήριο."
Όποιες κι αν είναι οι φροντιστηριακές επιπτώσσεις, αν ανέβει το ποιοτικό επίπεδο διδασκαλείας στα σχολεία, είναι καλό. Θα συμφωνήσω πως δεν έχει σημασία η οικονομική επίπτωση, αν κι εφόσον όμως το Δημόσιο Αγαθό αναβαθμιστεί. Αυτό με το οποίο διαφώνησα, είναι πως είχε στόχο να θίξει κάποιον. Το αν είναι off-topic στο εν λόγω thread το κοινωνικό αποτέλεσμα, είναι άλλο πράγμα, με το να θέλει κάποιος να θίξει κάποιον κι απλά σχολίασα.

Θα χαρώ πολύ να μάθω τι ειπώθηκε στη διημερίδα. Αν κάποιος μπορεί μέσες άκρες να μας ενημερώσει, ας το κάνει.
Χαίρομαι που μέσα από αυτό το thread συστηθήκαμε και λίγο καλύτερα.
