Αποστολέας Θέμα: Νέο βοήθημα για το μάθημα Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον  (Αναγνώστηκε 6819 φορές)

Καρκαμάνης Γεώργιος

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 1095
Αγαπητοί συνάδελφοι,
σας ενημερώνω για την κυκλοφορία ενός νέου βοηθήματος  για το μάθημα «Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον» που διδάσκεται στις ομάδες προσανατολισμού «Σπουδών Οικονομίας & Πληροφορικής» και  «Θετικών Σπουδών» της Γ΄ τάξης των ημερησίων Λυκείων, καθώς και στη Δ΄ τάξη των εσπερινών Λυκείων.

Το νέο βοήθημα  κυκλοφορεί από τις εκδόσεις ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ με  ISBN. 978-960-7991-40-9.

Τα χαρακτηριστικά του είναι:
•   Είναι γραμμένο σύμφωνα με τη νέα ύλη, όπως αυτή έχει οριστεί για τη σχολική χρονιά 2015-2016, δίνοντας βαρύτητα στον προγραμματισμό σε ΓΛΩΣΣΑ, διατηρώντας όμως και την επαφή με τους αλγορίθμους.
•   Οι λύσεις των ασκήσεων βρίσκονται σε ξεχωριστό ένθετο που συνοδεύει το κύριο βιβλίο.
•   Έχει την ίδια δομή με τις προηγούμενες εκδόσεις, δηλαδή αποτελείται από 8 κεφάλαια και έχει χωριστεί σε 32 μαθήματα, με το  κάθε  μάθημα να αναφέρεται σε μία ενότητα του σχολικού βιβλίου. Το κάθε μάθημα περιλαμβάνει:
  •    Τη θεωρία του μαθήματος.
  •    Χρήσιμες μεθοδολογίες για τις λύσεις των ασκήσεων.
  •     Παραδείγματα εφαρμογής των μεθοδολογιών.
  •    Λυμένες ασκήσεις.
  •     Ερωτήσεις και ασκήσεις προς επίλυση
  •     Ειδικά πλαίσια με παρατηρήσεις που υποδεικνύουν σημαντικά θέματα  θεωρίας.
  •     Θέματα πανελληνίων εξετάσεων που είναι σχετικά με το μάθημα.

Περισσότερες πληροφορίες μπορεί να δείτε στο http://gkarkaman-aepp.blogspot.gr/
Με τιμή
Γιώργος Καρκαμάνης

Λαμπράκης Μανώλης

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2017
  • *
  • Μηνύματα: 678
Γιώργο καλή αρχή και καλή επιτυχία με το νεο σου βοήθημα ... εξερετική δουλειά, προσαρμοσμένη στις νέες απαιτήσεις του μαθήματος 

ΤΙΜ

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 35
Καλοτάξιδο Γιώργο, σε ευχαριστούμε πολύ που κάνεις πιο εύκολη τη δουλειά μας.

ΤΙΜ

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 35
Το πήρα στα χέρια μου !!! Όπως το περίμενα !  ;D
Ανανεωμένο (έχει θέματα πανελληνίων μέχρι και το 2015), προσαρμοσμένο στα νέα δεδομένα και στη νέα ύλη. Χρήσιμο εργαλείο για τον καθηγητή, απαραίτητο για τον μαθητή ώστε να εμβαθύνει στις έννοιες του προγραμματισμού. Πολύ καλή σκέψη το ένθετο με τις λύσεις! ( Ετσι τις παίρνουμε έμεις για να μην μπεί σε πειρασμό ο μαθητής !) :P
Συγχαρητήρια και πάλι Γιώργο να είναι καλοτάξιδο ! 

iomil

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 24
Συγχαρητήρια για την υπέροχη δουλειά! Να κάνω όμως μία ερώτηση; Στον αλγόριθμο της δυαδικής αναζήτησης για κάθε στοιχείο μη μοναδικό, η λύση που προτείνετε δε μας κάνει να βγούμε εκτός πίνακα στην περίπτωση που το στοιχείο που ψάχνουμε είναι το ίδιο μέχρι και το τέλος του πίνακα;

kvlisna

  • Νέος
  • *
  • Μηνύματα: 5
Καλησπέρα και καλοτάξιδο.

Στο βιβλίο των λύσεων που παρέλαβα δεν εντόπισα τις λύσεις από τα κριτήρια Αξιολόγησης. Υπάρχει κάποιο θέμα ή δεν προτείνετε κάποιες λύσεις (για γ και δ θέματα κυρίως);

Ευχαριστώ

Καρκαμάνης Γεώργιος

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 1095
Καταρχάς να σας ευχαριστήσω για το ενδιαφέρον που δείξατε για το βιβλίο μου.

Το νέο βοήθημά μου γράφτηκε σε σύντομο χρονικό διάστημα και κάτω από πίεση χρόνου, αυτό είχε ως αποτέλεσμα, δυστυχώς, να ξέφυγαν ορισμένα λάθη και ζητώ συγνώμη για αυτό.
Επίσης δεσμεύομαι να τα διορθώσω στην πρώτη ανατύπωση που θα γίνει σύντομα.

Σε σχέση με αυτά που ρωτάτε,
α) για τη μεθοδολογία 24.3,  χρήση της δυαδικής αναζήτησης σε ταξινομημένους πίνακες με μη μοναδικά στοιχεία,
πράγματι υπάρχει ένα πρόβλημα στην περίπτωση που αναφέρει ο  iomil

Μια διορθωμένη λύση είναι η :

Φ1 <- ΑΛΗΘΗΣ
Ι <- 0
ΠΛ <- 0
ΟΣΟ Φ1 = ΑΛΗΘΗΣ ΚΑΙ ΘΕΣΗ+ Ι <= Ν ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
ΑΝ table[ΘΕΣΗ + Ι] = Key ΤΟΤΕ
  ΕΜΦΑΝΙΣΕ ΘΕΣΗ+Ι
  ΠΛ <- ΠΛ + 1
  Ι <- Ι +1
ΑΛΛΙΩΣ
  Φ1 <- ΨΕΥΔΗΣ
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

Φ1 <- ΑΛΗΘΗΣ
Ι <- ΘΕΣΗ – 1
 ΟΣΟ Φ1 = ΑΛΗΘΗΣ ΚΑΙ Ι >= 1 ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
  ΑΝ table[Ι] = Key ΤΟΤΕ
  ΕΜΦΑΝΙΣΕ Ι
  ΠΛ <- ΠΛ + 1
 Ι <- Ι -1
ΑΛΛΙΩΣ
  Φ1 <- ΨΕΥΔΗΣ
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
 ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

β) Για τις λύσεις των κριτηρίων αναζήτησης, σκόπιμα δεν βρίσκονται μέσα στο ένθετο των λύσεων και  διατίθενται κατόπιν επικοινωνίας.

bugman

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 382
  • The Bug Eater
    • Πληροφορική Προγραμματισμός
Όπως βλέπουμε εδώ: https://en.wikipedia.org/wiki/Binary_search_algorithm
Είναι πολύ εύκολο να κάνει κανείς λάθος σε αυτό τον αλγόριθμο...Ο Bentley είχε ένα λάθος που βρέθηκε μετά από δέκα χρόνια! Άρα το πρόβλημα του κ. Καρκαμάνη θεωρείται μικρό και είμαστε τυχεροί που διορθώθηκε σε εύλογο χρόνο!

    Although the basic idea of binary search is comparatively straightforward, the details can be surprisingly tricky… — Donald Knuth[7]

When Jon Bentley assigned it as a problem in a course for professional programmers, he found that an astounding ninety percent failed to code a binary search correctly after several hours of working on it,[8] and another study shows that accurate code for it is only found in five out of twenty textbooks.[9] Furthermore, Bentley's own implementation of binary search, published in his 1986 book Programming Pearls, contains an error that remained undetected for over twenty years.[10]

theoni

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 116
Θα ήθελα μια διευκρίνιση έχω και εγω στα χέρια μουτο βοήθημα του κύριου Καρκαμάνη που όντως είναι μια παρα πολύ καλή δουλειά....έχω έναν ενδιασμό  όμως με την άσκηση 7 σελ 534 η δυαδική αναζήτηση εφαρμόζεται σε πίνακες ταξινομημένους πως γίνεται λοιπόν αφού έχω κάνει ταξινόμηση στον πίνακα με τις χρονολογίες να εφαρμόζω δυαδική αναζήτηση στον πίνακα με τους τίτλους;;;ο πίνακας με τους τίτλους δεν είναι ταξινομημενος κατά αύξουσα η κατά φθίνουσα αλλα με βάση τις χρονολογίες;;;;μήπως δεν έχω καταλάβει κάτι σωστά;;

Λαμπράκης Μανώλης

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2017
  • *
  • Μηνύματα: 678
Καλησπέρα σε όλους
Έχω την εντύπωση ότι έχεις δίκιο, μάλλον ο Γιώργος εκ παραδρομής επέλεξε πίνακα που δεν είναι ταξινομημένος...συμβαίνουν αυτά σε όλους μας υποθέτω...πολύ καλή δουλειά γενικότερα στο βοήθημα

iomil

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 24
Ανεξάρτητα απ' τα μικρολαθάκια που είναι φυσικό να υπάρχουν σε έναν τόσο τεράστιο όγκο δουλειάς, πρέπει να παραδεχτούμε ότι είναι ένα εξαιρετικό βιβλίο!! Μακάρι να είχαμε αυτό ως σχολικό.....

Να σημειωθεί ότι δε γνωρίζω τον κ. Καρκαμάνη και σε καμία περίπτωση δεν προσπαθώ να του κάνω διαφήμιση.