Όλο αυτό το παραλήρημα για την τράπεζα, έλεος.
Δεν μιλάμε σε αυτό το θρεντ για την τράπεζα θεμάτων, γιατί τα μπλέκεις; Μιλάμε γενικά για το εκπαιδευτικό σύστημα. Ας πούμε και κάποια πράγματα, τα οποία ελάχιστοι τα λένε, αλλά αποτελούν σκληρές αλήθειες. Aντίλογος με επιχειρήματα δεν βλέπω να υπάρχει, μόνο μονολεκτικές απαντήσεις και τσιτάτα περί "παραλήρηματος".
Αλήθεια, μόνο αυτό έχεις να σχολιάσεις για την τράπεζα; Το διαβλητό της κλήρωσης της τράπεζας που αναφέρθηκε, γιατί το έκανες γαργάρα; Δεν σε απασχολεί η αδικία της κλήρωσης;
Δεν σε απασχολεί η εγγενής αδικία του συστήματος, που βάζει στο ίδιο καλάθι και συγκρίνει και βαθμολογεί μαθητές που έχουν εξεταστεί σε διαφορετικά θέματα; Τι θα σκεφτόταν άραγε οι μαθητές της τάξης σου, αν έβαζες διαφορετικά θέματα στον καθένα στο τελικό διαγώνισμα, αλλά μετά τους βαθμολογούσες συγκρίνοντάς τους μεταξυ τους; Δεν θα έλεγαν ότι τρελάθηκε ο καθηγητής τους;
Κάντε αυτό το πείραμα συνάδελφοι, στην τάξη σας. Δημιουργήστε μια μικρή τράπεζα θεμάτων, και μοιράστε διαφορετικά θέματα στον καθένα μαθητή, βαθμολογήστε και βγάλτε ως πρώτο αυτόν που έγραψε καλύτερα και μετεξεταστέο αυτόν που δεν έγραψε. Και δείτε μετά την υγιή αντίδραση των μαθητών. Δεν θα μας έπαιρναν με τις ντομάτες αν κάναμε κάτι τέτοιο, και δικαίως; Πως αυτό που φαντάζει τόσο παράλογο σε μικρή κλίμακα, μας φαίνεται λογικό στην μεγάλη; Πόσο άβουλα πιόνια και υποτακτικούς μας έχουν εκπαιδεύσει τελικά, ώστε να μην βλέπουμε το αυτονόητο;
Ακόμα και σε αυτούς που λένε ότι τα θέματα στην τράπεζα θα είναι ίδιας δυσκολίας οπότε θα είναι δίκαια η σύγκριση μαθητών, η απάντηση είναι ότι πρώτον, αυτό είναι απολύτως αδύνατο να γίνει στην πράξη, και δεύτερον, στην προσπάθεια να επιτευχθεί ο παραλογισμός αυτός θα οδηγηθούμε σε τεράστια συρρίκωνση των θεμάτων και άρα της "διδακτέα ύλης" (ήδη μιλάνε για 75% μείωση των θεμάτων στην τράπεζα!), οπότε δεν θα μιλάμε για διδακτέα ύλη "δεξιά ρόδα στο αμάξι της γνώσης" αλλά για διδακτέα ύλη "δεξί μπουλόνι της δεξιάς ρόδας του αμαξιου της γνώσης" . Το δόγμα και η φιλοσοφία της ελάχιστης "διδακτέας ύλης" που δίνει αξία στον "εκπαιδευτή" για να παράξει υποταγμένους, με την τράπεζα θεμάτων ίδιας δυσκολίας φτάνει πραγματικά στα όρια του.
Η φτώχια άλλωστε των θεμάτων της πληροφορικής που εμφανίστηκαν στην τράπεζα, αυτό το αποδεικνύει. Στην άπειρη επιστήμη των υπολογιστών, οι ταλιμπάν της τράπεζας θεμάτων δεν μπόρεσαν να παράξουν παρά
μόνο 49 θέματα που υποτίθεται (και τονίζω το υποτίθεται) έχουν "ίδια δυσκολία". Ίδια φτώχια και στα άλλα μαθήματα, με το υπουργείο να
σταματάει την τροφοδοσία της Τράπεζας Θεμάτων μετά τις διαμαρτυρίες περί θεμάτων διαφορετικής δυσκολίας. Στο μυαλό των ταλιμπάν της τράπεζας θεμάτων, ολόκληρη η αρχαία ελληνική γραμματεία περιορίζεται ακόμα περισσότερο, από τα αρχικώς 420 θέματα σε μόνο 200! Η φιλοσοφία από 299 θέματα σε 70! Και το χειρότερο, όλοι οι μαθητές πρέπει να παπαγαλίζουν ακριβώς τα ίδια θέματα! Την τεράστια σπατάλη ανθρωπίνου πνεύματος, την πνευματική καταστροφή που προκαλούμε όταν παράγουμε παπαγάλους που γνωρίζουν όλοι ακριβώς το ίδιο, κανείς δυστυχώς δεν υπολογίζει. Στον βωμό του εξετασιοκεντρικού συστήματος της υποταγής, το αναγκαίο κακό των πανελληνίων εξετάσεων (αναγκαίο κακό εξαιτίας της υποχρηματοδότησης της Γθμιας που δεν επιτρέπει όλοι να εισαχθούν στα πανεπιστήμια) που λάμβανε χώρα μόνο μια φορά στην Γ λυκείου, το επεκτείνανε σε όλο το λύκειο! Πραγματική εκπαιδευτική και παιδαγωγική καταστροφή.
Θα περίμενα περισσότερη ευαισθησία από εκπαιδευτικούς , αλλά δεν βλέπω σχόλια
στο θρεντ που μιλάμε για την τράπεζα θεμάτων. Ας μιλήσουμε όμως εκεί ειδικότερα.
Εδώ ας μιλήσουμε για το μέλλον της εκπαίδευσης γενικότερα, ο τίτλος άλλωστε είναι Back to the Future. Και το μέλλον της εκπαίδευσης είναι τα παιδιά, που ευτυχώς παραμένουν αγαθά και ψυχολογικά υγιή. Σε αντίθεση με την πλειοψηφία αυτών που τα διδάσκουν, στους οποίους φαίνεται ότι η εξετασιοκεντρική "εκπαίδευση" στα όρια του "βασανισμού", τους έχει γίνει δεύτερη φύση τους. Όσοι εδώ μέσα παραμένουν εκπαιδευτικοί και όχι μόνο .... "αλγόριθμοι", ας διαβάσουν και
αυτό το ενδιαφέρον κείμενο που τιτλοφορείται:
"ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΤΟ ΣΤΟΧΑΣΤΡΟ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, Οράματα και θάματα του στρατηγού Λοβέρδου * Πρόκειται για συλλογικό κείμενο και απηχεί τις απόψεις της Εκπαιδευτικής Λέσχης e-lesxi.gr"