@kpde καλημέρα,
θα ήθελα και τη γνώμη σου για το πλήθος των μονάδων που επέλεξε να διαθέσει η κεε σε ερωτήσεις ανάπτυξης, δηλαδή παπαγαλίας, σε "τακτικά" και επαναληπτικά θέματα
Θυμάμαι κάποιες παλιότερες προσπάθειες αξιολόγησης των θεμάτων των γενικών εξετάσεων με βάση την ταξινομία του Bloom από τον Βαγγέλη τον Κανίδη. Από τις 6 κατηγορίες διδακτικών στόχων, αν θυμάμαι καλα, σχετικοί με τη δευτεροβάθμια κρίθηκαν οι πρώτες 4:
1. Ανάκληση
2. Κατανόηση
3. Εφαρμογή
4. Ανάλυση
Οι ερωτήσεις που αναφέρεσαι θεωρώ πως αφορούν στην πρώτη κατηγορία διδακτικών στόχων.
Υπάρχει μια γενική απαξίωση, βέβαια, στην κοινότητα των μαθητών (αλλά και των καθηγητών) ερωτήσεων απομνημόνευσης (ανάκλησης γνώσης) με έμμεσους (αλλα και άμεσους) αρνητικούς χαρακτηρισμούς όπως η "παπαγαλία". Προσωπικά θεωρώ πως όλες οι ικανότητες πρέπει να αξιολογούνται και να "αμοίβονται" ΄σε επίπεδο απολυτήριων εξετάσεων και όχι μόνο εκείνες των "ανώτερων" επιπέδων.
Με έναν (ΠΟΛΥ) πρόχειρο υπολογισμό, θα έλεγα πως εάν οι μονάδες "μοιράζονται" ισοδύναμα στις 4 κατηγορίες, θα έπρεπε να υπάρχουν 25 μονάδες για ερωτήσεις αυτού του είδους.
Δεν έχω αυτή τη στιγμή το χρόνο να δω ακριβώς πόσες ήταν αυτή τη φορά ή τις υπόλοιπες, όμως εκτιμώ πως η τελική κατανομή της βαθμολογίας των μαθητών σε επίπεδο επικράτειας είναι ένα δείγμα της ευστοχίας της επιτροπής στην κατανομή των μονάδων.